zozo dat is een flinke kereltje Sem woog met vier maanden bijna 7 kilo. Half juni wordt hij weer gewogen, ik ben benieuwd. Heeft hij last van zijn prikje gekregen? Studeerse! Salapio, dat zal zeker genieten zijn voor: lekker lezen in je eigen bedje voor het slapen gaan. En ik weet zeker dat het op deze manier beter is, in ieder geval voor jouw slaapritme.
Ik weet het niet.. Hij is op het kinderdagverblijf.. De vorige keren had hij er verder geen last van, alleen wat extra slapen. Die kleine stommerik, normaal wordt hij altijd rond 6 uur wakker. Zodat hij daarna om 10 weer honger heeft (als het mij beter uitkomt krijgt hij om 9 maar om 10 uur gaat hij mopperen) vanochtend was het kwart over 5. Dus was te verwachten dat hij rond 9 uur weer honger zou krijgen.. Maar we hadden afspraak om 8.15 op het CB en moet daar dan iets eerder zijn dus van tevoren voeden was geen optie en daarna meteen met opa in de auto (er is nog steeds staking van de bussen dus we kunnen niet op de universiteit/kdv komen) dus moest hij tot kwart over 9/half 10 wachten. En inderdaad in de auto begon hij een beetje te mopperen.. @ Salapio, ik denk ook dat het beter voor jou is dat mirre nu op haar eigen kamertje slaapt. Wat tijd voor jezelf/voor elkaar komt naar mijn idee ook je kind ten goede. @ Sembo, het was al een "dikzak" toen hij geboren werd. Woog 8 pond (was ook 15 dagen overtijd)
Sorry, maar moet het even kwijt. Op het moment zit ik er even helemaal doorheen... Ik heb het gevoel of doe ik maar wat, heb geen idee waar ik mee bezig ben. Thijs komt om de drie uur ongeveer, slaapt soms door. Maar afgelopen week komt hij snachts wel weer voor een voeding. Op zich niet zo erg, maar ik kan er geen touw aan vast knopen. Als ik bijv gewerkt heb en Thijs maar heel weinig drinkt bij de oppas ongeveer 150cc voor de hele dag. Dan haalt hij de schade in bij mij en wil meer.... dus geef ik hem wat pap, omdat hij nog zo'n honger heeft. Dat voelt ook een beetje tegenstrijdig... Maar de laatste week doe ik dat iedere avond, omdat hij het nu ook een beetje verwacht. Als ik gewerkt heb dan slaapt hij vaak door (heeft overdag haast niets gehad.. ) En als ik vrij ben dan drinkt hij overdag heeeel veel en wil snachts ook nog . Daarnaast ben ik bang dat hij niet veel is gegroeit, hij is minder "vol" in mijn ogen. Hij is heel vervelend bij mijn man als ik aan het werk ben, het is net of hij mij zoekt. Maar ik ben ook wel eens bang dat het onregelmatige een beetje verwarrend is voor Thijs. Als ik werk dan wacht ik tot hij wakker wordt en voed hem en dan mag hij bij mij verder slapen. Als ik moet werken dan maak ik hem wakker en dan moet hij aangekleed worden en weggebracht worden naar de oppas. Ik zelf vind het wel lekker om nog even te blijven liggen, maar is het misschien beter voor Thijs als we de wekker zetten en er gewoon uitgaan? Een beetje meer regelmaat misschien? Ik heb echt het idee of doe ik maar wat en voel me nu echt gewoon helemaal :c: . Maar ook omdat hij zo slecht drinkt en bij mijn man zo ontroostbaar is, ook niet willen slapen, ik voel me nu even heel slecht.... ik ga morgen maar even wegen bij het cb... zucht... zo dat is eruit! sorry hoor.
Is lastig... Weet eigenlijk ook niet zo goed wat je het beste zou kunnen doen. Ik zou denk ik niet de dagen dat je vrij bent de wekker zetten. Die dagen zijn toch al anders voor hem en hij vindt het misschien ook wel lekker om dan lekker bij jou de "schade" van de mamaloze dagen in te halen Ik doe het eigenlijk net zoals jij. Op de dagen dat hij naar het kdv moet maak ik hem wakker en op andere dagen niet. Maar ik heb het voordeel dat hij goed uit de fles drinkt (maakt vaak wel even een drama en wordt dan heel boos en teleurgesteld maar als hij de fles eenmaal pakt dan drinkt hij deze keurig leeg.. ) Dus hij hoeft geen eten in de halen.. En ik kan het zo combineren dat hij maar een keer de fles hoeft, ik voed hem als ik hem breng en als ik hem haal. Zouden ze hem overdag geen pap (gemaakt met jouw melk) kunnen geven zodat hij toch genoeg binnenkrijgt?
Tja, dat deed Jelte bij mij ook. Begon ook rond de 5 maanden. Soms 1, vaak 2, heel soms 3 nachtvoedingen, veel bij mama willen hangen enz enz. Het beste kan je er maar gewoon in meegaan. Uiteindelijk went ook dat weer. Hier heeft het wel een half jaar geduurd,met sporadisch een nachtje doorslapen. En idd mamahonger is nu heel erg herkenbaar rond de 5 maanden. Ze beseffen dat je er niet bent, en willen dat inhalen. Maak je niet te druk, het gaat vanzelf weer over ( maar wel lichtelijk slopend )
Ohhhh..... ik ben zo stom geweest. Gisteren trots op mijn kolfopbrengst op mijn werk (2 x kolven - 500 ml). Kijk ik net in de koelkast en zie mijn flesjes niet staan. Heeft het dus van gisterenavond 17.30 uur tot net in mijn kolftas gezeten. Dat kon ik dus zo de gootsteen in kiepen. Kevin slaapt sinds 2 dagen door van 7 tot 7! Hij eet namelijk sinds 2 dagen erg goed 's avonds. Erg lekker, alleen mijn lijf is het nog niet gewend. Om 5.00 uur word ik wakker van een kloppende voorgevel. Appelsientje, lastig zeg. Ik heb een tijdje wel de wekker gezet op mijn niet-werkdagen. Ongeacht hoe laat Kevin gedronken had, om 7 uur maakte ik hem dan wakker en legde hem aan. Daar deed hij het goed op, tot 6 maanden. Toen wilde meneer alleen drinken als hij honger had en niet omdat het werd aangeboden. Logsich ook.....
@Appeltje: o, meid wat balen zeg van je melk. Wat heerlijk dat Kevin doorslaapt zeg. Herkenbaar die last in je borsten. @Appelsientje: Marijn heeft dit ook gehad, slecht drinken bij de oppas, weinig slapen en dan bij mama de schade inhalen. Wat Jingels ook al zeg het gaat weer over. Marijn is nu 7 maanden en nu gaat het goed. @Lotte: geen last van de prikken gehad? Jij hebt goede slagroom zo te lezen. Hoe gaat het met de rest? Marijn begint het doorslapen ook te snappen. Meestal word hij zo rond 4 uur wakker piept 3 minuten en slaapt weer verder tot 6.00uur ongeveer. Heerlijk hoor kom eindelijk weer bij.
's ochtends was hij een beetje jengelig geweest en 's middags van 1 tot 4 geslapen. Verder gisteravond zoals altijd, rond 6 uur begon hij jengelig te worden. Wilde wel vanalles maar was overal eigenlijk te moe voor. In bad gedaan, gegeten en tijdens het boeren in slaap gevallen.. En toen doorgeslapen tot vanochtend kwart voor 7. Gegeten en om 9 uur werden we samen wakker. Nu is hij bij oma. Mijn laatste vrije (moet wel studeren maar geen les o.i.d.) donderdag, vanaf volgende week les tot half 6 @appeltje, wat erg van je melk Lijkt me zo vreselijk! Ook al heb ik melk genoeg en zoveel in de diepvries dat ik die volgens mij nooit leeg krijg.. Weggooien kan ik echt niet. Zou trouwens ook wel echt iets voor mij zijn. Daarom ga ik altijd kolven op het kdv en zet het meteen daar in de diepvries. Wakker maken om te voeden werkt hier echt niet.. Hij is altijd geirriteerd als ik hem wakker maak. Heb hem een tijdje wakker gemaakt voor een late voeding. Dan was hij echt een beetje boos, dus daar maar mee gestopt. Ook 's ochtends als we ergens naar toe moeten dat heeft hij ook zoiets van wat flik je me nu @ appelsientje, hoe ging het wegen?
Nou ik kom net van het cb vandaan en Thijs is bijna 400 gram aangekomen in 3 weken ! pfieuw! Ze vertelde dat het geen probleem was dat Thijs zo slecht bij de oppas dronk, waarschijnlijk heeft hij er genoeg aan. Waarschijnlijk voed mijn melk gewoon heel goed. Hij haalt de schade wel weer bij mij in, dat regelt hijzelf allemaal en ik moest het maar gewoon laten gebeuren. Netzoals Jingels zei eigenlijk! Voor de rest kreeg ik een groot compliment en ze vond Thijs zo'n mooi jongetje! Dat hij vervelend is bij papa, komt omdat hij dan gewoon thuis is. Hij zoekt mij dan, en kan het niet zo goed plaatsen. Misschien was het een idee om dan lekker veel met hem te wandelen en leuke dingen te doen en ipv de fles een bordje pap te geven. Dat zou voor Thijs wat ineressanter zijn. Voor de rest als we straks met bijvoeding beginnen is het verstandig dat papa daar mee begint. Zo komt hij een beetje los van mij zeg maar. Over dat uitslapen, ze vond dat ik dat met Thijs gewoon maar moest doen, tenminste als hij dat zelf geen probleem vond! Voor de kindjes maakt het niet uit of ze de ene dag wakker gemaakt worden om naar de oppas te brengen en de andere dag lekker uit te slapen bij mama, tenminste daar wordt het probleem van de fles en vervelend zijn bij papa niet mee opgelost! Ik ben in ieder geval wat gerustgesteld, en ik blijf maar een beetje meegaan met Thijs. Wat kun je zoms onzeker zijn he?
Gelukkig dat hij zo goed is aangekomen! En fijn dat jullie gewoon van jouw vrije dagen mogen genieten! (ik vind het tenminste echt genieten met mijn kleine mannetje een beetje uitslapen ) En leuk he als je complimenten krijgt over dat je kindje zo mooi is
Eindelijk mag ik dan ook heel trots hier meekletsen. Ben vorige week zondag bevallen van Sasha en meteen eigenlijk ging het al supergoed de borstvoeding! Ze pakte meteen goed aan, enz een natuurtalentje hihi. Maar heb af en toe wel eens vraagjes en om daar nou meteen een heel topic voor te gaan openen, vind ik ook zo wat.... Mag m'n vragen vast hier wel neerzetten. *Hoe kun je eigenlijk zien dat je borst leeg is? Ik had dit ook aan de kraamzorg gevraagd. Zij zei, dat na 15min-20 min je borst echt wel leeg is. Soms zit Sasha er veel langer aan en dan is ze echt nog aan het zuigen-slikken. *Is het normaal dat je in het begin eigenlijk maar een beetje 'wat doet'? Ik heb er zelf nog niet echt een ritme in. (en dan bedoel ik niet qua tijden ertussen) Maar weet eigenlijk nooit zo goed welke borst ik moet aanbieden. Voorbeeld: Soms dan zit Sasha behoorlijk te smakken en opent ze haar mond voor alles wat langskomt (honger dus?) dan leg ik haar aan, soms drinkt ze wel goed en langer, maar soms dan ook maar bv 10 minuten. Valt in slaap, kan doen met haar wat ik wil, wordt niet wakker, maar leg ik haar neer, word ze wakker en wil meteen weer borst. Dit soms een paar keer achter elkaar. Moet ik dan dezelfde borst aanbieden? Heb nog veel meer vragen, maar kan er zo gauw even niet opkomen
Appelsientje, lekker dat hij goed is aangekomen en dat dat je weer wat gerustgesteld bent. Ik vind het ook erg logisch klinken hoor wat ze op het CB zeiden (en Jingels). Je kindje laat het echt wel merken wanneer hij honger heeft. Eigenlijk schattig he hoe het allemaal werkt bij zo'n klein mensje. Aanhankelijk, afhankelijk van mama Dus niet meer onzeker zijn en lekker met hém meegaan. Tja ben je eigenlijk afhankelijk van hem Lotte, Sem was ook alleen wat moeier na zijn prikjes, iets hangeriger maar meer eigenlijk ook niet gelukkig. En lekker gestudeerd Appeltje, WAT erg van je melk. Ok ik weet het er zijn wel ergere dingen! Maarrr : je melk weg moeten gooien.......... Nynke, heerlijk voor je dat je nu even kan bijkomen. Scheelt een boel lijkt me. Hier alles goed, ik heb vandaag met Sem een heerlijk Niets dagje. Samen lekker lang in bed gebleven en voor de rest eigenlijk ook binnen gebleven. We zijn net alleen even boodschapjes gaan doen. Ik had Bo (hond)even thuis gelaten en ik zag meteen toen ik thuiskwam dat hij wat uitgehaald had. Jawel.....ik had al een grote pan eten gemaakt (mihoengerecht) en hij heeft hem van het aanrecht weten te pakken (vraag me niet hoe!) Alles op Wat zal hij gesmuld hebben want het was zo'n lekker gerecht vol kip, garnaaltjes en nog meer. Dus Joey en ik eten vanavond brood En Bo krijgt niets meer vandaag! Ach ik geef die hond groot gelijk dat hij alles opat!
Ow en nog een vraagje hihi. Sasha ligt nu eindelijk lekker te slapen, maar ze wilde vandaag van half 10 tot half 1 en van half 2 tot half 3 ongeveer constant aan de borst (niet aan 1 stuk) Is dat nu zo'n welbekende regeldag?
Ja, ze is er 1 van het boekje die meid van jou. Rond 10 dagen heb je vaak een (paar) regeldag(en). Lekker aan toegeven, dan ben je er het snelste weer vanaf...
Ok, dacht ik al... Het is allemaal zo nieuw... En kleintjes kun je toch niet verwennen toch? Want soms dan zit ze te smakken en wilt ze met haar mondje alles pakken wat voorbij komt, dan leg ik haar aan. drinkt ze nog geen 10min, slaapt dan... leg ik haar terug, dan is ze binnen 5 minuten weer wakker en zelfde verhaal. Hou ik haar een tijdje bij mij (lekker warm bij mama) dan slaapt ze wel door. (van mij mag ze constant komen, vind het zo speciaal, maar niet dat ik straks tot dr 4e haar bij me in bed heb hihi)
Wendy, gefeliciteerd met je dochtertje! Wat is het bijzonder he! Eva heeft de eerste weken ook heeeel veel bij mij en mijn vriend geslapen. Was toen soms best wel vervelend, want je wil ook wel van de bank afkomen soms , maar wat mis ik het nu soms! Heeeel soms valt Eva nog wel eens aan de borst in slaap en blijft dan nog zo'n 10 minuutjes liggen, maar wordt dan weer wakker om de wereld te verkennen. En verwennen kun je haar zeker nog niet, dus lekker nog van genieten hoor! Ze is nog zo klein en jullie moeten nog zoveel aan elkaar wennen, het is nu juist goed om haar veel bij je te hebben. Tja, ik doe eigenlijk ook nog steeds maar wat, wij allemaal hier zo ongeveer geloof ik . Ik hou wel bij welke borst ik als laatste heb gehad, ik geef meestal maar 1 borst per keer. En dan de volgende keer weer de ander. En als je 2 borsten geeft, geef je als eerste de borst die je de keer ervoor als laatste hebt gegeten. Liefs, Snoopy
Welkom Wendy! Gezellig! Nee die kleintjes kun je echt niet verwennen. Ze is nog maar net uit je buik... dusseh lekker bij je houden hoor! Lekker genieten, die van mij wil niet meer lekker bij me liggen Die vind alle andere dingen maar al te spannend. Behalve s ochtends dan slaapt hij nog heerlijk mij me en ik ga er nog lekker van genieten zolang het nog kan! Als je borst leeg is zal ze vanzelf wel ophouden met drinken of in slaap vallen, tenminste dat Thijs wel altijd. Dan kan je haar nog even wakker maken (luier verschonen bijv) en dan nog een toetje aanbieden (andere borst). Toetjes borst moet dan de volgende keer als eerste weer. Tja en ik doe eigenlijk nog steeds maar wat, haha. Vraag en aanbod he? Maar vooral maar niet op de klok kijken hoor, gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en die kleine natuurlijk ook! Lotte, ja heerlijk een complimentje dat had ik echt ook even nodig hoor! Sembo, lekker niksen, fijn is dat he?
Thnx! Ja, echt bijzonder! Gewoon dat het uit mij komt zeg maar. Ze groeit ook onwijs goed. Afgelopen zondag (dag 7) zat ze al 100 gram boven het geboortegewicht en gister woog ze al 4170 gram! Ja het verschilt heel erg... Soms geef ik haar na 20 minuten ofzo, maar de andere borst. Soms heeft ze wel genoeg aan 1. Maar ben blij te horen dat jullie eigenlijk ook maar 'wat doen'. Dacht al dat het aan mij lag.
WENDY, welkom en gefeliciteerd. En wat fantastisch dat de BV zo goed gaat! Zolang ze nog echt slikt, is ze gewoon nog aan het drinken. Sommige kindjes zijn na een minuut of 5 al klaar met drinken, andere kindjes willen lekker lang drinken bij mama ... En verwennen kan niet bij die kleintjes, Mirre lag ook lekker veel bij mij of bij mn man die eerste weken ... heerlijk APPELSIENTJE, je doet het helemaal top hoor! Al is je onzekerheid zoooo herkenbaar ... APPELTJE, balen van je melk! Ik ga ff egotrippen ... Ik zit namelijk echt op mn allerlaatste reserves te teren. Ben zo onwijs moe. Geen energie meer voor wat dan ook. Voel me daardoor natuurlijk weer een niet zo leuke mama . Mirre was afgelopen nacht weer 3x wakker (2x heeft mn man het 'opgelost' maar ik was natuurlijk wel gewoon wakker). Heb al 2 dagen barstende koppijn waar paracetamol of veel drinken niet tegen helpt