Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Paprika:Wat een vervelende situatie meis,mijn moeder ligt ook in scheiding van mijn stiefpa.

De scheiding tussen mijn moeder en echte vader heb ik al 2 keer meegemaakt(is hertrouwd met mijn vader en weer gescheiden)

Mijn moeder treft hele foute en verkeerde mannen :cry:

Wil nu ook geen man meer,is compleet het vertrouwen in mannen kwijt.

Ik moet een hoop regelen samen met mijn moeder,advocaat,uitkering enz..

Daarnaast steun ik mijn moeder momenteel financiel,omdat ze helemaal niets meer heeft :(

Heel vervelend allemaal

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    nathalie: gelukkig! hoop dat het snel beter gaat.

paprika: dank je wel! ja, ik maak ook geen slapende kindjes wakker hoor ;) hij voelde zich vanavond al wat beter leek het.

ready: de spijker op z'n kop. we zijn nu burgerlijk genoeg om ons wilde amsterdamse leven op te geven LOL

salapio: lastig zeg, maar je nieuwe mantra is goed hoor! en tja, zelf in slaap vallen moet ze een keer leren... als jullie er allebei aan toe zijn. ik vond het ook altijd vreselijk als jo lag te jammeren in zn bedje maar heb het doorstaan (ging er ook weer heen als het te erg / te lang was hoor). nu is hij een heeeele makkelijke slaper meestal. je legt hem in bed en hij is stil. er is hoop!

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    nathalie, dat was nog een reactie op je vorige berichtje. wat heftig zeg. moeilijk is dat als je je moeder moet helpen terwijl je ook nog je kids hebt om voor te zorgen. sterkte ermee.

4. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.539
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @ Nathalie, veel sterkte met deze situatie.

@ Paprika, ook voor jou heel veel sterkte.

Verder heb ik niet gelezen.

Eliora heeft eerst vannacht in haar eigen bedje geslapen, en vanaf de 1e voeding weer bij ons. Met een onderbreking van een voeding om 6.45 uur heeft ze doorgeslapen tot 10.45 uur. Daarna heeft ze een halve appel opgegeten, in bad gegaan, lekker bij mama gedronken en daarna nog ruim een uur geslapen. Ben gewoon verbaasd.

Gisteren heeft ze weer lekker worteltjes gegeten en gisteravond weer uit haar antilek tuitbeker gedronken. Vanochten dus voor de eerste keer geraspte appel en ook daarvan ging een halve appel naar binnen.

Zo, vanmiddag even boodschappen doen, vanavond een cake bakken en verder nog het een en ander opruimen, stofzuigen en dweilen.

Een goed weekend allemaal.

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Nathalie, gelukkig gaat het goed met michelle.

Salapio, kan me heel goed voorstellen hoor dat je het even zat bent. Je wilt natuurlijk dat je kindje gewoon goed slaapt. Is ook beter voor haar. Ik zou niet weten wat er aan te doen. Gister avond zijn wij met Thijs ook flink in de weer geweest. Hij is gewoon een beetje aan het uitproberen volgens mij. Want als ik dan bij hem kom dan ligt hij te lachen in bed met hele rode ogen van vermoeidheid... kleine boef!

Even een voeding update: broccoli met een klein beetje aardappel geprakt is wel erg lekker (vandaag en gister) En de nectarine die ging er ook wel in vandaag! Zou hij het door hebben?

6. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Zooo herkenbaar!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    NATHALIE, jeetje meid dit is wel een heel heftige situatie. Lief dat je er bent voor je moeder. Veel sterkte!

GEKE, hihi eindelijk toe aan een burgelijk leven (hoewel ik best wat burgelijke Amsterdammers ken) ... ennuh hoe oud was Jo toen hij zo'n 'droomslaper' werd? heb jij daar nog wat aan gedaan of ging dat vanzelf? Laten jammeren ... ik wou dat dat kon. Mirre jammert eventjes en dan gaat de sirene aan. We hebben het laatst weer eens geprobeerd: na een half uur opgegeven. En dat vond ik eigenlijk al onbabylijk lang :oops:

PARELTJE, lekker hoor zo'n goeie slaper :D

APPELSIENTJE, fijn dat Thijs zo lekker aan het eten is :D. En ook al zo'n boefje. Mirre kijkt dan ook met betraande oogjes heel blij als ze ons weer ziet. Ik denk alleen dat het geen uittesten is, maar dat ze echt heel blij is dat wij er weer zijn. Verlatingsangst dus ... Denk ik dus (en anders laat ik nu dus al over me heen lopen :rolleyes: :))

Klaagmodus gaat weer even aan ...

Mirre is echt weer aan het spoken snachts. Duidelijk mamahonger. Wordt ook weer heel vroeg wakker, wil dan niet meer slapen. Ik was gisteren dus al om 5u op en daarna fris en fruitig (we doen alsof) gewerkt. Vannacht 2x eruit (rond 1u en 3u), ruim een uur steeds bezig geweest. Mirre wil dan vooral sabbelen/drinken.

En weer een lekkere clash gehad met mn man :evil: ... die ligt nu lekker te pitten (is moe ... ja en ik ben toppiefit natuurlijk *fronst*).

Heel goed voor het huwelijkse plezier die gebroken nachten :rolleyes: ...

Klaagmodus gaat weer uit ... Salapio zet glimlach op ... en gaat lekker knuffelen met Mirre :D

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ja! Gisteren heeft ze supergoed gegeten.

Rond 11u brocolli en aardappel bij mn man - had in dr ene hand de broc en de andere de aardap. Om en om in dr mond. Soms keek ze naar de broc, maar ging de aardap naar dr mond en andersom hihi.

Ruim een kwart boterham op. Alleen het fruit rond 18u moest ze niet, ze is dan duidelijk te moe ...

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier weer een kleine update.
    Kevin's tweede voortand is al een week aan het etteren. Hij is nog nèt niet door. Kevin zit de hele tijd te blazen en met zijn vinger in zijn mond. Qua eten gaat het daarom ook niet lekker. Alleen brood tussen de middag gaat goed, maar alle andere bijvoeding wordt al een week geweigerd. Maar mijn energieke mannetje moet toch ergens zijn calorietjes vandaan hebben....... juist, bij mama! Dus ik was om 1.15, 3.00 en 6.45 uur bezig.
    Mijn eigen schuld, want ik leg hem 's nachts liggend aan. Dan valt hij heel snel in slaap waardoor hij weinig drinkt en ik al zo snel weer kan voeden. Vannacht maar het voedingskussen paraat leggen en weer zittend voeden.

Vanochtend was hij ook huilerig, dus maar een paracetamolletje gegeven. Nu ligt ie weer te tukken.

Ga mij maar snel klaarmaken voordat hij weer wakker wordt.

Allemaal fijn weekend!

10. appeltje

Vergeet ik helemaal te zeggen....

Kevin was gisteren 9 maanden, dus al 9 maanden krijgt hij borstvoeding!

Hij bouwt nog niets af hoor, hij is te verslaafd aan de borst. We genieten er allebei nog van, dus het einde is wat mij betreft nog lang niet in zicht!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Appeltje ... lijkt me een aparte 'grens/mijlpaal' die 9 maanden ... En sterkte voor Kevin met zn tandjes ... en voor jou met de gebroken nachten!

Hoe gaat het trouwens met zn astma/benauwdheid?

12. appeltje

Met zijn benauwdheid gaat het heel goed. Ik had al 4 keer geprobeerd zijn medicatie af te bouwen, maar hij ging dan weer piepen. Toen hij zo ziek was (2,5 week geleden), hebben we noodgedwongen de medicijnen gelaten voor wat het was en toen ging het goed. Zelfs met het natte weer van de afgelopen week bleef het goed gaan. Hij is dus nu van de medicijnen af en wordt in augustus gecheckt door de kinderarts. Die adviseert dan of hij vanaf september weer preventief moet puffen. Ik denk (en hoop) het niet!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei Salapio, sterkte! Die nachten is idd niet goed voor je huwelijk! (kijk toch weer een voordeel dat ik niet getrouwd ben, sorry flauw! ;) )

Appeltje, gelukkig dat het weer beter gaat met die kleine!

Paprika, das niet zulk fijn nieuws, sterkte ook voor jou!

Nathalie, oei die zonnebank bah! Snel weg dat ding! Ook voor jou sterkte met alles, dochter en moeder!

Rest sorry echt geen puf meer dus zwaai en [​IMG]

Liefs, Hanneke!

14. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Sembo, is Sem ook een klein boefje?

Salapio, Nee zo te lezen heeft Mirre erg last van verlatingsangst. Maar hier is het een grote boef hoor!
    Grappig die broccoli en aardappel! Heel veel succes en sterkte met de luciferstokjes!

Appeltje, Gefeliciteerd,lijkt me ook een heel raar gevoel, 9 maanden. Voor mij de grens die ik tot u toe heb, naja met 9 maanden ga ik kijken of hij nog veel wil en wat dan nog de mogelijkheden zijn. Maar als je er allebei nog veel behoefte aan hebt en vooral heel veel plezier in hebt dan zou ik zeker doorgaan! Petje af hoor, echt supergoed!

Heeeey hanneke! zwaaaaaii!

Vandaag banaan... ehm... tja die gaat er nog steeds niet in. En bloemkool, nou die gelukkig wel!
    Hij slaapt s nachts steeds langer, ik denk omdat hij "meer" eet en dus minder honger heeft. (zal je net zien dat ik vanacht weer aan de bak mag...)
    Voor de rest krijgt hij ipv mooie zacht bv poep, nu echte keuteltjes.. :) (sorry voor de huishoudelijke mededeling!)

15. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Nathalie, wat een toestand ook zeg bij jou, hoop dat je moeder snel weer alles een beetje op de rails kan krijgen. Heel veel sterkte ermee en lief dat je haar zo helpt!

Pareltje, zo das lekker zeg dat slapen :D en hoe was de cake?

Geke, ik dacht ook niet dat jij slapende kindjes wakker zou maken hoor ;) Hoe gaat het nu met Jo?

Salapio, tja, die verlatingsangst klinkt mij bekend in de oren. En je mantra is wel waar hoor, het gaat allemaal weer over! Heb je ht nog een beetje gered vandaag? Hup, lekker vroeg je bed in vandaag!

Appeltje, whoehoe 9 maanden! Fijn dat hij van de medicatie af is, ik duim voor 'm dat dat ook zo blijft.

Appelsientje, als het echte (dus stevige) keutels zijn zou ik wat meer vet toevoegen aan zijn eten. Lepeltje olie ofzo, het horen eigenlijk namelijk geen keutels te zijn. Dat slapen klinkt wel heerlijk maarre..... je hebt toch wel afgeklopt he ;)

He Hanneke hoe gaat het met jou en je boefjes? Nog een leuk bijvoedingsverhaal? Malou nog kieskeurig of gaat dat al beter? Groetjes!

Hier denk ik ook te weten waar die werkelijk vreselijke nachten vandaan komen. Eergisteren is ze uren wakker geweest midden in de nacht, ontroostbaar aan het schreeuwen. (of had ik dat al verteld?) En nu zag ik vandaag dat linksboven een kies voor de helft door is, en een tand beneden. Arme kind had waarschijnlijk gewoon pijn aan der mondje. Geven jullie wel eens een zetpil paracetamol in dat soort situaties? Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gegeven, ben niet zo van de chemische medicijnen (zegt een psychiatrisch verpleegkundige :oops: ) Fijne avond dames, en wie ik vergeten ben, mijn welgemeende excuses!

16. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    paprika, nee valt wel mee, ze zijn zacht, maar hij had voor de bijvoeding gewoon lekkere bv poep (lees; flutterpoep, een keer persen en de luier tot op zijn rug vol) Nu dus echte drollen/keutels. Maar ik zal het in de gaten houden, bedankt voor de tip!

17. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, dat mis ik niet, die keren dat het tot in der nek zat :) Klinkt goed dan Appelsientje, gewoon lekker zo doorgaan!

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Paprika: we zitten ook middenin het kiezen gebeuren hier, dus ik heb afgelopen week een supp. gegeven.Hij was doodop, kon maar niet slapen. Hij had echt pijn, hij heeft lekker geslapen tot de volgende ochtend, en toen was hij er doorheen.
    Was ook niet zo gek, er zijn nu 3 kiezen tegelijk door, terwijl de ondersnijtanden nog moeten komen :-k

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb niet zoveel te melden vandaag.
    Heb een hele drukke dag gehad.

Ben op visite geweest(dochter van een vriendin was jarig)
    Hoop voorbereidingen gedaan voor morgen,slingers opgehangen ect

Morgen word Max alweer 6 ;)

20. appeltje

Kevin heeft eindelijk weer iets gegeten.... hopelijk heeft dan invloed op mijn nachtrust!

Deel Deze Pagina