Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Vervelend Paprika! Ik kan je niet helpen, ben ook nog niet ongesteld geworden. Sterkte in ieder geval!

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ben er nog...heb iets te snel gedag gezegd :oops: Ben vandaag wel al vrij om in te pakken, de hond weg te brengen enzo, maar we vertrekken pas morgenmiddag.

Hihihi, Josine, ik zie je al zitten in die zee van ruimte. Vonden ze je allemaal zo eng dan? Of was het meer uit respect? Vraag me dan toch altijd af wat mensen denken op zo'n moment.
    Als ik terug ben van vakantie zal ik je eens pb-en om te zien of we tot een wandel-met-of-zonder-hond-date kunnen komen! Of is het handiger om het hier in het topic te doen, zodat degenen die ook meewillen dat gelijk aan kunnen geven?

Paprika, hier ook nog geen menstruatie, dus helaas kan ik je ook niet helpen. Lijkt me geen pretje;voeden met pijnlijke tepels. Succes!

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Zo, ik ben er ook weer, na een heerlijk zonnig weekendje. We hebben enorm van de zon genoten (ik ben echt een zonaanbidster hoor) en lekker gewandeld, naar de kinderboerderij. Angelina vond t maar gek geloof ik, al die beesten ;) Ze heeft ze echt zitten aanstaren, heel schattig.

Wat minder schattig is, is dat ze nu al zo'n week of 3 enorm van slag is, echt brullen, krijsen, niet te troosten. Zondag heeft ze zo'n beetje van 2 uur smiddags tot 10 uur savonds gehuild, met af en toe een pauze en in totaal 10 minuten geslapen :( Heel zielig en eerlijk gezegd, ook heel zwaar voor ons :( Zondagavond zijn we dus nog even snel naar huis gereden om de termometer te halen en paracetamol, want het leek echt of ze enorme pijn had. Toen heeft ze wel geslapen, ik weet niet of het door de zetpil kwam of door de vermoeidheid. Temp was 36.2

Gisteren zelfde verhaal, heel veel huilen, niks willen, zodra je dr pakt is t goed, maar na 2 minuten brult ze het dan ook weer uit en wil niet zitten, alleen maar 'staan' :( Gisteren na de voeding van 8 uur in bed gelegd, meestal slaapt ze dan vrij snel, tot de volgende ochtend, maar gisteren dus niet, huilen huilen. Ik heb haar daarna nog 3 keer aangelegd geloof ik, dan was ze rustig, maar daarna weer in bed...krijsen. Temp was 36.9

Ik ben dus ontzettend moe intussen, gelukkig had m'n man de afgelopen dagen vrij en kon ik een beetje bijkomen, maar dit duurt nu al 3 weken en ik loop op mn tandvlees. Ik heb t idee dat er tandjes aankomen (zie verdikking/contourer in onderkaakje), maar het lijkt ook op t 26w sprongetje. Maar zit er zelf aardig doorheen :(

Vannacht was dus ook een ramp en ben dus vanmorgen niet wezen babyzwemmen, het enige wat ze doet is huilen, dus dat leek me geen succes. Ook nu ligt ze weer te brullen in de box, naast me.

Sorry voor dit ego-berichtje, ik moest t ff van me afschrijven, als ik t tegen m'n moeder uit, hoor ik alleen maar 'tja, dat hoort erbij he'. Wat heb ik daar nou aan? :(

4. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ik denk dat de belgen wat socialer zijn dan de Nederlanders. Nee hoor, ik weet het niet waarom niemand het durfde te vragen. Zo open en bloot zat ik er nou ook weer niet bij haha.
    Lijkt me echt leuk om een keer te gaan wandelen. Ik stel voor :iedereen die gezellig mee wil (mag ook zonder hond hoor :D )laat het even weten.
    En dan kunnen we gewoon gaan met degenen die meewillen. Goed plan?

Jeetje Esli, dat klinkt niet leuk allemaal. En dat al een week of drie. Niet gek dat je er doorheen zit. Kunnen het ook niet haar oren zijn?
    Trouwens: ook geen leuke opmerking van je moeder. Daar heb je toch niets aan (aan zo'n opmerking bedoel ik dan natuurlijk).
    Sterkte en ik hoop ook voor jullie dat ze snel weer de oude is.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry dames, kom binnenkort wel weer bijlezen hoor. Nu echt even geen puf en alleen even ego :oops: .

Vannacht nog heel even op de bank in slaap gevallen, Malou in de draagzak en ik zittend op de bank. Maar veel in ieder geval niet, mn ogen vallen haast uit mn hoofd (tenminste zo voelt het, ze zullen wel blijven zitten ;) ). Vanmorgen bij de huisarts geweest, ze heeft een middenoorontsteking. Dus nog minimaal 2 dagen doorgaan met de paracetamol (nu 120mg, had eerst 60mg, ivm haar gewicht, maar de huisarts zegt dat ze nu meer heeft aan die van 120mg ondanks dat ze nog erg licht is). Verder sofradex oordruppels gekregen, 7 dagen 3x per dag 2 druppeltjes en neusspray gewoon van otrivin 3 a 4 keer per dag. Hiermee moet het snel weer beter gaan met haar. Is het maandag nog niet over, moet ze weer terug komen. Nou, ik ben blij als papa weer thuis is hoor, kan hij mooi kijken hoe het met haar gaat. Mijn moeder heeft Ruben net opgehaald, maar ik ga hem zo weer halen. Ookal krijgt hij hier dan misschien niet veel aandacht, wegdoen vind ik al helemaal zielig.

Iemand trouwens een tip voor zetpilletjes die weer uitgedrukt worden, meteen na het inbrengen? Vanmorgen deed ze dat, en daarnet weer. Gaat heel hard krijsen, en persen, en dan is hij er weer uit. Stop hem er weer steeds in, maarja, dan word het nog harder krijsen en uiteindelijk na 3-4 keer terugstopen blijft hij er toch in.

6. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Jeetje wat zal jij moe zijn zeg :( Jij en Esli zullen elkaar nu errug goed begrijpen. Een middenoorontsteking dat is behoorlijk pijnlijk. Dat verklaart de huilbuien zeg. Ach zielig hoor (voor jou ook) hopen dat ze snel van de pijn af is. En ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat je vriend terug komt. Met zijn tweeen kan je het toch allemaal beter aan. Ik vind nog dat je het goed oet hoor en ook superlief dat je Ruben er gewoon bij wilt hebben. Kan me dat zo goed voorstellen.
    Sterkte nog even :thumup:

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Even snel hoor...

Hanneke, jammer dat ik gelijk had, maar wel fijn dat je nu weet wat het is, ik heb ze vroeger heeeeel vaak gehad en een paar terug ook nog een keer, maar dan nog heftiger :(. Sofradex klinkt bekend ;).
    Over die paracetamol, je heb het ook in vloeibare vorm, kijk maar even hier: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=79
    Lijkt me een stuk prettiger voor Malou als ik het zo lees.

Ik kom vanavond nog wel even hier terug waarschijnlijk, nu even nog van de zon genieten. Eva weegt trouwens 6950 gram, dus gemiddeld 105 gram per week. En maar een centimeter ofzo gegroeid. Bij het cb zei de wijkverpleegkundige dat dat goed kan komen omdat ze zich nu zo ontwikkelt en het was ook gewoon goed. Ze had het ook over de 4 maanden dip! En dat als ik het idee had dat Eva iets te weinig krijgt, ik haar gewoon nog een keer moet pakken en aanleggen. Heb dus in tegenstelling tot veel anderen een super cb! Krijg dus echt heeeeele andere adviezen, gelukkig!
    Er waren ook weer de 2 baby's die ik altijd met de prikjes zie, wat een kleintjes! Maar dat is helemaal niet zo, Eva is gewoon groot, maar voor mij zijn die anderen dus klein ;). Eva is echt een reus als je ze bij elkaar ziet. Verder heel herkenbaar wat ze allemaal doen, erg leuk om te zien. Alleen is Eva erg beweeglijk en lopen wij daar altijd rond omdat Eva nooit stil wil zitten bij ons.

Er komt net een zombie de tuin uitgelopen (mijn vriend die net wakker is ;)), dus ik ga nog even op het bedje liggen voordat Eva wakker wordt!

Liefs,
    Snoopy

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kwam even kijken en zag een super goed advies van snoopy, bedankt voor die link. Die zetpillen vind ze echt helemaal niks. Heb meteen mn schoonma op pad gestuurd en Ruben is gezellig met haar mee, is ie ook meteen even buiten. Owja ze slaapt! Al een half uur! Wat een verademing, wel lekker tegen mij aan, maar ze is stil en ze slaapt. (zal wel helemaal uitgeput zijn, en die paracetamol werkt er natuurlijk ook aan mee).

Zo, en ga nu even proberen te reageren, maar heb mn hoofd er niet echt bij vrees ik.

Ilse, Tjonge, daar bij jullie zo te lezen ook niet echt geweldig dus. Maar daar al zolang dan? Tjonge, hier pas vanaf zaterdag. Ik hoop voor jou (en mezelf) dat onze meisjes snel weer beter worden. Maarja, gelukkig hebben wij nu tenminste een duidelijke oorzaak.

Sembo, ik weet niet hoe zeer het doet, maar aan haar te merken behoorlijk zeer. Of ze is gewoon kleinzerig. Nouja, maar hopen dat het snel beter gaat. En ja, het voelt gewoon niet eerlijk om Ruben weg te sturen. Tja, ik weet het ook niet meer, want als hij hier is voelt het ook niet lekker :rolleyes: . Maar jij hebt dus lekker ongestoord kunnen voeden tussen de mensen. Heerlijk toch. En dat ze het niet vroegen, tja, ik weet niet waarom niet. Waarschijnlijk gewoon omdat ze niet durfden je te storen ofzo? ;) Owja, tandje, geen idee hoelang dat duurt? Als wij kinderen zien in de praktijk zijn ze allang helemaal door :D . Maar ik zal eens gaan zoeken of ik iets voor je kan vinden. (maarja, met die toestanden hier heb ik niet veel tijd om te zoeken) Snap je wel he!

Barbabintje, Fijne vakantie! Waar aan jullie heen? Als ik vragen mag? (of heb ik dat gemist?) En lekker alles in pakken!

Snoopy, ja je had gelijk. Helaas wel, maar aan de andere kant, ik weet nu wel wat er aan de hand is. Nouja, we zijn nu in ieder geval met die druppeltjes begonnen. Sofradex, heb jij dat ook gehad? Doet dat ook zeer wanneer je het indruppelt? Vanmorgen bij de huisarts kreeg ze voor het eerst die druppeltjes, eerste oortje niks aan de hand, tweede oortje heel hard krijsen. Daarstraks toen ik het deed, ook weer heel hard krijsen, bij beide oortjes. Mooi gewicht van Eva zeg, en whaha, een zombie in je tuin. (ps, wat kunnen die mannen er duf uitzien he? Als ze dan net wakker zijn, maar ik vind het altijd echt geweldig om hem zo te zien :oops: word ik weer spontaan helemaal verliefd :D )

Paprika, tja sorry dat was weer omdraaien he. Nee, ik doe haar niet weg. Denk niet dat Leander het ermee eens is :) . Maar ik wil haar ook niet kwijt hoor. Hier ook nog geen ongesteldheid gezien, sorry.

Lotte, tjonge zeg, wat een verhaal. Dat is wel in super-snel-trein-vaart gegaan bij jullie zeg. Logisch dat je helemaal in de war was hoor. Hier was het ook totaal onverwacht dat ik zwanger was, en toen bleken het er nog 2 te zijn ook. Nou, ik wilde het met iedereen overal over hebben, zolang het maar niet over mijn zwangerschap ging. Pas met 24 weken, ben ik er echt mee bezig gegaan. Ik wilde gewoon niet zwanger zijn (erg he :oops: ? Dat een mens zulke gedachten kan hebben :( ) en al helemaal niet erover hebben. Maarja, ik en mijn vriend hebben al 8 jaar verkering, dus ik kende mijn schoonouders al een hele tijd. Maar echt super vervelend joh, ook dat ze zich zo met jou kindje bemoeid. Nou, gooi alles er lekker uit, laat een traan als dat nodig is, dat lucht misschien wat op. Sterkte meid!

En allemaal lekker genieten van het mooie weer!
    (ondertussen baal ik dat ik de hele dag 'opgesloten' zit in mn eigen huis ;) )

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat velen doen, is de punt van de paracetamolzetpil als eerst naar binnen duwen.
    Die duwen ze vaak net zo hard terug.
    Gebruik de vlakke kant eens als eerste.
    Anders kan je altijd nog sinaaspril drank geven.

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Thijs is weer terug van de oppas. Heeft zich keurig gedragen. lekker buiten geslapen in het campingbedje.
    De tuitbeker lukte wel, maar ze vond het toch wat te snel gaan en daarom een beetje eng, ze is bang dat hij zich zal verslikken en wil toch volgende keer de fles proberen. Ik denk dat het volgende week wel helemaal goed komt!
    Ondertussen ben ik maar weer wezen sporten en heb gestofzuigd en gedweilt. Ik voelde me toch een beetje eenzaam zo zonder Thijs.... beetje gek was dat. Ik dacht ook steeds dat ik hem hoorde... en ineens ging de babyfoon af, want die stond per ongeluk nog aan, was even een hele rare situatie....

11. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Hanneke, ik kijk zelf wel op internet joh. Haha dat hoef jij niet te doen. Die vraag over tandjes kwam ineens spontaan in me op en ik vertrouw jullie meer dan de resultaten van google ;)
    Dat ze niet wakker wordt als jij achter de computer zit, ah dan slaapt ze echt. Nu jij nog eventjes.....
    Snoopy, jij ook een goed CB. Ik ook hoor (op 1 opmerking na, maar voor de rest ben ik tevreden). Eva klinkt idd als een zeer beweeglijk meisje. Lekker veel energie, doe haar maar vroeg op een sport hahaah kan ze alles eruit rennen/springen/dansen noem maar op.

In de stad net heerlijk op terrasje gezeten en Sem heeft weer lekker de aandacht naar zich toegetrokken :) Hij lacht gewoon naar iedere tafel en die mensen die vinden het natuurlijk prachtig, die denken waarschijnlijk dat hij alleen naar hun lacht! Hij ligt nu heerlijk te slapen en ik hoop dat hij dat blijft doen de komende uren want ik wil gaan sporten en ik heb geen voeding op voorraad. Maar ik geloof dat mijn vriend zenuwachtiger is dan dat ik ben. Maar ik ben zo weer thuis hoor.

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Snoopy, klinkt goed dat CB van jou! Hier vrij neutraal. Ze geven namelijk gewoon GEEN adviezen aan bv-mama's (in ieder geval niet aan mij). Hmmpfff....Naja, het is in ieder geval beter dan SLECHTE adviezen, denk ik dan maar.

Hanneke, en? hoe lang heeft Malou je de rust gegund? En is ze een beetje beter wakker geworden?
    We gaan naar Portugal. Mijn schoonmams woont het grootste gedeelte van het jaar in de Algarve. Heeeeeeel vervelend, dat begrijp je vast wel ;)
    Een domper: vrienden van ons zouden meegaan met hun kleine meid (maandje jonger dan Vincent), maar mijn vriendin mag niet vliegen van de HA ivm meerdere ontstekingen in haar holtes en in haar kaak :(

appelsientje; goede berichten over het drinken van Thijs. Wat een opluchting!

Josine, sportse!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appelsientje, wat heerlijk dat alles goed gegaan is. En ja, een leeg gevoel he zo zonder die kleine om je heen!

Jingels, die kende ik idd ook, met de stompe kant eerst inbrengen, had ik vanmiddag ook gedaan, maar dan nog krijgt ze hem eruit gewerkt. En je kan zeker wel raden wat een kliederboel dat werd, want die zetpil eruit werken betekende natuurlijk ook meteen weer poepen.

Esther, owja, das waar ook! Lekker joh! Ze heeft uiteindelijk bijna 1 uur geslapen. En nu ligt ze weer net een minuut of 15 te slapen. Ik ben doodmoe, maar kan gewoon niet slapen. En heb mega hoofdpijn, echt nog nooit hoofdpijn gehad, maar nu. Poeh, mn hoofd bonkt en mn ogen ploppen haast uit mn hoofd (zo een gevoel heb ik tenminste). Veel plezier met het sporten!

Josine, ik bedoelde meer in boeken bij mij. Maar ik kan me ook echt niet herinneren dat we daar ooit iets over hebben geleerd. Maar ach, waarschijnlijk is dat toch per persoon verschillend. Lekker toch zo een lachebekje. En ja, Malou lag (en ligt nu weer) gewoon lekker op mijn borst/schouder, dus ik kan met 1 hand typen. En als ik nu ga liggen, dan word ze meteen wakker en gaat weer krijsen, dus 2x geprobeerd en maar meteen weer gaan zitten.

Vanmiddag Leander aan de telefoon gehad. Was ook opgelucht dat er nu even naar haar gekeken is. Wilde wel dat ik steeds even temperatuur voordat ik haar weer paracetamol geef, bij vreemde getallen moet ik hem meteen bellen (wilde alleen niet zeggen waarom, :( ). Hij vond het ook een goed idee, die paracetamol druppels. Maar Malou niet, die heeft ze van het lepeltje opgedronken, begon daarna te hikken en te kulken en gooide alles eruit. Dus dat was ook geen oplossing. Maar gelukkig had papa nog een oplossing dat die zetpil niet steeds teruggestopt hoeft te worden. Een latex handschoen aandoen (tja, die heeft niet iedereen natuurlijk, maar wij hebben ze gewoon thuis staan) die goed insmeren met iets van vaseline (of glijmiddel van ons, :oops:) Dan de zetpil inbrengen en even mn pink een stukje mee in haar bips stoppen :( . Dus ja, dat gedaan, was wel even krijsen, maar had haar lekker vast, en was eigenlijk zo weer stil. Even gewacht toen weer ‘eruit’ gehaald, en geen zetpil meer te bekennen. Misschien niet de fijnste oplossing, maar het gaat wel zo. En een stuk minder gekrijs en drama als dat ik hem steeds weer opnieuw moest geven :rolleyes: .

14. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    even snel hoor want heb nog wat te doen hier/ wil alleen even de zieken beterschap wensen:

Hanneke: BETERSCHAP voor de oortjes van Malou. heb ook al eens gehoord dat oorontsteking heel erg pijn kan doen. ik had vroeger ook vaaaak oorpijn. kreeg altijd watjes met weegbree in mn oren (mijn moeder is nogal van de homeopathie maar dit is geen tip ofzo hoor, hou je maar bij de druppels van de dokter!) STERKTE, je doet t supergoed zo te horen

Esli: wat naar dat ze zoveel huilt, zou je toch niet even naar de huisarts gaan? drie weken is wel erg lang.

Esther: fijne vakantie!

Snoopy: supergoed gegroeid toch? haha, 4 maanden dipje kan Eva dus wel hebben ;)

paprika: ik kan je ook niet helpen. als de pijn al van de ongesteldheid komt dan is daar niet veel aan te doen vrees ik.

appelsientje: fijn dat t goed ging bij de oppas. haha, ik had ook zo'n dag. vanmorgen gewerkt (thuis) en toen ik klaar was heb ik de badkamer schoongemaakt, opgeruimd, gestofzuigd... etc. tot ik Jotje weer kon halen.
    Hij is gister op het kdv op de rand van de zandbak gevallen en heeft nu zn eerste echte schaafwond. ze hadden hem gister zelfs een pleister opgedaan maar dat was wat overdreven :)

zo, en nu moet ik nog een stukje vloer olien.

15. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    kusje voor malou en haar zere oortjes... Arme meid, gelukkig heeft ze een hele lieve moeder! Hopelijk gaat het snel over en kan jij ook weer een beetje slapen... misschien moet je zelf ook even een paracetamolletje?

Sem is dus een beetje aan het sjansen op het terras? Wat een schatje he? Hier heeft Thijs geen last gehad bij het doorkomen van de tandjes. Op koninginnedag is tandje 1 gesignaleerd en 2 dagen later de tweede. Beetje vroeg, maar goed, ziet er wel schattig uit hoor. lekker gesport?

Eva groeit goed dus! Thijs komt de laatste nachten weer voor 1 of 2 nachtvoedingen, hij heeft dan echt honger en tankt zich in 5 minuten (beide borsten) goed vol! Heeft dat ook met die dip te maken? Wij moeten vrijdag weer wegen, ik ben benieuwd!

Esther een hele fijne vakantie toegewenst! Niet te bruin terug komen he? Ben ik dan altijd zo jaloers op...

Jotje met een grote pleister.. ach eens moet toch de eerste keer zijn toch? Jij ook weer een schoon huis, heerlijk! Succes met de vloer.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geke, ach die kleine man! En tja, die pleister, vaak doet dat nog zeerder met eraf halen dan het wondje ;) . Maar hij is zo een grote vent, dat ie nu al zonder pleister kan! :D . Tja, dat is het risico van brandweerman zijn :D . Bedankt he, en wij houden het idd maar even bij die druppels van de huisarts.

Appelsientje, Geen idee of die nachtvoedingen bij de dip horen. Maar zo te lezen heeft ie echt honger. Nou lekker laten drinken! Wat ik me bedacht, zou het niet te maken hebben met het niet bij jou drinken, dat ie overdag met het bekertje alleen het noodzakelijke drinkt, en dan later (snachts dus) bij jou lekker komt inhalen? Fijn trouwens dat ie geen last heeft gehad van zijn tandjes. Ik durf geen paracetamol te pakken als ik alleen thuis ben, neem het nooit, en als ik het neem, raak ik helemaal van de wereld :oops: . Duizelig, val in slaap, en hoor de kleintjes niet. (laatste keer toen ik in het ziekenhuis had gelegen achteraf ook paracetamol moeten nemen, maar Leander moest me echt wakker maken snachts als Ruben of Malou wakker waren.)

Nou, wel lief dat jullie zeggen dat ik een lieve moeder ben. Voel me meer een kindermishandelaar met die oordruppels, de neusspray en die zetpillen. Maarja, is natuurlijk voor haar eigen bestwil. Nouja, mijn ma heeft Ruben net dus weer opgehaald :( . Leander had haar gebeld, en dat gevraagd. Daarna mij gebeld dat ze hem kwam halen, en dat ik me niet aan moest stellen :( . Gewoon hem mee geven zodat ik alle tijd heb voor Malou, en af en toe gewoon even kan slapen. (als Malou dat ook doet) Vannacht trouwens van 1 tot 3.30 geslapen, toen was ze weer wakker. Nou, ik ga weer lekker op de bank zitten. Kom vandaag vast nog wel een keer hier langs, even spieken. ;)

Fijne dag allemaal! Liefs!

17. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ik snap het wel hoor van Leander, hij bedoelt het goed. Elk rustmoment die jij nu mee kan pakken is mooi meegenomen. En dan ben je er nóg meer voor Ruben als hij weer thuiskomt.
    Wat reageer jij heftig joh op een paracetemol :( Hoeveel en diep slaap jij dan wel niet op een slaappil!

Thijs is idd vroeg met de tandjes. Gelukkig heeft hij er geen last van gehad, daar hoor je zoveel verschillende verhalen over. Ah die baby's (en de ouders) hebben af en toe wat te verduren. Tot nu toe heeft Sem er ook geen last van gehad, en dat houden we lekker zo :)

Heerlijk gesport gisteren. Ik had de wildste scenario's in mijn hoofd. Ik dacht als ik thuiskom dan loopt mijn vriend helemaal zenuwachtig en gespannen met een krijsende Sem rond hahah. Mijn vriend zat achter de computer en Sem lag al uren heerlijk te slapen (hij slaapt echt beter overdag en aan het begin van de avond, sinds hij een maand of vier is).
    Dat je zo'n verantwoordelijkheidsgevoel blijft voelen he! (Heeft trouwens niets met mijn vriend te maken hoor).
    Ik ga maar weer eens aan hetw werk :D

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    APPELSIENTJE, fijn dat Thijs zo goed drinkt uit de tuitbeker ... eerlijk gezegd nog niet over moederdag nagedacht (maar ik hoop op een mooie tekening gemaakt door Mirre :)). Kan me voorstellen dat het gek is om thuis te zijn zonder Thijs ... en dan ook nog de babyfoon aan laten staan :)

ESTHER, genietse! En Vincent ook ... hmmm lekker Portugees eten :D

LOTTE, vervelende situatie dus met je schoonouders. Hier een prima relatie (zijn echt schatten), maar toch ga ik met een prettiger gevoel van huis weg als mn eigen moeder oppast :oops: ... En beterschap voor je zoontje!

HANNEKE, sterkte nogmaals en beterschap voor Malou! Is Leander arts? Hele dikke knuffel ook voor jou! Goed hoor dat Leander je moeder heeft gebeld.

JOSINE, lekker rustig dus met BV op een terras in MM :D. En twee tandjes, gelukkig heeft ie er geen last van! Hehe ... spookscenario's ... gelukkig geen realiteit! En lekker dat Sem beter slaapt sinds ie 4 maanden is ... (zou ik ook wel willen voor Mirre, hier echt drama)

PAPRIKA, vervelend van de pijn. Ik ben nog niet ongesteld geworden, dus geen ervaring mee.

ESLI, kan me erg goed voorstellen dat je er even doorheen zit. En lekker van je afschrijven hoor!

SNOOPY, Eva is inderdaad een reus :) ... iets jonger dan Mirre en ruim 1 kilo zwaarder :) ... of Mirre is een ukkie natuurlijk ;) ... Fijn hoor van je CB!

GEKE, de eerste schaafwond en nog wel met pleister! En weegbree in je oren ... hmm ... hielp het?

Hier gaat het wel hmmm ok ... Vannacht vond Mirre om half 4 dat de dag was begonnen. Daarna wilde ze absoluut niet meer slapen. Van zeg 8-9 nog even bij mij liggen pitten. En daarna weer klaar wakker. Even in bed geslapen, daarna boos wakker (met poepbroek, doet ze expres denk ik). Om 12.15 in slaap gewiegd en weer in bed. En ze is nu net weer wakker. Echt dramatisch eigenlijk.

Laten mopperen doe ik wel, maar heeft geen zin ... gaat uiteindelijk over in nijdig gekrijs ... In slaap vallen doet ze niet. Wakker in bed leggen = meestal ook nijdig krijsen ...

Is toch niet goed zo weinig slapen? Ze heeft er echt een hekel aan (gaat al brullen zodra we dr slaapzakje aandoen) ...

Over het algemeen gaat het savonds beter en snachts ook (behalve dat ze van de afgelopen 3 nachten 2x heeft bedacht dat de dag rond half 4 begint) ...

(drinken gaat trouwens fantastisch, kolven gisteren op werk ook :D)

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog een vraagje ...

Wat doen jullie je kindjes aan met dit weer? Ik vind het zo moeilijk! Ben zelf nogal een koukleum en mn man vindt vaak dat ik Mirre te warm kleed.

Nu heeft ze een rompertje zonder mouwen aan, t-shirt met lange mouwen en een lange broek (en sokken). Als ik haar een jurkje aandoe, doe ik eigenlijk altijd een maillotje aan ... Is dat te veel? Kan ze al met korte mouwtjes? Hier in huis is het trouwens 19 (beneden) en 21 (op haar kamertje, ondanks open raam) graden ...

Buiten doe ik of een vestje aan of ze ligt onder één dekentje ...

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo, wij hebben even heerlijk bij geslapen vanmorgen. Rond 9 uur heeft ze gedronken, zetpilletje gehad, en is gaan slapen. Dus ik ben ook lekker gaan slapen. Om half 12 was ze weer wakker, lekker gedronken, en ik nog gekolfd, daarna is ze weer gaan slapen.

Josine, Wat goed zeg, dat het prima is gegaan terwijl jij aan het sporten was! Maar had je helemaal niks voor hem achtergelaten. Sow, dat zou ik niet durven hoor! Uhm tja, ik snap dat mannetje van me ook wel, maar leuk is anders op de vroege morgen. En ja, die paracetamol, dat is dan gewoon 1 zetpil van 1000mg (kan heel slecht pillen slikken). En een slaappil die proberen we maar even niet uit :). Werkse nog!

Salapio, Tja, van slapen geen verstand, dat gaat hier normaal gesproken uitmuntend. Oei, half 4 is wel vroeg he? Om de dag al te beginnen. Bij mij krijgen ze op deze dagen alleen een romper zonder mouwen aan, en dan een shirtje met korten mouwen, met een (kort) broekje of een jurkje. Maillotje is wel erg warm denk ik. Maarja, ikzelf heb het ook niet snel koud, loop/zit/lig gewoon buiten in een boxer/hipster en een bh/spaghetti hempje. Leander heeft geneeskunde gestudeerd, is nu dus basisarts. Nu nog bezig met zn vervolg opleiding. En je knuffel is aangekomen hoor ;) bedankt.

Zo, staks maar even lekker buiten zitten. Heb de afgelopen dagen alleen binnen gezeten. :oops: .

Deel Deze Pagina