Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Oke, dat is een goede tip! Vooral nu ik vaker ga kolven is dit denk ik wel verstandig om te gaan doen.
    In de eerste weken heb ik dit op aangeven van de kraamverzorgster wel gedaan maar op een gegeven moment gaf ze telkens na de voeding een mondje terug. Toen ben ik gestopt met de tweede borst. Ze was verder ook heel tevreden na de voeding. Maar kan het nu wel weer oppakken, kijken hoe het nu gaat.

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ben weer terug vd huisarts.

Max:

Nog steeds oorsontsteking en is nagenoeg doof aan 1 oor.
    Krijgt nu een hele sterke AB ,nieuwe oordruppels,en weer een nieuwe fles Nystatine en een zalf voor zijn bloedende neus(heeft wondjes van binnen)

Justin knapt op,maar reageerd niet zo goed op de AB,indien hij blijft overgeven en groene luiers blijft produceren mocht ik de AB staken.

Ik hoop dat ik over 2 weken zorgenloos op vakantie naar Frankrijk kan.

Sorry voor mijn geklaag :oops:
    Vind het niet meer leuk zo :cry:

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Nathalie, klaag maar lekker hoor, we kunnen het hebben ;) Ik hoop dat je kindjes een beetje snel opknappen!

rapley, we geven af en toe een stukje in de hand. We waren heel enthousiast begonnen, maar Thijs raakt er een beetje hyper van :cry: Dus mama moet het vasthouden en Thijs helpt dan mee en neemt een hapje. Voor de rest krijgt hij nu geprakt. Misschien over een paar maand weer eens proberen. Op dit moment is hij wat te druk met zijn handen, moet zeggen dat Thijs zowieso een heel druk en actief jongentje is ;)

Thijs heeft het echt door hoor, alles wat hij eet wordt met smaak opgegeten! Zelfs een half broodje met boter is jummie en helemaal fan van volle yoghurt! Geeft verder niet veel hongersignalen wb de bv, maar ik leg hem zo nu en dan maar aan en dan drinkt hij wel wat...

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Natalie: hey meissie, niet opgeven! kan me voorstellen dat het je zwaar valt, maar kop op mama van 4, jij kan dat!
    Amoxicilline is een penicilline die als bekende bijwerking, diarree heeft. Daarom is het van groot belang dat Justin veel drinkt. Het is dan misschien even verstandig een aantal dagen geen bijvoeding tegeven, dit laxeert namelijk ook.

Als je kind groene ontlasting heeft raad ik je aan, voor iedereen voeding een minuutje de druk eraf te kolven, en dan meteen Justin aan te leggen aan de betreffende borst. Hij krijgt dan de vettere melk binnen, de borst goed leeg laten drinken. Desnoods verschonen en dan aan dezelfde borst weer aan leggen. Groene ontlasting kan met een virus te maken hebben maar ook met te weinig de vettere melk weg drinken.

Een belangrijk verschijnsel van een penicilline is de schimmelgroei, deze krijgt extra kans aangezien naast de slechte bacterien ook de goede bacterien gedood worden door de amoxicilline, schimmels hebben hierdoor vrij spel. Maw: let goed op spruw, neem je voorzorg maatregelen, door extra goed op hygiene te letten, en je borstgoed aan de lucht te laten drogen. Ik raad je aan een goede multivitamine te slikken Bijv. Prena Fem van orthica. Voor iedere vrouw die bv geeft trouwens een aanrader.
    Nou meid, hou je taai he. :thumup:

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Bedankt voor je lieve woorden Jingels.

Eind van de middag is de huisarts gebeld voor Justin ,hij kreeg een heftige allergische reactie op de AB :cry:

Ben me kapot geschrokken.
    De AB is direct gestaakt.

6. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Nathalie, sterkte meid! Je doet het ontzettend goed :D
    Ik hoop voor je, en voor je kinderen natuurlijk, dat het snel weer rustiger wordt.

7. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Appelsientje, jij voelt je kindje gewoon erg goed aan wat betreft de BV, dusss hoeft hij het niet meer aan te geven. Zo kan je het ook bekijken :D
    Fijn voor jullie dat de bijvoeding nu ook goed gaat............

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Vervelend! Wat is het toch rot als ze ziek zijn! Gaat het nu wat beter? Krijgt hij nu andere medicijnen voorgeschreven of moet het zo overgaan?
    Veel sterkte en een dikke knuff!

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    En wat nu Nathalie, en wat voor reactie kreeg hij?

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland

Eerst heel erg spugen.
    Met een rotgang kwam het eruit.

Gisteren ineens een knalrood opgezet hoofd en van top tot teen onder de bultjes.
    Gezicht was heel erg(het begint nu een beetje weg te trekken)
    Mijn oudste dochter moest bijna huilen toen ze hem was en schrok erg en vroeg wat er met zijn gezicht was.

Ik moest even kijken tot morgen en als het dan nodig was dan werd er alsnog een andere kuur voorgeschreven.
    Hij heeft geen koorts(37,3),maar grijpt nog wel naar 1 oor.
    Dus ik kijk het nog even aan tot morgen

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb vandaag pasfoto's laten maken voor het paspoort.

Wat een ramp pfieuwwwwwwwww,hij mocht niet lachen,huilen en moest STIL zitten,nou dan ken je Justin nog niet,die wipt zo van mijn schoot af :)

Eerst 's morgens geweest,poging mislukt.
    Heb hem nog geprobeerd te sussen met de borst daar,maar mocht niet baten.

's middags is het wel gelukt ;)

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    ahhhhhhhhhh, wat een ondeugend snoetje, dat wordt er een later :D :D :D

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hihihihihi denk ik ook wel :) ,trouwens precies 5 maanden oud vandaag :p

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb trouwens allemaal van die ondeugende koppie's hahaha.
    Vond deze nog van Jamie(inmiddels 10 jaar oud)

15. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.538
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik heb alleen de laatste 2 pagina's even gelezen. Ben al zo lang niet meer geweest. Had weinig tijd, hopelijk gaat het nu wat beter.

@Nathalie, wat kijken jou kinderen lekker ondeugend en veel beterschap voor Max en Justin. Hopelijk kunnen jullie gauw genieten van je vakantie in Frankrijk.

Nou, volgens mij heeft Eliora een paar regeldagen, afgelopen nacht mocht ik er 'slechts' 6x uit voor haar om haar aan te leggen. Was vanochtend helemaal gaar. Hopelijk is het snel voorbij.

Afgelopen dinsdag bij het CB geweest. De wijkverpleegster vond Eliora nog wel aan de kleine kant, maar gelukkig was ze wel tevreden, omdat Eliora er verder goed uitzag en het goed doet. Eliora is nu 66 cm en 6600 gram. Ze heeft nu inmiddels 2 tandjes onder en daar kan ze aardig mee bijten ;) Sinds afgelopen zondag is ze aan het tijgeren. Vorige week ben ik met haar een paar dagen bij mijn schoonouders geweest. Dat was echt leuk. Manlief was namelijk als begeleider mee op een kinderkamp.

Afgelopen woensdag zijn we oom en tante geworden van een neefje met de namen Simon Goos, zijn roepnaam is Goos. Komende maandag gaan we hem en zijn papa en mama bezoeken.

Ik heb een aantal foto's geplaatst.

Alvast welterusten voor allemaal en hopelijk tot snel.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hallo....

Heb ff een superdip... ik niet zozeer, maar mijn borsten :(. Ben afgelopen nacht flink ziek geweest, diarree en overgeven. Vandaag voelde ik me heel slap, maar wel iets beter, maar Eva kwam om de 2 uur, was hangerig en ik heb het gevoel dat mijn borsten bijna leeg zijn, ze voelen slap en leeg, Eva drinkt maar heel kort en met kolven net zag het er heel raar uit (mijn borsten werden helemaal ingeduwd door de borstschilden, dat is normaal niet zo) en er kwam ook maar zo'n 50 ml uit en daarna kreeg ik er echt niets meer uit. Zou toch zo'n 150ml moeten zijn... gisterochtend nog 270ml gekolft thuis terwijl mijn vriend de fles gaf.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik verwacht dat Eva wel komt vannacht, al was ze ook heeeel erg moe, dus kan ook best dat ze dan toch doorslaapt. Morgenochtend gaat ze naar de opvang, ik heb net besloten dat een hele dag ivm mijn productie niet verstandig is, nu kan ik haar 's middags om het uur aanleggen ongeveer. En morgenochtend ga ik maar om het uur kolven... lekker is dat, uitzieken :(. Ben zo bang dat ik het niet meer op gang krijg :cry:. Durf ook nog niet teveel te eten en te drinken omdatik dan bang ben dat ik weer moet overgeven...

Met Eva gaat het wel een stuk beter, alhoewel gistermiddag toch weer de hele voeding in grote golven eruit. Vriendlief was maandagavond goed ziek, we zullen dus wel te maken hebben met een buikgriepje.

Wat wel helemaal geweldig is: Eva kan sinds eergisteren echt goed tijgeren op het laminaat! Ze wil kruipen, maar haar knietjes glijden weg en haar handjes doen niet goed mee, dus nu zet ze zich af met haar voetjes, loopt een stukje met haar voetjes (in de opdrukhouding) en als ze dan weer neerkomt doet ze haar handjes naar voren en is dus een stuk vooruit gekomen! Ze snapt (gelukkig ;)) nog niet dat ze nu overal kan komen, maar tijgert wel achter speeltjes aan die je neerlegt. En als ze er eigenlijk al bijkan, maar ze denkt van niet, dan tijgert ze nog een stukje tot ze bijna op het speeltje ligt ;).
    En vanavond in bad heeft ze echt zittend gespeeld, ze kan zichzelf nu meestal goed corrigeren zodat ze ook in bad niet meer omvalt, en een lol dat ze had met haar badeendjes en met ons! Ze trok zich zelfs op op de rand en ging half staan in haar badje! We hebben sinds vorige week een antislipmatje in bad, werkt echt perfect!

Nou ja, goed nieuws en slecht nieuws dus... duimen jullie met me mee dat mijn productie weer goed op gang komt?

Liefs,
    Snoopy

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik duim voor je Snoopy.
    Je doet het al hartstikke goed hoor.

Komt vast wel goed ;)
    Gauw beter worden meis*KNUF*

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hallo meiden, wat lees ik.... een aantal mama's en kindjes ziek hier?! Beterschap!

Snoopy, als je zo doorgaat dan schiet je productie weer omhoog zodra je beter bent hoor. Anders misschien domperidon proberen, ook goed tegen je maagklachten!

Ook zie ik wat nieuwe 'gezichten', welkom!

Nou, een update. Laatste keer dat ik hier was meldde ik dat ik na de borstvoeding van 19.15 uur voor de late avond of nacht maar Nutrilon (pap) ging geven omdat ik die nachten na 9,5 maand erg zat was (lees: er zwaar doorheen zat).

Dus ik had Nutrilon 2 gekocht voor een eventuele late avond of nachtvoeding. Kevin werd de afgelopen 2 weken meerdere keren 's avonds en 's nachts wakker en kreeg dan de borst. Maar die eerste nacht toen hij zijn mond open deed en er een flesje Nutrilon in ging in plaats van de borst, draaide hij na 1 slok zijn hoofd opzij en ging weer slapen. Nacht 2 werd hij alleen om 2.00 uur wakker en na 1 slok besloot hij dat hij moeier was dan hongerig. De nachten erop besloot hij dan maar door te slapen.... nu slaapt hij al 6 nachten van 19.15 uur tot 7.00 uur!

Ik ben blij dat ik dit heb uitgetest..... hij had geen honger, ik heb het idee dat het meer verlatingsangst was (zie je vaak in deze fase). Nu wordt hij nog wel eens 's avonds even huilend wakker, maar dan is het met een speen en een knuffel weer goed.

Hij eet zijn buikje ook weer goed rond, dus na de avondslok gaat hij heerlijk verzadigd de nacht in en kan ik eindelijk na ruim 9,5 maand een nacht doorslapen. :D

Groetjes,
    Appeltje

19. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames :D

Zal mij hier ook weer eens melden, heb het een beetje druk met van alles op het moment en van Lieve krijg ik nauwelijks kans om wat te tikken. Maar nu staan er alweer 2 zinnen! :) Het gaat hier zo z'n gangetje, alleen Lieve heeft wat last van haar mond er komen 2 kiezen door, rechtsboven en rechtsonder. Arm kind.. Dat betekend dus dat ze overdag soms vaker dan 10 keer aan de borst wil, en 's morgens al om half 6 wakker is. Ze wordt dan wakker voor haar eerste slokje en wil daarna niet meer slapen, al ga ik op m'n kop staan. En laten huilen doen we hier ook niet dus dan zitten we om 6.15 uur met dikke ogen aan de bruine boterhammen met tahin. Maar ze is zo leuk, ze wordt steeds leuker! Kletst de oren van je kop, praat werkelijk alles na (oppassen dus!) gaat alleen van de glijbaan en is zo ondeugend! Merken nu al dat we echt consequent moeten zijn want ze neemt gewoon een loopje met ons als ze de kans krijgt. Stiekem moet ik er erg om lachen ;) Ze is ook echt dol op buiten spelen, woon tegenover een hele grote speeltuin dus daar gaan we vaak naartoe. Nog 3 weken en dan hebben we 3 weken vrij! We gaan niet op vakantie maar ben al zielsgelukkig dat we lekker 3 weken samen zijn.

Nathalie, wat naar van je kindjes zeg, heel veel beterschap en sterkte gewenst! En wat een geweldige foto van Justin, met dat plukje haar zo overeind echt geweldig! Liet het aan m'n man zien die moest er ook erg om lachen, echt schattig. En hij lijkt ook erg op Jamie zeg, dat neusje en mondje.

Snoopy, he vervelend meid! Maar maak je niet druk, komt vast allemaal weer goed met die productie van jou. Hoe is het vannacht gegaan?

Appeltje, lekker zeg mmmmm slapen....

Pareltje, leuke foto's!

De rest, heb maar 1 pagina gelezen dus mijn excuses... Hoe gaat het met Sem, Mirre en Vincent?

Is het trouwens bij jullie ook zulk noodweer (geweest)? Hier stond het aardig blank, allemaal mensen hun kelder leegpompen enzo. Zelfs bij ons in de kelder stond 5 cm water!

20. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Nathalie, hoe is het nu bij jullie? Al een beetje opgeknapt, oh ik hoop het zo voor jullie allemaal.
    De foto is uiteindelijk dan toch goed gelukt hoor van Justin, leuke foto. En die van Jamie ook, lekkere ondeugende koppies inderdaad.

Pareltje, 6 keer :rolleyes: jeetje zeg dat is veel. Ging het vannacht wel iets beter? Nou al is het gehalveerd, dan is 3 keer al veel! Ik hoop voor je dat het snel minder wordt. Ja scherp he die kleine tandjes, net kleine mesjes af en toe. Gefeliciteerd met je neefje.
    Ik ben afgelopen dinsdag ook tante geworden van Bjorn. Zo leuk want ik ga heel erg goed en veel met mijn zusje om en nou heeft ze ook een klein kindje, mooi om te zien. En Sem en Bjorn schelen maar acht maanden, dus die zullen later wel het één en ander gaan uithalen haha.

Snoopy, hoe is het nu? Gaat het al weer wat beter met je borsten? Met de productie bedoel ik natuurlijk ;) En hoe is het met Eva? Bah vervelend uitzieken inderdaad voor je. Ik hoop voor je, weet bijna wel zeker dat het lukt, dat het na vanmiddag weer op gang komt. Lekker met Eva in huis hangen en lekker aan de borst.
    Mooiiiii om te zien he als ze zo bezig is. Ja dat wordt binnenkort oppassen geblazen als ze overal naar toe kan. Nu vinden we het nog leuk en schattig om te zien haha. Bij Sem gaat het nu precies zo, hij wil zo graag echt krupen maar het lukt niet op de normale manier, het is ook te glad op onze vloer.
    Antislipbadje, moet ik ook maar snel gaan aanschaffen! En ik zal ook voor je duimen hoor. :thumup:

Appeltje, mmm lekker he doorslapen wat zullen jullie allemaal genieten na al die maanden van niet doorslapen.

Paprika, ach is Lieve zo'n bezige bij haha. Poeh half zes en dan niet meer willen slapen, dat is vroeg. Vindt ze natuurlijk alleen maar leuk als je op je kop gaat staan haha, zou ik ook niet meer willen slapen!
    Is een hele andere fase nu met Lieve, ze wordt echt groter en wijzer, napraten en dergelijke. Lijkt me allemaal fantastisch! Nu geniet ik al volop van Sem en kan ik me gewoon niet voorstellen dat het nog leuker kan zijn. Ja die kleine kinderen doen veel met je, zei ik sentimenteel haha.
    Gaat goed met Sem! Hij is zo ontzettend vrolijk, lacht veel en hij heeft het gewoon erg naar zijn zin. En dat is mooi om te zien natuurlijk. Hij is nu op het kleed aan het spelen dus ik ga hem weer even aandacht geven :D

Deel Deze Pagina