Barbabientje: Waarom ben je gestopt met kolven op je werk als ik vragen mag? Ging het niet goed? Ik heb er ook zo'n moeite mee.
Het kolven op zich ging prima (niet dat ik het heel erg leuk vond om te doen, hoor), maar Vincent eet echt als een bootwerker en vraagt minder mamamelk overdags. Dus de productie heeft zich ook daarop aangepast. Nu moet ik zo vaak kolven om 1 voeding bij elkaar te 'schrapen' dat ik het maar moeilijk op kan brengen. Zeker omdat wij een eigen bedrijf hebben, waar ik ook mijn aandacht aan moet (en wil) geven op de dagen dat ik daar ben. Het is dus een beetje een combi geweest van ik niet meer willen kolven en mijn zoontje die aangaf te minderen met bv op de dag. Waarbij het afbouwen door Vincent voor mij leidend is geweest in mijn besluitvorming, trouwens.
Dank je, paprika Vervelend van je ouders, hoor. Houden ze er rekening mee dat jullie tijd en ruimte nodig hebben voor jullie gezinsleven of dringen ze zich - al dan niet onbedoeld - op met hun problemen? Mocht ik nu te persoonlijk worden, geef dan ff een gil he
Boney, wat gaat er niet lekker met kolven bij jou? Kun je genoeg rust nemen? En zoveel mogelijk op vaste tijden?
Zo even terug lezen vanaf maandag... Mijn zus is weer vertrokken, ze heeft een Braziliaanse vriend die hier zou komen wonen maar helaas had hij zo'n heimwee dat hij weer terug gegaan is. Amber heeft haar weer een beetje op gevrolijkt! Appelsientje, ahh wat zielig zeg van Thijs, hoop dat het inmiddels beter gaat, wat kun je je machteloos voelen als ze zo ontroostbaar zijn. Lekker dicht tegen je aan houden is dan vaak het enige wat helpt. Geeft toch niets alleen melk een paar daagjes, hier ook regelmatig nog een melkdagje, moet er nog een beetje aan wennen die bijvoeding en ze eet er toch bijna niet van. Jeetje ook nog misschien 6e ziekte, arme Thijs. Zit hem niet mee. Bolbuikje, Gefeliciteerd zeg wat super, hoever ben je? En hoe voel je je? Spannend allemaal! Ow echo gehad, lees ik super zeg! Al last van kwaaltjes? Salapio, zo Mirre houdt van Broccoli, super zeg om te lezen hoe ze dat doet! Ennuh die slaap dagen hier waren na 3 dagen ook weer over.. Nu weer netjes 2x een uur overdag Oorzaak van het slapen vermoedelijk tandjes. En heeft de rust aan de tiet gewerkt? Hier gaat dat ook zo, uitgerust is kletsend wakker worden, anders huilen, oftewel 's ochtends kletsen de rest van de dag huilen uit bed Was je broodje nog lekker? Sembo, wat lekker dat Sem zo goed eet, drinkt hij hierdoor al merkbaar minder bij jou? En klinkt niet als teveel hoor. Als ik sommige hoeveelheden hoor denk ik weleens waar laten ze het! Maar schijnbaar hebben die kleintjes het echt nodig. Nathalie, Als Justin het nodig heeft is er niets mis met bijvoeden toch? Ik begrijp heel goed dat je die vele voedingen niet bijhoudt en dat nog met 3 andere kinderen die aandacht nodig hebben. Vind het knap dat je het nog zo volhoud! Mag Amber een beetje van zijn eetlust Barbabintje, Die Vincent ook al zo'n lekkere eter, hoe vaak drinkt hij nog bij jou? Als je het zo op kan vangen om niet meer te kolven waarom niet? Als je er zoveel moeite voor moet doen.. Mooie foto's op bv.com! Hoop volgende keer ook van de partij te zijn! Snoopy, ik maak me ook helemaal geen zorgen om Amber dr ontwikkeling, maar als ik dan lees dat Eva al staat en Amber nog niet omrolt denk ik wel dat ze niet al te snel is, ach ze is zo vrolijk en lief altijd, dat heb ik liever dan dat ze heel de dag aan het rollen en huilen is Spannend zeg die zwangerschapskriebels, heb je wel een datum in gedachten wanneer je wil gaan testen? Ik heb je filmpje ook aan Mark laten zien, hij kon niet geloven dat Eva bijna net zo oud was als Amber. Niet te druk maken om het bijvoeden hoor, (hoor wie het zegt ) Volgens mij kunnen die kleintjes prima zelf hun behoefte regelen. Dus overeten zullen ze zich niet doen. Was je nog wezen wegen? Geke, jeetje zeg zoveel tandjes en kiezen tegelijk, arm ventje. Heerlijk bij jou in slaap vallen, lekker dat je die troost nog steeds kan bieden! Paprika, wat geweldig zeg, Lieve die tegen je borsten praat! Wel vermoeiend weer nachtvoedingen, is dat altijd of een periode? Bonye, welkom en super dat je alweer zo lang bv geeft! Zo ik ben er weer doorheen Met bijvoeding gaat het nog steeds niet zeg maar, groenten probeert ze in ieder geval, fruit moet ze gewoon echt niet. Ik had nog een potje peer staan en hoewel ik gezegd had tegen mezelf nooit potjes te gaan geven.... En smullen dat ze deed. Ja en nu twijfel ik, ik ben al 3 weken elke mogelijke fruit soort aan het proberen, maar ze wl gewoon echt niet. Groenten, rijst en aardappel eet ze 5 of 6 hapjes, maar er komt vast wel een tijd dat ze groente lekkerder vindt dan mijn melk! Tussendoor eet ze wel zelf zo'n klein rijstwafeltje op. Vanmiddag het huis gepoetst en ingepakt! Morgen nog lekker een dagje relaxen met zn 3tjes en morgenavond om 9uur vertrekken we richting Zwitersland! Het er zo'n zin in! Amber dr tandjes komen ook door, zie 3 witte puntjes schemeren maar ze lijkt er niet veel last van te hebben, afgezien van het vele slapen afgelopen weekend. Voor nu iedereen heel veel mooie bv momenten! En tot over 2 weken!
AnneLiesje, blauwe vingers van het typen? Vincent drinkt 2 tot 4 keer bij mij. Meestal komt het op 3x uit en dan soms nog een nachtvoeding. Vandaag ietsje meer geweest vanwege het warme weer, maar dat waren korte slokkies. Fijne vakantie en een goede reis!
Felicitaties voor Nemo ... zwanger? Boney ... euhm ... woon jij ook bij een golfterrein? Rest ... sorry ... nemen jullie genoegen met veel liefs? Zal de volgende keer weer braaf reageren ... O wacht! Anneliesje, hele fijne vakantie! Ego: Vanavond drama om Mirre naar bed te brengen, ik vermoed omdat dr bedritueel (bad, pyjama aan, in slaap vallen aan de borst) was door broken ... Ze had de hele dag dr papa nog niet gezien (uitgeslapen tot 7.45) en ik wilde nog even wachten met BV tot mn man thuis was. Nou dat heb ik geweten ... Al was het t waard hoor. Zowel Mirre's reactie als die van mn man *sniksnik* ... Gelukkig ligt ze nu al sinds 1930 te slapen Vandaag gegeten: geen mango lol, bijna een halve boteham , anderhalve wortel (kleintjes) en een hapje aardappel. Vraagje? Kan ik Mirre gewoon stokbrood geven (niet van die harde korsten natuurlijk) als we in Frankrijk zijn? Zal wel proberen om soms lichtbruin brood te kopen, maar is denk ik niet altijd voorhande ...
AnneLiesje, hele fijne vakantie. Mmm lekker hoor naar Zwitserland, geniet er lekker van. Esther, lekker zeker dat je op je werk niet meer hoeft te kolven? Wat wennen je borsten daar dan snel aan he! Is het al wat minder hectisch op je werk? Paprika, geniet lekker van jullie drieën. Het is heerlijk weer, dus misschien kom ik je wel in het bos tegen Niet onder de populieren gaan zitten want ik lees net in dekrant dat er gisteren een grote tak op een man viel (in het Kralingse bos), die met zijn gezin aan het picknicken was (baby lag er een paar centimeter naast )Man heeft iets aan zijn ribben en een gebroken schouder. Salapio, ahh ik kan me je keuze wel voorstellen hoor van gisterenavond, je bedoelde het goed. Dan weet je dit weer voor de volgende keer. Ik denk dat ze af en toe heus wel stokbrood mag, je gaat toch niet jaren op vakantie Ik heb ook ergens gelezen dat Nemo zwanger is: gefeliciteerd Nemo, wat een geschenk weer
Anneliesje, fijne vakantie! Salapio, in Frankrijk hebben ze toch ook dat vieze witte Harry brood? Mijn vriend vindt het heerlijk , misschien Mirre ook wel? Ik zou harde korstjes niet zo fijn vinden, ik denk dat Eva in september ook Harry krijgt, blijft ook lekker lang goed dat brood. Fijne vakantie voor als ik hier niet meer kom! Boney, welkom! Nemo, ik had jou op het andere topic al gefeliciteerd.... ben jaloers (nee hoor, maar zou het zelf ook zo graag willen, maar heeeeeeel misschien heb ik geen reden om jaloers te zijn ) Verder even ego hoor, sorry Hier gaat het dus niet lekker en nu ik dit typ springen de tranen weer in mijn ogen (net ook al toen ik het stukje van Anneliesje las en 'Eva' las...). Ik zit zo met mezelf in de knoop. Heb sinds een paar dagen ook flinke hoofd en nekpijn en nergens echt zin in, omdat ik weet dat ik weer moet gaan werken. Heb me vandaag ziekgemeld en Eva naar de opvang gebracht. Heb daar nog niet eens echt moeite mee, want ze heeft het er altijd zo naar haar zin. Maar ik mis haar zo! Net wilde ik boven gaan kijken, want het was al een tijdje stil, maar Eva ligt natuurlijk helemaal niet boven te slapen . Mijn vriend wil eigenlijk niet dat ik stop met werken, we zouden het wel redden, maar erg ruim zou het niet zijn. We hebben het er nog niet zo uitgebreid over had, gaan we dit weekend doen. Ik weet het zelf ook allemaal niet meer. De enige reden dat ik zou willen stoppen met werken is omdat ik het er nu zelf zo moeilijk mee heb, omdat ik Eva zo mis. Verder zijn er vooral redenen om niet te stoppen met werken, die ik ook belangrijk vind (vooral de papa-dag). En alleen maar thuis met Eva is misschien ook niet alles (al zou ik dan zeker niet de hele dag thuis gaan zitten), maar zoals ik me nu voel, gaat het ook niet. Vanmiddag of morgen maar even een testje halen, voor het geval ik 'gewoon' last heb van zwangerschapshormonen . Zou een beetje zonde zijn als ik zou stoppen met werken terwijl het nu tijdelijk door hormonen komt. Ik duik nu even mijn bedje in. Liefs, Snoopy
Lieve Snoopy, ik denk echt dat je eerst even een test moet gaan doen. Ongeacht de uitslag kan je denk ik daarna pas betere beslissingen nemen. Volgens mij gaat alles nu een beetje door en elkaar bij je. Sterkte in ieder geval en ik denk dat we de uitslag wel hier lezen toch?
Nemo, gefeliciteerd! Super! Snoopy, dikke knuf voor jou ... hopelijk zijn het inderdaad de zwangerschapshormonen *** Mirre weigert uit het flesje te drinken voor dr late avondvoeding. Gisteren waren mn man en ik uit eten. En ze zou het flesje krijgen, dus ik denk: 2 wijntjes en ik gooi de afgekolfde melk weg. Maar niet dus. Mirre was woedend dat we haar zo'n flesje voor hielden ... En mn man verdrietig, die denkt dat het te maken heeft met eenkennigheid en is zoooo bang dat hij een achterstand krijgt door de BV (nou wilde ze van mij de fles ook niet). Maar uiteindelijk de borst gegeven, wel dus 'besmet' met 2 (overigens heerlijke) glaasjes rosé. Nou zal het wel meevallen, die enkele promillages die in mijn bloed zitten zullen ook echt niet allemaal in de melk komen. Maar het voelde wel een beetje slecht .... Ik stond er trouwens helemaal van op mn kop die 2 wijntjes ... en ik geloof dat ik nu een soort van katertje heb *auwie* Ik weet niet of ik nog online ga zijn (morgen pakken, maandag weg). Veel liefs allemaal en bv-plezier! En dikke knuffels voor die lieve leuke kindjes
Ik heb Justin toenstraks een halve liga koek gegeven(liga eerste stap) Zo uit het vuistje,hij heeft hem helemaal zelf opgegeten. Daarna de overige 1,5 koek verkruimeld en een papje van gemaakt met iets wat warme bv(ook helemaal op!) En lekker dat hij het vond! Geweldig Kleine hongerlap
Anneliesje: Heb je al eens geprobeerd om het fruithapje een beetje warm te maken in de magnetron? Ja klinkt stom,maar mijn kinderen aten fruit alleen als het een beetje warm was,ook met de diksap trouwens.
Nathalie, tjeee klein vreetzakje! Naja lekker toch? Hij heeft er blijkbaar behoefte aan. Drinkt hij nu (eindelijk..) wat minder bij jou? Snoopy, dikke knuf! Ik hooop zo dat je zwanger bent! Dat zou wel leuk zijn en dat zou ook een heleboel verklaren. Succes met het nemen van een beslissing. Anneliesje, fijne vakantie! Salapio, ik denk dat die twee wijntjes niet zo erg is hoor. Mirre is al best een grote meid. Oke liever doe je het natuurlijk niet, maar ja het was even niet anders. (vroeger dronk mijn moeder oud bruin, voor de productie, kan je nagaan, en ik ben er ook nog steeds...) Heeft ze trouwens lekker geslapen van de melk (met een beetje wijn ) Nemo, geweldig zeg! Gefeliciteerd! Boney, welkom hier! En ook super dat je al zolang bv geeft! De vlekjes zijn inmiddels weer weg en Thijsje knapt al aardig op. Donderdag had ik de (vervangend) ha gebeld ivm die vlekjes. Die kon me vertellen (zonder hem te zien) dat hij pfeiffer heeft . Nou daar geloof ik geen biet van! Gekke arts hoor! Ik kon wel stoppen met de antibiotica. Toch had die arts van de dokterswacht een hele andere diagnose, vieze keelontsteking, toch wel bacterieel... Ik maak het kuurtje toch maar even af. Bijvoeding: fruit is hier nog een drama. Een potje, daar doet hij zijn mond niet eens voor open (=bah!) Vers gepureerd 1 hapje en dan is het klaar. Maar ik heb wat nieuws ontdekt: kleine stukjes in zijn mondje doen. Als hij een stukje in zijn handen krijgt dan is hij te enthousiast, waardoor hij te grote happen neemt. En dit vind hij ook wel leuk! Heeft ie in ieder geval wat te "kauwen". Een halve boterham heeft hij gehad en vanavond ong. 80 gram geprakte broccoli met aardappel. Dus deze mama is vandaag heel erg trots!
Appelsientje:Vandaag niet echt nee,maar tis ook warm he? Zit alweer rond de 20 denk ik zo'n beetje,ben er nog niet want hij ligt er nog niet in voor de nacht
Jeetje Nathalie, wat veel nog. Kan je misschien borstcompressie toepassen? Zo komt je kindje sneller bij de vettere verzadigende melk. Niet lullig bedoeld, maar verwar je honger en moeheid niet? Ik had dat op het begin, daarom legde ik Kevin veel te veel aan. Dan had hij niet zo'n berehonger en dronk dan ook maar een halve voeding, waardoor hij ook weer sneller kwam. Toen ik wat meer rust en regelmaat ging inbouwen (niet meer overdag beneden slapen, maar in zijn eigen slaapkamer) en niet bij de eerste kik aanlegde, toen merkte ik dat hij beter dronk, sliep en wat meer tijd tussen de voedingen liet. Sterkte!
Ik heb gewoon niet genoeg. Ik kan rustig en ongestoord zitten hoor, maar ik ben denk ik te veel met m'n werk bezig. En als ik ook rustig in m'n hoofd ben komt er echt maar max 150 cc uit. Balen maar ja, misschien toch eens die spray proberen. Duurt namelijk erg lang voor het op gang is (de melkstroom)
Appeltje:Borstcompressie pas ik eigenlijk altijd al toe en het is echt honger. Als hij zijn potje fruit op heeft begint hij te huilen en hij eet zo 2 liga koeken weg. Vandaag dronk hij zelfs in 1 teug een flesje diksap weg. Afentoe weet ik het ook niet meer