Hoi! Ben terug van het CB en ben beetje van slag... Ze woog 6775 en was 65.5 cm. De lengte klopt niet hoor, vorige keer ook niet. Ze strekt zich niet helemaal. Weet zeker dat ze langer is. Maar het gewicht valt me erg tegen. Bah... Volgens de CB arts is dat heel normaal voor BV kindjes rond de 6 maanden en zijn ze dus echt toe aan bijvoeding. En dan heb ik nu ook nog eens een BV dip die doet ook geen goed. Verdorie, voel me echt klote gewoon... Weet niet precies waarom, kan het ook niet uitleggen. Maar ben gewoon aan het janken. Peter was gelukkig mee... We gaan vanaf nu dus echt flink bijvoeden. Min. 2x per dag iets extra. En misschien tussendoor nog iets van een broodkorst of een rijstwafel. En als ze volgens Rapley nog niet voldoende binnen krijgt, dan gaan we de avondmaaltijd (dus de groente) malen. Dan weten we iig wat ze binnen krijgt. Verder mochten we pap gaan geven, maar daar ben ik niet zo voor. Wil echt BV als hoofdvoeding houden. Maar mocht ik merken dat ze echt honger lijd dan gaan we gewoon pap er bij geven... Verder was alles goed. Tessa moet alleen altijd erg de kat uit de boom kijken als ze vreemden ziet. Ze zat die arts dus alleen maar aan te staren. En volgde geen speeltje enzo. En ze maakte ook geen enkel geluidje... Zul je altijd zien. Maar toen we zeiden dat ze dat thuis wel allemaal doet toen was het goed. Ze pakte zelfs geen speeltje aan van de CB arts...
He Boney, gefeliciteerd met je mijlpaal! Niet onrustig worden over die grammen hè?! Die curve van het cb is natuurlijk geen strakke richtlijn. Kevin's curve staat ook in het topic, dan zie je ook dat hij tussen de 4 en 6 maanden even dipte. Schijnt normaal te zijn. En waarom met pap beginnen? Gewoon lekker rustig opbouwen maar, anders loopt je bv helemaal snel terug. Anders geef je wel fruit gepureerd 's ochtends en de groente a la Rapley 's avonds. Eventueel kan je na een half uur happen/spelen de overgebleven stukken prakken of pureren en nog wat naar binnen lepelen als ze nog trek blijkt te hebben.
@Boney Gefeliciteerd en hou vol. Die dip gaat wel weer over. En laat je zeker niet gek maken door het consternatiebureau. Enne Keano lust geen eens pap
Hallo lieve dames, Hoe gaat het met jullie? Heb je een leuke verjaardag gehad Salapio? Oh sh*t ben je vergeten terug te mailen... Sorry! Slaapt Mirre alweer wat beter? Snoopy hoe gaat het met jou meid, voel je je weer wat beter? Hoe gaat het met Eva? En Appeltje, wat vervelend zeg wanneer krijg je de uitslag? Erg leuk filmpje trouwens! Nathalie, hoop dat het meevalt en jullie een fijne vakantie zullen hebben! Misschien anders sowieso wat ab meenemen voor de zekerheid? Boney gefeliciteerd! En maak je geen zorgen hoor, je doet het goed en voel alsjeblieft niet de druk om snel aan de bijvoeding te gaan, nergens voor nodig! Hier gaat verder alles prima, op de nachtvoedingen en vroeg ontwaken na. Die tuttebel van me is elke ochtend tussen 5.15 uur en 6.00 uur wakker en gaat echt niet meer slapen. Kies 4 is bijna helemaal door en onder zitten er ook nog 2 tandjes aan te komen dus daar zal de oorzaak wel liggen. Baal er wel een beetje van, met 11 maanden kreeg ze pas de eerste tand en sinds die tijd is het elke 2 weken wel weer een week (of langer) pet. Ik post hier nauwelijks maar probeer wel af en toe te lezen, we zijn namelijk druk aan het klussen in huis. Hopelijk krijgen we zondag andere meubels (nieuwe banken en kasten) en voor die tijd moet er nog een vloer gelegd worden en een lange wand met steenstrips wit geverfd worden. Gelukkig hebben we de muur aan het begin van de week al geïmpregneerd, vanavond beginnen we met verven wat we vast morgen meten afmaken. Poehpoeh ben best aardig gaar maar nog ff volhouden, na volgende week hebben we vakantie! We gaan dan in ieder geval een dagje naar de Efteling en daar heb ik zo'n zin in! Denk dat Lieve het sprookjesbos helemaal geweldig gaat vinden, en ik ben zelf ook best fan van de Efteling. Op de geverfde duiven na dan, dat vind ik echt schandalig. Ik ga snel weer, fijne dag verder allemaal!
Ja leuk he? vader weet hem wel te motiveren voor een hapjes met zalm.... Hoe gaat het nu met Justin's oor? Oh ja, bloeduitslagen waren gedeeltelijk binnen. Witte bloedlichaampjes waren toegenomen wat duidt dat mijn lijf tegen 'iets' aan het vechten is. Logisch gezien die koorts ten tijde van het bloednemen... Uitslag pfeiffer en leverwaarden zijn morgen binnen. Ik verwacht geen rare berichten.... mijn man is sinds gisteren ook geveld door de griep, dus er heerst hier iets in huis. Ik ga wel morgen naar een diëtiste om te kijken of ik qua voeding(supplementen) nog iets kan doen om mijn weerstand te versterken.
Paprika en Appeltje: Ik heb net een kuur opgehaald voor Justin. Ben ik net mee begonnen,Justin heeft duidelijk last van zijn keel Hij weigerd ook de borst.(doet pijn waarschijnlijk) Op deze manier zit ik morgennacht liever niet in de auto richting Frankrijk. Hopelijk gaat het met deze kuur wel goed en knapt Justin snel op
Heel eventjes snel, heb namelijk nog niet echt terug gelezen, doe ik straks of morgen of overmorgen 8) maar: Appeltje, beterschap! Hoop dat het niks is hoor! Nathalie, fijne vakantie en beterschap voor Justin! Liefs, Hanneke!
BONEY, Mirre was geloof ik ook zoiets met 6 maanden. En idd niets om je zorgen over te maken. Komt vanzelf wel goed. Ik zou ook niet te veel gaan stressen met het bijvoeden, het komt allemaal wel. Ik weet het uit ervaring. Mirre at in het begin eigenlijk niets en eet nu echt heel goed. Er zit nu ook een klein knikje naar boven in de curve . En het volgen van speeltjes ... Pfff ... ben blij dat ik bij de antroposoof naar het CB ga ... die doen dat allemaal niet ... Dus niet stressen meid, lekker van je lieve meissie genieten ... en van de BV natuurlijk! APPELTJE, ik lag ook in een deuk om de gemalen vissen kadaver PAPRIKA, heb een leuke verjaardag gehad en het slapen gaat gelukkig weer beter. Ik ben blij . Hoe gaan jouw nachten (of beter, die van Lieve)? Oei ik lees het al ... het is vroeg dag bij jullie ... Lukt het niet om he eventjes te rekken? Half uurtje of zo? Eventueel een spannend speeltje kopen waar ze alleen in die ochtenduurtjes mee mag spelen? Dus dan er snel uit, speeltje geven en hopelijk nog een (half) uurtje onder zeil? Of zeg ik nu iets dat pedagogisch zeeeeeer onverantwoord is NATHALIE, beterschap voor Justin! HANNEKE, zwaaizwaai!
Ik heb eigenlijk niet zo veel te melden. Gaat allemaal wel goed. En ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds als ik achter de compu zit allerlei leuke dingetjes vergeet . O ja! Mirre is gisteren 2x vanuit kruiphouding gaan zitten Denk dat het toeval was hoor, maar ze was zo trots en blij . Ennnnnn! Zaterdag is mn mamafiets klaar! Ik weet wel wat ik dit weekend ga doen
Salapio, kijkaan, lekker een fietstochtje maken dus! Gezellig hoor! Veel plezier alvast! (dat vergeten, heb ik echt helemaal geen last van haha, vandaar dat ik wel een andere keer even bij lees hier )
O ja! Mirre is weer lekker aan het flesweigeren . We zijn weer aan het oefenen, eergisteren ging het goed, gisteren wilde ze niet, vandaag idem. Echt best balen. Al denk ik dat het wel goedkomt (anders krijgt ze overdag gewoon yoghurt ipv savonds). Maar mn man maakt zich iets meer zorgen. Dus die wil perse blijven oefenen. Terwijl ik me een beetje zorgen maar over de voorraad mamamelk *zucht*. Tussendoor kolven kan wel, maar daar heb ik zo de sch*t aan ...
Thank meiden voor jullie lieve woorden. Ben al over m'n ergste gebaal heen Heb ook besloten om (mede dankzij jullie ) geen pap in huis te halen. Ik heb gezocht naar biobim, maar dat hadden ze niet hier. Gelukkig maar... Ga het nu zo doen: Allereerst BV op verzoek. Ze mag zo veel en wanneer ze wil drinken. Dan 's morgens fruit s'middags iets van rijstwafeltje of broodkorstje en dan 's avonds groente. Dit wil ik zo ff proberen, kijken hoe het gaat. Als dat zo goed gaat wil ik tussen de middag een boterhammetje gaan geven en dan 's avonds ook wat aardappeltjes erbij. Lijkt me wel een mooi schema toch? Mocht ze nou echt honger hebben of als ik denk dat ze te kort komt kan ik altijd nog naar de pap grijpen. Ik kan wel uit alle macht willen proberen om alleen BV te blijven geven, maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van Tessa... We moeten over 6 weken weer naar het CB, maar denk dat ik over 3 weekjes gewoon ff alleen ga wegen.
Haha, nee, weet ik ook wel, bedoel het niet zo, maar dat weten jullie vast wel. Maar het is meer m'n eigen idee. Toen ik bevallen was zei ik dat ik 3 maanden BV al heel wat zou vinden. Toen ze 3 maanden was wilde ik echt nog laaaaaaaaaaaang niet stoppen. Zeker tot een half jaar doorgaan zei ik toen. Maar naarmate dat halve jaar dechterbij kwam kwam ik steeds meer tot de ondekking dat het zo geweldig is en ik dus nog lang niet wil stoppen. Wil ze dus zolang mogelijk echt alleen maar BV geven. Maar wat is bij jullie de reden dat je kindje pap krijgt? Ben gewoon nieuwsgierig hoor
Justin krijgt kant en klare pap 2 pakjes per dag (pyamapapje van Nestle) Biobim en Nutrix vind hij maar niets [-X Ik geef Justin dit nu een aantal weken,omdat de 20 voedingen per dag me opbraken Is ook niet verwonderlijk als je 4 kids hebt denk ik Sinds ik dit geef zit ik op de 6 a 8 voedingen en dat bevalt me prima zo