Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

May 17, 2007
    1,538
    299
    83
    Female
    huismoeder
    Leusden
    @Amber, gefeliciteerd met je 8 maanden borstvoeding.

Eliora is gelukkig ook weer beter. Ze heeft tot zondag wel minder gegeten, maar nu gaat het weer behoorlijk goed. Vandaag heeft ze bietjes met aardappel gehad en dat ging bijna helemaal op.

We hebben vandaag de box en haar ledikantje wat lager gezet voordat ze zich kan optrekken. Verder is het 's nachts nog vaak een rampenplan en dat betekend er gemiddeld 4x uit om haar te voeden. Een speen accepteert ze dan niet. Overdag merk ik wel dat de voedingen wat minder worden. Ik hoop maar dat ze gauw minder voedingen wil in de nacht.

Een prettige avond allemaal.

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    @Amber gefeliciteerd met je 8 mnd ;)

Justin had vandaag verhoging en grijpt weer naar zijn oor :(
    Mischien had hij tóch na het stoppen van dat kuurtje Amoxicilline waar hij allergisch op reageerde een ander kuurtje moeten hebben.

Kijk even aan hoe het morgen gaat,want we vertrekken Vrijdagnacht voor een weekje naar Frankrijk en wil daar niet met een kind zitten met oorpijn.
    Dan laat ik liever de huisarts nog even kijken voordat we vertrekken.

Ik heb trouwens een mooie foto van mijn oudste,even showen hoor

Gaat alweer naar Mavo 2,wat gaat het toch hard!

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
  4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Amber, gefeliciteerd met je mijlpaal!

Mooie kids heb je hoor Nathalie! Oh ja, zit er toevallig geen tandje aan te komen? Kevin heeft dan ook steeds wat geirriteerde oortjes en grijpt er dan naar.

Pareltje, 4 x voeden 's nachts? Pfff... dat is erg veel. Denk je dat het echt honger is? Misschien zit ze nu in de verlatingsangstfase. Vanaf die periode zat ik ook ineens weer aan 2 nachtvoedingen. Uiteindelijk heb ik het hem kunnen afleren en slaapt hij sinds een week of 3 klokje rond.

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Dat zou kunnen Appeltje,heb wel gevoeld,maar voel nog niets.
    Het is wel bobbelig en wit en hij kwijlt enorm.

Maar neem geen risico's.stel het is wel zijn oor en dan zit je daar in Frankrijk.
    Heb altijd wel oordruppels bij me,maar zo'n kleintje kan niet aangeven dat hij pijn heeft.

Ik heb om 14.00 uur een afspraak bij een vervangende huisarts.
    Laat het wel even weten,hoe en wat ;)

6. appeltje

Oke succes bij de dokter!

Kevin heeft sinds gistsren een paar rode vlekjes in zijn gezicht en hals. 1 plekje zag er uit als een puistje. Ik dacht meteen 'Oh jee, toch geen krentenbaard', want dat heerste op de creche 2 weken geleden. Vanochtend was het alleen niet erger geworden, dus ik twijfel. Kijken hoe het er vanmiddag uit ziet. Hij zit nu op de creche omdat ik nog ziek ben.

Nu voel ik me iets beter, maar vannacht nog 39C koorts gehad. Ik houd me vandaag maar een beetje gedeisd. Vaak loopt de koorts 's middags op.

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ach jee krentenbaard :(

Hoe Kevin inderdaad maar even in de gaten,Max heeft het ook gehad (in de kraamtijd al)
    Alleen had hij de krentenbaard niet in zijn gezicht maar bij zijn geslachtsdeel.
    Ik kreeg toen speciale zalf(fucidin)en een AB kuur.

39 graden koorts nog?
    Waarom bel je geen dokter meis?
    Je hebt nu toch al zo'n 3 dagen koorts?

8. appeltje

Ik ben gisteren al naar de dokter geweest en naar het ziekenhuis op bloed te prikken. Ik heb al 5 x dit jaar koorts gehad (en dan niet de gewone griep met verkoudheid enzo, maar met spier-, huid- en hoofdpijn). Zij vond het ook teveel, zeker omdat ik de griepprik heb gehad. Twee jaar geleden ben ik met dezelfde koortsklachten naar de huisarts gegaan en toen bleek uit bloedonderzoek dat mijn nieren niet optimaal werkten (later bleek 1 nier niet meer te werken en is eind 2006 verwijderd, de andere werkt wel goed). Dus ik heb wel een medische achtergrond.

Nu wordt er een uitgebreid bloedonderzoek gedaan waar ook gekeken wordt naar pfeiffer. Zelf denk ik dat ik door 9 maanden zwangerschap, 10 maanden borstvoeding en 9,5 maand gebroken nachten roofbouw pleeg op mijn lijf en daardoor een slechte weerstand heb. Ik heb een afspraak gemaakt met een diëtiste (antroposifisch / natuurvoeding) om te kijken hoe ik in ieder geval mijn eetpatroon kan aanpassen of aanvullen met supplementen.

Nu hopen dat er niets raars komt uit het bloedonderzoek.

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Dat hoop ik ook niet Appeltje.

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Amber, van harte! Hier ook bijna 8 maanden *glunder*

Pareltje, nog steeds zoveel voedingen snachts! Pffff ... Mirre laten we tegenwoordig eerst even mekkeren als ze komt, meestal is ze na een minuut of 10 weer stil (langsgaan heeft geen zin, dan wil ze ook echt iets: aandacht, borst, bij mij zijn ... speen wil ze dan ook niet). Maar ik kan me heel goed voorstellen als je dat niet wilt (maar ik kan me ook heel goed voorstellen als de gebroken nachten niet meer trekt). Mijn schoonzusje heeft een zoontje van anderhalf (ruim) en die heeft nog steeds meerdere nachtvoedingen ... Vind ik wel een schrikbeeld eerlijk gezegd!

Appeltje, tjee wat vervelend dat je steeds zo ziek bent. Hopelijk is het niets ernstigs en is het inderdaad op te lossen met een ander voedingspatroon. En natuurlijk zal het schelen dat Kevin tegenwoordig weer doorslaapt. Hopelijk is dat blijvend!

Nathalie, Wat een mooie meid!

11. appeltje

12. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En is Kevin nog makkelijk gaan slapen?

13. appeltje

Ja hoor... geen probleem. Dit is voor het wassen enzo, dan zet ik alles klaar en dan gaat hij staan uitsloven. Zodra hij aan de borst gaat, komt hij helemaal tot rust en leg ik hem (bijna) slapend in zijn bed.

Maarre, leuk filmpje toch?

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    @ Salapio; Ben ik je schoonzusje toevallig ;) (grapje) Hier ook na anderhalf jaar nogsteeds nachtvoedingen... al van alles geprobeerd maar geen 1 methode heeft tot nu toe geholpen.

lees nog regelmatig mee maar heb weinig puf om te reageren vaak maar leef in ieder geval wel met jullie mee hoor! In ieder geval beterschap appeltje

15. appeltje

Mag ik je misschien nog een tip geven zeeuws meisje? Zo heb ik de nachtvoeding eruit gekregen. (en zonder tranen).

Ik kopieer het even vanaf het topic van Marsab:

Ik zat op een gegeven moment ook weer aan een late avondvoeding en 2 nachtvoedingen, maar dat had denk ik te maken met de verlatingsangstfase. Hij was voor mijn gevoel niet echt hongerig, dronk alleen de 'snelle melk' van mijn tsr en viel daarna in slaap.

Aangezien ik gebroken was na 9,5 maand nachtvoedingen heb ik het anders aangepakt. Micht hij nog komen na zijn avondvoeding van 19.30 uur dan bood ik hem een flesje Nutrilon aan. Twee nachten achterelkaar nam hij 1 slok en draaide daarna zijn hoofd opzij om vervolgens direct in slaap te vallen. Kennlijk wilde hij borstvoeding of anders niets. Na 2 nachten hield hij het voor gezien en sindsdien (nu 2 weken) slaapt hij door. En dat allemaal zonder gehuil. Misschien een tip?

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Uit een fles drinken kan hij niet dus dat is vrij zinloos maar ik snap het idee.... kwestie van volhouden maar ook dat werkt niet.

Als mn man erheen gaat of ik hem geen bv geeft dan blijft hij gewoon huilen tot hij uitgeput is... Dit stug volhouden werkt ook niet... hebben het een week gedaan waardoor we alle 4 (mn dochter slaapt goed maar als er naast je iemand heel de nacht ligt de brullen wordt je op den duur toch wakker) doodop waren en na een week met zo weinig slaap geef je toch weer toe want het alternatief is eruit hem 10 min. voeden en weer verder slapen.

Lief dat je meedenkt maar ik denk dat het echt per kind verschild (mn dochter sliep keurig het klokje rond vanaf een maanf of 7 dus het zal ook wel niet helemaal aan mn aanpak liggen)

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Geen oorontsteking gelukkig,wel een rode keel nog steeds.
    Als er voor Vrijdag geen verbetering is en hij blijft verhoging houden dan krijgt hij alsnog een kuurtje van 3 dgn mee naar Frankrijk ;)

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Aaaaaaaah wat poepie!

19. appeltje

Fijn dat ze Justin goed in de gaten houden. Je kan inderdaad maar beter voorbereid zijn Nathalie!

Zeeuws meisje... kan me voorstellen hoor. Ik kies ook liever voor 10 minuten drinken en daarna met z'n allen weer slapen dan dagenlang elke nacht uren gehuil. En is zo zielig ook.... (en ook onnodig). Het is dat Kevin het trucje met de fles pikte, anders zat ik er denk ik ook nog vol in.

20. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appeltje, superleuk filmpje!

ZM, mn schoonzusje heeft het ook met dr dochtertje gehad. Zelfs totdat die een jaar of 3-3,5 was. Pittig hoor.

Mirre alarm :D

Share This Page