Nee hoor Nemo, bij mij vragen ze het ook. Ze geven ook hetzelfde gekke advies als wat Hanneke heeft gekregen, daapse mensen hoor over het algemeen bij die cb's. Je doet het goed hoor Hanneke, ze zijn goed aangekomen dus ga vooral zo door en laat het cb maar lekker lullen! Ze zieden bij mij al rond 10 weken dat nachtvoedingen eigenlijk niet meer nodig waren, en dat ik ze verwende als ik haar een troostborst gaf als ze overstuur was.
oke bedankt Hanneke! Ik ga smorgens het tandje poetsen haha! Trouwens tandje nummer 2 is ook al zichtbaar en zal ook snel doorkomen denk ik! Ik heb een klein tandenborsteltje gekocht van oral b stage 1! En peutertandpasta van Elmex, moet lukken toch? 2 Borsten aanbieden is misschien wel een goed idee. Dat plan wat je zegt van borst 1, borst 2, borst2, en borst 1 lijkt me een goede. Of je moet bij voeding wisselen voeding 1 ruben eerst en voeding 2 malou eerst... ? Ik geef vaak ook nog 2 borsten hoor, gewoon een toetje, vaak zijn een paar slokken al genoeg. Behalve smorgens en snachts, want dan zit er genoeg in voor 1 voeding. En hij valt altijd zo lief weer in slaap snachts. Heerlijk vind ik dat!
hier vragen ze het ook altijd op het CB, snap het niet, als hij goed groeit waarom willen ze dat dan weten? Borstvoeding kan je nooit teveel geven toch? Hier wordt nog steeds om de drie uur gevoed, nou en? Ik vind het prima en Thijs ook!
Hier t zelfde verhaal hoor, ik 'mag' haar snachts niet voeden als ze honger heeft, eten moet ze maar overdag doen. Bizar en ik trek me dr lekker niets (meer) van aan
Die cb's moeten hoognodig op bijscholling! Niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar de *adviezen* die ik afgelopen maanden voorbij heb zien komen....... GRUWELIJK. Ik zou zeggen tegen de meiden die nachtvoedingen hebben en 8x per dag voeden.... vooral doorgaan! Wat zullen jullie heerlijke tevreden kindjes hebben, net zoals ik
haha, bolbuikje, ik moest wel lachen om jouw verhaal van het cb. ZOOO WAAR wat je zegt: zij zijn tevreden, jij bent tevreden, het gaat lekker zo dus waarom zou je daar aan gaan morrelen?! ga lekker zo verder joh, komt vanzelf, die voedingen minderen, die twee van jou kunnen het zo goed gebruiken! bij mijn CB overigens de laatste twee afspraken niets gevraagd of gezegd over voeding. vond ik ook wel raar hoor, dacht hetzelfde als jij nemo, zouden ze niet durven? maar Jotje doet t zo goed dat ze het zeker niet nodig vinden. haha, euh, al hadden we net bezoek met een 6 maanden oude baby die dezelfde maat droeg zei jij ook al he barbabintje! van die luiers maat 4.... o, bolbuikje, lief dat je eraan denkt. was ik inderdaad die had gesolliciteerd. ziet er allemaal heel goed uit maar we zijn dus nog aan het nadenken over verhuizen (amsterdam naar oosten van het land!), wel heftig allemaal maar ook wel een superbaan voor mij moeilijk moeilijk! jingles: wat naar van jeltes exceem. hoe gata het nu? helpt de zalf? appelsientje: klinkt alsof jullie klaar zijn om te poetsen, succes! hier is het ook nog niet echt poetsen. nu 6 tanden dus we doen ons best en Jo wil wel kauwen op de tandenborstel maar poetsen houdt ie niet echt van.
Ik heb ook een heerlijk tevreden kindje, ook al voed ik maar 5x per dag. Niet iedereen is geschikt om zo vaak per dag te voeden. Ik werd daar zelf heel onrustig van, onrustig kindje tot gevolg. Kwam in een vicieuze cirkel terecht.. Toen ben ik - op advies van mijn moeder - heel bewust mijn zoontje gaan sturen en naar bv om de zoveel uur gegaan. Voor mij werkt dit veel beter en ik weet zeker dat hij niks te kort komt. Een vriendin van mij had hetzelfde en is om deze reden gestopt met de borstvoeding. Ik vind wel dat de adviezen op het CB erg eenzijdig zijn en erg star. BV moet op verzoek en FV moet om de zoveel uur/zovaak per dag. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt heel erg knap van jullie dat jullie zovaak per dag voeden e.d. Maar ik ben heel blij dat ik zeker weet dat mijn zoontje niet ineens onderweg honger krijgt en ik hem daar moet voeden. Ik weet wanneer hij moet eten en kan mijn dag daar omheen plannen. Maar hij krijgt wel borstvoeding en dat is waar het om gaat toch?
He hallo! Heb weer ff tijd om op iedereen te reageren. Heb tussen de voedingen/slaapjes door wat rondgezworven op het forum, maar moet hier altijd even mijn aandacht goed bij hebben . Ilse, wat een mooie nieuwe avatar! En toch ook aardig wat haartjes? Nu snap ik 'm, van de groeicurve. Eva zit net iets onder de bovenste lijn van de curve in het groeiboekje. Met 3 maanden woog ze 6,5 kilo, de bovenste lijn is 7 kilo. Ik vind het wel best, haar lijn loopt netjes. Ik ben wel benieuwd dinsdag. Het lijkt erop dat ze nu meer in de lengte groeit, ze wordt wat dunner in verhouding. Voorheen was ze nogal breed bij haar buik, dat stak aan de zijkanten echt uit (ik vond het een beetje eng eruit zien . Nu is het daar zo goed als recht. Belachelijk advies van het cb trouwens. En een nog meer belachelijke opmerking! Wie denken ze wel niet dat ze zijn! Het is de bedoeling dat je daar naartoe gaat zodat je advies kunt krijgen en vragen kunt stellen, niet om veroordeeld te worden. Ben wel erg blij met ons cb tot nu toe als ik dit zo lees. Het enige dat ik te horen heb gekregen over borstvoeding is of het goed liep, hoe fijn het is dat Eva het er zo goed op doet en dat ik voor het doorslapen haar evt. wakker zou kunnen maken 's avonds laat. Maar als een evt. nachtvoeding mij niet uitmaakte, moest ik het gewoon lekker zo laten. En over Eva's (of mijn) bouw hebben ze nooit iets gezegd, ze zijn alleen maar positief, dat Eva het zo goed doet en zo lekker alert is. Lotte, tja, een roze romper kan ook echt niet voor een jongen . Mijn vriend zou dat ook niet leuk vinden als we een jongen zouden hebben . Hij was sowieso nooit zo van het roze, ook niet voor een meisje. Maar hij is helemaal omgeslagen, zo leuk! Hij koop nu ook roze kleertjes . Fijn dat het beter gaat met jullie mannetje. Erg leuk een weekend weg, maar gaat vaak wel ten koste van je kindje, erg sneu. Goed gekolfd hoor na een voeding! Ik kolf wel eens een uur na een voeding even snel, wacht op mijn tsr en kolf dan een minuutje. Zit dan meestal op 100ml. Vind het dan wel best, wil ook niet dat mijn productie omhoog gaat door teveel kolven. Ik heb vanochtend even snel gedouched, Eva lag zo lekker in bed te spelen. Maar wel met de deuren open en ik was heel snel klaar. Die keer dat ze zo ongeveer bijna stikte was ze zichzelf ook heel erg druk aan het maken (sprongetje), denk ook dat het daardoor kwam. Nu was ze lekker rustig. Lekker hoor dat poepen in bad! Ik moet verdorie nog steeds een keer met Eva in bad gaan. Morgen weer badderdag, weer een kans! Ik hou helemaal niet zo van in bad gaan eigenlijk, maar met Eva lijkt het me wel heel leuk. Paprika, de bril-opmerking is je vergeven hoor . Hanneke, fijn dat het maandag redelijk is gegaan! En lekker in slaap gevallen dinsdag! Ik vind Eva nu nog iets te klein, vind het eng om met haar in slaap te vallen, maar lijkt me heerlijk als ze iets ouder is! En een tandje bij Ruben! Lijkt me niet dat dat met dat wondje te maken heeft, want zijn tong moet ervoor zitten. Ik zie Eva's tong ook altijd een stukje als ze drinkt. En woensdagavond een regelavond gehad met je kinders . Of zoiets . En weer netjes aangekomen! Die opmerkingen van het cb, niets van aantrekken hoor! Ze doen het nu toch goed zo! Over 2 borsten aanbieden, je zou het kunnen proberen, maar wat een gedoe dan... en zoals het nu gaat gaat het toch ook goed? Eva krijgt meestal maar 1 borst, maar laat het ook wel weten als ze aan 1 borst niet genoeg heeft (meestal 's avonds). Mijn dieet valt heel erg mee! Mis alleen heel erg de kaas, melk en vooral chocola . En alles wat mijn vriend eet wat ik niet mag, is ook niet leuk . Heb gister lekker aan een stroopwafel geroken, erg lekker! Wat Huggies betreft hebben wij trouwens ook nog maat 4, die gaan tot 9 kilo dus dat kan nog even. En nu Eva wat smaller wordt, passen de luiers ook beter. Ik vind de plaatjes van Huggies trouwens leuker . En tja, schreef ik dat ik ze zo fijn vond, Eva zat eergister helemaal onder de poep . Ik dacht al te ruiken dat ze gepoept had, waarschijnlijk terwijl we in de stad liepen, dus zat er al een tijdje . Toen ik haar broek uit wilde doen greep ik al in de poep aan de voorkant. Geen idee hoe het daar is gekomen . Maar goed, even afwachten of het door de luier kwam of door haar houding, want ze heeft nog nooit eerder gepoept in de Maxi Cosi. Haar uitslag... het ging veel beter, dinsdag was het opeens in haar nek weer vrij heftig, waarschijnlijk door het lekken van de fles. Dus daar gaat mijn vriend beter op letten. En woensdagavond, voor het badje, had ze opeens weer grote rode vlekken met kleine bultjes op haar rug . Was met het verschonen van die poepluier een paar uur ervoor nog niet... wij vragen ons echt af waardoor het dan opeens kan komen, misschien door het liggen in de Maxi Cosi (2 uurtjes) dat dat heeft gebroeid? Verder had ze geen uitslag op haar lichaam. Maar dit jeukte weer heel erg, ze lag weer te kronkelen in bed . Maar nu is het weer zo goed als weg, gisterochtend was het al helemaal ingedroogd. Op mijn werk gaat het wel lekker, voel me er wel weer lekker thuis. Maar echt veel kom ik er nog niet, de 2 dagen zijn ook zo voorbij. Over een maandje 3 dagen, ben benieuwd! Eigenlijk zou ik helemaal niet willen werken, en eigenlijk toch wel. Ik vind het namelijk wel goed dat Eva straks naar het kdv gaat, maar heb er ook veel moeite mee. Zeker omdat ze niet zo'n goede slaper is, verder geloof ik dat ze het wel heel leuk gaat vinden. Eerst maar eens kijken hoe het gaat. Beccaatje, vervelend he, spruw! Heeft je zoontje er ook last van? Ik heb er zelf dus helemaal geen last van gehad, maar Eva des te meer. Ik had liever dat het omgekeerd was, dit was zo zielig! Ik ben liever zelf zielig dan dat Eva zielig is . Ik lees net dat je zoontje er ook last van heeft. Maar niet teveel dus blijkbaar. Eva was in een week tijd maar 30 gram aangekomen omdat ze haast niets dronk. Over het overprikkeld raken, Eva is er echt overheen gegroeid. Gingen met 6 weken naar Ikea, was ze de hele avond overstuur. Nu slepen we haar de hele dag overal naartoe als het moet en ze slaapt overal (wel kort, net als thuis , behalve in de auto, dan slaapt ze meestal goed) en 's avonds is ze wel moe, maar nog steeds vrolijk en valt ook goed in slaap. Gewoon rustig aan doen met hem en af en toe weer even wat proberen. Over voeden zonder licht, ik zou het ook wel kunnen, maar hou er sowieso helemaal niet van als ik 's nachts niets kan zien. Het nachtlampje is er dan ook echt voor mij . Appelsientje, ook al zo'n draaikont in bed . Eva was vanavond goed op dreef in de box, supervrolijk terwijl ze maar 20 minuten had geslapen daarvoor en druk heen en weer aan het draaien van haar linker- naar haar rechterzij. Ze heeft vanavond echt ontdekt hoe dat moet, zo leuk! Morgen even op een kleed op de grond oefenen, dan kan ze echt op haar buik draaien. Want nu werd ze tegengehouden door de box. Maar zal je zien dat ze er morgen helemaal geen zin meer in heeft. Eigenwijze meid, heeft ze van haar moeder . Ze wordt de afgelopen dagen ook snel boos als iets niet lukt en zet het dan op een brullen. Het enige wat haar dan opbeurt, is als ik voor haar ga zingen, of 'een damespaard' (herenpaard, boerenpaard) op schoot doe, vindt ze helemaal geweldig! Fijn dat het drinken uit een tuitbeker wel lukt. En een tandje al! Misschien toch nog eens proberen inderdaad, de fles, dat tandje zat misschien wel dwars. En lekker hoor, weer sporten. Ik heb wel weer zin om te gaan hardlopen. Maar 's avonds geen zin om nog naar buiten te gaan. Dus schiet niet echt op . Straks is het wat langer licht en dan wil ik wel weer 's avonds gaan lopen, als het ook wat warmer is. Geke, moest wel lachen om je opmerking van het drinken meenemen naar zijn werk! Ik ga er ook maar vanuit dat Eva het wel laat weten als ze niet lekker ligt. En ik ga toch wel regelmatig kijken . Lijkt me niet leuk als je kleintje zo moet huilen als je 'm 'achterlaat' op het kdv . Eva gaat over 4 weekjes... ik wil het helemaal niet! Lastige keuze hoor, verhuizen of niet! Moet je ook wel even over nadenken. Jingles, fijn he dat je dan bv geeft, als je kleintje eczeem heeft? Heb ik ook hoor. Las in een ander topic over iemand die een zoontje met allergieen heeft, maar bij het kindje waarvan ze zwanger is, geen borstvoeding gaat geven, want 'geen zin in'. Vind ik echt jammer. Josine, je schreef dat Sem dinsdag vroeg sliep, om half negen! Dat is hier heel erg laat! Vandaag heb ik haar om 20:15 weggelegd, dat is echt heel laat voor haar, maar ze lag zo lekker te draaien in de box! Meestal is ze dan al heel jengelig en gaat ze uiterlijk half 8 naar boven om om 8 uur te slapen. Niet zo gek dat hij altijd tot een uur of 10 slaapt, als hij er om 11 uur ingaat. Eva slaapt van ongeveer half 8 tot half 8. Behalve dan de afgelopen nachten, ze is druk bezig met haar sprongetje en wordt ook tussendoor weleens wakker (had ze echt nooit) en wil soms de dag om 6 uur al beginnen. Maakt niet uit hoor, maar zijn we niet gewend . Meestal ligt ze dan even tussen ons in te spelen en proberen wij een beetje wakker te worden . Hier wordt ook werkelijk alles in haar mond gestopt. En veel gekwijld. Maar nog geen tandjes te bekennen hoor. Voel wel wat harde puntjes in haar bovenkaak, maar meestal komt beneden het eerst door. Of hebben we straks een klein dracula-meisje . Leuk dat van die romper! Nog gefelicteerd met de verjaardag van je vriend! Esther, welkom terug! Jullie aan de Active fit dus. Ben nu van alles aan het uitproberen. Heb nu Etos, Huggies en Aldi. De active fit haal ik de volgende keer wel als er een aanbieding is, heb nu even genoeg . Vind ze zo duur... Maar misschien toch halen als de rest niet bevalt. Over die stoel, Vincent zit daar al in? Kan dat al dan, mag dat niet pas als ze goed kunnen zitten, of kan hij dat al? Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, lijkt nog zo ver weg. En een paar weekjes smokkelen met bijvoeden zal ook wel niet uitmaken. Snap wel dat je niet wil beginnen als je in Portugal zit met schoonmams erbij . Pareltje, lekker he, een paar nachten doorslapen! En ze komt dus ook netjes zelf als ze honger heeft. Veel plezier met de reunie dit weekend! Eva heeft het maar druk met haar sprongetje, en ik dus ook . Ze is heel vrolijk, trekt gekke bekken, maar er komt geen geluid . Ze maakt echt zo'n zoen-mondje, zo schattig! En vaak ook nog haar tong erbij uit. Maar dus geen geluid en dat frusteert haar vaak enorm. Zit ze eerst gekke bekken te trekken en barst dan in huilen uit. Wil dan ook alleen maar bij mij zijn, of ik moet voor haar zingen . Ze duikt ook echt op de borst af alsof ze erge honger heeft, om vervolgens in slaap te vallen. Het is ook niet niks allemaal, dat ontwikkelen . Ik vind het wel heel schattig allemaal. En ben dolverliefd op mijn meisje. Hebben wel een 'probleempje' gehad met het slapen overdag. Ze heeft dus haar speentje nodig. Maar nu heeft ze gister ontdekt dat ze haar speentje ook uit haar mond kan halen. Maar er terug instoppen lukt niet, ze probeert het wel . En barst vervolgens in huilen uit. Maar na een paar keer haar speentje te hebben gegeven, wordt het haar teveel en raakt ze helemaal overstuur. Zo zielig, terwijl het haar eigen schuld is . Nu geven we haar een knuffel (zo'n lapje) in haar hand aan de kant waar ze haar hoofd naartoe draait, zodat ze die pakt ipv haar speen. Gister heb ik in elke hand een knuffel gedaan omdat ze haar hoofd bleef draaien . Maar goed, zal wel weer over gaan. Ziet er wel erg schattig uit, zo'n ukkie die haar speen eruit pakt en je dan zo guitig aankijkt als je de kamer binnenkomt. Ze vindt het allemaal reuze interressant. Totdat ze merkt dat ze haar speen mist dus . Liefs, Snoopy
Lotte, als dat bij jullie zo werkt, is het goed toch? Hier werkt dat gewoon niet. Zelfs als mijn vriend alleen thuis is met haar niet. Mij maakt het niet zoveel uit. Maar wel fijn dat het voor jullie op deze manier werkt! Want zo kan je toch borstvoeding geven!
Oke, jullie zijn er dus ook unaniem mee eens dat we gewoon door moeten gaan zoals we het al deden ! Thanx, heb ik toch weer het idee dat ons besluit, wel een goed besluit is. (en ja, vannacht hebben ze gewoon lekker gedronken hoor ) Nemo, Tja, hier vragen ze het aan mij altijd, als Leander gaat eigenlijk nooit, hem geven ze ook nooit advies, als ik kom hebben ze altijd wat te mekkeren . Maar gister dus ook advies aan Leander. Blijkbaar had ze veel moed verzameld in de afgelopen 7 mnd om nu eindelijk iets tegen hem te zeggen . En hij heeft met een star hoof (ook wel pokerface) als snugger antwoord gegeven, oke, ik zal het doorgeven. Toch wel een beetje lachwekkend. Maar mag ik niet toevallig bij jou cb komen? Hihi. Paprika, hier hebben ze idd ook al vaker verteld dat de nachtvoedingen eraf konden, nota bene in de tijd dat wij nog stipt elke 2 uur aan het voeden waren . Bij jou dus ook van die zelfde slimme dames op dat cb. Jingels, jij dus ook zo een heerlijk tevreden kindje! Succes met het smeren! Hoop voor hem (en jou) dat het helpt. Geke, vind idd ook dat ze die voedingen wel kunnen gebruiken, ik heb namelijk wel een vermoeden wat er gaat gebeuren als ik dat niet meer doe. En daar willen we lekker niet meer aan denken! . Tja, lastig hoor, verhuizen of niet, leuke baan of niet. Ik ben maar 1x verhuist, dat is van mijn paps en mams huis naar het huis wat wij nu hebben, lekker in de buurt van familie, ik zou echt niet wegwillen. Heel moeilijk lijkt het me. (tip voor de tandjes poetsen, even je wijsvinger/pink tussen de kaakjes doen (ik doe het ook), dan kan ie niet bijten en kan je wel even poetsen. Dan daarna je vinger er weer tussenuit en kan hij nog even bijten als hij dat fijn vind ) Lotte, als het bij jullie zo goed gaat hoef je idd echt niet meer voedingen te geven. En waarschijnlijk was je er gewoon in mee gegroeid hoor, als die kleine van jullie een keer of 7 op een dag kwam, dan was je daar gewoon ook aan gewend, net als nu bij die 5 voedingen. Gewoon doen wat bij jou kindje past, daarin mee gaan. Dan doe je het super goed! En idd hij krijgt borstvoeding, dat alleen al is toch geweldig! Snoopy, wat schattig met dat speentje, jammer ja, dat ze zelf zo overstuur raakt. Hihi, en die luiers, tja, wij hebben het een enkele keer gehad dat het langs het ruggetje omhoog kwam, maarja, dat was gewoon omdat er al veel plas in zat, en dan ook nog eens van die heerlijke dunne bv-poep erbij, tja dat was teveel van het goede! Gelukkig dat de plekken weg waren, jammer dat ze weer een beetje terug gekomen zijn, maar lekker smeren, geeft misschien wat verlichting voor haar. Tja, dat werk, ik heb ook het gevoel dat ik er haast nooit ben, nu natuurlijk maar 19 uur, voor (en tijdens) de zwangerschap 32-36 uur, dus dat is ook wel een verschil. Maarja ik vind het heerlijk om er die paar uurtjes heen te kunnen/gaan. Owja, bultjes, zou misschien best eens iets van zweet bultjes van de maxi cosi kunnen zijn, maarja, gewoon lekker insmeren hoor! En al lekker met haar in bad geweest? Vandaag was je kans toch ? Ilse, tja, die opmerking van dat cb van jou is ook echt van de zotte he! (bedoelde nu die over jullie bouw) En idd eten moet ze maar overdag, nee hoor, ook jij (ook al is jullie meid misschien een flinke) gewoon lekker voeden. (en bij flesjes lees ik ook vaak dat grote kinderen meer voeding krijgen, omdat ze meer nodig hebben, dus waarom een bv kindje niet dan ?) Hoe bedoel je dat precies? Ik ruil nu per voeding, dus als Malou bij de eerste voeding de linker borst heeft gehad, krijgt ze de volgende voeding de rechter borst. Bedoel je zo wisselen? Dan is het anwoord ja, we wisselen om bij de voeding. Dit doen we omdat ze me ooit verteld hebben dat dat beter is omdat ieder kindje anders drinkt, en zo de borsten overal goed leeg gedronken worden. Maar ik denk dat we het gewoon bij 1 borst houden, daaraan drinken ze tot ze niet meer aanhappen, dus geen honger/trek meer hebben, dus zal wel goed zitten. Tandje poetsen is prima zo, hier ook een nr.1 borsteltje en elmex tandpasta (had ik tijdens de zwangerschap al in huis gehaald, haha, je kan het niet vroeg genoeg in huis hebben). En jij idd ook lekker voeden hoor als Thijs honger heeft.
Hanneke, gewoon zo lekker doorgaan hoor. Lekker je eigen gevoel volgen.Het gaat toch goed Snoopy, wordt Eva dan niet meer wakker voor een late voeding? Bij Sem verschilt het: of hij slaapt van tien tot half tien ongeveer. Dan slaapt hij van 18:00 uur tot een uur of negen en dan dus weer vanaf een uur of tien. Maar valt hij om een uur of acht, half negen in slaap dan wordt hij 's avonds nog een keer wakker. Zo heel verhaal hahah. Ik vind het namelijk vrij lang als hij bijna twaalf uur doorslaapt. Ik maak me er niet druk om hoor. Oh sorry babyalarm Ik wilde nog meer schrijven. Ben er morgen weer, ik ga zometeen een dag met mijn ouders mee naar Belgie. ZE vonden het zo gezellig als ik meeging, jaja haaha kunnen ze Sem heel de dag zien. Fijne dag allemaal, liefs Josine
ha, wat een lekker lang verhaal snoopy. ik zat gezellig te lezen en hoorde ineens iets ritselen: was Jo onder het bureau gekropen en zit ie papier uit de prullenmand te halen. haha, had het niet eens gemerkt dat ie daar zat. wat vervelend van die bultjes, ze reageert blijkbaar heel snel op vocht op haar huid. zou het toch niet van de poepluier kunnen komen, die plek op haar rug? als er hier rooie billen zijn is dat voor mijn gevoel ook altijd zo 'ineens'. verder kan ik je niet helpen want gelukig een eczeemvrij kindje hier. hoop dat t met smeren wat verlicht. ja, wat kunnen die kleintjes het zichzef moeilijk maken he (speentje uit... ) o, ik heb in die tijd ook regelmatig speentje weer in moeten duwen 's nachts. lief van die knuffeltjes he! nu heeft Jo een perfecte duim/frummeltechniek: hij ligt op zn buik en pakt zn onderlakentje in zn hand en dan zn duim in de mond. als ie moe is gaat ie soms ook zo op je schouder hangen, altijd een frummeltje (stukje van je kleding) pakken en dan duimen. lotte: prima toch als dat bij jullie werkt. dat is het lastige van bv, het kan op zoveel manieren, je moet het vooral doen zoals voor jullie prettig is. wij hadden/hebben ook niet zoveel voedingen (al is 4 nu misschien nog wel aardig wat maar niet vergelijkbaar met wat jingles en paprika noemen). ik krijg nu wel eens reacties van mensen die vinden dat jo nog vaak drinkt voor zo'n 'grote' jongen. maarja, niet dat ze er iets vanaf weten hoor, ze roepen maar wat bolbuikje: thanks voor de poetstip, ga ik proberen. tja ik ben al vaak verhuisd en woon al sinds mn 18e toen ik ging studeren ver van mn familie en schoonfamilie. als we zouden verhuizen wonen we nog even ver van ze af. maar heb er ook een hekel aan hoor, duurt altijd zo'n tijd voor je je weer ergens echt thuis voelt... en t is zo'n gedoe. maarja, dit is wel een hele goede baan en het is voor mij als ik straks gepromoveerd ben niet zo makkelijk om een baan 'op niveau' te vinden. we gaan een voor-tegen lijstje maken straks kan me voorstellen dat je 19 uur werken wel weinig vindt maar dan is het toch lekker om er af en toe even uit te zijn he. ik ben nu veel thuis maar wil straks (september denk ik) weer 32 uur gaan werken, zal ook wel weer wennen zijn. o, en het is inderdaad niet leuk om je kindje huilend achter te laten op t kdv maar gelukkig kom ik hem dan halen 's middags en is het altijd van: o, hij is zo vrolijk geweest de hele dag! is dus echt maar even dat huilen. hij doet het thuis trouwens ook als ik naar de wc ga ofzo
Zo Snoopy, jij bent er even voor gaan zitten zeg, leuk! Bolbuikje, t stomme is dat ze dat dus zeggen terwijl ze nog maar 4 voedingen krijgt...dus hoezo teveel? Ik ben er weer vandoor voor t weekend, gaan ff lekker van t weer genieten. Maandag weer online. Fijn weekend allemaal! Liefs Ilse
Geke, haha, vast erg gezellig onder het bureau! Want ja, hoeveel speelgoed ze ook hebben, dat van papa en mama is veel interesanter . Ilse, idd 4 voedingen, lijkt me niet te veel nee! Prettig weekend en geniet idd van het lekkere weer (geldt voor iedereen natuurlijk ) Sembo, lastig he af en toe, dat baby-alarm, hier liggen onze alarmen heerlijk te snurken . Tot ze weer afgaan . Maar die Sem van jullie die slaapt wel lekker zeg, (eva van snoopy trouwens ook )
Hij draagt eigenlijk ook nooit roze.. Maar hij was bij mijn ouders en had alles ondergepoept en mijn moeder had nog een roze romper liggen. En dan ga ik hem geen andere romper aandoen als we met een slapend kind thuiskomen. Maar hij heeft de hele tijd over die romper gemopperd.. Knoopjes waren niet goed en weet ik het.. Ik hou eigenlijk ook niet van in bad gaan, maar samen is het erg leuk. Mijn vriend neemt hem regelmatig mee onder de douche, maar dat durf ik zelf toch niet zo goed. Het wordt dan allemaal zo glibberig enzo en mijn vriend heeft toch iets grotere handen enzo. Ik heb dat trouwens zo vaak dat ik in slaap val als hij aan het drinken is, vooral toen hij s nachts nog altijd kwam en hij in de periode zat dat hij langzaam dronk. Dan werd ik anderhalf uur later wakker en lag hij daar nog lekker. Op het begin was ik soms zo slaperig dat ik hem terug in zijn bedje had gelegd en terug in bed meteen weer in sliep dat ik een uur later wakker werd en hem kwijt was. Heb weleens helemaal overstuur mijn vriend wakker gemaakt. En toen zei die van volgens mij heb je hem gewoon terug in zijn bedje gelegd (niet geloven) en toen ben ik gaan kijken en daar lag hij inderdaad lief te slapen. Maar echt eng vind ik het eigenlijk niet, je gaat echt niet op je kind liggen. Heb in de kraamweek mijn vriend wel een keer naar het logeerbed verbannen, hij nam toen afscheid als adjudant en kon dat echt niet missen. Maar ja als je iets van de carnaval hebt dan weet je zeker dat je niet nuchter thuiskomt. En ik had echt zoiets van hij moet nog zo vaak eten en vond het akelig om dan een dronken mag in bed te hebben liggen.. Dus toen is mijn zusje komen logeren en heeft mijn vriend in het logeerbed geslapen. Fijn dat je dieet zo meevalt, lijkt me toch wel erg lastig. Vond het zo vervelend tijdens de zwangerschap dat je zoveel niet mocht. Niet eens om de dingen die je dan niet mocht eten maar meer om het feit dat het niet mocht. Wij hebben ook tot 9 kilo, maar ik dacht dat dat maat 3 was. Of zijn de maten van Huggies anders?
@Lotte; ik ben van het voeden op verzoek, en heb geen moeite met mijn kind eten geven als het daarom vraagt. Als ik naar mijzelf kijk, ik eet of drink ook niet om de 3 uur zeg maar, ook wanneer ik zin heb. Ga mijn kind dus niet iets laten doen wat ik zelf ook niet doe. Ik moet wel zeggen , dat hele vele voeden na een maand of 7 minder wordt, tenminste hier wel Ik ben het met je eens dat niet iedereen dat kan/wil, en dat geeft ook helemaal niets, iedereen moet doen waarhij/zij zich prettig bij voelt.
Fabrikant Nestle is op de vingers getikt door de rechtbank, dit stond er vanochtend in de telegraaf: 'In onze reclame-uitingen voor Nestle NAN HA 1 en 2 hebben wij gesteld dat NAN HA Hypoallergene voeding is aan te bevelen voor alle baby's, dat *** het meest lijkt op borstvoeding / borstvoeding optimaal benadert en dat *** de natuurlijke bifidusbacterieën bevat. Bij vonnis van 23 april 2008 heeft de Rechtbank te Amsterdam geoordeeld dat deze claims misleidend zijn. Ook heeft de rechtbank het verdere gebruik van de claim dat *** hypoallergene voeding een allergiereducerende werking heeft ná de periode dat de baby met *** is gevoed verboden.' Ik kwam het tegen op i-net,nou meteen de Telegraaf erbij gepakt want ik had het natuurlijk gemist.
*even klaagmodus, hier midden in de nacht* Iemand toevallig die weet van regeldagen ofzo met 7 maanden ? Pfffff, zit hier al de hele avond met Malou op schoot. Minstens elk half uur wil ze een paar slokjes drinken, en houd het weer voor gezien. (dus honger ofzo is het volgens mij niet) Leg ik haar in haar bed, of ga ik samen met haar in ons bed liggen, dan word het een krijspartij . Oftwel ze wil niks, alleen bij mij zitten, met de lampen aan wel te verstaan, doe ik die uit, dan is het krijsen. Dusja, dan maar de hele nacht beneden zitten met haar. Iemand enig idee of dit iets van regelen kan zijn? (nu nog? bij deze leeftijd?) Van de week savonds hadden ze het beiden, dat steeds drinken, maar tussendoor werd er gewoon geslapen. Of zou ze zich gewoon niet lekker voelen ofzo, dat ze daarom niet wil slapen . Nouja, dat moeten we maar afwachten. Ik heb tenminste even lekker geklaagd ! Jingels, weet je, ik kan mn eigen er eigenlijk helemaal niet druk over maken, die reclame voor kv. Ik 'val' er niet over, maar ik kan me voorstellen dat mensen die die reclames wel vervelend (zacht gezegd ) vinden dit een goeie zaak vinden. (dat ze op hun vingertjes getikt zijn bedoel ik dan he! niet de reclame) Ennuh, veel belangrijker, heeft de zalf bij Jelte gehopen?