Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,253
    7,290
    113
    Female
    Brabant
    Hanneke, heb je een pb gestuurd. In ieder geval een dikke knuffel voor jou! En wat mijn betreft ben je hier ook altijd welkom hoor! Je hebt borstvoeding gegeven (en gaat het misschien weer geven) en je bent nog steeds trots toch! ;)

Appeltje, kleine jongetjes worden al zo snel groot he?! ;) Aan de ene kant lijkt bijvoeden me heel erg leuk, maar ook wel lastig en ze lijken dan al zo groot he als ze steeds meer gaan eten (en minder de borst 'willen' (want ze hebben het steeds minder nodig)). Ik hoef niet perse een echt schema, ik heb wel een schema gemaakt van hoe we het willen gaan invoeren en dan maar kijken of Eva het daar ook mee eens is ;). Wij willen de eerste maand alleen maar groente en fruit gaan geven, dat bouwen we dan dus op. En daarna brood erbij en een aardappeltje ofzo.

Natasja, volgens mij is 6 voedingen 'normaal' hoor bij 10,5 week, zat ik ook opk op volgens mij. Nu zit ik meestal op 5, vaak ook nog op 6 en heel soms op 4. Ik had vanochtend ook weer stuwing trouwens, gisteravond is Eva heel snel in slaap gevallen aan de borst en heeft dus blijkbaar weinig gedronken.

Ik heb met moeite Eva goed aan het drinken gekregen vanochtend :D. Het was 4 uur na de vorige voeding en ze had echt honger, maar ze moest een beetje hoesten maar bleef doordrinken, dus ik lachen. Dat vond ze wel grappig, dus begon ook te lachen. Dus ik probeer mijn pokerface op te zetten, lukte niet echt dus Eva bleef lachen. Toen kwam opeens mijn tsr :D, maar ze wilde nog niet. Toen ik zei dat als ze niet snel zou gaan drinken mijn borst leeggelopen zou zijn, ging ze drinken ;).

Liefs,
    Snoopy

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    HANNEKE, toch niets om je voor te schamen?! Je bent echt wel een kanjer dat je het zo lang hebt 'volgehouden' met 2 van die lurkers :D ... en ik sluit me aan bij Snoopy ... lekker hier blijven meekletsen hoor!

NATASJA, geen idee hoeveel voedingen 'moeten' bij 10 weken. Drinkt ie wel als je tussendoor aanbiedt? Mirre zat toen nog wel op 7-8 voedingen denk ik. Maar ja ... ieder kindje is weer anders!

Mirre is onwijs aan het slapen geslagen ... weet niet wat er gebeurt! Maak me zelfs een beetje zorgen ... Ze heeft geslapen van 10u-11.45 en was om 12.45 al weer moe ... ligt nog steeds te slapen. Ze heeft voor het laatst gegeten om 8.45 (tussendoor wel aangelegd, maar ze wilde niet).

(en vannacht van 23-5u geslapen ... *trots*)

Heeft ze trouwens wel vaker dat ze overdag niet zo veel wil eten.

SCHEMA, ik ben nu weer aan het bijhouden hoeveel ze slaapt en wanneer ze drinkt. Beetje orde aan het aanbrengen in de chaos en kijken of er iets van regelmaat in zit. Vooral prettig voor als ik er niet ben, nu steeds zo'n gedoe met het flesje. Mirre zit op de 5-7 voedingen per 24 uur. En drinkt overdag dus echt slecht - meestal maar 1 echte voeding tussen 8-16u (ongeveer). Ik biedt wel meerdere keren aan, soms duwt ze de borst weg, soms drinkt ze een paar slokjes :rolleyes:

Verder heeft ze een wit puntje rechtsonderin haar mondje. Ik dacht eerst een tandje (wel de 'verkeerde'). Maar lijkt toch iets anders te zijn ... Morgen maar naar HA ...

BIJVOEDEN, volgens de dietiste van het CB (van onze antroposofische huisarts) was het niet zo goed dat Mirre op -1 zit qua gewicht en op 0 zit qua lengte. Heb me er maar niet zoveel van aangetrokken (mn man vond het wel vervelend). En ze begon ook een beetje te zaniken over de nachtvoeding. Dat dat toch eigenlijk niet meer moest. Heb gezegd dat Mirre nog flink bijtankt en overdag met andere dingen bezig is (kijken kijken kijken kijken). Ze adviseerde met rijstebloem te beginnen (in avondfles of een paar hapjes als pap - mengen met water). In eerste instantie dacht ik ok ... maar het voelt toch niet goed. Volgens mij heeft die rijstebloem maar weinig voedingswaarde en dan is het dus alleen maar om haar darmen aan het werk te zetten zodat ze zou doorslapen. Toch nergens goed voor? Dan heb ik liever dat ze me sanchts wakker maakt voor een lekker vet tietje melk (x2). Mn man was het hier helemaal mee eens. Nog een paar weken en dan aan de groente en fruit. Best veel zin in ... en heel raar ...

Die dietiste vertelde trouwens ook dat er nogal wat logopedisten zijn die niet zo blij zijn met Rapley. Omdat veel kindjes nog helemaal niet toe zijn aan happen en bijten (dat zouden ze nog niet kunnen). Wat dit betreft trouwens wel goed advies: allebei doen en vooral goed kijken hoe het gaat. Dus een hapje prut en een stukje in dr hand om mee te spelen. Ik denk dat dit m wordt. Heb trouwens het boek gekocht van Stefan Kleintjes = echt toppie :D

Mn man is weer helemaal bijgedraaid wat betreft de BV ... hij vindt het vooral moeilijk dat ie helemaal geen rol heeft in het voeden van Mirre en is ook een beetje bang dat ie daardoor een achterstand krijgt in affectie. Ook omdat hij 4 dagen werkt natuurlijk (en ik maar 2). Dacht ook dat hij Mirre niet zo makkelijk in bed kon krijgen en ging haar vervolgens op haar moeilijkste moment naar bed brengen. Gelukkig nu ook al een paar keer goed gegaan ... Hij is dus gewoon onzeker (en een onwijze lieverd, hij is zo dol op Mirre en dus een beetje jaloers op mij). Nu gaat ie vaak er gewoon bij zitten savonds als ik Mirre voed. En dan zitten we samen te genieten van Mirre aan de borst en traantjes weg te pinken. Lekker emotioneel hier hoor :)

:oops:

Sorry voor het MEGA ego verhaal ...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,253
    7,290
    113
    Female
    Brabant
    Salapio, geeft niks toch, een super mooi ego verhaal! Alleen maar leuk om te lezen!

Eva doet het dus ook prima met slapen, wat een verandering opeens en zo heeeeerlijk! Ze slaapt niet zo lang als Mirre, maar wel heel goed. Net was ze wakker geworden met een mega doorgelekte poepluier... dat slaapt natuurlijk niet lekker. De teamgenoten waren dus hier toen ze net naar bed ging, ze had echt zoiets, wat is dit?! Lag voor zich uit te staren in bed met een verbaasde blik. Ben een paar keer naar haar toegegaan (niet dat ze dacht dat ze in een studentenhuis was beland ofzo :D, maar dat ik er ook nog gewoon was) en ze is uiteindelijk duimend in slaap gevallen. Ze huilt eigenlijk niet meer voordat ze gaat slapen, wel moppert ze soms een beetje, maar je kan het zelfs geen jengelen noemen. Gisteravond hebben we haar nog zo'n 3 kwartier horen spoken, maar geen huilen en ze is vanzelf in slaap gevallen. Wat een wonder! ;)

Verdorie, zit ik weer een heel stuk te ego-en...

Salapio, ik voed Eva voordat ik ga werken en mijn vriend geeft zo'n 3 a 3,5 uur later een flesje en dan weer 3 a 3,5 uur later. Als ik thuiskom leg ik Eva aan na wat knuffelen, dan drink ze wel, maar niet veel. Lijkt of ze dan weer wat moet wennen aan mij ofzo?
    Dat puntje, ik hoop dat het geen spruw is... maar als het wel zo is, meteen goed gaan smeren hoor! Is echt niet leuk... Kan het zijn dat het dat misschien al wel is een tijdje en dat Mirre daardoor soms zo slecht drinkt? Toen Eva spruw had (toen ze 3 weken was) dronk ze slaapdronken altijd wel goed, maar als ze wakker was niet.
    Wat betreft het cb, ook lekker tegenstrijdig dan, de curve is niet goed volgens hun, maar 's nachts drinken is niet de bedoeling. En die rijstebloem lekker niet doen hoor, lekker vette melk laten drinken! Als je straks ook met brood begint, kan je misschien wel een papfles gaan geven. Zat ik ook aan te denken, maar zat dan ook meteen te denken dat die pap natuurlijk niet uit mijn borst komt en ik wil heel graag de laatste voeding lekker op bed blijven geven. En Eva slaapt zonder papfles ook door. Dus voorlopig geen papfles ;). Misschien als toetje straks na het eten en bij mij nog even drinken wat ze wil voor ze naar bed gaat. Zit toch zeker ruim een uur tussen. Maar misschien is een papfles wel leuk voor je man straks? Of wil je dat liever niet afstaan? ;)
    Mijn vriend gaat ook regelmatig bij ons zitten als ik Eva de laatste voeding geef, dan doen we ook lekker sentimenteel hoor ;). Maar dan met blikken, anders kan Eva niet slapen... maar blikken zeggen genoeg.
    Ik denk trouwens dat wij dat ook zo gaan doen, hapje prut (eerst helemaal glad, daarna prakken, ik vind het toch een beetje eng) en een stuk in de hand. Dan krijgt ze het allebei mee. En de prak wordt dan steeds groffer totdat het 1 stuk is :D.

In snap trouwens wel wat je man voelt, dat hij het idee heeft dat hij minder snel een band opbouwt met Mirre. Ik dacht dat mijn vriend dat ook zou hebben, maar dat valt mee. Maar als hij thuis is, doet hij heel veel met Eva, vooral lekker veel lachen en spelen, maar ook naar bed brengen en eruit halen (het naar bed brengen ging hem vaak zelfs beter af). En hij heeft de woensdag de hele dag. Het lijkt er wel op dat Eva vaker naar mij lacht dan naar hem, ik vind dat zo sneu! Mijn vriend vindt dat niet ;) en denkt dat het komt omdat ik de borst geef. Dus een beetje wat je man ook denkt. Ik denk maar zo, blijkbaar zie ik er grappiger uit dan mijn vriend :), dus eigenlijk alleen maar een compliment dat Eva hem minder uitlacht ;).

Liefs,
    Snoopy

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is een wit puntje ... in een soort rood bobbeltje (dacht dus dat het een tandje was). En als ze drinkt, dan drinkt ze goed ... Ik hoop ook dat het geen spruw is ...

Grappig hoor, zo'n huis vol met mannen. Mirre zou daar ook wel erg van op kijken denk ik :D

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Hanneke, ik sluit me aan bij de rest.. het is gewoon super dat die twee kleintjes zolang van je lekkere melk hebben kunnen genieten en jij van hun aan de borst! Misschien dat het nog op gang komt, dat zou wel fijn zijn en anders worden ze ook wel groot van de fles!
    Maar wel lekker hier blijven kletsen hoor, anders gaan we je echt missen!

Salapio en snoopy, heeerlijk dat mirre en eva slapen! Het zal wel ook door het sprongetje gekomen zijn. En misschien dat iets meer regelmaat toch goed is voor die kleintjes van jullie!
    Ik geef Thijs wel een beetje pap als ik een dag gewerkt heb. Naja een beetje mamamelk met biobim (ik weet het, is ook bijvoeding.... :oops: ) Maar omdat hij zo slecht overdag bij de oppas drinkt. Drinkt hij als ik thuis kom meteen beide tieten als een gek leeg! En kijkt mij aan, en begint te huilen omdat hij gewoon niet voldaan is. Tja en omdat hij alleen maar meer kwaad wordt van een flesje, maar ik het wat dikker en geef het met een lepeltje. Dan is hij wel tevreden! Hij komt dan vaak s nachts nog voor een voeding hoor. Dus ik geloof nooit dat hij daarvan zou moeten gaan doorslapen....

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,253
    7,290
    113
    Female
    Brabant
    Kan het echt geen tandje zijn dan? Je zou het wel zeggen zoals je het omschrijft.

Die mannen/jongens zijn wat luidruchtiger dan Eva gewend is ;) en als het er dan een stuk of 15 zijn... Wel grappig, voorheen zag ik die jongens gewoon als jongens, meer niet, nu stel ik me zo voor dat Eva over zo'n 16 jaar ook met een jongen van die leeftijd thuis gaat komen :D.
    Ik wilde heel graag naar de laatste wedstrijd gaan kijken, maar het komt hier met bakken uit de hemel :(. Ook sneu voor de jongens (en gister was het zo lekker!) en nog sneuer dat ik nu dus niet ga als het zo blijft ;). Hm, het houdt al op, misschien toch maar wel. Doe ik Eva in de draagdoek en neem een plu mee.

Liefs,
    Snoopy

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga morgen gewoon naar ha...

Volgens dietiste kan biobim geen kwaad - niet allergeen ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden, wat een lieve berichtjes toch allemaal zeg, jullie berichtjes lezen koste me nog meer tranen dan mijn eigen stukje typen vanmorgen! Echt heel lief van jullie, dat jullie zeggen dat ik vooral mee moet blijven schrijven. Maar weet je, ik denk juist dat ik plek moet maken, plek voor nieuwe mama's die jullie dan weer tips kunnen geven.

Dus voorlopig afscheid van mij/ons. En ik hoop echt terug te mogen komen, en terug mogen komen betekend voor mij, met de kindjes weer aan de borst. Daar wil ik echt voor gaan vechten straks.
    Knuffel! Liefs, Hanneke.

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Hanneke: het belangrijkste is natuurlijk dat het met de kindjes en de mama goed gaat!
    Op het moment dat je je weer wat beter in je vel voelt zitten kan je altijd proberen om het weer op te pikken, tot die tijd kolven is natuurlijk een prima idee.
    Missschien dat je tegen die tijd een lk in kan schakelen?
    Ik had geen idee dat het zo slecht ging met de bv joh....of ging het met mama iets minder goed ? ;)
    In ieder geval, wat mij betreft, ben je een echte doorzetter, dus kin vooruit want je doet het prima!

10. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Hee Hanneke, toch juist al hartstikke goed dat je ze al zo'n hele tijd borstvoeding hebt gegeven. Vind het sowieso al echt super knap van je en dat je nu nog steeds blijft proberen te kolven! wow! Weet niet of ik dat nog op had kunnen brengen.

Mijn vriend was het weekend op motorvakantie en toen zijn wij maar bij mijn ouders gaan logeren. Ik had geen zin om vanaf 7 uur (dan gaat mijn kaboutertje slapen) hier alleen te zitten. Mijn vriendinnen bevinden zich allemaal nog echt in het uitgaansleven dus die hebben op zaterdagavond ook niet echt de behoefte om hier op de bank te komen zitten... (dat is het nadeel als je de eerste bent die een gestetteld leven gaat krijgen met een kindje) Maar daarom het weekend hier niet geweest.
    Ik zou ook niet voor rijstebloem gaan. Lijkt me ook ontzettend lastig, moet je eerst afkolven en dan melk met rijstebloem mengen. Ik zou echter wel proberen of je haar ritme niet wat kan verschuiven (weet het klinkt makkelijker dan het is) dus toch proberen dat ze overdag genoeg binnenkrijgt. Niet omdat het voor Mirre slecht is maar meer voor je eigen rust. Ik merk namelijk aan mezelf dat ik een stuk minder leuke/gezellige moeder/vriendin/dochter e.d. ben op het moment dat ik niet aan mijn nachtrust toekom. Hier wordt hij heel af en toe 's nachts nog wakker en wij reageren daar dan nu niet meer meteen op. Want meestal valt hij vanzelf weer in slaap. En als dat niet zo is dan proberen we het met een speentje en als hij dan nog niet in slaap valt (dit hele gedoe duurt maximaal 20 minuten) dan geef ik hem te eten, dan weet ik zeker dat hij 10 minuten een dan weer doorslaapt. Maar omdat mijn borsten net gewend zijn aan het 's nachts niet meer voeden heb ik de nacht nadat hij toch gegeten heeft zo'n gigantische stuwing.
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen wat betreft bijvoeding want hij kijkt het eten echt van je bord (uit je hand e.d.) Het is echt net een hondje wat om je stoel blijft drentelen als je iets aan het eten bent ofzo. Aan de ene kant denk ik, ik begin pas als hij een half jaar is. Ook fijn want dan heb ik vakantie en kan ik het mooi helemaal zelf introduceren. Maar aan de andere kant begint hij zich zo gigantisch voor eten te interesseren en zou ik daar gebruik van kunnen maken. Wij hebben geen verhoogde kans op allergien enzo, maar ja van mij hoeft het eigenlijk nog niet zo nodig want vind het eigenlijk wel makkelijk zo en heb geen zin om mijn schoonmoeder zich er mee te laten bemoeien (begon laatst al van ik weet niet of hij straks wel goed zal gaan eten want zijn vader at vroeger niks... als hij daar is eet hij nog steeds alleen erwtjes en worteltjes...)
    Maar ja ik zie wel..
    Maar ja over lachen, mijn kabouter lacht op de een of andere manier altijd naar mijn vader. Ik weet ook niet waarom die hoeft zich maar te laten zien en tegen hem te praten en brede lach tot gevolg. Hij lacht sowieso veel maar dit valt echt op. Laatst was wel grappig zaten we in de trein en tegenover ons zat een man met een baard (mijn vader heeft ook een baard) en hij zat die man echt helemaal te bestuderen van hier klopt iets niet.. :)
    Oh lees nu pas dat je die rijstebloem ook aan kan maken met water. Dat lijkt me helemaal niks. Zo begonnen ze bij mij op het bureau een keer over JBPM want hij spuugde veel (at gewoon teveel, want ik had teveel voeding die te snel kwam) en ik had dat zelf opgelost door hem nog maar kort te laten drinken en dat hij dan met zijn speentje nog zo bij mij bleef liggen ivm de zuigbehoefte. Ging prima en het spuugen werd duidelijk minder. Maar zei vond dat ik ook JBPM kon gaan gebruiken.. Toen heb ik gezegd dat ik dan toch gauw klaar zou zijn met de borstvoeding ;) en toen was ze ineens helemaal gedraaid en deed ik het perfect.. ja ja..

Ik weet eigenlijk ook niet waarom je bij KV meer in schema's denkt. Ik heb wel een beetje een schema, maar als het mij beter uitkomt doen we het anders. Misschien komt het daar ook wel door. Je kan je dan ook preciezer aan je schema houden. Als ik weg moet dan voed ik hem voordat ik ga zodat ik niet hoef te kolven en hij geen flesje hoeft. Maar als je de fles geeft heb je dat natuurlijk niet. Al ben jij er niet dan is de melk er toch net als anders..
    Maar ja ik ben weer weg we moeten eventjes naar de dokter.
    groetjes lotte

11. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hey meiden, er is weer flink veel gekletst, ik moet toch vaker komen meekletsen geloof ik, heb nu elke keer zo'n achterstand. Eens even kijken wat er is blijven hangen.

@Hanneke, dikke knuffel voor jou meid! Ik vind het ook super dat je het in elk geval zo'n tijd hebt gedaan, niets niks met 2 van die kleintjes hoor, echt een pluim waard! Ga nu eerst even goed voor jezelf zorgen en probeer het even los te laten. Als het lukt om ze terug aan de borst te krijgen is dat fantastisch, maar als het niet lukt is het ook geen zonde he. Laat het geen 'moeten' worden! Knufff!

@Natasja, mijn dochter heeft eigenlijk nooit op meer dan 6 voedingen gezeten na de eerste weken. Met 3.5 maand ofzo ging ze naar 5 en met 5 maanden naar 4. Nu zit ze soms op 4 en soms op 5, hangt er vanaf hoe vroeg ze de dag begint ;) Het is belangrijker te kijken naar hoe je kleine het doet en wat hij nodig heeft, dan naar het precieze aantal hoor. Doe wat je hart je ingeeft. Succes.

@schema's etc...ook hier gaat t allemaal op gevoel/verzoek. Zowel op haar als op mijn verzoek. Als ik ergens ben, krijg ik ook regelmatig de vraag "wanneer moet ze weer eten" en zijn ze verbaasd als ik antwoord dat ik dat niet weet en wel merk wanneer ze honger heeft ;) Terwijl mensen ook bij het eerste de beste jengeltje roepen "ze heeft honger zeker?" Grmbl, bemoei je dr niet mee haha.

Wij zijn nu 2 weken zo'n beetje aan t bijvoeden, de potjes van 4 maanden omdat die het meest 'eenzijdig' zijn, dus geen mixpotjes. Gaat prima, ze vind het erg lekker en wil vaak nog meer ;) Ze heeft nu 4 soorten groenten gehad die er goed ingaan, dus vandaag gaan we beginnen aan een fruithapje. Ben benieuwd hoe dat gaat, zal ook wel lekker worden denk ik haha.

Euh, denk denk..meer is er eigenlijk niet blijven hangen, sorry :oops:

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,253
    7,290
    113
    Female
    Brabant
    Hanneke, ik snap wel waarom je hier niet blijft schrijven, maar hopelijk gaat het toch weer lukken met de bv en kom je weer terug! Maar denk eerst maar eventjes aan jezelf *knuf*

Lotte, Eva stopt ook alles in haar mond en wil ook alles hebben wat ik heb... maar ze moet toch lekker even wachten. Alles wat geen kwaad kan, mag ze even vasthouden, dus haar sokken, een luier, een potje creme enz.. En alles gaat in haar mond. Een lepel vindt ze ook geweldig, alleen als ze 'm in haar mond doet (zitten druppeltjes vitamine D op), kijkt ze heel moeilijk. Maar ik laat haar altijd even spelen met de lepel, vindt ze leuk en kan ze ook eraan wennen dat ie niet achter in haar keel moet. Ik sta er uiteraard wel altijd bij ;).
    Als Eva 's nachts wakker wordt en echt een beetje gaat huilen, controleer ik haar luier en leg haar aan. Dan heb ik de volgende dag vaak wel last van stuwing, maar ik heb echt geen zin om 's nachts te gaan lopen klooien. Even aanleggen en weer in bed leggen en na wat kletsen valt ze dan vanzelf in slaap. Ik zit soms op 4 voedingen per dag en zeker dan geef ik haar gewoon. Ben gisteravond ook behoorlijk ziek geweest, dus kan ook dat mijn voeding toen wat minder was, heb gisteravond helemaal niet gegeten en gedronken en alleen maar overgegeven (leek heel erg op migraine, heb ik al ruim 2 jaar niet meer gehad en hopelijk komt het nu niet terug :().

Vanmiddag gaat Eva wennen op het kdv. Ik zie er zoooo heel erg tegenop! En ik krijg alweer buikpijn als ik eraan denk. Misschien dat ik daardoor gister wel ziek was hoor, van de spanning die er toch al een paar weken inzit. Maar ik ben erg blij dat het slapen thuis goed gaat, dan zal het daar ook wel goed gaan. Maar dan nog, ik wil haar helemaal niet wegbrengen! Ik wilde in eerste instantie gaan winkelen als zij daar was, maar ik voel me nog niet helemaal optimaal. Aan de andere kant is het wel een goede afleiding. En ik moet nu thuis gaan kolven, dat vind ik helemaal raar.

Verder lijkt het of Eva toch allergisch is. Ze heeft weer rode, bobbelige uitslag in haar nek. Nu weet ik dus niet of dat voor koemelk of voor soya is :(. Ik denk eerlijk gezegd dan toch aan koemelk, want daar heb ik aardig wat van op en van soya alleen wat verwerkt is in bepaalde levensmiddelen (1 klein ijsje, 1 kroket en nog iets dacht ik maar ben vergeten wat :oops:). Dus ik ben weer op dieet, totdat de uitslag in haar nek weg is. En dan maar eens soya eerst proberen. Ik ga nu niet smeren met hormooncreme, want zo erg is het nog niet, het moet in principe nu weggaan als ik de allergenen laat staan. Maar ik baal er eigenlijk wel flink van. Had stiekem gehoopt dat ik alles weer kon eten en dat het gewoon goed zou gaan. Ik wil als ik klaar ben met provoceren er trouwens niet al te krampachtig mee omgaan, dus bijvoorbeeld in het weekend wel iets zondigen, niet expres, maar bijvoorbeeld uit eten gaan of ergens een broodje eten zonder uit te hoeven vissen wat erin zit. Dan krijgt Eva misschien een paar kleine bultjes (waar ze geen last van heeft, ze heeft er nu ook geen last van maar het ziet er wel akelig uit), maar als ik de dag erna weer mijn dieet volg, wordt het waarschijnlijk niet erger en gaat het weer weg.

Liefs,
    Snoopy

13. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Jee Snoopy, wat balen dat Eva toch een reactie geeft om de melk enzo. En net op t moment dat je ook wat soja producten op hebt.. dus nu ff opnieuw testen waar t aan ligt he. Ben jij een zuivel-groot-gebruiker? Met andere woorden, is het voor jou erg moeilijk om de zuivel uit je menu te schrappen? Succes!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,253
    7,290
    113
    Female
    Brabant
    Ilse, klinkt heel bekend, het vragen 'wanneer moet ze weer eten'. Ik antwoord dan 'wanneer ze zelf wil', maar meestal weet ik wel een beetje wanneer ze weer honger zal krijgen. Maar vooral dat 'moeten' in de vraag stoort me een beetje;), ze moet helemaal niets :D.

Over het bijvoeden, wij willen ook eerst 4 soorten groenten proberen en dan fruit en dan schuiven we de groente door naar 's avonds. Kan ze lekker tegelijkertijd met ons eten ;), al zullen het in het begin maar een paar hapjes zijn.

15. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oja, nu ik t berichtje van Snoopy zie, weet ik weer waar ik nog op wilde reageren...

Over het 'uit je mond kijken' van eten en dergelijke en mee willen doen. Ik heb sterk het idee dat dat vaak 'ten onrechte' gezien wordt als 'eten willen', want je kleintje weet dat tenslotte nog helemaal niet. Hij/zij ziet alleen dat jij een beweging maakt naar je mond toe en dat je iets in je mond stopt, maar wat er daarna gebeurt, heeft hij of zij geen weet van. Dus voor mij voelt dat meer als de behoefte om ook iets in de mond te stoppen, dan de behoefte aan eten. Want nu stopt Angelina ook alles in dr mond waar ze de kans voor krijgt. Als ik haar nu een sperzieboon geeft, stopt ze die uiteraard ook meteen in dr mond, want ze weet niet beter, maar haalt 'm er na 5 seconden ook ongeschonden weer uit. Om 'm meteen daarna weer in dr mond te stoppen ;)

Maar ik ben geen expert he, ik denk alleen dat t zo werkt, wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk :D

16. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Precies! Tuurlijk weet ik wel ongeveer hoelaat ze weer voor een voeding komt, als ze het vragen nadat het 3 uur geleden was dat ze gehad heeft, weet ik wel dat ze zich binnen een uurtje weer zal melden. Maar als ze het na anderhalf uur vragen, heb ik echt geen idee hoor haha.

Zo doen wij het inderdaad ook. Ze heeft nu 4 groentes op, alles 2 of 3 dagen achter mekaar en dan daarna nog een keer herhalen. Dat deed ik 'ergens in de middag', soms om 2 uur, soms om 5 uur, net hoe het uitkwam (hoezo, schema en regelmaat ;) ) Nu krijgt ze straks d'r fruithapje, 'ergens eind van de ochtend' en dan smiddags geen groente meer. Als dat ook goed gaat, dan krijgt ze voortaan 2 keer per dag een hap, smorgens fruit en eind van de dag (liefst als wij ook eten) groente.

De eerste keer dat we groente gaven, kreeg ze ongeveer 5gram binnen :D Nu, na 2 weken, zit ze op 2/3 van een kleintje, dus zo'n 80gram, maar ik denk dat ze al wel meer op kan. Ik doe gewoon een paar scheppen in een bakje (ik gebruik de Avent bekertjes, ideaal) en als dat opgaat en ze wil meer, dan doe ik er nog wat bij. Denk er wel aan dat, als je potjes gaat geven, deze maar een dag houdbaar zijn na aanbreken he.
    Succes en veel plezier, vergeet tegen die tijd je camera niet! ;)

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Esli: kan het helemaal in jouw uitleg over bijvoeding vinden ! Als mijn kindje graag mijn autosleutels wil wil het ook niet zeggen dat hij graag wil autorijden. Laat staan dat ik het toe zou staan.

18. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    :) :) :) :) :) :) :)

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    zo wat veel tekst weer zeg (ik was gisteravond al begonnen).

Liggend ging vannacht al beter, het is inderdaad een kwestie van goed aanleggen (het licht er maar even bij aan).

Wat las ik nog meer...oh ja, voedingsschema's. Ik merk ook dat ik op veel vragen geen antwoord weet. 'hoe vaak komt 'ie?' euh...? 'hoeveel tijd zit er tussen de voedingen?"
    Geen idee. En wat is een voeding he? Als ik te laat ben met hem naar bed doen of hij is wakker geschrokken en hij blijft maar huilen en wil niet (in)slapen dan doet 3 slokken aan de borst wonderen...

Over flesvoeding wist mijn kraamverzorgster te vertellen dat ze inderdaad net als bij de borst op verzoek gevoedt mogen worden, en niet meer zo krampachtig aan die liter vasthouden. MAar ja, op verzoek met de borst blijft gewoon makkelijker denk ik. Of ik doe het verkeerd natuurlijk, maar als hij huilt geef ik altijd vrij snel de borst, en dat doe je met een flesje (denk ik) toch minder?

Zoonlief heeft trouwens behoorlijke exceemklachten en een erg gevoelige huid. Motivatie om nog even met de bv door te gaan dus. Daarover gesproken: HAnneke, je hebt het hartstikke goed gedaan hoor!

Opvallend trouwens, nog 3 weken verlof en dan zit het erop, en ik krijg al de vraag of ik aan het afbouwen ben....

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    oh ja, dat 'bonden' van mannen met hun kind heeft volgens mij niet veel met de bv te maken...oke, ik ben nog voor mijn dochter enorm belangrijk, maar doordat hij ook 1 dag per week thuis is bij haar is het toch nog goed gekomen hoor :)

Share This Page