Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    STRANGER, super! En we doen ons best :D

ANNELIESJE, bijvoeden gaat vanzelf beter hoor ... bij Mirre merk ik langszaam vooruitgang, maar 'eet' nog steeds vooral BV. Het komt wel :D

JINGLES, superfoto!

ESTHER, stuur maar in hoor :D

Mirre heeft vannacht geslapen van 12-6u :whistle:

Was ik echt even aan toe zeg ... soms wordt ik een beetje wanhopig van het weinige slapen ... nu al bijna 7 maanden :rolleyes:. Maar zo'n nachtje biedt weer hoop :D

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Mirre, wat goed dat je mama weer wat rust gegunt hebt!
    Salapio, Dat vind ik altijd zo apart net als je het echt niet meer ziet zitten, gaat het weer beter!

Jingels, mooie foto, daar kun je met recht trots op zijn! En mooi verhaaltje erbij.

Joepie laatste werkdag vandaag!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

We hebben gisteren de tent opgezet ... en Mirre vond het onwijs leuk :D ... heeft zelfs lekker gedronken in de tent (ondanks het geluid van flapperende tent vanwege de wind)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker joh Anneliesje ... hoe lang heb je vakantie?

6. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Heb 3.5 week vrij, en we gaan 2 weken naar Zwitserland! (weet iemand trwouens hoe borstvoedingsvriendelijk ze daar zijn?)

Mooie foto's, wat zit Mirre al goed zeg!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee ... Me2 was hier actief, die woont in Zwitserland en geeft BV ... heb haar nooit horen klagen in ieder geval :D (en zou er persoonlijk sch*t aan hebben hoor).

Mirre zit al goed ja, al valt ze soms om ... dus als ze zit in de box (vindt ze helemaal te gek) dan leggen we het voedingskussen om haar heen. Vrijdag gaan we naar het cb en even navragen of ze al in een fietsstoeltje mag (voor korte stukjes, naar de markt bijvoorbeeld) en in de rugdrager (tja ... dat is dan wel voor het wandelen, dus minimaal 1 uur) ... Iemand daar ervaring mee trouwens? Mirre vindt de buikdrager prima, dus hopelijk ook op de rug ...

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    De rugdrager staat hier ook al klaar, maar helaas kan die nog niet mee naar Zwitserland. Ze zit echt nog niet stevig genoeg, dus nog maar even in de buikdrager, wat ze trouwens ook prima vindt!
    Ach als we in de bergen zijn is de kans klein dat er iemand langs komt ;) (ben nog steeds niet zo'n held in openbaar voeden, Amber gaat dan altijd erg moeilijk doen en dan voel ik me weer niet op mijn gemak)

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    even klagen hoor... (sorry)

Ik ben het even helemaal zat. Echt zat. Die bijvoeding die komt me de keel uit! De groente gaat op zich nu wel goed, maar het fruit hoeft ie echt niet. Maar dat is niet zo zeer het punt. Het punt is dat ik gewoon niet meer weet waar ik aan toe ben (wanneer voeden, wanneer krijgt hij honger etc..) Het is per dag nu zo ontzettend verschillend! Dat ik er even helemaal doorheen zit.
    Ik weet niet meer wanneer hij moet slapen, het is allemaal zo in de war! Voor mijn gevoel doe ik maar wat... deed ik al, maar toen had ik er nog een beetje grip op.
    Ben net bij de wijkverpleegkundige geweest (een invaller, die van mij is op vakantie, helaas want die kan me altijd zo goed opbeuren..) Maar daar werd ik ook niet wijzer van, eten rekenen in potjes enzo, kortom ik moet gewoon maar doorgaan met maar "wat" doen. Pff.. op deze momenten mis ik mijn moeder zo verschrikkelijk veel.

10. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Appelsientje, dikke knuffel! Ik snap je volkomen en zou ook het liefst alleen melk blijven geven. En dan kan ik wel zeggen het komt echt wel goed maar daar heb je ook niets aan... (en daar moet ik mezelf ook nog van overtuigen)
    Oh en Amber hoeft ook geen fruit, alleen groente! Thijs en Amber nemen alle slechte gewoontes wel van elkaar over.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kop op Appelsientje: je doet het prima.
    Misschien heb je aan de volgende tips iets:
    's ochtends: bv- broodkorstje-toetje bv
    's ochtends laat bv, slapen, wakker worden bv
    's middags: aanbieden fruit- toetje bv
    's middags laat bv- slapen- wakker worden bv
    tegen de avond: bv en groente/aardappel
    spelen/badje: bv voor het slapen gaan

Tussendoor zoveel mogelijk bv aanbieden, je kindje is nu 6 maanden en dan zijn ze echt aan het regelen, met maand 7 gaat het vaak al wat beter.

Als je kindje niet wil, niets op dringen, gewoon blijven aanbieden, het komt echt vanzelf goed.
    Ik zat ook regelmatig met mijnhanden in het haar, Jelte at kleine muizenhapjes, als 'ie al at, en dan ook nog eens gebroken nachten... Maar opeens , 3 maanden later had hij het door.
    Wanhoop niet, aan bv heeft je kindje echt genoeg, de aankomende tijd, het goede eten komt vanzelf, gewoon blijven aanbieden.

Ze moeten ook wennen, kost gewoon tijd.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi!

Lotte, fijn dat de vakantie geslaagd was! Leuk om te lezen dat ze daar zo borstvoedingsvriendelijk zijn. Ik heb geen idee hoe dat in Frankrijk is, maar daar heb ik dus echt schijt aan ;). Overdag ga ik (als het warm is en niet regent dus) ook echt niet in de tent zitten.
    Op ons cb hebben ze het helemaal niet over hoeveelheden gehad wat eten betreft, maar meer dat we mogen gaan bijvoeden en klaar. Had zelf al uitgelegd hoe we het wilden doen en ze vond het wel best. Praten in potjes vind ik ook lastig, geen idee wat er overeenkomt met een potje, ligt ook maar net aan hoe groot het potjes is toch? ;)

Esther, lekker zeg dat Vincent zo goed eet! Kijk ik ook echt naar uit hoor, hoop niet dat we zo'n miep hebben wat eten betreft ;). En proberen te kruipen, lukt het hem ook een beetje? Eva kan heel goed draaien en achteruit schuiven, maar wordt vaak boos. In bed doet ze een soort van kruipen, in haar slaap. Billen omhoog en op de knietjes en zo schuift ze haar bed door. Als ze wakker is doet ze ook steeds vaker haar billen omhoog. Ben wel benieuwd wanneer het echt lukt, zal nog wel even duren, maar zou zo fijn zijn voor haar (en een beetje voor mij, al krijg je dan weer andere 'problemen' als ze overal naartoe kunnen kruipen).
    Over je eerdere vraag over of je misschien extra opvang voor Vincent zou moeten regelen, ik zou het gewoon doen als dat prettiger voelt voor jou. Eva heeft het prima naar haar zin op het kdv, ik heb er nu even iets meer moeite mee helaas. Werkt ook niet mee dat ze dinsdag zat te huilen in de wipper met een poepbroek toen ik haar kwam halen...
    Jouw ouders ook al gescheiden.... dat snap je toch niet, na 25 jaar! Tenminste, kan me er zo weinig bij voorstellen, behalve uit elkaar groeien of bij vreemdgaan en dan nog, je hebt zo'n sterke en lange basis al!
    En die foto, stuur maar in hoor!

Salapio, wat sneu, Mirre zo verkouden. Had Eva een paar weken terug en het snot zat overal na een nacht, in haar haar, op haar gezicht uitgesmeerd, op haar handjes en haar hele laken... maar haar neus was 's ochtends wel redelijk schoon ;). Ik heb telkens neusspray en pompje gebruikt en uiteindelijk ging het over.... helpt hier ook niet dat ze naar het kdv gaat, maar ze is alweer een tijdje niet meer verkouden gelukkig!
    En jij lekker geslapen vannacht! Voel me soms wel een soort van schuldig hoor, met zo'n goede slaper. Ik zou van 12 tot 6 veel te kort vinden :oops:, Eva slaapt het dubbele... ik ben echt verwend :).
    En Mirre ook al zo goed zitten! Geweldige foto's trouwens! Eva corrigeert zichzelf ook steeds beter, voorheen zwiepte ze zo naar achteren, nu doet ze het ook, maar niet heel ver, want ze corrigeert zich nu, dus het is nu zwiepje naar achteren en zwiepje naar voren en ze zit weer stevig ;). Ik gisteren al mijn hand erachter houden, maar ze bleef dus gewoon zitten! Staan gaat ook steeds beter, in plaats van opeens loslaten, laat ze zich nu zakken. En ze probeert te lopen van de ene kant naar de andere kant van de box, maar ze kan nog niet lopen ;). Haar handen verplaatst ze wel wel, maar haar benen blijven dus staan :).
    Wij moeten ook de tent nog uitproberen, we hebben 'm vorige zomer in Frankrijk gekocht bij
    Decathlon, veel goedkoper dan in Nederland kopen. Wij hebben 2 aparte slaapgedeelten en een middenstuk en hadden bedacht dat Eva in een apart gedeelte gaat slapen. Maar ik durf het niet zo goed aan... vind het toch eng dat ze een paar meter verder ligt... (ben ik nu een overbezorgde muts? ;)). We gaan misschien zo'n Deryan bedje kopen, die kan dan bij ons er misschien bij, is ook een stuk kleiner om mee te nemen en er is nu een aanbieding van van Asten in Tilburg ;). Als het niet past wil ik bij Eva gaan slapen ;). We hebben 2 eenpersoons luchtbedden en 2 slaapzakken, dus dat kan makkelijk, lekker gezellig! (voor Eva en mij ;))
    Ik ben wel benieuwd naar wat ze zeggen bij jouw cb over het fietsstoeltje! Lijkt me heel leuk, maar ook wel een beetje eng! Maar ik wil dan wel zeker weten of het echt geen kwaad kan. Je hoort vaak dat de meeste kindjes met 9 maanden mee gaan op de fiets, dus dan klinkt nog geen 7 maanden zo vroeg!

Pareltje, gelukkig heeft Eva geen last van het poepen, ook niet meerdere dagen banaan achter elkaar. Ik merk wel dat ze mee moeite moet doen omdat het wat dikker is, maar echt last gelukkig niet.

Stranger, super dat je het zolang hebt volgehouden! :thumup: Maar stoppen is altijd toch wel een beetje moeilijk denk ik... Hopelijk zien we je hier over een jaartje of wat weer terug!

Anneliesje, jij zou dus ook liever thuis willen blijven... tja, ik weet het nog niet helemaal. Ik kijk het nog even aan... Ik heb het wel helemaal uitgerekend en we zouden net rond kunnen komen, ik zou dan zelfs mijn auto nog kunnen aanhouden. Kunnen dan niet meer sparen, maar we hebben genoeg spaargeld. Ik vind het zo'n moeilijke keuze!
    Ongesteld worden zou ik juist wel weer willen... maar ik ga er maar gewoon vanuit dat ik uit mezelf nooit meer ongesteld ga worden (ben na het stoppen met de pil nooit meer zelf ongesteld geweest) Maar wie weet valt het wel mee en hebben we net zoveel geluk als we bij het zwanger worden van Eva hebben gehad.
    Ik voed trouwens ook een beetje op mijn verzoek. Als het 2 uur of langer is sinds de laatste voeding en Eva gaat naar bed, dan leg ik haar nog even aan. Ik vind het niets om haar met een lege maag naar bed te doen.... en mocht ze het in haar bol hebben en langer 'willen' slapen, dan wordt ze in ieder geval niet wakker van de honger.
    Oh lekker, bijna vakantie! En in de bergen zal je vast wel ergens ongestoord kunnen voeden ;).

Jingels, jij dus wel ongesteld, zullen we ruilen? ;) Ik wil wel! Mooie foto!

Hier gaat het lekker, Eva kan zich weer iets beter vermaken in de box en is weer heeeeel erg vrolijk. Ze blijft nu vaak langer wakker achter elkaar (ruim 4 uur net), slapen toch wel weer kort, maar telkens als ze goed bijvoeding heeft gegeten, slaapt ze weer langer. Gisteren heeft mijn vriend wat nutrix gegeven en banaan en dat heeft ze goed gegeten en vervolgens 1,5 uur geslapen. Vandaag nog niets extra's op, dus ik heb nog een paar minuten voor ze wakker wordt ;). Straks ga ik perzik proberen, ben benieuwd! En vanavond courgette, maar hoe lang moet dat koken? Wij eten het haast nooit en dan alleen maar in roerbak gerechten.
    Verder zit ik dus een beetje met mezelf in de knoop. Ik wil afvallen, maar het lukt niet (de motivatie om het echt te doen), ik weet niet of ik wil blijven werken, ik wil heel graag weer zwanger worden en zit me nu in mijn hoofd te halen dat ik het misschien wel ben en denk soms zelfs iets in mijn buik te voelen :oops:. Theoretisch gezien zou ik wel zwanger kunnen zijn hoor, maar het is een hele kleine kans. Verder wil ik graag een (kleine) tatoeage met Eva's naam of alleen de E (ik weet nog niet waar). Ben dus even helemaal mezelf niet op dit moment ;) en mijn vriend denkt ook dat ik losgeslagen ben ofzo :D. Ik ben verder ook erg vrolijk en erg gek aan het doen en dat vinden zowel mijn vriend als Eva erg leuk ;).

Zo, inmiddels een uur later, mijn vader kwam langs ;). Eva heeft anderhalf uur geslapen!

Liefs,
    Snoopy

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    APPELSIENTJE, je doet het inderdaad prima. Vertrouw op je mama-instinct al lijkt het soms een grote chaos ... (het is dus allemaal zeer herkenbaar ;)). Hier ook het ritme (voor zover dat bestond) even helemaal kwijt. Ik doe dus ook maar wat. En guess what? Meestal klopt het nog ook ... Alleen drinken gaat moeizaam (veel kleine slokjes, maar dat zal het regelen wel zijn waarJingels het over heeft) en ook hier een fruitweigeraar. En het schema van Jingels dat volg ik eigenlijk min of meer. Hier was het vandaag en wordt het denk ik:

6u wakker: BV (spelen)
    7.30-9.30: slapen (ongehoord lang voor Mirre's doen)
    9.30: fruit (bah), BV (beetje), spelen
    11u: BV + minislaapje
    12u: brood + paar slokjes water (vond ze superspannend)
    15u: BV (ze wilde nauwelijks drinken, dus biedt ik nog aan rond 16.30, ik kijk dan ook of ze nog ffies wil slapen)
    18u: groente
    19/20u: BV en slapen
    rond 23u: BV
    nacht: meestal BV

Mirre eet dus geen fruit, behoorlijk goed brood (bijna een half sneetje) en redelijk groente (van de vier courgettereepjes van ongeveer 5 cm was de helft van het vruchtvlees opgegeten en misschien een kwart van een paprikareepje).

SNOOPY, jouw verhaal moet wachten ... Mirre wil of eten, of slapen ... ik ga beide aanbieden :D

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SNOOPY, ik snap het helemaal hoor dat je Eva dichtbij je wilt hebben in de tent. Mn man zat te grappen over een tent met twee coupe's met een tussenstuk ertussen en ik zat al bijna te huilen. Wij hebben zo'n deryan (erg goedkoop bij de halffords) ... maar ik weet niet of ik m nou zo handig vindt. We hebben ook een nieuwe tent gekocht, maar de twee slaapcoupes zijn naast elkaar (kan zelfs open).
    Mn schoonzusje had dr oudste met 8 maanden en de jongste al eerder in het voorzitje. Heeft vooral te maken met kunnen zitten. En ik ga nu natuurlijk nog geen hele einden fietsen (en niet hobbelen en rustig rijden).
    En een beetje losgeslagen dus? Denk dat dat wel logisch is hoor. Ik zit soms ook een beetje met mezelf in de knoop. Op eens mama geworden (nou ja ... op eens ;)), zo'n leuk lief meisje in je leven, alles is anders dan daarvoor, zij is het middelpunt van je bestaan geworden (ten minste bij mij wel), etc.
    Wat betreft wel/niet blijven werken: eerst op vakantie en dan verder kijken ;)
    Wat betreft weer zwanger/ongesteld: ik heb vanochtend een zwtestje gedaan :oops: ... knalnegatief natuurlijk, maar ik kan me dus goed verplaatsen in het denken dat je zwanger bent gebeuren :). Ik heb al een weekje ongikrampjes en had ook pijn bij het voeden. Dus ik dacht eerst: ik word ongesteld. Maar toen het uitbleef ... tja ... en dan gaat mn fantasie met me aan de haal ... dus kan ik maar beter testen ;)
    Tattoo, tja ... ik heb er één, geen spijt van, maar ik zou 'm niet weer zetten. Ik zou het zeker niet doen als je denkt in de knoop te zitten ;)
    En afvallen ... tja ... dat gaat op maar één manier: gezond en regelmatig eten en gaan sporten. Dat eerste doe ik behoorlijk (zegt ze terwijl ze de speculaasresten uit haar kiezen aan het peuteren is :)), het tweede absoluut niet (ik haat sporten). Ik ga soms op onze roeimachine, ik wandel iedere dag met Mirre, doe zoveel mogelijk op de fiets/lopend en dat is het wel weer.

Zo heel verhaal nav een heel verhaal ;)

O ja! Courgette, ik stoom het eventjes. Ik snij het in repen (in vieren) en dan denk ik 6 minuten stomen? Ik doe maar wat en prik af en toe. Als ik erin kan prikken dan is het goed ... (denk ik ... koken doe ik ook al op instinct :))

Mirre heeft vandaag supergoed brood gegeten, bijna een halve snee :D. En vanochtend weer goed geslapen: 2u, daarna twee tukjes van een half uur. En nu zit ze te stuiteren naast me in de stoel. Slapen wilde ze niet, eten ook niet :rolleyes: (en daar zat ze met dr mamainstinct verhaal). Tegenwoordig is ja-knikken helemaal hot, vooral leuk als mama het ook doet. Mirre is echt de hele tijd bezig met contact te maken ... zo leuk :D

We zijn net even naar de kinderboerderij geweest en ze moest erg lachen om de schapen :D

15. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    wow, salapio: goeie analyse van snoopies verhaal ;)
    wijze raad: geen tattoo zetten als je in de knoop zit.
    denken dat je zwanger bent: kan ook zijn dat je darmen (of andere ingewanden) nog wat aan het settelen zijn nu ze weer wat meer ruimte hebben. duurde bij mij vrij lang dat gerommel. (en ja, ik dacht ook: ik zal toch niet?) :)
    snoopy, nog een wijze raad: geef jezelf de tijd joh, tis ook niet niks. hoop dat je wat rust vindt op vakantie.

appelsientje: je doet het goed hoor, als je maar wat aanrommelt. maak je geen zorgen om die bijvoeding, als je maar wat blijft aanbieden op een moment dat je schikt dan groeien jullie er vanzelf wel in.

en geen fruit: hier wel (en graag) fruit maar groente raakt steeds meer uit de gratie. t kan ook zomaar weer veranderen. ik blijf maar geven en wordt t niks dan wordt t niks. gevolg is wel dat Jo ongeveer de helft van de avonden niks en de andere helft haast niks (bijvoorbeeld een paar slierten pasta en een mini stukje vis) eet. schijnt dat meer eenjarigen dit hebben?

fietsstoeltje: zijn wij gaan gebruiken met 8 maanden. wel nog heel voorzichtig kleine stukjes zoals salapio zegt. Jo kon toen goed zitten maar nog niet zelf gaan zitten, dat deed ie pas met 11 maanden ofzo. hij ging gewoon eerst kruipen... waarom zou je stil gaan zitten moet ie gedacht hebben.

o, en rugdrager hebben wij op vakantie gebruikt, was een groot succes. haha, ik had Jo tot 1 jaar in de buikdrager omdat ie toen nog geen 10 kilo woog. was te doen dus. rugdrager is wel zwaarder dan buikdrager omdat het kindje wat verder van je af zit. maar we hebben er wel goeie (berg)wandelingen mee gemaakt.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daar heb ik zoooooo'n zin in!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Appelsientje, ik begrijp je gevoel heel goed. Zelf heb ik niet zo'n moeite met de onregelmatigheid en ik doe ook maar wat, maar het loopt eigenlijk best lekker. Behalve dan dat Eva eigenlijk haast niets eet... (wel drinkt gelukkig) blijven aanbieden en uiteindelijk zullen ze wel meer gaan eten en krijg je weer wat meer regelmaat. Ik mis niet zozeer mijn moeder, als wel een moeder, heb nooit een echte moeder gehad. En mijn vader herinnert zich niets meer... en was ook met hele andere dingen bezig. Snap heel goed dat je je moeder mist als je het met haar goed kon vinden.

Hier nog even ons schema van vandaag:

6:45 wakker en bv en spelen in bed
    8:00-8:45 slapen
    10:45 bv
    12:45 bv (want moe en nie tmet lege maag naar bed)
    13:15-14:45 slapen
    15:15 perzik, 5 kleine hapjes
    15:45 bv
    16:00 in box paar kleine hapjes banaan
    17:00-17:45 slapen, duurde wel 3 kwartier voor ze sliep, nog even aan de borst gehad omdat ze overstuur was. Gebeurt de laatste tijd nooit meer...
    18:00 courgette, beetje van de zaadjes op en wat water
    18:30 bad
    19:00 laatste voeding en naar bed

Salapio, wat een ge-wel-di-ge analyse van mijn verhaal :D. Heb ik echt wat aan, klinkt ook zo herkenbaar! Wij gaan pas in (begin) september op vakantie, eerst nog die bruiloft waar ik ook nog mee zit.... maar mijn vader begint een beetje bij te trekken, waarschijnlijk omdat Eva meer kan en reageert. Dus misschien gaan we toch met z'n tweetjes... maar weet het nog niet hoor.
    Hm, jullie hebben een betere tent! Had ik dus nooit over nagedacht... en die Deryan, kan een baby daar makkelijk in omrollen eigenlijk? Dat moet hier wel, want Eva slaapt dus op haar buik. Anders krijgen we weer hetzelfde drama als in de wieg...

Herkenbaar wat je zegt over dat je leven helemaal anders is, dat is inderdaad zo en Eva is inderdaad het middelpunt van mijn leven, de rest is bijzaak. Zo ook werken dus en zo voelt het ook echt. Het is zo onbelangrijk geworden voor me. En zwanger ja/nee.... ik heb geen testen meer in huis en wil dat eigenlijk ook niet. Ik laat mezelf maar in spanning zitten denk ik ;), er achter komen doen we uiteindelijk toch wel. Maar het doet meer met me dan ik dacht. En afvallen... ik weet hoe het moet, maar het lukt me niet door te zetten. We eten gezond en ik wandel ook bijna elke dag een uur. Maar ben een echte emo-eter en eet dus meer dan ik zou moeten eten... Mocht ik over een jaartje weer bij de gynaecoloog zitten, dan moet ik toch echt wat kilo's kwijt eerst. Hopelijk lukt het me binnenkort.
    Tattoo, ah, jij hebt er dus 1! Had ik niet achter je gezocht ;). Ik las ergens dat je met borstvoeding beter geen tattoo kan laten zetten, dus het komende half jaar komt het er toch niet van. Maar kan ik wel gaan nadenken of ik het echt wil en hoe het eruit moet komen te zien. Wordt dan echt maar een kleintje hoor, voor mezelf.
    Courgette heb ik in reepjes gesneden en 5 minuten gekookt. Was lekker zacht, maar niet te. Eva vond het in eerste instantie geweldig, maar al snel niet meer. Zoals met alles wat ik geef ;). Dat brood eten klinkt wel goed! Ik wil nog een weekje wachten, maar ik heb het vermoeden dat Eva het lekker vindt (broodkorst vindt ze ook lekker), dus ben benieuwd!
    Kinderboerderij wil ik binnenkort ook even naartoe! Vindt Eva volgens mij ook erg leuk, cavia hier vindt ze ook interressant. Haha, een ja-knikker! Wat een grappig gezicht moet dat zijn! Waar gaan jullie trouwens naartoe in Frankrijk? En wanneer?

Geke, jij ook bedankt voor je peptalk! Ik zal mezelf de tijd geven.... maar komt vast wel goed, hopelijk nog voor de vakantie ;).
    Ik denk dat wij de draagdoek meenemen op vakantie en dan als het niet te warm is gaan wandelen. Ik moet me nog gaan verdiepen waar we naartoe gaan en dan nog afwachten of het daar mooi weer wordt, vorig jaar had ik het helemaal uitgeplozen, maar daar was het toen heel slecht weer, zijn toen de hele andere kant opgegaan, waar het wel mooi weer was ;).
    Ik denk trouwens dat Eva ook eerst gaat kruipen en dan pas zitten. Is ook veel leuker dan zitten toch?

Liefs,
    Snoopy

18. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Bedankt dames voor het medeleven!

Manlief kwam thuis en ik even mijn hart gelucht even alles bij elkaar gehuilt, af en toe kan dat wel even opluchten.

Ik ben ook nog eens pietje precies en wil dus eigenlijk teveel. En ja dat kan ik van kleine Thijs dus ook niet verwachten.
    Bedankt voor de schema's ik denk dat ik er wel wat aan heb.
    Broodkorst, tja heeft hij wel eens gehad, maar ik vergeet hem steeds "in te plannen". Hij moet nu ook zoveel eten.... Afgelopen week was zowieso een rare week. Ik had het weekend gewerkt en dan is alles anders. Daarnaast heeft Thijs in die paar dagen heel wat ontdekt. Hij zit nu al aardig, en hij zit vaak ook al op handen en knieen. Hij is erg druk en wil de wereld ontdekken. Het liefst zou hij de hele kamer door willen kruipen (als hij dat kon, maar ja dat kan hij nog niet) En dat doet hij dus ook in zijn bed :(
    Jingels, ik zal proberen om hem wat vaker aan te leggen,maar volgens mij heeft hij vorige week ook al aardig geregeld... kwam om de twee uur en s nachts ook wel 3 keer. En dat een paar dagen achter elkaar.

Nou ga ik straks even lekker tv kijken en dan mijn nestje in. Kom ik morgen even alles lezen :)

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Snoopy, in de Deryan kan 1x gerold worden :) ... wij laten m openstaan en we leggen een slaapzak in Mirre dr compartiment, mocht ze eruit rollen. Maar aangezien we Mirre eigenlijk altijd slapend in bed leggen, beweegt ze alleen als ze echt wakker is en dan worden wij ook vanzelf wakker ;). Ik denk dat het met Eva, als kruiper-voor-slapen, geen succes is.

En ja ik heb een tattoo ... 2 japanse tekens op mn enkel, die waarheid betekenen. Vond ik erg belangrijk toen ik 18 was, nu denk ik ... waarheid smaarheid ;)

APpelsientje, heftig he zo rond de 6 maanden? Niet alleen beginnen met bijvoeden, maar ook een kindje dat zo veel aan het ontdekken is! Ik ben daar ook echt even van slag door geweest. Maar vandaag zo'n heerlijke dag gehad met een supervrolijk meisje (pinkt stiekem een traantje weg), dus ben helemaal happy :D. Go with the flow, probeer alles een beetje los te laten. Niet een schema. Ik doe: ochtend een keertje fruit, rond middaguur brood, tussendoor broodkorst/soepstengel/rijstewafel, rond 18u groente. Soms eet ze heel goed, soms minder, soms niets. Komt wel (lang leve de BV).

Mirre heeft nauwelijks courgette gegeten, wel 2x flink BV getankt om 17u en om 18.30 ... ook goed natuurlijk.

Zo nu ga ik wortel schieten op de bank (totdat Mirre wil drinken natuurlijk)

20. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ow, sorry. dit neem ik terug. Jo heeft vanavond heel trots zelf (met een beetje hulp) met een lepel een bordje Olv#$% opgegeten :) Half potje! Haast onherkenbare groente ging dus wel weer... ach ja....

Heb de fotoos bekeken op bv.com. Mooi jingles! Wat lief dat Jelte zo z'n ogen dicht heeft, hij was laatst ook nog in slaap gevallen he? Jo niet meer helaas... die kijkt altijd met open oogjes... wel slaperig.

Vanmiddag voor z'n slaapje ging ik hem voeden en meestal heeft ie dan al z'n duim in de mond als ik hem zn slaapzak aantrek op schoot. Na het voeden (paar slokken) leg ik hem altijd in bed. Nu ook duim in de mond, ik hield m'n borst in de aanslag en hij deed z'n duim uit de mond maar kon duidelijk niet kiezen wat nou beter was, duim of borst: eerst even borst, toch maar weer duim, toch maar weer borst. De borst won wel maar hoelang nog?

Vraag voor mamas met grotere kindjes: welke houding voeden jullie nu? Ik nog steeds zoals met een kleine baby. Ik draai Jo ook om als ie de andere borst wil... euh, ja, hij is echt heel passief wat gaan drinken betreft :) hoe doen die van jullie dat?

appelsientje: wat bedoel je met hij moet zoveel eten nu? anders laat je die broodkorst nog even joh, als je het met de hapjes al druk genoeg vindt. kan me wel herinneren dat ik dat gevoel ook had. en dat ik haast geen tijd had om al dat eten in een dag te plannen. doe het anders nog wat rustiger aan (minder eetmomenten).

Deel Deze Pagina