Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Spierpijn is over gelukkig.

Heb weer andere zorgen :rolleyes:
    Michelle mijn oudste is al 3 weken aan het hoesten(zeehondenhoest)
    Daarbij heeft ze nu ook buikpijn en erge hoofdpijn.
    Ze kan het slijm niet ophoesten.

Heb de dokter gebeld,maar die zat helemaal vol.
    Ze gingen wel even overleggen en moet om half 12 even de dokter terug bellen

Justin is ook nog zo erg verkouden :(

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Kan om 14.40 uur terecht bij de huisarts.

5 minuten maar,dokter zat helemaal vol,maar ben al gerust gesteld dat de dokter toch even naar haar longen wil luisteren.

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beterschap voor Michelle! En fijn dat je even terecht kunt.

4. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Anique, lijkt me ook pijnlijk en naar om te zien. Jij had dat ook zo graag gewild: kindje aan de borst. Ik vind het wel errug goed van je dat je afgekolfde melk geeft. Je wilt toch het allerbeste voor je kind! Ik hoop voor je dat het alsnog een keertje lukt, inderdaad wie weet met behulp van een LK.
    In ieder geval nog wel gefeliciteerd met je neefje :D

Nathalie, ach zielig voor Michelle, beterschap! Laat je het weten wat de dokter heeft gezegd?

Paprika, dat is helemaal niet leuk zeg dat je ouders gaan scheiden. Al ben je 60 en je ouders 90, dan nog wil je dat ze bij elkaar blijven. En ja in dit geval zou je wel steun willen hebben van een broer of zus. Gelukkig gaat het met je eigen gezinnetje wel goed. Gek, ik dacht meteen dat er iets tussen jou en je partner speelde. Ik dacht nog: daar heb ik in het bos helemaal niets van gemerkt, jullie waren juist zo leuk samen met Lieve. Hoe gaat het nu met Lieve?

Jingels, haha didididik. Ik verheug me echt op dit soort uitspraken van Sem dalijk. ga ik allemaal opschrijven en hem daar later mee confronteren :) Toen mijn nichtje een paar jaar oud was zaten we in de auto. Naast ons stopte een hele mooie BMW cabrio. Ze zegt: ' Die mensen hebben niet veel geld, dat is zielig.' Ik kijken en dacht: nou dat valt volgens mij wel mee. Ik vroeg waarom ze dat dacht, ze zei toen: ' Omdat ze geen dak kunnen betalen.' Geweldig!

Salapio, Mirre verkouden, zielig om te zien. Ik heb het een paar uur gezien bij Sem en dat vond ik al zielig :oops: Sem begon ook ineens weer erg te kwijlen een paar weken geleden en van de week zag ik pas dat de boventanden doorkwamen. Zo en daar heeft hij gister erge last van gehad, was een lange dag voor allebei.....Maar nu gaat het weer, vanmorgen in ieder geval wel. Hij ligt nu te slapen.
    Ja en dat schaterlachen, daar word je echt helemaal gelukkig en vrolijk van. Als we hem licht kietelen dan begint hij al, of als je gek gaat dansen inderdaad. Mond helemaal open en hard lachen, smelt, smelt.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik voel me niet aangesproken hoor ;) maar mij (en mijn zusje ook) is het na 10 weken kolven idd weer gelukt Annika aan de borst te krijgen. Moet wel zeggen dat ik tussendoor wel steeds ben blijven proberen.

6. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

May 17, 2007
    1,540
    299
    83
    Female
    huismoeder
    Leusden
    Zo, wat is er weer veel. Ik heb alleen de laatste 2 pagina's gelezen.
    @ Nathalie, dat is schrikken zeg. Hopelijk gaat het nu weer beter met je been.

@Salapio, Mirre gaat vast gauw de groentes ook lekker vinden. Beterschap voor haar.

Verder iedereen die ik vergeten ben een dikke knuffel.

Afgelopen nacht heeft ze voor de 1e keer in maanden de nacht doorgeslapen! Waarschijnlijk komt dat omdat ze bij ons in bed lag. Sinds we begonnen zijn met hapjes, kwam ze ’s nachts vaak en kregen we alle drie een beetje te weinig slaap, dus sinds begin deze week vanaf de 1e voeding bij ons in bed en dat ging al goed, lekker doorslapen tot +/- 8.00 uur en afgelopen nacht hebben we haar direct na de laatste voeding in bed genomen en toen heeft ze dus heerlijk doorgeslapen tot 7.15 uur.
    Dus zeer waarschijnlijk mamahonger, want als ze wat onrustig werd, aaide ik haar over haar wangetjes en gaf haar een kusje en dan sliep ze lekker weer verder. Ik denk dat ik de komende nacht haar weer ga proberen om haar in haar eigen bedje te laten slapen, kijken wat ze dan doet.

Afgelopen dinsdag maar eens een warmhoudbordje gekocht, had ik dat maar eerder gedaan. De bloemkool ging er nu wel lekker in. Ook heeft ze inmiddels haar eerste fruithapje gehad wat er lekker inging en we zijn dinsdag begonnen met oefenen met een tuitbeker, ook dat gaat best wel goed.

Helaas vindt Eliora het niet zo leuk meer in de box, ze is nu aan het mopperen. Eigenlijk moet ze slapen, maar ze wil niet en als ik haar in bed leg, doet ze haar beentjes omhoog, zodat ik haar niet kan instoppen en lukt het mij dan toch, dan trekt ze met haar handjes de deken weer omlaag. Ik heb wel een klein boefje.

Veel succes allemaal en een goede dag toegewenst.

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    moest hier wel oom lachen...Mijn zoon is net zo groot als een 'vriendinnetje' dat 3 maand ouder is en in principe ook als 'groot' telt (geboortegewicht 8 pond)

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Sembo, Salapio en Paprika, lastig zeg zo weinig nachtrust! Hoop dat het snel beter gaat!
    Ik moet zeggen dat Amber vanaf dat ze 2.5 maand is 's nachts niet meer is wakker geworden :oops: :) Maar ja als je maar 2x een half uur slaapt overdag moet je het 's nachts wel inhalen natuurlijk!

Paprika, ik snap je heel goed, ook mijn ouders staan op het punt om uit elkaar te gaan na 32jaar, en dat is zo verdomde moeilijk! Ik heb gelukkig wel een broertje en een zus. Knuffel!

Offtopic, moet kunnen toch, hoort ook bij ons leven!

Gisteren zoiets moois, ik was aan het oppassen op buurkindjes, jongetje van 2 en meisje van 2 maanden.
    Begint Amber beetje te jengelen zegt mijn buurjongetje terwijl hij naar mijn borst wijst, Amber drinken :D Kijk die heeft het door.

Salapio, Amber kwijlt ook zo vreselijk, en alles in haar mond doen en op kauwen, maar nog geen tand te zien!

Natas, fijn dat je nog even terecht kon bij de ha, succes zo!

Pareltje, lekker een nachtje doorgeslapen! Hopen dat het vaker gebeurd. Heb je zo'n antilek beker, of een gewone? Amber snapt zo'n antilek beker echt niet, net als speentje!

Anique, moeilijk inderdaad, maar hij krijgt toch lekker jouw melk! En gefeliciteerd met je neefje, leuk zo weinig in leeftijd schelen.
    Mijn zus is 31, maar ja zonder partner wordt het lastig om kindjes te krijgen ;)

Arme Mirre, beterschapjes.

Snoopy, hier is het al 2 maanden lang 4 voedingen, krijg er ook niet meer in, dus zal wel genoeg zijn!

Appelsientje, leuk die goede berichten! Amber heeft een paar slokjes uit de tomme tippee gedaan! Ik dacht laat ik het weer eens proberen en ja hoor, mijn moeder zei dat ze er niet boos op werd ;)

Amber kan ook zo heerlijk schaterlachen, zodra ik haar uit bed til 's ochtends begint ze al!

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Salapio, knufje voor mirre haar verkoudheid!

Sembo, zo ook al boventandjes? Die Sem wordt al groot! Ik ben benieuwd wanneer hier de boventanden komen... mijn gevoel zegt dat het niet zo heel lang meer kan gaan duren. Hij bijt mij vandaag constant, wordt er een beetje tureluurs van.

Paprika, sterkte met deze moeilijke tijd, dikke knuf.

Nathalie, jeetje een schok, gelukkig is het goed afgelopen, je zal vast je hart ergens in je keel hebben voelen kloppen. Ach arme Michelle, ook een knufje!

pareltje, lekker even doorgeslapen! Misschien is het 1 van haar nieuwe gewoontes?

Anique, lastig hoor. Maar echt super goed van je dat je in ieder geval kolft. Krijgt hij toch heel veel goeds!

Anneliesje, blijft lastig die fles he? Nou wij gebruiken inmiddels geen flessen meer. De oppas is nu op vakantie en mijn man doet altijd de tuitbeker. Als de oppas weer terug is (over 4 weken) dan mag hij van mij de fles mooi laten staan en lekker uit de tuitbeker drinken. Moet uiteindelijk toch, dus nu gewoon wat eerder.

Nou het ligt dus niet aan mijn kookkunsten. De verse sperziebonen gingen er ook in. Wel had ik het gepureerd, maar toch zo glad als een potje is het nooit en er zaten toch stukjes in! Hij lust dus nu: courgette, sperziebonen, wortels en tomaat. Hij vind broccoli en bloemkool vies...

Fruit zijn we later mee begonnen en dat vind hij tot nu toe maar niets. Ach geduld... Banaan was de eerste keer lekker, maar de keren daarna vies. Appel was vies... en vandaag nectarine, toch twee hapjes!

Vannacht was een beetje raar. Ik had hem nog gevoed op bed gelegd en een kwartier later (ikke natuurlijk weer ver weg in dromenland) wordt hij krijsend wakker :( Geknuffeld en terug gelegd, maar bleef huilen, en ik dacht even dat hij meer honger had. Alleen maar sabbelen... echte mamahonger dus!

10. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hallo kletskousen! :)
    ik moest even flink bijlezen. even druk geweest met regelen/huizen kijken enzo, wat een moeilijke beslissingen zijn dat. iemand vroeg het een paar dagen terug: de beslissing om te gaan is genomen, mn vriend heeft inmiddels ook een andere baan gevonden. we gaan helemaal naar Enschede (wonen nu in Amsterdam). wel leuk ook allemaal hoor :)

bolbuikje: goed te horen dat je er nog (of weer) bent! wat knap dat je ze weer aan de borst hebt joh. geniet maar lekker van dat succes. gaat het wat beter met jou ook?

ready: snap het hoor, dat je niet meer wilt kolven. gaat vast wel goed nu na 9 maanden. ik ben zelf af en toe verbaasd nu hoe flexibel de bv is. Jo drinkt soms 4 keer op een dag en soms (als ik er niet ben) maar 2x of zelfs 1x. hij wil altijd als ik aanbied. en beterschap voor mads, vond Jo ook zo vreselijk zielig toen ie waterpokken kreeg.

nathalie: zonnebank al weggegooid. allemachtig wat een schrik, heb je er nog last van? en beterschap voor de kindjes!

sembo: lekker toch geklets buiten alles om, al volg ik misschien niet alles, vind het wel leuk om te lezen. poeh, heftig al die tanden. zit hier ook weer met een kwijlkind maar geen kiezen te zien nog, komt er wel aan denk ik.

Paprika: wat naar dat je ouders gaan scheiden. weet helaas hoe akelig dat kan zijn, het is zeldzaam dat die dingen op een prettige manier gaan natuurlijk. heel moeilijk als kind om daar mee om te gaan/ tussen te staan. gaat het al wat beter met Lieve? heel veel sterkte!

anique: dat kan ik me best voorstellen dat je het moeilijk vind dat babietje wel aan de borst te zien. ik had dat na mn bevalling ook bij mensen die vertelden hoe makkelijk en goed hun bevalling thuis ging. had me dat ook andersvoorgesteld en daar kan je best lang last van hebben. heb je het haar verteld? en denk je erover een LK nog in te schakelen of zie je dat niet zitten? Je doet t super hoor, petje af!

jingles: wow, wat knap van jelte dat ie al bijna dikkiedik kan zeggen! bij ons is het alleen maar da en dis en ja en neeneemama (dat vooral is een veel gebruikt woord) :)

salapio: beterschap voor mirre en ze leert heus wel een keer zelf in slaap te vallen hoor, hou moed! ;)

pareltje: lekker zeg, doorslapen. hmm, misschien wel goede tip dat warmhoudbordje. meer mama's daar ervaring mee? Jo is aan het leren zelf eten met vorkje/lepeltje, vindt ie erg leuk en boeiend. paar hapjs dan hoor want dan heeft ie er wel weer genoeg van om aan tafel te zitten.

anneliesje: wat een slim buurjongetje heb jij! :)
    jij ook heel veel sterkte!

@etenskwesties: het kan zo verschillen, de ene keer is een potje lekker, een paar maanden later helemaal niet, ene keer is tomaat favoriet, dan weer andijvie... gewoon maar blijven geven (haha, ja zou wat zijn als je gewoon zou stoppen met eten aanbieden) en varieren. en natuurlijk proberen niet boos/gefrustreerd/verdrietig te worden als het lekkere eten geweigerd wordt ;)

Jo heeft zich vanmorgen een tand door de lip + bloedneus gevallen, hij viel van het bed (ow, domme mama!) viel allemaal mee uiteindelijk gelukkig. verder slaapt ie enorm veel de laatste week: vanmorgen 7.30-9.00 wakker en toen weer van 12.00-14.00. de rest heeft ie geslapen, slaapt nu nog. gister ook zowat de hele dag volgens de oppas. zou ie een beetje ziek zijn? wij zijn ook niet helemaal fit maarja, veel te piekeren...

heel verhaal en ook nog groeten aan nemo, loeki, stranger, appelsientje en de rest!

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Geke: leuk zeg zo'n andere omgeving, andere mensen. Qua mentaliteit ook wel anders ( aldus een oud-achterhoekse, nu wonend in de buurt van A'dam ;) )

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Paprika: ik voed eigenlijk gewoon op verzoek met zo nu en dan een paar slokken water tussendoor. Ik zou wat gaan minderen maar doe ik nu toch maar niet. Ik tel eigenlijk nooit de voedingen dus geen idee hoeveel het er nog zijn.
    Hoe vaak voed jij nog ? Jij kolft ook nog op je werk toch ? Ik ben daar 3 weken geleden mee gestopt.

13. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    @jingles: de andere mentaliteit is een van de redenen om te gaan. kom zelf ook niet uit amsterdam... ;) hebben mooie jaren gehad hier hoor. maar tijd voor iets anders. kind in de stad vind ik ook niet zo leuk.

14. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor de lieve woorden aan mijn adres! Het wordt zeker gewaardeerd.

Nemo, vandaag heb ik heel veel gevoed, denk wel een keer of 11. Ze heeft standaard een beker vers water staan waar ze uit kan drinken als ze wilt. Normaal zit ik denk op de 6-8 voedingen, waarvan zeker 2 korte. Ik kolf idd ook nog 2 keer op m'n werk, maar ga denk binnenkort naar 1 keer. Heb er eigenlijk geen zin meer in :oops: Maar 1 keer kan ik dan nog wel opbrengen ;)

Anneliesje, aardig gek he, mijn ouders waren ook al meer dan 30 jaar samen. Weet je, er bestaat nu geen één lang huwelijk/samenzijn meer in mijn omgeving, zijn allemaal gescheiden. Wij zijn alweer 12 jaar samen dit jaar, en kan me zoiets toch echt niet voorstellen.

Pareltje, super hoor, hoop dat het doorslapen een blijvertje is!

Geke, allebei van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe baan! Al een huis ook of nog aan het zoeken? En Jo lekker laten slapen, das vast niet voor niets. Misschien dan toch een beetje ziekjes aan het worden.

15. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Haha. Kijk eens Geke, kom je onze kant op ;). De mentaliteit mag hier dan wel anders zijn, ook hier wordt bv gegeven ;).

Heb zelf ook bijna 4 jaar in Amsterdam gewoond, vond het heerlijk maar idd, voor kinderen minder praktisch. En als je die eenmaal hebt, is het flexibele uitgaan en het "altijd wat te doen" opeens ook een stuk minder nodig :).

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    FF egoklagen ...

Net weer ruim anderhalf uur bezig geweest met Mirre naar bed brengen. Het lijkt wel alsof ze het nodig heeft minimaal 2x wakker te worden, te huilen tot ik haar oppak en weer in slaap sus, voordat ze 'echt' gaat slapen (dan nog wordt ze vaak iets van 2u later weer wakker).

Tijdens die sessies probeer ik me echt voor te houden dat dit heus wel een keertje stopt ... maar ben het eigenlijk wel een beetje zat soms stiekum :oops: :cry:. Kijk ... anderhalf uur klooien is niet erg als ze vervolgens lekker doorslaapt (zeg ik nu :)) ...

Nieuwe mantra: tisunfasetisunfasetisunfase ...

(of moet ik haar later naar bed brengen? Ze is echt wel moe als ik haar naar bed breng, valt bij mij ook vrij snel in slaap, maar wordt dus na een minuut of 5 weer wakker. Ik wacht na het in slaap vallen wel tot ze echt slaapt ... denk ik ;))

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Michelle heeft geen ontstekingen gelukkig.
    Heb nu een hoestdrankje gekregen voor droge hoest.

18. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Paprika: ik lees het nu pas.... zeker niet leuk dat je ouders uit elkaar gaan. Sterkte!

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gelukkig! Hopelijk gaat het snel beter :D

20. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Beterschap en inderdaad: hopelijk gaat het snel beter.

Share This Page