Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    sorry, verkeerd.

2. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    @ snoopy inderdaad lastig het dilemma wel/niet werken. Ik heb nu 2 maanden vakantie en ben nu dus eigenlijk even full-time moeder.. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook niet alles. Op mijn vrije dagen vind ik het normaal gesproken heerlijk om een beetje te tutten met mijn kabouter en het huishouden te doen e.d. maar nu benauwd het me toch ook wel. Ik mis het toch wel om de hele dag geen "gesprekken op niveau" te voeren (urre urre en aaaah e.d. zie ik maar even niet als gesprekken op niveau.. :) ) En natuurlijk kan je ook wel even ergens naar toe enzo maar toch ik mis de dagen dat ik even heel ergens anders mee bezig ben toch echt wel. (ook al mis ik mijn kabouter ontzettend op die dagen..) Maar ja kan voor jou natuurlijk heel anders zijn maar dit is mijn ervaring.

Hier gaat het bijvoeden ook nog niet echt geweldig. Ik had nooit gedacht dat ik van de stukjes zou zijn. Dan vindt hij het tenminste leuk en interessant. En hij heeft voorlopig toch nog genoeg aan melk alleen. Dus ik kom braaf 2x per dag met stukjes fruit en groente aanzettens en hij vindt het interessant dat we dan samen "eten" en broodkorst vindt hij heerlijk en in de kinderstoel zitten al helemaal. (gister ook op het kdv mag hij erbij zitten en zit dan de hele tijd heel stoer met zijn handje op tafel te slaan) Maar echt iets binnen krijgt hij volgens mij niet. Maar ik heb besloten me daar maar niet te druk over te maken. Het zal vanzelf wel komen.

Maar volgens mij moet ik een luier gaan verschonen dus ik ben er weer vandoor..

groetjes

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry sorry sorry, dames, tja het gaat me nog altijd te snel hier allemaal zegmaar. Ik heb niet elke dag puf om te kijken dus vandaar sorry voor mijn late reactie! En afgelopen dagen mijn 2 kanjers thuis gehad, dus ook weer vreselijk druk. En helemaal niet meer gewent, gelukkig was papa ook thuis. En nu zijn ze vanmiddag weer naar opa en oma gegaan.

Tja de vragen aan mij, niet over bv maar oke, toch antwoord.
    Vanmorgen hebben we een echo gehad, duidelijk 1 vruchtje te zien (pfff wat een opluchting :) ), volgens de meting van de gynaecoloog ben ik vandaag precies 5 weken zwanger (mijn berekening was 1 dag langer zwanger). Nouja heel erg pril dus zoals ik al schreef. Maar wel een wondertje! 25 maart verwachten wij ons mormeltje!

FOTO, geweldig meiden, ik zal straks even op zoek gaan naar het stukje dat erbij moest! Vond het al zo een vreemd stukje wat ernaast stond en ja, ik vond dit hier even belangrijker haha! Maar zie nu dus dat ik verder moet kijken om te vinden wat erbij hoorde te staan! Maar hij is echt leuk zeg!

APPELSIENTJE, heel veel beterschap voor die kleine vent zeg! Hoe gaat het nu met hem? En drinkt ie wel een beetje? Hmm ik hoop dat ie snel opknapt!

SALAPIO, Mirre had dus duidelijk honger haha! Lekker toch dat ze zo lekker gegeten heeft.

SEMBO, dat eten van Sem is volgens mij niet te veel hoor, lekker laten eten die kleine man! Kan ie groot en sterk worden. (kijk anders eens bij de fv-schema’s daar word veel gepraat over zoveel gram groente en zoveel gram fruit, volgens mij zitten die ook op ong die hoeveelheid).

NATHALIE, idd geweldig dat je het toch zo lang volhoud ondanks dat het toch niet allemaal (privé) van een leien dakje gaat zegmaar. En zoveel voedingen, tja het breekt je idd op ik weet het, ooit hadden wij er ook zoveel/soms meer zelfs. Maar gelukkig kon ik soms een flesje laten geven, die kleine man van jullie pikt dat helaas niet. Ik hoop voor je dat ie nu dat ie een beetje vast voedsel erbij krijgt wat minder van jou voeding gaat vragen! En niet twijfelen aan de kwaliteit van jouw melk meid! Een fijne vakantie vast, geniet en doe rustig aan!

SNOOPY, wat gaat die Eva snel zeg! Geniet ervan meid! En idd wij vinden 1 meer dan genoeg ;)! Wat een leuke foto in je banner zeg! Ik dacht eerst huh? Dat koppie is ineens veranderd, en toen keek ik beter zag ik eronder staan dat jij het was. Maar jullie lijken wel echt op elkaar hoor! (spreek mezelf nu wel tegen, jullie lijken op elkaar en toch zag ik dat het eva niet kon zijn hahaha, nouja, je snapt me wel denk ik!)

GEKE, ow wat een drama toch he, die tandjes! Waarom moet dat nou toch zo vervelend zijn voor die kleintjes! Nou sterkte in ieder geval!

PAPRIKA, wat geweldig zeg, dat geklets van die kleine tante van je! Die nachtvoedingen dan weer net ff wat minder geweldig kan ik me voorstellen.

LOTTE, gewoon rustig aan doen, dat meer eten komt vanzelf! En gelukkig vind hij jouw melk ook nog heerlijk dus lekker daarvan laten genieten!

Tot snel maar weer, ik kan alleen niet beloven wanneer het is, sorry!
    Liefs, Hanneke!

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ik wilde even zeggen dat ik het hele leuke foto's vind van jullie in het park(en, jammer dat ik en Thijs er niet bij konden zijn..)

even snel: het gaat gelukkig wat beter, drinkt nog niet optimaal. En heeft nu rode vlekjes op zijn buik en rug. Misschien heeft hij de zesde ziekte er ook bij... of de zesde ziekte met een keelontsteking :( Verder is hij gelukig weer heeeeel vrolijk.

5. saar

saar Fanatiek lid

wie staat er allemaal op de foto op bv.com, ben benieuwd naar de gezichten achter de personen hier... :)

6. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hi Saar, wij staan er op, maar ik enigszins onherkenbaar :)

7. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hoi meiden, ik kom me hier nu toch ook maar eens melden.
    Ik las soms wel eens mee, maar nog nooit wat gepost hier. En ik ben toch best wel actief hier op het forum. Ik klets voornamelijk bij de febr. 2008 mama's maar lees altijd wel veel. Zeker in het topic over Bv.

Zoals jullie aan m'n banner zien geef ik volledig BV. En daar ben in TROTS op. Vind het geweldig. Het lijkt wel of ik er elke keer meer van geniet.

Ik had al in m'n zwangerschap besloten dat ik bv wilde geven. Heb me goed ingelezen en ben ook naar een voorlichtings avond geweest. Ik heb een zus die 3 kids bv heeft gegeven en een schoonzus met 2 kids die bv hebben gehad. Had dus veel hulp en ervaring om me heen. Verder heb ik een vriend die me goed heeft geholpen en me nu nog steeds aanmoedigd.

Als Tessa de 6 maanden is gepasseerd dan willen we heel rustig gaan beginnen met bijvoeden. We willen dat doen ala Rapley. Daar zijn we ons ook al in het verdiepen. Heb het boek gekocht en leve de site borstvoeding.com!

Ik werk 3 dagen in de week en moet dus ook op mn werk kolven. Dat vind ik echt vreselijk. Ik kan rustig zitten en zo, maar ik krijg er met moeite 150 cc uit. Vanavond maar weer 125 cc. Veel te weinig dus. Maar we gaan vrolijk door....

Weten jullie meer over die neus spray? Hoe werkt dat? En is dat aan te raden? Want dan wil ik het graag gaan proberen.

Als jullie verder nog wat willen weten hoor ik het graag. En anders zoek je maar in m'n berichten. Bij de febr. mama's geef ik me nog net niet letterlijk bloot dus daar kunnen jullie vast een hoop over me te weten komen. :)

Ga nu maar snel naar m'n bed toe, het is al veel te laat....

Truste allemaal!

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Welke is dat dan? :D

Saar, op de eerste foto's (die met 3 en 4 mama's staan: paprika, Salapio, Sembo & Snoopy. Ik heb de foto gemaakt.) ;)

Appelsientje, wat ons betreft komt er een vervolg op de wandeling, dus wie weet kun je dan aansluiten? :D
    Agos, Thijs krijgt wel alles tegelijk, zeg. Hoe gaat het vandaag met hem?

Hanneke, tof dat je weer tijd hebt gevonden om hier lief te reageren. Je bent een schat!

Boney, welkom!

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    LOTTE, ik vind het ook wel fijn dat ik wat intelligente(re) gesprekken kan voeren op mn werk. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik bij discussies met vrienden vaak een beetje afhaak :oops: ... en dat terwijl ik altijd juist 'lekker' fel was. Heeft natuurlijk ook te maken met vermoeidheid ... maar ik vind het stiekem ook echt minder belangrijk ... En dat bijvoeden schijnt toch echt vanzelf goed te komen ;)

HANNEKE, 'gelukkig' een eenling dit keer ;) ... en 25 maart ... een lentekindje dus (of net niet natuurlijk).

APPELSIENTJE, gelukkig dat Thijs vrolijk is, hopelijk niet ook nog de 6e ziekte :(

BONEY, welkom. Die neusspray is voor het opwekken van je TSR. Dus als dat het probleem is, dan helpt het wel. Ik heb het ook geprobeerd, werkte niet. Pas sinds een maand kolf ik genoeg (min of meer) op mn werk. En nu vakantie, dus ik weet niet hoe het is als ik weer aan de slag moet (1 sept).

Mirre heeft gisteren lekker worteltjes gegeten ... Nou ja tjes ... Ik denk dat ze één wortel op heeft. Op een gegeven moment had ze een enorm stuk in dr mond, daar heeft ze behoorlijk lang op zitten sabbelen en kauwen en na een tijdje uitgespuugd. Inmiddels hadden wij allebei een klamme koude rug van het angstzweet ... Maar goed ... ook dat kan ze dus ...

Sinds het bijvoeden is ze trouwens weer echt hongerig snachts. Misschien omdat ze overdag toch minder drinkt?

Mirre is een beetje uit dr hum geloof ik. Denk dat ik haar straks maar weer in bed ga stoppen. Meestal is dit dr 'ik speel minimaal 1 uur alleen in de box' moment, maar nu helemaal niet ... Dus eerst even knuffelen en dan hup dr bed in :D ... ligt inmiddels in bed ... en nog geen half uur later al weer aan het mopperen :rolleyes: ... Maar er is ook een mega-herrie-maaimachine de buurt aan het terroriseren ... *zucht* (natuurlijk net als ik een broodje in de oven heb gedaan ... het lot van de moeder: nooooooooit meer een warm broodje eten?)

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :)

Ben weer lekker dramatisch ...

11. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Goedemorgen allemaal!

Leuke foto op bv.com. Kennen jullie elkaar van hier of ook privé? Of kennen jullie elkaar inmiddels ook privé door hier? Haha, beetje ingewikkeld. Maar ik begrijp dat jullie wel eens meeten. Leuk!

Ik heb enorm veel zin om ook bij te gaan voeden als ik dat hier zo lees. Het lijkt me geweldig.

En salapio, hier ook zo'n mega herrie maai machine vanmorgen... En ik woon ook in Zuidholland... Haha

Slaapt jullie kindje nog bij jullie op de kamer? Tessa wel. In de wieg, klem naast mn bed. Nog een maandje denk ik en dan past ze er niet meer in.

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Hanneke, leuk dat jullie al een echo hebben gehad. Dat is lekker snel, en gelukkig voor jullie is het één kindje. Spannend hoor allemaal, geniet er lekker van!

Lotte, helpt het je niet als je jezelf inprint dat het maar tijdelijk is en dat 2 maanden eigenlijk zo om zijn? Net wat je schrijft: je bent 'even'full-time moeder. Ik zie er juist tegen op om weer te gaan werken. Nee dat is eigenlijk ook niet helemaal waar. Ik heb ook wel zin om weer wat te gaan doen, maar wil Sem ook zo graag de hele dag zien haha. En ik geniet van zijn gesprekken :D en de gesprekken 'op niveau' die heb ik weer met mijn vrienden en vriend natuurlijk.
    Het is al vaker gezegd door de anderen maar probeer je er alsjeblieft niet te druk over te maken, die bijvoeding komt echt wel een keer. Het schijnt altijd wel weer goed te komen.

Appelsientje, fijn dat het weer iets beter gaat met Thijs. Hoe is het met zijn rode plekjes afgelopen?
    Gisteren had Sem ook ineens allemaal rode plekken op zijn gezicht. Het leek wel een puber.

Boney, welkom hier. Gezellig.....
    Leuk blijft het he borstvoeding geven! Ik geniet er ook nog iedere keer van. Zijn boventanden komen nu ook door, dus ik hoop dat ik het dan ook nog leuk vindt haha. Borstvoeding geven is aan de ene kant zo ontzettend natuurlijk en aan de andere kant zo'n wonder :D
    Die spray is idd voor het opwekken van je TSR.

Salapio, nou zeg wat ben je weer dramatisch ;) Oh ik kan me je angst met het eten zo goed voorstellen. Ik geef Sem geprakt eten maar ook stukken erbij en dan zit de schrik er echt behoorlijk in af en toe. Dan denk ik: hellup waar is dat stuk nou.....
    Sinds ik bijvoeding geef wordt Sem minimaal één keer per nacht wakker om te drinken. Tot die tijd sliep hij Altijd door. (en sinds ik 's nachts voed ben ik weer ongesteld geworden, normaal is het andersom :evil: )

Sem is zo hard aan het werken om te leren kruipen, ik kom elke niet meer bij joh als ik hem zo bezig zie. Die bewegingen die erbij komen kijken, op handen en voeten kont omhoog en flink heen en weer wippen (kan het even niet anders omschrijven) en me dan of kwaad aankijken of juist weer helemaal stralend van' kijk eens hoe goed ik ben.....'

13. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Boney en Salapio.....haha wie weet wonen jullie wel heeeeel dicht bijelkaar in de buurt.

Boney, we kennen elkaar van dit forum. We zijn vorige maand met zijn vijven gaan wandelen in het Kralingse Bos (Rotterdam). Volgende keer gaan we naar het midden van het land en dan ga je gezellig mee :D

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Boney: welkom, fijn dat je er zo van geniet!

15. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Even een ego-berichtje over het bijvoeden. Hij heeft daarnet zowaar bijna een halve banaan op :) Hij vond het prachtig, zat helemaal onder de banaan (zelfs onder zijn slabber) maar gelukkig hebben we een wasmachine :) )

16. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Whoehoe Lotte! Hij gaat het door krijgen ;)

Salapio, ook ik heb al heel lang geen warm broodje op, of m'n man moet huis zijn :)

Boney, welkom!

Hanneke, leuk 25 maart, dat is Lieve haar verjaardag!

Esther hoeist? Leuk he die foto's :D Volgende keer sta jij er op hoor met je kanjer!

Appelsientje, ah arm mannetje! Fijn dat het al wat beter gaat.

Hier nog alles zo'n beetje hetzelfde. Zijn nu wel lekker 3 dagen met z'n drietjes dus dat is heerlijk! Esther had trouwens ook nog een hele leuke foto gemaakt van Lieve en mij, zal 'm even bij het borstvoedingsfototopic (onthouden voor galgje!)plaatsen.

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Jeeeej een halve banaan! Als ze het door krijgen, is er geen houden meer aan ;)

Paprika, alles prima hier, lief dat je ernaar vraagt. Ik heb trouwens al een keer op bv.com gestaan met een foto in het bad. Maar dat was zonder mijn gezicht, dus eigenlijk onherkenbaar ;)
    Lekker hoor, 3 daagjes met het gezin. Even tijd voor elkaar. Hoe gaat het nu met je ouders (en eigenlijk belangrijker: hoe gaat het met jullie)?

18. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik ben trouwen sinds een weekje zo goed als gestopt met kolven op kantoor. Nog 1x gedaan rond 16.00u omdat ik stuwing had, maar de dag erna had ik al geen stuwing meer. Vincent vraagt nu 's avonds laat wel weer een extra voeding en af en toe nog 1x in de nacht. Kan hij lekker inhalen. Hij is er tevreden mee. De middagmelkvoeding (ook een mooie voor galgje) vang ik (de oppas dus) op met een bekertje kwark en wat diksap met water (zodra de vriezer leeg is....ik denk nog 1 a 2 weken voorraad mm te hebben). Ben benieuwd of hij daar tevreden mee is.

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Nemo! Wat lees ik nu elders?! Van harte gefeliciteerd, meid!

20. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Esther, tja wat zal ik zeggen. Met m'n ouders nog steeds pet, met ons drietjes gaat het super! ;) Lekker hoor niet meer kolven, ik kolf nog steeds 2 keer per dienst. Maar als ik gewoon overdag had gewerkt en nooit avonddiensten had moeten draaien had ik waarschijnlijk overdag ook niet meer gekolfd hoor. Maar voor haar lange slaapje 's avonds wil ze toch echt een flesje mama. En die foto van jullie in bad kan ik me nog goed voor de geest halen, die was zooo mooi!

Share This Page