Lekker toch, op haar zij slapen! Eva draait zich nu altijd naar haar buik en ligt ook regelmatig op haar zij te slapen. Ziet er zoooooo lief uit!
Ha Snoopy, vervelend dat je niet lekker in je vel zit ... Ennuh als jullie het kunnen behappen dat je een paar jaar stopt met werken ... waarom niet? Omdat je perse weer bij je huidige werkgever wilt werken? Maar misschien denk je daar over die paar jaar wel heel anders over? En kun je niet minder gaan werken (ik weet niet hoeveel je werkt). Ik werkte de afgelopen maanden 3 dagdelen en ga ik sept 4 dagdelen (2 dagen) werken. En dat is wat mij betreft echt de max. Gelukkig kan dit financieel ... Mirre kan redelijk zelfstandig zitten in de box als ik het voedingskussen als een soort extra veiligheid om haar heen leg. Dan kan ze niet tegen de boxrand aan kukelen. Tip van mn schoonzusje Ik was vandaag in de ikea en zag een superschattig klein babytje *smeltsmelt*. En zag vervolgens de mama met een fles KV in de weer. Ik kan het niet helpen om dan te denken: wat sneu! (zowel voor kindje als mama) ...
Ik werk nu 2,5 dag, de bedoeling is 3 dagen, maar zelf vind ik 2 wel genoeg. Eigenlijk weet ik het gewoon helemaal niet, ben bang als ik stop met werken, dat ik daar spijt van krijg. Want juist door het werken waardeer ik de tijd met Eva nog veel meer. En voor Eva vind ik het kdv erg goed en ze vindt het ook echt heel leuk daar. Eigenlijk zit ik gewoon mezelf even in de weg. En ik denk dat dat wel goed gaat komen en zo niet, kan ik altijd nog stoppen met werken... Voedingskussen is wel een goed idee! Nu gebruik ik de kussens van de bank, maar dat voedingskussen ligt nu toch boven te verstoffen, kan ie weer een nieuwe functie krijgen! Ik heb hetzelfde als jij hoor, ik vind het ook moeilijk om te zien. Die collega van mij geeft trouwens ook flesvoeding, maar eerlijk gezegd kan ik me er bij haar na 9 maanden ellende wel iets bij voorstellen. Maar zo zie je ook maar dat het flesvoeding kindjes ook behoorlijk kunnen spoken. Het ligt dus echt niet aan de borstvoeding!
@Anneliesje; ik ben gisteren ook nog eens voor het eerst ongi geworden sinds de bevalling, dus het zat niet mee vandaag. Verschillende malen zei hij BAH, tegen de boobs,maar zoals een echt bikkel wel gewoon drinken he? Maar het was veel dreinen vandaag, niet willen slapen ( op 1 uurtje na), niet kunnen vermaken ( lukt normaal altijd), dus vanavond met een paracetamolletje op bed gelegd ( ook dat ging niet van een leien dakje). Maar gelukkig slaapt hij nu, kan 'ie even bijkomen ( en mama ook). Oja, viel ook nog eens tegen de tafel aan met zijn mond doordat papa niet op zat te letten, dus ja, 1 groot feest vandaag
Hallo allemaal, We zijn weer terug. ik moet nog bijlezen ben pas bij pagina 281... Wij zijn in Italie de 6 maanden grens ook gepasseerd en hem terloops wat van banaan, meloen en watermeloen laten proeven. Banaan vond hij echt helemaal niks. Meloen en watermeloen vond hij lekker uit het vuistje (nou ja ik durfde het hem nog niet zelf in de hand te geven maar heb het zelf maar vastgehouden en hem er aan laten bijten/sabbelen e.d.) en hij heeft daar toch echt wel redelijk wat van binnen gekregen want vond het terug in zijn poep. We hebben het heerlijk gehad. Iedereen onze kabouter kunnen laten zien. Sommige van mijn vriendinnen waren echt geemotioneerd.. En ze waren het met me eens dat het de mooiste baby van de hele wereld is (al hebben jullie die natuurlijk ook allemaal ) Reis was op zich goed gegaan en hij was door de reis een dag uit zijn ritme dwz niet doorslapen en vaker om een voeding vragen maar daarna zat hij weer keurig in hetzelfde ritme. Mijn schoonvader ja... Ik vraag me soms af of hij zelf wel in de gaten heeft dat het niet zo lekker loopt want soms maakt hij van die opmerkingen waarvan je denkt van nou dat is niet zo slim als je een goede relatie met de moeder van je kleinzoon op wilt bouwen. De vraag is dus of hij dat wil.. Volgens mij vindt hij mij helemaal niks (volgens mijn vriend is dat onzin maar ok) Italie is trouwens een ontzettend borstvoedingsvriendelijk en kindvriendelijk land. Hier in nederland is het vaak van oh geef je nog steeds borstvoeding... Daar is het van krijgt hij jouw melk? Oh vandaar dat hij er zo goed uitziet Maar ja nu weer thuis en moeten we echt met het bijvoeden gaan beginnen. Praten ze bij jullie op het CB ook in potjes als hoeveelheden? Vind ik zo raar is dat de standaard dan? Maar ja ik ben weer weg, morgen ga ik alles bijlezen. Liefs Lotte
Welkom terug Lotte. Ik zit bij het CB van onze huisarts (antroposoof), daar praten ze over voedingsintroductie aan de hand van de groeiwijze van de groenten ... dus nee ... geen potjespraat
Hallo lieve mede-bv-en-trots-mama's Hier druk druk druk nog steeds met het nieuwe pand en regelmatige nachtvoedingen.Viel gisteren vroeg in slaap op de bank. Zal het nodig hebben. Met Vincent gaat het goed. Eet nog steeds als een bootwerkertje en doet pogingen tot kruipen *trots* Hij vraagt steeds minder boobietime op de dag. Zo weinig dat ik vandaag zelfs ben vergeten te kolven op het werk! Normaal vertellen mijn boobies wel dat het tijd is, als ik er zelf geen erg in heb (stuwing), maar nu dus niet. Bij thuiskomst uitgebreide drinksessie gehad en straks dan nog maar eens extra kolven. Het lijkt erop dat we toch vrij snel naar 2 bv-voedingen gaan op mijn werkdagen (lekker niet meer kolven). Ik heb nog genoeg voorraad om de komden 3 weekjes bv te geven tijdens werkdagen en dan issie 9 maanden en vind ik dat hij wel karnemelk of yoghurt in de middag kan nemen....(denk ik *twijfel twijfel*) Sorry voor mijn egoberichtje...ik hoop binnenkort wat meer tijd te hebben voor een uitgebreidere gezellige reactie. Knuf!
Fijn dat het allemaal goed gaat Esther! ** Mirre drinkt ook steeds minder goed overdag ... ik maak me dan wel een beetje zorgen hoor. En het is niet dat ze het snachts inhaalt (echt drinken doet ze dan ook niet). Ze is ook nog steeds erg verkouden, enorme groene pegels en als ze piept/moppert dan klinkt het ook verkouden ... zielig hoor. Met zoutoplossing spuiten voor het drinken zorgt er niet voor dat ze beter drinkt (en ze lijkt ook geen dichte neus te hebben). Heb een paar keer geprobeerd melk in dr neusje te spuiten, maar dat is echt geen succes ... dan zit er wel melk in haar haar/oog/wang, maar niet in dr neus
@Salapio, ach wat zielig zo'n verkouden meisje. Eliora wenst Mirre veel beterschap (en haar mama natuurlijk ook). @ Lotte, fijn voor je dat je schoonouders je kleintje nu ook hebben gezien en dat zij iets anders op borstvoeding reageren dan hier in Nederland. Nou, hier gaat het verschillend met de voedingen, gisteren heeft ze weinig bijvoeding gehad, maar wel veel aangelegd. Ze slaapt nog steeds na de 1e voeding bij ons in bed, ik leg haar dan eerst in haar eigen bedje om te kijken hoe het gaat, maar algauw begint ze te jammeren en dan komt ze bij ons in bed en slaapt dan lekker de rest van de nacht. Dan wordt ze rond 7.30 uur wakker, dan lekker wat drinken bij mama en dan lekker verder slapen. Ze begint het spelen in de box ook weer wat leuker te vinden. Ik ben er gisteren achtergekomen dat je je kleintje niet meer dan 1 dag achter elkaar banaan moet geven. Ik had dat dus gedaan ( wel vermengd met appel) en ze kreeg veel last met poepen, het was echt pijnlijk. Een fijne dag allemaal.
Dag allemaal, ik meld me ook weer even. Sinds gisteren zijn we gestopt. We hebben de anderhalf jaar volgemaakt, 18 maanden gekolfd voor mijn mannetje. Het is heel mooi geweest zo. Als jullie nog lekker lang blijven beppen en dit topic nog een jaar of wat in leven houden, dan kom ik misschien wel weer terug .
Snoopy, Moeilijk zo met je werk, dat is inderdaad wel iets om goed over na te denken. Ik zou het wel weten, maar daar heb jij niets aan! DIe Eva ze wil zo veel, maar het gaat natuurlijk allemaal nog niet. Ze is nog zo klein he? Wat een geweldige foto's weer in je banner! Echt een heerlijk meisje. Salapio, lekker hoor 2 dagen werken, dat doe ik nu ook, zou eigenlijk wel helemaal thuis willen blijven, maar ja dat zit er helaas financieel (nog) niet in. Mirre nog steeds verkouden, zielig hoor. JIngels, je hebt wel eens van die dagen! Gaat het nu alweer beter? Pfff ongesteld, hier nog niets te bekennen gelukkig lijkt me wel raar na zo'n lange tijd weer. Lotte, wat heerlijk dat je je kabouter zo hebt kunnen showen! En ook alweer een half jaar. Schoonvaders.. ja die van mij valt mee gelukkig, maar wat betreft de (borst)voeding denk ik weleens je mag best je mond houden! Barbabintje, Goed van Vincent zeg, kruipen! Weer een hele stap, lekker zeg niet meer te hoeven kolven op het werk, daar kijk ik ook naar uit! Stranger, Super gedaan, 1.5 jaar moedermelk voor jullie mannetje! Amber doet nu al haar 3e slaapje van vandaag en ze is ook nog eens 2x zelf in slaap gevallen! Ben zo trots. Ik voed nu wat meer op mijn verzoek en merk dat het beter gaat. Voorheen was het ongeveer 7 - 11 - 16 - 19 nu heb ik om 14.30 nog een keertje extra aangelegd en ze ligt alweer een tijdje te slapen. Bijvoeding gaat nog steeds niet super, vooral niet als ze het van mij krijgt, ze wil alleen melk van mama! En geef haar eens ongelijk!
@ pareltje. Mijn schoonouders wonen niet in Italie. Die wonen gewoon hier in Nederland. Ik heb zelf ruim 2jaar in italie gewoond en "moest" mijn kabouter gaan showen aan al mijn vrienden en kennissen daar.
@STranger: goede wijn behoeft geen krans. Geweldig! Ladies, mijn bink en ik staan op bv.com, de 3e foto *trots*
Jingels (Lonneke dus hihihi) leuk dat je op bv.com staat! Volgens mij heb je deze foto ook hier op het bv-foto-topic geplaatst? Met recht kun je trots zijn! Doet me er trouwens aan denken dat ik nog een hele toffe simultaan=voedingsfoto heb van 4 mama's in het Kralingse Bos....zal ik die insturen naar Stefan Kleintjes....kijken of we hem nog kunnen overhalen tot het plaatsen van nog 1 foto?
paprika, hoe gaat het nu met je en de spanningen thuis? Mijn ouders zijn na 25 jaar gescheiden in 2006 Naast mijn persoonlijk verdriet om de scheiding zelf en het vinden van een nieuwe manier van omgaan met elkaar, had ik het ook heel moeilijk met verwerken dat ze uberhaupt uit elkaar gingen. Zij zijn altijd een voorbeeld voor mij geweest en als zélfs zij het al niet redden, wat betekent dat dan voor ons?! Het heeft ons erg aan het denken gezet en we hopen ervan geleerd te hebben. Mocht je je hart eens willen luchten, kun je me ook pb-en (als je daar behoefte aan hebt). Knuf!