Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvon

Yvon Actief lid

Oct 25, 2006
    319
    0
    0
    wow 26 liter dat is een hele voorraad! Netjes :)

Ik ben zo moe... Elke nacht er weer uit vind ik echt vermoeiend hoor! De laatste 2 nachten zelfs 3 keer. (Normaal 2 keer). Misschien heeft het met haar doorkomende tandje te maken... Maar ze mag van mij wel weer eens doorslapen, al is het maar voor 1 nacht...

De laatste keer bij het CB is alweer meer dan een maand geleden, maar toen waren ze positief over BV. Het ging ongeveer zo: Geef je nog steeds bv? ja. Op hoeveel voedingen zit je nu? ong. 8 voedingen per dag. Oh dat is wel nog veel, ze mag wel naar 4/5 voedingen. Slaapt ze al door? Nee, ik voed nog 1 of 2 keer per nacht. Houd je dat zelf wel vol? Ja. Als je het volhoud dan kun je het beste iig doorgaan tot 6 maanden, en dan beginnen met bijvoeden.
    Dus dan is het cb hier best goed :p

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik zou zeggen net als bij gewoon bv afbouwen 1 kolfbeurt per week. Als je natuurlijk geen last krijgt van stuwing en dergelijke, dan zou ik het nog rustiger aandoen om bo te voorkomen.

maar ik ben een leek op dit gebied. Dus misschien kan bumbaloe er beter antwoord op geven.

of je kunt denk ik ook wel de zoekfunctie van het borstvoedingsforum gebruiken. Misschien vind je daar wat?

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kolfde de eerste 4 weken alles en ik kolfde 2x zoveel als hij dronk dus zo is mn voorraad gegroeid, sinds hij aan de borst drinkt kolf ik als hij een voeding overslaat en tegenwoordig elke avond omdat hij nu slaapt van 19.30 tot 8 ong. Ik kolf dan iets voor 23u nog ff.

Afbouwen zou ik idd langzaam een voeding weglaten, mocht je pijnlijke plekken krijgen dan ff goed warm houden en extra opletten. Bij mn dochter met 10 mnd ben ik redelijk snel gestopt omdat ze niet meer wou, ik kolfe toen alleen als ze pijnlijk zwaar werden en dat werd steeds minder. Na 2 weken was extra kolven ed. niet meer nodig.

4. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Pfff 26 liter in je vriezer, daar kan ik alleen maar van dromen. Ik ben een slechte kolver. Ik kolfde alle voedingen maar net bij elkaar en moest altijd al snel mijn voorraadje aanspreken als ik weer aan het werk was want op het werk ging kolven zo mogelijk nog slechter.
    Ook bij de oudste toen ik ft kolfde was ik iederekeer weer blij als ik de kwota gehaald had.
    Misschien dathet bij nummer 3 wat beter gaat.

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Vanaf vorige week ongeveer zit Jelte op zo'n 6 voedingen per dag. Hij slaapt nu van 20.00 tot 05.00 uur. Om 23.00 kolf ik nog steeds, om de productie hoog te houden. Ben bang dat hij anders terugloopt.
    Ik merk dat mijn melk zich alweer heeft aangepast want Jelte drinkt maar een kwartier per borst. Hij drink altijd wel aan 2 borsten. Voorheen was dat dus langer. Het past zich automatisch aan....wat een systeem he, ik vind het prachtig!

Nu ik weer aan het werk ben, drinkt hij bij de oma's wel 3-4x 180 ml in 8,5 uur weg......

6. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan zit nu op 5 voedingen per dag. Gister ook weer. Hij komt nu pas tussen half 7 en 7 uur, ipv 5 uur half 6. En daarna om 10.00. Lekker hoor!

7. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb Elyesa 11 maanden bv gegeven.
    ben gestopt omdat zijn tandjes erg veel pijn deden anders denk ik dat ik nog steeds bv geef want mis het echt enorm erg.

bij mij ging de borstvoeding erg goed had nergens las van of mee enkel in het begin had ik wat kloven maar alles is gewoon goed gegaan.

groetjes Talia

8. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een genante vertoning. Je gaat naar een feestje oppas geregeld voor de kleine en genoeg gekolfde melk achtergelaten.... Echter je borsten vullen zich gewoon aan. Hoe lossen jullie dit op. Ik heb met de hand op de wc maar gekolfd, als iemand er namelijk tegenaan liep kwam het er met stralen uit. (Gelukkig had ik een goed shirt aan..) Nemen jullie dan bv jullie handkolven mee? Dat kolven met de hand duurde enorm lang en ik had niet zo het idee dat het vreselijk verlichtte.

9. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Als ik lang weg ga, neem ik idd een kolf mee.

10. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Neem ook mijn kolf mee als ik ergens lang heen ga, ik probeer van te voren te regelen dat ik een plekje heb met electriek. Zo niet dan de handkolf.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik vroeg me dat ook al af hoe anderen dit doen.
    Tot nu toe heb ik met feestjes altijd mijn kindje nog meegenomen.
    Ik bedenk me nu dat ik het 1x niet heb gedaan. Ik ben toen naar huis gegaan toen de druk te hoog werd.
    Ook ben ik een keer naar de sauna geweest, daar heb ik gewoon gekolfd.
    (bij het afreken zei een medewerkster dat de volgende keer mijn melk wel bij hun in de koelkast mocht, want: "dat doen ze allemaal" zei ze. Zal dus wel veel vaker voorkomen dat er meiden willen kolven bij de sauna)

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ikzelf ben al niet zo´n feestbeest en ga ik eigenlijk nergens heen zonder kids (tenminste niet langer dan een uur of 4 aangezine hij ook niet uit een fles drinkt) Ik voed dus gewoon vlak voor ik wegga en meteen als ik weer terug kom.

Anders zou ik idd mn handkolf meenemen en ff ergens kolven, zelf zou ik het nooit op een wc doen dat vind ik echt te ranzig. Als je van te voren ff belt naar de locatie is er bijna altijd wel wat te regellen is mijn ervaring.

Nog ff iets... schaam me er bijna voor het te zeggen maar met dat warme van gisteren vind ik die bv maar niks he. Dan wil hij extra vaak drinken (logisch geef hem eens ongelijk) maar het is al zo warm en dan zo'n warm lijfje Bleh! Erg he, kan het ook altidj zo slecht hebben om dan in bed tegen elkaar aan te liggen en dus ook bv geven vind ik dan toch net wat minder... doe mij maar als het wat frisser is, gezellig tegen elkaar aan, dekentje erbij... hmmm. Buiten de bv om ben ik helemaal zomers hoor... hoe warmer hoe beter maar tijdens het voeden... bleh!

13. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier een supertrotse mama. Vandaag is onze jongen terug gewogen en op een week tijd is hij 310gram bijgekomen en zit hij al 90 gram boven z'n geboortegewicht. Wat ben ik blij en trots.

In dit warme weer vind ik de bv ook wel wat minder, ben sowieso al niet echt zomerachtig aangelegd.

14. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Dat kolven vind ik nog erg lastig hoor! Ik heb zo'n handkolf, maar krijg er niet zoveel uit tot nu toe en het moment waarop ik het ga doen vind ik ook lastig te bepalen omdat ik niet wil dat de kleine tekort krijgt. Gaat het met een electrische kolf makkelijker? Want als ik in oktober ga werken dan zal ik toch echt iets onder de knie moeten hebben :(

15. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb het gevoel dat het kolven bij m'n vorig kindje makkelijker ging dan nu, het is net of het niet meer lukt. Krijg met moeite 20cc uit m'n borsten, maar meestal kolf ik nadat Leander gegeten heeft, dan komt er zowiezo minder uit m'n borsten.
    Als ik 's morgens kolf, krijg ik er meestal ook niet zoveel uit. Ik ben nog thuis tot 29 oktober en zou graag een voorraadje opbouwen voor wanneer Leander naar de kinderopvang moet.
    Kolven op het werk zie ik echt niet zo zitten. Ondanks het feit dat je er wel recht op hebt, doe ik het liever toch niet.

16. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Ja echt lastig he dat kolven...ik zit ook te denken om vanaf september een voorraad te proberen op te bouwen voor het geval het mij niet lukt op mijn werk.......

17. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    De meeste melk heb je 's ochtends vroeg. Je zou ook een uur na de voeding kunnen kolven dan zijn je borsten weer *vol*. Of een extra voeding inlassen zodat je die voeding altijd afkolft, dan bouw je veel voorraad op.

18. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dit zal ik dan maar eens gaan proberen. Een uurtje na de voeding 's morgens eens proberen te kolven.

19. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeemig Kathy wat goed! Zo kort en dan al 20 cc. Erg goed hoor. Het lijkt heel weinig maar het is in deze fase vrij veel hoor. Dat komt vast goed je voorraadje!

En inderdaad Jingels advies zal vast zijn vruchten nog verder afwerpen!

20. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Ik kolf voor mijn voorraad en voor mijn werkdagen elke ochtend direct nadat hij gedronken heeft. Ik geef 's ochtends de borst die hij de avond daarvoor ook gehad heeft. De andere kolf ik af. Kolf bijna een hele voeding 's ochtends. Dit heeft wel een poosje geduurt om dat zover te krijgen hoor, maar nu zit het er gewoon standaart in :)

Sven komt soms nog weleens 's nachts. Ik merk dan wel dat ik minder kolf 's ochtends omdat dat niet zo vaak voorkomt.

Share This Page