Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Appeltje, Kevin heeft het gewoon goed begrepen: bijvoeding is voor erbij ;)
    Hmmm vwb je baas: heb je de rookpauzes van je collega's al eens aangekaart. Natuurlijk niet op een negatieve manier, maar zo van: 'als ik nu besluit om te gaan roken, dan kijkt er niemand gek op als ik een paar keer per dag van mijn plek wegga, maar als ik dat doe om te kolven ineens wel.' Ik roep ook maar wat...

Nynke, ook ik heb er heel veel aan om hier te kletsen. Verder weinig BV mama's om me heen (eigenlijk geen...de een na de ander stopt (ruim) voor de 6 maanden :().

Snoopy, fijn zeg dat je baas zo relaxed is met kolven. Ik heb het geluk dat ik zelf de baas ben en dus op zeker relaxed en net zo lang kan kolven als ik zelf wil ;) Alhoewel.....is ook niet helemaal waar. We zitten in een drukke periode met de zaak en ik merk dat ik mijn rust niet echt kan vinden om te kolven. De zaak is ook belangrijk...maar kolven ook....

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

May 17, 2007
    1,562
    310
    83
    Female
    huismoeder
    Leusden
    Ik heb wel bijgelezen, maar weet even niet hoe ik op sommige berichtjes kan reageren, alleen al omdat jullie kindjes volgens mij ouder zijn dan Eliora.

Gisteren met manlief en Eliora naar de dierentuin in Rhenen geweest. Dat was erg leuk en we hadden het erg getroffen met het weer. Ons meisje vond het geweldig, helemaal toen ze bij papa in de draagzak mocht. Ze heeft gisteren in de kinderboerderij aldaar voor de eerste keer een geitje geaaid, ik was even bang dat ze aan de haren ging trekken, maar dat viel gelukkig mee.

Hebben jullie kindjes dat ook dat ze buitenshuis minder drinken dan thuis, Eliora drinkt dan echt minder, ze vindt dat ze dan na 10/15 minuten genoeg heeft, terwijl ze thuis 20/25 minuten bezig is.

Hier is het ook weinig slapen, ik mag blij zijn als Eliora overdag een uurtje slaapt en dan nog in fases. Toen het zo warm was, kon ze rustig 2 tot 2,5 uur slapen, maar dat is over. Ook gunt ze mij niet zoveel nachtrust, 2x een voeding willen is heel normaal en toen was ze vanochtend ook al rond 8.00 uur wakker en lag ze lekker te kletsen in haar bed.

Eliora heeft tegenwoordig een andere bijnaam en dat is 'ons klein dolfijntje', ze maakt sinds een paar dagen geluidjes die dolfijnen ook maken, erg leuk. Hier nog geen tandjes te bekennen, ze wil wel overal op bijten en ze heeft inmiddels een bijtring.
    Vandaag even bij H&M geweest, er is summersale en ik heb een jurkje voor eur 5, 00 en een shirtje voor eur 5, 00 gekocht. Dat jurkje wou ik al een tijdje, maar wist nog niet welke maat, nu dus maar gekocht.

Net de taart voor vaderdag afgemaakt. Manlief is vandaag de hele dag weg en komt vanavond laat thuis, dus daar had ik alle tijd voor.

Een prettig weekend allemaal. En voor de moeders waarvan hun kindje hen de hele nacht wakker houdt; veel succes en sterkte de komende nacht.

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jingels, gelukkig maar dat je niet zo'n feestbeest bent ;) ... ik was t wel ... maar nu geen behoefte aan (wel aan slaap trouwens). Mirre valt gelukkig ook goed zonder mij in slaap (ik werk 1x per week savonds - gaan we ook in mijn vakantie volhouden zodat ze het niet ontwent).

Nynke, sterkte met de nachten en met Marijn zn mopperen/huilen. Gelukkig gaat het voor de rest wel goed en ik sluit me aan bij het petje af met 3 kinderen!

Appeltje, superleuke foto. Ik werk in het onderwijs en heb nu eigenlijk geen echte kolfpauzes, maar dat betekent dat ik ook met 9 maanden gewoon mn momenten ga pakken, als ik dan nog kolf ...

Snoopy, Mirre is ook steeds meer afgeleid tijdens het drinken ... bijvoorbeeld aan het rondkijken waar haar papa ook al weer was :)

Pareltje, leuk dagje uit dus! Mirre drinkt buitenshuis de laatste tijd wel goed, als ik maar wel op een rustig plekje ga zitten ...

Eergisteren heeft Mirre doorgeslapen :whistle:

Vannacht gewoon rond 3u weer gekomen, gedronken en weer gaan slapen. Ook overdag gaat het slapen weer beter, het drinken ook.

Gisteren hebben we Mirre gewogen: 6,5 kilo :D ... dus 440 gram in 3 weken :confused: 8)

En vanochtend een heerlijke wandeling gemaakt ... kortom het gaat prima hier ;) (behalve dat ik nu uit de babyfoon heel veel slaapprotest hoor van Mirre - mn man is haar naar bed aan het brengen :()

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appeltje, wat een prachtige foto's zeg! Wat word ie al groot zeg! Bij kevin vergeleken zijn ruben en malou nog babytjes! haha!

Pareltje, volgens mij is mirre ong even oud als eliora! Fijn dat jullie een lekker dagje hebben gehad in de dierentuin. Drinken was hier binnen of buitenshuis nooit een verschil. De borst was alles voor je, dan hadden ze geen oog meer voor andere dingen. Ik denk dat dat heel verschillend is per kindje.

Salapio, das toch mooi! 440 gram in 3 weken? Of vond je niet?

Nynke, jij doet het super meid! die kleine marijn mag blij zijn dat jij zo voor de bv gaat! Lijkt me soms idd een hele opgave terwijl er nog 2 rondlopen! (maarja flesjes moeten ook gegeven worden dus in dat opzicht geen verschil, ennuh, doorslapen met flesjes? Das ook geen garantie hoor! Tenminste bij ruben en malou niet ;) ) Andere hebben altijd makkelijk praten, vooral doen wat je zelf goed vind!

Ilse, wat jammer van je vaderdag cadeau zeg! Nouja dan maar wat anders he! haha!

Rest, sorry, kan alles niet onthouden/bijhouden.

5. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Hallo ik meld me ook weer eens... Hier is alles wel goed. Merk dat het kolven wat moeizamer begint te worden en moeilijk weer op peil te krijgen. Mede daarom heb ik besloten met 18 maanden af te gaan bouwen. Denk dat dat wel in een week of 2-3 te doen is, laatst had ik al een keertje 's avonds kolven overgeslagen omdat het zo uitkwam en dat ging prima... dus dat afbouwen gaat wel lukken. En dan heeft hij ruim anderhalf jaar gekolfde melk gehad dus dan mag stoppen ook wel ;).
    Ik leef er nu ook wel een beetje naar toe. Het is goed zo.

6. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Stranger: leuk om weer wat van je te horen. 18 maanden bv via kolven, dat is toch super. Er zullen maar weinig mensen zijn die je dat nadoen. Fijn dat het zo goed voelt bij je.

@BB: ik ga lekker door idd. Men heeft toch altijd wat te zeuren. Hoe gaat het met jou?

@Salapio: fijn dat de nachten weer wat veter lijken te gaan. Zo jij hebt slagroom of niet?

@Pareltje: leuk dat Eliora de dierentuin zo leuk vond. Marijn is ook snel afgeleid met drinken. Dat is leuk shoppen zeg! Gaaf die geluidjes.

@Esther: we kletsen hier lekker door. Wat voor zaak hebben jullie?

@Snoopy: bedankt voor je compliment. :oops: Ja soms is het best even zwaar maar gelukkig kan ik goed relativeren en staat manlief achter me. Ik weet waar voor ik het doe!
    Fijn dat het zo goed gaat met Eva. Lekker van genieten.

@Appeltje: wat een leuke foto's. De nachten gaan weer beter. Soms een korte voeding en dan slapen tot 07.00 uur. Fijn dat het met Kevin weer beter gaat. Ik vermoed bij Marijn toch ook een sprong oid.
    Ik heb gelukkig een baas die vind dat ik gewoon kan blijven kolven. Zijn reactie was: "we hebben niks aan een ondervoed kind toch" :) Als mijn collega's er geen moeite mee hebben mag ik kolven zolang ik wil. En gelukkig vinden mijn collega's het prima. Ik ga wel dan maar 1 keer kolven ipv 2 keer.
    Ik zou het er toch eens rustig met je baas over hebben.
    En we kletsen zeker nog lang verder!

Hier gaat het weer beter. Het erge huilen is weer over en de nachten worden ook weer beter. Soms een kort nachtvoeding en dan vaak door slapen tot 07.00 uur.
    Gisternacht was een heerlijke nacht. Marijn kwam om 05.00 uur en daarna pas weer om 9.20 uur. De oudste twee waren bij opa en oma aan het slapen dus papa en mama konden uitslapen!

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hanneke, 440 in 3 weken in super :D (zeker na het dipje van daarvoor ... i = happy)

Stranger, ruim anderhalf jaar gekolfde melk vind ik een topprestatie hoor ... Echt super!

Nynke, lekker hoor dat uitslapen :D

Vannacht kwam Mirre gewoon weer voor een voeding ... en ik merk dat ik de laatste tijd echt niet meer helder ben snachts. Ik ben ook vannacht weer in de voedstoel in slaap gevallen :rolleyes:. Ik ga altijd netjes rechtop zitten, vaak eerst even naar de wc, slokje water om echt wakker te worden, maar een half uur-uur later schrik ik toch echt wakker (lekker stram natuurlijk) ... geen idee hoe, wat, waar ...

Mirre is nu bezig met het Grote Verzet. Ze was aan de borst in slaap gevallen, in bed was wakker en hyper, geprobeerd in slaap te aaien, lukt niet :rolleyes:. Maar ze is lief aan het kletsen, nog geen gebrul. Stiekem blijf ik hopen dat ze toch uit zichzelf in slaap valt (is volgens mij nog nooit gebeurd overdag).

VRAAGJE over BIJVOEDEN, we gaan daar waarschijnlijk vrijdag mee beginnen. Maar op welk tijdstip geef je de eerste groentehapjes? Gewoon tijdens ons avondeten - uurtje of 18? Of in het begin overdag? Mirre zit nu al vaak bij ons aan tafel als we eten, zo grappig. Ze vindt het echt mega interessant dat eten dat in onze monden verdwijnt. Ze rijkt ook echt naar ons eten. Nieuwsgierig dus! Ik heb er eigenlijk wel heel veel zin in (en mn man helemaal ... eindelijk iets wat hij echt kan doen ... hij heeft zich er overigens bij neergelegd dat we toch voor 1 jaar BV gaan ... en misschien zelfs wel langer ...)

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wandelen, wanneer was dat ook al weer? Kan wel terug gaan zoeken, maar ik heb een :evil: :c: trage compu ... niet goed voor mn hart :oops:

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Stranger: superknap 18 maanden kolven. Kan me voorstellen dat de motivatie een keer op is.
    Geniet er nog even lekker van.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Wandelen is woensdag 2 juli.

Lekker gegroeid hoor, die Mirre!
    Bijvoeden, zou ik in de ochtend gaan doen, zo gaan wij het ook doen. Mocht ze er krampjes van krijgen, dan zit je overdag met een hangerig/huilend kind, ipv 's nachts. En 's nachts is het bij jullie vaak al zwaar genoeg ;). Wij gaan het zo doen: eerst 1 groente 3 dagen 's ochtends geven en dan nog 3 andere groenten telkens 3 dagen. Als dat goed gaat, verplaatsen we dat naar 's avonds en gaan we 's ochends fruit geven. Dat ook weer 3 dagen en dan in totaal 3 of 4 soorten. Als dat allemaal goed gaat, houden we dat een weekje zo aan en dan is Eva 7 maanden en mag ze eens een broodkorst gaan proberen. Ik vind het zelf wel logisch klinken, maar het is natuurlijk maar afwachten of het zo gaat lopen zoals wij bedacht hebben ;).
    Klinkt wel weer herkenbaar hoor, Eva wil ook echt alles hebben wat wij hebben en eten is ook erg interessant. Gisteren had ze opeens mijn tosti te pakken :confused: :). Ik denk dat wij toch ook een beetje rapley gaan doen, ze wil nu toch alles in haar mond doen, dus dat mag ze straks dan ook doen met een stronkje bloemkool/brocoli/stuk sperzieboon. Ze zal nog raar staan te kijken denk ik ;).
    Ook herkenbaar dat voeden 's nachts, maar hier dan in de ochtend. Ik voed Eva, dan speelt ze nog wat bij ons in bed en gaat daarna weer snel slapen in haar wieg. Maar al die tijd ben ik vaak niet echt goed wakker. Eva gaat als ze wakker wordt steeds iets harder kletsen en dan word ik daar weer wakker van. Een paar dagen terug dus ook en toen ik in de wieg keek lag ze op haar buik :D. Had ik even gemist, ze zat me zo aan te kijken van, mama wordt nou eens wakker ;).
    Slapen overdag gaat hier opeens weer wat beter, ze ligt wel vaak nog een tijdje te spelen/kletsen, maar valt ook regelmatig zonder huilen met duim in slaap. Die duim is echt een superuitvinding :D. Vaak ligt ze wel te draaien in bed en moet ik haar een keertje weer goed leggen, want op haar buik gaan slapen vertikt ze. Wel valt ze eventueel in slaap met haar hoofd aan het voeteneinde :D, maar dus niet als ze op haar buik ligt dan, wat meestal het geval is. We vonden het toen ze het voor het eerst deed zo grappig! Nu is het normaal ;). Echt overstuur huilen overdag is er niet meer bij gelukkig (kan ook zo veranderen, dat weet ik ;)). 's Avonds is een ander verhaal, ze krijgt nu echt verlatingsangst. Zet het echt op een hartverscheurend brullen en ook echt heel hard. Maar is heel snel ook weer stil. En begint dan weer. Meestal is het na 3 keer even aai over de bol uiteindelijk goed. Ik vind het wel heel moeilijk, maar ik weet zeker dat als ik het nu leuk ga maken voor haar, we straks hele avonden bezig zijn. Heel soms haal ik haar er nog wel uit als ze toch een beetje overstuur is, meestal begint ze dan gezellig te kletsen. Dus dan is het ook weer snel naar bed.
    Ook weer herkenbaar, waar was papa ook alweer? Niet alleen tijdens het voeden, maar eigenlijk overal en helemaal op het aankleedkussen als hij aan het douchen is (badkamer is net om de hoek). Dus ze hoort hem zingen of fluiten en het water, ze verdraait dan echt haar nek helemaal naar achter :D.

Nynke, dat is lekker uitslapen zeg! Zeker met 3 kinderen is dat opeens wel een erge luxe! Fijn dat het erge huilen weer over is!

Stranger, petje af hoor! :thumup: Er zijn genoeg vrouwen die het je met live voeden niet nadoen. De meesten zijn het volgens mij al na 2 maanden helemaal beu.

Pareltje, Eva en Eliora schelen maar 5 dagen. En met Mirre scheelt het 4 dagen. En Mirre en Eva schelen dus 9 dagen ;).
    Leuk hoor, naar de dierentuin. Eva vindt dieren ook helemaal geweldig, alleen stopt ze het liefst de snuit van de hond van mijn ouders in haar mond :(. Ze trekt niet aan de haren, valt me ook weer mee. Onze cavia vindt ze ook helemaal leuk, lekker zacht natuurlijk en het beweegt ook nog!
    Eva is als er anderen bijzijn nog sneller afgeleid dan ze meestal al is. Ze drinkt sowieso altijd snel, zo'n 5 minuten, maar dan drinkt ze alleen even de tsr weg en dan is het wel klaar.
    Geluidjes... Eva is nu heel vaak aan het grommen, klinkt echt heel schattig, not! Ik voel me vaak ook wel 'voor schut' staan hoor, als ik met haar wandel of nog erger, in de rij sta in de supermarkt. Volgens mij denken mensen dan in eerste instantie dat er een hond in ligt ofzo :D. Verder is ze druk bezig met haar lippen te tuiten en zegt dan: buh. Ook de rollende r probeert ze nu (kan ik niet eens!). En heel veel andere klanken, het begint echt steeds meer op echt kletsen te lijken, zo leuk! En tongrollen, dat is bepaald of je dat kan met een recessief gen, dus beide ouders moeten het kunnen, wil een kind van hun het ook kunnen. Dat kunnen wij dus allebei en gister zag ik het Eva ook doen. Echt grappig!

Esther, dat is wel lekker van eigen baas zijn. Al doe je dan wel alles in je eigen kostbare tijd inderdaad!

Hanneke, Ruben en Malou slapen dus ook met flesvoeding niet door... het geeft inderdaad geen garanties. Het ligt maar net aan de kindjes, veel kindjes hebben het gewoon nog nodig.

Mijn vriend vond het vaderdagcadeau trouwens super. En voor mijn vader had ik met photoshop een collage gemaakt met een paar foto's van Eva en van ons met Eva. Was erg mooi geworden! Heb er voor ons zelf ook maar 1 af laten drukken.

Eva moet zo wakker worden, ik moet haar voeden en dan naar de opvang... en vanmiddag dus werken. En slapende baby's wakker maken ben ik niet zo'n fan van ;), maar uiterlijk 12 uur (dan slaapt ze 3 kwartier) zal ze toch wel wakker worden en dan red ik het net.
    Ze is trouwens heel erg verkouden, dus ik ben telkens in de weer met neusspray en neuspeertje en dat werkt echt goed! Da's het grote nadeel van het kdv, aan de andere kant, ze bouwt wel weerstand op zo. En ze heeft er gelukkig niet zo heel veel last van.

Liefs,
    Snoopy

11. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Hallo meiden, daar ben ik ook weer eens :D
    De wandeling staat dus gepland op 2 juli: gezellig…..
    Pareltje: Sem heeft ook wel eens van die dagen. Hij wil me dan het liefste de hele dag zien, als ik maar in de buurt ben. Loop ik bijvoorbeeld weg van het speelkleed dan gaat hij niet huilen maar er komt wel een woest geluid uit. Als ik me dan vervolgens weer naar hem omdraai dan begint hij weer voluit te lachen, de boef haha.
    Leuk he de dierentuin. We hebben een jaarkaart gekocht en Sem vindt het ook leuk. We wonen vlakbij Blijdorp dus dat scheelt. Van de week ging ik gewoon even met Sem daar een wandeling maken, heerlijk.
    Paprika, ik beloof je dat ik niet op je wallen let, ok! Maarrr, dan moet je ook niet op die van mij letten. Ik hoef niet met het openbaar vervoer naar het Kralingse Bos, ik kan het aanlopen. Ik denk dat je het beste met de metro naar het station kan gaan en van daaruit bus 38 nemen, de bus stopt vrij dicht bij het bos. Sorry, ik heb geen rijbewijs anders had ik je op kunnen halen. Als je het vervelend vindt om alleen te reizen dan kunnen we ook op het station afspreken hoor.
    Nynke, ah wat sneu dat Marijn zo heeft lopen/liggen brullen. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment mee ging huilen, waarschijnlijk niet zo hard als Marijn maar wel even meehuilen. Je voelt je ook zo machteloos op dat moment lijkt me. Goed dat jullie naar de huisarts zijn gegaan en gelukkig is hij weer rustiger. Hoe is het nu met hem? En met jou?
    Salapio, bah jij ook al van die vervelende nachten! Jij en je man zijn natuurlijk ook gebroken en ik kan me voorstellen dat je dan allebei niet even vrolijk bent, je bent veel sneller geïrriteerd. En daarbij vaker oneens met elkaar. Toch proberen er samen goed over te praten, je moet elkaar zoveel mogelijk begrijpen. Je hoeft het echt niet overal met elkaar eens te zijn, maar je moet natuurlijk wel ergens met elkaar op één lijn liggen kwa opvoeding.
    Ik zou persoonlijk Mirre niet laten brullen, ik kan dat ook niet. Raakt ze alleen maar meer overstuur, ik vind dat echt zielig. Ik zou Sem dan eerder bij ons in bed leggen, als dat zou werken. Maar daar zou ook niet iedereen het over eens zijn.
    Ik zou wel even proberen om een keer een nacht door te slapen, zodat je even kan bijtanken. Kan ze niet een nachtje naar iemand toe? Of dat iemand bij jullie een nachtje slaapt? Terwijl ik dit opschrijf denk ik: zou ik dat doen als ik in jullie situatie zit? Want als ik iemand bij ons zou laten slapen heeft het ook geen zin omdat ik dan toch alles hoor en me er mee wil bemoeien haha. Misschien dat iemand haar overdag een paar uurtjes mee kan nemen voor een wandeling ofzo, dan kan je of even op bed gaan liggen, of samen met je vriend wat gaan doen. Ik roep ook maar wat hoor, zelf doe ik dat eigenlijk ook niet.
    Ik ben twee weken geleden begonnen met het groentehapje van Sem en ik geef het meestal rond een uur of 12 á 1 uur. Eerst geef ik dan nog BV en vervolgens het hapje. Leuk hoor om te doen!

Appeltje, haha heb jij zo’n wild mannetje in zijn bedje? Wel erg balen dat hij ’s nachts niet lekker slaapt. Kan je je soms niet voorstellen he, dan denk je: slaap nou eens lekker je hebt het nodig! Maar helaas zo werkt het vaak niet…..Fijn voor jullie dat er een weekje vrij aankomt, even bijtanken. Kevin doet het erg goed op jouw moedermelk, lekker toch. Jammer van de bijvoeding, vindt hij het ook niet zo lekker die bijvoeding? Of hij vindt de BV gewoon het állerlekkerste :) Ik heb dat stukje even gemist over je bijvoeding sorry!
    Wat een geweldige foto’s, mooie ogen.
    Snoopy, van mij mag Sebastiaan mee hoor. Iedereen mag zijn vriend/man meenemen, gezellig toch. Die van mij gaat niet mee, hij heeft dagdienst. Ik heb even op je site gespiekt en dat ziet er erg leuk uit. Leuk dat jullie dat doen! Ik heb voor vaderdag een foto op een mok laten plaatsen van papa en zoon. Eigenlijk zouden we niets eraan doen, maar ik kon het niet laten. Hoe vond Sebastiaan het kadootje? Leuk idee trouwens! Oh, ik lees nu dat hij het super vond, das mooi!
    Klinkt goed hoe jullie de bijvoeding gaan aanbieden. Ik doe het nu op precies dezelfde manier. Alleen ik geef het groentehapje/fruithapje meestal tussen 12 en 1 uur. Haha wat jij schrijft over het nekje van Eva als ze haar vader ergens hoort. Ongelooflijk hoe overdreven Sem zich dan in allerlei bochten wringt om hem dan te kunnen zien. Om dan vervolgens weer met een enorme zwaai naar mijn borst te gaan……..en dan een paar seconden later weer papa zoeken!
    Esli, jammer van je kado. Maar haha twee rechtervoeten, zou mij ook kunnen gebeuren. Ik heb al twee linkerhanden….. ;)
    Stranger: jeetje, ontzettend goed toch dat je je kindje 1,5 jaar afgekolfde melk hebt gegeven. Je kan trots zijn op jezelf hoor!
    Met de rest van de meiden ook alles goed? Jingels, Barbabintje? Oeps sorry als ik nou iemand vergeet :oops:

Sem heeft sinds een week of twee ineens een héél ander slaapritme ’s nachts, helaas. Normaal sliep hij aan één stuk door, zeker tot een uur of half acht. Bijna klokje rond. Maar dat is helemaal over! Hij slaapt nu ineens een paar uurtjes maar en dan weer wakker, soms helpt het de speen en valt hij snel weer in slaap. Voor een uur of drie en dan is hij alweer wakker hoor. Soms geef ik hem twee voedingen, soms één. Ik vind het niet erg om hem ’s nachts te voeden maar ik merk wel dat het erg vermoeiend is om niet langer dan twee en een half uur achter elkaar te slapen. Ik weet dat ik niet mag zeuren omdat ik hij vanaf week drie al doorslaapt, maar ergens hoop ik wel erg dat hij weer eens een keer beter gaat slapen. Zou het aan mijn BV liggen, geen idee. Misschien als hij vanaf morgen in zijn ledikant gaat slapen dat het dan beter gaat. Of misschien zit hij in een mega sprong en gaat het vanzelf weer over. Daar gaan we maar vanuit.
    Het bijvoeden gaat goed. Hij heeft worteltjes, doperwten, sperziebonen, bruine bonen, bloemkool, broccoli en appel op. Hij eet denk ik een gram of 60 per keer. Hij vindt het wel lekker lijkt me, anders blijft hij niet eten. Het is ook weer niet dat hij als een gek naar de lepel hapt, hij vindt het’gewoon’. Deze week gaan we hem wat meer fruit geven en zo blijven we nog een week of twee proberen en dan inderdaad met een broodkorstje erbij. Zo schattig om te zien hoe hij het in zijn mond neemt en een beetje ongecontroleerd hapt. Te lief…..

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Hanneke, leuk dat je nog eens langskomt en meeleest :p

13. Niet meer actief

Op de doos van mijn kolf staat in het frans TIRE-LAIT.

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    hey hallo allemaal :oops: lang niet geweest, beetje druk gehad. Ik heb zonet wel alles eventjes in een sneltreinvaart gelezen!

2 juli, nee helaas ik kan niet. Ik moet werken. Wel een leuk idee trouwens!

Snoopy, wow mooie banner en wat een schatje zeg! Leuk die foto met dat ze haar voetjes pakt. Thijs doet dat sinds een weekje ook. Vind ik zo lief!

Bijvoeden, jeetje dat komt al snel dichterbij! Wij gaan toch maar aankomend weekend beginnen, een beetje te vroeg, maar dat komt wat beter uit. Volgens mij zijn wij een van de weinigen, maar we beginnen met fruit, tja ik heb vroeger ook als eerste fruit gekregen en ik vind groente in de morgen zo'n gek idee. Maar ja zo heeft ieder zijn eigen ideeen toch? Eerst 1 soort 2 dagen. We hebben verder geen allergien in de familie. Als het happen enzo wat lekker verloopt (na een paar dagen, een week?), gaan we tegelijkertijd s avonds een groentehapje geven. Of is dat te snel? Dan half gepureerd half Rapley. Ik vind het wel gezellig als hij straks bij ons aan de tafel zit en dan op een worteltje of stronkje zit te sabbelen.
    Verder nog tips/ideeen over bijvoeden?

sorry beetje ego :oops:

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sembo, tjee ... vervelend van dat nieuwe nachtritme ... Kan me niet voorstellen dat het aan je melk ligt. Misschien inderdaad een sprongetje, of is Sem zn wiegje ontgroeid. Gaat Sem dan ook op zn eigen kamertje? Of lag hij daar al? Of nog niet ;). Hier had geen van beiden (ledikantje/eigen kamer) invloed op (niet) doorslapen. Hopelijk komt ie snel in zn oude ritme en dan mag ie Mirre en alle andere nachtbrakertjes hier wel meenemen ;).

Mirre uit logeren?!?!?! Wat zeg je nu :confused: ... ;). Geen optie dus. Moet er echt niet aan denken. Het idee dat we Mirre naar mijn ouders brengen en dan zonder haar weggaan = :cry: :cry: (ik ben links, die lelijkerd rechts is mn man :)).

Mn man gaat best vaak sochtends met haar wandelen en ik mag dan uitslapen (in het weekend). Echt superlekker :D

Wij gaan vrijdag beginnen, waarschijnlijk met peen. Mn man mag het beslissen en ik moet echt heel erg mn best doen om niet te zeggen ... Huh peen?! Saai! :oops:. Maar volgens mij sprak mn gezicht boekdelen, want hij zei: ja of courgette of brocolli :).

APPELSIENTJE, lekker beginnen met fruit hoor. Ik ben ook wel benieuwd naar de ideeën hier. Hoe gaat het trouwens met Thijs en de fles?

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Even een egoberichtje hoor..... moet even wat kwijt.

Sinds gisteren heeft kevin nieuwe gordijnen in zijn kamer; zon- en warmtewerend (besloten na die warme tijd toen het 27 C in zijn kamer was). Het is dan echt superdonker in zijn kamer. Ik denk dat het geen toeval is, maar hij is na de voeding van 19.30 uur gaan slapen, werd 5.00 uur even wakker voor een klein slokje en sliep daarna tot 8.45 uur! Lekker zeg!

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appeltje, wat heerlijk!

18. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Zozo appeltje, dit is inderdaad wel frappant! Laten we hopen, daar gaan we gewoon vanuit, dat de eerste lekkere nacht was van de velen die nog gaan komen :p

Sem slaapt sinds hij een maand is in zijn eigen kamertje. Hij ligt daar in een klein bedje (wiegmaat), maar daar is hij nu echt bijna te groot voor. Hij hoeft zich maar een beetje af te zetten en hij stoot zijn hoofd al aan de achterkant. Gisteren begon hij overdag ineens Heel Hard te huilen, ik schrok me naar en rende naar zijn kamer. Hij lag in de breedte van zijn bedje echt helemaal opgevouwen, was erg zielig om te zien (en als hij niet aan het huilen was geweest, dan was het grappig om te zien).
    We hebben een aantal weken geleden een ledikant gekocht en een matras besteld, maar dat matrasje is dus nog steeds niet binnen. Na een boel telefoontjes heb ik gisteren gezegd dat ik die matras niet meer wilde, we hebben er nu één gekocht in de winkel. Als Sem dalijk wakker is, maak ik zijn nieuwe bedje nog even schoon, maak ik het op en dan mag hij eindelijk in zijn nieuwe bedje :D . Ben benieuwd wat voor capriolen hij nu weer gaat uithalen! Vannacht is Sem alleen om vier uur even wakker geworden en als ik dan aankom lopen dan gaat zijn arm al over zijn hoofdje (zo slaapt hij) en als ik de speen een milimeter in zijn mond heb gedaan, dan slaapt hij alweer. Kon hij dat nou maar zelf, haha kan ik ook lekker doorslapen. En om vijf uur worden mijn vriend en ik allebei wakker, we hoorden Sem. Joey loopt zijn kamer in en hij ziet dat Sem gewoon diep ligt te slapen. Grappig want wij hoorden hem echt allebei :( En toen werd hij om kwart voor zeven weer wakker.
    Hhaha Salapio, toen ik het opschreef dacht ik ook al: uit logeren om zelf lekker bij te slapen! Dat zou ik ook nog niet kunnen op dit moment. Ik moet er niet aan denken! De opa's en oma's balen echt van mij hoor :oops: .
    Maar wel lekker dat je in het weekend vaak mag uitslapen, dat scheelt al een boel lijkt me. Tja peen, ik ben met worteltjes begonnen haha.ik dacht: kom laat ik eens met een vrolijke kleur beginnen!

Fijne dag!

19. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Hallo...
    Ons internet doet erg vreemd op het moment dus had heeeeeel veel bij te lezen.. (moet zeggen dat ik de helft ben vergeten)
    Was vorige week zo kwaad op mijn schoonmoeder. Het is namelijk zo, 2 juli zijn ze 40 jaar getrouwd en hebben ze feest. Ik zei dat ik dan wel 's middags zou komen met onze kabouter en hem dan thuis zou gaan voeden en in bed zou leggen en zou kijken of we oppas konden regelen. Zegt ze van maar je kan hem toch ook hier in bed leggen. En ik zei dat ik dat niet wilde want dat ik de volgende dag een tentamen heb en het dan erg prettig zou vinden als hij gewoon doorslaapt en het vervelend vind om hem wakker te moeten maken. Zegt ze maar hij kan toch ook hier logeren. En ik nee dat vind ik niet fijn want hij krijgt borstvoeding en 's ochtends moet hij drinken. En anders zit ik om 6 uur 's ochtends te kolven en daar heb ik geen zin in en hij drinkt liever bij mij dan dat hij de fles krijgt dus is voor geen van beide goed.. Zegt ze (en nu komt het hier ben ik kwaad om) oh maar over 3 weken kan je borstvoeding al lang weer teruggelopen zijn... Ik zei (ik bleef aardig) nou dat denk ik toch niet. Dat loopt echt niet zomaar terug als er geen aanleiding is... maar ik was er zo kwaad over net alsof ze wil dat de borstvoeding terug loopt alsof ze het niet kan hebben dat het goed gaat en hij nog niet bij hun komt logeren (niet dat hij anders daar was gaan logeren maar ok) alsof ze het eigenlijk maar niks vindt dat hij toch liever bij mij drinkt en teleurgesteld is als hij de fles krijgt bij haar. Nou ja heel verhaal maar kan het toch niet hebben. Ik ben er juist super blij mee dat het nu allemaal zo goed loopt.
    Ik had voor vaderdag een foto van ons zoontje op de motor en mijn vriend (die hem op de orginele foto vasthoudt) is weggefotoshopt. Echt super grappig zie je zo'n klein jongetje in zijn eentje op een grote motor zitten. En ik zei je twee grote liefdes ;) (maar ik was toch ook wel zijn grote liefde zei hij) En ik had ontbijt op bed gemaakt en een koffiekopje gekocht met "papa" op. Vond het zo fout dat het leuk was.
    Bij ons gaat het slapen de laatste tijd ook slechter. Hij gilt regelmatig 's nachts en is dan ook wel weer te troosten, maar is toch wel heel zielig. En eergisternacht hadden we voor het eerst in lange tijd weer een nachtvoeding. Om half 3 was hij wakker en wilde niet meer gaan slapen. Toen ik hem uiteindelijk gevoed heb sliep hij meteen weer.
    En hij wordt steeds vroeger wakker en is 's avonds eerder moe. Gister hebben we hem om kwart over 6 in bed gelegd en heb hem om 10 uur half slapend nog even gevoed want ik hij was om 6 uur zo moe dat hij ook echt heel slecht dronk.
    Wandeling, hartstikke leuk. Maar Rotterdam is wel erg ver voor mij.
    Verder heb ik eigenlijk geen flauw idee meer wat er allemaal besproken is. Oh ja, @ stranger. Ik vind het echt superknap dat je zo lang afgekolfde melk hebt gegeven. Denk niet dat ik het je na zou doen. Ben nu al aan het aftellen tot het vakantie is, ben het kolven nu al beu..
    En @ Jingels, dat zou ik wel heel vervelend vinden als je eigenlijk nooit weg kan. Hier drinkt hij wel liever bij mij maar hij pakt de fles wel en gaat dan wel gewoon slapen. Probeer het wel te beperken door pas weg te gaan als hij in bed ligt. En ik heb het voordeel dat hij die "mama-honger" die jij beschrijft vooral 's ochtends heeft.
    Maar ja ik hoop dat ik ons internet gemaakt krijg en dan ben ik er gauw weer vaker.
    Liefs Lotte

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

In de reclame Natusan zoogcompressen 1 + 1 gratis bij de Kruidvat.

Share This Page