Nog 1 foto met staartjes van vandaag en dan hou ik op . Ze is gelukkig weer lekker vrolijk en druk : Talia, welkom! En gefeliciteerd met je zoontje!
Ik heb Eva net gevoed (na het plaatsen van de foto, ja, zo snel gaat het hier ), maar ik had nogal last van stuwing door vannacht, het spoot er weer lekker uit (Eva liet los om even te lachen)... en Eva is het niet meer gewend blijkbaar, want na het boertje kwamen er 3 vloedgolven uit... ik ga ons maar even omkleden . Nieuwe luier is ook weer nodig .
Snoopy, wat een lieve foto's. Sem heeft nog niet zoveel haar Maar als hij dat wel zou hebben zou ik er ook geen twee staartjes in doen haha. Bij Eva staat het snoezig. Luiers gebruiken wij vaak van het kruidvat. IK vind ze ok maar ik ben meer tevreden over de pampers. De pampers zijn Active Fit, als ik het goed heb. Ohh ik weet het ineens niet meer. Ik zal nog eens kijken (SEm slaapt nu). Lastig lijkt me inderdaad om alles te vermijden waar melk en soja in zit. Normaal denk je er niet over na: maar het zit in zo ontzettend veel producten. Heb je nog een lijst meegekregen? En mag je wel spullen eten/drinken waar bij in de fabriek ook pinda's verwerkt worden? Ik hoop zo voor Eva (en voor jullie naturlijk net zo) dat die vervelende exceem weg blijft. Na zo'n dag als gisteren geniet je helemaal als ze weer vrolijk is zeker? Hanneke, wij haalden van de week ook een parapluutje voor de wagen. Ik vond het ook aardig prijzig, maar het is natuurlijk wel erg handig Hoe ging het vandaag met papa? Ik denk ook dat je je kindjes, en jezelf, even de tijd moet geven om te wennen aan deze situatie. Ze zijn zo gewend dat jij er 'altijd'bent. En over dat je je kindjes zelfs op je werk hoorde huilen: ik hoor Sem zelfs wel eens huilen als ik hem op schoot hebt bijvoorbeeld Voor de rest gaat het goed met me hoor haha. Salapio, een hele fijne vakantie. Heerlijk hoor en zeker dit weekend is het heerlijk weer. Fijn ook dat het met je borst beter gaat. En met Mirre natuurlijk ook. Ben benieuwd hoe ze het op Texel doet qua slapen. Houden jullie haar bij jullie op de kamer? Nynke, jij natuurlijk ook veeeeeeel plezier en geniet er lekker van. Rust lekker uit..... Pareltje, heeft Eliona nog verhoging? Of het was maar eventjes? Talia, welkom hier en van harte nog met de geboorte van je zoontje. Is alles goed gegaan? En heerlijk dat de BV goed gaat! Sem heeft vandaag van 22:00 uur tot 09:30 uur geslapen! Hij heeft er echt af en toe van die enorme uitschieters tussen zitten. gemiddeld slaapt hij tot een uur of half acht. Dat is natuurlijk al erg lekker. Hij slaapt nu ook nog, terwijl ze buiten aan het heien zijn. Echt een herrie en dat gaat de komende tien jaar nog wel even door (de hele buurt gaat plat, 2100 nieuwe woningen) Even een vraagje tussendoor: als de zon schijnt hebben jullie kindertjes dan al een zomermutsje op? Ik had gisteren het hoofdje van SEm wel ingesmeerd met een erg hoge factor, maar ik hij had ook eenzomermutsje op. Of is dat té? Ik vind dit weer al voor mezelf lastig om te bepalen wat ik aan moet doen, maar helemaal voor zo'n kleine baby. Daar moet ik nog even mijn draai invinden
Tjonge, denk ik ik ga lekker wat vroeger naar huis. Kunnen we lekker gaan wandelen met dit mooie weer. Kom ik thuis in een leeg huis! Hij is de hort op met ze . Zit ik hier zielig alleen te zitten . (geen briefje, geen tel die hij opneemt, grrrr, mannen! ) Talia, welkom hier! Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine! Gelukkig dat alles goed gaat en dat de kleine zo goed aan de borst drinkt! Snoopy, dat word idd even boodschapjes doen! Das natuurlijk geen ontbijt he (zegt degene die zelf nooit eet smorgen ). Wat is Eva een prachtig meisje zeg en wat word ze al groot. Vind jou avatar ook zo mooi! Maar idd, het word hier alleen maar oogjes kijken (heb ik al ruzie om gehad, dus meer komt er echt nie). Oei, dat was idd niet zo goed gisteravond! Lekker doorgeslapen zeg. Uhm over Ruben, tja, ik durf gewoon niet, hoewel het idd gewoon zou moeten kunnen. Ben zo bang dat die gewichten weer niet netjes om hoog blijven gaan. Ik denk dat ik de wekker maar gewoon om half 3 ofzo zet, als ze dan niet geweest zijn, dan ga ik kijken. Gister kwam Malou zelf rond 22.00 en Ruben weer om 23.30. En vannacht gewoon vaste prik . Papa dag zal wel goed geweest zijn, toen ie bij me was om te voeden, ging het nog altijd goed. En nu zijn ze weg met zn drieen dus zal wel goed zijn. En idd echt geweldig al mijn schatten in 1 bed! (eigenlijk een foto-momentje, maarja, dan zijn ze weer wakker, ook zo zonde). Luiers kan ik je niet mee helpen, wij hebben Huggies Newborn maat 2, overigens prima luiers . Sembo, ik geloof dat mn uitdrukking paraplu-buggy's dus toch erg vreemd was . We hebben van die opvouwbare buggy's gekocht (zie plaatje ). Maar bedankt voor de tip, we moeten ook nog van die parrasolletjes voor de gewone kinderwagen! (zijn die ook zo duur dan? ik dacht een euro of 10-20?) Precies, iedereen moet gewoon wennen aan de nieuwe situatie. Hihi, jij hoort hem dus ook huilen terwijl hij gewoon stil is! Ik hoor ze op kilometers afstand! haha! Sem heeft zo te lezen ook heerlijk doorgeslapen! Lekker joh! Wij nog geen zomermutsje. Hier liggen ze nog in de kinderwagen bak , dus lekker onder de wagenkap. Maar ik denk dat een zonnehoedje nog niet nodig is, is dat niet pas als de zon echt heel fel schijnt en heet is? (sorry ook geen idee)(tja, we missen eeen beetje ervaring he? )
Grrrrr, ik ga maar kolven! Nog altijd geen spoor van Leander, Malou of Ruben. En mijn borsten zeggen zo ondertussen dat er nodig gedronken moet worden, die zijn om 10.00 voor het laatst geleegd . Hij heeft overigens wel de flesjes uit de koelkast mee, zo slim is ie dus toch geweest!
Sembo, die Sem slaapt ook lekker zeg! Ik vind dat wij het ook wel goed hebben, Eva slaapt eigenlijk altijd tot 7:30, dus niet te vroeg en niet te laat , ik zou het wel vervelend vinden als we ergens naartoe moeten dat ik haar dan wakker moet maken. Ik hoor Eva ook altijd huilen, maar tot nu toe alleen thuis . Vooral als ze slaapt, aangezien dat overdag nogal moeizaam gaat denk ik telkens dat ik haar hoor. Ik heb laatst ook een parapluutje voor de wagen gekocht, wel handig als je een lang recht stuk loopt en de zon schijnt in de wagen. Niet echt handig als je de hele tijd bochten maakt. Ik heb 'm bij de prenatal gehaald, ik denk 2 weken terug, voor 10 euro. Was een aanbieding, dus misschien nu nog? Zijn nu ook nog de mama mazzel dagen bij Prenatal. Als de zon schijnt, tja, Eva ligt eigenlijk ook altijd in de kinderwagenbak of in de Maxi cosi. Of ze heeft een vestje met capuchon op. Ik denk dat ik straks voor een bandana of mutsje ga, ze heeft dan wel veel haar, maar volgens mij gaat de zon er trouwens gewoon doorheen. Wat telkens wel grappig is, Eva heeft een omgekeerde coupe soleil! Ze werd geboren met heel donker haar en nu komt er veel lichter blond. Dus nu hebben we ongeveer 2 cm donker en 2 cm licht haar, je ziet precies de lijn. Hanneke, ik vind jouw oogjes ook heel mooi hoor! En ik hoef niet meer te zien van ze hoor, ik wil niet dat jullie ruzie krijgen . Als mijn vriend het niet zou willen zou ik ook geen foto's op internet zetten. Net als bij de echo's, ik wilde het geslacht weten, hij niet, nou dan dus niet. Over een leuk fotomomentje, dat heb ik dus ook heel vaak als Eva ligt te slapen, zo lief! Heb wel eens een foto gemaakt, ze slaapt dan gewoon door . En een keer een foto met de nachtstand gemaakt, dan moet je dus de camera zo'n 10 seconden stil houden en krijg je uiteindelijk een donkerrode foto die wazig is . Inderdaad je wekker eens een keer zetten, kan je gelijk zien wat ze doen. Misschien worden ze zelf wel voor die tijd wakker. Maar als je het niet aandurft, niet doen hoor . Het gaat nu toch gewoon hartstikke goed? En lekker hoor, vroeger (alweer ) naar huis, daar zit je dan in je uppie! Dan zal het inderdaad wel gewoon goed gaan. Het lijkt zo makkelijk he, oppassen (tenminste, dat denken mijn ouders helaas), maar sommige dingen doen we als vanzelfsprekend en zou een ander niet bedenken. Dat kan al veel schelen. Ik lees net dat ze er nog steeds niet zijn! Succes met kolven dan . Nou ja, lekker even de tijd voor jezelf moet je maar denken... Vanochtend dus boodschappen gedaan, Eva heeft zich voorbeeldig gedragen, is netjes gaan slapen in de maxi cosi (gister trouwens precies tijdens het consult bij de dietiste (40 minuten) geslapen, weet niet of ik dat al geschreven had). Heb van alles gehaald, ipv melk rijstemelk, ik had goede hoop, maar het is echt niet lekker. Ook niet met een schepje cacao erin. Ik heb echt moeite om het binnen te houden ale: . Misschien is het door de thee wel lekker, dan drink ik wel een liter thee per dag ofzo (een kwart daarvan is melk bij mij ). Verder heb ik brood, ontbijtkoek, knackebrod, jam, vleeswaren, kokosbrood, chocolade hagelslag, vruchtenhagel, koekjes en chips gehaald. Er is dus best veel wat wel mag! Je moet alleen elk etiketje helemaal goed lezen en dan blijkt dat veel ook niet mag. Liefs, Snoopy
Snoopy, ieuw, rijstemelk, ik vind het niet bepaald lekker klinken. Maarja, ik heb het nooit geproeft. Mag je misschien geitenmelk of soyamelk ofzo? Misschien dat dat lekkerder is. Toch nog wat (lekkere) dingen gevonden die je wel mag ja, zo te lezen! Nou, gelukkig maar. Anders is het ook zo saai, als je maar 3 dingen mag. Hihi, 2 cm donker en 2 cm licht haar. Hier heel licht en dunne donshaartjes (eigenlijk gewoon zo goed als kaal ). En idd, ook hier word dat gewoon samen besloten dat we dus geen foto's doen. Ik dacht alleen dat de oogjes wel zouden mogen, maar blij was ie niet. Fotomomentje, dan is Leander wakker, ook zo zielig he? . Die twee monstertjes, slapen gewoon verder. Die voedingen en tijden, we kijken volgende week eerst maar eens naar de gewichten, dan kijken we wel weer verder! Hier waren ze om 3 uur eindelijk weer thuis! Ze hebben lekker gespeeld, geslapen en ieder 1x 100ml gedronken en 1x een paar slokjes (samen uit 1 flesje, haha, hoe verzint ie het) Ze hebben een gezellige ochtend gehad geloof ik . Hij was weer eens met ze gaan showen. Ze zijn auto's wezen kijken, alvast voor als ze 18 zijn ! Nee, de dealer waar we altijd heen gaan is best een goede vriend geworden, dus daar is ie langs geweest met ze, en waar we altijd nieuwe velgen, schoonmaak spullen etc idem dito, dus daar ook wezen showen! Ach, hij was weer zeer trots toen ie met ze thuis kwam. En gelukkig is alles goed met allemaal! Dus, was ik ook weer tevreden.
sembo, over de luiers: had hetzelfde probleem met v-poep en pampers new born en baby dry. gelukkig hier pas net over op maatje 4 en met de bijvoedingspoep is die wel prima. hmm... dat duurt nog wel even bij jullie. Ik heb de etos luiers ook wel eens gehad maar die vind ik zo stijf! waren verder wel ok geloof ik. geen ervaring met de active fit nog, is ook weer duurder he?! nou, ik wil nog wel verder typen maar de plicht roept: ik moet de ovenfriet draaien! lekker! alles goed hier!
Oh hahha Hanneke, bedoelde je de wagen. Nou dat had ik inderdaad helemaal niet door Ik zat nog helemaal in mijn eigen paraplu ervaring haha. Nee hoor, eigenlijk helemaal niet belangrijk, maar wij kochten onlangs een paraplu voor de Quinny. Dat kon alleen van dat merk en die plu was dertig euro en er moest ook nog een houdertje bij van een euro of zes. En het is een slappe plu,maakt voor de rest allemaal niet uit en ik was het ook weer vergeten tot ik dacht dat jij hetzelfde bedoelde Mooi om te zien dan he dat je man zo trots is. Prachtig! Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan. Geke, mmjammie ovenfrietjes. Snoopy, nou jouw Eva slaapt ook erg goed. Ik werk nog niet dus ik hoef hem 'sochtends nooit wakker te maken. Anders weet ik zeker dat hij ook altijd rond een uur of half acht wakker zou worden. Ook een hele mooie tijd. Wat balen dat het allemaal niet lekker is. Ik hoop voor je dat het met de thee te doen is. Die andere dingen linken niet verkeerd Als het allemaal maar gaat werken, en daar gaan we gewoon van uit. Slaap lekker allemaal, morgen lekker weer 8)
Hihi, sembo, geeft toch niet! Haha! Ik bedoelde idd het karretje zelf. Stom zeg dat die plu perse van quinny moet zijn. Bij ons past er volgens mij gewoon een universele op. (volgens mij hebben ze er niet eens van het kinderwagen merk, maarja, heb me er ook nog niet in verdiept ) Haha, deze had ik gisteren gemist! Uhm ja, wat is daarop mijn antwoord. Ik vrees schuldig . Nouja, het was dit keer maar een half uurtje. En ik had geen lunchpauze genomen, maar was even door blijven werken. Tandarts waarmee ik samen zat, liep wat uit. En ik ga dus echt niet daarblijven om een broodje te eten en dan naar huis. Dan ga ik wel lekker thuis een broodje eten .
BB en gelijk heb je, lekker naar huis hoor! Wat een lekker weer he dames, wordt er helemaal bij van! Gaan jukllie nog wat leuks doen van het weekend? Ik voel me weer zo'n oen, heb laten verleiden tot nogal een reactie op het Rapleytopic, heb er nu alweer spijt van.. Is eigenlijk niets voor mij joh zo'n reactie maar goed, pech gehad. Hier verder alles goed, ze drinkt goed en slaapt ook heerlijk (even afkloppen ) Ze komt af en toe nog 's nachts maar heb deze week al 3 nachten 6 uur achter elkaar mogen slapen tot een vroege ochtend voeding, wat een heerlijkheid zeg! Ga zo de was maar even doen en dan Lieve op bed leggen, ze is nu even de lectuurbak aan het leegplukken
Ik heb ook een Quinny, maar heb gewoon een plu van Prenatal... van 10 euries dus! Tja, gisteravond, volgens mij is de rijstemelk echt niet goed gevallen . Kreeg hoofdpijn, daarna ook misselijkheid erbij, leek wel een lichte migraine (heb ik tot een paar jaar terug altijd last van gehad maar dan wat heviger) en uiteindelijk kwam al m'n eten eruit . Wordt dus geen rijstemelk meer voor mij, ik ben een keer ziek geweest na lasagna en heb dat toen ook een half jaar niet op . Hanneke, toch moet ik stiekem wel lachen altijd, als Leander weer eens op pad is met z'n kroost. En eigenlijk wel heerlijk, zo'n trotse papa! Ach lekker toch, eerder naar huis. Ik werk 2 dagen per week, maar ben al 1x een dag ziek geweest, een keer vrij genomen en volgende week woensdag ook vrij. Dus ik doe gewoon zo'n beetje net als jij . Luiers, we gaan maar weer eens wat proberen. De luiers van Etos zijn inderdaad nogal stug, Huggies hebben we nog nooit geprobeerd, maar daar zijn ook weinig aanbiedingen van en best duur toch . We gaan vanmiddag even de active fit halen en luiers van de Aldi van de week. We hebben nog voor hooguit 2 weken luiers, dus moeten wel even wat zoeken. En als we iets fijns gevonden hebben, weer voor een paar maanden inslaan . Vanochtend dacht ik, he, Eva is weer precies om half 8 wakker. Dus verschoond, aangelegd, even goed gekeken en het was pas half 7 . Eva tussen ons ingelegd, even gespeeld, toen ging ze mopperen, speentje ingedaan en ze sliep ongeveer meteen. Een half uur later weer wakker, weer even spelen, toen zijn mijn vriend en ik in slaap gevallen en we denken dat Eva ook heeft geslapen , want een uur zichzelf vermaken zonder iets, lijkt me sterk (of ze vond het erg leuk om naar ons te kijken ofzo ). Ze leek in ieder geval uitgerust, net als wij . Gisteravond had ik dus zo'n koppijn en Eva viel weer eens niet in slaap aan de borst. Dus ik dacht, dat wordt niks... (en vriendlief was weg) maar ik heb haar een paar minuten laten jengelen, toen heel even laten huilen en getroost en speentje gegeven. Nog een keer gedaan en toen sliep ze! Heeft me maar 10 minuten gekost. Lijkt altijd langer, omdat ik het niet leuk vind haar te laten huilen, al is het maar 2x2 minuten echt huilen geweest ofzo. Ze heeft het blijkbaar even nodig. Ik heb sinds eergisteravond ook het idee dat ze het bewust doet en dat er niets aan de hand is verder. Ze maakt wat andere geluidjes en trekt een pruillip als ik haar in bed leg . Met de eczeem gaat het helemaal goed, alleen nog een beetje kleurverschil in haar nek, maar weer helemaal glad en zacht, ben zo blij! We zijn al gestopt met die hormooncreme, nu alleen nog vet houden. Zometeen lekker naar de stad wandelen, het is echt lekker weer! Ik ga maar braaf een boterham en stukje ontbijtkoek meenemen, in de stad eten zit er voorlopig niet in helaas. Liefs, Snoopy
Paprika, ik ga even lezen op het Rapley topic. Heb al zo'n idee waar het over gaat . En veel plezier met die mooie weer en je boekenwurm!
@Paprika: ik snap je helemaal. Er zijn altijd een aantal moeders die niet naar hun kind kijken. Ze vinden het dan *leuk* of *grappig*om iets te doen wat nog niet verstandig is en negeren vaststaande feiten. Het zijn ook altijd dezelfden die zo reageren. Ik ging ook wel eens in discussie,maar doe dat nu niet meer, ik negeer ze gewoon. In mijn ogen zijn ze onverstandig bezig,maar als je daarover begint, dan zijn de rapen gaar. Even over de bv: diegene die een jaar geven, hebben jullie nog een vast kolfmoment? Ik heb er 's avonds rond half 22.30 een, ik was nog niet van plan af te bouwen, en jullie?
Nou Snoopy, geen rijstmelk meer dan Ik ben trouwens ook zo'n type die als ze ergens ziek van is geworden dat niet meer wil eten. Enne, brilletje nodig? Jingels, ja dit is denk ik ook de laatste keer geweest dat ik zo'n reactie geef, het is het eigenlijk ook niet waard om me er druk over te maken. Maar goed, ik heb nooit een vast kolfmoment gehad eigenlijk, kolf af en toe gewoon even tussendoor. Maar nu ze 's avonds bijna niet meer wakker wordt om te drinken zit ik er wel over te denken om er een in te lassen 's avonds. Jelte komt nooit dan 's avonds? En geef jij trouwens al ander drinken bij? Ik eigenlijk niet, op de paar slokjes water na die ze af en toe krijgt, maar dat is niet eens dagelijks. Ik kolf ook gewoon nog steeds op m'n werk per dag zo'n 160-180 cc, en jij?
Jelte sloeg vanaf 11 weken de voeding om 22.30 over en kwam toen pas na middernacht, dus die voeding ben ik gaan kolven voor als ik moet werken of voor de voorraad. Hij is idd sindsdien nauwelijks rond die tijd gekomen voor drinken ( is op 1 hand te tellen). Ik zelf geef nog geen ander drinken erbij. Op woensdag en vrijdag bij de oma's krijgt hij wel eens een paar slokken water of een paar slokken karnemelk. Maar dat haalt de 50 ml nog niet eens. Ik geef hem idd niets anders dan bv. Hij drinkt natuurlijk minder lang,maar als ik hem aanleg vaak op mijn verzoek, gaat er altijd redelijk wat in ( langer dan 5 min. drinken in ieder geval). Maar ik merk nu dat ik Jelte goed kan lezen, ik merk aan zijn manier van doen wanneer hij dorst heeft of wil drinken. Op mijn werk kolf ik ook zo rond de 100-150 ml per kolfbeurt. Dat was voorheen zo'n 200ml per kolfbeurt. Daaraan merk ik wel dat het wat minder wordt. 's Avonds voorheen altijd zo'n 100-130 ml, nu zo'n 70-80 ml, dus ook wat minder. Voorheen overdag dronk Jelte 560 ml verdeeld in 3-4x, nu zo'n 400 ml ong. Dus ja het neemt wel af,maar dat geeft niet, is ook een natuurlijk proces nietwaar? Wij genieten er nog steeds enorm van, en jullie?
Pffffwww, gelukkig, ik ben dus niet de enige die vind dat ik best wat eerder van werk naar huis mag. Snoopy, en weet je wat nog het ergste is, hij gaat echt altijd hetzelfde met ze doen! ! En weer trots vertellen wat ze allemaal gedaan hebben! (ik kan het zo ondertussen wel dromen) . Ach laat hem maar lekker 'plezier' met ze hebben! Als hij dat leuk vind! Tegen de tijd dat Ruben en Malou zeggen dat ze het niet meer leuk vinden, moet ie maar wat anders bedenken! Maar das niet zo mooi, dat je van die rijstemelk zo beroerd bent geworden. Maar niet meer nemen hoor! Haha, heb ik ook eens gehad, dat ik ook echt weer in slaap gevallen ben. Maar toen ik wakker werd sliep de rest ook dus zal wel goed gegaan zijn allemaal! Paprika, precies, gewoon zeggen wat jij de ts wilt zeggen, en verder niet hoor! Ze bekijken het maar! (oei wat zeg ik nu, dit kost me punten). Die kleine daar drinkt dus nog lekker alleen bij jou (/van jou) . Uhm, ik heb 'het' topic even 'bij-gelezen'. , meer kan ik niet zeggen! Waar gaat dat over zeg! Tssssss................ (ps, vond je reactie nog best netjes geforumuleerd!) Jingels, ik weet dat jij Rapley (zacht gezegd) beter vind dan geprakt/gepureerd voedsel. Maar mag ik jou vragen waarom het onverstandig is om geprakt eten te geven? Ben hier benieuwd na, omdat wij het geprakt geven (en soms een stukje in de hand). Hier nog geen jaar bv, maar ik zou zeggen zolang jij nog niet de balen hebt van het kolven, lekker kolven, kan Jelte nog lekker wat extra van jouw melk drinken overdag!
@Bolbuikje: ik vind prakken nog weer wat anders dan pureren, dat voorop gesteld. Voordat ik zwanger was, vond ik gepureerd voedsel voor babies al niks, potjes in het bijzonder. Ik heb er altijd afkeer van gehad, waar dat vandaan komt... ik denk doordat het er niet als eten uit ziet. Zoals iedere mama wil ik graag het beste voor miijn kind. En tijdens mijn zwangerschap ben ik op zoek gegaan naar het fenomeen *babyvoeding*. Het voeren van een baby met 4 maanden van een lepel, ik gruwel ervan, kan het niet anders uitdrukken. Ongetwijfeld ligt dat aan mij, de meeste moeders zullen dat idd niet hebben. Na enig gezoek kwam ik bij Gill Rapley terecht, zij had een verhaal over bijvoeding wat mij meteen aansprak. Wist ik veel dat een khr een natuurlijk mechanisme is, wist ik veel dat pureren meer stikkingsgevaar oplevert dan stukken, wist ik veel dat bv-babies met 6 maanden een prima kauwtechniek hebben itt kv-babies? Ik heb dus heel veel gelezen en geleerd, en toen kwam de vraag kan mijn kind het wel? Jelte was 6 maanden en een week oud toen hij z'n eerste stronk broccoli kreeg. En wat bleek, mijn kind van 6 maanden kauwde als een volwassene, wat hij ermee moest doen snapte hij nog niet zo, maar hij kon het. Ik stond versteld. Na een week of 6, kreeg hij gem. een eetlepel ( qua grote) voedsel naar binnen. Met 10 maanden at hij met de pot mee, incl. vork! Hij pakte met 10 maanden een doperwt tussen duim en wijsvinger, zo'n goede hand-oogcoordinatie. Als ik een appel of peer voor hem pak, gaat hij zwaaien met z'n armen, en begint heel hard met ja te knikken, als ik aan hem vraag: stuk fruit eten? Je snapt waarom ik zo enthousiast ben. Als ik rapley niet was tegen gekomen, was ik waarschijnlijk gaan prakken,maar niet pureren, en zeker geen potje! Ik vind als je voor jezelf kan koken,kan je ook voor je kind koken. Nou het was een heel verhaal,maar ik denk dat het wel duidelijk is.
Jingels, verdedigen is niet nodig he! Snapte je wel toch. Maar ik dacht dat jij bedoelde dat het gevaarlijk was ofzo om geprakt te geven. *had je dus even verkeerd begrepen* sorry. Maar das een weloverwogen beslissing die jij genomen hebt. Ik had echt nog niet aan eten gedacht toen ik zwanger was. Maar potjes begin ik (denk ik, zeg ik nu) niet aan. Getver, dat eten ziet er niet bepaald smakelijk uit. En idd wat je voor jezelf kookt kan je ook voor je kindje koken. Hier word er trouwens ook intensief gekauwd op het eten, vind het wel een grappig gezicht . Ruben heeft van de week een beetje vla op (mag dat eigenlijk al wel?) en zelfs daar ging hij op kauwen . Snoopy, Huggies zijn vaak bij AH en Etos in de reclame, 3pakken voor 20 euro geloof ik. Maar idd mindervaak dan pampers. *zo en nu ga ik weer lekker in de tuin liggen, HEERLIJK!* 8)
Ik voel het niet als verdedigen hoor,maar nu ik het een beetje uitgelegd heb, is het misschien duidelijker waarom ik zo'n duidelijk standpunt over inneem.