Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Tja ik weet dat ik niet moet reageren in dat soort topics maar hoe ze praten over Jingels :confused: Je mag het best niet eens zijn met iemand maar om dan zulke dingen te zeggen, nee dat gaat tever.

@Marleen: ik hoop dat je kan doorzetten. Mss dat de b6 bij jou wel resultaat heeft.

@Salapio: Ik deed het in het begin maar gewoon tussendoor. Nu Marijn meer eet krijgt hij eerst 1 borst dan fruit of groente en dan weer een borst. Het is even puzzelen maar ook dat gaat weer lukken. :)
    Jammer van het weekendje zeg.

@Hanneke: tuurlijk hoor jij er gewoon bij. ((knuff))

@Snoopy: best lekker knoflookmelk. :D

@Paprika: het was zelfs zo erg dat het flesvoeding en trots topic is gesloten toen.

Veel onzekerheid rondom bv komt voort uit slecht info en adviezen. Iedereen zegt wat anders en men geeft snel het advies om dan maar over te stappen. Als je dan al wat onzeker bent zal je dit ook sneller doen. Alles staat of hangt met goede info en motivatie!

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Heb al jullie verhalen weer gelezen, vind het erg leuk om hier mee te lezen!

Snoopy wat lief zeg dat ze echt zo komt knuffelen met je vriend! Mijn vriend is vandaag echt alleen geweest met Amber, hij heeft zo genoten, dat doet ie vaker!
    Hier nog een voeteneind baby ;) Om 21.12 belde mijn vriend de vk dat ze nu echt moest komen en om 21.25 is Amber geboren! :D
    Wow een tandje!

Appelsientje, de fles krijgt ze niet meer! Ze krijgt nu 's ochtends 150ml met biobim van t lepeltje en 's middags 150ml van lepeltje! (150ml ivm knoeien, gaat nogal wat naast) Gaat prima zo.
    Jij ook al zo'n moeite met groter worden! Ik vind het ook zo moelijk. We zijn begonnen met ene beetje proeven aan groente, weer zo'n stap! Amber ligt ook nog lekker in de wagenbak hoor, kan nog net ;)
    Wat goed van Thijs op de buik draaien! Daar doet Amber nog niet aan!

Marleen, ik moet ook nog even wennen aan het schrijven hier ;)

OVer het bv/ fv verhaal, ik moet me ook zo vaak verdedingen dat ik "nog" bv geef :( En idd je hoort zo veel verhalen over geen melk, geen voeding in de melk. Ik weet dan dat niet kan, maar durf dat eigenlijk nooit goed tegen te spreken :oops:

Appeltje, fijn dat Kevin nog zoveel lekker bij jou drinkt! Amber wil nu al niet meer dan 4x, ben erg bang wat er gebeurd als ze echt gaat eten.

Salapio, Heb even in je fotoalbum gespiekt, wat is Mirre toch een lief meiske zeg! Zo'n vriendelijk gezichtje.
    Pfff lijkt me moeilijk zeg al die gebroken nachten. Amber slaapt overdag ook heel slecht, maar 's nachts gelukkig altijd door.
    Gefelicteerd met Mirre dr halve verjaardag!

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb besloten om maar even niet meer te reageren in dat soort topics, heb nu toch het idee dat door het wegvallen van DM , ze een andere zondebok zoeken, en daar pas ik voor.
    Heb het , in dit topic bijv., hartstikke goed naar mijn zin.
    Ik heb wel het idee dat er door sommigen uitlokking plaats vind , om maar zo snel mogelijk, iemand af te kunnen kraken , als je niet de mening van de * meute* aanhangt.Kennelijk mag je niet je mening verkondigen als je een bepaalde *levensfilosofie* aanhangt, nee dan moet iemand gekrenkt worden,en doen alsof diegene niet goed bij haar hoofd is.
    Schandalig, hoe dingen uit zijn verband worden getrokken.

Ik doe daar niet aan mee. Ik blijf mij verzetten tegen fabels/onwaarheden die geschreven worden over bv.
    Wat ik wil is, goede en degelijke info over bv, en ik weet lang niet alles, maar wat ik weet ,deel ik wel.

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik snap je, en je hebt gelijk Jingels!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nynke, het weekend was best wel geslaagd hoor ... alleen jammer van de nachten ... lang leve de luciferhoutjes :D

AnneLiesje, *trots*

Jingels, *applaus*

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    @ Jingels. Dat is niet alleen met borstvoeding dat is met alles. Moeders die thuisblijven, belachelijk. Full-time werken och wat zielig voor het kind e.d. En iedereen heeft altijd gelijk en de ander doet het echt op een belachelijke manier.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me wel kan voorstellen dat jouw verhalen over hoeveelheid voedingen op welke leeftijd en jouw gebondenheid aan huis (tenminste 's avonds) sommige mensen wel afschrikken. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het knap van je en als het voor jou zo werkt is het goed maar ik zou het zelf nooit kunnen. Ik denk dat er daardoor een beetje een beeld ontstaat dat je met borstvoeding altijd op heel veel voedingen zit en altijd "vast" zit. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

Hier geen voeteneind-baby, deze kleine etter wilde maar niet komen.. Zelfs toen het was ingeleid hebben ze er nog een vaccuumpomp voor nodig gehad om hem eindelijk geboren te laten worden.

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    @Lotte, ik vind het goed dat Jingels dit beeld schetst, dit is een veel realitischer beeld dan een borstenkindje van 2 maanden bijv. die om de 4 uur drinkt en er 's nachts 6 uur tussen laat zitten. En dat dit af kan schrikken is alleen maar omdat mensen verkeerd geïnformeerd zijn, je boft bijv. als je een kindje hebt dat doorslaapt, je bent niet vreemd als je een kindje hebt wat dit niet doet als je begrijpt wat ik bedoel ;) Daarbij weet ik vrij zeker dat jij het ook kan en dat er überhaupt maar weinig zijn die het echt niet kunnen, mijn ervaring is dat het een kwestie van aanpassen is. Je rolt er vanzelf in. Ik heb ook tot m'n dochter 1 was geen nacht meer dan 6,5 uur geslapen, ik deed het er goed op. Een mens kan een hoop hebben hoor! En daarbij heb ik voor mijzelf altijd in mijn achterhoofd gehad dat het tijdelijk is.

Hier ook geen voeteneindbaby, ben (gewoon) bevallen op een bed in de woonkamer.

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Wat een hoop thuisbevallingen hier! Ik ben poliklinisch bevallen, maar achteraf was dat alleen maar omdat de vlos al in het zkh bezig was en het bij mij nogal rap ging. Was ze nog in mijn woonplaats geweest, dan had ze me thuis laten bevallen. Ook al stond mijn bed niet op klossen (waterbed). Ze zei dat ik dan waarschijnlijk op de bank of op de grond in de woonkamer aan de slag had gegaan, hihihi.

Het ging zo snel dat ik bij een eventuele volgende er rekening mee moet houden dat het zeker een thiusbevalling gaat worden.

9. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Lotte, ik merk ook dat ik me iedere keer aanpas aan mijn zoontje. Ik dacht 6 maanden bv te geven en dan te gaan afbouwen. Toen verschoof ik al naar 9 maanden en nu heb ik maar geen einddatum in mijn hoofd genomen. We zien wel hoe het loopt.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik ben ook thuis bevallen. Op t logeerbed :D

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hallo allemaal!
    wij zijn weer terug van vakantie. lekker door-ge-bv-ed natuurlijk. Nog steeds 4 keer per dag ongeveer (dat komt zo uit omdat ik altijd voor de slaapjes voed en bij het opstaan). Jo heeft echt goed leren lopen op vakantie! Geinig is het om hem zo te zien. Tegelijk zitten we in de fase van leren wat wel en niet mag, heel lief en soms ook vervelend. Loopt ie met zn hoodje nee schuddend alles uit te proberen :)

Ik heb een beetje terug gelezen en volgens mij gaat het goed met iedereen?
    Tja, die discussies blijven he, vind het soms ook moeilijk maar ik doe liever niet mee. Eens met Nemo en Jingles dat het goed is om te reageren tegen de fabels. Lotte, ik heb dat ook wel eens gedacht dat mensen afgeschrikt kunnen worden door de gedachte dat je als je bv geeft niet meer van huis kan en mensenschrikken bij mij ook wel eens als ik zeg dat ik nog 4 keer per dag voed. maar ik zeg er altijd bij dat het zo makkelijk is nu. het is gewoon onderdeel van naar bed gaan en duurt bij ons ook maar 5-10 min ('s ochtends eerste voeding iets langer). ach ja, ieder zn manier dus.

o, en ik lees dat jullie gaan wandelen. leuk! maar ik heb 2 juli laatste gesprek voor een nieuwe baan dus ik kan echt niet. misschien een volgende keer.

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    even snel mijn slagroom-gegevens delen: 67 cm en 7.975 gram. Gaat toppie dus!

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goed zeg, Beccaatje!

14. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Nou zeg, dat zijn idd slagroom gegevens :eek: Lekker toch!

Welkom terug Geke, leuk dat het jullie het fijn hebben gehad. Leuj dat Jo zo heeft leren lopen op vakantie. Is voor jullie extra leuk lijkt me, omdat jullie er nu dag en nacht bij waren. Hhaha loopt hij nee-schuddend rond, tja dat is weer een hele andere fase.

Als mensen horen dat ik nog BV geef en dat ik eigenlijk nooit kolf, denken ze ook vaak :confused: zo hoe houd je dat vol?! Het kolven lukt bij mij niet echt (ik heb het ook niet meer geprobeerd) dus bij alles wat ik doe is Sem erbij. En weetje wat: IK VIND HET HEERLIJK hahaha!
    Ik werk nog even niet (over een paar maanden moet ik echt wel weer aan de slag, ivm geld). Er zijn heus wel eens momenten dat het een heel klein beetje jammer is dat ik zonder Sem nergens naar toe kan (een vriendin haar relatie is net over, ze hadden kinderplannen ze is enorm verdrietig en ik kan haar alleen maar troosten als ik Sem erbij heb, ze vindt het niet erg maar ik voel me dan een beetje ongemakkelijk) maar als ik dan weer naar Sem kijk dan denk ik: het gaat allemaal al zo snel, ik wil overal zoveel mogelijk van genieten en ik wil absoluut zo lang mogelijk BV blijven geven. Zeker met al die allergien en astma's binnen de familie.

Ik ben uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen. Mijn weeen begonnen om 00:15 uur en anderhalf uur later mocht ik thuis gaan persen. Dat ging allemaal wel heel snel. Maar na dik een uur zat er nog geen beweging in, dus werd het waarschijnlijk met een vacuumpomp. Ze wilde me liever in het ziekenhuis hebben. Daar nog een uur aan de opwekkers gelegen en toen werd het toch met de pomp. Bij een eventuele tweede zal het ook wel snel gaan zeggen ze en wordt het wel thuis waarschijnlijk. Mijn vriend krijgt dan instructies voor als de VK er niet op tijd zou zijn, haha ben benieuwd of hij een tweede aandurft.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen middels een geplande KS.

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Pff kunnen jullie me een beetje oppeppen wbt het kolven. Ik heb er zo'n hekel aan. Ik werk 2 dagen en kolf dan 2x per dag. Om 11uur 1 kant en om 15uur beide kanten. Ben een half uur per borst bezig :( En heb dan 2x 150 en 1x 100 ml. tsr komt wel snel maar het gaat gewoon zo langzaam, is dit wel normaal. Begin er echt steeds meer tegenop te zien en ben net na 1 kant gestopt :cry:
    Ga ik lekker een half uur eerder weg om Amber live te voeden! (maar is natuurlijk niet de oplossing.
    (heb trouwens de medela swing)

Geke, fijne vakantie gehad zo te lezen. Wat een stap weer het lopen! Leuk hoor.

Sembo, heerlijk genieten hoor van Sem zo lekker bij je!

Barbarintje, zo denk ik er ook over wbt de termijn van het voeden.
    En daarbij komt ik kan niet eens stoppen, kan Amber moeilijk 4 voedingen van 200ml per dag met een lepeltje gaan geven ;)

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Anneliesje: kom op ! Lekker bakje thee erbij op je werk en een leuk boek en kolven maar.
    Wat ik vaak doe als ik kolf is even meemasseren met mijn hand. Dus mijn borst tussen mijn vingers en duim en dan richting tepel drukken.
    En ik heb een dubbelzijdige kolf gekocht omdat dat toch net wat sneller gaat.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.264
    7.312
    113
    Vrouw
    Brabant
    Anneliesje, de hoeveelheden zijn wel netjes toch? Dat kolf ik ook zo ongeveer. Ik zou dan toch voor dubbelzijdig electrisch gaan, kost wel wat, maar is zo relaxed! Ik ben de eerste keer kolven iets minder dan een half uur bezig, heb dan meestal rond de 300 totaal. De tweede keer kolven ben ik meestal na een kwartier al klaar en heb dan ongeveer 150. Denk dat ik met een enkele kolf ook erg lang bezig zou zijn.

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik kolf met een handkolf, en mijn hele kolfritueel duurt niet langer dan 30 minuten.
    's morgens om 11 uur kolf ik 140+120 en 's middags om 3 uur kolf ik 120 + 100.

20. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Anneliesje, netjes toch? ik kolf ook twee keer (soms drie als meneer geen nachtvoeding heeft gehad en dan is het s ochtends voordat ik weg ga 1 borst voeden en borst kolven 150cc) en dan om 10 uur 150+100 en om 14 uur 120+100. Ik ga ook een uurtje eerder weg om dan live te voeden. Ik ben per kolfbeurt (2borsten) ongeveer 15-20 minuten bezig. Ik ben altijd aan het sms-en onder het kolven met mijn vriendin die nog lekker aan het genieten is van haar zwangerschapsverlof! Enneh, Thijs drinkt dus ook nog steeds niet goed uit de fles/tuitbeker, ook ik heb het opgegeven....

Beccaatje, jeetje echte slagroom! Wat groeit die kleine goed zeg!

Hier druk begonnen met bijvoeden. Toch maar eerst groente, hij krijgt het in de namiddag. Dat komt nu even lekker uit met de diensten van mijn man. Dan heeft hij in ieder geval iets te geven, want mamamelk thuis drinken uit een flesje/tuitbeker dat wil hij echt niet!
    Zondag waren we begonnen met worteltjes, eerst grof gepureerd, dat was even schrikken voor Thijs. Bij het avondeten zat hij heel trots in zijn tripp trapp en heb ik stukken wortel voor hem neergelegd. Hij wist meteen wat hij ermee moest doen! :D Ikke trots natuurlijk. En goed kauwen he? Ik stond versteld, hij zelf vond het echt prachtig om dat bij ons aan tafel te doen. Die twee tanden kwamen goed van pas, hij heeft ontdekt dat hij de gekookte wortel er lekker langs kan schrapen. Maar ook de hele wortel in de mond en dan met de kaken kauwen kan ook, goh wat mooi om te zien. Ook was het mooi hoe de vloer was bezaaid met stukjes wortel, ach had mama weer wat te doen ;)

Gistermiddag weer wortel grof gepureerd, ik denk dat het twee volle eetlepels waren en die gingen er met gemak in! (hij had ook honger hoor!) Ook de hele wortel was weer een succes.

Vandaag brocolie, ik dacht eerst dat het niets zou worden, want zeg nou eerlijk; wortel is lekker zoet, maar aan brocolie zit toch helemaal geen smaak?
    Grof geprakt, was lekker, maar zelf uit het vuistje was nog leuker!

Na de groente wil hij graag nog even bij mij drinken. Ik voed maar gewoon op verzoek, ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet doen. Eigenlijk doen we maar wat. We hebben besloten om eerst meerdere groentes te proberen, elke groente 2 dagen. En dan over twee weken s ochtends fruit erbij te doen.
    En dan de groente eerst grof geprakt in de namiddag geven en dan als wij gaan eten nog een stukje uit het vuistje. Volgens mij werkt dit het beste bij Thijs... hoe doen jullie het dan met de bv?

Deel Deze Pagina