Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ha dames!
    Daar ben ik ook weer een keertje! Ik heb jullie veel te veel verwaarloosd afgelopen weken dat het eens tijd word dat ik weer wat meer kom kijken en reageren hier! Ik vind het alleen ineens zo moeilijk, ik heb wel alles terug gelezen maar kan het niet onthouden! :rolleyes: . Ow wat ben ik toch vergeetachtig! Nou met een papiertje naast me wat puntjes op geschreven waar ik op wil reageren :) ga ik dan toch maar proberen om weer ‘in te haken’.

Paprika, sterkte hoe is het nu met je? En hoe is het met de kleine meid en haar tandjes? (je zou ook dentinox of chamodent kunnen proberen) Die zetpil, een beetje laat om er nu nog op te reageren maar oke, als Malou of Ruben zoveel pijn zouden hebben, zal ik er denk ik (in overleg met Leander) ook een geven. (Malou heeft toen ze oorontsteking had ook zetpilletjes gehad). Bijvoedingsverhalen heb ik helaas niet, ik heb de laatste weken de kleintjes eigenlijk niet zien eten. Het enige wat ik weet is wat de opa’s en oma’s me vertellen. (en natuurlijk ook heel af en toe dat ik ze wel zie eten en dat doen ze dan heerlijk).

Appelsientje, dikke knuffel. Sorry, kan je verder weinig advies of tips geven geloof ik!

Jingels, daar ook al kiezen/tanden. Sterkte ermee of is het allemaal al achter de rug? En een mooie foto hoor! Hij is duidelijk helemaal tevreden als ie lekker mag drinken!

Nathalie, Hoe gaat het ondertussen met jullie daar? Een beetje tot rust gekomen weer zegmaar? En gefeliciteerd nog met Max! (een week te laat, maar beter laat dan nooit :oops:)

Salapio, Lekker blijven klagen hoor! Dat lucht zo heerlijk op he? Als je hier lekker even ongegeneerd kan gaan zitten klagen zonder dat iemand je raar aankijkt of vind dat je zeurt! Ow kijk aan vakantie in zicht! Whaha heel de camping wakker ivm Mirre, dan kijken je ‘buren’ vast niet blij! Haha! Hoop dat het tegen die tijd wel beter gaat hoor met het slapen! Hoe is het er ondertussen mee? Ik geloof dat het al wat beter gaat (leest je latere berichten haha) en wat een super leuke foto’s! Wat een prachtig meisje heb je zeg! (owja ik ben blond, maar mag ik vragen wat een Deryan is? Vast een hele domme vraag maar oke) Ennuh buikslapen, hier slaapt malou al vanaf 2-3 dagen na de geboorte op haar buik! En ze leeft nog altijd ;)

Anneliesje, hoe is het nu met de bijvoeding? Nou doe er maar gewoon rustig aan mee hoor. Komt vanzelf. Onze Malou is ook pas met ruim 7mnd met de bijvoeding begonnen. En idd zolang ze jou melk nog lekker vind is het prima. Tegen de tijd dat ze 18 is eet/drinkt ze echt wel iets anders hoor ;). Ow je gaat op vakantie, nou fijne vakantie (als je niet al vertrokken bent tenminste)

Sembo, wat een super Sem zeg, al mama zeggen. Ruben en Malou zeggen geen mama, alleen papapapapapapapapapa haha! Verder eigenlijk alleen maar allerlei rare geluiden waar geen touw aan vast te knopen is, snap niet dat ze hun tong af en toe niet breken haha! Ow wat heerlijk zo een hond, meteen alles weer opgeruimd en gedweild haha! Ieuw! Nouja het scheelt wel een beetje in ieder geval. (zo ook in het hondenvoer trouwens, als ie het eten van Sem eet hoeft ie minder brokken! Haha!)

Snoopy, sterkte meid, hoop dat je snel weer lekker in je vel zit. Hoe is het eigenlijk gegaan met de exceem van Eva? Is dat nu weg of heel rustig/onrustig? (volgens mij heb ik dat gemist). Fijne vakantie alvast, geniet ervan en van elkaar!

Lotte82, wat irritant lijkt me dat zeg als ze in potjes gaan praten met dat bijvoeden. Nouja hier waren ze ook niet echt duidelijk, tenminste ze konden me niet de duidelijkheid geven die ik nodig had/waar ik om vroeg. Dus hebben we maar gewoon wat gedaan. Begonnen met een paar theelepeltjes en dan gewoon langzaam aan een keer wat hapjes meer.

Stranger, ik weet niet of je dit nog leest, maar je hebt een topprestatie geleverd! 18maanden gekolfd voor je kleine man! Echt super!

Esther, Succes met kiezen, dietwijfel ook altijd he? Nouja je kiest ongetwijfeld het beste voor Vincent en jezelf. Doe waar je het beste gevoel bij hebt, dan is het altijd goed! (ennuh niet naar andere luisteren bij het maken van je beslissing, jij en je man zijn de enige die erover beslissen)

* Whaha, wat een heerlijke poepverhalen, tis toch wat he? Een beetje poep inspecteren en vergelijken :D
    * Fietsen, ik moet nog altijd een nieuwe fiets gaan kopen :oops: hij is bijna 2 jaar geleden gejat en nooit een nieuwe gehaald! Maar met het fietsen wacht ik nog even, ik vind een bakfiets namelijk belachelijk, en zo een kar achter de fiets vind ik er ook niet uit zien (sorry iedereen die ik nu beledig!) En zal dus een van de twee achterop in een stoeltje moeten, en dat vind ik nu nog gewoon te vroeg (nouja ik vind ze er nog gewoon te klein voor) Voorop vind ik niet zo een probleem, dan heb je er zicht op en kan je hem/haar vasthouden, maar achterop is zo alleen zegmaar (tja overbezorgd he? :rolleyes:)

Wat een leuke schema’s. Hier nog altijd geen schema geloof ik, al is het alleen al omdat ik op het moment gewoon zo weinig van ze weet :cry: alleen melk als er honger is (waarvan eigenlijk alles kv alleen Malou smorgens of smiddags een flesje bv en Ruben savonds een voeding bij mij aan de borst), laat in de ochtend fruit, vroeg in de avond groente. Tussendoor soms een stukje broodkorst. Slapen gaat hier van savonds 21uur tot smorgens 6uur (met meestal ieder 1 nachtvoeding, tja nog altijd hoor) dan rond 11uur tot rond 14uur, dan van 18uur tot 19uur nog en tukkie en dan om 21uur weer naar bed toe.

Hier gaat het met mij de laatste dagen eigenlijk wel weer iets beter, vind ik. Hoop nu echt op de goede weg te zijn. Tja verder eigenlijk weinig te melden. Ik hoop dat ik zeer binnenkort weer lekker mijn kindjes de hele dag (en niet alleen de hele dag, maar de hele week) thuis kan hebben. Sorry voor mijn megalange reactie, maar als je zo lang niet gereageerd hebt mag dat wel toch? Haha! Ben maar :) 1.5 uur :) bezig geweest met alleen hier lezen en dit schrijven! En vooruit, ik heb zitten twijfelen of ik het jullie al wel of nog niet wil vertellen. Maar oke, ik denk ik doe het maar gewoon. Aangezien jullie het toch tegen niemand van onze familie kunnen verraden, het is echt nog heel erg pril, maar Malou en Ruben krijgen er een broertje of zusje bij.
    Meiden allemaal een hele fijne dag nog!
    En ik hoop snel weer hier te kunnen komen kijken!
    Liefs Hanneke!

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Whaaaaa Hanneke! Gefeliciteerd met de prille zwangerschap! Voel je je al zwanger? Pfoeh, wat zal het druk zijn in jullie gezinnetje straks met 3 kleine doerakkies :D

3. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Gefeliciteerd Hanneke :D Geniet er lekker van :D
    3 kleine doerakken, misschien wel VIER haha nee laten we daar maar niet vanuit gaan.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Whaaa! Hanneke en Leander, gefeliciteerd :whistle:

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker dagje gehad vandaag, naar mn ouders geweest, eventjes Amsterdam in (bah ... ik hou geloof ik helemaal niet van shoppen op dit soort koopgekke zondagen, twee winkels gezien en dat was wel weer genoeg). En Mirre heeft heerlijk zitten smikkelen van brood (1/3 sneetje) en later ook (ik denk 2) sperzieboontjes en een heeeeeel klein beetje aardappel. En vanochtend dus twee minihapjes appel. Tja ... wie het kleine niet eert ;)

Bij mn ouders heeft ze de hele tijd lekker gek zitten doen. Zo leuk :D ... en nu ligt ze (eindelijk) te slapen.

Echt veel gedronken heeft ze niet. En dat blijkt ook: voor het eerst weer een lektiet sinds heeeeeeeeeel lang ... :)

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Whaaaa Hanneke gefeliciteerd meis \:D/

Hier is de rust wel weer aardig terug gekeerd.
    Mijn moeder zit nu midden in het scheidings proces,alleen word een lange weg,omdat mijn stiefvader niet mee werkt.

(hij wil niet scheiden)

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    hallo dames,

Even een kort berichtje, heb het nogal druk (gehad) deze week.

Hanneke :) van harte!

Esther, bij deze ook mijn toestemming voor de foto hoor! Trouwens geweldige foto's gezien van (uit m'n hoofd) Jingels hier en op borstvoeding.com echt geweldig!, Justin, kleine Mirre die al goed zit, Kevin die al goed staat, nieuwe van Eva enz. Kom maar op met die spam dames, ik geniet ervan!

En iedereen hartstikke bedankt voor de lieve woorden!

Hier een kleine verbetering, afgelopen 2 nachten is ze niet geweest maar was wel vanaf 5.30 uur klaarwakker.. En dat noemen ze weekend ;) Er is nu weer 1 kies en 1 tand door, maar er zitten nog 2 kiezen te vervelen. Zetpil is gegeven 's nachts 3 dagen geleden maar zonder resultaat helaas. Ik ga snel even bij m'n man zitten, ff een kopje koffie doen. Morgen hopelijk meer tijd voor een reactie op jullie verhalen!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hanneke: super gefeliciteerd meid! Wat een geschenk, geniet ervan!

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hanneke GEFELICITEERD!
    Hartstikke leuk!

10. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Dag meiden,

Ik reageer later weer even, maar mijn zus is hier een paar daagjes, vind het niet zo netjes om dan uren achter de laptop te zitten ;)

Maar ik had eigenlijk een vraagje, kan bij regeldaagjes ook veel slapen horen? Amber is al een paar dagen na een uurtje op weer moe terwijl ze voorheen zo 3uur wakker kon zijn, daardoor ook meer drinken. Wil haar niet met een leeg buikje naar bed doen.
    En maak me natuurlijk weer zorgen daarover....

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Vincent heeft wel eens perioden waarin hij meer weer slapen. Maar of dat ook specifiek bij regeldagen hoort, dat weet ik niet.

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik heb trouwens een enthousiast mailtje van Stefan Kleintjes gehad dat we woensdag maar op bv.com moeten kijken ;)

13. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Hanneke, van harte gefeliciteerd, geweldig joh! Geniet ervan!

Thijsje is ziek.... Zaterdagavond kreeg hij ineens koorts en gister ook koorts, niet kunnen slapen en veel huilen. Hij was echt helemaal niet lekker... zoooo zielig... Uiteindelijk heeft hij bij mij in bed geslapen, naja om het uur wakker, en manlief op zolder.
    Toch nog een beetje slaap kunnen pakken.. *gaaaaaap*
    Vanmorgen 39,5 koorts zielepiet. Toch maar even naar de huisarts gegaan, waarschijnlijk een keelontsteking. Als het woensdag niet beter is moeten we terug komen.
    Heb hem voor het naar bed gaan maar een zetpilletje gegeven, hopelijk slaapt hij dan wat beter, en heeft hij niet zo last van de koorts. Het is de eerste keer dat hij zo ziek is, tjeeee wat is dat erg zeg, ik heb het echt met hem te doen.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dames heel erg bedankt voor de felicitaties! :D
    en Sembo, dat vier gaan we nog even niet van uit haha! Maar ik heb het zeker in mn hoofd. Echo moet daar meer over zeggen ;) .

Appelsientje, heel veel beterschap voor die kleine man!

Esther, ik ben ook benieuwd hoor! haha! Zal woensdag eens een kijkje nemen!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anneliesje, geen idee ... Mirre heeft nog nooit van die slaapdagen gehad ;)

Esther, ooooooo spannund!

Appelsientje, arme Thijs, kusje van Mirre!

Hanneke, wanneer heb je de echo? En wanneer ben je ongeveer uitgerekend?

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor het avondeten was Mirre wat huilerig, dus ik dacht: die gaat niet eten. Meestal maak ik ruim eten voor dr, gooien we altijd weg, dus nu maar 2 roosjes broccoli apart gemaakt. Zitten we aan tafel, Mirre eerst een beetje mopperen, ziet de broccoli, valt er als een wild beest op aan, haphaphapslobberzuig ... op! En maar kijken naar ons bord (whahahaha ik typte per ongeluk 'borst' ... wat zou Freud daarvan zeggen?!), maar daar zat broccoli op in zalm/chili/roomsaus ... Dus een halve rijstewafel en een stukje jonge kaas aangeboden, allebei iets van gegeten ...

Boehoehoehoe! Zo trots!

17. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Spannend hoor Esther :)

AnneLiesje, ik zou je daar ook geen antwoord op kunnen geven. Ook Sem slaapt wel eens een periode meer, maar ik houd die regeldagen helemaal niet bij.

Appelsientje, achgossie, niet fijn om je kindje zo te zien lijkt me. Ik hoop dat het pilletje helpt en dat hij even lekker kan slapen. En dat het natuurlijk weer snel overgaat. Sterkte en beterschap in ieder geval. Verwen hem maar lekker, maar dat doe je toch wel geloof ik (en zo hoort het haha).

Bolbuikje, wanneer heb je de echo? De kans is wel heel erg klein dat jullie weer een tweeling zouden krijgen, zo kan je het ook bekijken. Hoe vaak hoor je dat nou?

Met Sem gaat het goed, de bijvoeding gaat goed. Soms denk ik 'te goed'. Hij 's ochtends fruit, ik schat 100 gram, en 's middags een groetehapje met rijst of aardappel en dat is ongeveer 200 gram. Is dat teveel? Hij eet het echt van het bordje af en wil nog meer als het op is! Ik geef nog maar even geen boterham erbij ;)

18. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Haha ben benieuwd hoe ze de broccoli op in zalm/chili/roomsaus had gevonden.....

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij is dat niet te veel hoor Sembo ... waarom zou het teveel zijn?

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ook :oops:

(had het bijna gegeven, wel even afgespoeld hoor ... maar mocht niet van mn man ... terecht waarschijnlijk ... )

Deel Deze Pagina