Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nogmaals gefeliciteerd Nemo, heerlijk!

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik kom ook weer eens langs.

Nemo en BB: van harte gefeliciteerd!

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Gefeliciteerd Nemo!

Leuk je hier weer even te zien stranger!

Ik moet bekennen dat ik - na weken dralen voor het Nutriciaschap in de supermarkt - een paar pakjes Nutrilon 2 heb gekocht. Ik ga vanavond een late avondvoeding vervangen door een papfles. Afgekolfde melk met Nutrix had niet het gewenste effect omdat het niet bindt. Biobim bindt wel, maar dat vond hij vies.

Kevin slaapt nog steeds niet door en het begint na 9,5 maand onrustige nachten op te breken. Niet alleen voor hemzelf en mij, maar ook voor mijn man. Ook al hoeft hij er dan 's nachts niet uit, hij werd er wel altijd wakker van. Ik heb weinig energie en wil ook weer eens mijn oude energieke zelf zijn.

Kevin heeft met 8 maanden laten zien dat hij na een goede maaltijd 's avonds van 19.30 uur tot 7.30 uur kan doorslapen, maar sinds hij vanaf 8,5 maand kort op elkaar 7 tanden heeft gekregen en daardoor (denken we) het eten weigert, is het bal. Ik blijf om 22.00 uur wel kolven, want ik heb helemaal geen voorraad in meer in de vriezer.
    Na een tijdje goed eten en doorslapen kan ik altijd weer kijken of we dat papflesje kunnen minderen of weglaten. Dan krijgt hij dus weer volledig borstvoeding.

Verder krijgt hij de rest van de dag nog borstvoeding, dus het is niet ineens over ofzo. Maar het is voor mij wel een stap geweest om te zetten, dat is vast voor te stellen.

Nu hopen dat hij het lust en dat het ook het gewenste effect heeft.

Groetjes,
    Appeltje

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hoi!

Ik voel me nog steeds raar, maar dus niet zwanger, dus het zal allemaal wel ;). Beccaatje, volgende cyclus, dit was nog helemaal geen cyclus, de eerstvolgende cyclus die ik hopelijk zal krijgen hoop ik van de gynaecoloog te krijgen ;). Maar goed, dat komt wel, moet ik eerst gestopt zijn met de borstvoeding en dat gebeurt wat mij betreft voorlopig niet. En met Eva zijn we al zo blij!

Ik ben er denk ik uit, ik blijf werken. Heerlijk een paar dagen in de airco ;). Het is alweer ietsjes rustiger in mijn hoofd en ik wil geen overhaaste beslissingen nemen.

Eva zegt sinds vanochtend mama :D. Papa heeft gister veel met haar geoefend, maar toen zei ze blabla ;). Nu begint het er echt op te lijken! (heb 2 kleine filmpjes op de site staan voor wie interesse heeft ;)).
    Verder is Eva zo makkelijk, gister bij mijn ouders geweest en iedereen heeft haar zo ongeveer vastgehouden (er waren veel mensen vanwege verjaardag van mijn moeder). Eva vond het best en ik ook (ken die mensen al heel lang en goed). Daarna in het campingbed geslapen op een vreemde kamer voor haar, ging ook goed. Toen in maxicosi, werd ze wakker, thuis even gevoed en in bed gelegd en ze ging weer slapen. Echt lekker! Vandaag een beetje hangerig en volgens mij een regeldagje. Ik zit verder de hele dag binnen met de deuren dicht, veel te warm buiten! Vanavond lekker luchten.

Boney, wat een mooi meisje! En dat uit handen geven, ik heb er ook veel moeite mee hoor! Maar ze heeft het zo naar haar zin op het kdv dat dat het wat makkelijker maakt.

Nemo, fijn dat alles er goed uitzag op de echo!

Nathalie, sterkte met Max en het vele drinken van Justin.

Hanneke, ik heb geen idee wat normaal is. Eva drinkt altijd maar zo'n 5 minuten, ze heeft nooit lang gedronken.

Liefs,
    Snoopy

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Appeltje, voel je vooral niet schuldig hoor! Ik hoop dat het gaat werken! Niet alles baby's vinden kunstvoeding lekker dus dat is ook nog even afwachten...

Hier net een huilend kind omdat ze de aardappels niet uit de pan mocht halen. Wat ben ik toch ook streng! ;)

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Appeltje heel begrijpelijk hoor ;)

Het is dat Justin kv echt niet lust,maar anders :rolleyes:
    Al die voedingen die ik moet geven :(

7. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    @ snoopy, jammer dat je niet zwanger bent.
    @ nathalie, Heftig de geschiedenis van Max.

Hier hebben we sinds een week een eenkennig jongetje wat de fles weigert... :S Erg fijn. Gister tussen 6 en 5 maar ongeveer 100 cc gedronken.. En op het kdv is het alleen maar goed als hij een op een aandacht krijgt. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik kan hem daar niet gaan voeden. Ik breng hem 's ochtends en ben dan wel de hele dag thuis (ik heb vakantie maar omdat hij anders 2 maanden niet op het kdv komt gaat hij nu toch 1x per week) maar ik kan moeilijk iedere keer 20 minuten heen en 20 minuten terug rijden om hem te gaan voeden. Misschien thuis ook vaker oefenen met de fles. Maar is iedere keer zo zonde van mijn voorraad want dan maar je de melk warm en dan weigert hij en dan kan je het weggooien maar kan ik ook niet kolven want moet hij gewoon bij mij drinken. En hier thuis is hij op zich heel makkelijk kan heel goed alleen zitten spelen maar hij moet mij wel zien. Als hij op het gras zit en hij ziet mij prima maar o wee als ik even naar binnen ben om iets te doen dan zet hij het me toch op een gillen.
    Ik vraag me af of het weigeren van de fles iets met de eenkennigheid te maken kan hebben.
    Nou ja ik hoop dat hij er snel overheen groeit want is toch wel erg lastig.

8. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nathalie, wat een geschiedenis heeft Max joh. Zielig zeg wat zo'n klein kindje allemaal al heeft mee moeten maken, en jullie ook trouwens. Ik hoop dat het dit jaar goed gaat in groep 2 en dat hij alle kwaaltjes en toestanden nu allemaal heeft gehad zeg!

Boney, lief!

Appeltje, ik geef ook pap als laatste voeding en dat kon ook helaas niet met mijn melk. Het kolven lukte echt niet, ik moest echt te vaak aan dat apparaat om er ook maar wat melk uit te halen. Morgen ga ik naar de huisarts voor de spray en als dat niet lukt dan is het maar zo, dan ga ik me er niet druk over maken. Ik weet dat als je maar één BV per week vervangt door iets anders dan ben je al aan het afbouwen, dat hield me in eerste instantie tegen maar aan de andere kant: het draait nog steeds om de BV. Ik voel me ook niet schuldig over die pap hoor. Moet jij ook zeker niet doen. Je doet wat je moet doen toch en je doet je best, meer kan je echt niet doen!
    Vervelend voor jullie allemaal dat Kevin nog niet doorslaapt. Inderdaad voor jou niet leuk, voor Kevin niet maar ook niet voor je man. Ze zeggen echt dat het een keer overgaat, maar ik weet ook dat je daar nu niets aan hebt. En je bent ook even gewend aan het doorslapen, met acht maanden, dan valt het nu ineens helemaal zo tegen lijkt me.

Snoopy, gynaecoloog? Heb ik wat gemist?
    Fijn dat je eruit bent, lucht het op nu je een beslissing hebt genomen?
    Ahhh lief he als ze mama zegt, echt smelt smelt. Sem zegt het ook, mar niet bewust dat ik mama ben hoor. Hij zei het in eerste instantie na (op mijn verjaardag dus er waren familieleden bij als bewijs hahaha) en nu zegt hij het ook wel eens uitzichzelf en dan kijkt hij ook al meteen helemaal trots, omdat hij weet dat hij iets goed doet hahaha.
    Ik zal zo eens kijken naar de filmpjes op je site.

Lotte, sorry ik heb geen ervaring met het weigeren van de fles. Maar ik weet dat meerdere baby's dat wel eens hebben dus je zal vast wel advies her en der krijgen op het forum. Lang leve het forum :D

Sem heeft de laatste dagen echt hele magere plasluiers. Ik weet dat het warm is en hij natuurlijk ook veel vocht verliest. Ik heb hem vanmiddag toch maar een flesje vol water gegeven, want ook na een paar extra borstvoedingen had hij geen echte plasluiers.
    Vanmorgen stonden mijn borsten ook al niet op klappen en dat terwijl ik Sem gisterenavond om half acht BV had gegeven en daarna vanmorgen om half tien pas weer (jaaa weer heerlijk doorgeslapen). Ik merkte eigenlijk niet veel aan mijn borsten en dat vind ik niet leuk :cry: Ik hoop maar dat het even is en dat alles weer op gang komt want ik zou er werkelijk geen reden voor kunnen bedenken. Hij is voor de rest supervrolijk en lief etcetera, hij merkt nergens wat van.

9. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Erg leuke filmpjes Snoopy. Zo lief hoe hard ze met haar mond aan het oefenen is om mama te zegegen.

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Nathalie, jeetje inderdaad een zorgenkindje, is niet makkelijk lijt me. Beterschap!

Nemo, van harte! Echt geweldig joh!

Snoopy, lieve filmpjes! Hier is het de hele dag tata, boeboeboe, en bababa.

Appeltje, gelijk heb je hoor! Hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen. Jij verdient nu ook wel wat slaap (en je man natuurlijk)!

Lotte, ja bekend probleem.... helaas hebben we niets iets gevonden wat werkt. Hier moet het echt van mama komen en anders iets wat er totaal niet op lijkt: de Tuitbeker. De laatste tijd gaat het weer wat beter met drinken, anders dronk hij ook maar 80cc uit de tuitbeker (naja is in ieder geval iets) Oefenen heeft hier niet geholpen, alleen een gestressde papa en mama. Op het moment dat ik het los liet, ging het vanzelf wel weer. Anders kan het kdv misschien wat pap geven, of wat anders drinken, wat meer fruithap ofzo hij is nu toch ook al bijna 7mnd. (hier was het een probleem rond 4mnd)

Sembo, dus geen knaltieten vanmorgen? Zou je wel verwachten he? of is Sem stiekem al een beetje aan het afbouwen.... gelukkig is hij vrolijk en tevreden, dan zit het wel goed toch? (en de luiers ff in de gaten houden inderdaad)

Thijs heeft vandaag gegeten alsof zijn leven er vanaf hing. Vanmorgen ging er best veel appel in, een kwart boterham met boter en vanavond had ik spaghetti met tomaat en courgette voor hem (grof gepureerd) en lekker dat hij het vond! Hele bakje leeg, terwijl hij een half uur daarvoor nog flink heeft zitten drinken bij mama! :confused:
    Hij heeft ook twee hapjes van mijn kwark gehad (ach hij zat zo te kijken, vond ie ook lekker) Maar mag hij dat al? (wist het niet zeker dus ik vond 2 kleine hapjes wel genoeg)
    Deze mama is supertrots! Hopen dat hij morgen weer zo goed eet...

11. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    boney, lief meisje heb je hoor!

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Vreetzakje :D

Zijn 1e Danoontje en als het aan Justin lag gelijk de 2e er achteraan
    Hij vond het heerlijk,ging hem niet snel genoeg!

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Boney, wat een lekker koppie heeft Tessa!
    Dika Duka heeft uitverkoop. Voor meisjes zag ik nog wel wat leuks hangen, maar ik vond het best nog wel duur. Alleen de nieuwe collectie van het merk Vingino vond ik wel leuk/apart. Maar had nu niks nodig, dus alleen even gesnuffeld.

Appetlje, kan me ook erg goed voorstellen dat je wat gaat proberen om toch aan je nachtrust toe te komen. Als het helpt en je weer energie hebt, kun je er altijd weer mee stoppen. BV blijft toch de hoofdmoot, dus ik zou er niet zo over inzitten. Hij krijgt zijn shot antisotfjes en andere goede mamamelkzaken echt wel binnen.

Snoopy, vervelend joh dat je je nog steeds zo raar voelt. Heb je zelf een idee waar het aan kan liggen?

Lastige fase die eenkennigheid, Lotte. Hij zal er vast snel overheen zijn als hij doorkrijgt dat mama altijd terugkomt ;)

Nathalie. heftig zeg de voorgeschiedenis van Max!

Sembo, snel he dat je boobs zich aanpassen. Dat had ik ook. Werd er een beetje onzeker van, maar nu merk ik dat hij toch wel drinkt of ze nu knappen staan of niet (meestal niet meer dus). Zal wel goed zijn dan. Had hij vandaag wel weer wat nattere luiers?

hihih die Thijs begint de lol van het eten in te zien. Word vast een lekker vreetbeertje. Ik geef trouwens wel regelmatig wat kwark. Maar misschien is het niet handig om met mijn kereltje te vergelijken...hij heeft zoveel interesse in 'echt' eten dat de borst steeds minder belangrijk wordt....hij weigert hem zelfs regelamtig overdag. Wil alleen 's ochtends 's avonds en af en 's nachts goed tanken bij mama. Voel me er een beetje dubbel onder. Maar als hij het zelf aangeeft, moet ik er wel in meegaan.

14. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Hallo Allemaal,

ben ik ook weer eens. De vakantie was werkelijk heerlijk. We hebben drie weken mooi weer gehad en heerlijk niks gedaan.

Met de bv gaat het wat minder. Marijn weigert overdag en s'avonds de borst ook een fles bv wil hij niet. S'nachts en s'ochtends wil hij nog wel. Ook slaapt hij nog steeds niet door en dat begint me flink op te breken. Ik heb nog twee kids rond lopen en mijn nachtrust en humeur hebben hier flink onder te lijden. Ik ga toch proberen om hem pap te geven s'avonds niet in de fles want dat wil hij niet maar gewoon met een lepeltje. Verder krijgt hij extra fruit en yoghurt om te zorgen dat hij voldoende vocht krijgt op de dag. De tuitbeken van avent lijkt hij nu wat door te gaan krijgen gelukkig. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind maar omdat Marijn het zelf aangeeft kan ik er ook prima achter staan mocht de bv stoppen. Hij heeft wel mooi 9 maanden bv gehad!

@BB en Nemo gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

@ALL: met jullie alles goed? Ik haak vanaf hier weer in ok?

15. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nynke, welkom terug. Fijn dat de vakantie lekker was en dat jullie hebben genoten. Nou gelukkig kom je hier in Nederland ook met in mooi weer terug.
    Wel vervelend dat het met de BV iets minder gaat én dat hij nog niet door wil slapen. En zeker met nog twee andere kinderen, nee dat is niet fijn. Ik kan je helaas geen tips geven wat betreft het slapen, niemand denk ik. Het is afwachten tot hij zelf doorgaat slapen, gaat echt een keer gebeuren en ik hoop voor jullie allemaal erg snel!

Ester, ik heb gisteren water gegeven een Sem en daarna had hij een flinke plasluier. Mooi dat die vol zat maar helaas kwam het niet van de BV. Vanmorgen was zijn luier weer redelijk. Even nog in de gaten houden vandaag.
    Ik kan me voorstellen dat je je er een beetje dubbel bijvoelt. Tuurlijk is het leuk om te zien dat hij steeds meer interesse in het echte eten krijgt, maar BV geven is ook zo leuk haha. Ja de kleintjes worden groter :D

Nathalie, wat een mooie grote kijkers joh!

16. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nog even een klein vraagje, degene die de menstruatie al hebben gehad na de bevalling: hoe lang duurde het ongeveer voordat jullie cyclus weer regelmatig was? Ik had altijd een erg regelmatige cyclus, nu ben ik één keer ongesteld geworden maar dat is alweer een week of zeven geleden. Herkennen jullie dit? Vraag het toch even hier.....

17. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    @ Sembo. Mijn cyclus is nooit regelmatig geweest dus daar kan ik je niet bij helpen.
    @ iedereen waarvan de kindje niet doorslapen. ik kan me helemaal voorstellen dat het je opbreekt. Hier de laatste paar dagen een kindje wat ivm de warmte 's ochtends om 6u/half 7 niet meer terug wil naar bed. En vannacht daarbij ook nog eens een tijdje wakker geweest. Ik ben zo moe vandaag..

Wij zijn nu samenlevingscontracten en testament aan het regelen. Echt vreselijk vind ik het. Ik krijg er echt het gevoel van alsof "ze" me niet vertrouwen en "ze" denken dat ik achter het geld van mijn vriend aanzit. Vooral als mijn schoonvader opmerkingen maakt over het partnerpensioen dat ik dan met een rijke man het pensioen van mijn vriend op zou kunnen zitten maken. Ik vond het geen leuk grapje en ik zei dat als ik toch dat pensioen zou krijgen net zo goed een arme man kon nemen. Maar ik vind het allemaal helemaal niet leuk..

De fles niet meer geprobeerd. Gelukkig eet hij wel goed fruit (stukjes uit de hand die hij dan zelf oppeuzeld) broodkorst en heb ik hem gister voor het eerst yoghurt gegeven en dat vond hij heerlijk dus hij zal sowieso niet omkomen van de honger.

18. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Waarschijnlijk komt dat ook door de Mirena die ik heb laten plaatsen. Dus aan mij heb je ook al niks, Josine. Drinkt Sem weer wat gulziger bij je nu?

Nynke, fijn dat de vakantie goed was! Als Marijn de borst weigert, is er denk ik niet veel dat je kan doen. Hij wil dan blijkbaar zelf afbouwen. Hier precies hetzelfde aan de hand. Vind het lastig, maar ik laat het maar van hem afhangen. Ik bied de borst regelmatig aan en hij niet wil dan zal ik me erbij neer moeten leggen.

Pfff lekkere opmerkingen zeg, Lotte :( Bespreek je die dingen dan inhoudelijk met je schoonfamilie? Hier moest het in het verleden wel omdat er sprake was van een familiebedrijf. Maar nadat mijn man eruit is gestapt, bespreken wij echt niks meer qua testament/pensioen enzo met hen.

19. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Nathalie:: ik las volgens mij ergens anders dat jij op 20 :confused: voedingen per dag zit? Jeetje mina. Hoe dat zo? Dan ben je echt continu bezig met voeden volgens mij.

Sembo, ik kan je niet helpen met vragen over een cyclus. Die is hier ver te zoeken. Ben zelfs nog niet eens ongie geweest na m'n zwangerschap. Ben erg benieuwd wanneer dat gaat komen.

Barbabientje, ik vond Dika Duka de vorige keer al niet zo geweldig. Vond het personeel daar ook net een beetje TE vriendelijk.

En thanks allemaal voor de reacties op de foto van Tessa. Tis idd het mooiste meisje van de wereld en omstreken! :)

20. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik heb vanavond gewerkt en toch weer 2x gekolft. Ben trots op mezelf.
    Ik doe sinds een tijdje elke avond om 21u kolven. En ik merk echt dat m'n productie dan meer is geworden. Ik had vanavond 125cc en dat is voor mij erg veel voor de avond.
    Ik heb nog maar een hele kleine voorraad in de vriezer en op deze manier kan ik die aardig aanvullen.
    Ik kolf nu 2x per dag als ik vrij ben dan.
    's Morgens zit ik behoorlijk vol. Als Tessa wakker word drinkt ze 1 kant en ga ik de andere kant kolven. En dan 's Avonds om 21u nog een keer.
    Als ik binnen 2 dagen moet werken gaat het in de koelkast en anders in de vriezer.

Ben erg blij dat het kolven op het werk wat beter lijkt te gaan.

Truste allemaal.

Share This Page