Oke jingels, ik dacht dat het misschien een beetje zo overkwam. . Maar idd het is me duidelijk . Ik heb ze net alletwee gevoed, en boven in bed gelegd, oftewel, dit was de bedoeling dat het de laatste voedingen van vandaag zijn . Wekker staat vast gesteld voor 2.30, vond ik een mooie tijd voor een onderbreking . (maarja, waarschijnlijk zijn ze tegen die tijd allang wakker geweest! En is die wekker alweer uit gezet! )
@hanneke: je doet het echt super meid! Je weet waar je het voor doet natuurlijk,maar je moet het wel op kunnen brengen allemaal, echt heel knap!
En nu moeten we natuurlijk niet vergeten ook onze kleintjes een pluim te geven! Zonder al die lekker drinkende kleintjes waren de mama's natuurlijk ook nergens!
Idd, applaus voor al onze kleine kanjers en fantastische mama's! =D> Jingels, denk ook een natuurlijk proces dat de productie wat minder wordt. Ik moet alleen twee keer kolven voor die 160-180 cc hoor, ben nooit zo'n ster geweest in kolven. We genieten er allebei nog enorm van, vind het zo heerlijk joh! Zo leuk zo'n groter meisje aan de borst, als ze ligt te drinken overdag ligt ze m'n armen te kietelen en te lachen, echt geweldig! Dat ze zelf vraagt om drinken vind ik ook super, en erg makkelijk natuurlijk
Sinds een paar weken gaat Jelte als hij wil drinken en hij zit bij mij op de bank lachen naar de melkfabriek, hoe vind je die? En dan kijkt hij naar mij zo van: kan de kraan open? Echt genieten.
Geweldig! Lig echt in een deuk, zie het helemaal voor me hahaha! Hier vraagt ze om "tata!" of ze pakt het iets minder subtiel aan, trekt m'n shirt naar voren zodat ze erin kan kijken en gaat naar m'n borsten wijzen. Soms graait ze zelfs met haar handen in m'n bh om haar punt te benadrukken, heeft al voor hilarische situaties gezorgd met visite
Jingels en Paprika, Geweldig! Worden al echt grote mensjes he! Zo knap, zo snel! Hier liggen ze (7 maanden -1dag ) een beetje te rollen, wat geluiden te oefenen, druk te spelen, breed-uit te lachen, en zetten het op een krijsen als ze honger hebben . Hihi, ook communicatie natuurlijk! Ps, rapley topic maar even niet kijken als je niet wilt ontploffen. Vannacht is het buitengewoon goed gegaan! Gisteravond heeft Malou van 20.00 tot 20.20 gedronken en is toen naar bed gegaan, vannacht om 1.30 is ze wakker geweest voor voeding en vanmorgen om 5.30 was ze er weer! Super goed! (vinden wij ). Ruben heeft gisteravond ongeveer van 20.30 tot 20.50 gedronken. Toen om 2.00 Malou weer haar bedje in ging heb ik hem wakker gemaakt . Dus heeft om 2.00 voeding gehad en daarna rond 6.00 weer voeding gehad. Dus vannacht 2 voedingen aansluitend opelkaar! Heerlijk, deze papa en mama hebben heerlijk kunnen slapen. Nog een vraagje, ik weet het ik zou er een appart topic over kunnen openen, maar doe het maar even hier tussendoor Ruben hapt sinds een paar dagen heel snel en slordig aan. Gevolg een rode zere, beetje kapotte plek naast mijn tepel op het tepelhof en een stukje van mijn borst. Smeer al met bepanthem, hoop dat dat snel gaat helpen. Maar iemand een idee wat ik eraan kan doen, dat ie weer netjes aan-hapt en er de tijd voor neemt? Zou dat trouwens kunnen komen, omdat ie tegenwoordig wat meer uit het flesje drinkt (en 1-2x per dag een speentje krijgt?) Of moet ik gewoon, als ik merk dat ie verkeerd aanligt, losmaken en opnieuw laten happen? *vraagje is een behoorlijk grote vraag geworden, maar weet iemand dit?* Fijne dag allemaal, wij hopen op van dat lekkere weer zoals gisteren! Liefs Hanneke&co
Idd, afkoppelen, met duim en wijsvinger je tepelhof pakken en samen drukken,tepel over de onderlip wrijven ( dan gaat de mond automatisch open), en dan de tepel met een gedeelte van de tepelhof erin. Tepels even goed aan de lucht laten drogen met melk erop, daarna bepanthen of purelan erop. Dan moet het snel over gaan. Ik heb er wat van gezegd in dat rapley-topic,mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben, willen alleen maar zieken. Ik snap niet dat die mensen niet aangesproken worden op hun gedrag.
Rapley topic, ik vind heel jammer wat daar gebeurt, ooit is het geopend door een aantal moeders om serieus tips aan elkaar te geven, om te vertellen aan elkaar hoe het gaat. Nu word het compleet uit zijn verband gerukt. En vreselijk negatief gemaakt! Ik snap niet wat ze in dat topic doen, als je toch niks met rapley hebt, bemoei je je er toch ook niet mee. Ik ga toch ook niet in fles-vragen zeggen hoe vreselijk slecht het is om te gaan rekken met flessen of 210+7 (ofzoiets) in eens naar binnen te werken! Maar oke! Ik kan er niks aan veranderen vrees ik! Jingels, ja idd, dacht ik al, zogauw ik het merk losmaken, en opnieuw laten pakken. We moeten gewoon weer even netjes de regels volgen. Snap niet dat ie ineens zo slecht aanhapt. Maar dat aan de lucht drogen, die was ik idd vergeten, is een goeie, ga ik doen. Bedankt!
Nou sorry hoor, maar juist in het fv gedeelte word er continue in topics vermeld hoe slecht het wel niet is om bij te voeden voor 6 maanden, grote flessen te geven etc etc. Nu het een keer andersom is is iedereen opeens diep verontwaardigd? Als je niks met bijvoeden voor de 6 maanden hebt bemoei je er dan ook eens een keer niet mee? (en dit is nu niet persoonlijk tegen jou gericht maar degenen die ik bedoel weten het wel). En Jingels, we lopen niet te zieken, maar geven onze visie weer op Rapley zoals het oh zo vaak gebeurd in het fv topic met topics over bijvoeden vanaf 4 maand, rijstebloem geven etc. Verder zal ik hier niks meer zeggen, roddel lekker verder
Roelie, Roddelen doen we niet! Dit is gewoon een openbaar stuk op het forum! Als ik wil roddelen doe ik het wel via pb, maar daar heb ik totaal geen behoefte aan. En nee, ik reageer in bijvoedingsvragen voor de 6 maanden niet in taal dat het niet mag. Ik geef alleen tips wat de ts vraagt. Bijv met wat ze eerst moet beginnen, fruit of groente (natuurlijk niks te moeten he, maar mijn visie daarop). Mij zul je niet horen zeggen dat het niet 'mag'. Ik zal hooguit in mijn stukje zetten dat wij met ruim 6 maanden met een paarhapjes geprakte (wel te verstaan) groente zijn begonnen. Maarja, ik vraag me eigen af waarom ik hier 'ons' topic zit te 'vervuilen'. Ik weet niet eens of je dit hier nog ooit eens komt lezen! En ja, het was niet persoonlijk tegen mij, maar toch wilde ik dit even zeggen! (amen) Jingels, er lijkt nu trouwens een korstje op te komen, ik denk van in de zon drogen ofzo? (kan dat ) kan ik dan gewoon die bepanthem blijven smeren? Of maar gewoon droog laten, want met die creme maak ik het natuurlijk weer nattig. (tjonge voor het eerst dat ik zo een kapotte plek heb joh!)
Ik vind prakken prima hoor, doe het graag met mijn aardappeltjes met jus, hou ook erg van stamppot. Maar prakken is iets heel anders dan halfvloeibaar maken om het op melk te laten lijken en zo de natuurlijke afweer van een kind om de tuin te leiden.
Prakken is ook iets heel anders. Ik eet zelf ook wel eens een prakkie. Maar kleurloze, gepureerde prut, dat is gewoon niet mijn idee van leren eten voor babies. Maar goed, de bv loopt nog steeds lekker
Ach nee, en dan moeten er jaren later bergen kookprogramma's tegenaan gegooid worden omdat de Nederlander 'geen eetcultuur' heeft.
Bedankt, had ik van Jingels idd ook begrepen. Alleen moet ik weer even goed nadenken, ging zo automatisch de laatste tijd. Maarja, een beetje te automatisch bleek.
Hoi Hanneke, wij hebben ook zo'n periode gehad dat het aanhappen minder goed ging hoor. Ik legde haar dan ook opnieuw aan, heb een keer met blaren gelopen omdat ik het niet had gedaan dus daar leer je wel van Kwam overigens vanzelf weer goed hoor, ineens hapte ze weer goed aan. Nu heeft ze vaak al zelf aangehapt voordat ik goed en wel zit haha! En dat Rapleytopic, ik zeg maar niets meer... Zit ongetwijfeld binnen nu en een dag een slotje op, gaat helemaal nergens meer over. Vind het jammer had graag nog wat (positieve) ervaringen uit willen wisselen, maar kijk wel uit nu heb er geen zin an. Kijken jullie overigens vaak op het flesvoedingsgedeelte dan? Ik kom er praktisch nooit eigenlijk. Ben trouwens ook van mening dat prakken iets heel anders is dan pureren. Heb vandaag heerlijk gevoed op een kleedje in het gras in het Kralingsebos. Lekker in het zonnetje! Hebben fijn een stukje gefietst, Lieve vond het helemaal geweldig (en ook zwaar vermoeiend ) Hanneke, dat hebben je schatjes goed gedaan vannacht, hopelijk houden ze dit vol!