Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik maak me ook niet druk over die reclames op zich. MAAR als je brieven die aan jou persoonlijk gericht zijn thuisgestuurd krijgt. Met daarin eigenlijk de boodschap dat hun voeding beter is dan borstvoeding (niet met zoveel woorden gezegd maar daar kwam het wel op neer) dan vind ik het toch wel heel vervelend en vind ik eigenlijk wel dat daar iets tegen gedaan moet worden.

@ snoopy, ik kolf eigenlijk ook nooit extra of na een voeding ofzo. Maar omdat hij zo van slag was geweest had ik dus overproductie en kreeg ik allemaal harde plekken in mijn borsten en hij had aan een borst voldoende. Daarom de andere maar even helemaal leeg gekolft.

@ Jingels, als voeden op verzoek voor jou (jullie) werkt dan is dat natuurlijk erg fijn. Ik heb het alleen als heel vervelend ervaren dat bij borstvoeding alles werd gegooit op regeldagen e.d. En er eigenlijk geen begeleiding was hoe dat het ook kan. En ik weet zeker dat ik het niet vol had gehouden als ik niet zelf er een regelmaat in was gaan aanbrengen. En dat houdt natuurlijk niet in dat ik als hij ziek is of helemaal van slag niet een keertje extra voedt.

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Bolbuikje: het word wel iets minder maar het is nog niet weg, dus voorlopig zijn we er nog wel even druk mee.

Ik vind het goed dat zo'n fabrikant aangepakt wordt, ik bedoel als dat niet gebeurd dan is het hek van de dam.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goedemiddag!

Hanneke, maar 1x verhuisd! Toen ik zo oud was als jij :)lol:) was ik denk ik al 10x verhuisd (ik heb net even nagedacht, misschien dat ik nog 1 huis ben vergeten ;)) en al 3x nadat ik het ouderlijk huis had verlaten. Maar inmiddels wonen we al 8 jaar in Roosendaal (wel 2e huis hier), zo lang heb ik nog nooit ergens gewoond! Maar komt ook wel door mijn jeugd, heb overal en nergens gewoond. Ik vind het ook wel spannend om telkens ergens anders te wonen, maar hier willen we nu toch wel blijven.
    Luiers, die van de Aldi vinden we tot nu toe ook super! Niet doorgelekt en ze stinken ook niet. En lekker goedkoop :D.
    Gister nog niet in bad geweest, we doen haar altijd 's avonds in bad, maar ik had zo'n hoofdpijn dat we het badderen naar vandaag verplaatst hebben.
    En Sem en Eva slapen wel lekker inderdaad, maar die van jou slapen overdag volgens mij echt super! Maar ik ben wel blij hoor hoe het hier gaat, Eva is een supervrolijk meisje (meestal ;)) en daar gaat het toch om. En wij kunnen lekker slapen. We hebben net trouwens een uur gewandeld, Eva was al heel moe, dus we dachten, kan ze lekker slapen. Ze viel na 55 minuten in slaap :D. Maar ze heeft wel lekker thuis nog 45 minuutjes geslapen in de kinderwagen.
    Geen ervaring met regeldagen met 7 maanden ;). Maar zou best wel eens kunnen bestaan :D. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen vannacht....

Josine, Eva wordt inderdaad niet meer wakker voor een late voeding. Ik kolf wel altijd rond 22-23 uur. Ze slaapt zo'n 11-12 uur door. En ze is 's ochtends nog even actief als altijd en ze groeit goed (nog even afwachten dinsdag, maar de vorige keer was ze ondanks het doorslapen ook goed gegroeid), dus ik vind het wel best. En dat kolven 's avonds is ook wel lekker, ik doe het niet altijd, maar gister weer wel en ik heb een hele voeding gekolfd! (160ml) Ben weer bezig een beetje een voorraad op te bouwen, want de voorraad die ik heb, is dus van voor mijn dieet. Heb nu inmiddels alweer 700ml in de vriezer :).
    Leuke dag gehad in Belgie?

Geke, Jo dus lekker op onderzoek uit :D. Hier is alles wat geen speelgoed is ook leuk om mee te spelen, alles wat ik in mijn handen heb wil Eva ook. Als ik haar luier verschoon wil ze de ingepakte vieze luier, maar dan krijgt ze gewoon een schone in haar handen ;).
    Hm, of de bultjes door haar poepluier kwamen... de poep zat wel een kleine beetje op haar rug, maar niet helemaal bovenaan, waar die plekken ook zaten. Had haar wel met een washandje schoongemaakt, maar dat was gewoon water en daarna weer goed ingesmeerd. Tja, ik weet het ook niet, we kijken het nog maar even aan.
    Het speentje verhaal, het gaat wel iets beter. Maar we blijven nu altijd even om het hoekje staan kijken en ze pakt toch vaak heel snel de speen uit haar mond. Ze heeft nu echt een fase dat ze alles in haar handen wil houden, dus ook die speen. Zal wel overgaan hoop ik. Maar het is gewoon zo sneu. Lief hoe Jo duimt, deed mijn nichtje vroeger ook, moest altijd iets van stof in haar hand hebben dan.
    Ik hoop ergens dat Eva lekker gaat duimen, ik vind een speen vaak best irritant. Maar ze kan heel goed duimen, maar wordt er niet echt rustig van. Misschien komt het nog.
    Haha, huilen als je naar de wc gaat :D. Ze kunnen er af en toe echt een drama van maken he ;).
    Succes met het lijstje, ben benieuwd wat het gaat worden!

Lotte, onder de douche heb ik weleens met Eva gedaan, het glibberige vind ik wel meevallen en ze vond het ook erg leuk. Maar ze gaat nu maar 2x per week in bad en dat vindt ze zo leuk, dat onder douche gaan er niet meer van komt.
    Ze zeggen inderdaad dat je niet op je kind gaat liggen, maar ik vind het gewoon eng en slaap dus niet als ze in bed ligt. Wel af en toe 's ochtends eventjes in het weekend, als ze tussen ons in ligt. Vanochtend ook, ik werd wakker en keek in 2 slaperige oogjes, heerlijk! Ik heb trouwens ook heel vaak dat ik 's nachts wakker word en Eva kwijt ben... maar ze ligt nog bij ons in de kamer, dus 1 blik op haar wieg is genoeg. Ze ligt er altijd in ;).
    Ik vond het tijdens de zwangerschap ook niet echt vervelend dat ik bepaalde dingen niet mocht en nu eigenlijk ook niet echt. Echt makkelijk is anders, maar het is nu eenmaal even zo.
    Huggies is maat 3 tot 9 kilo, maar bij Pampers en Etos gaat maat 3 tot 7 kilo. En die van de Aldi heb ik nu 'play' luiers van 7 tot 18 kilo en 'dream' luiers van 4-9. Dus nu gebruiken we overdag die 'play' en 's nachts de 'dream'. Ik neem aan dat van de dream ook wel grotere luiers zijn, maar voorlopig kunnen we er wel even mee vooruit.
    Over het voeden volgens schema, het kan best zijn dat wij ook een schema hebben, maar dat heb ik dan zelf niet door ;). Ze heeft gewoon meestal om de 3 uur weer honger, soms iets korter, soms iets langer. En als we wegmoeten voed ik haar altijd wel wat eerder, als ze dan wil drinken (de laatste tijd wel).

Jingels, ik hou me helemaal niet met kunstvoeding bezig, de post die ik van ze krijg is heel netjes gelukkig.

Ben zo trots! Eva heeft vanochtend voor het eerst zelf van rug naar buik gedraaid! Had ze nog wel de nodige aanmoediging voor nodig ;). Net net zit ik op de bank, speeltjes buiten bereik (gemeen he ;)) en ze draaide helemaal zelf naar haar buik, zonder aanmoediging ofzo, wel een hoop gemopper vooraf :D. Ze moet zich echt boos maken en dan lukt het wel. Ze ligt vaak ook op haar zij, dan kan ze vaak weer bij haar speeltjes en is het goed genoeg. Als ze op haar buik ligt, kijkt ze trouwens heel beduusd, want spelen op haar buik kan ze nog niet, maar ze begint het nu langzaamaan te proberen, speeltjes pakken terwijl ze op haar buik ligt. Ben zo trots!

Liefs,
    Snoopy

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels, uhm dat word nog ff goed smeren dus. Nou, gelukkig dat ie natuurlijk wel lekker jou melk krijgt! Dat helpt misschien ook nog wat mee.

Lotte, idd goed van je hoor! Als je harde plekken hebt goed weg laten drinken of kolven! Maar natuurlijk ook niet te vaak he ;) ? Anders blijft er steeds meer melk gemaakt worden die de kleine niet allemaal opgedronken krijgt. ;)

Snoopy, wow, zo vaak verhuist joh? Ik echt maar 1x, omdat we gingen samenwonen, en dat nog steeds doen :D . Goed hoor van Eva, Ruben lijkt nu ook eindelijk door te gaan krijgen hoe rollen werkt, Malou weet dat al een heeeeele tijd. Als die luiers va nde aldi fijn zijn, lekker die gebruiken. Of misschien kijken voor katoenen luiers? Weet niet of je dat ziet zitten, en hoe het daarmee zit met doorlekken.

En slapen zit er hier niet ik, ik ben kapot. Vanavond alvast ziekgemeld voor morgen, nee, werken ga ik echt niet trekken. Gisteravond is dat geklooi dus begonnen, de hele nacht dus met Malou'tje bezig geweest, en nee, niet meer geslapen. Pas toen ze zelf om 5.30 eindelijk ook zo moe was dat ze niet meer wakker kon blijven, ben ik ook heel even gaan slapen, maar om 6.45 was Ruben natuurlijk ook weer wakker (had stiekem zelf de wekker niet gezet). Vandaag weer de hele dag dat Malou dus niet wil slapen, alleen bij mij en steeds maar weer aanleggen (die rotplek doet ondertussen ook weer megapijn :rolleyes: ) een paar slokjes drinken, en dan weer krijsen. Ruben volgt gewoon het program zoals altijd, dus nadat hij gedronken had vanmiddag heb ik Malou 200cc poedermelk gegeven :oops:. Daarna heeft ze dik 3 uur geslapen :cry: (van die melk wel, maar van mijn melk dus niet :( ), Ruben ging ook weer slapen en ik ben dus ook gaan slapen. Nou, en na dat slapen smiddags weer gewoon van vooraf aan begonnen, krijsen, drinken, stil zijn zolang ze bij me is, krijsen, drinken, stil zijn.........Ik heb haar net al in de draagzak gedaan, en half op de bank gaan liggen om toch iets te kunnen slapen, maar dat pikt mevr ook niet. Zolang ik iets achteruit ga liggen begint het gekrijs weer. Dus nu zijn we maar de foto's aan het verzenden om af te laten drukken. Tja, we moeten iets natuurlijk. Maar kortom, ik hoop morgen even te kunnen slapen. Schoonma en pa komen gewoon hierheen namelijk, kan ik even slapen (hoop ik). En tja, Leander kan ook niet helpen, die is zaterdag vertrokken en de hele week in Duitsland voor een cursus. Nouja, dit is het 'risico' van kinderen hebben denk ik dan maar :( . Maar als het nog lang duurt zet ik haar in de aanbieding! Iemand nog intresse? ;)

Owja, Ruben heeft gister voor het eerst een beetje rijst door zijn groente gehad, vond het heerlijk hoor. Volgens mij merkte hij niet eens dat er wat doorheen zat :) . Vandaag ben ik een hele slechte moeder, want hij heeft niks gehad, ik had geen tijd :oops: . Hij hangt er echt de hele dag al een beetje bij. Wel sneu voor hem vind ik, maar zn zus pikt het niet als ik haar 'weg' leg :rolleyes: .

~ nog een uur of 3 te gaan, dan kan ik eindelijk even slapen [-o< ~

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach Hanneke, het zit even helemaal niet mee.... tja, het risico van kinderen hebben, maar ook zij kunnen het wel eens te bont maken ;). En trouwens, ik heb wel interesse hoor, lijkt me best leuk, nog een meid erbij, maar dan wel 1 die een beetje slaapt af en toe ;). Maak je niet teveel zorgen om Ruben hoor, die kan het best wel hebben, als hij een keer niet in z'n hum is krijgt hij alle aandacht en Malou iets minder. En een dagje geen bijvoeding is natuurlijk helemaal niet erg. En over je melk ook geen zorgen maken, het is alleen Malou die 'moeilijk' doet toch? Dat is het voordeel van een tweeling, je weet in ieder geval zeker dat het niet aan je melk kan liggen. Kan het niet zijn dat Malou ergens last van heeft, tandjes, of misschien oorpijn ofzo? Zou ik wel even controleren, maar heb je misschien ook al wel gedaan. Ik hoop dat je lekker aan het slapen bent nu!

Eva is gister een beetje per ongeluk 2,5 uur achter elkaar wakker geweest! We zaten zo lekker in de tuin en Eva lag in het campingbedje druk te oefenen om te lachen met geluid (ziet er erg komisch uit, de hele tijd een big smile tegen de lucht en de parasol :D, ze lacht nu ook met haar bovenlip iets omhoog, zodat je haar tandvlees ziet :D), ze leek ook helemaal niet moe. Maar goed, toen we haar naar bed wilden doen helemaal overstuur natuurlijk. Even aangelegd en toen ging het wel weer gelukkig. En 's avonds ging het helemaal goed, dat gaat de afgelopen week weer geweldig.
    Het omrollen vindt ze helemaal geweldig, ik vind het er ook erg geweldig uit zien, zo knap! Minder handig is dat ze het op het aankleedkussen ook wil doen, en ze lag al nooit stil :(. En ze wordt ook erg boos als ze niet kan rollen, en aangezien ze altijd al aan het brullen is tijdens het aankleden, was het vanochtend erg gezellig :(, wat kan zo'n kleintje er een drama van maken zeg!
    Ik had nog een klein beetje melk staan die ik vergeten was in te vriezen, dus ik dacht, die doe ik in mijn thee ;). Maar het was waarschijnlijk bedorven :oops:, gatver! Ik heb ook eigenlijk geen idee hoe lang ik het al had staan, te lang dus blijkbaar ;). Ze zeggen wel dat baby's geen bedorven melk drinken, kan het me goed voorstellen! En anders komt het er wel meteen uit, zo vies!

Straks even naar Belgie, even tanken en bij mijn ouders in de tuin zitten! Het wordt weer net zo lekker als gister zo te zien, heerlijk!

Liefs,
    Snoopy

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Denk ik al een tijdje Eva af en toe te horen, ging ik net maar eens kijken (want het is meestal of stil, of kletsen/huilen en niet af en toe een geluidje dus), ligt ze half op haar buik in bed tegen de spijlen aan en dat met slaapzak :D. Ik heb haar maar uit bed gehaald, mag ze lekker in de box gaan oefenen.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Vandaag met onze kabouter naar de dokter geweest, want hij al een maand verkouden. Maar hij is verder wel vrolijk enzo. De dokter gekeken en ze kon inderdaad aan zijn oortjes zien dat hij al lang neusverkouden is. Ze verbaasde zich er over dat hij er niet ziek van was. En ze zegt dat dat aan de borstvoeding ligt! :) Hij krijgt nu een sterkere neusspray en ze hoopt dat dat voldoende is, anders antibiotica maar dat hoop ik toch niet.

wat vervelend hanneke, met malou. gaat het nu wel iets beter? Wel beetje raar dat ze van de poedermelk wel slaapt (en kan me voorstellen dat dat niet echt bemoedigend is) maar als je haar nu een flesje zou geven met afgekolfde melk misschien dat ze daar ook op slaapt.

snoopy, leuk joh dat eva al kan draaien. Hier begint hij ook een beetje. Zo leuk he dat ze iedere dag iets nieuws kunnen :)

Gister hadden we bbq bij mijn schoonouders... Pff ik snap niet waarom ze dat deze week nu ook al weer hadden we hebben vorig weekend het hele weekend bij elkaar gezeten. Is toch wel voldoende lijkt mij zo.. Vreselijk, ik kan me daar soms zo irriteren.. Ze hebben gewoon nul komma nul gevoel voor humor.. En ze maken zich overal druk over. En mijn schoonmoeder moet dan altijd zo etaleren dat ze een dag in de week oppast.. En ik heb daar zo'n hekel aan dat ze oppast :( Het liefst zou ik daar mee stoppen maar dat kan ik niet maken. (moest het even van me af schrijven)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Iew, getver, snoopy toch, bedorve melk! Bleh! :-& . Nou je bent er op tijd achter gekomen dus. Brrr, zit hier gewoon te griezelen. Enne, dat meisje in de aanbieding

Lotte, bah, vervelend joh, tenminste, het klinkt alsof je het niet echt kan vinden met je schoonfamilie. Nouja, maar je zult er mee moeten leven he? Je hebt ze er gratis bij gekregen. Enne beterschap voor je kleine kabouter.

Ik heb vanmorgen lekker even kunnen slapen, mn schoonma bracht wel steeds de kleine ukjes naar boven als ze dacht dat er gedronken moest worden, dus dan moest ik natuurlijk weer wakker worden. Maar het was echt lekker even te kunnen slapen om 12.00 ben ik er weer uitgekomen. Ook bij opa en oma wil ze niks, alleen vastgehouden worden en ook steeds krijsen (en ik was blijikbaar zo moe, dat ik haar niet eens gehoord heb :( ). Mijn zielige meisje. Heb daarnet Leander aan de tel gehad, hij zegt 2x paracetamol geven nu een en over 3 uur nog een, kijken hoe dat gaat. Misschien dat dat haar helpt. Helpt het niet, moet ik morgen maar even langs de huisarts gaan, want vanaf de telefoon kan hij natuurlijk ook niks zien en doen. Nouja, net dus een zetpil gegeven, maar ze is nog altijd alleen aan het krijsen, dus ik vrees dat we morgen naar de huisarts moeten. En tja, computeren vind ze ook prima, zolang ze maar bij me zit/hangt. En als ik even naar het toilet moet is het huis te klein voor haar gebrul :rolleyes: . En ja, Ruben is gewoon zo lief, hij vind alles wel prima. Nouja, ik laat morgen ofzo nog wel weten hoe het hier is afgelopen. Ik ga vooral proberen elke seconde dat ik tijd heb even mn ogen dicht te doen ;) . Fijne dag, en geniet van het lekkere weer. Ik kom niet buiten, zit met alle ramen en deuren dicht. Tjonge wat moeten de buren anders blij zijn met ons zeg :oops: .

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, lekker rustig hier! Iedereen zit natuurlijk lekker te genieten van het warme weer! Ik ook, heb de hele middag bij mijn ouders gezeten. En Eva heeft daar 2,5 uur geslapen :confused: :confused: :confused:, ze viel ook meteen in slaap (met speen). Nou ja zeg... ik ben elke 10 miniuten gaan kijken of ze nog ademde :oops:, dit doet ze anders nooit! Verder heeft ze haar nieuwe trucje ook weer enkele keren laten zien en nu net thuis ook meteen weer een paar keer, met speeltje in de hand! Haha ik hou er nu maar over op, jullie wisten al wel dat ik trots ben he? ;) Eva was net snel weer moe, weer krijsend op het aankleedkussen en in bed gelegd, maar met speentje was het weer meteen goed en ze sliep meteen. Zo veranderlijk, een baby :D. Maar wel heel relaxed zo! Ze heeft bij mijn ouders 2x gedronken en lekker mijn moeder ondergespuugd. Ik ben lekker schoon gebleven vandaag ;).

Ik ben constant met de dagen in de war. Dacht ik op koninginnedag dat het zaterdag was en 1 mei dat het zondag was (en op zondag maken we altijd de badkamer schoon, dus nu een keer per ongeluk op donderdag :oops:), denk ik nu weer dat het vrijdag is omdat morgen mijn vriend en ik allebei vrij zijn. Ik zat eigenlijk al te wachten tot hij thuiskwam, want op vrijdag is hij altijd een uur eerder thuis (half 5, nu dus). Ik ben echt een compleet warhoofd sinds de bevalling, maar dat zal sommigen van jullie wel bekend voorkomen....

Lotte, lekker he, je gal spuwen over je schoonouders. Die van mij vallen gelukkig wel redelijk mee, maar af en toe..... Over dat draaien, Eva draaide een paar weken geleden af en toe een beetje naar haar zij. En sinds eergister wat vaker en nu draait ze dus de hele tijd heel soepel op haar buik. Het kan echt zo gebeurd zijn, ik had het nooit zo snel verwacht! Dus goed opletten ;).
    En je zoontje al zo lang verkouden, sneu is dat he. Eva is een heel klein beetje verkouden geweest een aantal weken, maar dat stelde weinig voor. Is nu wel weg, alleen af en toe nog wat snot in haar neus.

Hanneke, ik zal even met mijn vriend overleggen ;). Vervelend dat Malou nog steeds zo is. Hopelijk is het zometeen gewoon opeens over en was het niets en anders hoop ik dat het meevalt. De reden dat ik aan ooronsteking dacht, is omdat dat meer pijn doet als je ligt. Heb het een paar jaar terug ook gehad en heb toen een week lang zittend geslapen (voor zover ik kon slapen :(). Maar goed, dan zou ze wel wat verhoging moeten hebben en toch ook wel huilen als ze bij je zit, zou je denken.
    Wel fijn dat je even 4 handen extra in huis had en je lekker (wel onderbroken) hebt kunnen slapen. En wat kan je je ventje dan zo missen he.... (tenminste, dat zou ik wel hebben)

Liefs,
    Snoopy

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy, Ja, vervelend he, al die gekke dagen, je raakt er helemaal de weg van kwijt. Maar ik zag dat ik helemaal mn zin niet af gemaakt had. Dat meisje in de aanbieding moest nog achter komen dat dat natuurlijk een grapje was. Maarjah, dat had je wel begrepen he. En die Eva, word ze echt zo boos met omkleden/verschonen. Tja, waar ze al geen drama van kunnen maken he, die kleintjes? Maarja, dat begint al bij de geboorte, als ze de borst niet lekker te pakken hebben, of er niet (snel) genoeg melk komt, maken ze er ook meteen een drama van ;) .

Parracetamol lijkt hier niks uit te maken, dus daarnet de tweede zetpil gegeven. Heb haar maar weer wat kv gegeven, (bv uit een flesje drinkt ze niet van mij) heeft ze weer opgedronken en weer slaapt ze :( . (hoewel dat ook van die parracetamol zou kunnen zijn natuurlijk) Straks maar weer even met papa bellen. En ja snoopy, op dit moment mis ik hem super erg! Zul je altijd zien, dat dit gebeurd als hij er niet is he. Maarja, vooruit maar, ik heb vanmorgen even kunnen bijslapen, dus dat scheelt. Maar afwachten hoe het vannacht gaat.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden!

Heb heel wat gemist merk ik in die week :D ... De laatste blz vluchtig doorgelezen, met tussendoor een soort van troostvoeding ...

De borstontsteking heeft niet doorgezet, vrijdag en zaterdag nog een pijnlijke borst (iets) en verder prima gegaan!

Mirre was de hele week prima in dr hum, werd alleen vooral in de avond meer wakker :( ...

De avonden zijn sowieso wat lastiger geworden, ze wordt vaker wakker. Lijkt weer op Eva's verhaal - speentje uit dr mond zwiepen en dan brullen (soms ligt de speen buiten het bed, soms heeft ze m vast en krijgt ze m niet meer terug). Vannacht ook 'drama' - wilde tussen 3 en 5 niet slapen. Ze slaapt nu al ruim een week in een ledikant en het lijkt wel alsof ze gebruik maakt van de bewegingsvrijheid. Ook lastiger om dr zwaaiarmen in te stoppen ...

Verder is ze druk bezig met proberen te zitten (lukt niet - boos) en ze maakt sensuele op-en-neer bewegingen met haar bekken :)

Sh*t ... ik hoor dr weer ... echt :c: ... moet mn college voor morgen nog voorbereiden :cry: (en ben al een zenuwpees met nieuwe lessen/groepen) ...

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    (sterkte Hanneke)

(rest sorry ... van nu af aan zal ik weer braaf reageren)

13. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ojeee Hanneke, wat vervelend! Kan me heel goed voostellen dat je je mannetje nu mist hoor! Gelukkig heb je vannochtend nog eventjes kunnen slapen, maar getver bah.. niet leuk! Sterkte ermee!

Snoopy, ik ben ook de hele tijd met de dagen in de war hoor. Het wordt nu ook wel eindelijk tijd dat ik weer ga werken, want ik heb nu een beetje te veel vrije tijd! Fijn dat Eva zo lekker geslapen heeft en Oma ondergespuugd heeft ;)

Lotte, tja schoonouders, breek me de bek niet open, soms is het echt een drama. Gelukkig wonen die van mij ver weg! Maar als ze er zijn dan weten ze zich er wel mee te bemoeien.

Hey Salapio! Lekker weekje gehad? Gelukkig dat de bo niet doorgezet heeft. Haha kontje wippen kan Mirre dus ook al! Hier wordt ook hevig op en neer gewipt ;)

Ja morgen gaat Thijs een middagje wennen bij de oppas! Ik ben benieuwd hoe hij nu gaat drinken.
    Afgelopen week gaat het met de tuitbeker super. Naja voor Thijs zijn doen super. Hij drinkt nu 70-80 uit de tuitbeker. Ik denk dat dat straks wel meer wordt als ik een hele dag weg ben. Hij vindt de tuitbeker erg interessant en als mijn man er mee aankomt gaat de mond al open en de armpjes wijd om de beker te pakken! Schattig he?

Ik moet volgende week weer aan het werk, maar ik heb er veel zin in en ben er echt aan toe! Paar weken terug zag ik het nog helemaal niet zitten, maar das helemaal weer over. :)

Even wat anders... zijn jullie ook nieuwsgierig wat er op mama dag gaat gebeuren?

14. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Poeh he Hanneke, dat is pittig om je aandacht aan beide kindjes te geven. Stom, maar daar had ik dus nooit bij stil gestaan :oops: Hoe gaat het nu? Is Malou weer haar 'oude' (hahaha) zelf? Agos en die arme lieve Ruben. Lijkt wel alsof hij voelt dat hij nu even lief moet zijn voor mama.

Snoopy, dat is zoooo schattig een harde breeduitlach :D Ik word daar altijd zo vrolijk van :D :D
    Hmmm en het andere uiterste op het aankleedkussen dus. Nooit een saai moment met Eva, volgens mij ;)
    **gruwelt even bij het bedorven melkverhaal**
    Grappig, Vincent ging ook ineens met 4,5 maand meer slapen op de dag. Ging ik ook iedere keer kijken of hij nog wel ademde. Denk toch dat het komt omdat ze overdag meer actief worden met rollen enzo.

Lotte, das nog effe een opsteker dat je kaboutertje niet 'echt' ziek is geworden door de BV. Je glom zeker wel van trots?

Salapio, gelukkig dat de BO je bespaard is gebleven :D

Hier loopt het allemaal lekker. Het bijvoeden gaat ook super a la Rapley. Vincent is een natuurtalent (of zijn alle babies natuurtalenten?). Op deze manier vind ik het helemaal leuk. We gaan lekker genieten in Portugal van verse tomaatjes, nabos en wat we nog meer aan mooie verse groenten kunnen vinden ;) Ik ben er pas weer rond de 18e....Ciao!

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Och, ze bedoelen het vast wel goed hoor. En ik ben ook gewoon verkeerd met ze begonnen. Was heel snel (per ongeluk) zwanger, we waren 2 maanden bij elkaar en had best wel moeite om daaraan te wennen. Maar mijn schoonvader was meteen dolgelukkig en bemoeide zich meteen met wat ik allemaal wel/niet mocht. Ik was nogal in de war door de grote verandering die ik ineens doormaakte, ik kreeg een kindje. Mijn lichaam veranderde, mijn leven veranderde van de ene op de andere dag… Maar ik mocht niet in de war zijn, moest alleen maar blij zijn dat ik kinderen kon krijgen. Want er zijn ook mensen bij wie het niet lukt en ja dat is ook zo, maar er was gewoon geen ruimte voor mijn gevoel. Alleen voor zijn blijdschap van het weer opa worden. En dat is met alles, hij kan niet begrijpen dat niet iedereen is zoals hij. En hij weet altijd alles het beste.. En mijn schoonmoeder is ontzettend lief, ze doet zo ontzettend haar best. En ze bedoelt het echt allemaal goed, maar ze bemoeit zich met mijn kind en daar kan ik niet tegen. En ze hebben gewoon helemaal geen gevoel voor humor, als ik een grapje maak dan snappen ze niet dat het een grapje is.
    En het is me als het ware opgedrongen dat mijn schoonmoeder oppast, heb het nog weten te beperken tot 1 dag in de week. Maar ik vind het vreselijk, ik heb niet zoveel moeite met het achterlaten bij het kinderdagverblijf. Maar als ik mijn schoonmoeder weg zie lopen met de kinderwagen, dat doet iedere keer zo’n pijn. En ik weet goed dat het onzin is en dat ze ontzettend goed voor hem is. En heel veel van hem houdt e.d. Maar ik vind het echt vreselijk en kan me op de dag dat hij bij haar is ook helemaal niet op mijn studie concentreren, kijk de hele tijd naar de klok of het niet alweer zover is dat ik hem weer terug heb. Maar ik kan het niet maken om tegen haar te zeggen dat ik het niet meer wil, want ze doet het verder goed. Zal zo blij zijn als het zomervakantie is, dan ben ik mooi 2 maanden thuis en hoeft hij niet naar hun. Zo dit was even lekker om het van me af te schrijven.

Maar over zijn verkoudheid, is echt heel vervelend, hij is 4 weken geleden ziek geweest. Echt flink hoge koorts en sindsdien is hij dus verkouden. Is echt heel vervelend, tijdens het drinken is het af en toe echt gillen. Dan wil hij graag drinken maar zit zijn hele neusje dicht, vanochtend was het weer zover. Hij was echt helemaal overstuur, dus toen maar besloten om naar de dokter te gaan. Was zo schattig bij de dokter, eerst gillen natuurlijk toen ze in zijn oortjes en in zijn keeltje moest kijken. Maar daarna zat hij naar haar te lachen, echt zo leuk. Maar ik hoop dat het nu gauw beter gaan, anders moet hij antibiotica en dat heb ik eigenlijk liever niet. Was iderdaad wel echt even zo’n boost van hier doe ik het allemaal voor. :) Was wel trots ja!

Salapio, gelukkig dat je borstontsteking niet heeft doorgezet! Lijkt me zo akelig, als ik harde plekken voel kolf ik ze meteen weg (als hij ze niet weg kan drinken tenminste) ik heb heel gauw dat als hij een nacht niet door heeft geslapen mijn productie omhoog gaat.

Onze kabouter was zaterdag voor het eerst naar de kapper geweest. (mijn zusje is kapster) Zijn haartjes werden zo lang dat ze in zijn oogjes hingen. En gillen dat hij deed, snap je niet wat er toch zo erg aan is.
    Vandaag weer met hem in bad geweest (niet gepoept dit keer :) ) en hij is dan echt druk aan het “zwemmen”

Hanneke, ik hoop dat het gauw beter gaat met Malou! Sterkte!

groetjes Lotte

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy, jij krijgt een diploma van mij. (wat voel ik me dom zeg, dat ik zoiets simpels niet kan bedenken) Papa denk idd aan oorontsteking, vandaar dat ik haar paracetamol moet geven, na die eerste twee met 3 uur ertussen, nu pas weer om de 6 uur een geven, daarnet weer 1 gegeven, maar ze word alleen maar heel erg kwaad als ik er een geef :( , tja, is niet fijn natuurlijk, zo een ding in je bips geduwd krijgen :( vind het wel sneu hoor. (hopen dat ze weer even slaapt, kan ik ook slapen ;) ) en morgen even langs de huisarts om te laten kijken of het niet wat anders is. Ze heeft overigens geen koorts gehad, het hoogste tot nu toe is 37.4 dus dat is geen koorts (en nu met die paracetamol telt het niet meer). Nou, vanmiddag na dat flesje kv dus weer even geslapen, en vervolgens gaan we gewoon op de oude hand verder. Gaat weer een lange nacht worden vrees ik :( . Maar ik blijf toch steeds proberen met haar in bed te gaan liggen, in de hoop dat ze het pikt maar dat doet ze nog altijd niet.

Lotte, tja, lastig zeg. Ik ben juist heel blij met mijn schoonouders (hoewel ik ze soms ook wel kan schieten hoor ;) ) Lastig die dubbele gevoelens om die kleine met haar mee te geven. Nou, nog ff en het is vakantie. Drinken gaat nog goed ontdanks zijn verkoudheid? Goed in de gaten houden hoor.

Esther, vincent vind de bijvoeding dus wel leuk en lekker (oeps ruben vandaag weer niet gehad nu dat je het zegt :oops: ). Gelukkig dat het daar zo lekker gaat hoor! En tja, dat aandacht verdelen, normaal gaat dat altijd prima, maar nu dus haast alleen Malou. Als ik Ruben ga voeden of verschonen oid, dan leg ik haar tohc maar in de box, maar ze krijst het uit :( tot ik haar weer bij me neem. En Ruben neemt er gelukkig gewoon genoegen mee dat hij haast geen aandacht krijgt. Als ik even bij hem sta krijgt ie zo een mega smile op zn gezicht dat ik gewoon tranen krijg. Vind het echt sneu voor hem, maarja, voor Malou ook. Ze is duidelijk niet in haar hum.

Appelsientje, bedankt. Succes voor Thijs (en jullie) morgen bij de oppas. Wat schattig zeg, met dat tuitbekertje. En mama dag? Ik heb werkelijk geen idee. Hij moet het al in huis of de auto hebben want hij komt zaterdag pas laat weer thuis, dus dan heeft ie geen tijd meer iets te regelen voor zondag. (als ie er tenminste wel aan gedacht heeft :) ). Ach, we zullen het zondag allemaal weten he?

Nou, wij gaan even proberen te slapen, morgen ochtend meteen de huisarts even bellen.

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Zo he, Lotte, wat een achtbaan is het bij jullie geweest als ik het zo lees. Balen dat er geen ruimte is (was?) voor jouw gevoel. Gooi het er maar uit hier, hoor ;) Misschien lucht het een beetje op.

Hanneke, lijkt me echt moeilijk om zo te schipperen met je beide beebjes. Precies wat je zegt; ontroert door die big smile van Ruben, maar Malou heeft je ook keihard nodig. Knap, hoor!

18. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Goedemorgen Dames (en de mannen die meelezen)

Daar ben ik ook weer eens. Ik heb de afgelopen dagen geen computer gezien, maar vanaf vandaag ga ik weer hard aan de slag.
    Wat is het toch heerlijk weer, als het zo de hele zomer blijft……dan zijn veel mensen blij denk ik. 8)

Ah Hanneke, hoe gaat het er nu mee?
    Ik had (heb) echt met je te doen toen ik je verhaal las. En Snoopy schreef het ook: een keer KV is niet zo erg en ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie denkt dat het met je eigen melk te maken heeft. Maar jij hebt nog vergelijkingsmateriaal en aan Ruben merk je toch niets! Ik hoop voor je dat Malou weer snel de oude is. Dat hoop ik natuurlijk ook voor Malou zelf. Laat je het ons weten als je bij de huisarts geweest bent?

Lotte, ik ga ook wel eens met Sem onder de douche maar ik blijf het ook een beetje eng vinden. Het is inderdaad wel glibberig. Soms als ik iets minder tijd heb om het badje te vullen (alsof dat zoveel tijd kost schaam schaam) dan neem ik hem mee onder de douche. Wel erg schattig hoe hij dan zo lekker overdreven met zijn ogen knippert als er ook maar een druppel water inkomt. Schattig.
    In slaap vallen met Sem is me één keer gebeurd, en dat was in week twee of drie. Ik was zo ontzettend moe dus ging ik Sem liggend voeden en toen zei mijn vriend dat ik gewoon even mijn ogen dicht moest doen en dan zou hij het in de gaten houden. Ik ben toen een kwartier in slaap gevallen (en dat hielp echt haha) en hij lette dan op. Ik durf dat niet hoor, in slaap vallen. En zeker niet toen hij zo klein was.
    Hoe gaat het met zijn verkoudheid? Sneu hoor, beterschap in ieder geval.

Jingels, ik ben ook voor het voeden op verzoek. Ik eet de laatste tijd alleen wel op regelmatige tijden haha. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik nog wat wil afvallen. Maar dat hoeft Sem niet, dus hij mag drinken wanneer hij wil :D . Ik hoorde het ook van dat artikel in de telegraaf, maar ik maak me daar ook niet zo druk om. Maar wat Lotte schrijft is wel weer zo: zodra ze brieven sturen, persoonlijk naar je gericht dan denk ik ook: waar zijn we nou mee bezig. Aan de andere kant vind ik het aardig dom van die briefschrijvers.

Snoopy, zo jij bent ook veel verhuisd! Ik dacht dat ik al in veel verschillende woningen had gewoond ( 8) maar dat ga ik nu dus nooit meer denken haha. Heeft Eva wat meer rust gebracht :)
    Lekker hoor die melkvoorraad van je.
    Belgë was leuk, ben ook nog in Maasmechelen geweest. En heel raar: ik heb niets gekocht, ohoh zelfs niet voor Sem. Het was vrij druk en lekker warm en ik kon niets vinden haha. De ene keer zie je en wil je teveel en de andere keer zie je helemaal niets. Ah ook dat houdt het spannend :D
    Eva van rug nar buik gedraaid: ah leuk he! Zo ontzettend lief om te zien en TROTS dat je dan bent he?
    Sem kan nu ook niet meer normaal even een paar minuutjes op zijn rug liggen, en af en toe heeft hij het zwaar hahah dan hijgt hij gewoon lichtjes. Ja is hard werken voor zo’n kleintje.

Salapio, lekker voor jullie allemaal dat het een leuke en geslaagde week was. Wel jammer voor jullie dat ze de avonden/nachten minder goed slaapt. Misschien moet ze inderdaad even wennen aan het Grote Bed. Lekker strak indekken, misschien helpt het. Zitbewegingen, ah schattig en ook voor jouw baby Hard werken!

Appelsientje, ik zie al helemaal voor me hoe Thijs naar de tuitbeker grijpt. Ik vind dat bij Sem ook zo ontzettend mooi om te zien. Hij grijpt echt naar alles (ja iets kieskeuriger mag hij wel worden :) ).
    We horen wel hoe het vanmiddag gegaan is bij de oppas.

Ester, fijne vakantie. Geniet er lekker van in Portugal. En wat leuk dat Vincent zo lekker eet!

Ik voelde afgelopen zaterdag ineens twee tandje bij Sem doorkomen. Je ziet ze ook wel zitten. Hoe lang duurt het dan ongeveer voor ze er helemaal uit zijn? Of is dat erg verschillend? Ik moet er nog even aan wennen hoor dat er dalijk tandjes zitten :) . Ik merk voor de rest niets aan hem. Ok, beetje veel kwijken.....
    Toen ik van het weekend in Maasmechelen was gingen we even heerlijk op een terrasje zitten. Het was erg druk en als er nog plek aan je tafel was dan kwamen er gewoon andere mensen bijzitten. Geen problemen mee hoor. Ik was Sem aan het voeden en mijn ouders waren binnen eten ene drinken aan het halen. Aan mijn tafel stonden maar liefst zes stoelen. Niemand, maar dan ook niemand heeft me gestoord tijdens het voeden hhaaha. Ze durfden gewoon niet te vragen of ze een stoel mochten lenen, of aan dezelfde tafel mochten zitten. Toen mijn ouders terug kwamen, moesten ze ook erg lachen. Aan iedere tafel zaten gemiddeld een stuk of acht mensen en ik zat heerlijk alleen met Sem te genieten én een boel lege stoelen. Lang leve de BV :)

Liefs Josine

19. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hanneke, jammer hoor, zat al in de auto om Malou te komen halen met m'n man ;) Hoe gaat het nu, nog geslapen vannacht?

Lotte, jeetje, das een heftig jaar geweest dan voor jullie, snap dat dat moeilijk is. Hoeveel werk je eigenlijk?

Esther, als je nog niet vertrokken bent, een hele hele hele fijne vakantie!

Appelsientje, spannende dag bij jullie! En ik ben reuze benieuwd wat er zondag gaat gebeuren.. Ben bang niet veel want ik heb late dienst :(

Hier verder alles z'n gangetje, heb alleen net even een berichtje op het borstvoedingsforum geplaatst. Heb zo'n pijn aan m'n tepels voordat ik ongesteld moet worden, word er helemaal gek van! Jullie hier ervaring mee?

20. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Oeps beetje lang verhaal geworden :oops:

Deel Deze Pagina