Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is voor de rest van de familie ook moeilijk om om te schakelen naar zo'n kleintje. Vaak hebben mensen wel herinneringen aan andere babies in de familie, maar dat zijn dan meestal dingen van een kind dat al tegen een jaar liep en zijn ze helemaal vergeten dat die hele kleintjes gewoon veel minder kunnen hebben en nog niet van schoot tot schoot kunnen.

2. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Ilse, ik geef Sem al dik een maand vier voedingen per dag. Er zitten ook wel dagen tussen dat het er vijf zijn. Hij vraagt niet om meer en hij drinkt per voeding ook meer lijkt mij, omdat ook zijn zuigkracht toeneemt. Hij is vrolijk en alles en ik neem aan als hij honger heeft dat hij dat wel laat merken. Hij weegt nu iets meer dan zeven kilo denk ik. De laatste keer was 6,9 kilo en dat was twee weken geleden.
    Ohoh zeiden ze dat, wat erg! Alsof je je baby laat huilen als ze honger heeft.....
    Ik heb ook alleen de eerste twee weken op acht voedingen gezeten hoor.
    Maak je niet te druk joh, je doet het goed. Jeluistert toch goed naar je dochtertje en als ze meer wil dan merk je het echt wel. En ze weegt ook niet te weinig dus daar hoef ja ook niet aan te twijfelen.

Paprika, hahah ik heb gisteren ook in het Kralingse bos BV gegeven. Wat grappig, jij ook. Nou wie weet kom ik je nog eens tegen :D

Lotte, hoe is het nu met je kindje? Lastig he al die mensen om je kleine kindje heen. Iedereen wil maar spelen en aanraken, maar ze vergeten dat een kindje snel overprikkeld is. Sneu, lekker rustig aan doen even! En weer lekker alleen van je kindje genieten hahaha.

Oh Snoopy, Sem heeft sinds een week of twee ook wel eens van die dram/zeur geluidjes. Erg lachwekkend eigenlijk, wat een zeur is hij dan. Ik ga het ook zeker opnemen dan kan zijn vriendin dat later bekijken hahah. En idd ineens hard gillen, ik schrik me soms naar!
    Zo, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ik heb dat nooit gehad (gelukkig).

Hanneke, hoe is het vandaag gegaan met oma aan huis? Op maandag werk je toch?

Sem is nu vijf maanden bijna en mijn vriend vroeg gisteren hoe we dat gaan doen met bijvoeden (na zes maanden). Ik heb daar nog geen seconde over nagedacht. Ik net achter internet zitten en ik begon met dit forum. Nu heb ik het weekend geloof ik wat gemist. Ik lees over een rapley topic. Zal ik jullie nu eens wat zeggen: geen idee wat dat is :oops:
    Ik ga eens surfen op het net. Ik zal dat topic maar niet gaan lezen, gezien de reacties. Heb nog een boel te leren hahaa.

3. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    hij ligt nu hier bij mij heel onrustig te slapen. Hem net even weggelegd, de was moet toch gedaan worden. En dan schrikt hij wakker en gilt hij zo hard echt zielig. Maar ja zit hier dus nog wel even met laptop op de bank.
    En och op het bureau roepen ze wel meer. Laatst was ik daar en eerst vroeg ze hoeveel en hoe vaak drinkt hij nu. Ik zei ik geef borstvoeding dus hoeveel weet ik niet precies... Toen zei ik hij kreeg er 5, maar hij is net ziek geweest en probeer het ritme weer terug te krijgen nu is het meer. oh ja zegt ze komt wel vaker voor dat het ritme dan weg is. Maar met zijn gewicht mag je gerust naar 4. Ik zeg ja dat lijkt me beetje lastig niet? hij moet eerst zijn ritme van 5 maar weer terug vinden of niet dan? dan denk ik echt van luister je eigenlijk wel?

4. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    En, ga ik nu door voor de koel/vriescombinatie? :)

Lotte, succes met je mannetje, hoop dat hij snel wat blijer en rustiger zal zijn.

Ilse, die opmerking, je zou ze toch zo (bij wijze van spreken) een beuk geven zeg! Onvoorstelbaar en schaamteloos, aardig gek hoor.

Sembo, lache joh, zal ik vanaf nu steeds als ik een vrouw zie voeden in het bos vragen of ze Sembo van zwa pagina is? :D Ik woon er op een kwartiertje fietsen vandaan, echt heerlijk. Jij ook Rotterdamse?

Snoopy, das schrikken zeg! Hoop dat dit de eerste en laatste keer was dat z zich zo verslikte, lijkt me best eng. En excuses over die bril opmerking, wist niet dat je het echt niet goed zag! :)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, wat doet een mens die kolfpauze heeft, een computer in de buurt heeft, en verslaafd is? Idd snel even hier op het forum kijken! En wat zie ik, mega veel geschreven in 1 ochtendje. Ik zit hier super illegaal, dus ik kan niet op iedereen antwoorden denk ik. Misschien dat ik straks even ‘terug’ kom, als het niet zo druk is. (maarja, dat is even afwachten).

Ilse, je kleine meid doet het prima op die 4 voedingen, dus dan is het toch prima. Niet onzeker zijn hoor. Het gaat prima zo. Wij gaan nog vaak wegen, niet meer elke week, maar om de twee weken :D. Dus vrijdag gaan we weer. (De gewichten staan onder mijn banner, tja, aan jou meid kunnen wij niet tippen hoor) Nog altijd een stuk onder de onderste lijn, maar de lijn gaat nog altijd omhoog. Verschil tussen prakken en pureren is mi dat als je het pureerd het zo goed als vloeibaar is, bij prakken blijft het nog enigszins stukjes. Je hoeft nog niks anders van drinken te geven. Zou ik ook zeker niet doen, omdat je toch al niet zo heel veel voedingen hebt, misschien dat ze dan minder van jou melk gaat drinken. Owja, en natuurlijk gewoon voeden als je meid honger heeft. Het cb luister ik niet na, alleen na de cijfertjes die ze me vertellen :D.

Geke, tja, dat klinkt wel heel zielig, wanneer we haar weer eten gaan geven. Haha, maar ik snapte hem. We willen over een weekje weer gaan kijken hoe het gaat. En ik ben door ‘het’ topic gaan denken, misschien dat ze het niet uitspuugt als ze zelf kan happen wat ze wil. Oftewel, een stukje groente/fruit in de hand geven, niks met het lepeltje geprakt. Met Jo gaat het nog altijd goed? Zn verjaardag overleeft?
    Lotte, ach gerum, het manneke. Nou, doe maar lekker even rustig aan met hem, kan ie weer wat tot rust komen. Ruben heeft hier ook nooit een roze romper aan hoor en ook geen staartjes :). Hij heeft wel een licht roze poloshirt, durf het alleen niet aan te doen. Haha, dalijk denken ze dat het twee meisjes zijn! Whaha! Dus ik denk dat we die maar gewoon wegdoen. Tjonge, klinkt wel heerlijk hoor, als ik zo jou voedingstijden zie. Maarja, ik ben ook zeer tevreden met die van ons. Je moet toch naar je kindje kijken.

Snoopy, niet druk over maken! Gebruik je energie ergens anders voor! ;) Hoe bevalt je dieet? Al een beetje gewend? Valt het een beetje mee? Gelukkig dat Eva’s huidje alweer aardig is opgeknapt! Huggies hebben wij al vanaf de geboorte, nog altijd maatje 2 :) binnenkort gaan we over op maat 3. En idd hele leuke disney plaatjes. (maar pampers hebben toch sesamstraat? Ook leuk). Wij zweren bij huggies! Het happen, hielp ik nog altijd, borst wat plat duwen, hoofd ernaar toe. Maar sinds een paar weekjes niet meer. En zie het resultaat. Bedankt voor het compliment :oops: .Ik ben ook heel benieuwd hoe het thuis gaat, maar durf niet te bellen. Dalijk wil ik meteen naar huis, of zit ik hier op hete kolen. Nee, ik hoor het vanavond wel. Ze heeft nog niet gebeld dat ik thuis moet komen voeden, us dat valt alweer mee.

Sembo, Rapley is zegmaar heel kort door de bocht het aanbieden van groente en fruit in grote stukken. Dus gewoon een stronkje broccolie, een worteltje, een part appel, een halve banaan. Kindjes kunnen dan zelf ervan af happen en opeten. Ja, ik ben op maandag aan het werk (dat merken jullie zeker wel, ik werk heeeeel hard! Kijk maar hoe mijn vingers aan het werk zijn). Ik hoor vanaaf wel hoe het thuis gegaan is, laat het hier nog weten.

Paprika, idd de magnetron heb je binnen. Nu voor de koel/vriescombinatie. (ik vrees voor mijn topic over “hele maaltijden”)

Zo, nu ga ik nog even verder lezen hier! Ik heb gezegd dat ze maar moeten roepen als ze me nodig hebben! (echt schandalig, en dan gewoon ongegeneerd gaan zitten forummen) :oops: Ze moesten eens weten! (ach de administratie moet ook bijgehouden worden! Ben ik druk mee bezig ondertussen)

Kolven is ondertussen klaar, vanmorgen 300 gekolfd, nu net 390 gekolfd. Netjes dacht ik zo!

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    jees dames, wat schrijven jullie veel! Ik heb maar 2 pagina's terug gelezen hoor.....

Zaterdag de HAP maar eens gebeld, want ik heb nog steeds spruw en voor mijn borsten kreeg ik dus een of andere gel.....ik las dirksmama ergens schrijven dat dat niet handig is voor je tepels (stomme dokter dus) dus ik maar weer bellen. Nu heb ik een creme en hoop ik maar dat het snel over gaat.....

Ik lees dat er een spannend topic over rapley is geopend? Zo maar eens zoeken.

Hier ook een kleintje wat snel overprikkeld raakt, gister een uitje gehad en gelukkig viel het wel mee. Groeien ze daar over heen? En doen ze dat snel?

Het voeden gaat hier al steeds makkelijker, in de nacht hoef ik geen licht meer aan, ik kan nu ook het kind op me leggen - wel een beetje richting tepel - en zo kan ik nog in de ochtend lekker luieren op bed....

nou goed, een weinig toevoegend berichtje, maar ach, ik moet me ook uiten he :)

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Nu is het rapley-topic dicht, jammer.
    Als er nu vragen over rapley komen ga ik de mama's maar meteen doorverwijzen naar borstvoeding.com

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of gewoon naar het bijvoedingsforum.

9. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik zie t, het topic liep weer eens uit op welles-nietus, ipv op de gevraagde ervaringen. Jammer...maar dan zoek ik m'n info wel op een andere manier :(

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik hoop dat je tussen de bomen toch een beetje bos hebt kunnen vinden.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, hoor, niks spannends aan :) . Zorgt alleen voor veel spanning :rolleyes: , that's it!

Tjonge weet je wat ik vandaag op mijn werk van een collega hoorde! (vast mega oud nieuws, maar hij kwam op het idee het te vertellen toen ik terug kwam met mijn flesjes melk :) ) Was een giraffe mama dood gegaan in de dierentuin :( die pas een kleintje gekregen had. Dat vind ik nou sneu! Dat ze voor giraffe-baby's geen kv hebben, snap je toch niet! Gelukkig hebben ze die voor mensen-baby's wel! ;)

Hier is het vandaag thuis redelijk gegaan.
    7.30 allebei nog even bij mij laten drinken.
    9.00 beide 100ml gedronken, toen geslapen :D .
    11.30 Malou 100ml+30ml en Ruben 100ml+50ml gedronken en gespeeld.
    (ze had het idee dat ze nog honger hadden omdat ze aan het smakken bleven, dus zou best eens kunnen, toch? dus nog wat extra gegeven). 13.30 weer beide 100ml gedronken, toen ruben flink gehuild, Malou geslapen.
    14.30 Ruben 40ml gedronken, weer gehuild.
    17.00 Malou 100ml+60ml gedronken, Ruben 100ml gedronken.
    19.00 Beide bij mij gedronken, en toen gaan slapen.
    (er is dus 980ml gedronken toen ik weg was, dus nog 20ml over, heb ik in de gootsteen gegooid :oops: , gekolfd heb ik vandaag in totaal 1040ml, net iets meer dan gedronken is dus :D )

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Snoopy, Thijs is ook pogingen aan het doen om te draaien. Van het weekend werd hij s nachts even wakker en ik dacht laat hem maar even. Was hij toch weer in slaap gevallen en iets in mijn achterhoofd zei, je moet even kijken. Dus ik naar hem toe. Ligt hij ver boven de dekens uit, op zijn zij, hoofd naar achter en arm over zijn hoofd heen.... ik schrok wel even, maar hij was ver in dromenland en heb hem weer even goed gelegd. Dat alles met een slaapzak aan! Hoe hij het voor elkaar krijgt? geen idee

Voedingen, wij zitten nu op 6 voedingen, overdag om de 3 uur nog steeds, denk ook niet dat dat veranderd. Ik zou gewoon lekker voeden hoor als die kleine honger heeft, zijn ze nou helemaal gek geworden. Ze heeft toch niet voor niets honger?

Tja familie, iedereen vind het zo leuk als hij op schoot mag. Als hij dat zelf ook goed vindt dan mag dat. Maar zodra hij er klaar mee is mag hij weer lekker bij mama zitten hoor! Soms kan dat wel heel irritant zijn inderdaad..

Vorige week toch maar even langs het cb geweest omdat Thijs dus nog steeds niet aan de fles wil. Ik had veel hoop na die breastbottle. Maar echt verder dan 30cc komen we niet. Hij zuigt niet, hij wil alleen maar happen zeg maar... :cry: Maar goed, heb het advies gekregen om die hele fles maar te vergeten, waarschijnlijk leert hij het niet meer... Hij heeft ook geen zuigbehoefte. Dus nu met een tuitbeker, z'n hele simpele zonder anti-lek. Mannetje lief heeft gevoed vandaag en er ging 70cc in. Beetje er in laten lopen en laten slikken. Thijs vond het prima allemaal, was zeer tevreden. Blijkbaar had hij niet zo'n honger, ik heb na die tijd nog een borst aangeboden, maar 1 slokje en meneer hoefde niet meer.
    Hij was dit keer niet overstuur, verslikte zich maar 1 keertje (ging iets te hard) Het is gewoon al een hele knappe jongen, nu al uit een tuitbeker ;) Morgen ga ik weer sporten, jaja, er gaat weer wat gebeuren met dit slappe lijf! En dan mag Thijs weer een bekertje van papa. Ik ben benieuwd!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appelsientje, wat fijn zeg, dat hij toch wat drinkt uit dat tuitbekertje! Kan je toch wat geruster van huis af! Succes met sporten! Veel plezier!

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Schandalig die Cb's en dan dat commentaar, gruwelijk. Gewoon lekker blijven voeden als je kind dat vraagt, zijn ze nou helemaal gek geworden.
    En dat van die max. aantal voedingen per dag..... dat zijn kv-opmerkingen,die horen niet bij bv thuis ( en dan druk ik mij nog netjes uit).

@Dirksmama: idd meteen maar naar het bijvoedingsforum.

15. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Nou appelsientje, je hebt al een grote vent dan, drinken uit een beker :D Heeft ook zo z'n charme toch?

Hoera voor Ruben en Malou! Ze hebben het goed gedaan als ik zo lees, en ze hebben zelfs geslapen! Wat vond oma ervan? En jij meer dan een liter gekolfd zeg, jeetje mina! Wat een getallen, val haast van m''n stoel ;) Dan heb jij wel twee kindjes, maar de helft heb ik ook nog nooit gered volgens mij.

Beccaatje, hoop dat de spruw snel over is! En tuurlijk mag jij je uiten :)

Lotte, hoe gaat nu met je mannetje, al een beetje bijgekomen?

Ilse, hier dan maar de link van het bijvoedingsforum: http://www.network54.com/Forum/382080/

16. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    haha, ja, dat dacht ik ook toen ik dat las paprika. mijn kolfhoogtijdagen zijn natuurlijk ook voorbij. ;) gisteren 140 cc gekolft. maar kon ukkepukkie vandaag toch mooi weer wat meenemen naar zn werk.

appelsientje: fijn joh, dat de tuitbeker een oplossing lijkt. gaat vast ook steeds beter dan.

bolbuikje: alle verbetering is iets he, misschien wennen ze toch al wat aan oma en aan jou missen.
    al zal dat nog wel even duren hoor, Jotje zette vanmorgen ook weer een keel op toen ik hem 'achterliet' op het kdv. gelukkig weet ik dat er 1 leidster is waar ie ook heeeel dol op is (was er vanmorgen nog niet).

o, en draaien in de slaapzak: ja, de ene baby is er wat handiger in dan de andere he. Gebeurde hier ook wel (zelfs in de dikke combi-sleeper) maar ik heb me nooit druk gemaakt over hoe Jo ligt omdat ie toch al op zn buik slaapt. wel een paar keer gehad dat ie zich echt in een hele rare hoek had gedraaid en daar niet meer uitkwam, maar toen hoorden we hem wel :)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Paprika en Geke, idd elke verbetering is een stukje! Ben allang blij dat er iets van verbetering was, idd zelfs geslapen, ook nog gewoon gespeeld, en niet de hele tijd gehuild! Dat is toch wel fijner hoor. (was en is dus gewoon echt van het wennen volgens mij) ;) . Dat kolven, is dat echt zoveel dan? :D Ik kolf eigenlijk steeds rond de 300-400 ml. (hoop dat dat zo blijft ;) ) Doe eerst beide 7-8 minuten, en dan nog een keer beide borsten ong 5 minuten. (gister was de 'opbrengst' dus 300/390/350).

Geke, ach, dat lijkt me nou zo vreselijk, je kindje daar brengen, en dat ie dan zo gaat huilen als je weggaat! :( Maarja, waarschijnlijk is ie zo weer stil als je echt weg bent, maar toch he!

En nu gaat het 'alarm' weer af dus ga er snel heen! :D

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi, wat is zn beroep? hihi! Zeker wel een drukke baan? :D :)

19. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hihi, ik heb van een paar andere jochies van zn groep begrepen dat ze vandaag brandweerman zijn :)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat is wel een zwaar en druk beroep ja! haha!

Share This Page