Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, grappig snoopy, van dat boodschappenlijstje!
    even snel: als je peer wilt geven kun je beter een paar dagen van tevoren al een peer kopen, kan ie eerst nog even goed rijp worden! nog even door met de banaan dan? is hier allermeest favoriet!
    ik ben weer weg: huizen kijken :)

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Esli, door de borstvoeding kan je schildklier nog meer van slag zijn hoor! Mijn collega heeft dat ook gehad, door al die hormonen.

Snoopy, bijvoeding, tja eergister smulde hij van de banaan en gister en vandaag draaide hij zijn hoofd al weg voordat ik een hapje had gegeven... met een beetje gek doen toch twee hapjes naar binnen gekregen en hem zelf de lepel gegeven. Misschien dring ik ook wel teveel aan. Morgen mag papa weer die kan dat veeel beter.
    Gister met de courgette, een prutje 1 hapje, maar uit het vuistje heeft hij zo een heel stuk op gegeten. En ook echt gegeten soms met schil en al, hij hapt er gewoon een stukje af. Helemaal geen khr gehad alleen soms een beetje kuchen. Vanmorgen allemaal stukjes courgette schillen in de poepbroek. Snap er niets van. Van het weekend gaan we naar center parcs en krijgt Thijs dus uit een potje, wel zo makkelijk. Heeft allemaal even tijd nodig denk ik. Drinken uit de tuitbeker was hij al gewend en dat gaat super.

Salapio, hoe is het met Mirre en de banaan?

Geke, spannend hoor, succes met huizenjacht!

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hier komt ook een trotse mama zich even melden,
    vanochtend op het cb zoveel complimentjes gehad, over de bv dat dat zo lekker gaat, dat ik daar zo mee door moet gaan, niets over aantal voedingen, pap of weet ik veel, gewoon voeden op verzoek en inderdaad heel rustig aan met de BIJvoeding starten! Paar hapjes per dag en over een week of 2 fruit erbij, met 7,5maand brood proberen.
    (Amber heeft erg veel last van krampjes dus lekker rustig aan doen zei ze)
    Ze zei dat ik helemaal straalde als ik naar Amber keek :D

De volgende wandeling zou ik ook wel mee willen, als jullie dat leuk vinden (ook al schrijf ik nog niet zo lang mee)

Ow er is er eentje wakker, ff kijken....

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Zo 3 kwartier slaap was wel weer genoeg ;)

Geke, ga ergens heel anders wonen of in de buurt?

Leuk om te lezen hoe de meesten druk zijn met de bijvoeding!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even ego-berichtje :oops:

Mirre heeft net bij papa wel 3 hapjes banaan opgesmikkeld. Het stuk banaan vond ze niet boeiend :rolleyes:

*trots*

6. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    AnneLiesje,Tuurlijk mag en ga je de volgende keer mee met de wandeling. Leuk he om te horen als ze dat tegen je zeggen! Straal straal.....Ik ben ook heel rustig begonnen met de bijvoeding. Ik doe het allemaal op mijn eigen tempo, lees: Sem zijn tempo. Eerst groentes twee weken lang en toen het fruit erbij. Gister heb ik er een beetje aardappel bijgedaan en dat ga ik zo ook doen. Broodkorstjes moest hij nog niets van hebben. Ik heb nu smeerkaas en smeerworst gekocht, misschien dat hij het dan wel lekker vindt. We zullen zien.....

Salapio, lekker toch drie hapjes banaan! Gekke kindjes, de ene keer wel en de andere keer willen ze niet haha. Net als bij jou appelsientje. Ik zat pas ook helemaal trots tevertellen aan mijn moeder dat hij de banaan zo ontzettend lekker vond. Laat maar eens zien, zei mijn moeder. Ze zat zich er echt op te verheugen. Nou haha hij at met moeite een hapje banaan en hij keek er zo ontzettend vies bij (en de banaan was echt wel net zo rijp hoor). Ach wij hebben dat natuurlijk ook wel eens! Veel plezier dit weekend, lekker hoor een weekendje weg. Gaan jullie ook zwemmen met Thijs? Of lekker in het bubbelbad.....

Geke, en waren de huizen wat? Zou al mooi zijn als er eentje tussen zou zitten he ;) Succes in ieder geval en spannend hoor.....
    Hahaha olijven, dat hij dat lekker vindt. Mijn neefje had dat ook een periode: hij wilde alleen maar olijven.

Snoopy, is leuk he om nu over de kinderen te lezen als je ze ook in het 'echt'hebt gezien, net zoals de moeders natuurlijk. Je hebt er nu een echt beeld bij. We waren er al achter gekomen dat je er in het echt heel anders uit kan zien hahah.
    'jaaaaa, ik wil ook mijn geheugen weer terug.....'

Pareltje, net zoals ik net ook bij AnneLiesje schreef: altijd leuk om te horen toch :D Ook al zeggen ze het niet, jij weet dat het goed zit, maar toch leuk om te horen!

Esther, en hebben jullie een beetje door kunnen slapen? Altijd wel lekker, maar nu extra voor jou ivm met de verhuizing. Zit er al een beetje schot in?

Lotte: hele fijne vakantie, geniet er lekker van 8)

Gisteren was Sem echt wel ziekjes. Koorts, rode betraande ogen, verkouden en erg hangerig. Vanmorgen was er niets meer aan de hand. Ik ben vannavht nog wel een paar keer gaan kijken, maar hij lag heerlijk te slapen. Ik heb hem ook alleen maar om vier uur hoeven voeden en toen voelde hij ook al niet meer warm aan. Gelukkig is hij weer helemaal de oude en zit hij nu in zijn kinderstoel te kijken wat hij nou weer eens uit zou kunnen halen :) De wortel zit in zijn haar zie ik nu hhaa. Heerlijk zo'n kleinte :baby:

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi!

Geke, mijn vriend is nu boodschappen gedaan en ik heb gezegd een rijpe peer mee te nemen, soms liggen ze er wel. En anders nog even een paar daagjes wachten.
    Spannend hoor huizen kijken! Jullie zijn er dus echt over uit of kijk je eerst of je een leuk huis kan vinden ;). Ik vind het altijd wel leuk hoor, een nieuw huis. Maar aan dit huis hebben we nu zoveel gedaan dat we hier voorlopig even blijven zitten. Het is ook helemaal naar onze zin, zijn er zo blij mee! (alle muren zijn gestuct, vaste trap naar zolder en daar de wasmachine en droger, nieuwe badkamer, tuin weer helemaal veranderd voor Eva)

Appelsientje, Thijs dus ook alleen maar kuchen, gelukkig maar toch... die khr klinkt heel nuttig, maar alleen kuchen vind ik veeeeeel prettiger! En wat is iedereen toch in de weer met courgette! Ik vind het zelf niet echt lekker, zou er ook niet zo snel denken om aan Eva te geven. We hebben een tijd terug wel een courgetteplant in de tuin gehad, gaat hier goed in de zomer (tip!). Hadden we 4 courgettes per week, een gedeelte maar in de pastasaus gedaan en de rest weggegeven ;).
    En lekker naar Centerparcs! Groot gelijk dat je een potje meeneemt hoor. Wij hebben hier 3 potjes staan die bij die gratis dozen zat, altijd handig. Vanochtend kregen we bij de post trouwens een pyjamapapje. Maar is met biscuitsmaak (hoe verzinnen ze het!) en alleen water toevoegen, want de opvolgmelk zit er al in. Misschien zelf maar proberen, klinkt wel lekker, maar zal waarschijnlijk heel vies smaken ;).

Anneliesje, heerlijk he zo'n compliment! En Amber dus veel krampjes, wat sneu, Eva heeft eigenlijk haast nooit last van krampjes gehad. Alleen de eerste weekjes wat, maar heel weinig. Met bijvoeden doe ik nu ook maar wat, ik kijk wel uit met de allergene voedingsmiddelen.
    Tuurlijk mag je mee met de volgende wandeling of wat we dan ook gaan doen! Hoe meer zielen hoe meer vreugd hoor!

Salapio, wow, Mirre heeft banaan op! Het stukje banaan vond Eva ook niet zo leuk hoor, het viel ook meteen uit elkaar. Toen ik het in haar mond deed at ze het wel op. Verbazingwekkend hoe ze dat kunnen hoor, ik zag het woensdag ook bij Vincent en Sem, hier begint het er ook een beetje op te lijken ;).

Sembo, gelukkig gaat het weer beter met Sem!

Vanochtend zei ik tegen Eva, die al aan het jammeren was van de honger, dat ik haar banaan ging klaarmaken. Die we dus niet meer hadden bleek toen ;). We hadden nog wel druiven, ik heb er 5 gepakt en wat geprakt en toen gegeven, ze vond het wel lekker geloof ik. Trekken de kindjes die ook net pas bijvoeding krijgen ook van de gekke bekken? Eva doet echt haar hoofd naar voren om te happen, maar het gezicht dat ze daarna trekt :D. Ze zal het wel lekker vinden, maar ook nog erg vreemd denk ik. Ik had haar ook een halve druif gegeven, hup in de mond en na een paar minuten was ie weg. De 2e halve druif ging wat minder, na een paar minuten kwam die er in z'n geheel uit na een hele rare blik van Eva.
    We zijn net in het bos wezen wandelen en daar wat gegeten en Eva heeft een stukje komkommer van de garnering op en een klein stukje brood. Daarna was haar boekje toch lekkerder ;). Ze is trouwens in de wandelwagen in slaap gevallen, ik was bang dat dat niet zou lukken nu ze niet meer in de bak ligt. Ze heeft lekker rechtop gezeten en toen ze moe werd hebben we de leuning naar achteren gedaan en is ze lekker in slaap gevallen.
    Poepen jullie kindjes ook minder sinds de bijvoeding? De poep is natuurlijk wat dikker en ik heb het idee dat Eva er wat meer moeite voor moet doen en dat ze daardoor minder poept. Maar ze lijkt er geen last van te hebben. Vanochtend heeft mijn vriend haar verschoond, de 2e bijvoedings-poepluier. Ik had 'm wel willen zien :oops:, hij zei dat er stukjes wortel inzaten, de brocoli is hij niet tegengekomen ;).

Oeps, moet even eten gaan maken! Eva zal zo wel wakker worden...

Liefs,
    Snoopy

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja nog iets, Eva's 2e tandje (linksonder) is door!

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry meiden ik heb twee dagen de buikgriep gehad en nu even geen puf om op iedereen te reageren. We gaan morgen op vakntie en ben nog druk met pakken en opruimen.

Leuk om te lezen hoe het gaat met de bijvoeding, zowel klein als groot. Marijn vind Rapley erg leuk. Wortels en komkommer zijn favoriet. Verder gaat het drinken weer matig maar ik heb me er maar aan over gegeven. Als hij honger heeft komt hij wel.

Voor jullie allemaal een dikke((knuff)) en tot over drie weken.

10. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Nynke, hele fijne vakantie (waar gaat de reis naar toe). Tot over een week of drie!

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Fijne vakantie!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nynke, fijne vakantie!

13. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Even snel voor het naar bed gaan: fijne vakantie Nynke!

Gaat goed met de bijvoeding he dames :D Bannan, courgette, broccoli, gaat er allemaal wel in zo te lezen!

Anneliesje, leuk zo'n compliment!

Geke, nog een leuk huis gezien? Ga je het zeker weten doen?

Volgende wandeling, leuk! Met wie mag ik meerijden ;)

Esli, hopelijk gaat het uiteindelijk beter met je schildklier, en heeft het gewoon veel tijd nodig om weer te stabiliseren. Sterkte ermee hoor en dikke knuffel!

Ik ga snel weer, morgen om half 6 op heb dagdiensten het weekend. Een heel fijn weekend dames, tot schrijfs!

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Paprika, werkse morgen!

Eva, hoe herkenbaar van die poepluier, ik heb ook gevraagd aan Mark of ie wat gezien had... Zo al 2 tandjes! Gaat hard.

Salapio, lekker smikkelen van de banaan die Mirre

Nynke, hele fijne vakantie!

Sembo, gaat het weer met Sem? Lekker worteltjes in zijn haar smeren.

Ik heb net lekker potje met Amber mee gehuild, vanmiddag om 3uur heeft ze 20 gram broccoli op, niets aan de hand.
    Om 19.00 sliep ze, om 20.00 gillend wakker, aangelegd en weer slapen, 20.45 weer gillen, beetje schommelen, paar harde winden en weer slapen. 21.45 weer gillen, met dr op bed gaan zitten echt krijsen, hoofdje naar achteren gooien.
    Weer aangelegd en al sabbelend weer in slaap gevallen...

Kan dat van die paar hapjes broccoli zijn? Vorige week hetzelfde verhaal alleen toen had ze worteltjes op.

Ben wel erg blij dat ze op zo'n moment zoveel troost aan de borst heeft.

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik zit erdoor :(

Al een paar dagen weer op gemiddeld 15 voedingen + een nachtvoeding
    Justin is stront,maar dan ook strontverkouden.

Heb het ff helemaal gehad :(

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Paprika, werk ze!

Nou ik heb geluk gehad hoor vandaag, Eva heeft nog 2 poepluiers gehad vanmiddag/vanavond! De eerste was echt een mooie volle ;), ik zag wortel, velletjes druif en brocoli :D. Volgens mij wordt het meeste nog niet echt verteerd, klopt dat? Dat de darmen er nog aan moeten wennen?
    Ik doe het eten trouwens niet afwegen, heb vaak geen idee hoeveel Eva binnenkrijgt. Ik reken dan vaak in hapjes, maar hoeveel dat dan is? ;) Vanavond sperziebonen op, nou dat vond ze helemaal niets! Ze heeft nu een nieuw huiltje: het 'nee dat lust ik niet' en vooral 'wil ik niet' huiltje :D. Een heel hoog schattig huiltje... ze wordt zich steeds bewuster van alles, zo leuk! En ze laat ook goed merken wat ze wil. Als ze met haar beker speelt en wij pakken 'm af voor een hapje, weer datzelfde huiltje. Als we de beker dan weer geven is het goed ;).
    Vervelend joh dat huilen van Amber, maar wel herkenbaar. Had Eva vandaag ook weer een beetje, hier is het echt verlatingsangst. Gooit dan ook haar hoofd achterover en blijft ook huilen als ik haar vasthoud. Maar als ik haar dan weer neerleg en blaas, wordt ze rustiger. Loop ik weg, begint ze weer iets harder te huilen maar wordt dan snel stil. Of het krampjes zouden zijn, misschien wel in jouw geval, omdat ze ook telkens wakker wordt. En dan met een beetje verlatingsangst er misschien bij is het natuurlijk helemaal huilen. Maar ik gok ook maar wat hoor ;), zo moeilijk te zeggen.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nathalie, sterkte! Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit! Kan je voor Justin niet iets van antibiotica krijgen ofzo? Zodat hij weer beter wordt en misschien minder vaak gaat drinken zodat jij wat meer rust krijgt?

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Nathalie: als een contact gehad met de VBN of een lk ? Dit is idd niet makkelijk. En is Justin vaak verkouden ?

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hij heeft geen koorts ofzo,maar zijn neus zit gewoon erg dicht.
    Maar dit is voor mij niet anders dan anders hoor :oops:

Heb in totaal 2 weken gehad dat hij rond de 8 voedingen zat,alles daarvoor en daarna heb ik altijd al rond dat aantal gezeten.

Maar ik zit aan mijn limiet denk ik nu :(
    Kopieer ff een paar stukjes uit de Maartmama's 2008:

Op een vraag:Hoe hou je het vol?

Op een vraag:Hoeveel flesvoedingen heb je geprobeerd?:

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    CP van VBN spreek ik iedere dag.
    Iedere dag op het schoolplein(haar dochter en mijn zoon zitten in dezelfde groep)

Dit is nu de 2e keer dat Justin erg verkouden is.

Gebruik zoutoplossing(extra care),xylometzoline(babydosering op recept van de dokter)Luuf en menthol(babyshampoo)

Deel Deze Pagina