Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Lekker genieten Snoopy, lekker toch! Je bent helemaal niet erg hhaaha klinkt toch heerlijk. Ikben net ook heel even met Sem op het grote bed gaan liggen en heerlijk genieten van elkaar!

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    goh wat een verhaal snoopy. En hopelijk dat het 'slechts' een gevoelig huidje is ja.

Iemand trouwens tips voor liggend voeden? Ik wil de nacht / vroege ochtendvoeding graag liggend geven, zodat ik eigenlijk makkelijker door kan slapen. Nu voed ik zittend en daar word ik toch meer wakker van.
    Alleen, dat liggend voeden is een drama. Hij pakt niet aan of als hij wel aanpakt zuigt hij niet goed aan (allemaal van die bijgeluidjes bij het drinken) en dat doet pijn.
    Liggend op mijn rug voeden heb ik ook al geprobeerd, maar dat gaat al helemaal niet soepel.
    Iemand met het gouden idee?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,252
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Liggend voeden, ik doe het wel eens, maar ga vaak toch liever zitten. Heb eigenlijk geen problemen ermee of mee gehad. Misschien moet je hem wat naar je toe duwen zodat hij goed kan happen? Verder geen tips, sorry.

4. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Ik voed 's nachts/'s ochtends sowieso altijd liggend. Gewoon hij op zijn zij (soms op zijn rug) en ik op mijn zij en dat gaat eigenlijk altijd goed. Hij vindt het ook het fijnste. (op het begin kon ik alleen liggend voeden ivm de ontstoken wond) Wat gaat er dan niet goed? Wat ik op het begin altijd deed is mijn arm om hem heen, dan lag hij als het ware in de kom van mijn arm en dan kon ik hem heel goed sturen. Anders eens kijken of iemand wil helpen met hem goed aan leggen, misschien is het even een kwestie van wennen.
    Ik voed ook vaak dat ik op mijn rug lig en hij op zijn buikje op mijn buik. Overdag of 's avonds gaat dat goed maar is niet zo geschikt voor 's nachts als je moe bent.
    Verder heb ik niet echt tips voor je, zou echt eens proberen of iemand je niet kan helpen met aanleggen.

5. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Sem en ik lagen ook op onze zij en dan dan deed ik mijn arm om hem heen. Eigenlijk precies hoe Lotte het beschrijft. Ik zou je ook geen andere tip kunnen geven. Sem en ik vinden allebei zittend voeden leuker :D .
    dus ik heb het ook niet meer liggend gedaan. Ik denk ook dat he met het aanleggen te maken heeft.

Ohh ik heb van vandaag zo'n gave foto. Ik gaf Sem BV midden op de Coolsingel van Rotterdam. Heel druk, alles volop in beweging, en tussen de menigte zaten twee gelukkige mensen haha (oh er liepen vast meer gelukkige mensen daar maar van ons tweetjes wist ik het honderd procent zeker ;) ).

Fijn weekend allemaal, liefs

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik voel me weer iets beter gelukkig. En hier ook een meisje dat weer lekker vrolijk is en supergoed slaapt :D (gisteren van 21u-3u^bijvoorbeeld en ze ligt nu al 2u te maffen :confused:).

READY, lijkt me ook lastig aan bijvoeden ... nog een paar weekjes ... (en ook heel leuk hoor). Fijn dat Mads zo lekker eet.

SEMBO, showen die foto!

SNOOPY, fijn dat Eva ook weer haar lieve zelfje is (en lekker joh zo'n beddagje :D) ... zou het toch het sprongetje zijn geweest?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,252
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Salapio, fijn dat het wat beter gaat. Ik heb lekker van mijn beddagje (halve dag) genoten, wel nog de douche schoongemaakt en de rest vandaag ingehaald. Begin net aan mijn ontbijt, eerder 'geen' tijd gehad :oops:.

Ik ben ervan overtuigd dat het hier echt het sprongetje is geweest. De afgelopen dage gaat ze overdag slapen zonder mokken. Net heeft ze eerst nog een kwartier gekletst en stopt dan haar duim in haar mond en gaat slapen. En ze slaapt vaak zeker wel ruim een uur. Lekker hoor! Ze is trouwens ook makkelijk 3 uur achter elkaar wakker nu. Wel apart dat Eva en Mirre op dezelfde dag weer klaar waren met de sprong!

De tijd van bijvoeden komt voor mijn gevoel nu wel erg snel dichterbij. Ik ga me er maar eens verder in verdiepen, ik heb al een beetje een idee van hoe ik het wil gaan doen.

Liefs,
    Snoopy

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Even wat anders (niet bedoeld om iemand te kwetsen o.i.d.). Het valt me op dat veel kv moeders steeds schema's willen. Het voedingsgedeelte staat er vol mee. Ik heb toch het idee dat bvmoeders "gewoon maar wat doen". Ik heb nog nooit een schema bedacht of gehad. Ook niet met slapen e.d. Probeer natuurlijk wel om 12 uur een broodje te eten en om 18.00 warm maar verder komt het hier niet zo precies.

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    schema.... wat is dat? :)
    Naar mijn idee is geen enkele dag hetzelfde, dat krijg je met op verzoek voeden.....

Maar ja we zijn nog niet aan het bijvoeden...

10. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Tja ik volg mijn kind, en dat houdt in : voeden op verzoek.
    Ik begin elke dag wel met een broodje en ik eindig de laatste maaltijd wel met warm eten, en daartussen in varieert het enorm.
    Tijden kijk ik niet naar.

Viel mij ook op dat er erg in schema's gedacht wordt, dat hebben de cb's er goed ingeduwd.

11. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik denk dat het er ook mee te maken heeft, dat borstvoeding altijd gegeven mag worden en dat aan flesvoeding een maximum zit. Je bent daardoor altijd een beetje aan het rekenen met tijden en zo. Hier geven we met flesvoeding ook wel enigszins op verzoek. De ene keer zit er 3 1/2 uur tussen en de andere keer wel 4 1/2 uur.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Prinses: het lijkt mij idd altijd wel een gereken. En als mijn kindje niet goed wil eten dan krijgt hij gewoon een keer wat meer/extra bv waar i.p. ook alles in zit. Dus tja eigenlijk hoef ik me niet zo druk te maken. Het viel me gewoon op.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,252
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Nemo, dat viel me ook altijd al op, maar je zit inderdaad met de hoeveelheden en je hebt natuurlijk geen regeldagen, dus is het soms aardig wat gepuzzel. Ik ben daarom ook erg blij dat ik borstvoeding geef/kan geven. Maar dat wordt nog wat met bijvoeden, nu is het zooo makkelijk. Maar goed, met bijvoeding zal het ook wel wennen, maar lijkt me een hele grote stap, je krijgt toch wel iets meer regelmaat dan, lijkt me erg raar. Ik heb vandaag wel een schema in elkaar geflanst van hoe wij het willen gaan doen, even kijken of het overeenkomt met de adviezen van de dietiste.

Ik ben trouwens druk bezig geweest met melk drinken kaas eten :D en vandaag ook soya erbij (vanavond). Tot nu toe geen erger eczeem, eigenlijk gaat het heel goed!

Morgenochtend allemaal 'jongetjes' op bezoek, van het hockeyteam van mijn vriend. Mijn vriend is de oudste van het team (32) en de rest is tussen de 17 en 25 jaar geloof ik. De meesten zijn helemaal weg van Eva, echt leuk om te zien.

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik dacht dat het maximum van kunstvoeding achterhaald was......

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ha meiden!
    Ik ben heel even hier, ik moet jullie namelijk al 2 weken iets vertellen. Maar ik durfde niet, gek he? Nou, vooruit, eindelijk al mijn moed bij elkaar geschraapt, tranen over mn wangen, maar wij zijn sinds 2 weken aan de kunstvoeding :cry: . Ik heb zo goed als geen borstvoeding meer :( . Dit is niet de rede dat ik hier al eerder soort van 'afscheid' genomen heb, maar een gevolg van die rede zegmaar. Tja, klinkt wat vaag misschien maar wil daar eigenlijk niet te veel over kwijt.

Ik hoop straks als ik weer helemaal lekker in mn vel zit toch weer de borstvoeding op gang te krijgen, maar weet niet of me/ons dat gaat lukken, ik zou het wel heel graag willen. Maar dat moeten we gewoon afwachten. Ondertussen ben ik wel nog altijd 4-5 keer op een dag met de kolf aan de slag, maar dan had ik op zn hoogst met al die keren kolven 80-100 ml melk en de laatste dagen eigenlijk gewoon niks (lees, een paar druppeltjes). Aanleggen probeer ik ook nog, maar na 2-3 minuten zuigen hebben ze er genoeg van en willen ze melk, en die krijgen ze dan dus uit een flesje :cry: :cry: .

Goh en om meteen nog verder te gaan op jullie 'actuele' onderwerp ;) . Ook nu we flesvoeding geven kijken we niet naar tijden en hoeveelheden. Er worden flesjes van 150+5 gemaakt, en dan kijken ze maar wat ze ervan opdrinken. Enige verschil is dat ik met de borst ze beide gaf als er maar 1 honger had, dat word nu niet meer gedaan.

Snoopy/Appelsientje, ook met de bijvoeding is regelmaat niet zo belangrijk hoor, tenminste, in het begin niet, misschien als ze 1 jaar is ofzo. Hier doen we de groente/fruit gewoon wanneer het uitkomt. De ene keer is dat 13.00 de andere keer om 18.00, de volgende keer weer om 15.00. Gewoon wanneer je er 'tijd' voor hebt. En de kleine er klaar voor is, dus geen andere dingen te doen heeft zoals slapen bijvoorbeeld ;) .

Owja, en appeltje, wat fijn dat die kleine van de medicijnen af mag/is.

Nou, meiden! Een hele dikke knuffel van mij! Heel veel plezier allemaal met voeden! Dat jullie maar lekker lang door mogen gaan met voeden/kolven, en datzelfde voor de kleintjes met het drinken ;) .
    Liefs, Hanneke. En een kusje van Malou en Ruben!

16. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Waar ik idd wel mee worstel is het aantal voedingen.
    Hij heeft 2 dagen nu echt doorgeslapen van +/- 22:00 tot 6, dan tankt hij zich zo vol dat er weer 4 uur tussen zit. Mijn borsten zitten elke keer zo vol. Maar dan kom ik ineens uit op 5 voedingen. Dat vind ik ineens toch wel wat weinig van 7/8 Ik regel dan wel zelf dat er nog een 6de voedings moment in zit.

Is 6 voedingen ok voor 10,5 week?

17. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Volgens mij zijn daar de meningen ook over verdeeld. Mijn Cb zegt dat een liter voeding mag. Ik heb hier ook wel eens gelezen dat het achterhaald zou zijn. Dan kies ik toch maar het zekere voor het onzekere.

Bolbuikje, jammer dat de borstvoeding niet zo goed meer loopt. Ik hoop voor je dat het nog op gang komt, en anders worden ze met de fles ook wel groot. Maar ik snap dat het rot voelt. Dikke knuffel!

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Lieve Hanneke super mega dikke knuf voor jou :)
    Heb respect voor je hoor,lijkt me een hele pittige opgave om een tweeling aan de borst te hebben.

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Hanneke: jij bent altijd welkom hoor dus schaam je niet dat je je kindjes (tijdelijk) niet aan de borst hebt. Ik hoop dat het snel beter met jullie gaat !
    @Natasja: ja ik denk dat als je kindje goede plasluiers heeft het dan wel oke is. Al ben in ook nog wel eens onzeker als mijn kindje ineens minder vaak drinkt

20. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hé Hanneke, leuk wat van je te horen. Ik vind het sowieso superknap dat je al die tijd hebt gevoed. Zorg dat jij maar eerst weer lekker in je velletje zit, dan komt dat voeden later wel. Je hebt het zo goed gedaan de afgelopen maanden, voel je niet schuldig om er straks een punt achter te zetten. (maar dan moet je wel straks even melden waar je te lezen bent... :))

Over eetschema's..... hier wel een beetje. Dit wil de creche ook weten vanwege het eet- en slaapmomenten. Zelf vind ik het wel makkelijk om zo te weten wanneer ik dingen kan plannen (cb, huisarts etc.). Overigens maak ik hem niet wakker voor eten of 'omdat het tijd is' en mag hij ook vaker drinken als hij wil. Het is een soort van leidraad waar vanaf geweken mag worden, zeg maar....

Hier gaat alles verder goed. Het gaat steeds beter met de bijvoeding. Zo goed zelfs, dat ik het idee heb dat hij minder gaat drinken..... ik heb geregeld wat stuwing. Ik zit dan te twijfelen om af te kolven, maar bedenk dan dat dit een natuurlijke afbouw is die erbij hoort. Soms vind ik het wel moeilijk hoor..... dat minder drinkt en zich soms van mij afduwt als hij genoeg heeft. Ook zet hij af en toe - als ik dan blijf aanbieden, wat ik dan eigenlijk ook niet moet doen - zijn nieuwbakken tandjes er even in. Auwwww...... maar ja, ik moet zijn signalen ook serieus nemen als hij genoeg heeft.
    Het idee dat de borstvoeding eindig is, vind ik soms wel moeilijk..... maar goed, nu doe ik sentimenteel. Voorlopig drinkt hij nog minimaal 5 (en vaak 6) keer bij me. :D

Fijn weekend allemaal!

Share This Page