Lijkt idd hier hetzelfde. Alleen wordt er hiet (nog) niet op voetjes gesabbelt. Ik heb al een paar keer gekeken of er geen tandjes komen en heb tot nu toe niets kunnen ontdekken. Idd over het wangetje aaien en dan naar mijn vinger happen herken ik ook. Maar heel vaak hapt hij niet naar mijn vinger maar wil dan wel drinken.
Zulke dingen zijn altijd zo ver weg voor mij dat ik eigenlijk nooit naar zulke dingen ga... Naar utrecht ben ik zo 2,5 tot 3u onderweg bijv. Nemo nog ff over je vraag. 8 voedingen is best netjes hoor, wordt waarschijnlijk vanzelf nog wel minder. Wat je ook eens kan doen is als hij wakker is gewoon voeden, dan spelen of wat je ook doet en dan vlak voor hij weer gaat slapen nog ff proberen te laten drinken... misschien heb je dan iets meer rust overdag. Doe ik ook wel eens maar mijn zoon is inmiddels wel langer wakker. Vanochtend bijv. half 8 wakker, dan eten, spelen ed. tegen 11u nog een keer gevoed en toen in bed gelegd en toen heeft hij een paar uur geslapen. Hier ook veel gekwijl maar nog geen tand te zien. Hij bijt me wel wat vaker nu, ondanks dat er geen tanden zijn toch pijnlijk. Ik koppel hem dan maar gewoon af en leg hem weg met een bijtring in zn handen. Kan hij daar lekker op kauwen... mn boobs zijn daar echt niet voor gemaakt.
Ik heb dat wel eens gezien of iig een soortgelijk programma. Bleek dat er in zo'n klein potje fruit 4 of 6 suikerklontjes . Dat vond ik toch rijkelijk veel.
@nemo ik ga daar niet heen had de dokter gebeld voor die neusspray, vanwege tsr, kreeg ik te horen, dat het een mooie tijd was om te stoppen, geef nu bijna 9 mnd bv en dat mijn melk was op, en dat dat normaal was mijn melk is niet op, gebeurd ook niet zomaar(volgens haar wel)en ik bepaal zelf wel wanneer ik stop :x :x en ben toch echt van plan door te gaan tot dat er niks meer in zit, maarre wil toch echt wel voor de 2 jaar gaan
Nou, het CB staat te juichen bij alles wat ik doe... Rapley vond ze geweldig, goed voor de ontwikkeling. Ik volg ook de lijst vanStefan Kleintjes Wij geven Jarik mede op advies van het CB nog geen fruit. Mijn man is hartstikke allergisch voor veel fruit, ook dikke lippen en opgezette keel. Dus ze hebben aangeraden aan om eerst te kijken hoe de groenten gaan en fruit pas later. ivm een verhoogd risico @ MissGwin: heb je nou helemaal de spray niet gtekregen? Wat stom zeg...
Stranger, als je fruit gaat geven kun je dat ook het betse even blanceren dan is het minder allergeen, maar wordt de rapley knoeiboel wel groter Die aflevering van de keuringsdienst van waarde heb ik een tijd terug al gezien. Tja in al die potjes zit appelsap en dat is zoet en bevat suikers. Het zijn wel suikers uit vruchten wat erin zit zover ik weet maar dan nog he. (dus geen toegevoegde geraffineerde suiker bedoel ik) des al niet te min zijn (of in mijn geval waren) die potjes best handig soms. Maar de jongste kreeg er al minder dan de oudste en ik denk dat ons 3e kindje er nog minder zal gaan krijgen. En wel lekker alle kadootjes inpikken van de potjes fabrikanten he hahahahaha (doe ik lekker wel ) Ons cb is ook heel enthousiast over Rapley toen ik er met de jongste kwam was er 1 andere moeder die het ook zo deed werd me verteld (en die moeder kende ik natuurlijk ) en ze waren blij verrast over de resultaten. Nu zijn 2 kinderen geen goede steekproef, maar alle 2 die kinderen aten wel goed en snel heel veel dingen ongepureerd. want dat is ons cb een doorn in het oog. Ze staan trouwens ook open voor mijn argumenten waarom ik geen vit D en K geef/gaf. Ons cb heeft overigens ook een bv-certificaat, en jullie cb's?
mijn cb heeft geen bv certificaat ze laten me lekker mijn gang gaan en zegen er niks over, mbt tot de rapley, daar zijn ze niet blij mee, maar ze zeggen er niks van. wat ik vaak merk is dat op eht moment dat je de 6 maanden hebt gehaald, dat je er dan wel mee kunt stoppen volgens anderen en ga je er dan nog mee door dan is het raar weet niet of jullie het ook zo ervaren? @bumbaloe tot nu toe heb ik 1 keer 2 hapen uit een potje gegeven toen ben ik er maar mee gestopt, ik vind het er niet uitzien dus geen potjes hier, en het scheelt me nog een hoop geld zeg, wat een prijzen zeg jeetje ook als ik kijk naar kv wat een geld kosten die pakken @stranger ik heb de spray wel gekregen nadat ze weer overlegd hadden, vond het behoorlijk knap, dat een dokter je maar even adviseert om er maar mee te stoppen want het was wel genoeg geweest en nu ik de spray heb is mijn tsr ineens gewoon op dit moment, maar ja als het weer anders gaat heb ik het in huis hoe lang willen jullie trouwens bv geven, mijn streven is toch echt wel 2 jaar
@missgwen: ik heb zelf bij huisartsen gewerkt en werk er nog (strakjes weer) en tjonge jonge wat hebben die weinig kaas gegeten van bv. Ik hoorde ze toch adviezen geven , helaas.... Het zou mooi zijn als ik de 2 jaar ging volmaken, maar zeker weten doe ik het nog niet. En heb jij zo'n groen boekje van je cb ? Daar staat zelf in dat je eten in grote stukken moet aanbieden ! @Bumbaloe: geen idee of ons cb een bv certificaat heeft. Zal er eens naar vragen.
Stranger en Bambaloe, bedankt voor jullie reactie over introduceren van fruit! Blanceren is idd wel een optie denk ik, heb er zelf in warme gerechten ook veel minder last van. Maar denk dat ik het voor de zekerheid de eerste maand (of 2) maar bij groente hou, al is het maar voor m'n eigen gemoedsrust. Ik heb ook de syntocinon neusspray via de huisarts. Toen m'n flesje op was en ik vroeg een nieuwe kreeg ik meteen een recept voor 6 nieuwe flesjes. Heeft bij alleen niet helemaal de gewenste uitwerking, gebruik het alleen in noodgevallen als ik op m'n werk moet kolven en ben erg gespannen bijvoorbeeld. Heb soms zelfs het idee dat het tsr nog langer op zich laat wachten dan zonder de spray. Maar dat is misschien wel self fulfilling prophocy, dat kan ook natuurlijk . Heb het programma van de keuringsdienst nog niet gezien, heb het opgenomen moet het van de week nog ff kijken. Had het te druk met The Sum of All Fears hihi.
.... En opeens gaat het kolven een stuk minder.... Ik heb de kolf net schoongemaakt, en goed * droog* laten kolven. Qua patroon is er bij Jelte en mij niets veranderd...... Iemand enig idee? 's Avonds zat ik tussen de 130-180 ml, en nu amper 70 ml. HELP!
Ja, meestal rond de 2 weken, had ook het idee dat hij wat minder krachtig kolfde, dus ik heb hem uurtje terug volgens het principe van de medela site schoon gekolft ( sopje daarna water), ga zo maar even proberen....
Hallo, Zal me even voorstellen. Ik ben een moeder van 2 zonen. De jongste is nu 4 maanden. Bij mijn eerste heb ik 10 maanden borstvoeding gegeven. Bij deze wil ik 6 maanden volledige bv geven. Met mijn voorraad zal hij de 7 maanden wel halen denk ik. Ik doe 's avonds om 23.30 een extra voeding afkolven voor de voorraad. En wat ik merk is dat wanneer door iets kleintje meer drinkt overdag dat ik 's avonds minder melk heb om af te kolven. JINGELS Ik zie dat je een mei kindje hebt en dus rond de 3 maanden oud is. Als ik goed heb is er rond de 3 maanden een regeldag. Dus dat je kindje op dat moment meer gaat drinken. Dus het KAN zijn dat hij nu meer drinkt en dat jij dus minder kunt kolven?!?
Hoi Gul, Ik merk er niets van dat hij meer drinkt, ook qua aantal voedingen blijft hij hetzelfde. Ik kijk het even aan denk ik de aankomende 2 dagen, ik heb genoeg voorraad in de vriezer, anders ga ik een extra kolfvoeding inlassen, om de productie weer op peil te krijgen.
jingles, zou je menstruatie er aan kunnen zitten komen? Dan werd bij mij het klolven echt dramatisch aan de andere kant dan kwam Marte ook meer voor een voeding... Sluit het ventieltje nog goed af? (trekt de kolf nog goed vacuum?) Balen hoor dat kolven minder gaat. Ik hoopvoor je dat je het snel weer op peil hebt.
Bumbalou hoe lang moet je eigenlijk nog? Ik heb geen idee of mijn cb een cetrificaat heeft. Denk het eerlijk gezegt niet als ik hun adviezen hoor... zegt niet zoveel denk ik dat certificaat. Mijn kraamzorgbureau had het ook er er was specefiek gevraagd naar een kraamverzorgster die veel van bv zou weten maar ik kreeg een overigens lief meisje van net 20 die nog groener was dan het gras. Voordeel was wel dat ik in de kraamtijd gratis gebruik mocht maken van een lactatiekundige (wat ik ook zeker heb gedaan) Hier vorige week ff een dipje maar nu is het helemaal oke.
Gisteravond 80 ml gekolft. Ik hou het in de gaten. Menstruatie ...ik zou het niet weten, heb nog geen voortekenen gehad.
@ zeeuwsmeisje, ik ben deze week precies op de helft..hoewel ik heb nogal een lange draagtijd dus eigenlijk ben ik dan volgende week op de helft 31 dec is de UD. Dus ik heb nog even te gaan.