Het gaat goed Sembo,Justin heeft geen koorts meer en lijkt op te knappen nu Fijn om te lezen dat het goed gaat met Sem
Bij ons gaat het op zich goed, de BV gaat goed. Bijvoeden gaat redelijk. Ik doe maar wat en hij doet maar wat en hij krijgt toch wel wat binnen en ik vind het prima zo.. Lepeltjes vindt hij vreselijk... Maar als hij bij ons aan tafel zit eet hij toch redelijk wat. Verder gaat het met mij echt k*t.. Heel gedoe met samenlevingscontract enzo. Ik heb nu tegen mijn vriend gezegd dat hij 2 opties heeft. Of we gaan er allebei voor. Dus dat houdt in samenlevingscontract oid waarin ik bij uit elkaar gaan gewoon normale rechten heb. dwz alimentatie pensioen e.d. (en hij dan als ik straks meer zou gaan verdienen dan hij ook) en het gezamelijk gezag. Of optie 2, we regelen helemaal niks. Geen samenlevingscontract maar ook geen Gezamelijk gezag. Want ik ben zo geschrokken van de geldbelustheid en berekendheid in zijn familie dat ik gewoon bang ben dat als het mis zou gaan die vader mijn vriend opstookt om te zorgen dat hij naar de rechter moet om ons zoontje toegewezen te krijgen omdat ik toch geen geld heb om voor hem te zorgen en mijn studie nog moet afmaken. Ik vind dit zo vreselijk en ik hoop echt dat mijn vriend voor ons kiest anders weet ik niet of er nog toekomst is.. Sorry dat ik verder op niemand reageer maar ik zit er zo gigantisch mee.. Iedere keer als ik er over nadenk kan ik wel janken want ik ben zo helemaal niet, ik ben niet iemand die berekend is enzo. Ik heb echt het idee alsof ik niet mezelf kan zijn.
Goedemorgen, Vannacht ging het heel goed, Eva heeft van 7 tot 6 geslapen (meestal slaapt ze een half uurtje ofzo langer) en heeft goed gedronken, mijn borsten zaten aardig vol, toch had ze aan 1 niet genoeg (en dat is altijd wel zo, behalve voor het slapen gaan). Net gekolfd, 4 sessies achter elkaar en ik heb 100 ml . Zit nu maar aan de venkelthee, zo m'n meisje ophalen en lekker op bed vertoeven en hopen dat ze vaak wil drinken en dat ze niet constant het bed wil aftijgeren. Ik voel me nu best goed, nog wel wat slap, maar niet echt ziek meer en ik eet weet gewoon en het gaat goed. Domperidon wil ik liever niet aan beginnen, ik weet niet hoe lang ik het de tijd moet geven om weer goed op gang te komen? Ik vind het maar eng! Hier ook niet echt lekker weer, gisteren echt flink geregend, maar we hebben hier gelukkig nooit zo heel erg last van als het hard regent, soms staat de straat dan wel blank en de wc en badafvoer pruttelen wat, maar dat is het dan ook. Gelukkig maar! We hebben 1 keer een wc overstroming gehad, dat kwam door de regen, maar ook doordat er een verstopping zat. Liefs, Snoopy
Hallo meiden, ik mag nu al mijn kennis in de stijd gooien om bij mijn zusje de BV te doen slagen Ventje wilde niet goed aan de borst, dus ik ben gisteravond naar haar toegegaan en alles wat ik me nog kon herinneren (en dat is opmerkelijk veel) aangewend om het 36 uur oude mannetje te laten drinken en wat denk je, meneer heeft er gelijk een nacht op doorgeslapen. Mijn zusje was bijna in tranen van blijdschap. Z0 mooi om dat (weer) te zien. Best emotioneel omdat voor mij de BV afgelopen is en het maar de vraag is of er ooit nog een 2e zal komen.
Als het hier weer beter gaat zal ik een beetje reageren op jullie . Heb m'n koppie er niet echt bij... Sembo, antislipmatje is echt ideaal, mijn vriend heeft 'm gehaald bij de Hema. Zonder matje en een drukke Eva glijdt ze telkens onderuit, nu blijft ze meestal goed zitten, ook al draait ze alle kanten op en ze gaat zelfs staan! Het gaat zo snel met die kleintjes, zo leuk om te lezen dat het alleen maar leuker gaat worden! Tot nu is dat ook nog steeds zo en ik kan me haast niet voorstellen dat het nog leuker gaat worden!
Loeki, jij ook gefeliciteerd met je neefje. Pareltje is op die dag ook tante geworden van een neefje en ik de dag ervoor van een neefje Mijn zusje geeft ook BV. Alleen is haar kindje bijna zes weken te vroeg geboren. Hij ligt met een sonde en sinds gisteren gaat de BV in de sonde. Even afwachten of hij het binnenlaat, hij spuugt nogal veel. Ik was ook helemaal geemotioneerd toen ze hem aan de borst deed (wat overigens niet lukte) zooooo mooi om te zien en zo bijzonder en zo natuurlijk tegelijk. Zo maar trouwens wel lekker dat hij meteen doorsliep, dat is wel errug snel.
Hoi iedereen, gefeliciteerd met jullie lieve kindjes. Ik ben net zwanger en heb me weer voorgenomen om BV te gaan geven. Ik heb mijn dochtertje van 7 ook BV gegeven, maar had dit graag veel langer willen doen. Onder druk van consultatie bureau en expartner gaan afbouwen ( wat ik overigens heeeel erg vond, hem mn ogen uit mn hoofd gehuild, maar ja was ook erg jong en naief, dus geloofde ik dit ) Mn dochter had veel last van krampjes en huilde een tijdje veel, consultatiebureau zei melkallergie en ex zei te weinig voedingstoffen. Nu ik jullie verhalen zo lees laat ik me er dus door niemand meer vanaf brengen. BV geven is het fijnste wat er is! ( heb alvast n kolf besteld, oude nie meer kompleet, zodat dochter en partner ook af en toe een flesje kunnen geven , heeft hij met grote ogen alsjeblieft gevraagd ) Clarissa
Semba en pareltje jullie ook gefeliciteerd met jullie neefjes, is er dan een einde gekomen aan de golf van meiden die in 2007 en half 2008 geduurd heeft Ja mooi hè die BV.
Jingels: Het boek van 'kleintjes' heb ik ook. Ik heb het bijvoedingsschema op bv.om uitgeprint en dat hangt op de koelkast. Tessa maakt nu sinds een paar dagen kauw bewegingen als ze anderen ziet eten. Ziet er heel grappig uit. Nog 2 weekjes en dan is het zover. Kan bijna net wachten... Nathalie: Wat een geweldige pasfoto zeg. Prachtig. Gaat het inmiddels weer een beetje beter met de kids? Wat een ellende zeg. Snoopy, je bv krijgt gewoon een dip omdat je zelf ziek bent. Ik denk dat het gewoon weer helemaal goed gaat komen. Beterschag iig. Lotte: Ik ken jou situatie niet, maar ik begrijp uit je verhaal dat het niet echt lekker gaat tussen jou en je vriend? Wat een rot situatie zeg. Sterkte er mee en ik hoop dat je de juiste beslissingen kan nemen. Clarissa: Welkom en gefeli met je zwangerschap. En natuurlijk gaat die BV slagen. Laat je niet van de wijs brengen door NIEMAND! BV geven is het allemooiste en beste wat er is. Geniet van je zwangerschap! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Wij zijn afgelopen 2 dagen naar fam in Drenthe geweest. Bij m'n schoonouders blijven slapen. WE hadden wat verjaardagen enzo. Op de terugweg gister eind van de middag hebben we er 5 uur over gedaan! Ivm de afsluiting van de botlektunnel. Alle wegen in de wijde omtrek stonden vast. We hadden de bui al zien hangen en zijn vlak voor alle files bij de pomp gestopt. Hebben wat gegeten, water gekocht en Tessa gevoed. En dat was maar goed ook. Vanaf daar heeft het nog 2.5 uur geduurt voor we thuis waren. Normaal is dat 35 min.... Tessa was het behoorlijk zat. En terecht. Arm kind. Heeft 5u opgepropt in de cosi gezeten. We waren 22u thuis. Normaal ligt ze zo 19.30u in bed. Maar gelukkig goed gegaan vannacht.
Nathalie, pfoeh he het zit niet mee met Justin zeg...wat een schrik die allergische reactie op de AB. Je krijgt het aardig voor je kiezen allemaal. Leuke foto's van je geboefte Snoopyh, stoer dat Eva aan het tijgeren is! Hoop dat je productie weer snel op peil is. Je doet het allemaal prima, hoor, dus dat komt vast goed zodra je weer aan de beterende hand bent. Appeltje, weer lekker uitgeslapen Dan ziet de wereld er ineens heel anders uit, denk ik zo! Goed hoor dat het werkt zo voor jou en Kevin. Huup Huup Barabtruuk! Paprika, leuk je weer te horen. Die Lieve doet haar naam op het moment geen eer aan....nieuwe (tijdelijke) roepnaam Boefje? Met Vincent gaat het uitstekend, lief dat je ernaar informeert. Hij kruipt en probeert zich overal aan op te trekken. Helaas is hij niet echt meer geinteresseerd in de borst. Echt nog maar 2x per dag. Ik ben me erbij aan het neerleggen. Ben wel blij dat het geheel op zijn initiatief gaat allemaal. Ik bied overdags heel regelmatig de borst aan, maar hij wordt nu echt pissig en duwt me gewoon weg. Hier wel aardig geregend, maar niet zo hard als in de stad. Het zijn echt plaatselijke buien. Josine, die Sem is zo'n lekkere vrolijkerd. Een genot voor mama! Lotte, sterkte met je familieperikelen. Dat zijn dingen die niet in je koude kleren gaan zitten! Loeki, echt super dat je je zusje zo hebt kunnen helpen! Heel bijzonder en intiem. Wow, 3 baby'tjes geboren! Alle nieuwe tantes VAN HARTE! Zijn het allemaal boobybaby's? Clarissa, gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat gaat vast helemaal goed komen met de BV. Mommy on a mission! Boney, gelukkig dat jullie voor de file nog even een pitstop hebben kunnen maken. Mijn man was gisteren pas om 21.45 uur thuis vanwege diezelfde tunnel. Hij heeft op kantoor (Hoogvliet) gewacht tot het afnam.
Hahaha het is dat hier nu post en mijn ticker zie, anders had ik er niet eens bij stil gestaan dat V vandaag 9 maanden is! Mag ik nu nog wel zeggen dat hij 9 maanden BV heeft? Ondanks dat hij dus alleen nog maar een ochtend en een avondvoeding neemt?
Gefeliciteerd Esther! Wel gek lijkt me... 9maanden ook uit je buik terwijl hij daarvoor er 9 maanden in heeft gezeten.... Ik vind de bv ook heerlijk, maar zou het ook wel fijn vinden als Thijs met 9 mnd alleen nog ochtend en avond voeding zou krijgen. Wel een erge gedachte eigenlijk, wie weet denk ik daar straks weer heel anders over. Hij eet nu goed, dus wie weet...
Sorry meiden ik vind het echt lullig, maar ik kan jullie echt gewoon even niet bijhouden! Ik lees, ik snap, maar ik vergeet het gewoon weer! Sorry! Wel las ik van allemaal baby'tjes? Gefelcititeerd allemaal! Nou dan nog een klein stukje ego! Vandaag om 8.00 gekolfd en 115ml gekolfd, om 12.00 gekolfd 70ml gekolfd en daar straks Ruben ruim 40 minuten aan de borst gehad! Gister naar het cb geweest, Malou is nu 6120gram en 65cm, Ruben is nu 5840gram en 64cm. Cb snapt niet waarom ik toch weer bezig ben met die borstvoeding. Maar ze moeten het maar bekijken . Ik wil het dus ik doe het! En het gaat ons lukken ook! Knuffel voor iedereen! Fijne vakantie voor de gene die bijna met vakantie gaan! Liefs, Hanneke!
nee loopt niet lekker. Op zich gaat/ging het goed. Maar nu met dat hele gedoe en sowieso al de hele tijd problemen met zijn ouders wat niet bespreekbaar is en nu is het echt geescaleerd. Weet echt niet meer wat ik moet doen. Vind het zo vreselijk zij vertrouwen mij blijkbaar niet maar ik moet hen mijn kind wel toevertrouwen wbt oppassen e.d. Ze geven mij gewoon het gevoel dat ik hier de profiterende partij ben. Terwijl mijn kind/hun kleinkind in mijn ogen heel wat meer waard is dan een lullig pensioentje e.d. Ik vind het gewoon vreselijk dat ik nu hard moet zijn, zo ben ik helemaal niet. En ik ben gewoon teleurgesteld in mijn vriend. Ik wil gewoon dat hij voor mij kiest inclusief alle "financiele risico's" ik hoef toch niet als enige de gevolgen te dragen. En hij hoeft van mij echt niet tussen mij en zijn ouders te kiezen maar ik wil wel dat hij de relatie met zijn ouders tot normale proporties gaat herzien. Dat hij mij verdedigd als zijn vader een lullige opmerking maakt oid. En als dat niet gebeurd dan ben ik echt bang dat het geen lang leven meer beschoren is. en dat vind ik ook vreselijk want ik houd wel echt van hem.
Lotte, vervelende situatie voor je/jullie. Ik ben echt niet de persoom om je tips te geven of iets dergelijks. Dit is zo prive en hier moeten jullie zelf uitkomen. Kan me goed voorstellen dat het aan je vreet. Misschien een keertje met zijn allen om de tafel voor een goed én eerlijk gesprek. Of is daar de situatie al te veel voor geëscaleerd? Sterkte in ieder geval! Snoopy, fijn dat het enigszins beter gaat met je. Merk je nu een dag later wéér verbetering? En is Eva nog van het bed getijgerd, nou laten we hopen van niet. Ja die tijd is voorbij dat ze (en Sem) heerlijk stil in het grote bed blijf liggen haha. Boney, leuk dat je je al zo aan het voorbereiden bent op de bijvoeding. Je hebt er ook echt zin in. Erg, maar dat had ik helemaal niet. Ik wilde niets anders geven dan BV Maar nu vind ik het ook leuk hoor. Nathalie, fijn dat Justin koortsvrij is. Voor allebei Clarissa, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi dat je BV gaat geven.....is ook erg leuk én goed. Esther, vind je het niet jammer dat Vincent nog zo weinig BV krijgt? Hij eet natuurlijk goed en dat is belangrijk, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je de BV een beetje mist. Sem eet ook erg goed en hij drinkt minder. Ik geef nog drie of vier keer BV en dat vind ik best jammer. Maar ik weet ook dat het niet anders is hoor! En natuurlijk gefeliciteerd met je 9 maanden oude/jonge zoon. Grappig wat Appelsientje schreef: 9 maanden in de buik en er nu ook alweer 9 maanden uit. Ohnee jij bent een stuk eerder bevallen! Bolbuikje, gewoon doen watje zelf wilt en lekker die BV blijven geven. Waarom zeggen ze dat toch op het CB? Wie had nou een paar weken geleden nog gedacht dat je uberhaupt nog BV kon geven en kijk nu Lekker zo doorgaan hoor. Sem heeft gisteren echt gekropen. HIer in huis doet hij al verwoeste pogingen, maar is te glad. Gisteren in het ziekenhuis (kraamvisite) was ik met Sem in de speelkamer waar een groot kleed lag en daar ging hij hoor. Heen en weer Mooi om te zien.
Wij zijn op kinderstoelen jacht geweest. Alleen nog niet geslaagd. Ik weet wel wat ik wil, maar mannetje nog niet en we konden het nog niet eens worden. Lotte: Jeetje zeg. Ik kan je echt geen advies geven. Dit is echt iets wat je samen op moet lossen. Maar begrijp wel dat je het zat bent. En dat het zo niet door kan gaan. Ik hoop dat jullie snel tot een oplossing kunnen komen. Sterkte meid.
Hoi! Lotte, jeetje, had je vorige bericht nog helemaal niet gelezen (die postte je tegelijk ongeveer met mij). Ik hoop echt dat jullie eruit komen. Wat een rotsituatie! Sembo, Sem dus lekker gekropen, wat leuk! Eva kan het inderdaad wel beter op bed, maar op het laminaat glijdt ze weg (ze wil het wel). Misschien een idee om bij jullie op bed te oefenen zodat hij in huis ook wat sneller onder de knie krijgt? (als je dat wil natuurlijk , straks zullen we nog wel eens balen dat ze overal zo snel kunnen komen) Iedereen gefeliciteerd met de neefjes! Wat leuk weer zo allemaal! Esther, jeetje, nog maar 2 keer drinken per dag en kruipen, gaat snel zeg! Ik hoop daar met 1 jaar op te zitten, maar denk niet dat dat gaat lukken eigenlijk. Ik heb wel gemerkt dat Eva liever uit een halve liter flesje of een beker drinkt, gek meisje ook. Ik vind een antilekbeker veel praktischer . Boney, ik weet wel dat de dip door mijn ziekzijn komt, maar ik vind het doodeng. Ben zo bang te moeten stoppen omdat het niet op gang komt, maar ik probeer relaxed te blijven, dat schijnt toch het beste te zijn . Lastig is wel dat ik Eva vaak wil aanleggen, maar ze wil niet altijd drinken. Kolf haalt weinig uit heb ik het idee, maar ik ga zo toch nog maar even kolven. Vannacht ook even gedaan, maar kon daarna niet meer slapen, dus ik sla vannacht over. Er kwam in ieder geval geen slaapverwekkend hormoon vrij, ik zat me rot te ergeren aan die kolf . Ik word een beetje jaloers hoor van de bijvoedingsverhalen, na weer een weekje zonder bijvoeding, wil ik het helemaal niet meer! Maar aan de andere kant, we moeten natuurlijk wel en ik heb het idee weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Geen zin in, maar geen keus helaas. Eerst moet mijn productie weer op peil zijn vind ik, morgen wel een klein stukje perzik, een stukje brood en wat groente geven om weer te gaan wennen. Eva spuugt niet meer zoveel gelukkig, maar af en toe nog wel een beetje (meer dan ze voorheen altijd deed) en ze hoest af en toe nog wat, dus ik vind het nog wat eng. Ik moet volgende week weer werken, heb helemaal geen zin. Zou me het liefst ziekmelden en nooit meer komen, maar zo wil ik natuurlijk ook niet weggaan. Als ik al wegga, zijn we nog niet over uit. Ik wel eigenlijk, maar ik ben niet de enige die beslist uiteraard en eerlijk gezegd vind ik het ook doodeng. Nou goed, zelfde verhaal al eerst dus eigenlijk, behalve dat ik nu ook nog met een productiedipje zit. Gaat wel telkens iets beter gelukkig, ik heb het idee dat Eva meer kan drinken en ik kolf telkens iets meer. Ik voel me weer helemaal goed trouwens, gelukkig. Vandaag hebben mijn ouders een paar uurtjes op Eva gepast, om te oefenen, voor die bruiloft in september, we gaan het toch zo proberen om Eva thuis te laten. Het ging gelukkig heel goed! Mijn ouders hebben haast nooit baby's verzorgd (ook mij niet door omstandigheden) en ze lijken nonchalant over te komen, maar zijn dat dus helemaal niet. Eva heeft redelijk gedronken, ging snel slapen en heeft het verder prima naar haar zin gehad gelukkig! Nog 2 keer oefenen en dan kijken of ik het 6 september aandurf zonder Eva , eerst nog even navragen of ik daar kan kolven, want anders gaat Eva natuurlijk mee. Sorry voor degenen die ik vergeten ben! (ben vast iemand vergeten ) Liefs, Snoopy
Josine, ik mis het wriemelen en draaien (afgeleid zijn) bij het voeden overdags niet. Zeker in het openbaar is het prettiger om een boterhammetje en een beetje diksap te geven. Zoals gezegd: Vincent geeft het zelf overduidelijk aan (want weigert borst resoluut overdags en valt aan op vast eten) en daarom heb ik er dus wel vrede mee. Gelukkig hebben we nog 2 BV momenten saampjes. En de afgelopen daagjes ook nog een extra nachtvoeding...hij had echt mamahonger, want.....**roffel**.....er zijn 2 ondertandjes doorgekomen! Ontroert me toch wel weer dat mijn mannetje dan toch nog troost aan de borst vindt. Ben wel benieuwd wat vannacht gaat brengen....hij was net al even aan het huilen en had echt half uur nodig om tot rust te komen. Arme kerel had overduidelijk pijn in zijn bekkie en volgens mij ook last van buikkrampjes (hij liet in ieder geval een flinke scheet met een pijnlijk gezichtje) Stoer hoor, Sem ook aan de kruip! En ook al zo lekker eten....dubbel gevoel he? Dat minder drinken....Ik geloof trouwens wel dat Vincent een uitzondering is dat hij zo snel al op eigen verzoek naar 2 BV voedingen (soms 3) per etmaal is gegaan. Snoopy, fijn dat het proefdraaien met je ouders goed is gegaan! Mag ik zo brutaal zijn te vragen waarom je ouders niet altijd zelf voor je hebben kunnen zorgen? Lijkt me voor hun in ieder geval dan erg speciaal om dan nu met hun kleindochter te kunnen 'tutten'.
Esther, geweldig zeg, dat Vincent toch wel om troost bij je om de borst vraagt. En 2 ondertandjes, wow! Bij Eva zijn ze al best lang, ik vind het zo schattig staan! Het ziet er zo wijs uit! Hopelijk slaapt hij (en jij ) vannacht een beetje lekker! Gek hoor, hier een meisje dat hoe dan ook eigenlijk altijd doorslaapt de hele nacht, overgeven, hoesten (en niet een beetje), ze slaapt gewoon door. Ik telkens maar kijken, maar ze slaapt dan telkens of kijkt me slaapdronken aan, ik geef een aai over haar bol en ze gaat slapen. Ben er wel erg blij mee! Alleen tijdens mijn productiedipje had ze wel mogen komen, maar goed, ik wil zo'n goede slaper niet wakker maken, dus heb ik ook niet gedaan. Net gekolfd, ik voel zowaar mijn tsr weer! Die is altijd vrij pijnlijk en ik voelde 'm de afgelopen dagen niet meer. Nu wel en het stroomde er echt uit, had in een paar minuten 100ml. Ben toen maar gestopt, ik geloof het nu wel, ben de dip te boven denk ik. Morgen nog lekker vaak aanleggen en dan zit het weer helemaal goed denk ik. Mijn ouders: mijn biologische moeder kreeg psychoses toen ik geboren werd, mijn vader had dus andere dingen aan zijn hoofd en ik heb veel bij (de ouders van) mijn nichtje (die is 10 weken ouder dan ik) gewoond. Mijn vader heeft dus nauwelijks voor mij gezorgd de eerste anderhalf jaar, mijn biologische moeder eigenlijk helemaal niet en mijn stiefmoeder (die ik nu dus mijn moeder noem) kent me vanaf mijn 7e. Dus voor hun nu leuk om met Eva te tutten, maar ook wel moeilijk, want mijn vader heeft dus veel gemist van mijn eerste jaren en mijn moeder heeft zelf nooit kinderen gekregen en mijn eerste jaren ook allemaal gemist. Mijn biologische moeder heeft Eva nog niet gezien , maar het is ook niet zomaar iets. Is ook 1 van de dingen waar mijn hoofd vol mee zit. Ik ben in ieder geval blij dat het nu goed lijkt te gaan, ze beginnen wat losser te worden. Mijn vader wil zich vaak groot houden en mijn moeder, tja, ze is mijn echte moeder niet en het heeft nooit zo heel erg geklikt tussen ons, al vind ik het knap dat ze toch zo goed voor me heeft gezorgd, ik was toen ik zo klein was niet de makkelijkste (door wat ik had meegemaakt). Dus zij verdient best wel wat credits, al is dat niet altijd even makkelijk voor me. Ik wil gewoon zo graag een moeder met wie ik mijn gevoelens over Eva kan delen, wat ik voor haar voel en hoe bijzonder het is om een kindje te hebben. Maar met beide moeders kan ik dat gevoel niet delen, omdat ze dat gevoel niet hebben. Liefs, Snoopy