Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hé Barbabintje.... misschien is het een eenmalige actie. Als hij echt honger zou hebben, dan zou hij wel meer hebben gedronken uit de fles. Niet meteen bang zijn dat het aan je productie ligt.
    Hoe gaat bij jou de bijvoeding eigenlijk? Hier gaat het echt met pieken en dalen. Hij heeft afgelopen week bijna alles geweigerd, dus weer standaard een nachtvoeding (grrrrr.....). Op het kdv heeft hij zelfs een fles geweigerd vrijdag, dus op een hele dag (7.15 uur voor het laatste bij mij gedronken) maar 1 fles van 220 ml om 15.00 uur. Volgens mij is het zo'n bekende sprong. Hopelijk gaat het eten straks beter, want na al die succes verhalen die ik om mij heen hoor vind ik het niet leuk dat we al 2 maanden aan het klooien zijn. :(

Leuk, een wandeling! Ook voor niet zulk hele trouwe schrijvers? ;) Helaas kan ik niet op woensdagen, dan werk ik, maar veel plezier!

Oh ja, morgen al 8 maanden borstvoeding. Jeeeeee!

2. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oeps, verkeerd in mn agenda gekeken, ik kan de 16juli niet :oops:

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    *komt weer even inbreken*
    Heel veel plezier met de wandeling, ik zie allemaal datums voorbij komen dus wens jullie vast een hele fijne dag!
    Verder eigenlijk weinig puf om terug te lezen meiden, sorry! Allemaal een dikke knuffel [​IMG]
    Liefs Hanneke.

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ha, appeltje, dank voor je bemoedigende reactie. Had ik even nodig. Rationeel weet ik het allemaal wel, maar als je er zo middenin zit (en last hebt van slaapgebrek) dan gaan de emoties soms met me aan de haal. Vannacht is hij maar 1x gekomen en heeft heel goed gedronken. Hij ligt nu nog steeds te slapen! Hopelijk betekent dit dat mijn mannetje ook lekker uitgerust raakt en weer zijn vrolijke zelf wordt.

Bijvoeden ging best heel erg goed, maar de afgelopen week was het knudde. En met 'best heel erg goed' bedoel ik dat hij meestal wel iets van groenten en iets van fruit op heeft. De ene keer wel 150 gram van elk, maar een andere dag nog geen 50 gram. Ik noem het 'goed' als hij er zin in heeft en er plezier in heeft en dan maakt het me niet uit of hij veel of weinig eet. Maar zijn altijd dagen tussendoor geweest waarop hij gewoon geen zin had, hoor.

De laatste week was dus erg slecht; hij had er gewoon geen zin in.

Hoop dat Kevin er snel steeds meer lol in krijgt, zodat jij minder vaak hoeft aan te treden in de nachten!

Trouwens, gefeli met de 8 maanden-mijlpaal!

Esli, heb je nog een andere woensdag in de aanbieding?

Hanneke, knuf terug!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dank je :p . Maar zo te lezen had jij hem extra nodig *geeft er nog 1*!

Dus ook voor de andere geldt heb je hem extra nodig, pak er maar twee hoor! ;)

6. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Hoi!

Hier nog weer een keer een berichtje van een niet zo trouwe schrijfster. Ik merk dat nu het allemaal redelijk voorspoedig loopt, dat ik minder behoefte heb om hier te kijken. Of eigenlijk, dat ik het gewoon vergeet.

De bv loopt hier gewoon door, hij drinkt nog normaal qua ritme, kan zijn dat het met de bijvoeding wat minder is maar dat merk ik niet. Wel ben in langzaam kolven op werk aan het afbouwen. Ik kolf nog een keer, genoeg voor een flesje en verder krijgt hij uit de diepvries. Als dat op is (ik denk met 9 maand) dan krijgt hij yoghurt of kv erbij, of misschien beide als ik helemaal geen zin meer heb in kolven. 's Nachts komt hij helaas nog wel een keer, de laatste nachten zijn we aan het proberen hem met speentje te laten doorslapen, dan lukt de ene keer wel en de andere keer niet. Iemand tips? Mij maakt het op zich niet zoveel uit, maar manlief is bang dat het alleen maar gewenning is, de nachtvoeding.

Bijvoeden gaat hier ook wisselend. Ik ben wat minder vaak op een dag gaan geven, omdat ik het gevoel had dat ik alleen maar met eten bezig was. Hij krijgt nu 's ochtends halve boterham, rond 12 uur fruit, rond 4 uur warm eten en rond 7 uur pap (aangemaakt met kv). Hoeveel hij eet is erg wisselend, afhankelijk van zijn humeur en nu begin ik te merken, ook van zijn smaak. Had zondagavond een potje gepakt omdat we de hele dag op stap waren geweest en ik geen zin had om nog te koken, hij weigerde resoluut. Raakte helemaal over de zeik. Ik de borst gegeven, daarna pap, dat werd met smaak opgegeten. Nog een keer hapje van het potje geprobeerd, maar niks hoor. Precies hetzelfde. Meneer wenst vers! Of in ieder geval geen gemengde groenten met kip.

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Heb wel teruggelezen maar met tussendoor huishouden dus ben het meeste, en zeker de namen weer vergeten. En veel plezier met wandelen!

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bijvoedingsperikelen dus ... pff ... ik ben benieuwd wat Mirre ervan gaat vinden ... Nog 2 weken :D ...

Vannacht een heerlijk nachtje gehad. Mirre had om 22.30 lekker gedronken dus ik had goeie hoop. Maar ze is vannacht 3x wakker geweest ... En wilde dan ook niet drinken, maar was erg verdrietig (en erg blij als ze mij zag). Ze lijkt ook echt bezig met het 'weggaan' van mij en papa, maar ook andere mensen ...

Vanochtend toch even gewogen omdat ze gisteren niet zo goed uit de fles had gedronken en vanochtend ook weer zat te tutten (en vannacht dus ook). Ruim 6400 gram :D :whistle:

Nu is ze met dr beentjes door de spijlen van de box de woordenboeken onder 'voeten' aan het nemen :)

*verzameld moed voor meeting*

(ik kan tot 26 juli in principe altijd op maa, woe en don)

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Hanneke! Hoe gaat het met jou? En met Malou en Ruben? Bijvoeden goed? Groeien ook goed? Leander? Knuf!

9. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    He Esther, komt goed hoor! Ik denk idd dat als hij honger heeft hij echt wel gaat drinken. Waarschijnlijk had hij gewoon meer slaap dan dorst ;) En ik herken de onzekerheid, maar je hebt echt wel genoeg hoor!

Appeltje, he bah, sterkte ermee joh. Klinkt idd als een sprongetje, die nachtvoedingen horen daar vaak een beetje bij. En als hij dan ook nog z'n melkje weigert overdag zit je al snel aan minstens 1 nachtvoeding. En dat eten komt ook echt wel goed, de een is gewoon wat sneller geïnteresseerd in iets anders dan mama dan de ander. Je kan in ieder geval niet zeggen dat er geen goede hechting enz is he ;) Lees je wel eens op het bijvoedingsforum? Dan zie je namelijk dat er heel veel jongetjes en meisjes zijn zoals Kevin, en dat ze uiteindelijk allemaal gaan eten/goed uit de fles drinken.

En wandelen, ik wil graag mee maar zit met een probleempje. Denken jullie even mee? Ik heb geen rijbewijs dus kan niet met de auto komen, heb wel een fiets maar geen buggydrager of opvouwbare buggy... Ik heb ook geen draagdoek of zoiets, dus daar kan ik haar ook niet in meenemen. Jeetje zeg, nu ik het zo opschrijf kan ik het wel schudden geloof ik haha! Maakt niet uit, anders ga ik niet mee, maar goed, mocht iemand een geweldig idee hebben hoor ik het graag! Oh, ik zal misschien toch eens kijken voor een draagdoek!

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    paprika, ik heb wel een auto en wil je best op komen halen. Zie dat je in Rotterdam woont, dus dat zal vast niet al te ver om zijn.

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Heb je wel een maxi-cosi?
    (in verband met het rijden in de auto)

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    En of Vincent trouwens behoefte aan slaap heeft, zeg! Hij is van 10.00 tot 11.00 wakker geweest (1 borst gedronken, even op schoot gezeten en aangekleed) en nu ligt hij alweer te pitten...Ik kolf nog maar eens tussendoor denk ik ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm paprika, dat zou natuurlijk jammer zijn dat je daardoor niet mee kan, ik denk even na en bedenk, is er niet iemand anders die of vlak in de buurt woont of met de auto komt die een extra inklapbuggy mee kan nemen voor je om even te lenen. Kom jij op de fiets en je kinderwagen word gebracht! haha! ;) !

hoi hoi, tja lief dat je het vraagt. Kleintjes doen het goed, zal de laatste gewichten even invullen onder mijn banner en morgen moeten ze naar het cb dus dan komen er weer nieuwe gewichten, zal de curve in mn album zetten als ik tijd en zin heb. Bijvoeden gaat ook goed, Ruben eet al heel wat hapjes en Malou pas een paar hapjes! Melk drinken doen ze goed, maar niet de melk die ik het liefst zou willen. Met mij nog niet zo best, met leander prima ;) .

Succes allemaal he! Lekker genieten en lekker voeden!
    Liefs Hanneke.

14. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    O ja, dat kan natuurlijk ook...dat ik alleen de kinderwagen meeneem voor je ;) Ik heb een vrij grote auto, dus misschien lukt wel om je gewone wandelwagen erbij te proppen.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    haha, esther, dat kan ook! dat je alleen de kinderwagen bij paprika haalt. ik had het eigenlijk over een extra paraplubuggy mee nemen van jezelf voor haar! haha! Ach kijk maar wat jullie doen en kunnen, ik heb alleen even mee gedacht! :)

16. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Hihihi samen komen we op de beste ideeen ;) Die paraplubuggy moet dan trouwens van iemand anders komen, want ik heb er ook geen...(grote auto, dus lekker decadent alles met de grote wandelwagen :oops:)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    haha! Tja als ik gekomen had had ik er wel mee kunnen nemen. Wij hebben 1 duo wandelwagen, 1 duo paraplu buggy en 2 enkele paraplu buggy's :oops: :oops: !

Maar mij idee is duidelijk in ieder geval, of het bruikbaar is en toe te passen dat is nog even uitvogelen voor jullie! Dat mogen jullie doen, houd ik me helemaal buiten! :D

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gelukkig met de kleintjes (die steeds groter worden ;)) en Leander goed/prima ... Vervelend dat het met jou nog 'niet zo best' gaat ... Ik stuur nog maar weer een knuffel jouw kant op! En ik snap dat je niet de melk geeft die je zou willen geven, maar wat niet gaat dat gaat niet hoor! Leg je Ruben nog wel eens aan? Lekker troostsabbelen?

Was vandaag bij de tandarts en moest toen toch even aan je denken ;)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Salapio, bedankt voor de knuffel, die is altijd welkom ;).

Alles goed bij de tandarts? Of gaatjes?
    (dat zou niet zo fijn zijn, ik moet alleen bekennen dat ik zelf een gaatje heb :oops: tenminste ik denk het ! haha)

Oke dames zal gelijk eerlijk zijn gewoon ook voor iedereen, ik heb vrijdag voor het laatst gekolfd. Aanleggen ook bijna niet meer, alleen zondagavond en gisteravond even, maar ze lijken het niet zo leuk meer te vinden en heel eerlijk heb ik het een beetje opgegeven dat dat er nog in zit dat ik weer bv ga geven.

20. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen gaatjes gelukkig (nog nooit gehad zelfs) ...

O wat kl*te voor je Hanneke ... geen zin meer in gehannes met een LK, domperidon enzo? Aan de andere kant, ze hebben toch iets van 9 maanden (?) BV gehad. Lijkt mij een superprestatie (zeker x2)!

En hiiiiieeeerrrrrrrr (das een heerlijke lieve zachte babyknuffel van Mirre)

Share This Page