Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    Ik kom me toch ook maar even trots aansluiten bij dit clubje.
    Vandaag is mijn zoontje 9 maanden geworden en krijgt hij dus ook al weer 9 maanden borstvoeding. Waar gaat de tijd naartoe?
    Het lijkt nog zo kort geleden dat ik dat kleine mensje voor het eerst aan mijn borst legde en hoe verwonderd ik was over de puurheid van dat eerste contact.
    Vandaag dus weer een mijlpaal en meteen ook weer een moment om heel blij te zijn dat ik nog steeds borstvoeding geef. Mijn schatje heeft namelijk veel last van doorkomende tandjes en ook nog koorts erbij vandaag. Fijn dat hij, ondanks dat hij zijn rapley-eten geen blik waardig gunde gisteren en vandaag (terwijl hij er normaal op aanvalt), wel graag bij mij aan de borst drinkt. Een beetje extra moedermelk met een flinke dosis moederliefde moet hem toch wel goed doen hoop ik.
    Hebben jullie dat ook dat de moederliefde soms je oren uit lijkt te lopen, zo vol zit je ervan? Zou je eigenlijk in potjes moeten kunnen opvangen voor kindjes die er te weinig van krijgen.
    Op naar een jaar borstvoeding wat mij betreft...nou maar hopen dat die kleine uk zich snel weer beter voelt.

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    aahhh.... het is zover! Morgen heb ik mijn eerste werkdag! Ik vind het heeeeel erg spannend en ook een beetje eng... Gelukkig ben ik donderdag weer lekker thuis met mijn mannetje!

3. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Vandaag precies geef ik me dochtertje al 1 jaar en 2 maanden en 6 dagen bv! :D
    Ik ben er ook zeer trots op ,en ik sta er van te kijken dat ik het nog steeds volhou! ;)
    Voor de bv dames! :thumup:
    Maar er zullen hier vast ook wel dames zijn die zwanger zijn of waren terwijl ze nog een andere kindje gewoon bv gaven?
    Groetjes

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Meiden, welkom!

@Mama Patricia: het kan idd wel even duren voordat je cyclus op gang komt, gem, was zo'n beetje 14 maanden dacht ik, met uitschieters naar beneden en naar boven dus.
    het wil overigens niet zeggen dat je niet zwanger kan worden nu, je kan namelijk wel gewoon een ei-sprong hebben :D

@Appelsientje: succes morgen!
    @Mir75: dat jaar heb je zo te pakken, het lijkt alleen maar sneller te gaan vind je niet?
    En dat van die potjes... JA , zo is het.(en dan nog het liefste a la rapley aanbieden ;) )

5. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    jingels ,aah dat zou inderdaad erg fijn zijn ,als ik gewoon zo zwanger zou kunnen raken met bv!:D
    We doen ons best! ;)

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Oefening baart kunst :D

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat leuk er komen hier steeds meer meiden meekletsen. Gezellig !

@Mammie Patricia: je kan wel een cyclus hebben maar het kan zijn dat je nog geen eisprong hebt of dat je luteale fase (nog) te kort is. Op www.borstvoeding.com wordt het allemaal duidelijk uitgelegd. En bij zwanger worden is er ook een topic over zwanger worden en bv geven.

8. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Nemo
    Oke bedankt Nemo dat je me er op wijst dat er op zwanger worden ook nog een topic is over zwanger worden en bv geven , en ik neem ook eens een kijkje op www.borstvoeding.com ;)
    Groetjes

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mir75, welcom bij de club. Gefelciiteerd met julle 9 maanden mijlpaal.

Mammie Particia, hoi hoi, nou zeg, dat is al een heel tijdje! Zeker een pluim waard!

Appelsientje, heel veel succes vandaag! ik hoop dat het je een beetje bevalt zou de hele dag zonder je kleine man.

Dames, ik wiil even melden, zo in het algemeen, dat ik denk voorlopig even een tijdje niet zo veel te reageren en 'hier' te zijn. Ik zal wel proberen om hier de boel af en toe een beetje bij te lezen. Niks met de kleintjes, daarmee is het echt allemaal geweldig goed (vannacht trouwens maar 2 nachtvoedingen :D ). Maar het is meer persoonlijk :( . Sorry meiden! Maar allemaal echt heel veel succes met voeden! Ik doe mn best ook vol te houden en zo snel mogenlijk weer 'van de partij' te zijn bij jullie hier!

Super dikke knuffel,
    Liefs, Hanneke.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    We denken aan je bolbuikje, en aan die 2 kleine lurkers natuurlijk :D

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    JINGLES, we doen haar niet vaak in bad ivm droog huidje. Maar misschien wel het proberen waard. Als haar huidje het niet leuk vindt, stoppen we er gewoon mee (ze vindt het zelf namelijk echt superlekker) ... En lekker hoor zo'n goed drinkende dreumes!

SEMBO, we vinden het eng om haar in dr eigen kamertje te leggen omdat we dan niet alles kunnen horen. Mn man zei vanochtend nog (toen ik zei dat we misschien toch voor het eigen kamertje moesten gaan en dan zonder babyfoon) 'maar dan horen we haar niet stikken' ... Heeft te maken met ons overdreven goed functionerende fantasie. En de hele nare ervaring van Mirre met 10 dagen die eruit zag alsof ze niet meer leefde (achteraf bleek dat ze heel diep in slaap was, maar wisten wij veel) --> wij hebben toen 2 dagen in het ZH gelegen ... direct alles gemedicaliseerd - Mirre aan de monitor en zelfs aan de zuurstof (ze dachten dat ze RS had). Gelukkig bleek na 2 dagen dat er niets aan de hand was, maar gaat je niet in je koude kleren zitten zoiets (moet nu stiekem weer huilen bij de herinnering aan dat kleine meisje met die nare slangetjes) ... (mn man is nog steeds bang dat er wel iets aan de hand was, ik heb meer vertrouwen).

ZEEMA, welkom!

STRANGER, fantastisch dat het kolven nog zo goed gaat en ook op de camping! En hoezo heb je het daardoor drukker?

NATHALIE, gefeliciteerd! EN wat een lieve banner!

READY, vervelend van de autopech en heerlijk dat je die BV gewoon altijd 'op zak' hebt :D

SNOOPY, vervelend dat het slapen weer lastiger gaat ... misschien idd door tandjes (maar ja je weet het niet he met die kleintjes). En hihi ... schrikken van eigen geluid. Mirre schaterlacht ook - echt super. Zij schrikt vaak van dr eigen gilletjes. Dan gilt ze ... schrikt en kijkt echt rond van 'wie deed dat?!' :)

ILSE, logisch hoor dat jij nu even moet ontladen! Lekker laten gebeuren én natuurlijk genieten van je leuke, lieve, vrolijke meisje!

HANNEKE, ja deuren oplaten hebben we ook al aan gedacht (maar wel veel muggen dan - al ligt Mirre in een klamboe ... nou ja niet erin ... maar je snapput wel toch?). Fijn dat het beter gaat en dat Leander lekker nachtdiensten kan draaien. Wel balen dat je zelf om 4u wakker wordt en niet meer kan slapen (je lijkt Mirre wel :rolleyes:) ... bio-klok in de war? Werkse! En je HA heeft gelijk! 3 kilo in een week kan echt niet :rolleyes: (maar zou het persoonlijk ook wel lekker vinden hoor ... stiekum dan :oops:) ... bah shoarma ... (ik heb je een PB gestuurd)

GEKE, slaapkamers liggen vlak naast elkaar ... en zaaaalig niet meer kolven! Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot Mirre aan de verdunde karnemelk mag - dan kolf ik nog wel, maar hoef ik niet meer bij te kolven op nietwerkdagen. Lekker hoor 4 weken op vakantie - waar naar toe? En een promotiedatum ... spannend! ben wel benieuwd waarin je promoveert (hoe bedoel je nieuwsgierig). Heb zelf lang willen promoveren, maar zag het onderzoek (antropologie dus ver weg) niet echt zitten. Heb voor mn afstudeerscriptie een paar maanden veldwerk gedaan en daar ben ik dus niet voor gemaakt - in mn eentje in verweggistan wordt ik heel sip van ... Maar het schrijven vond ik heerlijk en mis ik ook echt (nu docent, dus van schrijven komt niet zo veel) ... al denk ik dat je dat op een gegeven moment ook de neus uitkomt (heb 4 promoverende vrienden).

NYNKE, super dat het goed gaat met Marijn en heerlijk Zuid-Frankrijk! Huisje? Of kamperen? En meer doorslapen ... ooooo wat klinkt dat goddelijk :D ... Hier nog steeds vrij slapeloos die nachten :rolleyes:

APPELTJE, wat super dat je zo lekker hebt geslapen! Nutrix = rijstebloem? En beterschap voor jullie allebei! En vandaag eerste werkdag. Kan me voorstellen dat het heel spannend is! Veel sterkte en plezier natuurlijk!

MIR75, gefeliciteerd met je 9 maanden BV en welkom natuurlijk!

MAMMIE PATRICIA, welkom! En super al zo lang BV. Als je gewoon je cyclus hebt, denk ik dat je gewoon zwanger kunt worden ...

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo dat was behoorlijk wat bijlezen :D

Even een supergoed berichtje:

Mirre woog gisteren 6 kilo :whistle:

Het gaat dus supergoed wat het drinken betreft. Slapen nog steeds bagger ... hoewel ... ze ligt nu al ruim anderhalf uur te slapen. Ben net al even gaan kijken of 'ze het nog doet', maar ze lag heel lief te slapen. Ze draait tegenwoordig zelf op dr zij (lijkt wel een voorkeur te hebben voor links, is dat nog erg eigenlijk) en misschien slaapt ze zo beter?

Mn colleges gingen gisteren eigenlijk boven verwachting goed. Heb ook zulke leuke studenten :D!

13. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hoi Salapio,
    Felicity heeft dat ook effe gehad in een periode dat ze vaak wakker werd!
    ...Er werd ons toen gevraagd van de bureau of ik s'nachts ook bv gaf ,wat ik ook deed ,het bleek achteraf ook het probleem te zijn!
    ...Als baby zijn kreeg ze namelijk s'nachts ook bv ,en daar was ze aangewend geraakt!
    Gelukkig dat die tijd nu eindelijk voorbij is dat vaak wakker worden achtermekaar!
    Nu wordt Felicity meestal s'ochtends wakker rond half 7 en dan geef ik haar dan bv en dan valt ze meestal in slaap weer! :D

(ik weet niet of jij nog s'nachts bv geeft ,maar ik heb het voorval van mij met me dochtertje van toen er maar bij gezet!)

Groetjes

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M.P., Mirre krijgt snachts nog BV en daar ga ik ook lekker mee door hoor ;) ... is helemaal niet erg als ze daaraan gewend raakt. Van mij mag ze namelijk best wel wakker worden snachts ... maar dan na het drinken wel weer gaan slapen graag!

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Bolbuikje, heel veel succes met alles!

16. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Esli, echt fijn voor je dat je dochtertje weer rustig is. Voor haarzelf ook natuurlijk! Nu zal je inderdaad pas merken wat een inpact al die dagen zijn geweest en merk je pas hoe moe je eigenlijk bent. Lekker eevn rustig aan doen.

Geke, dat is pas een mooi en leuk moederdagcadeau. Waarin ga je promoveren?

Zeema, welkom hier.

Nathalie 1973, leuk he BV geven….. Veel plezier er nog mee, en leuke foto’s zeg van je kindje!

Salapio, jeetje wat een verhaal joh. Dat wist ik helemaal niet. Ik kan me jullie angst goed voorstellen en dat jullie liever hebben dat ze dicht bij jullie ligt. Het blijft lastig wat wel en niet te doen. Misschien in het begin met de babyfoon erbij, dan hoor je natuurlijk ook alles.
    Goed dat je colleges goed gegaan zijn. Het is een wisselwerking: jij bereidt alles goed voor en je studentes reageren daar goed op.

Hanneke, wat een opluchting moet het voor jullie zijn dat de ontsteking minder is.
    En niet teveel afvallen. Hahaha verpicht een bord shoarma eten, wat een straf! Drie kilo in een week is ook wel een beetje veel. Ze raden geloof ik aan om niet meer dan twee kilo in de maand af te vallen. Als ik aan het lijnen ben dan vind ik dat ook wel weinig hoor, maar dat heeft natuurlijk weer met je BV te maken.
    Oh ik lees nu pas dat je even afstand wilt nemen. Jammer, ik vind het juist zo gezellig al je berichten. Maar belangrijker is het natuurlijk dat je je goed voelt. Sterkte in ieder geval, hou je taai!

Nynke, lekker hoor naar Zuid-Frankrijk geweest, heerlijk. Lekker dat het bijvoeden ook god gaat. Wij gaan over een week of twee beginnen, we kunnen niet anders hahaha.

Appeltje, je hebt zeker wel erg genoten van die extra slaapuurtjes! Beterschap voor allebei, idd Lang Leve de antistoffen in de BV. Anders was Kevin misschien wel zieker geweest.

Mir75, gefeliciteerd met je 9 maanden, lekker van genieten. Ik blijf het ook zo bijzonder vinden hoe Sem rustig wordt aan de borst. Sowieso blijf ik het geven van BV leuk en mooi vinden. Ik denk dat ik nu voor iedereen spreek op dit forum

Appelsientje, vandaag ben je weer voor het eerst aan het werk. Als je dit vanavond nog leest: hoe was het? Beviel het? Wel was je zeker weer superblij om je kindje weer te zien!

Patricia, jij geeft ook al lekker lang BV, mooi! Je kan nu gewoon zwanger raken, alleen is de kans iets kleiner is me verteld. Hoe minder voedingen je geeft des te groter de kans om zwanger te worden. En ik neem niet aan dat je nog op zes BV op een dag zit. Succes in ieder geval en ik hoop voor jullie dat je snel zwanger bent.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Hier gaat alles goed met Semmetje. Hij heeft eigenlijk helemaal geen last gehad van zijn twee ondertandjes, gelukkig voor hem. Wel wordt zijn huid steeds droger (voorhoofd) ondanks dat we goed smeren. We laten er binnekort even naar kijken.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden, ik geloof dat mn eerdere berichtje iets te kort was om duidelijkheid te scheppen. Natuurlijk vind ik het super fijn en lief om allemaal pb'tjes te krijgen, maar toch hier nog een kleine uitleg. Deze meid hier zit behoorlijk met zichzelf in de knoei, en heeft tijd nodig om even alles weer op een rijtje te krijgen. En te zorgen dat alles weer goed zit! Dit zijn periodes die ik vaker heb gehad, en weet dat het gewoon even duurt om alles weer 'goed' te krijgen. Daarom zal ik dus even niet zoveel puf hebben om hier te lezen, onthouden en te reageren.
    Nou succes allemaal met voeden he! Bedankt ook voor de berichtjes hier!
    Liefs, Hanneke!

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Hanneke [​IMG]

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hanneke, jammer dat je even afstand neemt, ik vind je berichtjes altijd zo leuk! Maar nu eerst aan jezelf denken, dat is veel belangrijker. Succes met alles!

Ik kom hier morgen denk ik bijschrijven, ben niet helemaal in m'n hum, gewoon een bleeeeeh gevoel. (verder gaat alles wel goed hoor ;), heb ik af en toe gewoon last van)

Liefs,
    Snoopy

20. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Snoopy, voor jou natuurlijk ook een knuffel.....

Deel Deze Pagina