Nog gefeliciteerd met je 3 maanden! Super dat je doorzet ondanks dat hij niet aan de borst wil. Hopelijk gaat dat alsnog lukken! Hier ook wel eens in het verleden groene slijmerige poep (met van dei slijmdraden) maar dat is ook weer vanzelf over gegaan dus daar kan ik je niet mee helpen. Nu is het idd gewoon geel, beetje aan de dunne kant en sinds kort met stukjes van zn bijvoeding... Wat je al niet bestudeerd he. Hier geen allergieèn of eczeem klantje wat ik toch wel bijzonder vind aangezien ik helemaal als kind echt onder zat(over 85% van mn lichaam hingen er gewoon de vellen bij en pijn dat wil je niet weten). Heb hele goede ervaringen met een homeopaat, als mijn kids er last van zouden hebben/krijgen zou ik daar met hun naartoe gaan. Gewone huisartsen en dermatologen konden alleen de pijn verminderen maar het bleef er afschuwelijk uitzien.
Even een vraag. Gisteren lukte het kolven totaal niet, kreeg uit m'n linkerborst met moeite een druppel gekolfd. Sinds gisteravond heb ik nu behoorlijke pijn aan die borst en voelt hij ook erg warm aan. Deze nacht na de voeding voelde de borst nog tamelijk gespannen en heb geprobeerd om de rest af te kolven maar dit is ook weer niet gelukt. Ik heb het vermoeden dat dit het begin is van een borstontsteking. Heeft iemand tips wat ik het beste doe? Heb net een warme natte doek op m'n borst gelegd en die heeft de pijn en de harde plek wel wat verzacht, maar zijn er nog andere dingen die ik kan doen om te voorkomen dat het erger wordt? Kathy
Tips bij (dreigende) bo: Warmte voor het voeden op de borst. Door de warmte gaan de melkkanaaltjes open staan en stroomt de melk beter door. Veeeeeeel rust Zorgen dat de borst goed leeg wordt: door te voeden, kolven, of onder de douche eruit masseren. Harde stukken masseren onder het voeden naar de tepel toe. Je kindje zo aanleggen dat het kinnetje bij het harde stuk is. Als je meer dan 24 uur koorts hebt even de huisarts bellen dan wordt het tijd voor een kuur. Beterschap
Bij mij hielp het ook om kwark in een hydrofiel washand op de zere plek te leggen. Zo heeft het niet doorgezet.
Heel erg bedankt voor de tips. Vandaag naar de CB geweest voor zijn 2e prikjes. Voordat de arts ging inenten vroeg ze hoe het met hem ging. Ik heb het hele verhaal verteld van dat het niet lukte met aanleggen, dat hij heel veel huilt en dat de LK misschien een vermoeden heeft dat hij KMA kan hebben. De arts zei doodleuk, als je het te zwaar vindt om borstvoeding te geven zijn er ook kunstvoedingen die geschikt is voor kinderen die allergisch aangelegd zijn. Ik wist even niet wat ik moest zeggen. Daarna zei ik, nee ik wil perse doorgaan met BV. Als hij niet direct uit mijn borst wil drinken dan maar afkolven en met de fles geven. "Goed zo meid, dit is wat we willen horen" zei ze. Ze was mij dus aan het testen, daar trap ik niet in Na al dat slecht drinken is mijn zoontje binnen één maand 500 gram zwaarder en 3 cm groter geworden. Hier ben ik dus nog steeds trots op
Super Eko dat je zo doorzet en 500 gram is volgens mij best netjes! Ben wel benieuwd of ze als je had geantw dat je wel wil overstappen meteen allemaal schema´s uit de kast had gehaald of dat ze je toch had aangemoedigd door te zetten... En idd Kathy hoe gaat het nu? Ik had de eerste maanden regelmtaig last van een verstopt melkkanaaltje, erg pijnlijk idd. Nu ik bijna nooit meer stuwing hebt gaat het veel beter. De laatste keer is alweer een maand of 3 geleden.
Bedankt voor de tips. Het gaat vandaag al stukken beter. Gisteren heb ik veel gerust. Een lekkere warme douche genomen en daarna ook regelmatig een warm kersepitkussentje op de harde plek gelegd. En natuurlijk dan nog die kool, wat een wondermiddel. Vandaag nog een heel lichte pijn, maar de harde plekken zijn weg en m'n borst voelt niet meer zo warm aan. Daarnet nog eens 50cc afgekolfd. Maar ik geraak zo gefustreerd dat ik er maar zo weinig uitkrijg door te kolven. Die 50 cc heb ik kunnen kolven ongeveer een uur achter dat Leander gegeten heeft. Heb geen idee of dit een 'normale' hoeveelheid is of niet.
Die 50 ml is inderdaad niks mee hoor, en oefening baart kunst. Als je dit elke dag doet, heb je volgende week alweer een stuk meer. Het is een leerproces ben ik achter gekomen, maar wel heerlijk dat het nu al zo goed gaat. Ben je niet blij met jezelf?
Ik dacht echt dat dit nog niet zoveel was. Maar als ik het zo hoor, is dit toch prima. Bij m'n dochter kolfde ik rond die tijd makkelijk 100cc af. Heeft er mss mee te maken dat ik bij haar in het begin meer heb moeten kolven dan.
Ja, dat zou heel goed kunnen. Hoe groter de vraag, des te groter de productie. Totdat je borsten op een gegeven moment aan een bepaalde hoeveelheidproductie gewend zijn. Maar dan moet je toch al wel gauw 3 maanden BV gegeven hebben. Dan gebeurt er niet zo veel qua stabiliteit.
@Jingels, Las ergens in een berichtje dat jouw zoon ook een periode last heeft gehad van 'zure' poep? Mijn dochter heeft het nu ook. Het ruikt een beetje naar kots : Ziet er wel gewoon gelig uit.. Had jij een idee waar dat door kwam? (Heb het ook aan kwebbeltje gevraagd) Groetjes Firella
Bij mij is t over en uit, Gisteren op mn verjaardag voor de laaste x gekolfd.. Aan de ene kant.. VRIJHEID en aan de andere kant, jammer..
@Firella: nee, ik heb geen idee wat het geweest is, het duurde ongeveer 3 weken. Het was dun, groen en rook inderdaad zurig. Ik heb het heel goed in de gaten gehouden want het leek in mijn ogen verdacht veel op diarree en dat wordt vaak door een bacterie/virus veroorzaakt. In ieder geval, hij plaste goed, was alert en dronk 6-9x per dag. Van de een op de andere dag was het over en kwam er mosterdgele, vladikke poep voor in de plaats wat om de 3 dagen nu komt. Ik denk ook dat de darmen nu iets meer uitgerijpt zijn, want echt dikke poep had hij nog niet gehad, dat is echt nieuw nu. Hou het in de gaten,en als je het niet vertrouwd zou ik toch naar de HA gaan. @Patroeschka: voelde je je zo gebonden door de Bv dan? Ik ervaar het juist als vrijheid. Wel goed dat je zolang gegeven hebt joh, mag je best trots op zijn.
Hallo allemaal, Ik geef sinds het begin volledige borstvoeding en vind het heerlijk! Het begin was even doorbijten, maar ik kan er nu ook echt van genieten. Ik denk al met steken in het hart aan de tijd dat ik ermee zal moeten stoppen. Ik ben tot nu toe thuis geweest, maar ga begin september weer aan het werk en vanaf half september gaat ze naar het kdv (papa is eerst nog thuis met haar). Helaas lukt het allemaal niet zo best met het geven van afgekolfde melk. Na verschillende flesjes en spenen geprobeerd te hebben (en bekertjes en lepeltjes en tijden enz. enz....), drinkt ze nu wel wat uit de Tommee Tippie. Maar echt van harte gaat het nog niet en dan eigenlijk alleen als IK de fles geef en haar een beetje voor de gek houd (door te doen alsof ze aan de borst gelegd wordt ). In de hoop natuurlijk dat ze het straks beter gaat doen... Volgende week gaan we nog een weekje op vakantie. Ik zal dan in Duitsland ook nog even gaan kijken voor latex spenen. Die schijnen nog iets zachter te zijn. Zal mij benieuwen... En verder al erg na aan het denken over hoe ik dit kan oplossen als ze straks ECHT niet uit de fles drinken wil? Ik wil eigenlijk toch minimaal de 6 maanden BV volhouden. (Ze is dus ruim 4,5 maand als ik weer aan de slag ga.) Ik zit te denken aan: - kijken of ze wel FV accepteert; is een ander smaakje, dus misschien wil ze dat wel? en dan 2 of 3x een FV in combinatie met BV 's avonds en s ochtends... - zelf 2x per dag BV gaan geven (3x wordt echt te veel; kom ik niet meer aan werken toe; dan kan ik beter nog een maand thuisblijven...) en dan OF 1x FV OF 1x een groentehapje o.i.d. Maar eigenlijk zou ik dit willen uitstellen tot 6 maanden... Hebben jullie misschien nog tips? Hoe zouden jullie dit aanpakken? En bij 1 van deze "oplossingen" (met nog zo'n 2,5 weken te gaan, waarvan 1 week vakantie), WANNEER met een alternatief beginnen?
Lastig inderdaad. Kan het zijn dat ze jou met de borst associeert? Misschien kan je proberen dat je man alleen de fles geeft, en jij alleen de borst, zodat er minder verwarring is. En dan zeker een aantal dagen achter elkaar. Misschien ook de kamer uitgaan zodat ze je niet ziet en ruikt? Standvastig blijven proberen met dezelfde fles inderdaad. Misschien dat 1 van de andere dames nog tips voor je heeft...... De eerste 2-3 weken dat Menno 's avonds een flesje gaf, ben ik de kamer uit gegaan. Ik heb hem dan ook nooit zelf de fles gegeven, en ben dat ook niet van plan. Nu hij wat ouder is zit ik er wel bij, en dat geeft geen problemen. Als je kan, uitsluitend Bv en geen KV. Ook groente en fruit zou ik niet eerder aan beginnen dan met 6 maanden. Zo te lezen loopt je BV prima, ik zou gewoon blijven oefenen met die fles,maar dan wel door iemand anders. Veel succes!
zo hebben we het in het begin inderdaad steeds gedaan. Mijn man die de fles gaf en ik me uit de voeten maken. Maar bij hem drinkt ze juist helemaal niet (en daarnaast is hij ook met regelmaat in het buitenland voor zijn werk...). Dus doe ik het maar zelf, dan lukt het tenminste nog een beetje... (helaas verder geen personen in de directe omgeving die heeel frequent een fles kunnen geven; dat zou bij het kdv natuurlijk wel zo zijn. Heb nog de vage hoop dat ze het daar ineens wel doet, omdat het een totaal andere omgeving is en zij natuurlijk wel als profs gewend zijn om een fles te geven...). We zijn inmiddels ruim een maand aan het oefenen, maar helaas nog geen doorslaand succes dus
Hoi Vennetje, mijn dochter dronk ook pas goed uit de fles toen ik aan het werk was, de eerste dag dat ik werkte was ook de eerste dag dat zij een volle fles van 100 cc leeg dronk. Je weet het toch niet, zou zomaar kunnen dat zodra jij aan het werk bent het ineens wel lukt. Daarvoor was het bij mij ook een drama, steeds maar een klein slokje en dan zette ze het op een krijsen. En Sara, ben jij nou al naar je nicht geweest? Ben zo benieuwd naar haar reactie op het voeden van je zoontje. Ze vond dat toch maar raar of niet? Het bijvoeden gaat verder goed geloof ik? Kathy, fijn dat het weer wat beter gaat en de harde plek weg is. En ook ik vind 50 cc heel goed hoor! Eko: mijn complimenten =D> Patroeschka, vind het super dat je zolang gekolfd hebt voor Justin, je mag en moet gewoon hartstikke trots op jezelf zijn!