Lotte, wat een schoonouders heb jij zeg! Ik zou er helemaal kriegel van worden en dat doe jij dus ook... goed dat je nu maar zelf een fietskar hebt gekocht. Wat dat betreft ben ik echt blij dat Eva naar het kdv gaat, en dat mijn vriend ook 1 dag thuis is. Mijn ouders zijn net zo eigenwijs als jouw schoonouders namelijk . En het zal wel wennen hoor, haar naar het kdv brengen, eigenlijk ging het voor mij vandaag ook best goed. Maar wat was ik blij haar weer te zien! Maar dat zal wel blijven en dat is juist heel erg leuk weer. Hij drinkt wel veel uit de fles zeg! Eva drinkt maar 160, maar ik ga nu al wel flessen van 180 invriezen. Maar ik heb het idee dat ze gewoon niet zoveel drinkt. Ze is ook erg snel afgeleid, gaat liever met mama lachen dan drinken. Met de ochtendvoeding ga ik ook om als nachtvoeding, zeker als het 6 uur is, maar Eva is het daar dus gewoon niet mee eens. Vaak laten we haar even kletsen in de wieg, maar als ze begint te jengelen en het lijkt er niet op dat ze gaat slapen, gaan we even met haar spelen. Ze is dan dus wel snel weer moe.
Heb ff snel gescand. @Lotte82: wat voor draagdoek heb jij dan ? Ik draag mijn zoontje van dik 11 kilo ook regelmatig en dat gaat nog prima (lange geweven doek)
@Snoopy: fijn dat het mee viel op het kdv. @Lotte: ik hoop dat de kno arts wat voor jullie kan betekenen. Wat ene schoonouders heb jij zeg. @Becaatje: ik zie ook geen curves. 1,6 kilo in twee maanden tijd is prima. Hier en super nacht zeg. Marijn werd pas om 6.30 wakker. Ik had me daar toch een stuwing. Heb eerst even 1 borst afgekolfd 160ml! Mooi een voeding voor vanmiddag als ik weer ga werken. Ik kom soms maar uit op 3 echte voedingen en een slokjes voeding tussen door. Meneer weigert soms echt de borst draait zijn hoofd weg en begint te huilen. Maar hij doet het er goed op voldoende poep en plas luiers dus het zal wel goed zijn. Al word ik er soms erg onzeker door.
Snoopy, fijn dat het meeviel op het KDV. Wat is Eva een wildebras in bed joh, haah erg actief. Ik leg Sem neer en dan gaat zijn hoofdje naar links of rechts en twaalf uur later ligt hij nog zo haha. Maarrr als hij overdag in bed wordt gelegd dan trekt hij ook zijn lakentje eruit en speelt daar mee, maar hij blijft altijd wel recht liggen. Komt door zijn slaapzakje denk ik, dat beperkt wel zijn bewegingsvrijheid. Misschien dat hij dalijk in het Grote Bed wel beweeglijker wordt, geen idee. Nynke, lekker hoor zo'n nacht! Sem heeft denk ik Marijn zijn voeding overgenomen vannacht want hij kwam Wel voor een nachtvoeding, wat bijna nooit gebeurt. Volgens mij hoef je geen zorgen te maken hoor, zolang zijn luiers goed zijn en vrolijk is enzovoort. En als hij honger heeft hoor je hem echt wel hoor. Hij drinkt die drie echte voedingen gewoon veel. Niet onzeker van worden hoor! Lotte, ik hoop voor jullie dat de arts meer duidelijkheid kan geven over zijn verkoudheid. Misschien toch ook een allergie? Leuke schoonouders heb je! Jij bepaalt toch dat je iets koopt, het is jouw kindje. Ze zullen het vast wel goed bedoelen denk ik hoor, maar jullie zijn de baas over jullie kindje. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren als mijn ouders of schoonouders zo zouden doen. Ik hoop daar ook nooit achter te komen Voor de rest die ik vergeten ben: solly! Ik ga nu even boodschappen doen en vanmiddag gaat Sem voor het eerst naar de Dierentuin, haha ben benieuwd of hij het leuk vindt! Liefs Josine
Gaat ook prima maar het is best een stuk lopen naar het station en dan dus ook nog een boekentas. En dan vanaf het station nog een kleine 10 minuten naar het kdv.. Dus dat is gewoon echt zwaar voor je schouders. Gebruik hem nog steeds, in de trein en op het station en het laatste stuk loop ik ermee. Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl. Hier vinden wij hem sinds hij een groot bed heeft 's ochtends helemaal bovenin dwars. Daar staan ook 2 knuffeltjes en daar kletst hij dan tegen Hij is het meestal wel eens met het weer meteen slapen 's ochtends. 's nachts ook als hij dan wakker wordt dan baalt hij daar zelf volgens mij van.. Vanochtend hebben we ons samen verslapen. Hij heeft vanochtend om kwart over 6 gegeten zijn we samen weer in slaap gevallen om 7 uur wakker ivm poepluier en toen met schone luier geslapen tot kwart over 10! En ik dus ook.. We hadden eigenlijk weggemoeten maar ja we zullen het allebei wel nodig hebben gehad.. Mijn schoonouders, ja vreselijk. Niet dat ze het niet goed bedoelen enzo maar ze weten altijd alles beter. En bemoeien zich overal mee. Was vorig jaar nog veel erger zaten we in verbouwing, ik dus net zwanger en net hier in getrokken en om de ja en de nee kwamen ze binnenwandelen. Ook gewoon deur openmaken als die op slot zat enzo. (ik vind - en mijn moeder gelukkig ook - de sleutel van het huis van je kinderen heb je om niet te gebruiken tenzij in een noodsituatie) Ik hoop inderdaad dat de KNO arts iets voor ons kan betekenen want het is echt vervelend! Allergie, ja zou kunnen. Maar verder geen aanleg o.i.d. ervoor. En hij is verder niet benauwd ofzo dus iets van asma ofzo ook niet. Is zo schattig hij is dol op zijn babygym als ik die pak begint hij al helemaal te kraaien. En lomp dat hij ermee is, het is maar goed dat hij ligt want als hij zo'n ding tegen zijn hoofdje aan krijgt. Echt met 2 handjes tegen die beestjes aanslaan en maar herrie maken Gister voor de verjaardag van mijn vriend een afdruk van zijn voetje proberen te maken (handje wilde hij niet) en echt geweldig is het niet geworden want je zit het bijna niet. Die klei is veel te stug. Maar ja och het gaat om het idee he. Als je papa jarig is hoor je zelf iets te maken toch.
Ik spring er weer in vanaf 236...geen idee meer waar ik was gebleven. @Nemo, het is mij ook al opgevallen dat een groot aantal mama's aan de schema's wil. Overigens ken ik ook een bv-mama die niet op verzoek voedt, maar op tijd. Tot mijn verbazing lijkt haar productie er niet onder te lijden. Maar goed, ik ben zelf helemaal niet zo van de schema's en de klok. Luister liever naar mijn lijf. Dus daar past bv op verzoek erg goed bij. Ook met het bijvoeden merk ik dat ik maar wat 'aanmodder'. Als hij honger heeft, merk ik dat wel aan hem. En dan ligt het aan de situatie of ik wat fruit/groente of een rijstwafeltje of de borst aanbiedt. We zullen er toch wel langzaamaan in gaan groeien, denk ik maar. @Snoopy, hoe gaat het nu met het dieet? En belangrijker: met Eva? @Hanneke, waarom durfde je hier niks te vertellen? Oef, wat zul je het zwaar (gehad?) hebben hiermee, zeg Ow, ik hoop dat je toch even meeleest hier.... @appeltje, hier ook al stuwing bemerkt sinds het bijvoeden. Vincent vindt het helemaal lekker en eet al best veel (vind ik dan). Meestal zo'n 100 a 150 gram fruit en 100 a 150 gram groenten + een rijstkoekje (en soms 2). En dat terwijl we nog maar 3.5 week bezig zijn. Voelt dubbel he? Ik grijp ook iedere keer naar de kolf uit angst dat het terug gaat lopen (terwijl dat uiteindelijk wel de bedoeling is natuurlijk). @Salapio, ik heb het boek van Stefan Kleintjes ook en vind het ook helemaal top! Wij doen ook een mengvorm. Een stukkie zelf happen/kliederen terwijl wij eten en als wij klaar zijn de rest (redelijk grof) geprakt van een lepeltje. Anders duurt het ook allemaal wel errug lang Overigens hoorde ik van een vriendin van me (een logopediste dus) dat zij Rapley juist helemaal toejuichen in de prakijk. Maar wel pas vanaf 6 maanden (of later als het kindje er nog niet aan toe is). Juist omdat kauwen goed is voor de mond- en dus spraakontwikkeling. Hoe bedoel je tegenstrijdig. @Ilse, ik geloof ook niet echt dat babies het eten uit je mond kijken (als ze nog niet weten wat het is). Ze ontdekken bijna alles door het in het mondje te stoppen...of het nou lekker is als een peertje of smerig als poep of misschien ronduit gevaarlijk als nagellak. Maarrrr nu Vincent eenmaal een paar dingetjes kent, kijkt hij een banaan wel degelijk uit mijn mond...die zijn lekkerrrrrr @Nynke, fijn dat Marijn het zo lekker doet. Enneh, breek me de 'bek nie los' over drukte...pfffff....hier ook al! Hoe gaat het met je moeder? Kolven gaat trouwens weer wat beter, maar nog steeds minder dan voorheen. Denk dat deze (structurele) vermindering komt door de bijvoeding, want hij drinkt ook minder uit de fles. @Josine en de rest die zin heeft.....wanneer zullen gaan wandelen met-of-zonder-hond? Doordeweeks kan ik op dinsdagen en woensdagen en natuurlijk is het weekend ook een optie. Ik hoop dat jullie ook op deze dagen kunnen, maar anders kan ik vast wel eens wat ruilen.
Daar ben ik weer een keertje En wel met goed nieuws; manlief heeft sinds gisteren een baan! Dit is voor in ieder geval een half jaar. Afgelopen vrijdag is hij op gesprek geweest en gisteren begonnen. Kan ik weer wat vaker komen kijken en meekletsen (hoop ik) Ik heb weer akelig veel gemist. Nou, meisjelief is weer verkouden en slaapt daardoor wat meer. Al 2 nachten achter elkaar maar 1x een voeding, ikke blij, nu maar hopen dat dit voorlopig standaard gaat worden en niet weer terug gaat naar 2 of 3 voedingen per nacht. Verder is ze nu lekker haar voetjes aan het ontdekken en ligt ze nu helemaal niet meer stil met verschonen, ook heeft ze ontdekt dat ze lekker kan spetteren in haar tummy tub. Ook probeert ze al te gaan zitten en dat is ook wel leuk, probeer ik haar half liggend in haar wipstoeltje te zetten, gaat ze zelf rechtop zitten. Sinds een paar weken spuugt ze van tijd tot tijd, dus nu leg ik haar eerst voor ongeveer 3 kwartier in het wipstoeltje voordat ze gaat spelen in de box en dat gaat redelijk goed. Nou, ik hoop morgen en misschien vanavond nog even langs te komen.
Voor mij komt de woensdag beter uit. Geeft het problemen met anderen die liever op dinsdag willen/kunnen dan komt het ook goed. Gezellig Pareltje, gefeliciteerd! Wat zal dat een opluchting zijn voor jullie allemaal. En nu kan jij weer meer achter de computer zitten Ik duim voor je dat het bij 1 nachtvoeding blijft. Twee of drie voedingen per nacht lijkt me echt niet fijn. Grappig he die bewegingen die ze maken tijdens het verschonen, zo leuk! Dierentuin was zo leuk. We hebben een jaarabonnement gekocht dus we zullen wel vaker gaan. Nou dat hoop ik maar anders was het een duur bezoekje. Sem keek zijn ogen uit in het oceanium en ja hij heeft ook Bokito in de ogen gekeken En nu wil hij niet slapen haha ligt maar te praten in zijn bedje.....helemaal vol van alle dieren (en van de bejaarden, touringbussen vol!).
Oh haha schrijf ik vanmorgen nog dat Sem altijd vrij stil in zijn bedje ligt en niet zo veel beweegt! Net doet mijn vriend zijn speentje in zijn mond: ligt hij helemaal overdwars hahah
Pffffff Eva ligt net eindelijk te slapen (hoop ik ) na anderhalf uur. Veel overstuur gehuild, geen idee wat er nou is. Ze zat heel hard op mijn pink te bijten en ze bijt echt overal de hele tijd op, dus wij dachten tandjes, maar ik weet het niet hoor. Net wel heel mooi.... ik ben naast haar gaan zitten, ze werd rustig met mijn pink, draaide haar hoofd weg en leek even in slaap te vallen (zonder speen, duim of pink!). Maar toen draaide ze haar hoofd naar me toe, keek me aan, knipperde nog even en gaf een supergrote glimlach! Mijn pokerface werkt nog steeds niet en ze begon nog meer te glimlachen. Alsof ze opeens het licht zag ofzo, heel apart was het. Ik heb haar toen weltrusten gezegd en ben weggelopen, ze keek me heel dromerig na. En nu is ze geloof ik nog wel wakker, maar in 'slaapmodus' zoals we dat hier noemen . Vandaag was mijn vriend thuis met Eva en ze heeft vanochtend ruim 2 uur geslapen! En vanochtend had ik haar rond 7 uur gevoed en ze sliep nog toen ik wegging, ik heb haar maar laten liggen. Op mijn werk dus 2x na 4 uur kunnen kolven, de eerste keer 360ml (moest wat van het ene naar het andere flesje overgieten, de ene zat helemaal vol!) en de 2e keer 170ml! Super dus! En Eva heeft 2x 160 op, maar we gaan nu maar flesjes van 180 klaarmaken, want het lijkt erop dat ze meer wil. Vandaag lag ze bij het laatste slaapje tot 3 keer toe overdwars aan het hoofdeinde. Mijn vriend heeft het ook gefilmd, er grappig om te zien, ook met die gromgeluiden die ze erbij maakt (hoe bedoel je schattige baby, zo klinkt het helemaal niet ). Het maakt haar niet uit dat ze een slaapzak aanheeft , zelfde met omdraaien naar haar buik, deed ze meteen al met gemak ook met slaapzak. Nu draait ze ook naar haar buik met speeltjes in haar handen, alsof het niets is . Verder was ze vandaag en toen ik thuiskwam zoooo vrolijk, is ze altijd wel, maar ze bleef maar lachen, echt heerlijk. En ze wil nu alles pakken. Als je aan het bellen bent, wil ze je telefoon, ben je aan het filmen, wil ze de camera (hebben we ook een leuk filmpje van). En op het aankleedkussen draait ze om en pakt haar knuffeltjes. Ze kan ook gericht speeltjes pakken, als ze op haar buik ligt en ze ziet iets van haar af iets liggen wat ze wil hebben, strekt ze haar arm uit en pakt het meteen op. Ik vind het zo knap, maar ze doet alsof het niets voorstelt . Ik heb nog niet helemaal bijgelezen, misschien vanavond nog en anders morgen/overmorgen. Moet eerst nog even wat eten, en morgen weer werken. Vanaf volgende week om de dag werken, dus kan ik het hier beter bijhouden . Liefs, Snoopy
Nou, daar ging mijn nachtrust; dametje wou maar liefst 3x een voeding. Moet ik dat gewoon zo laten of moet ik proberen dat ze gaat doorslapen? Ik weet het even niet meer. Van veel mensen hoor ik dat Eliora nu toch wel 's nachts moet doorslapen (ze is nu 5 mnd.) en dat ik haar dan gewoon een paar nachten moet laten huilen en dan zou ze het doorhebben. Wat vinden jullie?
SNOOPY, wat drinkt Eva goed uit het flesje, fijn hoor! En ook fijn dat ze goed heeft geslapen ed op het KDV, moet toch een prettig gevoel geven. Leuk hoor, jouw verhalen over je meisje. Al is het soms wel lastig zo'n slaapweigeraar / drinkweigeraar ... LOTTE, gezellig van die schoonouders ... al herken ik er wel wat in van mijn vader, die is ook best bemoeierig en heel voorzichtig met 'spullen' (weet er ook veel vanaf trouwens). Maar ja ... mn pa heeft 3 vrouwen om zich heen die hem in het gareel houden SEMBO, leuk hoor dierentuin! PARELTJE, fijn dat je man een baan heeft en ik hoop met je mee dat Eliora maar op 1 voeding per nacht blijft (of misschien zelfs wel geen?). Hoe gaat het nu met drinken/groeien? ESTHER, wat eet Vincent goed zeg! Kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft. En kolven kan toch geen kwaad? Kun je een mooi voorraadje opbouwen . En ja ... inmiddels ben ik er wel achter dat voor ieder advies wat betreft baby's er ook een advies is dat daar lijnrecht tegenover staat. Dus we volgen hier maar vooral ons gevoel! En Mirre natuurlijk NYNKE, lekker hoor geen nachtvoeding DRAAGDOEK, Mirre wil er niet meer in ... ze wil kunnen bewegen (snap ik ook wel trouwens) *** Hier gaat alles prima. Volgens de HA was er niets raars, het zou een tandje kunnen zijn. Verder zei hij dat Mirre zo'n prachtig en krachtig meisje is *trots* en dat het zo goed is dat ik nog BV geef en wacht bij bijvoeden tot 6 maanden . Verder vond ie wel dat we moeten oppassen dat Mirre haar bioritme niet omdraait - overdag niet of nauwelijks drinken en snachts blijven komen voor een nachtvoeding. Hij adviseerde het te rekken - steeds een half uurtje. Ik heb uitgelegd dat Mirre niet op een vast tijd komt, dus dat dat lastig is. En dat Mirre so wie so niet zo 'rekbaar' is. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we er allebei echt wel een beetje doorheen zitten: de nachtvoedingen beginnen hun tol te eisen (en vooral de dubbel gebroken nachten met slaapweigeren enzo). Vannacht werd ze wakker om 3u, ik probeerde haar zonder voeding weer in slaap te krijgen, lukte niet ... dus aangelegd ... wil ze niet ... dus weer in bed. Slaapweigeren. Ik was het echt helemaal zat. Dus gezegd dat ze maar lekker moet gaan slapen en ik ben de kamer uit gegaan. En ze heeft naar me geluisterd! Ze werd wakker toen wij verbaasd naar elkaar lagen te kijken om 6.30 (dan gaat de wekker) . Hopelijk drinkt ze nu overdag wat beter! Gisteren tijdens het oppassen van mn moeder was het trouwens weer drama met het flesje. Ze heeft tussen 9.30-21u maar 160 ml gedronken! Ik heb haar om 21u en 23u wakker gemaakt en aangelegd en beide keren heeft ze goed gedronken. Dus misschien moeten we dat maar vaker gaan doen ...
Pareltje, mirre slaapt ook nog niet door. ik probeer te rekken door haarzonder voeding weer in slaap te krijgen. 2nachten geprobeerd en 2x mislukt . ik laat mirre absoluut niet huilen en mensen die dat adviseren ... ... het komt vanzelf wel. mirre is geen groot kindje en is overdag heel actief en alert (een heerlijk kind dus ), dus drinken is minder interessant. ik hoop dat het bijvoeden tzt een en ander veranderd ... maar ieder kindje is weer anders hoor!
@Esther: met mijn mams gaat het goed gelukkig. Dankje wel. En hoe gaat het met jou moeder? Heerlijk he, gewoon aanmoderen. @Pareltje: gefeliciteerd met je man zijn baan. Ik heb Marijn tot een week terug nog aan de nachtvoeding gehad. Ik probeerde wel eerst of ik hem kon troosten, werkte dit niet dan kreeg hij gewoon de borst. Ik heb hem nooit laten huilen. @Sembo: oei, dus straks weer een Bokito uitbraak! @Snoopy: hoe is het vannacht gegaan? @Salapio: nou helemaal geen nachtvoeding meer klopt niet meneer kwam vannacht toch nog om 23.30. Is niet echt nacht natuurlijk. Mss kan je man haar proberen in slaap te wiegen, als je jou ziet ruikt ze ook je melk. Hier wel weer een goede nacht. 23.30 uur en toen weer om 06.30.
Ik zou Sem ook niet laten huilen 's nachts. En ik zou dan ook niet luisteren naar de mensen die zeggen;'Een baby huilt toch niet voor niets denk ik dan. Als Sem 's nachts wakker wordt dan probeer ik het eerst twee keer met een speen, maar ik merk danal snel genoeg dat meneertje niet wil slapen maar lekker even wil drinken. Ik kan dit ook makkelijk zeggen omdat dit bijna nooit gebeurt. Gewoon je eigen gevoel volgen hoor.
Salapio, hoe gaat het eigenlijk met Mirre in haar eigen kamertje? En hoe gaat het met jullie nu Mirre in haar eigen kamertje ligt
NYNKE, mn man is een beetje ziekig, als ie zich weer beter voelt mag hij het gaan proberen. SEMBO, het gaat eigenlijk prima. Doordat ze niet meer bij ons ligt, moet ik er echt uit voor de voedingen (en/of troosten). Dat leek me heel erg kut (en dat vind ik op het moment ook), maar het betekent wel dat ik niet meer half in slaap dut tijdens een voeding en vervolgens een uur later verkrampt en nog moeier uit de 'slaapmodus' schrik. Verder vind ik het zaaaalig dat ik weer kan lezen voordat ik ga slapen PARELTJE, echt laten huilen heb ik het natuurlijk over, als ze een beetje moppert zou ik dat wel even laten gaan (maar Mirre zet het vaak direct op een brullen )
Vandaag naar het CB geweest en ik had gelijk. We hebben geen 4 maanden-dip. Hij weegt nu 8 kg. Is dus een verdubbeling van gewicht. Wijkverpleegkundige vond het helemaal geweldig dat de borstvoeding nog steeds goed ging en ik kreeg daar een compliment (eigenlijk is ze heel aardig) en dat hij doorslaapt was natuurlijk ook helemaal goed.. Dus eigenlijk had ze helemaal niks te zeuren mag gewoon zo doorgaan En hij heeft maar heel even gehuild bij de tweede prik. Ben nu op de universiteit dus moet eigenlijk studeren maar moest het even kwijt groetjes Lotte