Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appeltje, super dat het zo goed gaat zonder de medicatie :D ... en en en? Lekker geslapen (hope so)?

Hanneke, shit ... ja had ik natuurlijk beter niet kunnen trouwen ;)

Appelsientje, hier is de banaan ook niet altijd favoriet (maar ligt denk ik ook aan het tijdstip). En hier ook de eerste bijvoedingspoep! Geen keuteltjes, maar een dikke brei :)

Paprika, wij hebben zetpilletjes van Weleda ... die zou ik geven in dat soort situaties ... maar of het ook echt wat doet :rolleyes: ... maar als ze echt duidelijk pijn heeft dan geef ik een pcmol hoor, zeker als je zo voorzichtig bent, kan dat echt geen kwaad (en pijn is ook niet leuk toch?)

Jingles, die kiezen zijn dus snel ... en fijn dat het suppje helpt dan :D

Nathalie, gefeliciteerd met Max!

Hier weer een topnacht :rolleyes: ... Eerst rond 1u wakker, laten mopperen, viel weer in slaap (op zich al een overwinning). Ron 3u idem, dus ik denk, die heeft vast honger. Ze heeft een beetje lafjes liggen sabbelen, geen trek, maar wel hyper (k********t dacht ik).
    Mn man heeft nog even zitten zwoegen met haar. Uiteindelijk weer aangelegd, paar slokken gedronken en in slaap gevallen. AL met al iets van 2 uur bezig geweest. En ik baal dan als een stekker. Had gewoon even moeten doorzetten dan had ons dat ruim een uur gescheeld (maar was het ook een beetje zat stiekem :oops:) ...

Ik word hier eerlijk gezegd wel een beetje wanhopig van hoor ... steeds maar weer dat slaapgevecht :cry: (niet alleen snachts maar ook overdag).

Vannochtend werd ze rond 730 wakker (dat dan weer wel :D) en ik denk, die heeft berehonger ... maar nee ... dus niet zit ik met 1 lektiet de kolfspullen uit te koken, maar ik hoop eigenlijk dat als ik Mirre zo aanleg dat ze wel nog even goed zuupt ...

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sorry trouwens voor mijn eindeloze klaagverhalen ... Ben ook nog heel erg blij en gelukkig met Mirre (Het Liefste Meisje Van De Wereld ;)) ...

Mirre is de laatste tijd weer kruipbewegingen aan het maken en soms schuift ze achteruit (dat vindt ze niet tof). Eigenlijk frustreerd haar het dat het kruipen niet lukt dus wordt ze vaak boos als ze op haar buik ligt ... geen geduld om dingen te leren dus (goh ... van wie zou ze dat nou hebben ... :)). Ook heeft ze een nieuw geluidje: het aanstelkuchje. Als ik haar na doe dan is het helemaal grote lol (schijn ik vroeger ook te hebben gedaan :rolleyes:).

En het oefenen met de fijne motoriek: brocolli is daar bij uitstek geschikt voor. Ze probeert ook te eten met duim en wijsvinger (nog net geen pink omhoog). Knijpen in de aardappel en avocado is ook helemaal top (en dan met je handje op het blad slaan).

Nog iets leuks: nog 2 weekjes ... en dan heb ik 5 weken vakantie :whistle: + gaan we op vakantie (lekker kamperen in la douce France, waarschijnlijk Normandië en Bretagne) ... hoop wel dat de nachten dan iets aangenamer zijn trouwens (vooral voor de medebezoekers van de campings) ...

3. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Salapio, klaag maar lekker hoor. Is ook zwaar voor je die nachten, kan me voorstellen dat je af en toe even denkt: NU EVEN NIET!
    Sterkte en verheug je maar lekker op 5 weken vakantie, een supervoordeel van het onderwijs!

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Salapio, kan me herinneren dat wij ook rond week 30 enorm aan het strijden waren met slaaptijden, 3x 's nachts wakker enzo.
    Tja , je wordt er niet niet vrolijk van maarja...nog ff volhouden,het komt goed.

5. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hey dames, wat weer een heerlijke verhalen over de babyperikelen: tandjes, kiezen, slapen (of niet), de structuur van de ontlasting.... ;) Klinkt allemaal zoals dat gaat met babies. :)

appeltje: gefeliciteerd! lekker hoor, 9 maanden.

poeh, salapio, kan me voorstellen hoor, dat je t even slecht trekt dit soort dingen. je vroeg wanneer Jo een droomslaper werd maar wat bedoel je daarmee?
    hij sliep meestal wel goed maar we hadden periodes dat in slaap vallen's avonds of juist overdag heel moeilijk ging. hij sliep wel door als ie eenmaal sliep maar soms werd ie 's avonds laat krijsend wakker en was ie haast niet te kalmeren. nachtmerries denk ik. t gaat echt steeds makkelijker hoor, in slaap vallen. Vanaf 7 maanden waren de ergste troubels hier voorbij maar dat kwam ook omdat Jo toen echt op zn duim ging zuigen en dus zichzelf ging troosten.

ik denk (zeg het heel voorzichtig want je moet het vooral zo doen als voor jou goed voelt) dat je Mirre er niet teveel aan moet laten wennen dat je er 's nachts bent voor dr. of dat je er wel bent maar dan alleen om heel rustig te drinken en verder geen gedoe. lastig natuurlijk als ze zo hyper wordt. ik zou zoveel mogelijk proberen om zelf heel rustig te blijven en heel stil te doen. geen licht aan enzo. maja, misschien lijkt jouw meisje op t meisje van een vriendin van mij, die ging tot 11 maanden 's nachts lekker liggen zingen. en als ze echt zo hard huilt, tja, wat moet je dan? wel lekker dat je straks vakantie hebt hoor! wie weet helpt de andere omgeving wel?

haha, herken dat wel, dat gefrustreerde. Jo had er met leren kruipen ook last van en als hem nu iets niet meteen lukt (iets openmaken ofzo) dan rent ie gelijk naar mij en moet ik het doen. 'mè' zegt ie dan. en aanstelkuchjes doen wij ook! ook als iemand niest, doet ie 'kuch'.

paprika: ik geef eigenlijk nooit pcm. heb het alleen gedaan toen ie hoge koorts had van de waterpokken. maar als het zo duidelijk is dat ze pijn heeft en daarvan niet kan slapen zou ik het wel doen. misschien helpt het ook om iets op dr tandvlees te doen? wij hebben daar ook iets voor maar weet niet meer hoe het heet.

gaat al wat beter hier hoor. beetje dom van mij, ik was even vergeten dat Jo vorige week de BMR prik heeft gehad, daar was ie natuurlijk zo slaperig van. (komt een week later he)

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vannacht maar 1 voeding :whistle:

7. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    ha, dat klinkt al beter. en ging ze snel weer slapen?

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jo altijd al een goeie slaper dus...

we doen hier al aan het low-input beleid snachts: geen licht, geen gepraat ... maar soms heeft ze mieren in dr kont :rolleyes:

verder geen last van bmr?

9. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nou Sem vannacht om twaalf uur wakker, om twee uur en om half zeven *gaap gaap* En nu ligt hij vrolijk en fris te spelen, nergens last van (gelukkig)

10. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    nee, verder niks van gemerkt. beetje suffig dus.

hihi, het zijn altijd meiden van wie ik hoor dat ze de boel zo op stelten zetten ;) volgens mij hebben die eerder door hoe dat gaat. als ik Jo vergelijk met het dochtertje van mijn vriendin... die snapt nog niet de helft van wat zij al snapt (even oud dus).
    maar het wordt beter hoor! die vriendin van mij slaap tegenwoordig ook weer 's nachts :)

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sembo, waar halen ze de energie vandaan he? Een beetje actief gaan lopen doen als jij met luciferhoutjes je ogen probeert open te houden ...

Geke, er is dus hoop ... gelukkig maar hihi ...

Snoopy ... al een tijdje niet van gehoord toch? Of is die op vakantie en ben ik weer eens wat vergeten :oops:

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Gister moest ik ook aan Snoopy denken.....

Ik heb met Sem dan wel weer het geluk dat hij meteen weer in slaapt valt, 's nachts dan. Overdag wil hij bijna niet slapen, hij wil overal bij zijn. Bang dat hij wat mist :)

13. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een nieuwsgierige donderstenen!

Mirre is gisterenavond zo lief in slaap gevallen. Na de BV had ik haar vrij snel in bed gelegd. Ze werd wakker, maar draaide lekker op dr zij. Ik ben even blijven kijken (ik dacht eigenlijk dat ze gewoon weer wakker zou worden en zou gaan hyperen/brullen). Ze werd idd nog een paar keer wakker en keek dan naar mij en viel weer in slaap. Alsof ze even aan het checken was of ik er nog was. En ook steeds even een beetje draaien en schuiven. Op een gegeven moment lag ze voor mijn gevoel erg lekker en ze staarde een beetje voor zich uit en toen ben ik de kamer uit gegaan. En ze is lekker gaan slapen.

*trots*

Zo lief!

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Salapio, zou ze het nu dan door hebben?

Hoe zit het nu met de bv en de bijvoeding? Vandaag heeft Thijs vanacht gedronken vanmorgen om 7.30 een paar slokken en toen om 10 uur een paar happen appel en pas om 12 uur weer borst. Ik heb hem zelf maar aangeboden, want meneer zelf vond het wel prima zo.... mama niet, want die stond natuurlijk op ploffen.
    ik heb een paar dagen achter elkaar gewerkt en ik heb het idee dat het allemaal een beetje anders is...

15. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Hello, hoe is het met iedereen? Ik vind het hier zo rustig op dit forum de afgelopen dagen.
    Allemaal lekker aan het genieten van die kleine rakkers :) :) :)

Appelsientje, het lijkt bij Sem ook wel of hij ineens niet, of weinig, om de borst vraagt sinds de bijvoeding. Maar aan de andere kant.misschien voelen we onze kindjes zo goed aan dat ze we niet om hoeven te vragen :D

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Dag dames,

Ben weer helemaal bijgelezen, eens kijken wat er is blijven hangen.

Salapio, wat lief hoe Mirre in slaap is gevallen zeg, dat gaat hier helaas niet werken. Is het vandaag goed gegaan? Pfff hier is het alleen overdag slaap drama, kan me heel goed voorstellen dat je het af en toe helemaal gehad hebt. Ow lekker zeg 5 weken vakantie, gaan jullie met de tent of caravan. Wij durfden dit jaar nog niet aan om naar de camping te gaan, volgend jaar hoop ik wel.

Sembo, ik zie al dat Sem ook al niet de makkelijkste slaper is! Gelukkig ben je niet de enige.

Geke, Amber doet ook al van die nepniesjes, zo schattig dan ga ik heel hard lachen en krijg ik er nog een schaterlach achteraan.
    Ja die BMR is een gemene toch? Nog last van gehad verder?

Appelsientje, die Thijs is lekker aan het eten zeg! Die tijden heb ik hier zonder bijvoeding dus kan je niet helpen denk ik (meestal 7.00 - 11.30)
    En ik had de eer om vanochtend Amber dr eerste keuteltje te mogen aanschouwen.

Paprika, die arme Lieve dat moet ook wel heftig zijn zo'n kies zeg, gaat het nu weer wat beter? Ik vrees al voor het eerste tandje, laat staan zo'n kies.

Jingels, jeetje 3 kiezen tegelijk, dat klinkt helemaal heftig zeg! Hopelijk kon jij een beetje troost bieden?

Ik heb even een emo momentje, Ambertje wil niet meer bij mij in slaap vallen 's avonds, ze doet het zelf *zucht* zit echt met traantjes in mijn ogen, dat was echt ons momentje, lekker sabbelen/ drinken. Maar de laatste dagen wil ze echt niet meer.
    Bijvoeding gaat nog steeds knudde, maar ach zolang ze mijn melk maar lekker vindt! Vandaag weer niets anders op dan melk.
    Nog 2 daagjes werken, dan heb ik ook lekker vakantie. Ben al lijstjes aan het maken, pfff wat moet er veel mee zeg met zo'n kleintje.

17. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Snoopy, hoe gaat het met jou en Eva?

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helaas ... ze heeft het niet door :) ... net weer zo geprobeerd, maar ze ging weer liggen hyperen in dr bedje. Dus lekker bij me genomen en uiteindelijk het hypergevecht gewonnen *gnagna*.

Hier ook minder drinken dus overdag. Rond 7u ok gedronken, rond 10u ok gedronken, om 14u een paar slokjes en toen om 16u pas weer :confused: ...

Mirre is zo'n blije porrel als ze met ons aan tafel zit in de kinderstoel. Nieuw spelletje: naar mama lachen en tegelijkertijd met wijd open mond naar mama knikken (die dat dan ook doet natuurlijk ...) ... dolle pret :)

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan me voorstellen dat het een emo-momentje is ... maar ze valt dan dus wel zelf in slaap in dr bedje? In dat geval ben ik stiekum toch wel een beetje jaloers hoor (al zal ik het knusse ook enorm missen).

Net werd Mirre weer wakker (alarm gaat dan echt af :)). Toen ik Mirre lekker op dr zijtje legde, speen in dr mond en lekker instoppen, viel ze als een blok in slaap :confused: ... gek meisje :D

(en ja :oops: Mirre slaapt op dr zij ... vaak draait ze zich zelf al zo en als ik haar zo neerleg, valt ze soms zelf in slaap)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hallo hallo!

Ben er nog hoor! En alles gaat ook wel redelijk hier. Eva is een beetje een miep overdag en ik heb dus weinig tijd en aandacht om hier te reageren. Eva wil zitten, maar kan nog niet zelf zitten en kukelt ook nog wel eens om. Als ze zit, wil ze zich optrekken tot staan, maar de boxrand is net te hoog voor haar om genoeg kracht te zetten (en dat laten we liever ook zo ;)), dus Eva alweer niet zo blij. En haar verlatingsangst maakt het niet echt makkelijker. Ik dacht dat ze er op het kdv minder last van zou hebben, maar ook daar wil ze overal bij zijn en lekker staan en hupsen op schoot bij de leidsters. En lekker buiten in de wipper met genoeg aandacht van kindjes de hele tijd. Dat kan Mama niet evenaren ;).
    Verder zit ik zelf niet zo lekker in m'n vel, zit een beetje met m'n werk, heb er weinig zin in de laatste tijd. Ben liever met Eva. Maar ik wil wel dat Eva naar het kdv gaat en ze heeft het ook echt prima naar haar zin, ze is ook altijd zo vrolijk als we haar ophalen, zo leuk! En financieel is het ook wel een beetje nodig dat ik werk, we hebben wel genoeg spaargeld waardoor het een aantal jaar op te vangen is, maar daarna zou ik wel weer aan het werk willen. Zou dan waarschijnlijk wel weer bij mijn huidige werkgever kunnen, maar misschien ook niet. Dus wat haal ik me op de hals. Hm, eigenlijk komt het er op neer dat ik waarschijnlijk gewoon blijf werken, dat is het beste voor iedereen. Maar op dit moment even niet voor mezelf :(.

Salapio, wat herkenbaar zeg, wat Mirre doet. Dat willen kruipen en nepkuchen vooral. Behalve het slapen dan klinkt het allemaal heel bekend! Eva slaapt gelukkig goed, we leggen haar op bed en hoeven er meestal niet meer naartoe! Wat een verademing! En Eva is ook een echt spookje geweest (en zal dat vast nog wel eens worden), dus Mirre zal het ook heus wel een keer doorkrijgen. Ik sprak trouwens vandaag een collega die een dochtertje heeft van 22 december en die spookt ook zo vaak 's nachts. Wel sneu, zij heeft een rot-zwangerschap, rot-bevalling en rot-herstel gehad en een huilbaby de eerste 3 maanden en nu nog een onrustige slaper. En gaat er nog redelijk relaxed mee om allemaal. Heel knap vind ik. Van jou vind ik het ook knap hoe je ermee omgaat, met de nodige humor ;). En lekker blijven klagen hier hoor! Maar hopelijk is het over niet al te lange tijd niet meer nodig...

Vanmiddag hadden we Eva van het kdv gehaald, ze was heel moe, dus even aan de borst en even naar bed. Dat was om 6 uur en ze slaapt nog steeds ;). Heb het rolluik maar dicht gedaan, mocht ze dan even wakker worden, dan denkt ze waarschijnlijk dat het nacht is en slaapt ze lekker door ;). De bloemkool die ik had ontdooid zal ik maar morgenochtend geven dan... Eten gaat hier z'n gangetje, ze eet meestal niet meer dan een paar hapjes. Zal wel goedkomen, we proberen het leuk te maken en stoppen meteen als ze het zat is (voorheen probeerde ik nog wel een extra hapje naar binnen te krijgen...)
    Wat ben ik trouwens blij dat de horeca rookvrij is! Zaterdag lekker geluncht in een kleine brasserie. Meestal als we dat wilden doen, was er altijd wel iemand aan het roken en dan doen we het dus niet. Nu hoef je daar tenminste niet meer over na te denken.

Anneliesje, Eva valt nu sinds een maand ofzo ook niet meer aan de borst in slaap. Best jammer inderdaad, maar ook wel makkelijk soms, ik voed haar 10 a 15 minuten en leg haar op bed en ze gaat slapen. Voorheen was ik zo 3 kwartier bezig en kakte dan zelf ook helemaal in.... vanmiddag was wel lief, ze was heel moe, maar we moesten naar het kdv. Nog even een voeding gegeven en toen viel ze aan de borst in slaap.... na een half uur haar rechtop gehouden en toen werd ze vrolijk wakker. En ik heb in de tussentijd wat voor me uit zitten staren, was er niet op voorbereid ;).

Paprika en Nathalie, sterkte met de scheidende ouders! Hangt het in de lucht ofzo, hier dus ook al de buren, na 20 jaar. Mijn vriend zei toen nog, dat gaat ons niet gebeuren hoor! Zo lief! Wij zijn volgend jaar alweer 10 jaar samen.

Eva is ook altijd zo blij in de kinderstoel, ze vindt het geweldig om met haar handen op het blad te slaan. Of haar beker vasthouden met 1 hand en dan met haar elleboogje op en neer bewegen, heel apart.

Sembo, ook een beetje een wakker spookje dus... Eva had het een paar dagen terug opeens, 's avonds laat huilen. Meestal is dat half in haar slaap en valt ze dan weer snel in slaap, maar nu ging ze echt harder huilen. Heel raar (voor ons dan ;)). Ik heb haar er even uitgehaald, getroost en weer in bed gelegd. En toen ging ze weer slapen. Zou ze al gaan dromen? Dat is toch pas vanaf 9 maanden. Maar ze wordt anders nooit wakker 's avonds of 's nachts... (goh, wat hebben wij het toch makkelijk als ik het hier soms lees...)
    Verder zit Eva gekke bekken te trekken, haar ondertandjes worden nu al best groot en ze zit de hele tijd te voelen met haar tong en lippen. En ze heeft een nieuwe manier van 'praten' bedacht: zo'n heel hoog lief meisjes-stemmetje met een hele duidelijk intonatie. En dan klets ik lekker met haar mee, ze kijkt er dan ook zo serieus bij of juist blij en voelt zich helemaal begrepen volgens mij ;).

Geke, dat is wel makkelijker, dat al Jo iets niet lukt, hij naar jou toe komt. Ach, onze tijd komt nog wel ;).

Sorry dat ik niet op iedereen reageer en voor mijn warrige en toch wel lange verhaal... maar zo voel ik me op dit moment ook een beetje :(.

Liefs,
    Snoopy

Share This Page