Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Zit met mijn man erover te kletsen over mijn weegschaal.
    Nee hoor zegt hij,die weegschaal is goed,Justin is echt dikker aan het worden,merk het in alles zegt hij.

Nou als papa het zo zegt zal het echt wel zo zijn..........

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hij heeft er ook een hoop lekkers bij! :D

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ja nog een vraag. Als Mirre zo matig drinkt overdag (en ook echt borst weigert, ik bied echt wel aan), moet ik dan niet ander drinken aanbieden? Water ofzo?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Salapio, ik kan me je wanhoop zo goed voorstellen... Ik weet het verder ook niet... met Eva heb ik altijd maar gedaan wat me goed leek, dus wel af en toe laten huilen, vaak troosten en bij erg hard huilen heel even eruit, troosten en bed weer in. Was ook de enige manier. Maar Mirre is ook vaak bij jullie in slaap gevallen en dat lukt nu niet meer toch? Misschien een fase waar ze even doorheen moet om zelf in slaap te leren vallen? Werkt het misschien om even in haar kamer te blijven rommelen? (hier niet in ieder geval, ze ging dan alsnog hard huilen als je wegging). Ik heb altijd mijn gevoel gevolgd en opeens, toen Eva bedacht had dat slapen op je buik toch wel lekker is, ging het goed. Ik zat vanavond nog aan jullie te denken, Eva gaat nu sinds anderhalve maand vrijwel altijd (in ieder geval 's avonds) zonder huilen meteen slapen en overstuur huilen doet ze al helemaal niet meer. En dat is opeens zo gekomen. Ik hoop voor jullie dat het ook zo opeens zal gaan gebeuren. Voorlopig zou ik in ieder geval jullie gevoel volgen en ik denk dat op dit moment de beste oplossing is, laten huilen, maar wel vaak even troosten. Het lijkt me zo moeilijk voor jullie! Maar eigenlijk vind ik wat je omschrijft wel goed klinken. Misschien is ze vooral boos op de situatie omdat het niet meer lukt bij jullie in slaap te vallen en moet ze er even doorheen. En gaat ze misschien steeds sneller slapen of geeft ze zich straks net als Eva zich er meteen aan toe. Ik had nooit gedacht dat Eva zo goed in slaap zou gaan vallen, dus er is echt nog hoop!

Wat betreft de billen, ik smeer 's ochtends en 's avonds sowieso sudocrem en bij erg rode billen bepanthen. Gaat heel goed. Bij schimmel krijgen ze vaak uitslag in de vorm van rode puntjes, dus ik denk niet dat dat het is. Misschien wat vervelende poep door de bijvoeding. Eva had vanochtend, na wat dikke poep, opeens ook wat rode billen, heeft ze eigenlijk haast nooit.

Liefs,
    Snoopy

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Nathalie, het kan natuurlijk wel verschil uitmaken, eigenlijk moet je altijd met dezelfde weegschaal wegen, het kan natuurlijk wat verschillen. Eigenlijk even met de oude wegen en daarna de nieuwe.

Salapio, op zich hoeft ze geen ander drinken hoor. Als het warm is, zou je verwachten dat baby's meer willen drinken, maar dat doet Eva dus juist niet. En Mirre tankt 's nachts nog bij, dus dat zit echt wel goed.

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ja het wil wel met die pap die hij krijgt.
    Gisteren bij de Mac donalds geweest en de kinderen kregen een happy meal en daar zat zo'n danoontje bij.

Michelle had nog een klein beetje in die van haar zitten en ik zette het tuutje aan Justin zijn mond en hij zoog zo het laatste restje eruit (ik hoefde dus nieteens te knijpen)

Dat was een heel klein beetje,maar toen.............
    BRULLEN,SCHREEUWEN......kortom de tranen rolde over zijn wangen.

Jamie had haar Danoontje nog niet aangeraakt en zei:"Mama geef maar aan Justin hoor"

Zo lief van Jamie!

Binnen notime was dit hele zuigdanoontje dus op!
    Nog even een paar slokken BV op de parkeerplaats bij de MAC en vervolgens heeft hij een dik uur tevreden liggen slapen in de auto(we waren een dagje in Friesland op visite)

Thuis gekomen haal ik hem uit Maxi-cosi en hij liet me toch een harde boer! :confused:
    Een boer die rook naar aardbeien hahaha

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb geen oude weegschaal,heb deze 2 maand geleden ofzo gekocht.
    Dat bedoelde ik met nieuwe. ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Maar heb je voorheen dan met een andere weegschaal gewogen of altijd met deze?

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    De eerste 4 stipjes op de groeicurve zijn van het CB en de laatste 4 van mijn eigen weegschaal

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dan klopt die 600 gram in een week dus waarschijnlijk wel! Of je weegschaal moet echt opeens kapot zijn ;).

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ga morgen toch maar even nog een keer wegen,vind het wel erug veel hoor :oops:

12. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Haha Nathalie! Het is idd erg veel, maar wel lekker hoor. En lekker ook dat je wat minder voedingen hebt op een dag! Je houd tijd over zo ;)
    en als je hem al een paar keer eerder hebt gewogen op deze weegschaal neem ik aan dat die niet opeens stuk is en dus zwaarder is gaan wegen. Wanneer moet je weer naar het CB? En anders misschien van de week naar het inloop spreekuur?

13. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Thanks voor het meedenken meiden, maar ik denk toch echt dat het gewoon OP is die voeding. Omdat het nu al 3 weken zo is...
    Maar zolang ik nog steeds een voorraad in de vriezer en koelkast heb krijgt ze dat als ze nog honger heeft 's avonds.
    Als ik om 21u kolf, kolf ik zo tussen de 50 en 75cc. Kan ze dat mooi de andere avond nog krijgen.
    En wie weet is het over een paar weken niet meer nodig.
    Als het bijvoeden goed gaat dan gaat ze 's avonds toch met ons mee eten en dan krijgt ze dus om uur of half 7 's avonds een 'maaltijd'. Dan is de honger ook al een stuk minder en dan is dat beetje voeding wat ik zelf geef misschien wel voldoende.

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Boney: dat klinkt als de 6-maand regeldagen: lekker vaak aanleggen dus.

15. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ja, maar overdag heeft ze nergens last van. Het is echt die laatste voeding die echt niet genoeg is...

En volgens mij heeft ze vorige week of 2 weken geleden een regeldag gehad. Toen had ik geloof ik wel 12 voedingen...

Maar dit speelt al 3 weken.

Ik heb net besloten om me nergens druk om te maken en zien waar het schip strand... (zegt ze stoer, maar stiekum maakt ze zich wel degelijk druk)

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Boney, je melk kan eigenlijk niet op, zolang je de vraag maar de vraag laat zijn ... en dus aanleggen als je meisje wilt drinken. Eventueel kun je een extra kolfmoment inlassen, maar aanleggen is altijd beter. Ik heb ook wel eens momenten/periodes gehad dat Mirre lang wilde drinken (clusteren heet dat geloof ik), heb ik gewoon aan toegegeven en ging ook weer over. Ik heb nooit flesjes oid gegeven (maar dat zou Mirre ook niet accepteren dus das weer een heel ander verhaal).

Ik ben wel achter de oorzaak voor de vurige billetjes. Mirre krijgt meer tanden! De tweede linkerboventand is al een beetje door, maar ook de twee bovenvoortanden lijken te komen. Arm mupke. Nu snap ik ook wat er gisteren was toen ze even heel hard en ontroostbaar ging huilen zonder aanwijsbare reden (ik ging gezellig meedoen ;)).

Vanochtend voor het eerst pruim gegeven. Helemaal op! Fruit lijkt dus beter te gaan. We geven het tegenwoordig geprakt en met een lepeltje. Zelf doen gaat eigenlijk niet/nauwelijks. Ja om mee te spelen (maar daar zijn we op vakantie direct mee gekapt vanwege die :c: wespen) en dan zit alles onder de plakkerige rommel. Dus we doen het maar zo. Ik maak het wel in haar zicht klaar, dus dan ziet ze in ieder geval wel wat ze eet ;). Want Mirre wordt dus wild als ze een broccoli ziet :) erg leuk!

Nog een vraagje dan maar. Mirre slaat tegenwoordig vaak de avondvoeding van 19/20u over. Niet gek want dan heeft ze vaak behoorlijk veel groenten en zo'n 125-150 ml yoghurt op. Maar soms drinkt ze wel. En nu moet ik over 3 weken waarschijnlijk weer savonds werken op dinsdag. Ik heb weinig zit om voor Jan L. mamamelk uit de vriezer te halen. Dus ik zat te denken om dan een flesje koemelk aan te bieden, eerst aangelengd met water (maar yoghurt gaat zonder problemen, dus ik vraag me af of het aanlengen dan echt nodig is?), later alleen de koemelk. Maar ik twijfel nog erg. Weet niet eens wat ik hierover wil vragen aan jullie :) *ahum* :oops:

Gisteravond voor het eerst weer gekolft (aangezien ze niet wilde drinken). Ging heeeeeel erg moeizaam (en dat terwijl ik toch echt een beetje stuwing had), nauwelijks 80ml ... Mirre krijgt straks flesje van papa (om weer te oefenen), dus dat is ook voor het terug wennen aan het kolven ook niet verkeerd.

17. appeltje

appeltje Niet meer actief

Boney, ik lees dat je 's avonds 21.00 uur standaard al kolft, dus denk niet dat je een productiedip hebt om 19.00 uur. Kan best nog een regeldagje zijn, die komen niet altijd zo 'op de klok' als in het boekje staat en soms ook tussendoor.

Salapio, nu al koemelk aanbieden? Lijkt me een beetje vroeg. Yoghurt is anders, want door het fermetatieproces dat dit ondergaat zijn de eiwitten al kleiner. Waarom dan geen opvolgmelk gebruiken incidenteel? Nutrilon heeft handige kant-en-klare pakjes van 200 ml. In de fles en even in de magnetron. Is het mogelijk om verse melk in de koelkast te hebben die je nog kan invriezen als ze 's avonds niet komt? Of heb je geen melk voorradig op die avonden? En anders misschien een flinke fles gekolfde melk geven de avond dat je gaat werken (en jij kolven) om 19.00 uur met wat Nutrix ofzo.... dan doet ze het er misschien wel even op en is het niet nodig om bij te voeden met gekolfde bv of kv.

Pfff... ik ben ziek. Nu al de 4e keer dit jaar (ondanks de griepprik). Mijn bloed wordt nu uitgebreid onderzocht, want de symptomen komen aardig overeen met Pfeiffer. Kevin is nu wel op de creche, dus ik heb even goed kunnen bijslapen. Ben wel redelijk helder in mijn hoofd, alleen wel hoge (39,5 C) koorts. Gelukkig merk ik er qua productie niets van, ik kolfde net 230 ml. :D

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Beterschap appeltje

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    APPELTJE, leuke avatar heb je! Dan misschien toch opvolgmelk (al ben ik niet zo voor het 'industriële'). Hoewel de dietiste van het cb zei dat verdunnen geen probleem hoeft te zijn. Als ik avonden werk, dan werk ik van 13u-20/21u (ligt een beetje aan de collegetijden). En ze weigert juist vaak de voeding van 19u ... dus daarvoor wil ik liever geen mamamelk opwarmen. Vervelend dat je weer ziek bent! Veel beterschap!

20. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Bijna 8 mnd borstvoeding alweer :) *trots*

Share This Page