Salapio, kan me voorstellen dat je het vermoeiend begint te vinden dat je "onmisbaar" bent. Dat vind ik zelf ook lastig. Hij pakt de fles gelukkig wel, maar er moet echt moedermelk inzitten. En ik wil niet meer kolven dus hij zal toch aan iets anders moeten wennen. Ik ben ook bang dat ik als ik op dagen dat ik thuis ben overdag wel voed op dagen dat ik niet thuis ben heel erg last van stuwing ga krijgen. Ik heb wel het voordeel dat hij echt altijd doorslaapt dus ik kan 's avonds wel eens een glaasje wijn drinken. Altijd als ik er niet ben dan klaagt mijn vriend achteraf dat hij zo vervelend was want hij wilde helemaal niet alleen spelen. Eerst vond ik dat nogal raar. Bij mij speelt hij prima, maar een beetje doorvragen en observeren hoe hij het doet als ik thuis ben verklaarde al een hoop. Mijn vriend zet hem op de grond en zegt ga maar spelen en gaat zelf televisie kijken.. Hij is echt wel dol op hem en gaat graag met hem fietsen enzo maar volgens mij zou hij het nog geen dag volhouden de hele dag alleen thuis met onze kabouter. Zit nu op de universiteit studieontwijkend gedrag te vertonen. Maar ga daar nu maar eens mee stoppen en een artikel lezen over " some prinsiples of stratification"
Esther, wij zijn naar duitsland geweest. Bij de moezel, heel erg mooi. Ik heb ook een mooie bv foto.. maar twijfel nog of ik hem ga plaatsen, maar dan wel in dat andere topic natuurlijk! Ik geef nu s ochtends bambix, (na de bv met de lepel) en dat gaat super. Heeft hij net even ietsje meer. Heeft hij ook nodig, is een erg actief jongetje. Brood eet hij nog niet super, wel een kwart boterham maar blijkbaar heeft hij toch meer nodig...
Zo zielig,Max moest vandaag een gaatje boren bij de tandarts. Helaas zijn er al veel gaatjes geboord(door medicijngebruik),maar dit gat was zo diep dat een verdoving nodig was. Mijn man was met hem mee en Max moest van Richard zijn oogjes dichtdoen zodat hij die naald niet zag. Nou alles ging goed en de tandarts zei dat als Max morgen toch kiespijn kreeg we terug moesten(was een diep gat) In de auto heeft Max op zijn tong gebeten(geen gevoel in zijn tong) Toen hij thuis kwam zag ik Richard met een doekje onder Max zijn mond. Bloeden zo erg Hij heeft er flink op gebeten(zijkant). Er staan wel 4 tanden in. Weet iemand van jullie toevallig wat ik hier aan moet/kan doen,mocht hij morgen pijn hebben aan zijn tong? Het lijkt wel of alles mis gaat hier
@Nathalie: ik heb er niet voor gestuurd hoor maar mij lijkt een ijsklontje om het bloeden te laten stoppen (de aderen gaan dan krimpen door de kou) en voor de verdoving lijkt mij geen slecht plan.
Ja ijs zat ik al aan te denken en heb ook dentinox in huis,maar dat is meer voor gevoelig tandvlees. Hij ligt nu lekker te slapen,maar heb het echt met hem te doen hoor Hopelijk gaat hij niet teveel last krijgen van die kies,want hij moet Vrijdag onder narcose voor buisjes.
Ja rustig hè?! T gaat gewoon heel goed met alle BVmama's+kindjes. **het lijkt er op dat Mirre het doorslapen echt doorheeft**
Het gaat hier ook nog supergoed! Kevin slaapt al weken goed door (19.30 - 7.00 uur), wat een luxe. Ook drinkt hij nog heerlijk bij mij. Hij is wel weer een beetje benauwd geworden, maar ik hoop dat dit een eenmalige actie was en niet iets voor de komende herfstperiode.
Hier ook alles zijn gangetje. Justin heeft afgelopen woensdag zijn echo gehad en volgende week hoor ik van de kinderarts wat de uitslag daarvan is en van de urinekweek. Lekker he appeltje,justin slaapt ook al een poos van 19.30/20.00 tot een uur of 7.00/7.30. Heb wel andere tijden gekend bij 2 van mijn kids(zijn gewoon 1,5 jaar lang 's nachts aan het huilen geweest)
@ Geke, Ik weet niet of je dit nog leest, maar meid je hebt het geweldig gedaan! Al die maanden pakt niemand jullie af! Echt een topprestatie meid! Succes met Jo en geniet lekker van elkaar verder! Succes meid, je kleine mannetje word echt groot zo te lezen ! @ Nathalie, Hoe is het nu met Max? Morgen moet ie geopereerd, heel veel sterkte en succes! Hoe is het met zn kies en zn tong afgelopen? Tja lekker laat, maar idd koud drinken of een ijsje had goed geweest. Dentinox zou ik niet doen, dit mag niet bij ontstekingen naar mijn weten. In een mond zitten veel bacteriën en zou dus een ontsteking kunnen ontstaan, dan maar beter geen dentinox erbij denk ik. Hoe is het met het gevulde gaatje? Dat van die ontsteking bij diepe cariës vertellen we er altijd bij, omdat het kan gebeuren en er best wel risico voor is, maar meestal valt het wel mee hoor! Maar hoe is het met Justin, hij blijft dus nog altijd lekker drinken? Das wel fijn zeg! Succes met wachten op de uitslag, spannend hoor al die onzekerheid! @ Lotte, Een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd! Fijne dag gehad? Die kleine daar eet goed zo te lezen! Lekker dat ie nog zo lekker drinkt, minder dat ie geen andere melk wil! Maar als het met water en yoghurt en daarna mama op te lossen is, prima! Hmmm, ik lees nu dat het even iets anders is geworden, meid met jouw melk is niks mis! Jouw melk is voor hem gemaakt! Dat is super voor hem! Gewoon lekker laten drinken hoor! Geloof in jezelf, jullie kunnen het! @ Appelsientje, Welkom terug van vakantie! Lekkere vakantie gehad? Hoe is het nu met je productie? Blijft het een beetje stabiel? En hoe is het met het doorslapen? Doet die kleine man het nog? Of wil ie snachts liever nog een slokje mamamelk? Rietje drinken is leuk he? Hier kunnen ze het ook! Echt geweldig ! @ Salapio, Wat een rottandjes toch zeg! Dat die kleine meid er zoveel last van moet hebben zeg! Niet eerlijk! Hoe is het met het slapen? Doorslapen is wel fijn natuurlijk! En weet je ik hoop voor je dat je snel ongi word! Hier na de bevalling nooit ongesteld geweest . @ Barbabintje, Welkom terug van vakantie? Kijk aan fijne vakantie gehad dus, lekker genoten! En nu weer aan het dagelijkse leven begonnen! Borstvoeden gaat nog goed, das lekker meid! Super, zo moet je het hebben . @ Boney, Alles goed daar? Hoe is het nu met je productie savonds? Misschien 3-4 keer aanleggen dat daarmee je productie omhoog gaat? Of vind je het wel best zo met de papfles? Dan is het ook prima natuurlijk! Hoe is het met het doorslapen? Bij 1 nachtje gebleven? Of toch meer nachtjes door kunnen slapen? @ Appeltje, Ow, idd wat een luxe zeg dat doorslapen! Borstvoeding nog goed dat is natuurlijk super! Hier nog altijd hetzelfde, van donderdag tot gister de kleintjes thuis gehad! Heerlijk, maar wel heel vermoeiend en tja snachts weer 2-3 keer het bed uit was even wennen. Zeker omdat het hier nog altijd niet echt beter gaat! Maar oke, het was genieten! Ruben drinkt nog altijd lekker bij me, ligt rustig een uur te drinken als ie drinkt En zelfs Malou heeft vorig weekend 2x bij me gedronken, daarna niet meer, maar ik ben echt blij met die 2x! Verder groeien ze goed, tja niet echt van mijn melk maarja dat doet er even niet toe! We doen ons best om in ieder geval minstens 1 of 2 voedingen van mijn melk te kunnen geven/te krijgen. En de rest doen we met opvolgmelk. Want ja zonder melk willen ze hier echt nog niet hoor! Echte melkmonstertjes! Ze zijn druk aan het ontwikkelen, gaan sinds een paar weekjes in de box staan en nu gaan ze al gewoon overal aan staan, de kast, de tafel, de bank, de stoelen. Ach geweldig hoor! En kruipen is ook de grootste hobby! Succes allemaal met voeden meiden en met de kleintjes! Ik kom snel weer terug lezen hier! Vind het alleen zo lastig om altijd als ik online ben hier te reageren! Sorry daarvoor! Komt misschien wel weer, anders tja gewoon sorry! Liefs, Hanneke!
Hee Hanneke,ja ik zit al vroeg al beneden,ga zo Justin en Max en de 2 meiden wakker maken. Moet om 8.00 uur in ZH zijn. In eerste instantie zei Richard blijf toch lekker thuis met Justin,dan ga ik wel alleen met Max,maar dat voelt niet goed(eigen gevoel) Dus ik ga gewoon met Justin mee en als hij onrustig word ga ik wel rondjes op de gang lopen ofzo. Met zijn kies gaat het goed! Heeft er geen last van verder,ook geen last van tong(al zit er wel een lelijke wond )
Hello mama's Fijn Nathalie dat het goed is gegaan. Hoe vioelt Max zich nu? Spannend ook dat je volgende week de uitslag van Justin krijgt. Daar ben ik ook weer eens een keer. Ik heb af en toe wel meegelezen hoor. Fijn dat de vakantiegangers het naar hun zin hebben gehad. Ook fijn trouwens dat er meer kindjes doorslapen. Voor kindje fijn, maar ook voor mama Sem is nu heel erg aanhankelijk en een beetje eenkennig ook wel aan het worden. Hij heeft ook duidelijk last van verlatingsangst. Ik weet dat het er allemaal bij hoort, dus ben ik NOG liever voor hem haha. Het enige nadeel is wel dat hij hierdoor ook niet goed slaapt. Nou vind ik een nachtvoeding niet erg, alleen moet het niet de hele nacht duren Vannacht wilde hij pas om een uur of vier gaan slapen, en tot half acht was hij ook nog eens ieder uur wakker. Een paar dagen geleden ook al . En he gekke is: hij is dan zo ontzettend vrolijk en fit en heeft het enorm naar zijn zin in de woonkamer. Maar zodra ik hem naar bed breng is het echt gillen geblazen. Ook als ik even in zijn kamer blijf. En het is ook niet zo dat hij overdag veel slaapt zodat hij 's nachts minder slaap nodig heeft. Maar hopen dat het even een 'fase' is! Ik ga hem nu maar in zijn bedje leggen voor zijn middagslaapje en misschien dat ik zelf dan ook even ga slapen. Liefs Sembo
He meiden! Ben weer terug van vakantie! Nog niet bijgelezen, komt vanavond of morgen, denk ik. Het was heerlijk en Eva heeft het super gedaan! Gewoon doorgeslapen altijd en vrolijk als altijd, ondanks dat we haar overal naartoe hebben geslaapt. Weer viel wel een beetje tegen, maar goed. En nog iets leuks (vind ik dan): ik ben ongesteld geworden! En dat met pco en nog 5 voedingen per dag! Begint nu toch wel een beetje spannend te worden omdat we nu heel misschien toch zonder ziekenhuis zwanger kunnen worden. Ik probeer er niet teveel op te hopen, maar doe het toch . Zou zo heerlijk zijn! Eva's boventandjes zijn nu helemaal goed door, zo lief als ze lacht. Ze trekt er ook rare bekken bij, die zal ik binnenkort in mijn banner zetten. Ze ze kruipt/tijgert supersnel (vooral achter de kat van mijn schoonouders aan, die vindt ze zo leuk), en ze heeft ook bij mijn schoonouders geshowd hoe goed ze een rondje door de box kan lopen. Borstvoeding gaat nog super, al moet ik apart gaan zitten omdat Eva anders echt niet drinkt. Eten gaat sinds een week of 3 echt helemaal super, ze begint nu ook echt goed te kauwen, met haar tanden dingen af te happen en ze wordt echt blij van eten. Nu even druk met opruimen en de was doen en dan weer (helaas) naar het gewone leven. De vakantie met z'n 3-tjes was zo heerlijk! Liefs, Snoopy
@Hanneke: supergoed dat je je kindjes nog steeds bv geeft. Geniet er lekker van! @nathalie: leuke foto's weer, en Justin wordt al zo groot! @Geke: jammer dat Jo niet meer wil, maar jullie hebben het supergoed gedaan! Een prachtige tijd om op terug te kijken. De rest * zwaai zwaai*
Wat een leuke foto's Nathalie. Hij ziet er tevreden en gelukkig uit, leuk om te zien. Slaap lekker allemaal!
Hanneke, wat fijn dat het allemaal goed gaat. Ook de BV. En lekker aan het staan! Knap! Sembo, Mirre heeft ook meer last van verlatingsangst. Gisteren 2x best lang naast dr bedje gezeten. Eerst bleef ze gewoon huilen (blèren, krijsen), maar werd steeds minder. En uiteindelijk lief in slaap gevallen met haar handje om mijn vinger. Tot 4u snachts gezellig doen is voor mij geen optie. Ben niet zo gezellig snachts (en de volgende dag dan ook niet) Hopelijk gaat het al weer beter? Nathalie, leuke foto's! Snoopy, fijne vakantie dus. En super weer ongesteld (dat klinkt raar ). ** Hier gaat het prima. Mirre heeft iets meer moeite met in slaap komen (ik moet er dan echt even bij blijven en ze klauwt dan ook naar mijn hand ... eigenlijk superlief dus), maar slaapt dus eigenlijk gewoon door ... Tussen 22-0u nog een voeding en lekker slapen tot half 7-half 8 (liever half 8 ). Ze drinkt gewoon lekker aan de borst en kan sinds kort ook heel goed zelf uit de tuitbeker drinken. Ze vindt het leuk en water lekker. Da's fijn, zeker op (op)pa(s)dagen. Hoewel ze dinsdag en vrijdag bijna 100 ml heeft gedronken uit de fles! Nieuwe favoriet: boterham met pindakaas, pasta, pruim en druiven. Bijna alle groenten nog altijd superlekker. Yoghurt is weer een beetje uit de gratie ... (en mama's melk nog altijd errug lekker )