Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    :whistle: Sem heeft de afgelopen twee nachten doorgeslapen. Gisteren tot half tien en vanmorgen tot zeven uur (gisteravond sliep hij al om negen uur). Hopen dat het doorzet, wist niet wat me overkwam joh (en mijn borsten ook niet!) Ik ben wel een paar keer gaan kijken in zijn kamertje, maar hij lag heerlijk, in de hitte, te slapen.....

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Snoopy, jammer zeg, ik had het zo voor je gehoopt... Sterkte met alles, dikke knuf voor Eva haar verkoudheid.

Die Sem die weet wel hoe het hoort! Thijs begint nu ook langer te slapen (eindelijk..) Van 21 tot 4 vanacht. Dus ik mag ook niet klagen. Hij lag erwel eerder in, maar kon de slaap niet vatten door de hitte.

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Felicitaties aan Hanneke en Nemo!

En snoopy...volgende cyclus beter

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy [​IMG] hele dikke vette knuffel! Jammer zeg, had het je zo gegunt! Nu maar eens rustig de tijd nemen om alles op een rijtje te kunnen zetten, en dan de goede keuze kunnen maken.

Nathalie, wat een prachtig mannetje is het toch zeg die kleine! (ging in je album spieken voor meer foto's en zag je buik, wat had jij al snel een buik zeg! Tjonge! Ik heb mijn buikje tot 14 weken verstopt kunnen houden en daar zaten er 2 in! haha!) Hoe doet die kleine het nu met dat hete weer? Nog altijd zoveel drinken? Of neemt ie nu ook iets van water ofzo?

Beccaatje, bedankt! ;)

Sembo, haha, dat was schrikken! Nou nu maar hopen dat het zo door gaat toch! Dat zou wel fijn zijn of niet dan!

Salapio, veel te laat, maar fijne vakantie geniet ervan!

De rest, sorry, zwaai! ;)

Nog even een vraagje iemand enig idee hoelang een voeding bij een kind van 10 maanden ong zou moeten duren? Tja is niet te zeggen he? Of wel? Ruben ligt nu al bijna 3 kwartier te drinken :rolleyes: . Zou ie dan gewoon echt zoveel moeite moeten doen om de melk eruit te krijgen? Zal er gewoon niks komen? Zal ie gewoon willen sabbelen (zo voelt het overigens niet) Tjonge lijkt wel alsof ik helemaal opnieuw moet beginnen!
    Overigens ben ik aan het proberen er een derde voeding bij te krijgen, dus smorgens kolven in de middag kolven en savonds ruben laten drinken.
    Nou als iemand toevallig nog een idee heeft hoor (lees) ik het wel!

Liefs, Hanneke!

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
  6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Wat goed van Sem \:D/
    Doet een mens dan goed he even lekker slapen 's nachts ;)

7. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Tessa heeft vandaag maar 1x live een voeding gehad en het was voor het eerst dat ik m'n meisje zolang niet heb gezien. Ik had mn dagdienst geruilt voor een avonddienst. Maar dinsdag is de kdv dag omdat ik normaal dan overdag werk. Ze heeft gehad vlag voor ze weg ging en daarna dus alleen maar de fles. Was vandaag dus aangewezen op m'n kolf en dat ging best moet ik zeggen.
    Vanavond 2x op het werk gekolft. Om 17 en 21u. Beide keren 100 cc totaal. Niet echt veel dus maar goed.... Vind het al knap van mezelf dat ik het 2x heb gedaan. Vaak doe ik maar 1x.
    En ik geef mezelf ff een pluim dat Tessa gewoon naar het kdv is gegaan terwijl ik dus vanmorgen en de halve middag nog thuis was.
    Ik heb er nog steeds enorm veel moeite mee om Tessa uit handen te geven. Ze is van mij en ik zorg voor haar.
    Gelukkig heb ik een vriend die dat goed kan relativeren en me af en toe een schop onder m'n kont geeft. Ook andere mensen kunnen voor Tessa zorgen en lief voor haar zijn en dat moet zij ook weten en leren. En daar heeft hij wel gelijk in. Maar ik blijf het moeilijk vinden.

Verder sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik ben hier nog niet zo lang en ken jullie nog niet zo goed. Ik lees wel mee steeds, maar kijk even kat uit de boom ;)

Truste allemaal, ik ga lekker slapen, dan is het weer vroeg dag en kan ik EINDELIJK weer met m'n meisje knuffelen. Toen ik om 23.30u thuis kwam sliep ze natuurlijk al en heb ik alleen maar een poosje naar haar staan kijken...

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Snoopy (((((KNUFFEL))))

Heeft Sem weer doorgeslapen, Josine?

Wat heerlijke kereltje is Justin om te zien!

Boney, goed hoor 2x gekolft op het werk. Lastig he om je scheetje uit handen te geven? Wij zijn nu bijna 9 maanden verder en nu pas begint het makkelijker te worden hier. Doe maar rustig aan met hier reageren. Komt vast wel, hoor ;)

PS: Ik ben vanmorgen toevallig in Sland...ga met een dinnetje die ook een beebje heeft eens gluren bij Dika Duka. Ken je dat winkeltje?

9. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Oh heel herkenbaar hoor Boney: het is jouw meisje en jij wilt ervoor zorgen en het zeker niet uit handen geven. Hetis gewoon ook veel te leuk allemaal en je wilt alles meemaken (het gaat allemaal al zo snel, hha nu klink ik als een oud wief). Het voordeel is wel dat je dubbel zoveel geniet als je haar even niet hebt gezien. Het blijft lastig denk ik, al zal het wel makkelijker worden denk ik (hoop ik :D )

Esther, Sem is gisteren om half negen naar bed gegaan, om drie uur heeft hij een paar minuten gedronken(zooo lief hoe dan slapend aan de borst ligt) en nu slaapt hij nog. Ik denk dat hij een beetje moe is van het harde werken haha. Hij blijft maar bezig op het kleed, ligt geen moment stil en wil zo ontzettend graag kruipen maar lukt nog niet. Maardat is normaal natuurlijk. Hoe gaat het met Vincent?

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Net weer naar de huisarts geweest met Max :cry:

Nu hebben ze zijn oren uitgespoeld.

20 minuten lang en nog zitten er proppen in.
    Zijn buisje viel er zo uit.

Het is heeeeeel heftig ontstoken en heb nu andere oordruppels gekregen.
    Woensdag heb ik een vervolg afspraak.
    Hij kan nu weer een beetje horen,maar oh wat heeft dat kind een pijn :cry:
    Als hij vandaag weer koorts krijgt ,dan geven ze hem alsnog AB.

Kuurtje 600 ofzo? :(

11. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Ach jeetje wat ontzettend zielig! Sterkte allebei en geef hem maar een dikke knuffel

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

KOm ff weer inbreken:
    @Nathalie: had Max ook spruw of was dat een ander kindje van je ? Heb je al eens een goed merk probiotica geprobeerd ? Jingels weet hoop ik wel een goed merk, dus geen yakult ofzo. Is goed voor de weerstand en die kuren die "verprutsen" zijn goede darmflora.
    Sterkte !

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ja ook spruw.

Ziet daar koemelk in?
    Max heeft heeeeeeel veel allergieen.
    (althans hij zit op het randje ervan)

Koemelk
    Pinda's en noten
    Eiwit.
    Graspollen
    Stof
    En nog veel meer eigenlijk

Hij eet ook absoluut geen zuivelprodukten.
    Hij griezelt er ook van.
    Soja lust hij ook niet :(

Max is al inmuum voor bijna alle soorten AB :cry:
    Er is er nog 1 die werkt.

Dat is de Augmentin(Amoxicilline met clavulaanzuur)

Max heeft zijn eerst 2 levensjaren iedere dag AB gehad(monotrim)

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Max is eigenlijk vanaf zijn geboorte een zorgenkind.
    hij was 7 weken oud toen hij een ernstige sepsis kreeg door een niet goed afsluitende nierklep,direct erachter aan een ernstige hersenvliesontsteking.

Daarna zijn alle problemen gekomen.

Ernstige oorproblemen(hij is nu 6 jaar en heeft al 5 keer buisjes)
    Astma(al een paar keer voor opgenomen geweest)en heb periode's gehad dat hij 38 pufjes per dag moest.

Vorig jaar pas is de allergie test gekomen en daaruit kwam dat hij voor een heleboel dingen op het randje zit.

Is geopereerd aan zijn plasser(besneden en nog is hij daar getraumatiseerd van)
    (ze stuurde me veeel te snel na de operatie naar huis en éénmaal thuis gekomen raakte hij shock)
    Ontzettende ontstekingen gehad aan zijn piepie(heeft 5 kuren nodig gehad om het te laten genezen,het pus kwam eruit)

Neus en keel amandelen zijn eruit.

Wat kan ik nog meer vertellen................?

Een zorgenkindje dus

Max kreeg geen BV,en dit is de grootste reden waarom Justin wel BV krijgt en ohhhhhh wat heb ik me schuldig gevoeld toen :cry:

Helemaal toen ze vroegen in het ziekenhuis om te relacteren toen hij 7 wkn oud was(en dat lukte niet)

Max komt van speciaal peuteronderwijs af en zit op de reguliere bassisschool(moet groep 2 nog een keer doen)

Gaat dit niet goed dan word het cluster 2 school.

Max loopt zo'n 2 jaar achter in ontwikkeling(behoorlijke opdonder gehad van de hersenvliesontsteking)

Heeft al vanaf zijn 2e jaar logopedie(na de zomervakantie word het weer hervat)

Lang verhaal allemaal,ben weer even weg Justin huilt namelijk.

Maar dit is zo'n beetje Max zijn medische voorgeschiedenis.

15. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ja ken ik. Ben ik 1x geweest en toen vond ik het een beetje tegenvallen, maar toen was ik nog zwanger.
    Maar laat me maar weten of het je mee is gevallen. Dan kan ik altijd weer eens gaan kijken.
    Hebben ze aanbiedingen of zo nu?

16. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Jeetje Nathalie, wat een hoop ellende heb jij meegemaakt. Arm kind ook. Nog zo jong en al zoveel ziek.

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Dit geloven jullie nooit!

Dacht ik zet hem er even in en kijken wat hij doet.
    Hij sjeest de hele kamer door :confused: :confused: :confused: :confused:

(in zijn achteruit)

Hij is pas 4 maanden :confused:
    http://www.mijnalbum.nl/Album=6FWKRY68

18. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Whaha geweldig Nathalie.

Zal ik ook eens m'n meisie showen! Net gemaakt!

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Wat een lieffie!

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Nathalie: pf heftig verhaal. Ik heb zelf geen idee wat er precies allemaal inzit dus melk weet ik ook niet.

@dames ik ben idd zwanger. Gisteren echo gehad en alles was goed.

Dank jullie wel voor de felicitaties.

Share This Page