Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind die nachtvoeding(en) ook niet (zo) erg ... maar het vervolgens niet meer willen slapen ... Echt om wanhopig van te worden ... :cry:

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Oh ja, avondeten hier ging fantastisch.... half 6+ potje op (vers wil hij nog steeds niet) en toe een half potje fruit 4 maanden toe én moeders melk. Hij is nog steeds wakker, dat wel, maar gegeten heeft hij! :D

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :whistle:

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    He meiden!

Ik kom me ook weer even melden!

Over de wandeling, ik werk altijd op woensdag, maar die week (eerste bijvoedingsweek :D) ben ik vrij. Mag ik Sebastian ook meenemen? (da's mijn vriend ;)), als hij wil tenminste... ;). We gaan misschien nog weg, dus ik weet nog niet zeker of we dan echt kunnen, maar dat horen jullie dan nog wel uiteraard.

Hanneke, je hebt het super gedaan hoor, voel je niet schuldig. Eerst maar weer even alles op orde zien te krijgen en dan verder kijken. Maar het zal er dan niet meer inzitten, denk ik?

En wat een slechte slapers lees ik zo even snel. Salapio, kan bij jou best wel het 26 weken sprongetje zijn. En wat te doen.... ik zou volhouden met hoe je het nu doet. Of bij jullie in bed nemen, maar dat vind ik ook moeilijk hoor, zou zelf ook bang zijn dat ze dat dan altijd wil. Kan er niet helemaal over meepraten, lijkt me echt zwaar, zo'n nachtbraker. Het slechte slapen bij de rest, tja, het weer misschien? Eva valt sinds 2 avonden opeens ook niet meer aan de borst in slaap, maar gaat gelukkig wel snel slapen. Eergister heb ik haar lachend (zij dus ;) en ik ook wel een beetje) in bed gelegd en ze ging gewoon slapen, zonder duimen of mopperen. Heel raar ;). Gister had ik een etentje en heeft Sebastian haar naar bed gebracht met fles, ze heeft 190 ml gedronken en daarna nog 50! Ik heb niet het idee dat ze bij mij nou zoveel drinkt. Maar het ging gister gelukkig best goed. En ik heb heerlijk gegeten (ons favoriete restaurant, dus Sebastian was een beetje jaloers ;)).
    Ik ben ook altijd een beetje bang dat Eva nog zal gaan spoken 's nachts, dat heeft ze nog nooit gedaan, behalve dan de eerste weken. Ben er ook erg blij mee. Nachtvoedingen hebben we in principe ook niet meer, maar die mis ik eigenlijk wel. Ik vind het heerlijk om haar 's nachts nog even bij me te hebben. Ze gaat dan altijd ook meteen, na een beetje kletsen en lachen, weer slapen. We verbazen ons er vaak over, hoe druk en onrustig ze overdag is en hoe slecht ze slaapt overdag (vooral het in slaap komen), zo goed gaat het 's nachts.

Weet iemand wat kolven in het engels is? Ik kan het niet zo vinden op internet, behalve 'collecting milk' maar dat klinkt ook zo gek. Ik moest gister kolven, maar de ruimte (is ook een meeting-room) was bezet, er zaten 3 franse mannen. Dus toen ik duidelijk wilde maken dat ik moest kolven, heb ik gezegd: milk for the baby. Was het eerste wat zo in me opkwam wat ik kon zeggen :D. Maar het was duidelijk, ze pakten meteen hun spullen en laptops 'no problem' en een paar minuten later kon ik kolven :). Ik voelde me wel een beetje bezwaard, maar het is m'n goed recht natuurlijk en noodzakelijk.

Bedankt trouwens voor de complimenten over m'n banner (heb er een hele avond mee gestoeid, maar wel leuk om te doen!) en Eva. Ze is zo vrolijk en lief en we genieten volop van haar. Oma uit Frankrijk is gister langsgeweest en heeft echt volop genoten. Eva heeft nog even laten horen hoe ze voorzichtig kan schaterlachen. Ze doet het haast nooit, maar nu lukte het 2x achter elkaar (dan moet ik goed m'n best doen ;)). Speciaal voor Oma ;).

Ik hoop dat ik niet teveel vergeten ben... ik vind het een stuk moeilijker bij te houden hier sinds ik om de dag werk. En tegen de tijd dat ik dan wil reageren, is er zoveel geschreven dat het helemaal niet meer te doen is ;).

Hebben jullie trouwens nog wat leuks gekocht/gemaakt voor vaderdag? Ik heb vandaag met waterverf (van die rollers) hand en voetafdrukken gemaakt en samen met Eva een hartje getekend, en dat samen ingelijst. Is best leuk geworden, zo snel even in elkaar geflanst. Volgens mij is het mijn vriend niet opgevallen dat Eva een beetje blauwe handjes had nog :D.

Liefs,
    Snoopy

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    VADERDAG, wij hebben een antieke verjaardagskalender hangen ... nog van mijn man van voor mijn tijd ... Dus heb met leuke Mirre foto's een nieuwe in elkaar gezet. Morgen naar de drukker en dan mn best doen om het zondag pas te geven (ben ik heel slecht in namelijk :oops:) ...

Mirre ligt nu al sinds 20.30 te slapen. Gisteren lag ze nu pas te maffen. DUs het gaat al beter dan gisteren. Hopelijk vannacht ook weer normaal (dat betekent 1 of 2 keer wakker voor eten en dan zonder mopperen weer wakker in bed in slaap vallen ... hmmm ... rare zin ... maar geen zin om na te denken over herformuleren).

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Oh en Salapio, wat het wandelen betreft, ik vind het ook eng hoor ;). Als we het nou te eng vinden, lopen we allebei de andere kant op :D. Ik vind het wel eng, maar ben veel te nieuwsgierig naar iedereen hier!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Haha, ik ben daar ook zo slecht in! Ik wilde eigenlijk niet vertellen dat we iets gemaakt hadden, maar ik kon het natuurlijk niet voor me houden :oops:. Maar ik wil het echt pas zondag gaan geven!

Je laatste zin klinkt best logisch hoor, ik snap in ieder geval wat je bedoelt ;). Fijn dat het vanavond beter ging, hopelijk gaan jullie een rustig nachtje tegemoet!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Klinkt trouwens leuk, die kalender! Ik wilde ook nog een foto erbij doen, maar ben ik een beetje laat mee...

9. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mijn vaderdag cadeau is mislukt! Ik had een pakket gekocht voor gips voetadrukjes, 100% failure proof stond er op de doos. Nou maak daar maar nul % van hoor, finaal mislukt. Ik zat gewoon te janken stom he. De voetjes zijn heel lelijk geworden én teenloos, die bleven in de mal zitten..stom he.

Oh en toppunt van stom zijn..achteraf bleek dat het nog 2 rechtervoetjes waren ook. Het is dus nogmaals bewezen, ik bén gewoon niet creatief ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Oh Ilse, wat balen! Anders snel nog even vingerverf/waterverf halen en afdrukjes maken. Kan je over doen, dat scheelt ;). Eva vond het op een gegeven moment niet echt grappig meer.
    Wij hebben ook nog zo'n pakket voor gipsafdrukken liggen, wilden we eigenlijk doen toen Eva zo ongeveer net geboren was, maar is er niet van gekomen... stom! Baal er best wel van. Nu gaan we het maar proberen als ze precies 6 maanden is... maar dat gaat vast niet lukken. Het is al een heel 'gevecht' om haar teennagels te knippen, ze zit echt constant te schoppen! Maar wie weet. We gaan het net zo aanpakken als met knippen, mijn vriend zingt 1 of ander stom zelf verzonnen liedje ;) en dan hopen dat Eva zich een beetje rustig wil houden.

11. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    De voetjes in de mal krijgen was hier het probleem niet, ik hield haar stevig vast en zette d'r op 1 been als t ware ;) Dat ging wel redelijk. Maar daarna...grmbl...

Ja ik bedacht t me ook, van die vingerverf, maar ben t een beetje 'zat' eigenlijk, crea dingen mislukken bij mij namelijk altijd :D ben gewoon ni crea.

Ik heb nu een plan B, niet zelf gemaakt maar toch..ik heb voor Angelina én papa en tshirtje gekocht van Lief. Ik wil proberen haar die zondag aan te doen en dan die van hem te geven ;)

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Salapio: o, jij ook van die heftige nachten. Tips, nee gewoon doorgaan het word echt beter. ((knuff)) Hoe ging het vannacht?

@Appeltje: zou het dan de 8 maanden sprong zijn ofzo? Fijn dat het avondeten zo goed ging.

@Appeltje/Ready: ik herken jullie twijvel ook wel hoor. Soms denk ik ook van hup flesvoeding erin en het nachtvoeden is over. Gelukkig wint mijn gezonde verstand en weet ik ook dat het niks zegt.

@Snoopy:wij doen niet aan vaderdag, tenminsten de oudste twee maken wat op school en dat is het.

@Ilse: jammer van je kado zeg! Je kan ook proberen het voetje om te trekken met potlood.

Met de rest ook alles goed, Paprika,Jingels,Zeeuwsmeisje, Stranger en iedereen die ik vergeten ben?

Het huilen bleef maar doorgaan en ik ben gistermiddag toch even langs de ha geweest. Marijn had een erg vies oor en ik was bang voor een oorontsteking mar gelukkig niet. Wat het dan wel is?
    Vannacht ging het redelijk, twee nachtvoedingen en slapen bij mama maar gelukkig geen brul partijen meer.

13. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Snoopy, jij ook al zo 'ongeduldig' met verrassingen?

Ilse, balen :( ... maar je schrijft het wel grappig op hoor ;)

Nynke, fijn dat je een 'goeie' nacht had. Gelukkig geen brulpartijen. Mirre is ook veel aan het brullen, heb haar zelfs een paracetamol gegeven - hielp niet, dus doe ik ook nooit meer :rolleyes: ... Onze nacht: 0u (we lagen echt net te slapen), 1u, 3u = bij ons in bed en geslapen tot een uur of 6 ... :oops: (en ze wil dan nauwelijks drinken, lijkt klaarwakker :rolleyes: ... eerste 2x heb ik met veel geduld haar weer in slaap gekregen. Om 3u was mijn maatje vol, dus heeft mn man haar uit bed gehaald en naast me gelegd ... stiekum vind ik dat eigenlijk zo lekker!)

Vandaag werk, maar de studenten hebben presentaties ... dus wordt het belangrijkste criterium: blijft de juf wakker :)

14. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    kolven is expressing milk ;)!

15. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Nynke: hier alles goed meid. Bedankt!
    Kolven 's avonds en overdag wordt nu wel wat minder, natuurlijk proces he?

Desalniettemin, bv gaat hartstikke goed, drinken uit een beker ook.
    Heel tevreden mannetje en dus is mama ook tevreden.

Mijn man zei nog van de week, wat ben ik blij dat je nog steeds bv geeft, scheelt toch een hoop onrust's avonds en 's nachts.

Er is echter wel 1 nadeel, nu hij ouder wordt.
    Ik had van de week een bruilof ver weg 's avonds, en dan kan ik dus niet mee. Jelte is gewend dat hij voor het slapen bij mij de borst krijgt, een fles pikt hij dan niet. Het is echt mama-honger wat hij dan heeft, geen lichaamshonger.
    Maar dat is dan ook het enige. Nouja gelukkig ben ik niet zo'n feestbeest, dus dat scheelt weer ;)
    Collega's gaven ook nog een compliment dat ik er zo lang mee doorga, zelf hebben verschillende meiden ook behoorlijk wat maanden gegeven.
    Als ze het over konden doen, dan weer bv en zelfs nog wat langer. Kijk dat vind ik nou harstikke leuk.

Hoe gaat het met jou Nynke?

16. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Klinkt allemaal goed Jingels. Fijn dat je man ook zo achter je staat anders kan je het ook niet zolang volhouden. Ik merk zelf ook dat mensen door positieve verhalen ineens ander over bv gaan denken.

Hier gaat het goed. Marijn is erg van slag, huilt erg veel en ik weet niet wat er is. Nou had ik het idee dat de bv wat aan het achteruit lopen was doordat hij zo weinig dronk een week geleden. Sinds gisteren ben ik aan het clusteren om de drie uur en dat lijkt wat te werken. Verder slaapt Marijn al twee nachten tussen ons in omdat hij echt anders niet wil slapen.
    Maar over het algemeen geen klagen hoor. Normaal drinkt hij zo'n 4 volledige voedingen en wat slokjes tussen door. Rapleyen vind hij geweldig. Vooral wortel,bloemkool,sperciebonen en komkommer zijn favoriet. Fruit vind hij alles van lekker.

Ik wil nog even kwijt dat ik super blij ben met alle meiden hier. Het is zo fijn om al je onzekerheden en verhalen kwijt te kunnen en zoveel tips te krijgen. Dankzij jullie ga ik de bv nog heel lang volhouden.

17. appeltje

Hé Nynke, klinkt herkenbaar hoor.... wij kunnen natuurlijk makkelijk vergelijken met 2 kindjes die nagenoeg dezelfde leeftijd hebben. Hoe was zijn nacht?

Hier is het sinds een dag weer als vanouds. Gisterenavond wel 2 avond/nachtvoedingen gehad kort op elkaar (23.00 uur en 1.15 uur), maar daarna sliep hij door tot 7.30 uur. Heb echt het idee dat hij even in een sprongetje zat. Nu gaat het eten weer beter. Drinken aan de borst ging eigenlijk al die tijd nog goed. Hij krijgt nog bijna al zijn vocht - muv een paar slokjes water via de tuitbeker - via mij (zo'n 5 voedingen en soms nog een 6e 's nachts) en dat gaat prima. Hij eet nu wel z'n fruit, 's middags 3/4 boterham met wat boter en een avondhapje met een beetje fruit na. Toch krijg ik nog behoorlijk wat gekolfd, ook 's avonds. Dus of hij ook echt zelf aan het afbouwen is, ik vraag het me af.... volgens mij is het nu én én. Hij zit ook tegen de 10 kilo aan, echt een lekker bol manneke.

Ik zie een beetje op tegen de komende maand. Over een maand is Kevin 9 maanden en verloopt mijn kolfrecht. Ik ga sowieso nog 1 keer kolven overdag, maar moet dat - en de wens voor een 2e keer kolven - nog bespreken met mijn manager. Ik vrees dat hij er niet blij mee is (al rookt bijna heel de afdeling en gaan ze meerdere keren 5 a 10 minuten roken per dag). Zelf hoopte ik dat hij tegen die tijd de late avondvoeding niet meer nodig zou hebben, zodat ik 's avonds een extra kolfmoment kon inbouwen, maar Kevin drinkt 's avonds nog volop. :)
    Ik heb geen zin om zelf af te bouwen of om hem kunstvoeding te gaan geven. In principe is dat ook niet nodig omdat hij qua zuivel genoeg krijgt, maar hij drinkt niet makkelijk ander vocht. Ik probeer water, thee en ook wel eens heel sterk aangelengd diksap (zowel uit tuitbeker als uit fles), maar speelt er meer mee dan dat hij drinkt. En hij moet toch aan zijn vocht komen, dus dan liever een fles moedermelk extra, niet? Ik stel het gesprek nog maar even uit, want misschien gaat het theedrinken straks ineens supergoed. Hoe gaan de andere kolvende meiden het straks doen als de 9 maanden grens in zicht komt?

Nynke, hier hetzelfde hoor.... vind het fijn om verhalen van 'gelijkgestemden' te lezen. Ook al heb ik wel langvoeders om mij heen (mijn 2 zussen hebben elk minimaal 1,5 jaar per kind bv gegeven en tweelingzusje geeft haar 19 maand oude meisje nog steeds bv), toch heb ik hier veel aan. En ook om eens andere meiden tips te kunnen geven.

Hopelijk kletsen we hier nog lang verder! :)

18. appeltje

Nog even 2 plaatjes (inmiddels al een oudje van 3 weken geleden).

Kevin aan de spercibonen a la Rapley:

19. appeltje

Oeps, iets te diep:

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Hallo!

Salapio, nog wakker gebleven? ;) Dan kan je nog beter zelf les geven, van alleen maar luisteren wordt je heeeeeel moe. Afgelopen nacht beter gegaan hoop ik?

Ilse, nou, dan maar niet creatief hoor ;). Ik ben absoluut niet creatief, maar Eva wel, ik moest haar alleen even helpen :). Nee hoor, normaal ben ik absoluut niet zo creatief en eigenlijk is het ook maar heel simpel wat ik gemaakt heb. Die t-shirt klinkt ook wel heel leuk! Zoiets lijkt me ook wel leuk voor hier, kunnen ze op papa-dag hetzelfde aantrekken!

Nynke, ik vind het echt knap dat je je zo sterk houdt (zo kom je in ieder geval wel over), zeker omdat je 3 kinderen hebt, lijkt me helemaal zwaar dan. Lekker meehuilen met Marijn als je het niet meer trekt, dat lucht een beetje op. En hier lekker van je afschrijven. Kan het trouwens zijn dat hij tandjes krijgt ofzo? Of is er iets in zijn bijvoeding veranderd waar hij last van kan hebben? Ik roep ook maar wat hoor... had je zelf vast ook al aan gedacht.

Ready, bedankt voor de vertaling! Kan 'm nog wel eens nodig hebben (Amerikaans bedrijf en veel buitenlands bezoek). Alhoewel ik denk dat voor Fransen de uitdrukking 'milk for the baby' toch beter begrepen wordt dan expressing milk ;).

Jingels, mijn vriend en ik hadden het erover hoe lang ik borstvoeding blijf geven, hij vindt het na een jaar wel goed geweest, denkt hij nu. Dat denk ik zelf ook een beetje, maar dan wil ik nog wel de ochtend en avondvoeding houden. Maar misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over, we zien wel. Ik wil hier natuurlijk ook lekker lang meeschrijven! Ik trek me in ieder geval niets aan aan wat de omgeving vindt.
    Lastig dat Jelte niet met de fles in slaap wil vallen. Bij Eva wisten we het dus niet, maar dat ging woensdag dus best goed. Is toch wel makkelijk, al doe ik het het liefste zelf ;).

Appeltje, klinkt best goed wat Kevin allemaal eet! Over het kolven, ik neem aan dat je een half uur lunchpauze hebt? Dan zou je kunnen kolven. Maar ik weet niet wat voor werk je doet, ik kan aan mijn bureau ook even eten snel tussendoor. Ik ga dus als Eva 9 maanden is in mijn lunchpauze kolven en officieel heb je ook nog 2x een kwartier koffiepauze, dus die zou ik ook nog kunnen pakken als ik 2x wil kolven. Maar ik kan, als Eva blijft slapen zoals ze al maanden doet, ook 's avonds weer gaan kolven. Verder is mijn baas absoluut niet moeilijk, dus de ruimte om te kolven zal ik ook wel krijgen gelukkig.
    En wat een mooi mannetje heb je trouwens!

Hier gaat het wel lekker eigenlijk, Eva is zo'n makkelijk kindje, behalve soms het slapen dan. We zijn vanochtend naar de stad geweest, waar ze een kwartiertje heeft geslapen terwijl ze toch echt heel erg moe was, maar ze bleef wel supervrolijk. Haar net in bed gelegd, ligt ze eerst nog een half uur te draaien en te spelen en nu ging ik net kijken, ligt ze te duimen, dwars in bed met haar benen omhoog tegen de spijlen aan :). Borstvoeding gaat super, al is ze steeds meer afgeleid en begint ook met mijn tepel te spelen en druk te schoppen, duwen en aan mijn kleren te trekken, of ze laat los en gaat lachen, kletsen, tong uitsteken enzo. Ik vind het allemaal wel grappig.

Liefs,
    Snoopy

Share This Page