Aaaah gelukkig, ik ben niet de enige slons hier (en heb een man die veel doet, eigenlijk heel zielig voor hem en gemeen van mij) Mirre heeft vannacht doorgeslapen van 23-6.30 ... Verder weinig bijzonderheden hier (we gaan Mirre zo weer eens wegen ... ben benieuwd ... ik denk 7550 )
Hmm als ik de curve invul valt het mee ... Gewoon dr lijntje aan het volgen ... Die moeders ook altijd met hun hoge verwachtingen
Hahaha, nou die van mij wordt gewoon kinderarts hoor, en als 2e studie Chinese taal en Letterkunde ( ik verwacht veel van China). Hoge verwachtingen,welnee, gewoon een overtuiging
He meiden! Sorry, nog geen tijd gehad om goed bij te lezen. Ben even druk in het huishouden geweest vanavond . Ben er meestal niet zo heel druk mee, maar nu met een kruipende Eva moet het toch eigenlijk wel ietsjes beter (de vloer dus). Maar goed, nu heb ik eigenlijk alles gedaan behalve de vloer , morgen maar weer verder. Hier gaat het gelukkig wat beter met mij. Werd er echt een beetje moedeloos van... Maar ik blijf dus lekker werken, ik werk nu 2,5 dag (ma mi, wo, vr), maar de maandagochtend is er nu ook plek op de opvang, dus per 1 oktober werk ik 3 dagen. Kolfrecht is dan ook afgelopen, dus een uur langer werken en geen kolftijd meer, maar ik blijf nog 1x kolven in mijn pauze. En ik ga 's avonds weer kolven, dan moet het wel op peil blijven. Hm, nu weet ik eigenlijk niet of ik bovenstaande al eerder had geschreven hier (van dat het beter met me ging). Maar goed, sorry als het dubbel is . Eva heeft in 2 dagen tijd het 3e en 4e tandje gekregen (die naast de boventanden) en een dezer dagen zal tand 5 (linker boventand) ook doorkomen. En tand 6 zal binnen een paar weken waarschijnlijk ook volgen. Gelukkig heeft ze er helemaal geen last van. Verder gaat mijn productie iets omlaag. Kolfde ik eerst nog zo'n 500ml, nu daalt het langzamerhand en vandaag zat ik op 250ml . Ik kolf nu wel weer 's avonds, zo'n 3 uur na de laatste voeding en dan heb ik 100ml. Als mijn kolfrecht is afgelopen, gaat Eva 3 voedingen op het kdv krijgen, maar dan doe ik 150 na het fruit, 150 na het brood en 100 een uurtje voordat ik haar ga halen, anders redt ze het net niet. Ik heb nog 7 liter in de vriezer, dus dat is het probleem niet. Maar moet ik me zorgen maken om m'n productie? Ik zat al te denken om voor de zekerheid Domperidon te halen, mocht het in de vakantie (over een week) nog slechter gaan. En ik zal Eva dinsdag weer eens wegen, ze was met de buikgriep wat afgevallen, ik ben wel benieuwd of ze nu voldoende binnenkrijgt. Al zou het me niets verbazen als ze niets is aangekomen, ze is zo actief! Esther, fijne vakantie! Salapio, lastig he, hoge verwachtingen? Maar Mirre volgt dus gewoon het lijntje en niet de hoge verwachtingen van haar moeder Boney, ik heb volgende week een bruiloft. Eva blijf uiteindelijk toch bij mijn ouders, het gaat gelukkig super, ze zijn helemaal omgeslagen (het ging niet zo super allemaal). Morgen gaan we uit eten en brengen ze Eva naar bed, met de fles. Een tijdje terug heeft mijn vriend dat ook gedaan, maar toen ging ze nooit makkelijk slapen, nu altijd wel, dus ben wel benieuwd of dat met de fles ook zo is (ik hoop het wel). En dan kan ik met een redelijk gerust hart naar de bruiloft (anders ook wel, maar het is toch fijn als het allemaal helemaal goed gaat). Maar ik krijg wel een beetje een knoop in mijn maag als ik er aan denk. Wij slapen daar ook 's nachts en ik had al gebeld of we de kamer een uurtje eerder konden krijgen. Want ik moet uiterlijk om 2 uur kolven, maar dan is het trouwens. Dus we krijgen nu de sleutel om 1 uur en dan ga ik kolven. En om 4 uur en ongeveer 8 uur. En dan 's ochtends rond 7 uur. De minibar staat straks helemaal vol met flesjes melk (hoop ik, als ik zo belabberd kolf als vandaag dan valt dat vies tegen ). En dan snel even ontbijten en naar huis! Ik kijk er nu al naar uit! (naar het naar huis gaan ) Lotte, ik weet niet in hoeverre gewone melk slecht is, maar misschien wil hij wel yoghurt? En dat dan 1 keer doen op het kdv? Is volgens mij beter dan gewone melk. Oh, ik had nog een vraagje over eten. Eva lust alleen maar banaan . En heel soms perzik. Bij de rest wordt ze boos. Ik bied het dan wel 3 dagen achter elkaar aan, maar ze moet het gewoon niet. Is hier een oplossing voor? Blijven aanbieden? Of even alleen maar banaan geven? En zal ze straks wel iets anders dan banaan willen eten? Groente gaat wel redelijk, ze eet niet veel, maar eet alles wel wat we voorschotelen. Ik geloof dat ik wel in m'n handjes mag knijpen met onze doorslaper. Heel stom, maar voor ons is het nu zo gewoon. Ze slaapt opeens juist vaak weer langer, van 18:30 tot 7:30. Ze wordt wel vaak eerder wakker, maar gaat dan weer slapen. Liefs, Snoopy
Mirre is ook niet dol op fruit. Pruim en abrikoos vindt ze lekker, banaan heel matig. Sowieso gaat het eten wisselend. Gisterenavond viel ze echt aan op dr sperziebonen, paprika en pasta. Erg grappig. En vanochtend een luier met BVpoep met stukken sperzieboon, paprika en pasta (toch maakt ze hele mooie kauwbewegingen). Vannacht weer doorgeslapen En ruim anderhalf uur geleden is ze na 5 min mopperen helemaal zelf in dr bedje in slaap gevallen. Oooooooh ik ben zo trots! Ook nog heel trots op de BV hoor. Mn man begint ook een beetje te wennen aan het idee dat we nog wel even doorgaan. Zei gisteren zelfs iets over doorgaan tot ze 2 is . Al wil ik als ze goed uit dr beker drinkt steeds meer ander drinken overdag gaan aanbieden. Ze vindt dat ook stukken interessanter dan die tieten van mij (kan ze ook niet lekker rondkijken natuurlijk). Hoe doen jullie dat eigenlijk? Mirre krijgt bij iedere maaltijd wat slokjes water uit een beker. Hoe lang duurde het voordat ze echt eruit gingen drinken? Nu krijgt ze een paar slokjes binnen maar is natuurlijk niet genoeg. Of toch water aanbieden uit tuitbeker? En wat is eigenlijk het verband tussen tuitbeker/fles en tandbederf. Geldt dat ook voor water? Of alleen voor diksap/fruitsap/melk etc.? (Mirre woog gisterenavond trouwens bijna 7600 dus we maken ons nergens zorgen over ) NB. Lekker weer hè? Als Mirre wakker wordt gaan we lekker fietsen naar de markt en terrasje pakken 8)
Hoi dames, Weer ff ego van mij (ben wel lekker ego, reageer op niemand de afgelopen dagen... sorry) Even m'n verslagje van gisteren. Gistermorgen Tessa weg gebracht. Ze heeft om half 11 voor het laatst bij mij gedronken. Toen naar Amsterdam. We hebben een geweldig leuke dag gehad. Eerst de ceremonie in een kroeg. Daarna zijn we gaan varen op een boot. Het weer was geweldig. Maar er was op die boot maar 1 dames toilet en nergens anders ruimte om te kolven. Dus dat werd niks. Om kwart voor 8 kwamen we weer aan wal. Toen stond ik dus inmiddels op knappen. Deed gewoon zeer. We zouden vanaf daar overstappen op een andere boot voor het feest 's avonds. Die boot bleef aan wal. Maar we zijn eerst naar de auto gelopen. Heb daar zitten kolven. Gelukkig was ik zo slim geweest om batterijen mee te nemen. Daar had ik in no time m'n fles vol. Maar wat een gehannis. Met m'n corrigerend hempje en een gewone BH. Maar goed tis gelukt. Toen terug naar de boot. Daar een geweldig feest gehad. Tot 1u. Toen naar huis gereden. Waren half 3 thuis. Toen stond ik weer op klappen. Heb helemaal leeg gekolft en had 280cc! Dat is echt MEGA veel voor mij. (heb dus nu al m'n flesjes klaar voor als Tessa dinsdag naar het kdv gaat ) M'n schoonzusje belde ons om 8u wakker. Tessa had heerlijk geslapen tot 6u. En verder was het ook heel goed gegaan. Ze wilde ze nog wel eens lenen als dochter (zij hebben 2 zonen en hadden een meisje errug leuk gevonden) Maar wat waren we blij dat we ze weer zagen. Het is idd een heel raar iets als je 's morgens wakker word met knaltieten en er geen baby is om ze te legen... Tis dat het echt noodzakelijk was, anders hadden we het niet gedaan. Verder alles goed hier met iedereen?
Hoi meiden! We zijn weer thuis! We hebben heerlijk genoten in Frankrijk. Voor de liefhebbers de vakantie foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=M4FGH4GX
Ow naatje, heb ff snel gekeken, maar dat ziet er heerlijk uit zeg. En nu hier in Holland ook weer van dat heerlijke weer. Mazzelaar? Hoe is het gegaan met Justin?
Leuke foto's zeg! Het zijn er wel een boel haha, maar ook erg leuk voor later natuurlijk. Is alles goed gegaan?
Ja het is goed gegaan,alleen werd Justin snot en snot verkouden. Ik had alles bij me behalve baby luuf En dat was niet te krijgen in Frankrijk en heb uiteindelijk wel Vicks Vaporub kunnen halen en vaseline. Heb toen een klein beetje Vicks met heel veel vaseline aangemengd en op zijn borstje gesmeerd,daarna ging het snel beter en hij had natuurlijk ook AB dus het was snel over. Verders hebben we genoten,alleen de terug reis was een ramp Justin heeft bijna de hele weg op schoot gezeten,hij heeft in die hele rit mischien een uurtje geslapen. De heen reis ging beter(toen vertrokken we 's nachts)
Hoi Meiden Even een kort teken van leven van mijn kant. Ik lees hier wel nog steeds af en toemee, maar het schrijven schiet er mee in, er spelen veel andere dingen waardoor ik mn koppie er niet bij kan houden om echt structureel mee te schrijven. En tja, dan mis je toch het eea he. Maar ik ben jullie niet vergeten hoor Met Angelina gaat t prima, maar heeft besloten dat ze overdag niet meer bij me wil drinken. Dan duwt ze me weg of gaat heel hysterisch liggen schoppen en duwen, dan valt ze bijna van mn schoot af. De ochtend en avondvoeding wil ze (gelukkig) nog wel, maar overdag krijgt ze nu dus andere dingen dan bv. Aan de ene kant vind ik het wel best, ze heeft tenslotte 9mnd gehad, aan de andere kant vind ik het erg jammer. Maar ik heb momenteel geen energie om de strijd met haar aan te gaan. Als ze niet meer wil, dan is dat ook goed. Liefs Ilse
@Boney, Dat is dus een voordeel bij een nadeel, dat je weer een lekker voorraadje hebt. @eten, Eliora eet sinds een paar dagen ongeveer 2 boterhammen per dag. Ze vindt het heerlijk. Wat fruit betreft lust ze eigenlijk alles wel wat ik haar voorzet, hoewel ik moet bekennen dat ze ook wel eens potjes fruit krijgt. Ik vind vers fruit nl. best wel prijzig. @Doorslapen, wat heerlijk voor jullie dat jullie kindjes nu lekker doorslapen. (voor wie dat genot heeft). Eliora kwam de afgelopen 2 nachten 'slechts' 2x. Ik hoop dat dit doorzet en langzaam maar zeker doorzet naar doorslapen. Bedankt voor jullie geruststelling. @huishouden, we hebben geen groot huis, maar ik moet nu toch wel elke dag even stofzuigen en de andere dingetjes even doen. Het is niet zo dat ik de hele dag bezig zou kunnen zijn met het huishouden. Enne, ik vond jullie reacties daarop erg grappig Verder valt er weinig bijzonders te melden. Een fijne dag verder.
Hoi Ilse, hier ook een meisje dat steeds minder wil drinken overdag. We zitten nu een paar dagen in ongeveer dit ritme (tijden bij benadering, kan uur eerder zijn, maar ook een uur later): 5u BV (veel) 9u fruit / brood 11u BV (niet zo veel, echt een slaapmutsje) 12u brood 16u BV (tussendoor fruit / rijstwafel / volk cracker) 18u groente en pasta/aardappel 19u BV 23u BV (veel) En gisteren was mn moeder hier om op te passen en wilde ze absoluut niet de fles. Een beetje water lukte wel. Maar geen mamamelk dus. Ik zit er nu over te denken om die middagfles (ik vertrek na de voeding van 11u pas naar mn werk) te vervangen door een tuitbeker met gewone (volle) of karnemelk. Hopelijk drinkt ze dat wel. Ik ga dan wel gewoon kolven en het is maar 1 dag in de week. Ik hoop dat ze op vrijdag bij mn man wel gewoon drinkt (dat zou dan gaan om de voeding van 11 en 16 uur). Pareltje, fijn zeg 'maar' 2 nachtvoedingen. Ik hoop dat Eliora ook snel gaat afbouwen naar lekker doorslapen. Mirre slaapt nu een soort van door (van de late avond tot uurtje of 5) .... en hebben we niet veel aan gedaan. Behalve haar soms laten mekkeren, vaak viel ze dan weer in slaap. Zeker als ze 1 of 2u na een voeding weer kwam. Gewoon even 10 min aankijken (en niet laten krijsen dan wel erheen). Maar ik neem aan dat je iets soortgelijks wel al hebt geprobeerd? *** Gisteren mn eerste echte werkdagje gehad. Was erg leuk eigenlijk. Volgend eweek dinsdag eerste college's ... ben ik toch weer zenuwachtig voor hoor. En het was onze trouwdag (2 jaar getrouwd, 4 jaar samen) ... dus we zijn savonds uit eten geweest. Was supergezellig! En het moment dat we onze fietsen in de schuur zetten, begon Mirre te mekkeren ... Mooie timing!
Bah bah bah en nog eens bah Eerst vanmorgen naar de dokter geweest(heb al tijdens de vakantie pijn aan mijn blaas) Gisteren zat er bloed in mijn urine en vandaag dus weer,niet goed dus! Morgen moet ik bloed prikken en gaat mijn urine op kweek. Vervolgens vanmiddag naar de tandarts(gipshappen)gadver wat vies,maar het liep uit daar,dus ik probeer Michelle te bellen dat ze haar broertje uit school moet halen,maar geen gehoor........... Op de valreep in de auto met Justin en ik denk ik red het net om Max halen. STOP POLITIE! U reed te hard Mevrouw zei een ontzettend lelijke agent(met haar op zijn oren) Wat is u postcode vraagt hij? Ik zeg **** DL Hij zegt wat zegt u? DL zeg ik Ik versta u echt niet zei de stokdove lelijke agent. Ik wou bijna zeggen de D van DIKKE en L van L*L Maar heb met netjes ingehouden,maar heb dus echt een rotdag vandaag Boete van 104 euro trouwens
Nou Nathalie dat is idd wat je schrijft: een 'rotdag' en 104 euro is echt veel! Mmm lekker geslapen Salapio en Mirre, heerlijk kan een mens echt goed doen he! Ik heb gisteren zo gelachen toen ik Sem BV gaf. Ik had de hik terwijl ik hem aan het voeden was. Maar bij iedere hik lag hij helemaal in een deuk, want hij voelde én hoorde dat natuurlijk. Het duurde dan ook erg lang voordat hij klaar was met drinken, op het laatst was hij gewoon aan het schaterlachen. Was zo leuk en gezellig.