Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Daar zou iemand eens een afstudeerscriptie van moeten maken ;) (ben benieuwd naar de uitkomst ervan )

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Paprika, gelukkig ben niet de enige dus. Ik voelde me wel een beetje dom :oops: , dat ik dus niet goed heb opgelet, en er pas achter kwam toen het te laat was. Flesvoedingstopic: ik kijk er wel eens. En er staat zelfs een vraag van mij. Over hoelang je flesjes kan bewaren terwijl je ze een tijd niet gebruikt hebt, maar daarvoor al wel gebruikt hebt (haha, klinkt lekker logies dit) ;) .

Jingels, over Rapley bedoel je? :D

Hier vannacht weer hetzelfde als gewoonlijk, dus niet netzoals afgelopen nacht, maarja, ook daarvoor geld, moet dat ineens veranderen? Van mij niet hoor. Ik zie wel wanneer ze het zelf veranderen.

Vandaag weer oppasdag voor oma. Ben beniewd. Ik heb alleen geen idee hoeveel melk ik in de koelkast moest zetten, heb er nu 1 liter in staan (van het weekend lekker wat extra gekolfd). Mocht het niet op zijn, kolf ik morgen wel opnieuw en krijgen ze het 'restje' melk morgen wel uit een flesje.

3. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden

Jee het gaat hier wel hard hoor, ben niet zo heel vaak online dus hou het niet bij. Wou net even het heropende rapley topic gaan lezen, maar t loopt weer aardig uit de hand. Irritant zeg, je vraagt om ervaringen en krijgt opmerkingen van mensen die geen ervaring hebben maar t afkeuren. Dat zijn dan toch geen ervaringen?

Ik moet wel zeggen, en daar geef ik Roelie en een paar anderen gelijk in, het gebeurt heel vaak op t forum. Als iemand bijvoorbeeld ervaringen vraagt over bijvoeden met 4 maanden (of nog eerder) krijgt die ook een zee aan kritiek over zich heen ipv de daadwerkelijke ervaringen. En dat vind ik net zo lullig dus. Wat zou t fijn zijn als iedereen gewoon met zn eigen ding bezig was en gewoon alleen reageerde op dingen waar ie echt ervaring mee heeft, zowel bij fv als bij bv.

Op hoeveel voedingen zitten de meesten hier eigenlijk nog? En dan specifiek rond de 5 maanden? Angelina zit eigenlijk al een paar weken nog maar op 4 voedingen. Is dat niet te weinig? Overal lees ik dat bv vaak nog zo'n 6 tot 8 keer per dag is, maar eigenlijk hebben we alleen de eerste 2 maanden op 6 gezeten, toen naar 5 en sinds de 4.5 maand zo'n beetje op 4. En daarvan is er dan al 1tje op míjn verzoek, want ze vraagt gewoon niet meer :( maar ik vind 3 te weinig op haar leeftijd.

Bolbuikje, succes met het opnieuw aanhappen (klinkt gek, maar je snapt me wel). Fijn dat jullie een goeie nacht hebben gehad. Durf je het nog niet aan om Ruben niet wakker te maken maar zelf te laten komen? Hoe gaat het met hun groei, weeg je nog steeds elke week?

4. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wow dat klinkt wel heel relaxed zeg, zie het al helemaal voor me. Voed je dan liggend of gewoon zittend?

Oke ff blont, wat is het verschil tussen prakken en pureren dan? Ik bedoel, ik snap dat het met prakken nog wat grover blijft, maar ik lees her en der dat je met pureren meer kans hebt op verslikken en met prakken niet. Kan iemand me dat uitleggen? Het lijkt mij dat als er grotere stukjes zijn, ze zich daar juist in kunnen verslikken? :oops:

Dit vind ik zelf dus een hele moeilijk, ik schreef het in 'het topic' ook al, wellicht onderschat ik mijn dochter? Hoe weet ik of ze 'er aan toe is', of ze het kan? Vraag ik geen dingen van dr die ze niet kan?

Ik overweeg nu 'gewoon' eerst te prakken zeg maar en dan als dat goed gaat, de stukken groter te maken. Of de groente te prakken en dan als ze aan fruit toe is, dat in stukken te gaan geven. Dat 'voelt' ook logischer, gezien het feit dat we zelf fruit ook met onze handen eten, maar groente natuurlijk niet.

Hoi Talia, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en heel succes en plezier met het geven van bv. Heb je een goede bevalling gehad?

Oh wat een plaatje zeg, wat staan die staartjes wijs! Ik heb gisteren nog goed eens naar Angelina zitten kijken, maar zelfs met een heleboel moeite gaat het me écht niet lukken om in die plukjes al staartjes te krijgen hoor :D

5. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    goedemorgen dames,
    tja, ik hou het ook maar bij die ene reactie wat betreft rapley-topic. de echte effecten van rapley zijn natuurlijk heel moeilijk te onderzoeken. ik geloof ook wel dat de meeste kinderen wel goed leren eten uiteindelijk (ongeacht de introductie methode). denk ook dat bv/fv daar nog meer invloed nog op heeft dan geprakt/gepureerd/stukken. dit dan vanwege de beter ontwikkelde kaakspieren en het gewend zijn aan meerdere smaken melk. maarja, bewijs dat maar es! ;)

maar esli, misschien kan ik jou hier nog een antwoord geven of dan in ieder geval mijn ervaring met je delen. Ik heb steeds half rapley gedaan en half prakken (echt vloeibaar zoals de 4 maanden potjes bijna nooit). we begonnen (5,5 maand) met geprakt banaantje en geprakte broccoli, zacht fruit in stukken ging al snel heel goed, dat is toch makkelijk te vermalen. groente bleef in grote stukken moeilijk of niet gewenst dus dat heb ik vaak geprakt of even met de staafmixer fijngemaakt. brood begonnen vanaf 7 maanden en broodkorst sabbelen is hier nooit gelukt: alles ging gelijk naar binnen. en met het verslikken viel het erg mee hoor, wel de eerste paar keren eens verslikt/gekokt met wat melk terug maar dat was niet eens door echt grote stukken, meer door het gevoel dat zo anders was dan melk denk ik. om het kort te zeggen heb ik dus niet echt voor een bepaalde aanpak gekozen maar gewoon gekeken hoe het ging, wat Jo (volgens mij) wel aankon en wat niet. En wat natuurlijk scheelt, als je kindje bv gewend is en je bij 6 maanden begint is die kauwtechniek er al aardig hoor. doe het gewoon rustig aan en kijk wat je bevalt.

zo, dat gezegd hebbende .... :)

Talia, ik ben volgens mij helemaal vergeten je welkom te heten! bij deze alsnog. alles goed met jullie?

snoopy: ik vond het ook zoooo'n lieve foto met de staartjes! wil Jo ook wel staartjes in doen maar dat is zielig! :p

bolbuikje: gaat het alweer met de zere plek? ik zou wel bepanthen blijven smeren tot ie weg is, je maakt het niet nattig dan maar vettig. hoe gaat het nu met MAlou? ga je haar alweer wat te eten geven? haha, dat klinkt raar, ik bedoel bijvoeding he...

paprika: lekker hoor, buiten voeden. ik heb het zaterdag op een terrasje ook weer eens geprobeerd maar na een paar slokjes begon Jo over mijn schouder heen te grijnzen naar de mensen om ons heen. wel lief, slokje... even kijken... nog een slokje. maar niet zo relaxed.
    we hebben ook heerlijk gegeten op een terras aan een plein en Jotje heeft er lekker rondgekropen tot groot vermaak van de rest van het terras.

o, nog een antwoord Esli :): hier ook al snel niet zoveel voedingen. Jo vraagt haast nooit om een voeding, al begint ie het nu net te snappen lijkt het wel, hij trekt nu soms aan mn shirt. ik denk dat wij toen (5/6 maanden) op 5 voedingen zaten. bij 7 maanden ging er een af (lees: maakte ik hem niet meer wakker 's avonds laat voor een voeding). Nu nog meestal 4.

6. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Dankje voor je antwoord Geke.

Jullie zitten nu, met een jaar, dus nog op 4 voedingen? En bij 7 maanden ging de late voeding eraf? Hmm ben ik dan niet te vroeg al met 4 voedingen nu? Ze krijgt haar laatste voeding tussen 8 en 9 's avonds en komt dan tussen 7 en 8 'smorgens weer. Voorheen maakte we haar nog wakker rond een uur of 11, maar toen we dat eens niet deden, sliep ze net zo goed door.

7. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hmmm, ja, moeilijk te zeggen. ik durfde niet eerder te stoppen met de late voeding omdat Jo niet echt uit de kluiten gewassen is. ik vond dus dat ie die late voeding nog nodig had, hij sliep ook door als ik hem niet wakker maakte. bij 7 maanden at ie al aardig wat bijvoeding (fruit, brood, groente) dus vond ik dat ie minder melk nodig had. Groeit angelina goed? als dat zo is, tja, dan is 4 wel weinig maar misschien wel genoeg voor haar.

8. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ja Angelina is best stevig, met 4 maanden was ze 65cm en 6850 gram, stukje boven de curves dus. Ze is niet dik ofzo hoor, maar gewoon goed stevig. Daarom durfde ik het ook aan hoor, om haar te laten doorslapen, als ze dun geweest was, was ik denk ik ook wat huiveriger geweest.

Over een week of 2 gaan we beginnen met bijvoeding en dan wil ik wel proberen het evengoed bij die 4 voedingen te houden, dat het niet door de groente enzo nóg minder gaat worden.

Even een hele andere vraag trouwens, ook met betrekking tot bv en bijvoeding...hoet zit dat eigenlijk met drinken? Moet ik haar al die tijd als drinken alleen maar bv blijven geven, of mag ze ook al iets anders? En wat dan? Water, thee, roosvicee? Ik heb werkelijk geen idee haha.

9. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    :) ja, klinkt stevig hoor! ;) wij zaten met 4 maanden rond 6 kg. hou het gewoon in de gaten, als ze nu bij de volgende keer wegen toch zakt in de curve kun je die voeding weer invoeren.
    ik zou zeker nog geen ander drinken geven voorlopig. want waar ander drinken zit kan geen bv he... Ze kan nog heel lang met alleen het vocht uit de bv en uit fruit/goente. geloof dat paprika en jingles nog helemaal (of haast) geen vocht bijgeven. ik geef nu wel wat maar pas sinds een paar maanden is het echt een beker vol.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    wat een verhalen, begin wel benieuwd te worden naar dat rapley topic..

Weekend met schoonfamilie naar center-parcs geweest. Zo zielig gisteravond een totaal overstuur kind.. hlemaal overprikkeld. baalde er echt van gaat iedereen zich ermee bemoeien huilt hij en pakt steeds iemand anders hem op en zeg ik tegen mijn vriend pak jij hem even dan eet ik mijn brood op en ga ik hem voeden, zegt mijn schoonvader dat kan tante ook wel (voeden niet natuurlijk...). Even later oma, ik heb hem nog maar zo weinig vast gahad... Resultaat kind helemaal van slag! maar ja ben weer thuis n kan hij mooi weer tot rust komen!

Rapley lijkt mij persoonlijk niks, maar potjes ook niet. Maar ik snap nooit wat de toegevoegde waarde is van bijvoeding voor een kind van 3 maanden.

Wij zitten hier op 5 voedingen per dag. 's ochtends als hij wakker wordt dan om 10 uur. Tussen 1 en 2 en rond 5 uur en dan 's avonds tussen half 8 en half 9. En meestal slaapt hij dan door tot een uur of 7. (afgelopen nacht niet maar ja hij was overprikkeld)

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hier nog steeds geen ander drinken dan BV, thuis.
    Bij de oma's 2x per week, wel eens een paar slokjes water of karnemelk.
    Rond de 5 maanden zat ik zeker op 8 voedingen, waarvan tenminste 1 nachtvoeding.

12. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    :confused: 8? Dat hebben wij nooit gehad, althans, alleen in de kraamweek denk ik.

Hmm ik vraag me nu toch af of ik niet wat fout doe ofzo, jemig, waarom ben ik toch altijd zo snel zo onzeker :oops:

13. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Ze groeit toch goed? is tevreden e.d. dan doe je het volgens mij prima!

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Esli, niet onzeker zijn!
    Zoals je weet, is ieder kindje verschillend.
    Sommigen hebben nou eenmaal meer nodig dan andere, sommigen willen meer drinken dan anderen.
    Als je kindje goed groeit, goed plast, vrolijk en alert is, en je voedt op verzoek, dan doe je het prima.
    Je zou eens een keer extra, op jouw verzoek, kunnen aanleggen tussendoor.
    Ik heb een groot kind, met 4 maanden was Jelte al 8,2 kg en 68,5 cm. Als hij vroeg/vraagt dan krijgt hij BV, je kan er namelijk nooit teveel van geven ;)

15. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    He Ilse, rustig aan, je doet het hartstikke goed joh! Jingels heeft een grote vent met bijbehorende eetlust ;) en ik heb een dame die de wereld om haar heen veel interessanter vindt en dus altijd kleine slokjes neemt om niets te hoeven missen. Ook zij zat rond die tijd op ongeveer 8 voedingen. Als je meisje goed groeit en voldoende plast is alles ok. En die onzekerheid hoort bij het moeder worden geloof ik :D Ik geef zoals Geke al zei geen extra vocht behalve de borstvoeding, af en toe een klein slokje water omdat ze graag wil wat ik ook heb ;) Ik heb in het Kralingsebos trouwens gewoon zittend gevoed, ik kan helemaal niet liggend voeden; nooit gekund ook.

Lotte, vervelend zeg, ik ken het al maar al te goed helaas. Lekker rustig aan met je mannetje komende dagen en even lekker bijkomen. Verder wel leuk gehad?

Geke, ik zat ook op een grasveld met weinig mensen om me heen hoor, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik Lieve buiten gevoed heb omdat ze altijd zo afgeleid is. Nou ja, de eerste keer dat ze ook daadwerkelijk gedronken heeft in ieder geval haha!

Talia, hoe gaat het met jullie?

16. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Ja, echt zo zielig. Hij is echt helemaal van slag, hij huilt niet gewoon maar gilt echt..
    En och het was wel gezellig, ik heb altijd vrij veel moeite met mijn schoonvader, maar ik hou me dan in. En verder met 12 personen, bestaande uit 4 gezinnen in 2 6 persoonshuisjes is een beetje krap. Maar wat ben ik blij dat ik borstvoeding geef, zijn dat tenminste nog echte rustmomentjes. Hij ging ook steeds langzamer drinken, echt alsof hij zoiets had dan ben ik tenminste lekker alleen met mama.

17. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ah arme vent, fijn dat hij dan steeds even lekker ibj kon tanken met voeden! En wie weet zat hij idd expres te treuzelen, wie zal het zeggen? Klinkt idd erg druk zeg, zou er zelf al van overprikkeld raken laat staan een babytje.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Hoi!

Ilse, zit ze boven de curves? Eva is nu even lang denk ik en als ze in een maand 325 gram is aangekomen (wat wel de bedoeling is) zit ze ook op 6850 gram, ik denk zelfs iets meer (6 mei weer cb). Maar ze zit netjes bovenin de curves (vanaf haar geboorte), niet erboven. En Eva is ook niet echt dik, wel lekker stevig. Maar volgens mij kan je op deze leeftijd ook niet echt spreken van dikke baby's.
    En je geen zorgen maken of je het goed doet hoor, als ze het met 4 voedingen goed doet is het gewoon goed. Eva heeft ook een paar dagen op 4 voedingen gezeten, nu zitten we tussen de 4 en 8 in, lekker regelmatig dus ;). Het is dat we het nu bijhouden, anders had ik het echt niet geweten.

Tja, het rapley topic... ik kan me er druk over maken maar heb er geen zin (meer) in. Zelfde wat bijvoeding met 3 maanden betreft. Ik heb er mijn mening over, maar iedereen moet maar lekker zelf doen en laten wat ie wil. Zelf wil ik pas gaan bijvoeden met 6 maanden, zeker nu met een evt. allergie (anders ook hoor). En rapley, ik weet het nog niet. Zien we dan wel. Ik wil het in ieder geval wel zelf gaan maken.
    Flesvoedingstopic kijk ik ook wel eens en heb ook wel eens wat gepost met mijn bv achtergrond. Ik blijk helemaal niets van flesvoeding te snappen, ik vind het ook allemaal vrij onlogisch. Ik onthou me dus maar van commentaar daar voortaan ;).

Paprika, tja, brilletje nodig... ik heb lenzen, maar 's nachts niet in uiteraard. We dachten een handige klok te hebben gekocht (groot genoeg), maar mijn vriend kan het net zien (ook lenzen maar minder sterk) en ik dus blijkbaar net niet :D.
    Lijkt me zo raar, zo'n groot kind aan de borst! Ik vind Eva al zo groot, kan me niet voorstellen dat ik haar nog fatsoenlijk kan vasthouden als ze 1 jaar is. Ik wil in ieder geval zeker tot 1 jaar doorgaan, misschien wel langer, want ik denk dat ik een moeilijke stopper ben ;). Maar ligt ook aan Eva natuurlijk. Ik krijg nu al heel veel reacties ivm mijn dieet, zo van, zou je niet stoppen met bv? Mijn vriend heeft zijn ouders (ja, alweer ;)) even goed duidelijk gemaakt dat we (nou ja, ik dan) borstvoeding blijven geven. Hopelijk houden ze er dan eens over op. Ik heb geen moeite met het dieet (mis wel m'n melk en kaas en het buiten de deur eten ;)) dus laat ons lekker!
    Over dat aanhappen, Eva begint nu goed door te krijgen dat als ze mijn borst ziet, dat ze eten krijgt. Meestal maak ik me klaar als ze nog in de box ligt. Als ik haar dan pak en ga zitten, heeft ze altijd al aangehapt voordat ik een beetje lekker zit. Maar als ik dan beweeg om goed te gaan zitten, trekt ze zich daar niets van aan, ze drinkt dan lekker door ;).

Hanneke, over dat aanhappen, inderdaad loshalen en opnieuw laten aanhappen. Ik hoop niet dat ik ooit hetzelfde probleem ga krijgen, want laatst probeerde ik Eva te laten aanhappen zoals ik in het prille begin deed, maar dat lukt niet echt meer. Maar ze hapt gewoon goed, ik hoef haar ook niet aan te leggen. Gewoon bij de borst houden en ze doet het vanzelf goed. Een maand geleden moest ik nog wel eens helpen, nu vindt ze het zelf wel.
    Over de luiers, ik heb 3 pakken Huggies gekocht bij de Etos voor de prijs van 2! Ik ga vanmiddag nog even naar de stad maar ik denk dat de aanbieding wel weer over is (want nu zijn de etos luiers in de aanbieding). Maar ik vind het erg fijne luiers! Lekker dun, flexibel en goed voor bv poep! En leuk disney printje! Ze zakken trouwens ook niet zo af als de pampers.
    Ik vond het trouwens heel stoer dat je de wekker had gezet! En goed nachtje geweest dus! Groot gelijk dat je Ruben hebt wakker gemaakt toen Malou kwam, weet je bijna zeker dat je daarna zelf een paar uurtjes kan slapen toch? Het is al vermoeiend genoeg! Ik vind trouwens ook dat je het geweldig doet! Nu doen we het allemaal wel heel goed hier vind ik ;), maar jij doet het wel allemaal dubbel!
    Ik ben benieuwd hoe oma dag vandaag gaat! Ik hoop zo voor jullie dat het een beetje beter gaat!

Geke, alles goed met kleine Jo dus! Kan me voorstellen dat het voeden in het openbaar steeds lastiger wordt. Hier maakt Eva thuis er vaak al 1 grote grap van :D. Ik moet er altijd erg om lachen en Eva dan nog meer :).

Lotte, heel irritant he, familie (vooral schoonfamilie ;)) die het allemaal wel even regelen. Die vergeten een beetje dat jij uiteindelijk met een overstuur kind thuis zit. Nu is Eva wel een stuk makkelijker geworden, dus echt overstuur raakt ze er niet meer van. Ze begint nu vaak gewoon te huilen op het moment zelf en dan krijg ik haar vanzelf weer terug :D, want haast niemand wil een huilende baby op schoot ;).

Hier zijn we aan het volgende sprongetje begonnen geloof ik. Eva probeert zich constant om te draaien, denkt volgens mij dat ze een slangemens is ofzo ;), draait de hele tijd haar hoofd heel eng ver naar achteren :(. In bed met slaapzak aan ligt ze ook geregeld op haar zij. Ik vind het maar eng, ben bang dat ze op haar buik rolt. En dat zal heus een keer gebeuren, maar ik geloof dat ze het dan wel op een brullen gaat zetten :D. Hoe ging dat bij de oudere kindjes hier? Ik lees ook vaak dat ze niet kunnen omrollen met slaapzak, daar geloof ik dus niets van.
    Verder heeft Eva ontdekt dat ze kan gillen, het lijkt op huilen, maar haar gezicht staat heel anders, ze zit me dan uitdagend aan te kijken :D. En ze maakt andere geluidjes en trekt er ook een raar mondje bij (ik dacht eerst dat er iets dwars zat ;)), ze maakt nu een beetje dram en zeur geluidjes. Als ze nu moe is en laat een speeltje vallen, doet ze geen moeite meer om het te pakken, maar barst echt hartverscheurend in huilen uit. Zo grappig :).
    Ze slaapt nu soms ook langer, gister wel 2 uur :confused:. Maar wel een paar keer terug om haar speentje te geven. Ze lijkt dus langer te slapen, maar wel veel onrustiger.
    Verder gaat het erg goed met haar, haar huidje voelt weer heerlijk zacht, zo lekker is dat! (terwijl dat natuurlijk normaal is eigenlijk) We zijn nu 2 dagen gestopt met hormooncreme smeren en er is nog geen eczeem plekje te zien, er zat zelf nog een heel klein plekje die nu ook weg is. Ze poept ook weer minder, nu hooguit 1x per dag, ipv de 4 a 5 keer. En het slapen 's avonds gaat ook weer super. Het kan natuurlijk wel allemaal toeval zijn, maar ik heb toch wel het vermoeden dat er iets van een allergie zit. Ik ga voorlopig tot de volgende afspraak braaf door met mijn dieet, het is goed te doen. We eten wel heel saai elke avond aardappels, groente en vlees. Maar eergister zelfs shoarma op, wel zelf gekruid (zakje) en met tomatenketchup ipv cocktail/knoflooksaus. Vanmiddag even naar een natuurwinkel om te kijken of zij nog wat dingen hebben (eivrije mayonaise ofzo ;)).
    Vanochtend wel erg geschrokken trouwens, Eva lag in haar wieg wat te jengelen en opeens verslikte ze zich. Ik laat haar dan meestal, omdat ze het zelf wel kan/moet oplossen, ook als ik er niet ben. Maar het leek even helemaal niet goed te gaan :(. Er kwam een golfje spuug uit maar zelfs toen bleef ze zich verslikken. Heb haar toen snel uit bed gehaald. Ben echt bang dat ze anders gestikt was :(. Of zou dat niet? Ik stond echt met tranen in mijn ogen :(. Voorlopig ga ik niet meer douchen als zij in bed ligt, maar ik zet haar lekker in de wipper bij me ;). Wil helemaal niet zo panisch doen, maar ben echt goed geschrokken. Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?
    Leuk trouwens dat jullie de foto's met staartjes leuk vonden! Ze heeft dan echt een heel ander koppie dan zonder staartjes! Het is alleen niet zo heel praktisch, want ik heb ze alleen in als ik haar kan zien, omdat ik anders bang ben dat ze ze uit haar haar trekt en in haar mond stopt (werkelijk alles wil ze in haar mond stoppen). En als je dan de elastiekjes uitdoet blijft haar haar wel zo staan :D.

Liefs,
    Snoopy

19. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ja, ze zit ruim boven de gemiddelde curve. Oh wacht ff, ik denk dat je me verkeerd begreep/ik t verkeerd gezegd heb, als ik nog eens lees. Ze zit niet boven 'de curves' maar boven 'de gemiddelde curve' zeg maar, dus 1 lijntje erboven. Zo duidelijker?

Vorig keer kreeg ik zelfs te horen, dat als Angelina 'snachts komt, dat ik haar dan niet 'mag' voeden, want ze is stevig genoeg dus 'eten moet ze maar overdag doen' :( Ik keek haar geloof ik nogal geshockeerd aan, dus ze zei er gelijk achteraan 'het is maar een advies hoor, je moet het zelf beslissen'. Toen ik vroeg wat ik dan moest doen, als ik merkte dat m'n kind honger had, maar ik mag hier niks geven....niks, gewoon niks doen en laten huilen. Ja daaaaag! Als mn kindje honger heeft, dan voed ik haar, simpel.

Ik krijg daar dus elke keer commentaar dat ze stevig is, dat ze zo bovengemiddeld is etc etc. Een van de dames zei zelfs al...tis net dr mama (ik ben zelf erg dik) :confused:

20. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    ja vervelend he schoonfamilie.. weten het altijd het beste.. ben zoooooooo blij dat ik weer thuis ben. over het algemeen is hij heel makkelijk maar een heel weekend en dan zoveel mensen andre omgeving ander bed e.d. is teveel van het goede en het erge is ik zag het aankomen maar er was geen mogelijkheid me terug te trekken en er werd toch niet naar me geluisterd (toen hij eenmaal overstuur was wel overigens)
    hij zoun eigenlijk vandaag een nieuw bed krijgen (hij slaapt nog in de wieg) maar wacht nog maar even een weekje ofzo.
    Schattig idd de staartjes, hier ook zoveel haar. Maar ja 2 staartjes zit er niet in voor mij.. (mijn vriend moppert al als hij een roze romper aan heeft omdat hij alles onder had gepoept en mijn moeder niks anders voorradig had...)
    Ik snap nooit zo goed waarom mensen elkaar tot in de eeuwigheid proberen te overtuigen. Ik ga nu nog niet bijvoeden, iemand anders wel. moeten ze zelf weten.
    Ik vind het ook akelig om uitebreid te douchen als hij in bed ligt. ik leg hem meestal om een kleed oid en wat speelgoed op de grond en dan kan ik in de gaten houden of alles goed gaat.

Share This Page