Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Je hebt groot gelijk! Heb er ook niet echt wat op tegen, het is meer voor mezelf dat ik gewoon alleen BV wil blijven geven. Maar ben gewoon nieuwsgierig waarom jullie pap geven.

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Moet wel zeggen dat hij enorm in gewicht aankomt van die pap :confused:

600 gram in 8 dagen tijd

Hij drinkt zo 200 CC van die pap op zeg,terwijl hij borstvoeding in de fles hooguit maar 50 CC wil de laatste tijd

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hmmm, klinkt aantrekkelijk... :)
    Zal het onthouden. Ga over 3 weken weer wegen. Als ze dan niet voldoende is aangekomen pas ik m'n schema dan weer aan.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Boney, ik heb 2x pap geprobeerd. We maken pap van de melk als ze dr fles weigert, of niet helemaal leegdrinkt. Eerste keer 3 hapjes. Tweede keer 0 hapjes. Dus ze vindt het niet zo bijzonder geloof ik ... O en babytjes tussen 6-9mnd moeten 12-13 gram per dag aankomen. Dus ongeveer tussen 85-95 gram per week.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Thanks, dat laatste is wel info waar ik wat aan heb... Dan moet ze over 3 weken ong. 250 gram zijn aangekomen.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je zou ook borstcompressie kunnen proberen, dan krijgt ze eerder de vette(re) melk (schijnbaar). Meer info daarover op www.borstvoeding.com

Of de LK van de site (als het nodig blijkt te zijn) om hulp vragen. Die cijfertjes komen ook van haar (via Hanneke geloof ik ;))

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hoe moet dat nu damens?

Ga ik een week naar Frankrijk en ben helemaal verslaafd aan zwangerschaps pagina :oops:

Word afkicken whoehahahaha.
    Justin drinkt weer goed :thumup:
    Merk dat de kuur nu al begint aan te slaan!
    Ga ik ook lekker op vakantie.

Nou meiden als ik jullie niet meer spreek.....tot over een weekje ;)

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Fijne vak. Nathalie...
    en ja, dat word afkicken... Succes ermee...
    Ik hoop dat het metJustin allemaal goed gaat. En met je andere kids natuurlijk ook ;)

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Zo ben ik ook weer een keer.
    Het gaat nu beter. Vorige week vrijdag gigantisch ruzie gehad. Ik had echt zoiets van nu is het voorbij. Maar daarna toch weer goedgemaakt en gepraat. Sommige dingen kunnen ook niet in een keer. Binnenkort moeten we toch nog wel een keer goed praten. Maar dat komt wel.

Verder kan ik niet op iedereen reageren (ben de helft vergeten) Maar fietsen, hier zonder helmpje en zonder mama-fiets. Gewoon een normale fiets met stoeltje en dan het zadel zo ver mogelijk naar achter en laag. Gaat prima. En heb ook nog een stationsfiets met stoeltje. Echt zo'n oude fiets met dan zo'n nieuw bobike stoeltje op ziet wel grappig uit. Maar ook dat gaat prima.
    Gister op het CB geweest alles gaat goed. Eigenlijk is ze helemaal niet zo vervelend. Ze vond dat ik het goed deed. Bijvoeding begint steeds beter te gaan alleen heeft hij een hekel aan de lepel. Maar ja niet alles kan met de handjes. Oh gister zag hij eruit hij had past met saus met zijn vingers gegeten en toen door zijn ogen zitten wrijven.. :) Echt een klein varkentje is het af en toe.

Ik geef trouwens geen pap. Hij krijgt na het eten een klein beetje yoghurt of kwark (vindt hij zo lekker wordt al helemaal enthousiast als ik naar de koelkast loop ;) ) Maar pap is me veel te veel werk. Hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag en als hij naar hij kdv gaat 5. Want ik kolf niet meer en hij moet dan de druk eraf drinken als ik hem op ga halen. Volgende week begint het collegejaar weer en ik maak nu mijn voorraad op en voed overdag nog maar een keer. Dus mijn borsten kunnen het aan. Zo kan ik toch nog een hele tijd door blijven voeden zonder te kolven. Als ik thuis ben is het ongeveer zo.
    6.30 BV
    slapen tot ongeveer 9.00
    9.00 BV
    09.30 halve boterham + fruit
    11.00 slapen
    12.30 boterham + fruit
    14.45 BV
    slapen
    16.00 rijstwafel oid
    18.30 stukje komkommer oid terwijl ik kook
    19.00 warm eten
    20.00 BV
    slapen

Is toch wel ok zo. Is zo schattig hij is dol op olijven :)
    Is alleen wel super veel werk vind ik dat bijvoeden, hij maakt er iedere keer zo'n zooitje van. Ik kan 3x per dag de kinderstoel helemaal uit soppen en de vloer eronder dweilen. Dat is wel handig bij mijn ouders die hebben een hond dus dan laat je dat beest binnen en die eet alles op. Hoef je het alleen nog even met een doekje af te doen. :) Maar ja hij zal zo wel weer wakker worden dus ga maar even iets nuttigs doen.

10. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Zo, ik kom ook weer eens kijken op het forum :oops: (ben een reunie aan het organiseren, de tijd die ik achter/voor de computer besteedt gaat daar volledig in op).

Ik heb nog niets bijgelezen, alleen de laatste pagina. Nathalie: hele fijne vakantie. Geniet lekker van een weekje Frankrijk.....Tja het forum missen, des te leuker is het dalijk weer voor je als je terugbent. Belangrijkste is dat je kinderen zich lekker voelen, en de ouders, en dat jullie een leuke week hebben. Veel plezier.....

Salapio, ook weer in het land! Gezellig! Je hebt nog even vakantie zeker? Een weekje?

Sem krijgt voor het slapen gaan ook een papje, hij vindt het heerlijk. Maar aan de andere kant: ik heb Sem nog op niets kunnen betrappen wat hij niet lekker vindt :rolleyes:

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nathalie, fijne vakantie!

Lotte, fijn dat jullie er toch uitgekomen zijn.

Sembo, hi! Lekker hoor dat Sem alles lekker vindt! Mirre is nogal kieskeurig ... (echt een meisje?). Gaat het verder goed allemaal?

Vannacht een helse nacht gehad. Maar had niets met Mirre te maken. Mn man en ik konden allebei niet slapen en het begon nog te onweren ook :rolleyes:. Mirre heeft geslapen van 20u-01u-06u-08u ... best ok!

En gisteren heeft ze voor het eerst vooruit getijgerd. Het is duidelijk dat ze erg gemakzuchtig is ... als iets buiten dr bereik ligt gaat ze gewoon ergens anders mee spelen :rolleyes:. Maar nu vond ze iets blijkbaar interessant genoeg :). Daarna niet meer gedaan, dus de lol was er weer af.

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Oh ja, onweer.... ik werd even wakker omdat mijn man het raam dicht deed, maar daarna sliep ik weer verder. Kevin heeft er gelukkig doorheen geslapen. Die slaapt sowieso al sinds 3 weken strak door vanaf 19.30 uur, alleen wordt hij af en toe wel vroeg wakker. Meestal tegen 7 uur, best netjes, maar vanochtend was het 5.30 uur. Toen heeft hij gedronken tot 6.00 uur en sliep hij weer tot 8.00 uur.

Ik heb trouwens geen pfeiffer, in mijn bloed is gelukkig niets raars gevonden. Wel ben ik gisteren bij een dietiste geweest die een voedings- en supplementenadvies gaat geven, want ik eet wel gezond maar toch iets te weinig en misschien ook wat te weinig mineralen. Ze gaat het voor mij uitrekenen.

Boney, je hoeft Tessa niet te gaan 'vetmesten' met allerlei pappen enzo hè?! Laat je niet onzeker maken! Gewoon lekker fruit en groente en over een week of 3 probeer je wat brood. En borstcompressie is sowieso zinvol. Zeker 's avonds, dan hebben ze die lekkere vette melk die zo goed verzadigd voor de nacht.

Nathalie, je leest het niet meer maar ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben.

Salapio, goed zeg dat tijgeren. Nu gewoon alles buiten bereik neerleggen, dan gaat ze vast wel... ;)

Lotte, inderdaad kan je soms dingen niet in 1 keer beslissen. Ik hoop dat jullie er alsnog uitkomen.

Ik geef trouwens ook geen pap. Waarom eigenlijk? Ik begreep dat fleskinderen vaak de eerste fles met pap krijgen, maar ik geef gewoon eerst bv, dan wassen aankleden en daarna krijgt hij beneden een boterham met boter (en soms een beetje appelstroop). We begonnen met een paar stukjes rond de 8 maanden ('s middags kreeg hij vanaf 6 maanden al brood) en hebben dat opgevoerd naar een hele boterham. Hij vindt het erg lekker.

13. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Gaat goed hoor Salapio, Sem is op een grote ontdekkingsreis haha. Ik vind het leuk hoor dat hij kan kruipen, maar moet nog wel even wennen aan het feit dat hij ineens overal naar toe kan. En als hij een doel voor ogen heeft, dan probeert hij net zo lang tot hij er ook is. En hij is dan ook echt boos als ik iets wegpak. Net ook, ik zie dat hij een haarspeld te pakken heeft gekregen, ik pak het af nou.....dat vindt hij niet leuk. Je ziet hem gewoon denken, waar heeft ze die speld neergelegd kan ik hem weer mooi pakken. Mooi niet haha.
    Hij kan nu ook zelf rechtop zitten als hij op de grod ligt. Gisteren zagen mijn vriend dat voor de eerste keer en dan zitten we beiden:'KIJK KIJK, leuk he knap he!' Heel bijzonder vinden we dat dan, net als iedere ouder. En vandaag heeft hij dat nou al een keer of 20 gedaan, het gaat zo snel allemaal :( Maarrrrr gelukkig vinden we het nog steeds bijzonder hoor.
    Hij is zo vrolijk en makkelijk, lief en stoer, kortom: nog steeds verliefd :)

Ik word nooit wakker van onweer, maar vannacht dus wel. Zo wat een kabaal joh! Ook al was het onweer ver weg, de knallen waren echt knetterhard. Was blij dat ik lekker veilig in mijn bedje lag.

Ik ben 's avonds pap gaan geven, voordat Sem gaat slapen. Dit ben ik gaan doen zodat ik 's avonds kon gaan kolven. Tussendoor kreeg ik er echt niets uit, van alles geprobeerd. Nu gaat het beter gelukkig.

Appeltje, fijn dat er geen gekke dingen in je bloed zijn gevonden. Toch een opluchting lijkt me!
    En wie weet wat de dietiste voor je kan betekenen. Sem vindt brood ook zo ontzettend lekker! Hij gaat echt piepen als de boterham op is, maar hij is dan meteen weer stil als ik hem zijn toetje bezorg.mmmm lekkere borstvoeding (ze zeggen dat het lekker is, ik heb het nooit geproefd haha)

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    APpeltje, fijn dat alle controle's goed waren. Hopelijk werken de voedingstips!

Sembo, wat heerlijk! Mirre kruipt nog absoluut niet. Misschien was dr tijgermove van gisteren een vergissing :). Maar dat boze/driftige als we iets pakken is wel heel herkenbaar :)

15. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Met de 'vergissingen' daar begint het mee :D

Zo grappig eigenlijk, en erg mooi, dat ieder kindje zo anders is. De één doet dit sneller, de ander weer dat en uiteindelijk kunnen ze allemaal het zelfde op den duur.

Slaap lekker allemaal, vannacht geen onweer dus we kunnen lekker doorslapen.....als de kindjes dat ook doen :D

16. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hallo!

Iedereen fijne vakantie en welkom iedereen die weer terug is! Wij gaan aankomende vrijdag weg, heb er super veel zin in.

Ik ben ff niet wezen forummen, heeft een reden...
    Thijs drinkt steeds minder bij mij. De middag voeding heeft hij geschrapt. s ochtends drinkt hij maar een paar slokken.
    Ons huis staat te koop, we willen groter, en... vorige week enorm ruzie gehad met manlief (gelukkig heel veel gepraat en is alles weer goed!). Dus door alle stress en doordat Thijs niet bij mij wil drinken, is mijn productie nihil. Ik ben donderdag en vrijdag ook nog ziek geweest. Misschien speelt dat ook wel mee.
    We kijken het aan zolang ik nog iets heb krijgt hij dat natuurlijk. Maar ik heb besloten om niet mijn productie op te krikken :oops: . Dus moeten we even kijken hoe het gaat lopen...
    Vanacht had Thijs dus berehonger en er zat gewoon geen melk meer in mijn borsten. Dus maar even wat uit de voorraad gehaald. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar ik denk dat op dit moment beter is als het stopt om daar maar in mee te gaan (Thijs drinkt toch al niet veel meer)
    Het was vanmorgen wel even slikken, want toen had ik nog steeds niet veel. Heb veel tranen gelaten, maar ik heb er gewoon ook geen zin in om nog zoveel moeite te doen.. Misschien kan ik een ochtend en avond voeding houden, maar vanmorgen zag ik het somber in. Nu voel ik wel weer wat stuwing, dus misschien loop ik wel weer op de zaken voor uit.
    Eerst maar even lekker op vakantie en dan voor de zekerheid maar een pak opvolgmelk meenemen (je weet maar nooit) en dan zien we wel verder! Liefs

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieve Appelsientje,

Vervelend joh zo'n week. Mirre heeft ook een paar dagen gehad dat ze minder wilde drinken. Tis een fase. Dus geef niet op hoor meid. Gewoon blijven aanbieden, plasluiers in de gaten houden en niet stressen! Vooral dat laatste natuurlijk ;)

Knuf!

Mirre wordt/is een knuffelaar! Al een paar dagen lang krijg ik iedere keer als ik haar uit bed til (of uit de box als ze het zat is) een enorme heerlijke knuffel :D ... *zwijmel*

Fietsen was trouwens een groot succes. Mirre keek dr ogen uit en zat continu alles van commentaar te voorzien (vooral honden en kinderen zijn favortiet [:) leuke typo]). De fiets is suuuuuper. Ik ben vooral erg blij met de stevige standaard en het stuurslot. En het inslaapvalstuurtje is ook van pas gekomen (met een kussentje erop dat mijn oma nog heeft gemaakt, die Mirre helaas nooit in real life heeft gezien :cry:) ...

Dus vandaag ga ik .... (als het niet regent natuurlijk :rolleyes:) ...... ;)

18. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    salapio, fijn zo'n fiets! Ik kan ook niet wachten totdat we mogen! Ik heb dan geen mamafiets van sparta (toch?) maar een azor fiets met lage instap en met meer ruimte tussen zadel en stuur. En een dubbele standaard. Gekregen van de man van mijn schoonmoeder, die werkt in een fietsen zaak, dus ook een mamafiets eigenlijk! Helemaal super!

Dinsdag moeten we weer naar het CB, ik houd mijn hart vast.... ik hoop maar dat ie gegroeid is... afgelopen nacht weer een beroerde nacht, alles wat hij overdag niet heeft gedronken dat heeft hij s nachts ingehaald (soort van regelnacht zeg maar...) Dus hij zal wel denken als mama de productie niet wil opkrikken dan doe ik het ZELLUF wel! haha.. Maar vandaag overdag heeft hij maar 2 keer heel kort gedronken. Dus vanacht zal het ook wel weer feest zijn denk ik. Ik vind het wel lastig, maar hij heeft er een tand bij en nog 3 rode bobbels dus dat zal ook wel meespelen denk ik....
    zal ik dinsdag ook meteen even vragen of hij al op de fiets mag ;) .

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appeltje, Vervelend joh die nachten! Heb ik ook gehad toen Mirre zo oud was als Thijs ... (op vakantie in de tent). Gaat nu weer stukken beter, al lijkt er weer een sprongetje op komst (slaapt overdag eigenlijk niet :rolleyes: en wil snachts sneller drinken, om de 3 ipv 5u). Dus no worries! En hij heeft natuurlijk ook het vaste voer, of gaat dat ook minder?
    Ik heb trouwens een cortina mamafiets (geel :D).

Hoe gaat het met Snoopy en Eva? Paprika en Lieve? Nemo en Sven en wurmpje? Jingels en Jelte? Sara en euhm :oops: *krraaakkrrrraaaak* (ik beroep me op ontzwanger- en BVdementie)? Esther en Vincent? En de andere mama's die ik vergeet (stomstomstom) en al lang niets van zich hebben laten horen (hoeft natuurlijk niet ;)).

Mirre lijkt het tijgeren echt door te hebben, al is ze het wel snel zat. Ze kan zich ook al een beetje zittend voortbewegen ... Mn man was een kontschuiver en weigerde te gaan lopen :) ... En ik liep voordat ik 1 was (volgens mn moeder al met 10 maanden ... tja die zal het wel weten hihi). Ik ben benieuwd hoe mobiel Mirre gaat zijn!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geke en Jo (bedacht ik net toen ik Mirre aan het voeden was) ...

Deel Deze Pagina