Geke, ik heb een klein kindje aan de borst, maar mn schoonzusje heeft een kindje van anderhalf aan de borst. Gewoon als een heel klein babytje hoor ... zo'n lief gezicht!
@ appelsientje. Maak je niet te druk joh. Die bijvoeding dat komt vanzelf. Ik heb besloten me er niet druk over te maken. Ik dacht dat ik helemaal niet van de stukjes was maar geef hem nu gewoon een stukje meloen of een stukje wortel e.d. en dan kijkt hij maar of hij zin heeft hoor. Ik bied het aan en dan is het graag of niet. En de borstvoeding doe ik nog net zoals eerst. Doe het ook niet op een bepaalde tijd maar meer als ik ook aan het eten ben en dan vindt hij het ook interessant. Zal voor de volledigheid ons schema van vandaag even geven. 7.00 wakker BV 7.15 weer slapen 9.00 wakker 10.15 Stukjes watermeloen 11.15 BV 11.30 slapen 12.30 wakker 14.30 BV 14.30 slapen 15.30 wakker 17.15 wortel (maar een klein beetje want toen kwam papa thuis en was papa interessanter :S) 18.15 in bad (bij mijn ouders) 18.40 BV 19.00 slapen 21.30 mee naar huis 21.45 weer slapen En in de tussentijd wat gespeeld gewandeld gefietst e.d. Onze kabouter (hij heet trouwens Matthijs) kan zitten. Precies op de dag dat hij 6 maanden werd en hij gaat nu ook op de fiets. Kleine stukjes maar het gaat goed. Voor grotere afstanden gebruik ik nog de fietskar. Was wel grappig ik ging een extra stoeltje kopen voor mijn fiets die ik gebruik om vanaf het station naar de universiteit te komen en nu dus ook naar het kdv. En ik naar de halfords en ik die jongens dat ding er op laten zetten. En toen bleek dat riempje niet goed te zijn en toen zei ik dat ik een andere wilden en konden ze weer opnieuw beginnen Die gek wilde met een schroevedraaier dat stoeltje gaan bewerken om het riempje om te draaien. :S Kruipen kan hij nog niet. Maar wel tijgeren en zo komt hij overal. Laatst had ik hem op een kleed gelegd in de kamer en ik was echt even in de keuken en toen ik terug kwam lag hij naast het kleed en was hij dat kleed op en neer aan het bewegen. Hebben jullie kindjes dat trouwens ook. Hij drinkt gewoon echt niet als er meer te zien is of hij dingen hoort. Hij is zo ontzettend nieuwsgierig en moet alles in de gaten houden. In Italie had ik superschattige foto's gemaakt met mijn telefoon terwijl hij aan het drinken was. Zie je echt die grote donkerbruine ogen. Echt zo schattig..
Pfffff..... even van mij afzeiken hoor. Ben die nachten zooooooooo zat! Kevin eet 's avonds nu weer hartstikke goed, maar de nachten blijven onrustig. Er kwamen 4 tanden tegelijk aan, allemaal in de bovenkaak (er zijn nu 3 helemaal door), dus ik weet waar het van komt, maar toch vind ik het nu wel even welletjes. Om 18.00 uur heeft hij een heel bord warm eten op, yoghurt met fruit na, een flinke slok borstvoeding. Meestal slaapt hij dan tot ongeveer 1.00 a 3.00 uur. Maar nu kwam hij al om 23.00 uur. En om 1.15 uur. En om 5.30 uur. Daarna besloot dat hij niet meer wilde slapen. Hij is nu 9 maanden, het is nu toch wel eens genoeg geweest?! Er komen nog wel meer tanden aan, dus gaat het voortaan zo? Ik zit er echt even doorheen. Hoor ook alleen maar doorslaapverhalen om mij heen. Natuurlijk allemaal flesvoeding met pap. Misschien houd ik het wel in stand om hem te voeden als hij 's nachts wakker wordt, maar om hem te laten huilen vind ik ook niets. Ja even, maar ik kies 's nachts sneller voor de makkelijke weg.... dan kan iedereen snel weer slapen. Doe ik dat verkeerd? Oh ja, Kevin maakt wel ineens grote ontwikkelingen door. Hij staat sinds een klein weekje, heeft al een heel scala aan woorden en is echt flink actief. Zou dit ermee te maken hebben? Kevin wil trouwens echt nog niet stoppen met de bv ... hij drinkt nog vrij veel voor zijn leeftijd. Gisteren en vannacht waren het wel 7 keer. Ik ben benieuwd wanneer hij zal aangeven minder te willen. Volgens mij duurt dan nog wel even. Kom ik meteen op mijn volgende vraag.... wanneer is het wel genoeg geweest? Ik hoop toch met een jaar toch wel richting alleen een ochtend- en avondvoeding te gaan, maar wil het liefste dan Kevin dat zelf aangeeft. Maar denk niet dat hij dat voorlopig doet. Hmmmm...... wat zouden jullie doen? Kolven op mijn werk is het probleem niet, maar ik zou met een jaar wel op maxinaal 1 keer kolven zitten. Liefs, Appeltje
Snoopy, je doet het echt super allemaal! Je geeft je kindje al ruim 6 maanden jouw melk en kijk eens hoe ze zich ontwikkelt! Eva doet dingen die ik Amber over een jaar pas zie doen Maar je verhaal heeft ook veel herkenbare punten, ik denk dat bij een groot gedeelte van de jonge moeders de hormonen nog flink aan het spoken zijn! Bij mij zijn het vooral de hormonen die mijn relativeringsvermogen aantasten Eerst maar eens lekker vakantie vieren en genieten van je mannetje en prachtige dochter! Leuk om jullie "schemaatjes" van de dag te lezen, normaal gezien zie je vaak alleen de kv schema's! Hier hoe onze dag zo'n beetje gaat: 7.00, kletsen en spelen in bed 7.30, bv, honger! 8.00, slapen! 10.00, spelen in bed 10.30, fruit (nou ja ik bied het aan) 11.30, bv 12.00, slapen (dit slaapje gaat soms erg moeizaam, dan wandelen) 13.00, wakker 15.30 bv 17.00 groente (lekker!) 19.00 bv 20.00 slapen! tussendoor erg veel wandelen, vooral 's middags als ze niet wil slapen, loop ik zo'n 2uur, en lekker veel spelen en liedjes zingen. Salapio, Wat leuk dat ja knikken van Mirre, ik vind het toch zo'n lief meisje als ik de foto's zie! Wat een broodmonstertje! Lekker hoor. Kinderboerderij, goed idee! (moet het wel droog worden vandaag) Geke, jullie ook al zo lekker wandelen, wij kunnen ook niet wachten om de bergen in te gaan met Amber op onze rug! Dit jaar nog maar even korte wandelingen in de buikdrager. En opa en oma gaan mee, dus papa en mama kunnen samen ook een keer de bergen in! Amber is nog helemaal niet bezig met al die dingen waar Eva, Thijs en Mirre mee bezig zijn! Daar voel ik me weleens onzeker door, maar haar tijd komt vast nog wel. Ze blijft gewoon nog even lekker klein zo! Appelsientje, ik heb ook het gevoel heel de dag met eten bezig te zijn hoor, het is zoveel in een keer! En ik vind het lastig om ineens op de klok te moeten kijken. Lotte, wat goed dat jullie kabouter, (voortaan Matthijs) kan zitten! Hier ook zo'n nieuwsgierig meisje! Meestal wacht ik even tot de nieuwigheid eraf is en dan drinkt ze wel weer verder. Appeltje, Lijkt me inderdaad heel vermoeiend, gebroken nachten ken ik gelukkig niet, maar als Amber overdag of 's avonds niet wil slapen geef ik ook snel de borst, ik weet gewoon dat ze dan wel slaapt, ja dan is bij mij de keuze snel gemaakt Die 2 voedingen tegen het jaar lijkt me ook heerlijk, maar misschien dat ik er tegen die tijd wel weer heel anders over denk! Ik zou gewoon proberen het Kevin te laten aangeven.
@ appeltje. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal genoeg van hebt! Je zou misschien kunnen proberen of je hem 's nachts ook weer stil krijgt zonder te voeden. Misschien op het begin door je man/vriend laten doen. Wat wij nu altijd doen als hij op een "vreemde" tijd wakker wordt is hem zonder te laten drinken troosten. Terug in zijn bedje leggen, speentje e.d. en als dit hele ritueel meer dan 20 minuten in beslag neemt en hij slaapt nog niet dan voed ik hem. Ik vind het voor alle partijen zielig om het langer te laten duren. En als hij dan te eten krijgt gaat hij ook meteen weer slapen. Ik denk wel dat de ontwikkelingen ermee te maken kunnen hebben. Als hij overdag veel meemaakt moet hij dat 's nachts allemaal verwerken. Ik hoorde gister van iemand die een tweeling heeft van ongeveer net zo oud als Kevin en die werden de laatste tijd ook veel wakker 's nachts. Alleen gaf zij de fles en gaf ze dan geen fles 's nachts maar ze bleven toch wakker worden. Ik vind het trouwens zo ontzettend schattig om te zien als hij zittend aan het spelen is. Hij vindt het ook echt helemaal leuk en is helemaal trots op zichzelf Het enige probleem is dat hij nu de mobiel ondekt heeft. En ik weet niet of dat helemaal veilig is als hij daar aan gaat trekken :S
Appeltje, even een snelle reactie vanaf werk . Ik denk dat het inderdaad een fase is. Je zegt dat ie zich enorm aan het ontwikkelen is, dat kost energie en kan ook heel beangstigend zijn. Ik merk dat ook zo aan Mirre. Ze is nu weer in wat rustiger vaarwater gekomen, maar is ook echt weer 'vooruit gegaan'. Ze is nu echt continu contact aan het maken ... zo lief en leuk en grappig ... *ahum sorry ... ging over jou niet over Mirre ... waar het hart vol van is *. Dus ik zou gewoon voeden (doe ik ook), al zou je eventjes kunnen proberen of Kevin genoegen neemt met een lekkere knuffel en eventjes tegen je aan liggen (vindt Mirre heel soms ook wel ok). En anders ... hij heeft het gewoon nodig. Ik zie Mirre ook echt niet op 2 voedingen uitkomen als ze 1 is en ik denk ook niet dat we echt kunnen rekenen op een doorslaper. Heel moeilijk, vooral met doorslapers in je omgeving ... hier ook soms echte wanhoop en dan is de fase weer voorbij en kan ik er ook weer tegenaan. Wat ik maar bedoel te zeggen ... het gaat over . Dikke knuf! ** Mirre heeft supergoed geslapen gisterenavond/nacht. Rond 18.30 BV - rond 0u BV - rond 6u BV . Ben zo trots op mn lieverdje! Ze slaapt nu dus ook soms op dr buik ... en lijkt het er dus eigenlijk goed op te doen. Maar toch wel eng hoor. Ga ik ook maar eens navragen op het CB strakkies. Nu weer aan de slag ...
hee, hallo! appeltje.. ik lees in je verhaal ook dat je er een beetje klaar mee bent, het is aan jou hoe je het op wil lossen. we hadden hier met 10 maanden een periode dat Jo steeds 's nachts wakker werd. kwam ook door verkoudheden, sliep niet lekker. maar het werd gewoonte en ik ben op een gegeven moment gestopt met 's nachts voeden. als je gewend bent 's nachts te drinken blijf je ook wakker worden. maargoed, dat is mijn idee... je moet zover gaan als je zelf wilt, het kan ook vanzelf wel weer minder worden natuurlijk. wat lotte zegt klinkt ook wel als een goeie regel, als het te lang duurt toch voeden en eerst even iets anders proberen. met een jaar 2 keer voeden... het kan... Jo kan ook met 2 voedingen op een dag zo nodig maar ik merk wel dat als we thuis zijn het ritme niet zoveel meer veranderd vanaf 7 maanden. 4 voedingen en af en toe extra (gisteravond 23.00 omdat hij huilde, daarna lekker weer slapen, vanmorgen om 6.00 idem, normaal slaapt hij ca 19.00 tot 7.00). maar toch, vind het geen enkel probleem, voeden is nu meer onderdeel van het naar bed ritueel, is ook zo klaar. zit je tenminste nog eens lekker dicht met je kindje tegen je aan, dat wil ie verder niet meer. salapio: vooral niet tegen CB zeggen dat ze op dr buik slaapt hoor... Jo slaapt al sind ie 2 weken is op zn buik. het is niet zo eng als wel beweerd wordt hoor. bangmakerij. er zijn ook onderzoeken die aantonen dat met een kindje al iets anders mis is wil het sterven aan wiegedood. anneliesje: ja joh, komt vanzelf hoor. ze is vast iets anders aan het leren
Nou, van de week schreef ik nog: wat is het hier rustig. Dat neem ik terug Snoopy, vervelend voor je dat je niet zo lekker in je vel zit. Heb je toch nog wel een test gedaan? Dan heb je in ieder geval zekerheid, of heb je zoiets van: ik wil het nog even niet weten? Qua werken zou ik het ook wel weten hoor. Als jullie het kunnen opbrengen financieel dan zou ik daar voor kiezen. Ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan, ik wilde het eerste jaar zo lang mogelijk full-time bij Sem blijven. Over een maand of drie ga ik weer aan de slag (dan is Sem ruim tien maanden) en ik vind het Heerlijk om heel de tijd bij Sem te zijn. Ik geniet er nog volop van. Ik zou dit nog wel jaren vol kunnen houden haha. Aan de andere kant heb ik ook wel weer zin om wat te gaan doen hoor. Ik ga hoogst waarschijnlijk aan de slag als gastouder voor twee of drie dagen in de week, dan heb ik en andere kinderen om op te passen én Sem is bij me, dus extra geld en ik ben bij me kindje. Maar je moet doen waar je jezelf het beste bijvoelt. Ik denk als je eenmaal een beslissing hebt genomen dat je je al een stuk beter voelt. En waarschijnlijk gaat het lijnen dan wel een stuk beter, je geeft al aan dat je een emo-eter bent. Voor de beweging kan je overwegen om een home-trainer of een spin-bike thuis neer te zetten. Kan je gewoon voor de tv fietsen, of voor het bedje van Eva . Ga eerst lekker op vakantie en kijk het daarna aan. Aan de andere kant: als je voor de vakantie al een beslissing hebt genomen, kan je helemaal van je vakantie genieten. Oh sorry aan mij heb je ook niets. Zo met Eva gaat het wel lekker zeg, ze kan echt al veel en ze is jonger dan dat Sem is . Appelsientje: je doet het goed! Ik had ook op een gegeven moment zoiets van: wat ben ik nou toch allemaal aan het doen? Voor mezelf zat er helemaal geen logica in, en vor Sem ook niet dacht ik. Pas toen ik dat allemaal helemaal losliet ging het veel en veel lekkerder. Die bijvoeding komt echt wel een keer goed en zolang je je kindje BV geeft wanneer hij het nodig heeft dan komt de rest allemaal vanzelf. Is heel makkelijk gezegd, ik weet het maar ik weet zeker dat het scheelt als je het allemaal loslaat. Ik ben zelf heel makkelijk dat scheelt misschien, ik kan me voorstellen als je meer van de klok en de regelmaat bent dat het een stuk lastiger is met een klein kindje. Inderdaad, af en toe je hart luchten kan al een hoop helpen. Lotte, lekker vakantie gehad dus, heerlijk. Ik had van een vriendin ook al een keer gehoord dat de Italianen makkelijk zijn omtrent de BV. Zozo Matthijs kan ook al zitten, leuk gezicht he. Ik vind dat ineens zon ander gezicht als ik Sem zie zitten (heel eventjes maar hoor). Trots ben je dan! Wat drinken betreft, Sem wil ook alles zien en reageert overal op. Hij laat dan los, draait zich om, pakt de tepel weer en zo kan dat eindeloos doorgaan. Op een gegeven moment stop ik er dan mee want hij krijgt zo toch niets binnen. Appeltje, zwaar voor je. Ik kan niets anders zeggen. Ik heb iedere nacht één nachtvoeding en dat is goed te doen. Maar wat jij omschrijft is vermoeiend ja. En zeker als hij niet meer slapen na half zes. Ik zou het hem voeden hoor, als hij het echt nodig heeft. Je merkt toch snel genoeg aan hem of hij wil drinken of niet? Misschien wil hij af en toe even je warmte voelen, heb je al geprobeerd of hij daarna in slaap valt? Dat probeer ik eerst bij Sem en zijn speentje, ik merk dan al snel genoeg of dit voldoende is of dat hij wil drinken. Ik zou hem niet laten huilen, daar ben ik helemaal geen voorstander van. Ze zeggen dat het allemaal minder wordt, probeer je daar maar zoveel mogelijk aan vast te houden. Zon kindje maakt ook veel mee overdag aan indrukken en inderdaad zijn ontwikkeling Overdag misschien een uurtje meeslapen? AnneLiesje, echt niet onzeker worden joh.. Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn of haar eiegn tempo. Ook ik kreeg verhalen te horen over dingen die Sem echt nog niet kan en kon. Ik heb met mezelf afgesproken om me daar niet druk over te gaan maken, want wat schiet ik daar mee op? Of Sem? Ben benieuwd op hoeveel voedingen ik zit als hij een jaartje is, kan me niet voorstellen dat het er maar twee zijn, we zullen zien! Salapio, heerlijk geslapen jullie. Kan een mens echt goed doen he! Werkse nog even, dan lekker weekend! Paprika, hoe gaat het nu met je? Ik denk aan je hoor .. Jingels, echt een hele mooie foto. Je zoontje staat er echt prachtig op. Ik had je foto al eerder gezien. Er straalt zoveel uit .. Esther, hoe gaat het nu met je? Ik hoop voor je dat je het het weekend wat rustiger hebt en even kan bijtanken. Gelukkig doet Vincent het ook lekker goed, dat scheelt een boel. Zijn er nog steeds nachtvoedingen? Naar zeg dat je ouders gescheiden zijn. Net wat je zegt: als zij het niet gered hebben samen, wie dan wel? Het maakt dan ook echt niet uit hoe oud je bent, het blijft echt niet leuk als je ouders uit elkaar gaan. (stuur maar hoor die foto). Met de rest ook goed? Even over Semmetje: Sem zit wel, maar echt heel eventjes en hij kukelt net zo snel weer alle kanten op. Hij schuift ook naar achteren in plaats van naar voren, ja het is echt hard werken voor zon kleintje wat een werk joh. Hij gooit zijn billen nu flink omhoog en staat alsof hij zicht gaat opdrukken en dan heeft hij een blik van: Jaaa en wat moet ik nu? Heel leuk om te zien. Hij schuift de hele kamer door, achteruit! Niets naar voren, alleen maar naar achteren. Als ik mama zeg dan zegt hij me na, soms met veel moeite maar het komt eruit en dat is zoooooooooooo lief! En anderen hebben het ook gehoord gelukkig, de eerste keer keken ze me aan met een blik van: tuurlijk joh, keep dreaming haha. Maar hij doet het echt, leuk om zijn stemmetje te horen. De bijvoeding gaat best goed (de ene dag beter dan de andere dag). Fruit vindt hij alleen niet altijd even lekker, de groentehapjes gaan goed. Ik doe er nu ook aardappel/rijst bij en gisteren een plakje kipfilet, dat vond hij helemaal geweldig lekker. Alles zit altijd helemaal onder, Sem, de stoel, de grond. Bo de hond staat ook trouw naast zijn stoel tijdens het eten, hopend op eten wat op de grond valt. Is het wel meteen schoon haha (nou ja schoon)
Geke, mijn nicht voedt haar kindje ook nog als een baby'tje als het ware en dat gaat goed. Ik zag wel eens op tv dat er een kindje gevoed werd, zittend voor de borst. Dat vond ik zo'n raar gezicht haha.
Bedankt voor jullie reacties meiden, had dat even nodig! Moet er wel bij zeggen dat afgelopen nacht wel extreem was hoor. Meestal heb ik 1 nachtvoeding, maar dan slaat hij de late-avondvoeding over. Nu heeft hij kort achter elkaar 4 tanden gekregen (de laatste komt nu door), dus dan eet hij weinig bijvoeding. Vannacht frustreerde het me gewoon enorm, omdat hij gisterenavond heel goed gegeten had en hij dan geen 'reden' heeft. Ik had gehoopt op een nacht doorslapen aangezien hij afgelopen week ook een nacht van 22.30 - 6.30 uur had gemaakt. (meteen verwend hè?! ). Maar hij had denk ik pijn achteraf gezien.... misschien was een paracetamolletje wel een idee geweest. Hij had wel gekregen toen hij naar bed ging, maar die was 's nachts natuurlijk al uitgewerkt. Ik leg niet automatisch aan hoor.... als het nog 'te vroeg' is, dan ga ik of schop ik eerst man eruit om te troosten. Maar als zijn huilen niet minder wordt, dan is aanleggen zo gedaan natuurlijk. Kijk, als het maar 1 nachtvoeding is, dan is het te overzien. Net heeft hij enorm goed avondeten gegeten, een toetje na, een fles agekolfde melk 180 ml met 3 scheppen Nutrix en nog 1 borst live gedronken. Ik hoop dat hij het daar voorlopig op kan doen en dat ik straks in alle rust kan kolven en vroeg naar bed gaan. Fijn weekend allemaal!
Snoopy, he jakkes, jij ook in de strijd. Ik vind het dus momenteel ook even niet zo leuk. Vooral omdat hij afgelopen weekend zoveel heeft ontdekt en dat ik daar dus van de week pas achter kwam en dat mijn man zei "ja joh dat doet hij sinds zaterdag al!" Dan mis ik dus echt een stukje en wil ik het liefste thuis blijven. Maar ja, hier gaan we het financieel niet zo goed redden als ik stop. Dan zouden we heel veel moeten laten, en ja ik heb natuurlijk niet voor niets gestudeerd. Leuk dat kruipen, Thijs is er moemneteel ook erg druk mee, atthans hij probeert het... Zwanger worden, ik moet er even nog niet aan denken, ik heb het nu druk zat. Maar ik kan me in jou geval me dat heel goed voorstellen. Ik hoop voor je dat het nog een keer mag gebeuren! Dikke knuffel! Salapio, ookal geen fruit eter. Leuke foto's! Volgens mij zit ze echt al heeel goed zeg! Mijn oppas vertelde dat ze haar jongens al met 7mnd op de fiets had voor kleine stukjes. Maar die konden toen ook al heel goed zitten. Misschien even navragen bij het CB? Zo luxe dus wat betreft het slapen. Ik zou zeggen: ga zo door Mirre! Hier wordt dus nu ook op de buik geslapen, eerst super eng. Maar nu ik weet dat het super goed gaat heb ik me er bij neer gelegt. Is even wennen denk ik. Op het CB waren ze er minder van gediend, maar ach... hij slaapt goed, dus waarom zou ik dat veranderen? Geke, ja ik heb moeite mee dat het allemaal zoveel is. Ik ben dat natuurlijk niet gewend. Slapen, bv en dan ook nog fruit,broodkorst, groente, spelen en dan ook nog tussen de slaapjes door even wandelen of boodschappen doen. Laten we het maar niet over het huishouden hebben.... Voor mijn gevoel weet ik niet waar ik e tijd vandaan moet halen. Naja we zien wel.. Lijkt me wel enorm schattig zo'n "grote" baby aan de borst. Je moet dan wel op de bank zitten of liggend voeden zeker? (anders past het niet ) Lotte, erg herkenbaar. Tijdens het voeden snel afgeleid. Als we op visite zijn of wij visite hier hebben dan ga ik even ergens anders voeden, want anders drinkt hij 1 slok en gaat rustig om hem heen kijken, dan nog een slokje enz enz... beetje vermoeiend Appeltje, tjee klein borstmonstertje! Zolang jij het vol kan houden, zou ik doorgaan. Hij heeft het gewoon erg nodig blijkbaar. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het nu wel eens klaar vind. Zeker als je er de hele nacht mee bezig bent. Maar of stoppen nou gaat werken? Misschien ben je dan s nachts nog wel meer bezig.... Hij maakt nu heel veel mee, toch een sprong denk ik! Sterkte, hopelijk bedenkt hij zich vlug en gaat weer goed slapen s nachts. Dikke knuf! Anneliesje, dus veel aan de wandel met Amber, ik denk dat ik dat ook zou doen. Dan slaapt ze in ieder geval wat en is ook goed voor jou toch? Beetje frisse lucht, wat beweging Sembo, grappig hoe je dat verteld, inderdaad op handen en knieen en nu? beetje schuiven, maar ik wil zo graag, maar weet niet hoe! O lief zijn eerste mama! Zo nou vandaag weer een werkdagje voor mij. Thijs heeft zijn groentehapje goed gegeten. Fruit was weer niet lekker. Beetje bonje met het hoofd van de afdeling. Ik he met mijn werkgever afgesproken dat ik een uur eerder naar huis mag ipv kolven. Nu Thijs nog niet voldoende drinkt, blijf ik dat ook doen. Nou zij vond het nu wel welletjes en wees me erop dat het al 6mnd na de bevalling was. Dus ik haar vertellen dat dat tot 9mnd is... nou ze had dat van personeelszaken gehoord. Ik was zo pissig na die discussie dat ik gegoogeld heb op kolfrecht, heb uitgeprint en zo op haar bureau heb gegooid. Ik zei: hier staat alles in alsjeblieft! (ik had vorige week al een discussie over nachtdiensten die ze voor me heeft ingeroosterd terwijl ik dan vakantie heb, dus ik vond haar even niet zo aardig meer...) Liefs
Hoi appeltje: Die 9 maanden is echt zo'n keerpunt. Ik herken veelvan Kevin's verhaal in Jelte. Rond die tijd begint de 1e-verlatingsangst-fase. Veel wakker worden 's nachts, overdag veel indrukken op doen, beseffen dat mama-en Kevin geen eenheid zijn, maar 2 aparte mensen. Kost zo'n kind ontzettend veel energie. Daarnaast groeien ze hard, en komen er veelal tanden aan ( zoals je zelf al schrijft). Mijn zoontje, werd ook veel wakker 's nachts en ik had ook wel weer behoorlijk wat nachtvoedingen, ik was zelf ook supermoe. Maar het is een fase, het gaat weer over. Ik had op die leeftijd minstens 7 voedingen, vanaf maand 11 werd het minder en ging het doorslapen ook opeens stukken beter. Ik kolf nu nog 1x op mijn werk, en geef 2 dagen in de week vanaf 1 jaar nog 2 flesje bv mee van ong. 100 ml. Vanaf maand 11 merkte ik ook dat de bijvoeding steeds belangrijker werd. Ik denk dat ik nu op ruim 14 maand op een gem. van 5/6 voedingen zit.
Nina, wat een snoepige foto van Mirre in het tentje *smelt* Wat zei het CB over fietsen? Wij hebben vorige week voor het eerst gefietst en dat vonden we allebei ge-wel-dig. De CB arts zei dat je zonder problemen kan fietsen als ze goed kunnen zitten. Dus echt een paar minuten zonder hulp en zichzelf dan ook corrigeren als ze dreigen om te vallen. appelsientje, jammer dat het bijvoeden (nog!) even niet leuk gaat. Ik vond het ook een lastige periode, met het wennen aan het bijvoeden en dan ook het regelen van de BV er nog bij. Poeh wat een gezeik met je werkgever. Jammer dat je op je strepen moet gaan staan. Hopelijk blijft de sfeer een beetje prettig erbij. Snoopy, wat grappig dat Eva in haar slaap wel al kan kruipen maar wakker nog nie helemaal. Vincent schuift ook wat achter uit en gaat zo af en toe op zijn knietjes zitten. Hij is dan net een hagedisje...met z'n kromme armpjes en dan kijkt hij omhoog met zijn mondje open en zijn tongetje naar buiten. Heel komisch. De opvang is niet meer nodig. Na een week extra opvang te hebben geregeld, kwam Jean-Paul tot de ontdekking dat hij Vincent dan te erg mist en dat hij hoe dan ook zijn papadag wil hebben. Lukt het een keer niet, dan regelt hij tijdig wat anders. Courgette snij ik met schil in schijven van ongeveer 1 a 1,5 cm dik en die kook ik ongeveer 10 minuten. In ieder geval tot ze lekker zacht zijn, maar nog niet uit elkaar vallen. Afvallen gaat hier wel lekker. Was 24 kilo (van 66 naar 90) aangekomen tijdens de zwangerschap en daar ben ik er nu 19 van kwijt. De eerste gingen redelijk makkelijk, maar op gegeven moment bleef ik hangen op de 75 kilo en toen ben ik gaan sporten 2x per week. Nu ben ik 4 maanden bezig en al bijna 6 kilo kwijt (nu weeg ik rond de 69). Nog 2 tot 3 kilo eraf en ik ben happy. Ik snap heel goed dat de motivatie ver te zoeken is. Dat had ik ook, maar nu ik bezig ben vind het het eigenlijk wel heel fijn. Heb ook meer energie nu ik regelmatig sport. Toi toi toi! Lotte, leuk dat we nu ook weten hoe je kaboutertje heet Hier ook een nieuwsgierig aagje aan de borst...soms lastig, maar meestal gewoon schattig. appeltje, pittige nachten voor je Kevin drinkt zeker nog veel voor zijn leeftijd...of Vincent drinkt erg weinig voor de zijne (2-4x)...Lastig om een besluit te nemen. Hier ben ik al naar 1x kolven per werkdag en ik ga binnenkort helemaal stoppen met kolven, omdat V zelf aangeeft minder bv te willen. Als hij nog meer zou willen drinlken, zou ik ook moeite hebben met een besluit nemen. Hoop dat je snel gelegenheid krijgt om bij te slapen, dan ziet de wereld er vaak heel anders uit en kun je een goede beslissing nemen. AnneLiesje, wat is er dan met jouw relativeringsvermgen? Idd leuk om de bv-daagjes eens te zien. Valt me op dat ze allemaal even 'rommelig' zijn Josine, dat is nog eens een goed idee om als gastouder te werken. Lekker Sem bij je. Heb je zelf al een achtergrond in het werken met kinderen? Wat gaaaaaaaf dat Sem mama zegt! Ik meen dat nu iedereen toestemming heeft gegeven voor de bvfoto. Alhoewel ik er ook nog 1 heb waar ook paprika op grond naast het bankje zit te voeden...ik wacht nog even op haar. Verder gaat het hier prima. Vincent slaapt alweer een paar nachten door. Of in ieder geval wel zo van 2300/0.00 tot 6.00/6.30u. Dat is heel netjes, zeker als ik vergelijk met appeltje en andere nachtbrakertjes hier. De verhuizingsperikelen beginnen ook wat af te nemen. Nog wat laatste dingen waar we op wachten, maar het eindresultaat gaat supermooi worden. Ben wel trots eigenlijk...het is nu een écht bedrijf Vincent had weer mooie cijfers bij het cb: 8930 gram en 72 cm. Net iets bovengemiddeld de bv-curve, maar wel precies evenwijdig. Hij is zo'n lachebek, krijg van iedereen zulke leuke reacties *trots*
Ha jingels, fijn dat je het herkent! Ik moet zeggen dat het al beter gaat. Hij at gisteren harstikke goed, dus ik hoefde na 19.00 uur alleen nog 1.15 uur te voeden. Toen ik hem hoorde pruttelen en 7.00 uur op de klok zag staan, was ik hartstikke blij. Hopelijk gaat het vannacht ook zo goed. Maar ik reken nergens op, dat valt het ook niet zo tegen. Barbabintje en appelsientje.... begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga echt niet afbouwen. Moest alleen even mijn frustraties kwijt Ik laat Kevin dat zelf doen. Maar met zo'n borstgericht kind - 5 a 6 voedingen, korte slok na middagslaapje niet meegerekend - zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren. Over langvoeden: mijn man had altijd zoiets van 'maximaal een jaar, anders is het raar/gek/oud als hij al loopt en tanden heeft bla bla bla'. Aan die gedachte heb ik mij trouwens ook schuldig gemaakt voordat ik zwanger werd. Maar nu hij er eenmaal is, heb ik dat wel losgelaten. Noem het voortschrijdend inzicht. Gelukkig vindt mijn man dat Kevin het ook nog nodig heeft. Laatst gaf mijn schoonmoeder een opmerking erover (toen hij de borst weigerde toen hij ziek van de pijn in zijn mond was, volgens haar deed hij dat omdat hij te oud voor de borst werd en hij de fles wilde.... de voeding erop weigerde hij ook de fles, maar goed...). Ik vond dat wel even moeilijk hoor, iemand die voor het eerst zo openlijk mijn 'langvoeden' afkeurde. Zeker omdat zij en hij 2 handen op 1 buik zijn. Mijn man beaamde hij dat hij hem af en toe ook wel oud vindt, maar dat hij vindt dat WIJ hebben besloten het beste voor Kevin te willen en daar hoort borstvoeding bij. Dat heeft hij ook tegen haar gezegd. Hij heeft op de één of andere manier het idee dat Kevin koemelkallergie heeft , omdat dit in de familie zit (net als een hoop andere allergiën). Als Kevin afbouwt en ander vocht wil: prima, maar we gaan geen borstvoeding vervangen door flesvoeding. Hoe staan jullie daarin? (overigens heb ik een hartstikke leuke schoonmoeder hoor, maar eentje met kids van eind jaren 60 en begin jaren 70, dus toen de kunstvoeding de norm was).
Ik kan het ook even niet laten hoor. Deze is vanavond geschoten. Ik ging even een sopje pakken om Kevin te wassen en zette hem even in zijn bedje. Toen ik terug kwam stond hij te lachend en gierend rechtop in bed. Sinds een week trekt hij zich nu op en het gaat steeds beter. **trots**
Appeltje, ik sta er precies hetzelfde in als jij. Hier wordt nu alleen maar afgebouwd omdat Vincent dat zelf doet. Als hij nog zoveel als Kevin zou vragen, zou ik misschien wel gaan overwegen of het op werkdagen nog op te brengen was (en dan alleen nog maar omdat het onze eigen zaak is en we er dus geheel van afhankelijk zijn voor ons inkomen). Kortom, ik ben er aan de ene kant eg blij mee dat Vincent al zoveel interesse heeft in ander vocht op de dag (hij weigert de borst echt regelmatig op de dag als ik aanbied). Vanuit mijn eigen ervaring kwam mijn reactie op jouw situatie, waardoor het weer net leek of ik je adviseerde om af te bouwen. Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Je frustraties kun je hier altijd kwijt. Die opmerking van je schoonmoeder steekt wel, maar ik vraag me af of ze beseft hoe het bij jou aankomt. Jullie hebben een goede relatie, dus ik kan me niet voorstellen dat ze het rot bedoelt. Wellicht sprak ze gewoon haar verbazing uit en kwam het onbedoeld kwetsend aan? Leuke foto's van Kevin & Justin
GEKE, oeps ... wel gezegd tegen CB dat Mirre op dr zij/buik slaapt ... De dietiste zei: 'Tja ... ik hoor het wel vaker dat kindjes dan op eens heel goed huilen, maar ik ga het niet adviseren oooo nee'. Met veel knipogen en subtiliteiten tussen de regels door. Ik vroeg nog of ze iets van cijfers wist en daar wilde ze zich ook niet aan wagen. Maw lekker doen, maar zij blijft bij het officiele advies (wat ik me goed kan voorstellen). SEMBO, superleuk dat Sem mama zegt ! En fijn dat het eten (groenten) goed gaat ... en toch wel handig zo'n hond APPELTJE, hopelijk heb je lekker geslapen! Ja dus ... heeerlijk! We staan ongeveer hetzelfde in het BV verhaal (en hadden eerst ook het idee van niet te lang want dat is gek). Hoewel we hier wel aan de koemelk gaan ... tenminste als back-up voor de flesjes BV. Mirre wil namelijk nog wel eens het flesje weigeren, hoewel het de laatste tijd eigenlijk supergoed gaat. We laten het hier ook gewoon op zn beloop en mn man is nu ook echt om (BV is het beste), hoewel hij soms wel erg bang is dat hij een achterstand heeft wat liefde en aanhankelijkheid betreft. ook omdat ik maar 2 dagen werk en hij 4. Maar hij heeft nu Mirre 2x naar bed gebracht (flesje) en dat gaat zo supergoed ... Dus heel eenkennig is ze niet (gelukkig maar). Mijn schoonmoeder heeft al voorbewerking gehad door haar oudste dochter, die langdurig heeft gevoed en voedt. Mn schoonzusje heeft wel de nodige opmerkingen naar haar hoofd gekregen en nog steeds, tegen mij zal ze denk ik niets zeggen. Mn pa maakt wel heerlijke opmerkingen over flesjes enzo, maar dat is denk ik eerder ongemak. En tja ... ik ken mn pa langer dan vandaag, dus ik neem het met een klont suiker . Wat een mooie foto ... knap! APPELSIENtje, vervelend van je werkgever FIETSEN, hier raadde ze aan te wachten tot Mirre zelfstandig kan gaan zitten. Maar ze dacht dat we het hadden over hele einden ... klein stukje kan wel (maar we gaan over een week op vakantie, dus we wachten tot na de vakantie) ESTHER, Vincent is inderdaad een heerlijk lachebekje NATHALIE, leuke foto! *** Gisterenavond een lastige slaapavond. De nachten gaan ok - alleen voeding om 3u ... Mirre eet brood echt supergoed (ruim een kwart boterham), en doet dr mondje ruim van te voren open voor de stukjes (heel schattig). Laat ook heel duidelijk merken als ze genoeg heeft. Fruit moet ze echt niet, groenten ging gisteren ook matig, maar ze was erg moe. APK bij CB was weer prima. De dietiste vond het erg grappig dat Mirre het lepeltje weigerde, maar het allemaal zelf wilde doen. Cijfertjes: 6930 gram, 68 cm en koppierond: 44 cm. Ze volgt heel mooi dr lijntjes dus gaat supergoed!