En jullie kennen mij een beetje ondertussen denk ik wel. Ik wil doorzetten en alles op alles zetten,maar beken eerlijk ik kan bijna niet meer
Kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit . En zo te lezen is flesvoeding ook geen optie, tja, je moet toch wat. Moeilijk hoor! Ik zit te denken... kan het geen koemelkallergie (of andere allergie) zijn? Eczeem, vaak verkouden, astma in de familie.......
Pf dat lijkt me idd pittig. Zou zo even niets weten. Of mischien borstcompressie proberen ? Of voeden in een draagdoek ? Dan kun je nog rondlopen en heb je je handen vrij.
@ Nathalie. Bij ons werkte een paar druppeltjes bv in het neusje echt supergoed. Vond hij ook veel minder vervelend (hij is 2 maanden non-stop verkouden geweest en ben ondertussen zo handig dat ik zo in zijn neusje kan richten ) Maar als ik dat dan deed kwam even later alles los. Verder weet ik ook niet zo goed wat je kan doen. Ik denk eigenlijk niet dat flesvoeding de oplossing zal zijn (ook niet als hij dat wel zou pakken) Ik geloof niet dat als je de fles zou gaan geven hij ineens op 5 voedingen per dag o.i.d. zou zitten. Wij gaan naar Italie, iets meer dan een week. Heb er zo'n zin in, ik heb daar ruim 2 jaar gewoond en moet mijn kleine kabouter nu natuurlijk gaan showen. Woensdag op het bureau geweest. Hij was sinds eind mei 400gram aangekomen, niet superveel dus. Maar ze waren tevreden, qua lengte was hij wel goed gegroeid en hij was dik genoeg. Moest nu met bijvoeding gaan beginnen. Maar begin pas als we terugkomen van vakantie. Hij drinkt trouwens wel al echt water uit een bekertje als hij dorst heeft. Woensdag feest van mijn schoonouders en het was zo heet dus ik hem maar water gegeven en hij dronk echt best wel veel. Hij begint nu ook echt de begintekenen van eenkennigheid te vertonen. Ging hem dinsdag ophalen op het kdv en zodra hij mij zag moest ik hem ook meteen overpakken van de leidster. En vandaag was hij aan het huilen en mijn zusje had hem vast en toen ik hem pakte was hij meteen stil. En is zo schattig als hij in de kinderwagen zit kijkt hij af en toe omhoog (daar zit bij ons zo'n raampje) om te kijken of ik er nog wel ben en als dat raampje dicht is dan gaat hij huilen) Heb afgelopen weekend weer een botsing met mijn schoonvader gehad, hij haalde het in zijn hoofd om te zeggen dat onze kabouter verwend was. Normaal gesproken speelt hij altijd hartstikke goed alleen in de box of op een kleedje. Alleen mijn schoonvader loopt altijd met hem rond en geeft hem geen rust enzo. Waar hij dan weer hartstikke kriebelig van wordt. Maar zaterdag was hij gewoon vervelend als ik hij zichzelf moest vermaken ging hij superhard gillen. Dus mijn vriend kwam binnen met mijn schoonvader en ik zei van pfff hij is wel vervelend vandaag hij wil niet spelen en ik moet nog super veel doen. Zegt mijn schoonvader "ja hij is gewoon verwend" Ik was zo kwaad he en ik zei "ik zou dan niet weten door wie, in ieder geval niet door mij" Oh kan daar dan zo kwaad over worden he. I.p.v. dat hij nu eens een keer zou zeggen dat we het goed doen. Want het gaat echt supergoed, het is een vrolijk lief mannetje, groeit goed, slaapt goed. We doen het goed samen e.d. maar die man kan alleen maar commentaar leveren. (even mijn irritatie eruit gooien ) Wij zijn vandaag tot de conclusie gekomen dat als je per ongeluk een kindje krijgt het een jongetje is.. Echt alle mensen bij wie het niet gepland was in de omgeving krijgen een jongetje Ben nu wel benieuwd naar jullie kindjes nu jullie elkaars kindjes allemaal gezien hebben. Ik ben helaas niet zo mobiel wat dat betreft, wij hebben maar een auto en die heeft mijn vriend eigenlijk altijd nodig. En ik heb dan wel een OV-jaarkaart maar om nu 2 a 3 uur heen en 2 a 3 uur terug in de trein te gaan zitten met een klein kind dat spreekt me ook niet zo aan. Maar ja ik ga maar weer eens proberen te slapen. Ben veel te druk bezig met de vakantie, ik heb al een lijst gemaakt van 2 kantjes van wat we allemaal mee moeten nemen. Weltrusten! x lotte
Snoopy, hier ook van die onmogelijke slaaphoudingen. Ik ga er ook altijd maar vanuit dat ik het vanzelf wel hoor als het niet goed is. Tot nu toe altijd groot protest gehoord als hij klem lag of niet meer terug kon draaien. Hij slaapt ook vaak op zijn buik, maar ik vind het niet meer zo eng, omdat hij zijn hoodje goed op kan houden en als hij zijn hoofdje neerlegt is het nu altijd met zijn gezichtje opzij. (avatar foto is idd gemaakt in het Kralingse Bos) Josine, gelukkig dat Sem maar 1 dagje last heeft gehad. Bij AH heb je trouwens fruit waar een sticker "eetrijp" op zit (peren, mango), dat vind ik wel erg praktisch. Zeker omdat ik nooit geluk heb met mijn peertjes. Onrijp op de schaal leggen en meestal slaan ze bij mij het lekker rijpe stadium over en zijn gelijk rot Geke, spannende tijden voor je nieuwe baan, nieuw huis! Ga je ver van je bekende stekkie? AnneLiesje, lekker joh die complimentjes! Dat zijn opstekers. Natuurlijk leuk als je een volgende keer meegaat wandelen! Het is echt superleuk om de mama's en kindjes in het echie te hebben gezien. Nu 'lees' ik de berichtjes meer alsof ze door de mama zelf worden gesproken, omdat je de stem en manier van spreken erbij kan 'horen'. Nynke, fijne vakantie! Lekker hoor 3 weken weg.... Paprika, je mag de volgende wandeling wel met mij meerijden, hoor! (Alleen de hond kan dan denk ik niet meer erbij) Werkze dit weekend. Poeh Nathalie, dat is erg pittig 15 voedingen. En dan ook nog een kieskeurig mannetje...wat een lastig parket. Helaas heb ik geen creatieve oplossing voor je...sterkte! Lotte, wat een gez**k (pardon my french) heb je toch iedere keer met je schoonfamilie. Blegh....Heb je al eens geprobeerd om het rustig zonder dat Thijs erbij is bespreekbaar te maken? Te vertellen waar je wél behoefte aan hebt? Zo stapelt het zich alleen maar op en kan het gaan escaleren. Dat is in niemands belang. Haha, grappige theorie over de knullen...Ik was niet per ongeluk zwanger geraakt, maar we hebben ook niet getimed met klussen, zeg maar. De verhuizing verloopt voorspoedig. Het gaat erop lijken! Maandag gaan we wel over, maar er moet nog wel het een en ander gedaan worden de komende week. Nachtrust is wat minder geweest Gisternacht heeft V wel doorgeslapen tot 6.00u, maar was ik aan de diarree in de nacht. Iets verkeerds gegeten denk ik Vannacht was het feest om 1.00u, 3.30u en 7.30u begon de ochtend alweer...ben een beetje moe nu De bv en kolven gaan trouwens wel weer lekker nu.
4 nachtvoedingen gehad 9.30 gevoed en naar bed,werd om 23.45 wakker gevoed en weer naar bed. Daarna om 1.00 uur,2.00 uur,4.00 uur,5.00 uur
5 kinderen zitten tv te kijken(1 vriendinnetje van de oudste heeft gelogeerd) Ik hoop dat ik ze nog ff rustig hou voor de tv,mama is echt heel moe
Och jeetje Nathalie, wat veel! Ik kan me voorstellen dat je de kinderen even voor de tv zet als je zo moe bent. Echt zwaar hoe het nu bij jou gaat, ik kan het niet anders zeggen. Tips kan ik je eigenlijk ook niet geven, het klinkt hard en zwaar maar ik denk dat je niet anders kan dan meegaan met Justin (wel even nagaan of hij misschien ergens allergisch voor is). In ieder geval sterkte en zet hem op! Paprika, kunnen dan ook samen reizen met de trein. Werkse dit weekend. Lotte, Italie. Leuk joh, geniet er lekker van! Bij ons was Sem erg gepland Snoopy, ik merk ook steeds meer aan Sem dat hij op bepaalde momenten verlatingsangst heeft. Zo sneu vind ik dat. Het is ook maar afwachten voor zo'n klein kindje wanneer mama weer terugkomt. Daarom blijf ik ook maar dag en nacht bij hem Ik heb eigenlijk nog geen gekke dingen gezien in de ontlasting van Sem. Ik vond de BV ontlasting wel lekkerder ruiken, dit is meer een echte poeplucht! De slaaphoudingen van Sem vallen eigenlijk wel mee. Als hij wakker is dan gaat hij wel het hele bed door (en dan hoor je ook duidelijk wanneer hij klem ligt) maar als hij eenmaal slaapt blijft hij meestal in één houding liggen. Nou dat heeft hij niet van mij hoor Heel handig idd dat er op het fruit 'eetrijp'staat. Menig stukken fruit kan ik vaak weggooien! He bah Esther, je moest er vannacht weer vaak uit. Misschien overdag een uurtje slaap meepakken. Neem ik me ook wel eens voor, maar ik heb het van de week pas voor het eerst gedaan (en dat was me toch lekker haha) Nou ik ga eens wat in het huishouden doen, meneertje ligt nu lekker te slapen.
Hèhè heb nog even kunnen slapen tot 11.30uur. Dat scheelt een slok op een borrel. Nathalie, hoop dat de kids vandaag extra lief zijn voor mama! Hier soms ook verlatingsangst. Ik doe maar vaak kiekeboe en maak er een gedag-zeg-ritueel van en dat lijkt vaak wel te helpen. Nu heeft hij een humeur om op te schieten, zeg. Niks is goed, zelfs niet bij mama hangen en drinken . Nu dacht ik vanmorgen 2 bobbeltjes in zijn onderkaakje te zien, dus het zouden tandjes kunnen zijn. Arm knulletje... Naja, we doen het lekker rustig aan vandaag. Denk dat JP even alleen naar de zaak gaat. En vanavond (gelukkig wel bijtijds) gaan we lekker samen met vrienden sushi eten in de stad.
Weet je zeker dat het echt honger is Nathalie? Ik had op een gegeven moment ook dat Kevin steeds halve voedingen dronk en ik dus elke 1,5 a 2 uur aan het voeden was. Toen ben ik begonnen met borstcompressie en het aanbrengen van regelmaat in de slaapjes (en voedingen). Ik kon namelijk op een gegeven moment honger van moeheid niet meer zo goed onderscheiden. En voor het kind is het ook vermoeiend om zo vaak te drinken waardoor ze niet goed doordrinken wat weer resulteert in vaker komen. Ik weet dat 'voeden op verzoek' alom geroemd wordt, maar soms moet je je kind even helpen (en het jezelf makkelijker maken). Sterkte!
Gaat alweer beter vandaag Stand tot nu toe: 4 Borstvoedingen 2 flesvoedingen(hypo allergeen)van 70 cc Die FV heb ik gegeven om nu zelf even op adem te komen
Nog 50 cc BV uit de fles. Van 21.00 uur tot 21.30 uur gesabbeld op beide borsten om en om. En nu naar bed gebracht. Hoop een goede nacht
SEMBO, gelukkig is Sem weer de oude ... en lekker hoor wortel in zn haar (hij wil natuurlijk net zulke mooie rode haartjes als Vincent!) SNOOPY, ik geef de banaan met een handvat van de schil er nog om ... kan ze het beter vasthouden (maar ik denk dat het wat groot is om lekker in dr mond te doen). Mirre poept ongeveer evenveel (maar poepte al niet iedere dag) en er zitten inderdaad stukjes wortel of brocolli in ... en korreltjes van het brood. NYNKE, (lekker laat) fijne vakantie ANNELIESJE, kan van het bijvoeden zijn - Mirre laat ook iets meer harde scheten (die enorm stinken trouwens), ook niet zo gek ... die darmen krijgen op eens zo iets anders te verwerken. Maar misschien heeft het ook te maken met verlatingsangst? Bij Mirre zit ik op dat soort momenten tegenwoordig te twijfelen tussen pijn in buik ne verlatingsangst ... Ah kijk, Snoopy denkt ook verlatingsangst hihi. NATHALIE, pfff .. kan me voorstellen dat je het helemaal hebt gehad ... zit ie niet in een sprongetje? Met 4,5 maand is er 1. Mirre had daar echt al 4 weken van te voren (veel) last van ... En ik zou contact opnemen met een lactatiekundige. YEAHYEAHYEAH lekker doorgeslapen (superfoto!) LOTTE, fijne vakantie. En wat een &*&*(( die schoonpa. EETRIJP, er is een leuke Keuringsdienst van Waarde over eetrijp ESTHER, mooie avatar! En pfff ... pittige nachtjes SLAAPHOUDING, Mirre ligt tegenwoordig het liefst op haar linkerzij en nog het allerallerliefst met haar hoofdje in het matras (maar dat vinden dr ouders niet zo tof) *** Mirre alarm ... bijvoeden gaat hier heel goed. Banaan, brood en wortel gaat er allemaal min of meer in ... nachten ook ok, max 1x Zwaai!