Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    @ Boni001: Ik geef nu 5 of 6 voedingen per dag. Heel af en toe nog 7 voedingen. Dit ligt aan de nachten, soms komt ze niet, soms 1x en heel soms 2 keer.
    's Avonds geef ik meestal 1 kant 2x en de andere kant 1x. Af en toe geef ik beide kanten 2x.

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Begin je altijd met de kant waarmee je de laatste voeding bent geëindigd of geef je ervoor maar 1 borst?
    Misschien ook even bij de lactatiekundige op het forum stellen?

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Barbabintje: Dat zou wel erg toevallig zijn. Ik heb hier verder geen fam wonen. Ik kom oorspronkelijk van goeree overflakkee

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    welkom welkom, leuk hoor! :)

Ach dikke knuffel voor Eva (en haar papa en mama natuurlijk!) Sinds kort weet ik hoe erg het is om een ziek kindje te hebben, nu niet meer gelukkig.. maar het is echt verschrikkelijk. En die perzik, tja ze zal dan ook al niet lekker geweest zijn dan denk ik... :cry:

Ik heb het hele weekend gewerkt, pff, maar ik merk dat Thijs er wel wat last van heeft als ik ineens 3 dagen achterelkaar van huis ben. Hij was best vervelend vandaag bij papa. En vanavond toen ik thuis kwam was papa broccoli (had nog prakkie in de vriezer) aan het geven en dat hoefde hij ineens niet meer, *mamahonger, eerst graag!*
    Wij aten later bloemkool dus had ik ook nog wat voor hem, en toen was het goed hij heeft wel 3 volle eetlepels op. :confused: En nog twee hapjes van mama haar yoghurt :rolleyes: (vind hij wel errug lekker)
    Fruit gaat de goede kant op, moet eerlijk zeggen dat we de afgelopen week (uit gemakzucht) potjes olvarit hebben gegeven, nu gaat er een half (klein) potje in. Daarnaast snoept hij van mama haar fruit mee (stukjes) Dus eigenlijk gaat het heel erg goed!

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ben wel benieuwd wanneer jullie met bijvoeden zijn begonnen. Hebben jullie zes maanden gewacht of ben je eerder begonnen?

Zit hier te twijfelen. Weet eigenlijk niet wat wijsheid is. Het is niet dat ik nu al wil beginnen, maar als ik straks het idee heb dat ze er aan toe is en ze is bijvoorbeeld vijf maanden, weet ik niet of ik dan nog een hele maand wil wachten.

6. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hier 5,5 maand begonnen.. hij dronk thuis slecht, dus had papa even wat anders om te geven. Tenmisnste dat was de insteek, maar goed zoveel at hij toen nog niet. Ik denk dat hij het nu pas door begint te krijgen :)

7. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    weet je, eerst denk je: leuk bijvoeden! Maar dat valt vies tegen, soms verlang ik nog naar gewoon volledig bv. Het is soms zo'n gedoe! Alleen bv is veeeel makkelijker.
    Daarnaast is het niet zo goed voor je productie als je eerder begint, als ze meer honger heeft kan je haar beter wat extra bv geven, tenminste dat werd mij verteld op het CB...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Appelsientje, inderdaad, alleen bv is veel makkelijker! Vandaag ook weer zo'n dagje, ik dacht dat vast voedsel niet zo slim zou zijn, als ze bv al niet binnenhoudt... het is zoveel makkelijker! Alleen jammer dat ik me wel 2x heb moeten omkleden en mijn vriend 1x :(. Met Eva gaat het best goed nu, ze is sowieso erg vrolijk, net was ze weer aan het hoesten en toen ik boven kwam huilde ze een beetje, maar alles was nog droog gelukkig en na een aai en een kus ging ze meteen weer slapen... pfffffff, hoop zo dat ze snel weer helemaal beter is. Als ze nu een boertje laat ben ik alweer bang dat alles er weer uit komt zetten... maar vanavond ging het gelukkig goed!

Dit alles doet me trouwens wel weer twijfelen... blijven werken of niet. Moet morgen weer mijn werk bellen dat ik niet kom.

9. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Boney, ik kom echt van Voorne-Putten (Vierpolders), dus de toevalligheden houden op. ;) Mijn zoontje is trouwens wel op wel Goeree-Overflakke geboren (Dirksland).

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Boni001, ik ben 10 daagjes voordat Vincent 6 mnd werd begonnen met bijvoeden. Hij zou nl 6 mnd worden tijdens een vakantie in Portugal met mijn (lieve maar bemoeizuchtige) schoonmoeder erbij, dus ik wilde vooraf weten hoe hij zou reageren op vaste hapjes/stukjes.

Met een maandje ging hij heel goed eten. Nu al zo goed, dat ik af en toe vrees voor de bv productie. Beetje dubbel dus.

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    appelsientje, joehoeeee 7 mnd vandaag zie ik!

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Snoopy, sterkte met wasjes draaien ;) En een dikke knuf voor jou en Evaatje!

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hallo mede mama's,

Tessa heeft eindelijk het rollen ondekt. Ze was steeds al bezig om op haar zij te gaan, maar ze kwam niet verder. Nu lukte het haar al 2 dagen op ons bed om om te rollen, maar dan zat haar arm nog klem!
    Net hier beneden op het speelkleed lukte het haar opeens! Ze moest er zelf erg om lachen om vervolgens heel verbaast naar mama te kijken die een hoop lawaai maakte! Haha

Net ook met haar naar de HA geweest. Ze hoest al een tijdje en het lijkt alleen maar erger te worden. Ook heeft ze 's avonds vaak wat verhoging. Maar gelukkig zijn haar longen schoon, alleen wat slijm in haar keel. Moet de koorst in de gaten houden.

Verder heb ik nog wel een vraag: Merken jullie ook dat de BV zoveel van je lichaam vraagt? Ik ben zo vreselijk moe moe moe.... Kan altijd wel slapen. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n slaapkop ben.
    Hebben jullie dat ook? En komt dat door de BV?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Snoopy, hoe gaat het nu met Eva? Vreselijk hè als je kleintje ziek is.

Boni: Ik ga hier beginnen met bijvoeden als ze 6 maanden is. Ik heb niet het idee dat ze er aan toe is. Vind dat ook een beetje een rare uitdrukking. Een kind weet toch helemaal niet wat eten is? En ze zit al maanden te kijken naar ons als wij eten. Ze kijkt dan echt vol verbazing. Maar het ziet er schijnbaar erg grappig uit als papa en mama van alles in hun mond stoppen en het er niet meer uit komt :) Dus vandaar haar aandacht.
    Maar misschien zijn er wel kindjes die echt aangeven dat ze toe zijn aan wat anders. Maar Tessa dus niet. Tis dat ze aan voedingsstoffen en vitamientjes echt bijvoeding nodig hebben vanaf een maand of 7, anders bleef ik lekker volledig BV geven.

Barbabintje: :) Ik ben ook in Dirksland geboren! Haha. Tessa in Spijk.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lactatiekundige Gonneke van Veldhuizen - Staas, IBCLC schreef op een ander forum.

Dus nee je wordt niet moe van bv.
    Maar moe ben ik ook vaak hoor. Hoort vast bij het MOEderschap :)

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Thanks nemo voor je snelle antwoord.
    Maar ik geloof daar toch niet helemaal in. Ik merk wel dat ik veel meer calorieen moet eten. Doe ik dat niet dan word ik echt niet goed.
    Ga zweten, word hyper, beverig en duizelig. Gewoon suiker te kort omdat het naar m'n BV gaat.
    Heb eens een keer op m'n werk (ben verpleegkundige) m'n bloedsuiker geprikt toen ik dat had. Die was 3.4! Veeeeel te laag. En ik had 1.5uur daarvoor nog een flink bord warm eten naar binnen zitten werken.

Je moet dus als je BV geeft wel goed voor jezelf zorgen ben ik achter. Genoeg drinken en eten en op tijd je rust nemen.

Ik las trouwens op BV.com dat je niet extra hoeft te drinken. Maar ik merk wel dat als ik niet genoeg drink ik dan minder voeding maak. Dan is het wel geconcentreerder, maar toch....

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Klopt je moet idd meer eten geen 2000 kcal maar 2500 kcal, volgens het advies van het voedingscentrum.
    Maar wordt niet extra moe van bv. Wel soms dat heerlijk lome gevoel na het voeden. Dat komt door de oxitocyne maar dat voelt wel lekker :oops:

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha, nemo, klopt! Heb ik ook.
    Ennuh, leuke banner!

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Zijn er hier meiden (vast wel) die voeden volgens Rapley? Willen wij namelijk ook gaan doen.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    He hallo,

Hier gaat het aardig. Wat de arts gister zei, is dat het ook kan komen doordat Eva al een weekje flink verkouden is en slijm ophoest, dat ze doorslikt en dat nu gaat irriteren in haar maag. Kan wel kloppen, vanochtend kwam meteen na het voeden haar hele voeding er weer uit, toen heeft ze nog wat slokjes gedronken en daarna kwam er een mondje terug met alleen maar groen slijm.
    Verder is ze zo vrolijk, echt niet te geloven! Ze kijkt een beetje moeilijk als ze spuugt, is ook niet niks om van die grote golven te spugen. Maar daarna is zo lekker vrolijk weer en komt lekker tegen me aan knuffelen (lekker in de nattigheid ;)). Ik loop nu ook binnen in een korte broek en hemdje, scheelt weer in de wasmachine ;).
    Vandaag maar een dagje in de wipper en op ons bed doorbrengen, Eva ligt op een paar handdoeken. Ik heb genoeg was op te vouwen ;), dus dat ga ik doen. Eva wil zo graag op haar buik liggen, maar lijkt me nu even niet zo verstandig en op bed doet ze het niet zo snel (in de box vrijwel meteen). Net rolde ze nog wel even naar haar buik en begon meteen te kruipen, het lukt steeds beter. En gelukkig bleef alles binnen. Nu ligt ze te slapen, zo te ruiken met een poepluier, maar goed. Vanochtend heeft ze 1,5 uur geslapen :confused: en ik hoop dat dat nu weer lukt.
    Vanavond ga ik even 1 of 2 keer kolven, want Eva drinkt nu geen volledige voedingen en ik heb niet zo'n zin in regeldagen straks ;).

Moe door de bv ben ik niet echt, en door Eva ook niet echt omdat die geweldig goed slaapt 's nachts. Maar ik merk wel dat ik nog helemaal geen conditie heb, terwijl ik toch wel vaak ga wandelen (en dan ook echt moe ben als ik thuis kom) en ik loop thuis veel trappen, maar ik heb niet het idee dat mijn conditie beter wordt. Ik eet wel meer nu ik borstvoeding geef en drinken is hetzelfde gebleven. Na een dagje weinig drinken merk ik geen verschil in voeding, maar ik haal het de dag erna dan wel weer in. Ik ben namelijk best bang dat mijn voeding terugloopt. Als ik met 9 maanden 1x per dag ga kolven ga ik denk ik ook 's avonds kolven, om het maar op peil te houden.

Boney, leuk he dat omrollen! Hier probeerde ze het toendertijd (is alweer 3 maanden geleden, wat een eeuwigheid ;)) ook heel vaak en lag vaak met haar hoofd helemaal naar achteren en soms wat op haar zij. Wij hebben haar toen een paar keer geholpen en daarna een keer goed boos laten worden en toen lukte het. Dat 'moet' altijd bij Eva, als ze flink boos en gefrustreerd raakt, dan lukt het vaak uiteindelijk wel. Net als vanochtend, half huilend was ze aan het kruipen, maar het lukte wel een beetje!
    En wat je schreef over Tessa: 'Tis idd het mooiste meisje van de wereld en omstreken!', ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens kan zijn, ik vind dat namelijk ook van Eva ;) ;) ;). Mooie namen heeft ze trouwens! Vooral de combinatie, klinkt erg mooi! Ik vond T(h)essa ook een erg mooie naam, mijn vriend niet :(. Wij hebben nog gedacht aan een doopnaam, namelijk Louise, vond ik zo mooi klinken! Is ook de naam van mijn schoonmoeder en ik durfde het toch niet aan ivm misschien scheve gezichten, mijn ouders hebben namelijk niet zulke mooie namen en mijn moeder is mijn stiefmoeder, is toch anders en ik zou niet naar haar willen vernoemen. Maar goed, achternichtje heeft nu dus wel o.a. de naam Louise en nu vind ik het toch een beetje jammer dat wij het niet gedaan hebben...
    Rapley lees ik net, doen wij dus ook (lees maar verder hieronder). Fruit is vaak te glibberig of te zacht en ik stop meestal stukjes in haar mond, vanuit mijn hand of soms vanaf een lepel (die wil ze vaak ook vastpakken en dat is niet zo handig, met de hand gaat het dan makkelijker, maar ik wil haar toch ook leren om van een lepel te eten). Maar het gaat heel goed hoor, ze heeft zich nog nooit echt verslikt, wel heel soms wat kuchen en soms schiet er een stukje door haar slokdarm in en dan kijkt ze wel eens moeilijk.

Jingels, fijn dat Jelte het zo goed doet en al lekker gaat lopen! En lekker kletsen, lijkt me ook zo ontzettend leuk, verheug me er echt op! Vanochtend zei Eva weer mama en keek me ondeugend aan, ik vraag me af of ze het nu begint te snappen. Ik hou me ook aanbevolen voor een mooie foto via pb! Maar kijk inderdaad maar of je dat wil.

Esther, kan me voorstellen dat je bang bent dat de bv terugloopt, misschien voor jou een idee om 's avonds extra te kolven? Kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt hoor ;). Ik zie nog steeds voor me hoe goed Vincent eet, echt geweldig! Met perzik en banaan gaat het bij Eva nu net zo, ze vindt het zo lekker! Avondeten wil ze voornamelijk zelf doen, ze stopt vaak een heel groot stuk in haar mond (en vraagt zich dan af waar dat is gebleven, zit ze heel haar gezichtje te voelen :D) en vervolgens doet ze er zo'n kwartier over om het weg te krijgen.
    ORS vindt ze trouwens ook erg lekker, met de gewone tuitbeker water laten drinken wil ze echt niet, maar ORS gaat er wel in. Is ook mierzoet. Mocht ze over een paar maanden nog niet goed water drinken, dan ga ik diksap geven en dat steeds iets meer aanlengen.

Ik had trouwens eergisteren een stukje geschreven, maar vergeten te posten en toen de computer afgesloten, heel slim :oops:. Dus heb het idee dat ik op iedereen gereageerd had, had ik dus ook, alleen jullie hebben het niet kunnen lezen ;).
    Even denken wat daarin stond wat ik echt kwijt wilde: Sembo, Eva heeft eigenlijk altijd minder volle plasluiers als het warm is. Ze drinkt ook altijd minder als het warm is, lekker logisch. Ik maak me er niet zo snel zorgen om, ze zal wel pakken wat ze nodig heeft. Nu met het spugen maak ik me wel zorgen, maar ze heeft gelukkig bijna zelfs nog vollere luiers dan als het erg warm is.
    Esther, ik ben ook al anderhalf jaar niet meer ongesteld geweest en sinds mijn 16e alleen maar door pilletjes, eerst de pil en vanaf juni 2006 pillen om een eisprong te krijgen (en ook 4x ongesteld door een eisprong en de laatste eisprong is Eva geworden :)). Dus sinds november 2005 tot nu 4x ongesteld geweest ;). Klinkt wel lekker, maar vind ik dus niet... Ik geloof dat Sembo het vroeg, maar om zwanger te worden moet ik waarschijnlijk weer naar de gynaecoloog. Over een half jaar/jaartje ofzo, ik weet ook niet of ik bv mag geven tijdens de behandelingen.

Bedankt weer voor het lezen van mijn gezwets :D. Eva slaapt inmiddels al bijna een uur, dus misschien maakt ze de 1,5 uur wel weer vol! (ze slaapt altijd blokken van 45 minuten).

Liefs,
    Snoopy

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hier gaat het niet lekker :cry:

Justin en ik hebben beide een fikse Angina ontsteking en het pus zit in onze keel.
    Justin heeft er ook een oorontsteking bij :cry:

Ieder slokje BV gilt hij het uit en heeft hoge koorts :cry:
    We zitten beide aan de antibiotica.
    Max heeft ook nog hele erge oorpijn :cry:

Deel Deze Pagina