Precies, ben super blij! En idd het is al 3.5 uur geleden. Maar heb er onderlaatst ook 5 uur tussen gehad . Maar met dit warme weer niet zo een goed idee denk ik. Maar ik ben bang dat als ik Malou wakker maak ze weer niet stopt met huilen. (ja, ik ben bang geworden van mn eigen dochter). Jij lekker de tuin in! Hup! Ik heb net ook lekker buiten gezeten! Heerlijk, maar wel warm hoor! Knap hoor van Eva dat ze zelf haar duimpje heeft genomen en weer verder is gaan dutten!
SNOOPY, wat heerlijk dat Eva zo lekker ligt te slapen en zoet op haar duimpje ligt te zuigen ... JOSINE,ooo leuk zomershoppen (ik heb al weer een beetje iets te veel gekocht ) HANNEKE, nog spannend dus of Leander thuiskomt ... nou ik hoop het voor je hoor! En als moeder raak je best veel van die vooroordelen kwijt (vond het altijd maar gek als mensen hun kindje niet een konden laten huilen ). jeej! Hij komt! En ik zeg: slapende babies niet wakker maken (maar ik heb er eentje die heel weinig slaapt dus ik kijk wel linker uit ) *** Ik maak me een beetje zorgen over Mirre dr drink gedrag (ja daar gaat ze weer). Ze drinkt echt best weinig. Ik bied echt vaak de borst aan (zeker met dit warme weer) en vaak sabbelt ze een beetje en heeft er dan geen zin meer in. Het echte powerdrinken doet ze overdag of niet of maar kort. En dat met het warme weer ... Aan de andere kant ... als ze dorst heeft zal ze dat toch zeker wel laten weten? Vannacht trouwens weer een :c: nacht gehad. Vanaf half 2 was het af en aan bal: voor gesabbel en zo rond 4u was het dag. Heerlijk als je de volgende dag moet werken (mn man is nog wel met haar beneden gaan zitten, maar toen kon ik ook niet meer slapen *zucht*). Nu al 3x deze week. In bed leggen = mekkeren, niet huilen (maar wij kunnen er niet van slapen). Misschien toch maar op dr eigen kamertje (daar ben echt nog niet aan toe) Net weer op kraamvisitie geweest bij een vriendin. Haar melkproductie komt moeilijk opgang (vanwege keizersnede), ze is nu aan het bijvoeden. Ik merkte dat ze er stevig van baalde (maar het is een stoer type dat zich altijd groot houdt), maar dat ze zich er ook een beetje bij heeft neergelegd. Ik ga hier maar even een topic over openen. Misschien zijn er nog goede tips te geven...
jaja ben weer naar het CB geweest! 64cm en 6675 gram. Dat is 555 gram erbij! Hoezo 4 maanden dip? Nee geintje, hij komt tegenwoordig s nachts weer voor een voeding en daardoor heeft hij geen dipje, maar zolang ik het niet erg vind om te voeden is het niet erg. Thijs zelf heeft vaak niet eens door dat hij gevoed wordt, want hij heeft zijn ogen nog dicht en jammert wat. Heeft honger ik leg hem aan (nog steeds de ogen dicht) en drinkt op de automatische piloot even heeeeel snel zijn buikje vol. Echt van klok klok klok en valt dan weer in slaap... haha Kom morgen alles even lezen! Maar wilde dit graag even kwijt!
Zo er is heel wat geschreven. Vandaag weinig achter de computer gezeten. De hele dag eigenlijk buiten geweest. Campingbed opgezet want in de wandelwagen slapen heeft ook wel zijn langste tijd gehad. Hij wordt er te groot voor en het wordt zo warm daarbinnen. Hij heeft heerlijk en lekker lang in het campingbed geslapen! @ appelsientje, fijn dat er geen sprake is van een 4 maanden dip! Ik heb ook niet het idee dat daar hier last van hebben. Maar duurt nog een week of 2 voordat we weer naar het CB moeten, dus dan zullen we het pas weten. Ik geef wel extra water met zo'n warm weer. Uit de fles pakt hij het niet, maar met een spuitje gaat goed. Hier begint het omrollen nu ook echt op gang te komen, hij was druk aan het oefenen vanmiddag. Werkt zich ook echt van de ene naar de andere kant van het kleed. Echt grappig om te zien. Morgen krijgen we gras in de tuin dus vanaf volgende week kan hij lekker op een kleedje op het gras. @ Hanneke, hoe gaat het nu met Malou? En met jou iets beter nu Leander weer thuis is? Ik sluit me bij Salapio aan, slapende baby's niet wakker maken. (wij hebben gisteravond de antibiotica gegeven terwijl hij sliep) @ snoopy, fijn toch dat eva nu meer slaapt overdag. Misschien komt het ook wel door de warmte, daar wordt iedereen een beetje loom van. Oh gister was hij weer bij mijn schoonmoeder geweest. En ik vind dat hij op eigen kracht in slaap moet vallen. Dat doet hij ook prima, al moet hij altijd wel een beetje mopperen. Maar hij valt dan vanzelf wel in slaap. Want als je hem dan oppakt valt hij op een gegeven moment in je armen in slaap en als je hem dan weglegt wordt hij na een half uur o.i.d. wakker en dan is hij helemaal kwaad omdat hij ergens anders ligt dan waar hij in slaap is gevallen. En dan heb ik al zo vaak gezegd tegen mijn schoonmoeder, maar iedere keer is het weer hetzelfde.. Dan zegt ze van ja hij kon de slaap pakken, dus heb ik hem maar opgepakt en is hij in mijn armen in slaap gevallen. Maar hij heeft niet zo lang geslapen... Dan denk ik echt van gek he... en dan daarna zeggen van volgens mij heeft hij last van de warmte want hij is nogal huilerig.. Ja.. snap ik als hij veel te weinig heeft geslapen.. Ik weet niet of ik nu op alles gereageerd heb maar anders komt dat de volgende keer wel! liefs Lotte
Ik heb mijn slapende kindjes uiteindelijk toch wakker gemaakt. 4.5 uur vond ik lang genoeg. Daarna lekker gedronken, en zijn we buiten gaan zitten in afwachting van papa. Ruben lekker gespeeld op een kleed, en Malou lekker gehuild bij mij op schoot. Leander was uiteindelijk om 19.00 weer thuis! Wat een opluchting zeg! Ik heb vannacht heerlijk geslapen, en leander heeft beneden gezeten met Malou. Wat een gekke meid trouwens, als ik die zetpil geef, krijst ze heel de boel bij elkaar, terwijl ik het heel rustig aan doe en maar een klein stukje pink mee stop. Leander heeft het gister en vanacht gedaan, heel snel en haast zn hele pink mee naar binnen, ze geeft 1 kik en daarna hoor je haar niet meer. Dus dat mag hij voortaan doen. Hij heeft ze ook echt gemist hoor, ligt nu lekker met ze boven in bed. hoor allerlei gekke geluiden daarboven! Leuk hoor! Ik denk dat Malou wel enigsinds aan het opknappen is. Ze wil af en toe weer gewoon liggen, jankt niet de hele tijd, en er kon daarnet zelfs een lachje vanaf. Owja wat een stomme huisarts hebben wij trouwens. We moeten maandag terugkomen, maar dan zijn ze geslotne, pinksteren . Dat word dinsdag dus. Lotte, Heerlijk hoor de kleine lekker buiten laten slapen. Doe jij er dan een lakentje oid overheen? (en de anderen?). Mij lijkt het zo koud worden anders. Appelsientje, geweldige getallen joh! Jullie doen het super! Salapio, das idd lekker als je de volgende dag weer fris op je werk moet verschijnen. Wel de dag doorgekomen? Ik hoop dat die meid van jullie weer snel goed gaat drinken, en gaat slapen natuurlijk. Misschien zelf een paar keer aanbieden, als ze zelf niet komt, en jij denkt dat ze te weinig drinkt? Of pikt ze dat niet? Ennuh sterkte voor je vriendin! Ik hoop dat ze doorzet met de bv hoor! Maar tips heb ik niet eigenlijk, moeilijk. Maar ik zie dat je een ander topic hebt geopend waar al wel antwoorden gegeven zijn. Snoopy, hoe gaat het trouwens met jou dieet en de exceem van Eva?
Lakentje erovereen. En als het niet heel warm is ook slaapzak aan. Fijn dat het weer iets beter gaat met Malou! En dat Leander weer terug is. Waarschijnlijk is het met de zetpil hetzelfde als met een pleister eraf trekken als je het snel en handig doet (kwestie van ervaring denk ik) doet het het minste pijn.. Zo ga mijn kabouter weer in bed leggen..
Fijn Hanneke, dat je in ieder geval verbetering ziet bij Malou. En heerlijk voor je dat Leander er weer is (en heb je eventjes kunnen bijslapen). Appelsientje én wat een makkelijke voeding 's nachts, wat een mannetje joh haha. Salapio, ik ga er nog steeds vanuit bij Sem dat als wanneer hij honger/dorst heeft dat hij dat echt wel laat merken. Waarom zou dat bij juw dochtertje niet zo zijn? Ik kan dit makkelijk zeggen weet ik, maar ik twijfel ook wel eens of Sem niet te weinig vocht nu binnen krijgt. Maar hij is vrolijk, niet verhit enzovoort..... Wat een weer he vandaag 8) Ik ga zo eten met de familie (zus is jarig) ik hoop maar wel dat we buiten kunnen zitten Fijne dag nog allemaal, liefs Josine
Lotte, wij blijven s ochtends ook nog lekker lang op bed liggen hoor. Thijs word meestal o half 7 wakker en dan voed ik hem bij ons in bed. Ik val weer in slaap en hij ook. Dus dan worden we meestal pas na 8 uur weer wakker. Woensdag begin ik weer met werken dus dan is het over met die luie ochtenden. Maar ik vind het echt super lekker, lekker knuffelen in bed, heeeeerlijk... Gelukkig gaat het wat beter na die antibiotica! Hier ook campingbedje buiten hoor! Thijs vind het echt super! Alleen slapen doet hij toch het liefste in bed. Maar in het campinbedje kan je ook prima spelen Snoopy, leuke foto! Enneh schattig dat Eva nu met een knuffeltje slaapt. Misschien was ze zo kapot van die enorme sprong dat ze nu de schade aan het inhalen is? Ik ga inderdaad maar 3 dagen werken, dus die andere twee kan ik og heerlijk van het mooie weer genieten. Ilse, nou in ieder geval fijn dat je meisje niets mankeerd, maar wel balen dat er niet een oplossing voor is... Sembo, leuk shoppen, en zeker wel goed geslaagd of niet soms? En jah die tandjes, het wordt nu wel meer een kindje ipv baby. Hij heeft me al een paar keer gebeten. Ik vind dat niet zo grappig. De eerste keer was mijn man erbij en Thijs beet in mijn tepel. Ik riep heel hard AU, maar Thijs vond het grappig en begon meteen te schateren. Mijn man lag natuurlijk ook helemaal dubbel, toen kon ik het natuurlijk ook niet meer houden... Gelukkig heb ik het nu wel door wanneer hij zou kunnen gaan bijten. Bolbuikje, fijn dat Leander weer thuis is! Gekke meid die Malou, vast een papa kindje. Geen kik geven bij de zetpil bij papa en bij jou is het niet goed? Salapio, als ze dorst heeft lijkt mij dat ze dat wel gewoon aangeeft. Misschien heeft ze genoeg aan die powermomenten. Ik weet het niet hoor. Maar ze plast goed toch? Jeetje 4 uur, ja das een beetje vroeg om op te staan... Heeft Mirre niet last van een sprongetje? Wij zijn vandaag met de familie naar ponypark slagharen geweest in dei bloedhitte. Tja niet mijn hobby, maar het was een "familiedag". Wij waren natuurlijk weer veel te laat en natuurlijk reden we ook nog een keertje verkeerd, waardoor we nog later kwamen. Thijs had vervolgens niet zo veel zin om in de wagen te liggen. ik gaf hem geen ongelijk met die hitte. Dus terwijl de rest in de achtbaan, zweefmolen en andere dingen ging. Zijn wij een plekje in de schaduw gaan opzoeken. Lekker kleedje uitgelegd en Thijs kon even lekker trappelen. toen was het meteen goed. Hij kon meteen ook even afkoelen. Daarna heeft hij zich keurig gedragen. En hij heeft ook nog prikjes gehad gister. Een echte bikkel. Alleen op een gegeven moment hadden we een lekke band met de wagen. Das ook weer zoiets waar je nooit aan gedacht had dat dat kon gebeuren. Ik had gelukkig de draagzak meegenomen. dus kon Thijsje daar lekker in en was de wagen met lekke band toch nog enigzins bestuurbaar.
Even korte update...het lijkt ineens of Angelina erdoorheen is, ze is het zonnetje is huis, vrolijk, lacht veel, kletst de uren van je kop en slaapt weer gewoon een paar keer per dag een uurtje. Dit is de Angelina zoals wij haar de afgelopen 5 maanden kenden. Ik snap niet hoe t kan dat het nu ineens zo 180graden gedraaid is, vanaf t moment dat we naar de ha gegaan zijn Maar jullie begrijpen, ik ben er erg blij mee en hoop dat t nu zo blijft en de moeilijke 3 weken nu afgelopen zijn. Fijn weekend meiden!
ILSE, wat heerlijk! Hopelijk blijft het zo Verder ga ik even ego-en ... (sorry ) *** De :c: nachten stapelen zich op. Mirre slaapt slechter en slechter ... doen we iets verkeerd? De keren dat we haar wakker in bed kunnen leggen zijn bijna naar 0 gegaan. Halfslapend lukt ook meestal niet meer - ze doet haar ogen open en begint meteen heftig te bewegen = klaarwakker. Op zich vind ik het in slaap wiegen wel prima (tis maar een babietje, heeft het gewoon nodig, ik zou het soms ook wel kunnen gebruiken en mn man al helemaal ). Maar ze wordt tegenwoordig in de avond bijna ieder uur / iedere 2 uur wakker. En snacht eigenlijk ook. En dan rond 3u denkt ze: it's a beautiful day .... Dit is niet goed voor onze gezondheid geloof ik ... Plus dat we erg bang worden dat we Mirre nu hebben 'verpest'. Dat ze niet zelf in slaap kan komen en dat ook nooit leert. We hebben ook het 'horror'voorbeeld van mn schoonzusje: die wordt iedere nacht nog ieder uur wakker gemaakt door dr zoontje van 1 en die moet iedere keer of aan de borst of wiegend weer in slaap geholpen worden. Is dat een uitzondering? Is het normaal dat kindjes op een gegeven moment het slapen gewoon gaan snappen? Of moeten we het roer radicaal omgooien? Ria Blommen wil ik niet, maar soms denk ik dat het misschien wel het enige is wat we kunnen doen (en dan denk ik direct: no way) (sorry voor ego gezeik) Drinken gaat trouwens veel beter. Denk ik EN FIJNE MAMADAG! (hier een mooie foto met prachtige brief gekregen van mn man ... en een supermooi boek: Een geschikte jongen ... al gelezen in het Engels, maar de Nederlandse uitgave is echt onwijs mooi)
@ Salapio. Lijkt me wel echt heel erg vervelend en kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Echt tips heb ik niet voor je, hier gaat hij over het algemeen prima slapen. Wel vaak even mopperen, maar je merkt (lees: ik merk) heel duidelijk het verschil tussen een beetje mopperen voordat hij gaat slapen en huilen omdat er echt iets is. Ria Blom lijkt mij wel echt verschrikkelijk, vooral omdat het allemaal zo moet.. Ik denk dat je dan beter op je eigen manier structuur aan kan brengen. Ik heb zelf wel echt iets tegen het altijd in slaap wiegen of altijd alleen maar aan de borst in slaap willen/kunnen vallen. Heb hem dan ook vanaf het begin aan wakker in bed gelegd en bij ons gaat het goed. (weet nog goed dat we de eerste keer, kraamverzorgster was net weg samen op de bank zaten en hem boven hoorde mopperen en het allebei gigantisch moeilijk vonden om niet naar boven te gaan) maar misschien hebben we wel gewoon een makkelijke slaper en dus geluk gehad. Maar ja de conclusie is dus eigenlijk dat ik ook niet echt tips voor je heb.
Salapio, geeft niks hoor lekker komen klagen! Dat lucht wat op! (zeg degene die net dagen achter elkaar geklaagd heeft) Nee, ik was echt super blij dat ik hier lekker kon klagen! Maar tja, echt tips heb ik niet voor je. Als er hier niet geslapen word, leg ik me er altijd bij neer, en ga mee naar beneden. Tja, misschien niet het beste, maar als ik boven blijf word de rest wakker en daar heb ik ook geen zin in! haha! Hier regelmatig wat nachtjes beneden gezeten, maar daarna is dat ook gewoon weer over gegaan. Esli, gelukkig dat die kleine bij jullie ook weer een stuk lekkerder in haar vel zit! Ook zeer fijn voor jullie! Appelsientje, poeh, dat lijkt me idd wel heet ja! Gelukkig konden jullie een schaduw-plekje vinden om lekker af te koelen met de kleine! Oei, en een lekke band! Dat is niet handig! Gelukkig dat je de draagzak bij had! Verder wel een gezellig dagje geweest? Haha, en misschien is ze wel een papa's kindje ja. Sorry voor iedereen die ik vergeet, maar ben er nog niet helemaal met mn hoofd bij! Hier gaat het wel al een stuk beter! Ruben is weer gewoon lekker rustig. Malou gaat ook een stuk beter, huilt niet meer de hele dag, zetpillen doen we nu niet meer om de 5-6 uur maar hebben het vanaf gister avond om de 8 uur gedaan, en daar doet ze het prima op. Dus waarschijnlijk heeft ze gewoon minder last. Volgens papa is het nog wel wat rood in de oortjes maar niet vuurrood, maarja hij heeft het niet gezien op het ergst, dus lastig te beoordelen. En allemaal een leuke moederdag gehad? Nog cadeautjes gehad of een ontbijtje op bed? Ik heb van Ruben een armband gehad, van Malou een lekker flesje parfum en van Leander iets voor ons samen . Owja, en een lunch op bed! Haha, ik zat natuurlijk om half 5 alweer beneden en ontbijten doe ik nooit dus heeft ie me rond 10uur weer naar bed gestuurd en ben nog lekker even gaan dutten tot ik mn lunch kreeg! Hmmm, was heerlijk! Fijne avond nog! Liefs, Hanneke!
Salapio, poeh zeg wat vervelend voor jullie. Ik heb Sem ook tot een maand of vier slapend in bed gelegd, hij werd dan ook meteen wakker en trapte wild om zich heen. Hij begon dan ook meteen te huien, maar wanneer ik de speen in zijn mond doe dan valt hij wel in slaap. En soms hoor ik hem ook ineens 's nachts heel druk en vrolijk doen, klaarwakker, dan doe ik de speen er weer in en dan slaapt hij weer meteen. Ik weet niet of jouw kindje met een speen slaapt, jullie hebben dat vast en zeker al geprobeerd. Ik zou je erg graag willen helpen, ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is op deze manier. Over Ria Blom heb ik ook altijd gezegd: niets voor mij. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik zit ook niet in jullie situatie. Sterkte in ieder geval en dat ze maar snel wat beter gaat slapen. Hanneke, zozo jij bent lekker verwend op moederdag. Dat is weer een voordeel van een tweeling: twee kadootjes. En tja als je van je vriend ook nog wat krijgt, dan is het helemaal feest Maar wat nóg leuker is, is dat het beter gaat met Malou. Wat moet dat een verademing zijn voor haar én voor jou. Ik ga nu lekker even buiten zitten voor ik aan de slag ga
Jingels, nou, eigenlijk niet, moet er eigenlijk ook niet aan denken, nog meer voedingen . Die kleine grote man van jullie wel? Sembo, idd verwennerij hier hoor! En jij ook nog iets gehad van Sem? En idd dat Malou weer op aan het knappen is is gewoon geweldig!
Ja wel iets ... al had ik (nog) meer verwacht eerlijk gezegd. Ik bied veel aan, meestal drinkt ze wel (een beetje) ... *** Hier stress - moet nog 2 college's voorbereiden voor morgen. Mn man heeft net gras gelegd in de voortuin en hij heeft nu 'Mirre-dienst'. dus kan ik rustig werken (bah) ... Vandaag weer drama met slapen ... Vannacht ook niet super eigenlijk. SEM, dat deden wij ook altijd en dat hielp. Nu trekt Mirre continu de speen uit haar mond, of ze heeft m half in dr mond en gaat dan zitten kletsen. We kijken het nog even aan (vannacht heeft ze ons ruim een uur wakker gehouden met geklets en gemopper, daarna zelf in slaap gevallen - later ook weer wakker na de voeding, toen viel ze in slaap met mijn hand in haar handjes, zo schattig) ... anders toch proberen om haar op dr eigen kamertje te leggen (dan hebben we in ieder geval minder last van haar kabaal en het kamertje is vlak naast onze slaapkamer, dus van echt gehuil worden we zeker wakker ... hoop ik -> we vinden het eigenlijk allebei heel erg eng )
Doe je haar voor het slapen gaan in bad? HIer wel meer drinken hoor, ik bood net nog water aan, nou meneer heeft er geen zin 'an. Vanaf 1 uur heeft hij al zeker 4x 5 minuten gedronken. Hij heeft net een beetje yoghurt uit de koelkast op, lekker koud voor hem, nou dat ging er goed in. Brood en zo heeft hij met dit warme weer niet zoveel zin in ( ook wel weer logisch). Soms zijn het net mensen he babies....oh nee die van mij is inmiddels dreumes....
jingles: hier wordt echt veel gedronken, vooral water. was het anders 100 ml ofzo, nu twee volle tuitbekers per dag.
Salapio, waarom vinden jullie het eng om haar in haar eigen kamertje te leggen? Zeker in dit geval had ik het al gedaan. Je wordt er volgens mij zelf ook niet rustiger op als je haar iedere keer hoort. En wie weet slaapt ze in haar eiegn kamertje wel lekker. En het zou fijn zijn als ze zelf haar speen weer in haar mond doet En is het nog gelukt met het voorbereiden van de colleges? Hanneke, nee heb niets gekregen. Maar ik ben wel een goede moeder hoor Ik had al een leuk plan voor vaderdag, maar dat kan hij vergeten haha. Voor de rest is Joey een hele lieve jongen hoor! Ik merk eigenlijk niet aan Sem dat hij meer wil drinken. Maar ik geef hem ook af en toe een extra voeding dus dat zal het zijn Hij moet alleen echt niets van ze zon hebben. Maar lekker in de schaduw is hij gelukkig wel tevreden.
Wat een leuk onderwerp om lekker, bv-mamma's onder elkaar, bij te kletsen hierover! Hmm, hier merk ik ook niet echt dat mijn kleine vaker komt drinken door de warmte. Zit nog steeds op 7,8 voedingen zoals in het begin. Soms zijn het er 6. Er zijn wel wat onrustige momenten dat ze even snel en kort aan de borst moet, maar dat is meer voor de troost want ik geloof dat de tandjes doorkomen trouwens... Ze kwijlt ongelofelijk veel, boven is 't tandvlees helemaal doorschijnend wit en ietwat gezwollen en ze wilt overal op 'happen'. Vind het zo vervelend voor haar, want ze kan 's nachts ook niet lekker doorslapen, wordt steeds wakker door de pijn... Het is al een paar dagen zo, duurt deze periode lang?