Alweer 15 maanden bv dames, tijd gaat zo hard. Binnenkort stop ik helemaal met kolven 's avonds, en op mijn werk. Jelte drinkt op mijn werkdagen nu eigenlijk water en karnemelk en een klein flesje bv,maar dat gaat er met hangen en wurgen in zeggen de oma's, kennelijk heeft hij er geen behoefte meer aan. Dus ik ga mijn vriezer voorraad opmaken en dan de kolf de wilgen in. Bv thuis blijft uiteraard op verzoek
@ Tantes, van harte gefeliciteerd met jullie neefje. @ Gebroken nachten; de afgelopen 3 nachten was het als volgt: nacht 1 = 3x nacht 2 = 5x nacht 3= 2x Ik ben benieuwd naar de komende nacht, hoewel ze nu wel verkouden is met koorts, ze voelt zich echt ellendig, ze speelt wel wat maar voor de rest moppert ze en leg ik haar zo vaak mogelijk aan, zodat ze voldoende drinkt.
Hey hallo! Snoopy, jeetje wat een verhaal. Zal allemaal niet makkelijk voor je zijn. Mijn moeder is in 2006 overleden en mis haar echt heel veel. Dus ik begrijp je volkomen. Gelukkig heeft mijn vader een nieuwe partner gevonden. Zij is net zo lief als mijn moeder, maar ze is het niet. Lastig want soms zit je met heel veel vragen en zij heeft haar kinderen maar een korte periode bv gegeven, terwijl mijn moeder mij 14 maanden heeft gevoed. Mijn vader weet helaas niet alles meer... Jingels, gefeliciteerd zeg echt toppie! Esther, jeetje last van de tanden, is ook niet leuk... Maar gelukkig zijn ze erdoor! Krampjes waarvan? Heeft hij iets anders gegeten dan normaal? Paeltje, tjeee gebroken nachten.. ook tanden? Afgelopen twee nachten heeft Thijs mij verrast, helemaal klokje rond geslapen. De eerste nacht erg last van ploftieten, maar afgelopen nacht helemaal niets! Dacht even dat het bijna afgelopen was... Gister en vandaag maar 3 voedingen gehad. Hij eet nu ook behoorlijk moet ik zeggen. Hij weigerd de borst met name s middags, dan geef ik hem maar wat water of diksap...
Tessa had vandaag regeldag volgens mij. Dat is toch zo rond 6 maanden? Het begon gisteravond al. Om 18.30 BV Om 19.00 naar boven en om ong. 19.30 BV Maar ze wilde niet gaan slapen en had duidelijk nog honger. Na een half uurtje dus maar flesje gegeven met 75 cc Om 1.30u gedronken Om 5.30u gedronken Om 7.30u gedronken Om 9.00u gedronken Om 10.30u gedronken Om 12.00u gedronken Om 13.30u gedronken Om 15.00u gedronken Toen moest ik werken en had flesjes klaarstaan. Ze heeft van Peter om 16.30 fles gehad En om 19.00u. Ze heeft dus 10 voedingen vandaag gehad. Haha, dat is 2x zoveel als normaal. Normaal slaapt ze van ong. 19.30u tot 7u de volgende morgen. Soms 6u. Ik heb wel op m'n werk 3x gekolft. Om 17u, 19u en 21u. Heb het ritme van om de 2u maar aangehouden voor vandaag. Net ook nog weer een keer gekolft. Dus 12 met de (.)(.) bloot vandaag Ben benieuwd of ze vannacht doorslaapt. Ga nu maar snel naar bed. Truste.
@Sembo: ik heb een spiraal laten plaatsen 6 weken na de bevalling dus hier geen cyclus. Nog geen regelmaat wil niet zeggen geen eisprong he? Leuk dat kruipen he? Marijn doet het sinds een dag of 4 nu. @Lotte: wat een rotsituatie zit je in zeg. Ik zou een goed gesprek aangaan met je vriend en zijn ouders. @Esther: jij dezelfde situatie met Vincent dus. Maar die drinkt nog twee voedingen in elke geval. Gefeliciteerd met je 9 maanden bv. @Boney: dat klinkt als regeldagen idd. Prima gehandeld dus. Vaak met een dag of twee weer over. Ik merkte wel dat als ik te weinig at ik sneller moe was maar dat was een tekort aan energie dus. @Jingels: fijn dat de bv nog zo lekker loopt. Super hoor 15 maanden bv! O, wat een heerlijk mannetje toch met zijn fruit bericht. @Yvonne en Ingeborg: welkom hier! @Snoopy: hoe gaat het nu met je productie? Moed houden hoor. Soms wil een dagje domperidon al helpen. @Nathalie: wat een heerlijke kids heb je zeg! Hoe gaat het nu met de ziekenboeg? Al iest beter lees ik. Fijn dat je moeder en stiefvader het weer gaan proberen. @BB: super dat het kolven en drinken resultaat geeft. Je bent TOP! @Appelsientje: alles goed bij jullie? Al weer 7 maanden bv! Thijs ook al de borst weiger s'middags. @Pareltje: fijn dat het goed gaat bij jullie! Oei die nachtvoeding is niet fijn zeg! @Appeltje: fijn dat je eindelijk kan doorslapen zeg! @Paprika: fijn dat alles goed gaat bij jullie. Ik moest ook altijd mijn lachen inhouden als de kids zo ontdeugend waren. @Loeki: fijn dat je je zusje zo goed kan helpen! @Clarissa: gefeliciteerd met je zwangerschap. En bv is idd super! Zo ik hoop dat ik niemand ben vergeten. Ben door omstandigheden maar heel weinig achter de comp te vinden.
Hier loopt de bv op zijn einde. Marijn weigert nu ook s'ochtends de borst. Hij duwt zich echt weg, draait zijn hoofd weg en begint vreselijk te huilen. S'nachs wil hij soms nog wel maar hij slaapt eigenlijk ook door tot 5.30. Ik heb tijden gekolft en dat gegeven maar ik ben het kolven zo onwijs zat dat ik heb besloten af te gaan bouwen. Ik maak mijn vriezer voorraad op, zit nog zo'n voorraad in voor een dag of 8 en dan is het klaar. Mss niet te snappen voor iedereen maar het kolven kost dubbel tijd en die tijd heb ik niet met drie kids. Bovendien moet ik dan wel zo'n 4 keer per dag kolven om de benodigde hoeveel te krijgen want door het mindere drinken is de productie al wat achteruit gelopen. Gelukkig vind hij vast voedsel heerlijk. Boterhammer, warm eten alles gaat erin. Zelf eten is favoriet en doen we dus ook heerlijk. Ik ben hem nu aan het laten wennen aan gewone melk en karnemelk. Ik denk dat dat best kan en zo hoeft hij geen fv te hebben. Dit zal dus een van mijn laatste berichtjes zijn hier. Ik vind het heel jammer en had heel graag nog langer Marijn aan de borst gehad maar helaas. We hebben laatst nog veel foto's gemaakt en bijna 10 maanden bv is al super! Jullie allemaal heel erg bedankt voor alle steun en verhalen. Ik heb er veel aan gehad. Ga allemaal lekker door jullie zijn TOP!
Snoopy, het is niet helemaal hetzelfde, maar ik herken een aanzienlijk deel van je gevoel wel Mijn biologische moeder is overleden toen ik 5 jaar was. Mijn ouders waren toen al gescheiden. Op het moment van overlijden ben ik naar mijn vader gegaan en "tante" Joke. Zij is voor mij als een moeder en ik noem haar dan ook mama. Ik heb hier wel eens verteld dat mijn moeder een beroerte heeft gehad, maar dat is dus eigenlijk mijn stiefmoeder (geweest). Ondanks dat mijn moeder nog leeft, kan zij zich niet meer als 'moeder' gedragen. Ik mis dat - net als jij - best wel en met vlagen enorm. Mijn vader heeft een nieuwe relatie met een lieve vrouw, maar dat is toch niet hetzelfde. Knuf voor jou!
Nynke, jammer dat je ons gaat verlaten! Maar ik begrijp je dondersgoed, hoor. Marijn geeft het zelf aan; dat is toch wel een heel prettig gevoel. 10 maanden BV is een waanzinnige start! Hoop je nog wel eens te 'zien' en te lezen hoe het met jou en Marijn gaat. Knuf!
Nynke: ik vind het echt geweldig hoe je het gedaan hebt de afgelopen 10 maanden, die kan niemand meer van jou en Marijn afpakken. Een echte prestatie
Bolbuikje: heb niet echt zo meegelezen maar laat je niet gekmaken op het CB. Die weten zelf vaak niet eens wat ze zeggen . T is jouw lijf en jouw leven!Doe wat goed voelt. Ik ben uiteindelijk wel gestopt ( en ook zelfs nog "stiekum"gevoed ) en heb er heeel erg veel spijt van gehad. Jaja deze mama is echt on a mission, jullie verhalen zijn echt super stimulerend heb er gewoon zin in en kan gewoon niet wachten . ( tja zal wel moeten) En de kolf is binnen. Dus netjes afgelopen week liggen tutten met babyspulletjes. Bedankt voor jullie felicitaties tot over 8 maandjes... en voed ze! Liefs Clarissa
@Nynke: super 10 maanden moedermelk voor je kleine ! Goed gedaan hoor. @Clarissa81: kom maar alvast fijn meekletsen/lezen hoor. Nog een fijne zwangerschap. Heb je je eerste kindje ook zelf gevoed ? Ik reageer hier maar weinig lees hier half half mee
Nynke, jammer dat hij niet meer bij je wil drinken, wel fijn dat ie het zelf aangegeven heeft! Kolven kan ik me zeker wat bij voorstellen hoor, zeker met die 2 die al rondlopen! Maar meid je hebt een topprestatie geleverd! 10 maanden borstvoeding! Dat is toch geweldig! Super hoor! Toppie! ! Kom je nog wel eens langs? ! Lotte, Heel veel sterkte meid! Ik hoop dat jullie er samen uit komen! Sembo, Idd, je hebt gelijk! Wie had dat gedacht he ! Doorgaan doen we voorlopig nog even hoor! Kijk aan, kleine (grote) Sem ook lekker aan het kruipen geslagen! Super hoor! Jammer dat tegenwoordig eigenlijk niemand nog vloerbedekking heeft, dat is veel makkelijker voor die kleintjes ! Boney, Nog een kinderstoel gevonden? Tja met die hapjes die eraan zitten te komen is het wel nodig he! Snoopy, wat een verhaal zeg! Sterkte meid! Jingels, Super joh! Geweldig! 15 maanden! Haha, dus als ik een kolf in de boom zie hangen weet ik dat jij er klaar mee bent ! Pareltje, wat een nachten zeg! Poeh! En dan dacht ik dat die van mij erg waren met 1-2 nachtvoedingen! Sterkte en beterschap! Appelsientje, hmm, lekker geslapen dus! Haha! Dat was schrikken dat het al ochtend was zeker? Haha! Boney, goh, dat lijkt me idd iets van een regeldag! Haha! Nouja zal wel overgaan he! Succes! Clarissa, Dankje, ! Idd we doen wat goed voelt! En tot over 8 maandjes ! Dan hoop ik hier ook nog/weer te zijn! Fijne zwangerschap nog meid! Geniet ervan! Nemo, Drinkt die kleine nog lekker? Of merk je iets nu je zwanger bent? Tja, hier allemaal nog zo een beetje hetzelfde! Niets te melden eigenlijk! Haha! Liefs, Hanneke!
Ja ! zelf gevoed.. Maar veel te kort voor mijn gevoel... maar wel lang slokjes BV laten "bijdrnken " Kon t gewoon niet laten. N beetje jong en naief toen en geloofde te snel wat anderen zeiden ( oa het CB en expartner, maar die was denk ik jalours dat ie de borstjes moest delen ) Maar das nu helemaal veranderd! Deze mommy is helemaal BV klaar! kom maar op met die melk! ( moet wel zeggen dat ik weinig pijn enz had gehad en dat de BV snel op gang was gekomen ) ( denk dat ik toch af en toe ens langs kom 8) ) voor dat de 8 maandjes voorbij zijn ....
Vandaag kinderstoel besteld. De kid hit luxe bij prenatal. Komt over 2 of 3 weken binnen. De regeldag was volgens mij alleen gisteren. Vandaag volgens mij maar 2x extra gedronken dan normaal. (ik hou het nooit zo goed bij) Afgelopen nacht toch geslapen tot kwart over 5 gelukkig.
Hallo meiden, Ik kom weer even gluren.... schrijf niet zo vaak meer, maar heb het zo druk dat ik de laatste tijd weinig achter de pc heb gezeten. Draag iedereen hier wel een warm hart toe hoor! Maar even voor Nynke: Zo meid, die 10 maanden heeft hij toch zomaar binnen. Wat een prestatie! Heerlijk dat je het hem zelf hebt laten aangeven wanneer hij mocht stoppen. En jij jingels, kan me voorstellen dat je het kolven nu wel aan het afbouwen bent. Heerlijk als je straks die kolf aan de wilgen kan hangen. Jij als bv-expert () en anderen hier kunnen me vast wel adviseren op het gebied van kolven. Ik kolf nog 2 keer op mijn werk, maar sinds de late avond- en nachtvoeding eraf is (sinds 1,5 week) heb ik om 22.15 uur een kolfmoment ingelast. Ik was door mijn voorraad heen en in mijn achterhoofd ook met het idee om dan tzt de 15.30 uur kolfsessie te laten vervallen. Nou kolf ik standaard 10 minuten en heb dan zo'n 150 ml. Netjes lijkt mij voor dat tijdstip. Stel dat ik die kolfsessie van 15.30 uur laat vervallen en de kolfsessie van 11.30 uur naar 13.00 uur verschuif, kan ik dan wel op mijn niet-werkdagen (dat zijn er 4 van de 7) hem wel gewoon aanleggen op dat tijdstip? Of heb ik dan niet 'genoeg'? Ik heb trouwens een heel ander kolfritme dan dat hij drinkt: drinkritme vrije dag: 6.45 - 9.00 - 12.30 - 15.00 - 19.30 - 22.15 (kolf) drink/kolfritme werkdag: 6.45 - 11.30 (kolf) - 15.30 (kolf) - 19.30 - 22.15 (kolf) Hij drinkt dus al een extra keer op mijn niet-werkdagen tov mijn werkdagen en ik vraag mij af of mijn lijf het vervallen van een 2e voeding (al zijn dat vast geen volledige voedingen) aankan. Ik vraag me af of ik die kolfsessie kan laten vervallen zonder dat mijn productie achteruit holt (al heb ik een stabiele productie zonder ooit een dip te hebben gehad). Heeft iemand hier ervaring mee? Kevin is vandaag - en drinkt dus - 10 maanden bij mij! Ondanks zijn goede eten tegenwoordig blijft het een echte drinker. Hij bouwt nog geen mililiter zelf af heb ik het idee. Groetjes, Appeltje
Ben ik toch helemaal vergeten je te bedanken, Jingels. Mijn oprechte excuses! Ik houd het voorlopig nog even op gepureerd en geprakt met kleine stukjes. Ik doe het rustig aan. Stap voor stap. Ik vind het toch nog een beetje eng. Die filmpjes heb ik gezien. Leuk!
Hier even een egoberichtje; Mijn lieve meisje is ziek. Sinds afgelopen zondag koorts varierend van 40.4 tot 36.4 en alles wat er tussen in zit. Vanochtend dacht ik dat het beter ging, halverwegede ochtend 37,6 en begin van de middag 37,2 en nu is het alweer 39.1. Ook heeft ze sinds gisteren groene ontlasting. Iemand enig idee wat dat kan zijn. Ze is eigenlijk alleen wat verkouden. Ik leg haar zoveel mogelijk aan. Hopelijk gaat het snel over. Vind het zo zielig. Sorry voor mijn egoberichtje, de volgende keer beter.
Groene ontlasting kan op een virusje duiden, maar ook op,naar verhouding te weinig vette melk binnen krijgen.Aangezien ze verkouden is, vermoedelijk een virusje. Jelte heeft ook 3 weken lang groene ontlasting gehad vanaf dat hij 10 weken oud was. Ik heb hem idd ook enorm veel aangelegd toen.
Ik ook even ego hoor: Eva heeft vanavond opeens weer haar hele voeding uitgespuugd... ze keek achterover naar de commode, niets aan de hand, doet ze zo vaak (is leuker dan drinken). En opeens komt er een beetje melk omhoog en loopt uit haar mondhoek en toen kwam de rest, over haar gezicht en in haar ogen. Maar ze geeft geen kik, wil eigenlijk gewoon weer gaan drinken . Ik heb haar iets overeind gehouden, toen kwam de rest. Allebei omgekleed, nog een paar slokjes gedronken en naar bed waar ze lekker ging slapen. Ze is dus niet ziek, integendeel, ze is supervrolijk en actief. Maar wil niet echt veel bijvoeding eten (maar dat had ze eerder ook al vaker, maar zelfs fruit wil ze niet veel van). Ze heeft ook echt alles uitgespuugd, ik zag stukjes perzik en sperzieboon. Maar wat moet ik hier nu mee? Ze heeft ongeveer een week niet meer gespuugd en ze heeft vanaf zondag weer bijvoeding op en opeens gaat het weer mis. Ze hoest nog wel 's nachts en 's ochtends, dus misschien toch nog wat slijm dat irriteert? Maar hoe lang gaat dit dan door? Hm, veel vragen, maar niemand die antwoord heeft natuurlijk . We zaten al te denken om haar eten voorlopig maar even te pureren, kijken hoe dat gaat, misschien is haar maag toch nog wat van slag en vallen grote stukjes niet goed? Maar ja, waarom afgelopen dagen wel? Die stukjes zagen we ook weer terug in haar poep. Ik snap er niet veel van en ik vind het niet leuk . Appeltje, volgens mij maakt het weinig uit of je kolfritme overeen komt met het drinkritme van Kevin. Ik zou gewoon 1 kolfbeurt laten vallen en kijken of je in totaal genoeg kolft voor je werkdagen en kijken hoe Kevin erop reageert, of hij ongeveer hetzelfde ritme aanhoudt. Als je bv wat terugloopt (wat ik eigenlijk niet denk met 10 maanden) regelt hij het toch ook zelf wel weer om het iets op te krikken toch? En het zijn maar 3 dagen dat je kolft, ik denk echt dat het weinig uitmaakt. Liefs, Snoopy
Vanmorgen is de wijkverpleegkundige hier bij mij thuis geweest. Eigenlijk gewoon om te kijken of ik het nog trok met al die voedingen. Ik heb haar gezegd dat ik mijn momenten heb. Nu met de bijvoeding van Justin is het allemaal wel wat beter vol te houden. Ze was namelijk toch wel een beetje bang dat ik het allemaal niet trok. Ik vertelde haar ook dat mijn moeder mij 2 dagen in de week hielp in de huishouding......... Op een gegeven moment haalde ik Justin naar beneden en legde hem aan. De wijkverpleegkundige zat naast me en terwijl ik aan het voeden was voelde ik ineens een arm om me heen.......van de wijkverpleegkundige en zag dat haar ogen betraand waren Ze zei:"Meid wat ben ik toch trots op je,ik heb nog nooit een moeder meegemaakt met zoveel doorzettings vermogen" Op dat moment moest ik ook dus een traantje wegpinken!