Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb een probleem :(
    mijn zoontje dronk (sinds één week) heel slecht aan de borst. Kort drinken, vaak loslaten en klakken met zijn tong. En het is sinds twee dagen erger geworden, hij drinkt aleen maar tijdens zijn slaap of als die halfslaperig is...
    Als hij wakker is weigert hij.
    Gisterenavond kon hij niet slapen omdat hij zooo honger had. Ik heb alles geprobeerd, zittend voeden, liggend voeden maar duurde niet lang en uiteindelijk afgekolfde melk met de fles gegeven. Hij dronk zo 140 cc weg. Viel daarna lekker in slaap.
    Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Hebben jullie tips voor mij?

oh jaa, ik heb geen spruw kunnen ontdekken in zijn mond en heb nog steeds niet mijn menstruatie. Dus dat kan het niet zijn.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt ook spruw hebben zonder dat je iets ziet hoor. Merk je zelf ook iets aan je tepels/borsten ?

3. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Mijn idee is ook meteen spruw, vooral dat klakken en onrustig zijn.

4. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Nee ik merk niets bijzonders aan mijn tepels.

Kan de huisarts zien of hij spruw heeft?
    En kan een kind met spruw toch uit de fles drinken? Want dat kon hij gisterenavond wel.

5. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @EKO: Je kan inderdaad spruw hebben zonder iets te merken maar dat hij de fles wel moeiteloos pakt lijkt er weer op dat het geen spruw is. Is je baby dan niet gewoon te hongerig geweest en dat hij het allemaal te langzaam vind gaan. Er zijn baby's die zo'n temperament hebben dat ze gewoon 'boos' aan de borst zijn en daarom dus slecht drinken. Was het vandaag weer normaal?

@Nemo: Wat een rare kwiebussen op het cb. Ik zeg ook altijd dat ik op verzoek voed. Ik zit ook vaal al na 2 uur weer te voeden. Prima toch? 's Nachts doet hij het heel goed en dat is dan toch veel fijner dan overdag wat minder voeden? Dus inderdaad volgende keer zeggen dat je het niet bijhoudt maar op verzoek voed.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ben trouwens benieuwd hoe ik dat zou moeten doen dat "rekken". Gewoon ons kereltje een uur laten brullen van de honger ? Of een uur lang troosten ? Ja idd een stuk rustiger voor mij :(
    PF heb het even gehad met het cb :evil:

7. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    nemo zal gewoon doen waar je je goed bji voelt
    ik doe ook op verzoek maar dan met de fles
    alleen hoef er snachts niet uit
    en de ene dag drinkt hij veel en de andere dag niet echt en hij is nu 8 maand,

eko hij kan inderdaad spruw hebben zonder dat je het klakken met zijn tong deed mijn zoontje ook
    is zijn tong wit zon aanslag van melk zit erop?
    mijn zoontje heeft het ook gehad, had 2 keer iets van de dokter gekregen en het ging niet over en toen naar een homeopath gegaan en van hem iets gekregen en het was in no time over,
    misshien dat hij gewoon even niet wil of dat hij veel prikkels krijgt
    ik weet het neit, hoop dat het snel over is en dat hij weer gewoon drinkt

8. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    en het cb heb ik niet echt last van gelukkig, die laten me gewoon me gang gaan en zeggen er niks van, sowieso die tijdschemas, vind het 3 keer niks,
    en als het iets anders loopt zijn de meesten al in de stress

9. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Nemo, doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Het is toch hartsdikke goed dat hij lekker vaak wil drinken. Kijk naar die van mij, die wil juist niet :(

Harmless, vandaag heeft hij 's morgens om 7 uur wat gedronken, toen was hij halfslaperig en daarna kwam hij om 10 uur nog een keer maar het duurde weer heel kort 3 à 4 minuten of zo. Rond 13 uur ging het ook niet. Fles geprobeerd, hij accepteerde de fles niet van mij maar wel van papa. Toen dronk hij maar 60 cc. Om 16 uur begon hij weer te huilen van honger. Lukte weer niet. Tepelhoedje geprobeerd zonder resultaat. Uiteindelijk viel hij in slaap en tijdens zijn slaap heeft hij wel 7 min aan de borst gedronken.
    Ik weet echt niet wat er aan de hand is :(

missgwen, ik zie geen witte aanslag op zijn tong.

Als het zo blijf doorgaan, zal ik dan naar de HA of naar de lactatiekundige gaan? Want zij heeft morgen een inloopspreekuur.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Eko: Ik zou naar een lk gaan. De meeste huisartsen hebben niet zoveel kaas gegeten van bv.
    Maar begrijp ik dat de lk een inloopspreekuur heeft ?
    Heb je trouwens een andere deo/parfum/douchegel/bodylotoin o.i.d ?
    Wat ook helpt is veel huidcontact dus lekker bloot met je kindje op bed en aanleggen als hij toch wil.

11. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb geen andere parfum of zo op.
    Huidcontact vind hij echt geweldig, hij is om 16 uur zo op mijn blotebuik in slaapgevallen:)

Ja, de lk heeft morgen van 10 tot 12 uur inloopspreekuur.
    Hopelijk kan zij mij helpen.

12. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    dan zou ik naar de lk gaan die heeft er inderdaad meer kaas van gegeten dan de dokter

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Nemo: dat zei het cb tijdje geleden tegen mij ook : rekken!
    Erik was net 3 maanden geloof ik en hij kwam nog steeds om de 2 uur.
    Moest ik rekken naar 3 uur zei het cb.
    Nou dat werkte dus echt niet he! 1 dag geprobeerd en toen gauw weer gewoon gevoed op verzoek.
    Na een paar weken ging er automatisch 3 uur tussen de voedingen zitten.
    Toen was ie er klaar voor ;) :)

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zou idd naar een lk gaan... bijzonder dat die inloopspreekuur heeft. Nooit eerder gehoord, zouden ze meer moeten doen.

Nemo zo´n advies kreeg ik dus ook van de week... als hij snachts wakker wordt moet ik maar een fles geven, zou beter voor mij zijn :( Tuurlijk... ze gingen er ook eigenlijk wel al vanuit dat hij geen genoeg meer zou hebben aan bv. Hier gewoon altijd op verzoek gevoed, rekken heb ik nooit gedaan, het komt vanzelf wel dat er meer tijd tussen zit. Juist het mooie van bv vind ik dat ik niet steeds op de kolk hoef te kijken dat advies zou dat weer helemaal teniet doen. Ik zeg ook altijd gewoon op verzoek, blijven ze doorvragen dan zeg ik ergens tussen de 5 en 12x per dag. :)

15. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Gek hoor dat dat per CB zo verschilt... hier is het iedere keer: geef je nog afgekolfde melk? En als ik met ja antwoord is de reactie: Geweldig! En daarmee is het hoofdstuk eten ook weer afgesloten. Geen gevraag naar hoe vaak, hoe veel of wat dan ook...

16. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    zo gaat het bij mij ook, en nu, dan of hij wat aan bijvoeding krijgt
    maar verder niks erover, geen gezeur van hij moet meer of minder

17. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Weet je wat het is.... bij Bv hebben kinderen gewoon een heel eigen ritme met eigen tijden. Ze denken gewoon veel teveel in FV-tijden. Dat is niet erg... voor FV-kinderen! Voor BV -kinderen is dat wel erg, die drinken verschillende hoeveelheden, soms langer ,soms korter. Ik snap niet dat dat bij het CB niet doordringt. Jelte kwam bij 2,5 maand om de drie uur soms een uur eerder, soms een uur later maar ik zat altijd tussen 7-10 voedingen per dag. Pas sinds de laatste 2 weken slaapt hij opeens van 20.00- tot 05.00. Hij is daarin niet gemanipuleerd, NEE , dat doet hij zelf. Maar hij deed het pas toen hij eraan toe was.
    Dit bovenstaande is gewoon te beredeneren voor mij als leek...waarom kan zo'n Cb dat dan niet?
    Bovendien ieder kind is anders, sommige kinderen slapen op BV pas met een jaar door, en wat dan nog? Al dat panische gedoe over door slapen... gek word je ervan.

18. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ben ik niet met je eens. Ik vind het ook voor kv-kinderen erg. Ik snap werkelijk niet waarom kinderen op vaste tijden zouden moeten eten en ook een standaard hoeveelheid. Ook kv-kinderen verschillen, sommigen zullen van nature meer drinken dan anderen en sommigen kunnen toe met 4 voedingen en anderen niet. Maar ze worden vaak allemaal in een standaardschema gepropt. En het is niet eens nodig. Zolang je niet over de liter kv per dag heenkomt maakt het volstrekt niet uit of je dat in 4, 5 of voor mijn part 20 flessen verdeelt.

Ik noem het trouwens bewust kunstvoeding en geen flesvoeding... Ik geef ook flesvoeding maar wel moedermelk en geen kunstvoeding ;).

19. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Tja of de huisarts het zal herkennen zal helaas erg aan de huisarts liggen.
    Het zou ook kunnen zijn dat de toeschietreflex op zich laat wachten en dat dat te lang duurt naar de zin van je kindje. Je zou kunnen proberen om voor de voeding je borsten even te masseren evnt warme doeken erop zodat de melk sneller komt?

20. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Psies daarom noem ik kv ook kv :)
    Ik wilde niet dat mijn met bloedzweet en tranen gekolfde melk voor kv werd aangezien dus ik moest wel onderscheid gaan maken he :)
    Daarnaast is het ook gewoon een kunstvoeding als je het droog bekijkt.

Share This Page