Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow kijk dat mooi! haha! Ik eigenlijk ook nooit! Maar nu echt 1 kies die steeds wat gevoelig is maar ik zie er niks aan! Ach volgende maand mag ik weer de stoel in dus zal ik er na laten kijken! haha!

Tja, nee, dat zie ik dus echt even niet meer zitten. Lk zou prima zijn, maar domperidon zit er nu gewoon (nog) niet in. Ze hebben tot 8-9-10-11 mei aan de borst gedronken maar die dagen dus al extra kv erbij dus zeg 7.5 mnd borstvoeding. 9maanden nog niet, ze zijn 'pas' 8 mnd en 2 weken :D .

Bedankt!

2. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Sorry echt weer even off-topic: de wandeling!
    Aan de andere kant, zo off- topic is het niet want we geven allemaal BV en zijn daar supertrots op en willen dat met elkaar delen tijdens de wandeling :)

Ik kan eventueel wel op een dinsdag hoor. Op iedere dag eigenlijk. Salapio niet op dinsdag lees ik net. En jij moet ook mee hoor Salapio, tuurlijk durf je. Ik vind het ook altijd wel een beetje eng hoor. Maar als ik er eenmaal ben is het goed :D En ik heb Sem bij me, scheelt ook een boel haha.
    Ester, kon jij alleen op dinsdags en woensdag? Esli, een andere woensdag dan misschien?
    Paprika, en met het openbaar vervoer? Ik heb ook geen rijbewijs en ik doe in Rotterdam alles met het openbaar vervoer, ook gewoon met de grote wagen. Als je dat vervelend vind in je eentje dan kom ik eerst wel naar jou toe ofzo.

Hanneke: 7,5 maand borstvoeding heb je in ieder geval gegeven, dat is al erg meegenomen. En daarbij komt ook nog eens dat jij twee kindjes Bv heb gegeven. Daar moet je je echt niet druk meer om maken! Een knuffel voor jullie allemaal daar!

3. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik zou 2 juli ook nog kunnen, dan kan ik wat schuiven.

Ik heb overigens wél een extra buggy, dus indien nodig kan ik die in m'n auto gooien en meenemen.

Komen jullie trouwens allemaal uit regio Rotterdam? Ik woon in Amersfoort, dus wel een stukje rijden, maar dat maakt niet uit.

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kom niet uit Rdam nee ... Denk half uurtje met auto (als ik niet in de file sta ;))

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik kan op woens- en donderdagen. Alhoewel ik in overleg met Jean-Paul ook wel eens op dinsdag zou kunnen.

6. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Zullen we het op woensdag 2 juli houden dan?

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hanneke, heel goed dat je het zo lang hebt gegeven hoor die bv. En nu eerst even aan jezelf denken....

paprika, ik dacht ook al aan een sprong. Overigens is Kevin geen flesweigeraar hoor... dit was gelukkig een eenmalige actie. Vandaag ging het avondeten weer prima. Op de creche het fruit en het brood iets minder, maar ik heb het idee dat ze daar niet de tijd hebben voor mijn laaaaaaaaangzame etertje. Ik ga voor tips weer eens op het bijvoedingsforum koekeloeren.... had het idee dat er voornamelijk raplyers zaten en ik pureerde in het begin alles. Nu hij 8 maanden is en 2 tanden heeft, durft mijn man dat wel aan.

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    2 juli is prima voor mij :D

Gelukkig dat Kevin de fles maar eenmalig weigerde. Rapley moet je echt alleen doen als je partner er ook achter staat. De blikken die ik af en toe van buitenstaanders krijg...moet er niet aan denken dat ik die van mijn man zou krijgen ;)

Vincent heeft vandaag trouwens lekker ingehaald aan de borst én goed fruit/groenten/rijstkoekie/broodkorstje gegeten :D

9. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

May 17, 2007
    1,560
    310
    83
    Female
    huismoeder
    Leusden
    @ Hanneke, dikke knuffel voor jou van Eliora en van mij. Je hebt het toch maar liefst 7,5 maand volgehouden om 2 kindjes de borst te geven. Petje af hoor! Fijn dat het met Malou en Ruben goed gaat en hopelijk gaat het met jou ook spoedig beter.

Hier zitten we nu op 7/8 voedingen, ze heeft er dus eentje van afgehaald. Nu ligt mijn kleine meisje lekker in de box te spelen en te babbelen, nog met haar pyama aan, ik was nl. nog aan mijn ontbijt toen ze eerder wakker werd dan ik had verwacht.
    Eliora vraagt de laatste dagen veel aandacht, ik kan nog maar weinig doen als ze wakker is, als ik uit het zicht verdwijn, begint ze bijna meteen flink te huilen. Het lijkt erop dat ze in een sprongetje zit.

@ Bijvoeden, nog 2 weken en dan gaan wij het ook proberen.

Een prettige dag allemaal.

10. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Herkenbaar! Hier begint ze soms al te huilen als ik me alleen maar omdraai en ze dus m'n gezicht niet meer zit. Zodra ik dan weer naar haar kijk, is t weer goed :(

11. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Pareltje, klinkt idd als een sprongetje!

Appeltje, spannend dat jullie Rapley (weer) gaan proberen! En op het bijvoedingsforum zijn het echt niet allemaal Rapleyfanatiekelingen hoor, er wordt ook geprakt enz. al is het misschien niet veel. Fijn dat hij toch weer goed heeft gegeten! Lieve eet over het algemeen ook errug langzaam.

De wandeling: 2 juli is prima! Let alleen niet op mijn wallen want heb dan net 2 avonddiensten gehad.. Hoelaat gaat het ongeveer worden? 's Middags? Wat lief dat jullie allemaal meedenken met mij!
    Sembo, volgens mij is het ov vanaf mij nogal een rondreis naar het Kralingse bos, ik woon zo'n 15 minuten lopen van metrostation Capelsebrug af. Hoe zou ik dan kunnen gaan, ben nog nooit met het ov naar het bos geweest namelijk. Denk wel een optie omdat ik dan zelf de kinderwagen mee kan nemen. Als jij ook met het ov komt kunnen we misschien ergens afspreken?

12. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Oh Hanneke! Vergeet ik alwéér op jou te reageren, sodeju zeg.. Dat zegt niets over jou maar alles over mij hoor ;) Voel je alsjeblieft niet rot over het stoppen met de borstvoeding, je hebt het zo goed gedaan! Heb zoveel respect en bewondering voor jou en je gezinnetje, niets dan goeds over jullie hoor! Tuurlijk is het hartstikke jammer, en had je er graag nog mee doorgegaan, maar het jammere (en mooie) van borstvoeding is de wisselwerking tussen moeder en kind(jes). Als mama niet lekker in haar vel zit heeft dat z'n weerslag op het voeden, en aangezien jij je op het moment niet lekker voelt is er niets aan te doen meid. Je hoofd kan het wel willen maar de rest moet ook meewerken he ;) Blijf hier gewoon nog lekker meekletsen, vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen! Dus lieve Hanneke, heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Salapio: komt goed met de bijvoeding meid echt waar!

@Pareltje: hier zegt het cb ook steeds dat Marijn maar door moet slapen. Jammer voor hun zolang mijn kind s'nachts wil drinken mag dat! Ooit willen ze niet meer. :)

@Esther: idd peentjes zijn ook erg favo. Helaas R'dam is net tever voor een wandeling.
    Meid je doet het prima. Niet onzeker worden hoor. (zegt zei zelf :rolleyes: )

@Appeltje: gefeliciteerd met Kevin zijn 8e vermaanddag en je 8 maanden bv.

@Hanneke: ((dikke knuff))

@Ready: geen tips voor doorslapen behalve: ooit gaat het over! :)

Hier een vreselijke nacht gehad. Nadat Marijn de hele ochtend al had gehuild ging het s'middags goed. Toen ik om 23.00 uur uit mijn werk kwam zat manlief met een vreselijk overstuur mannetje op de bank. Hij wou de fles niet pakken dus snel aangelegd. Na 10 minuten drinken weer brullen en dat heeft hij volgehouden tot 02.00 uur toen geslapen tot 04.00 uur. Weer drinken en daarna weer vreselijk huilen. Niets hielp, chamodent, zetpil, lopen,wiegen hij bleef huilen. Om 06.00 uur in slaap gevallen en om 7.00 uur weer wakker. En ja hoor weer huilen heb hem maar weer een zetpil gegeven en nu slaapt hij eindelijk weer. Ik weet echt niet wat het is de exceem komt ook weer terug ineens. Ik vind het zo zielig voor hem heb vannacht zelf mee lopen huilen. Nu hopen dat hij goed slaapt en weer goed wakker word. De oudste twee zitten op de school en de psz dus even rust voor mama. Vanmiddag weer werken bah!

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Hanneke: ik sluit me helemaal bij Paprika aan: je hebt het prima gedaan, en dat doe je nog steeds.
    Geniet lekker van je kindjes :thumup:

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    APPELTJE, spannend, Rapley proberen ... Wij gaan ook voor de combi: eerst laten spelen met groot stuk en dan een paar hapjes prut

NYNKE, knuf voor jou ... (kan er helaas over meepraten)

PARELTJE en ILSE, jullie ook sterkte met de springertjes

*** KLAAGMODUS AAN ***

Heb zo'n kloteavond/nacht gehad ... Mirre wilde echt niet slapen gisterenavond. Alle trucs uit de kast gehaald. Niets hielp. Sliep uiteindelijk rond 22u. Werd vervolgens ieder uur zo'n beetje weer wakker. Rond middernacht in reisbedje bij ons op de kamer gelegd. Om 1u weer wakker, onze nabijheid maakte haar dus geen uit. Met haar in de voedstoel gaan zitten, allebei in slaap gevallen. Ik werd rond 4u helemaal gebroken wakker. Mirre in bed gelegd. Om 6u weer wakker. Mn man is toen met haar beneden gaan zitten. Tussen 7-9u weer bij mij geslapen in het grote bed ...

Nu ligt ze 'al' weer een half uurtje te slapen in haar eigen bedje.

En ik zit aan kopje koffie nummer 2 ....

Weet echt niet goed wat we nu moeten.

1. Zo doorgaan ... komt vanzelf wel weer goed ... (trekken we niet ben ik bang ... mn man en ik zijn nu ook helemaal niet lief tegen elkaar en we zijn het ook nog eens overal over oneens :cry:)
    2. Laten huilen... (kan ik eigenlijk niet ... wel 10 minuutjes, maar als ze dan hysterisch blijft huilen ... bovendien weten we uit ervaring dat ze dat lang kan volhouden)
    3. Bij ons in bed nemen ... (ben bang dat ze dan niets anders meer wilt en ik vind het ook een beetje eng om dat snachts te doen)

Iemand anders betere tip? (vast niet )

*** klaagmodus uit ***

Vandaag wel weer onwijs met Mirre gelachen ... zij is in een tophumeur . En strakkies naar mn oude school ... Mirre showen *trots*

*gaaaaaaaap*

16. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    nou, dat was echt een egoberichtje, die vorige van mij. Goede les, dus niet reageren als je moe bent. Dan maar nog een keertje overslaan.

Een aantal dingen had ik namelijk wel onthouden...

Lotte, wat verschrikkelijk voor je vrienden. En zoiets maakt je extra dankbaar voor wat je hebt. Ik realiseer me ook steeds meer dat het bij ons (moeilijke bevalling en week in ziekenhuis) ook veel slechter had kunnen aflopen.

En Hanneke. Voel je alsjeblieft niet schuldig. (Makkelijk zeggen, ik weet want ik voel me al schuldig over het pap aanmaken met kv en over dat ik straks echt niet meer wil kolven)

Jij hebt 2 kindjes 7,5 maand aan de borst gehad, nou dat telt voor mij echt als ruim een jaar hoor! (Nog steeds moe, wat is dat, 15 maanden ;)). Respect, en dat ga ik denk ik niet halen.

Zo, en dan wens ik nogmaals alle anderen een leuke wandeldate toe, en een goede nachtrust voor degenen die het nodig hebben.

Ik was van plan vanmiddag lekker met een tijdschrift op de bank te kruipen, komt de geas monteur langs. Zit ik toch een beetje op hete kolen :(, maar sch**t, ik ga toch gewoon lekker op de bank liggen. Zie die man toch pas over een jaar weer ;) Daaag!

17. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    En dan doe ik het weer ;)

Salapio, ik kan je ook niet echt advies geven.

Ik merk bij mezelf dat ik het tot een maand geleden goed aankon, die gebroken nachten, maar dat ik er stiekum op gerekend had dat het nu wel over zou zijn. En nu dat nog niet zo is, vind ik het opeens wel moeilijk.

Als ik het zo lees, zou ik optie 3 doen, want 1 en 2 vallen sowieso al af. Je zou misschien de matras op de grond kunnen leggen, en haar in slaapzakje op de dekens? Dat doen wij wel eens en dat gaat goed. Ben ik ook niet bang dat hij eruit rolt, of onder de dekens komt. In de stoel slapen lijkt me trouwens net zo, zo niet enger!

Of misschien kun je, als dat kan in jullie huis, om en om "dienst" nemen en de ander in een andere kamer een hele nacht laten slapen? Niet zo gezellig, maar dan slaap je in ieder geval een keer een nacht goed, en dan zijn de meningsverschillen ook gelijk een stuk minder, is mijn ervaring.

Sterkte, in ieder geval!

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nynke, bij jou ook al zo? Hier zit ik met een jongetje die weer volop in de nachtvoedingen zit, overdag niet wil slapen, slecht vast voedsel eet.... denk ook dat we een sprong te pakken hebben! (al heeft hij nooit fantastisch gegeten). Gelukkig is zijn humeur trouwens wel goed. Hij heeft net een uur in bed gelegen. Niet geslapen, maar wel flink geoefend met 'mama' en 'buh buh buh' en op zijn handen en knieën het bed door kruipen. uiteindelijk heb ik hem er maar uitgehaald en lachen dat hij deed. Als je bedenkt dat hij eerst 1,5 uur 's ochtends en 2 uur tussen de middag sliep en nu krap 2 keer een half uurtje, dan zou je toch denken dat hij zo moe is dat hij 's avonds doorslaapt. Helaas gaat die theorie hier niet op. :p

Net al Ready merk ik dat ik het ineens veel minder goed trek. Waarschijnlijk ook omdat ik overdag die rustmomentjes tijdens zijn slaapjes ook niet heb. Gelukkig zijn mijn man en ik deze en volgende week vrij zodat we om beurten kunnen 'uitslapen'. Hopelijk is de sprong straks weer genomen en eet en slaapt hij weer beter.
    Maar ik ben al 2 maanden aan het klooien met de bijvoeding. Je zou toch verwachten dat mijn 8 maanden oude boedha een hele hoop zou eten naast zijn moeders melk? Vandaag op controle bij de kinderarts gaf de weegschaal weer een mooie 9690 gram aan. Waar haalt hij het vandaan?

En dan loop ik vandaag in de winkel en zie de pyamapapjes, nutrilon goedenacht en de avondpapjes in de schappen en dan denk ik op dit moment wel eens van 'ik wou dat ik hem dat kon geven'. Maar dat wil ik niet en doe ik niet, alleen het fantaseren erover is al heerlijk. Zucht.... ga maar weer eens een avondflesje proberen met gekolfde melk met biobim of nutrix.

Salapio, ik zou voor nummer 1 gaan..... je doet het prima zo. Op het moment dat je denkt 'en nu trek ik het niet meer' dan slaat het weer vaak weer om... :)

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    READY, :) ... valt toch wel mee met de egoberichtjes? En jij dus ook een nachtbrakertje ...

APPELTJE, ruim 9,6 kilo ... mooi hoor! En waar ie t vandaan haalt ... ik denk dat ik dat wel weet ;). En ook al weer moeilijke nachten ...

Nou ja kunnen we elkaar in ieder geval een hand geven ... Om en om afwisselen is lastig omdat het niet gaat om 1 echte voeding ... Ze wordt gewoon veel wakker en wil dan eigenlijk alleen maar bij me zijn. Ik denk echt dat het een sprongetje is, slapen overdag gaat ook weer bagger, Mirre drinkt ook weer slechter ... Normale nachten vind ik wel te doen: gewoon 1x eruit, 10-15 min drinken, Mirre in bed, ikke in bed ... klaar! Het klinkt me op dit moment als muziek in de oren :)

Ik twijfel inderdaad tussen 1 en 3 :)

20. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Appeltje: heel herkenbaar rond die tijd. Troost je Jelte ging hier ook pas met 9-9,5 maand goed eten.
    Met 8 maanden ook weer volop nachtvoedingen, 2-3 stuks niet ongewoon.

Succes, het zijn echt van die fases, en ja ze gaan weer over :D

Share This Page