Hallo allemaal! Wat leuk om met anderen over borstvoeding te kunnen praten. Ik ben een trotse mama van 2 zoontjes en geeft ook Borstvoeding! Mijn oudste heb ik meer dan 1 jaar en een maand gevoed en ik geef mijn jongste zoontje nu meer dan 6 maand borstvoeding. Het gaat super en hoop dat ik het nu weer net zo lang mag doen als bij de oudste. Ik krijg overal de vraag...''geef je nog bv?''....en dan antwoord ik vol trots ''jaa''... Maar ik merk wel dat mensen even verbaast kijken als ik dan ja zeg... Meer om het feit denk ik dat ze het niet vaak horen dat er nog zo lang bv gegeven word. Ik vind het heel normaal om zo lang mogelijk door te blijven gaan..waarom zou je stoppen als het zo goed gaat... Ik blijf er gewoon mee door gaan tot dat ons kleine kereltje zelf aangeeft dat het genoeg is!
Welkom mama84 ... super he die BV. Moest wel even goed kijken ... zelfde avatar als Jingles Ben je al begonnen met bijvoeden? Gaat dat goed?
Hoi Hoi Salapio Ja ik vind het echt geweldig om BV te geven! Bijvoeden doe ik nu sinds dat hij 6 maand is en het gaat super goed! Maar hij blijft de BV nog het lekkers vinden Ja idd zie ik nu ja dat ik het zelfde plaatje heb als Jingles...Ik heb hem voor een tijdje terug hier bij iemand op Zp zien staan en dacht meteen...die vind ik leuk Je herkend ons dan alleen via de banners
hey hallo! Ik lees goed nieuws voor Snoopy!Fijn voor je, ikzelf was er wat minder blij mee, maar ik zit in een heel ander pakket natuurlijk... Nu maar hopen dat het snel raak mag zijn en het liefst zonder ziekenhuis inderdaad! Sembo, hier ook af en toe last van verlatingsangst hoor. Ook hebben we van de week echt super goed van het 8 1/2 maand sprongetje mogen genieten. Soms ineens hard gaan huilen om helemaal "niets"... naja het gaat nu wel weer wat beter. Hier wordt flink gegeten, 3 voedingen en een nachtvoeding. En flink veel fruit, kwart boterham, liga met roosvicee en een flinke avondmaaltijd met joghurt toe!
Hoi mama84; welkom hier. En leuk om te lezen dat je nog zo geniet van het geven van borstvoeding. Bij je eerste kindje heb je ook lekker lang BV gegeven, leuk joh! Jingels: zwaai terug Salapio: haha het is ook niet mijn keuze hoor om tot 4 uu 's nachts leuk met Sem bezig te zijn. Maar hij wil dan gewoon niet in zijn bedje liggen, het is gillen en krijsen en het houdt echt niet op als we hem laten liggen. Hij is normaal niet zo (slaapt altijd minimaal 12 uur achter elkaar door) dus hij zal het nu wel nodig hebben die aandacht. Tuurlijk vind ik het niet leuk en denk ik vaak: HUH ga nou eens slapen, doe eens normaal! Maar ik ga ervan uit dat het een keer overgaat, zo dat hoop ik maar haha dit is echt niet vol te houden anders. Maar vannacht ging het beter: hij heeft geslapen van 02:15 uur tot 09:30 uur. Hij ligt nu net te slapen dus we zijn benieuwd hoe het vannacht gaat. Leuk om te lezen dat het lekker gaat met het eten van Mirre én dat ze lekker doorslaapt natuurlijk. Lief gezicht he als ze zelfstandig uit de tuitebeker drinkt?! Snoopy: leuk dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad, klinkt lekker postitief allemaal. En natuurlijk ook erg fijn voor je dat je menstruatie op gang is gekomen. '' Succes met het Gewone Leven weer' Geniet er wel lekker van. Appelsientje: lekker dat je kindje zo goed eet joh! Sem eet ook nog steeds goed en de BV daar geniet hij ook nog steeds van. En zeker in deze periode als hij wat angstig is af en toe dan wordt hij helemaal rustig van de borst. Ik blijf er van genieten, en hij ook
Sembo, mooi he dat ze zo veel rust en veiligheid kunnen vinden aan mama's borst ... Hopelijk gaat Sem weer lekker slapen, 12u achtereen . En ik laat Mirre ook niet alleen huilen (niet lang in ieder geval ), maar gelukkig viel ze dus wel in slaap als ik er naast zat (ook niet altijd het geval). *** Mirre heeft wéér doorgeslapen . Ik ben daar zo trots op. Het is echt ook iets dat natuurlijk zo is gegaan. Zonder pap (hadden we heus wel geprobeerd denk ik als ze de fles had gepakt ), zonder speen, zonder laten huilen (soms wel eventjes laten mekkeren hoor) ... kortom ... Mirre slaapt door en dat is precies op het moment dat zij eraan toe is/was. En al waren dr ouders er al wat langer aan toe (hihi) ... ik ben supertrots (en mn man ook trouwens, die zei vanochtend nog dat er precies is gebeurd wat ik altijd heb gezegd: 'Als we mazzel hebben, dan komt het vanzelf' ... ik heb hier ook niet altijd in geloofd hoor ). *Mirre is nu trouwens niet echt in dr hum, meestal zit ze 's ochtend heel lief alleen te spelen. Nu wil ze steeds staan en 'stappen' maar dat lukt haar nog niet alleen, dus gefrustreerd ... totdat ze weer is afgeleid door een interessante knoest in onze houten vloer of de schaapjes bij ons achter op de dijk .... oooooooh ik ben zo verliefd op mn meissie*
Ja Salapio: echte Liefde he {|= smelt smelt..... Lekker dat ze heeft doorgeslapen, kan me zooooooo goed voorstellen dat jij en je man daar errug van genieten. Tuurlijk komt het allemaal een keer goed! Sem heeft vannacht trouwens ook de hele nacht doorgeslapen, mmm. Kan ook bijna niet anders haha hij had een boel slaap in te halen.
Hallo! Lange tijd niets geschreven (druk druk druk)...Inmiddels een magische grens (6 maand) gepasseerd, gisteren! Alleen, ik twijfel soms, afbouwen, niet afbouwen....iemand nog zinnige opmerkingen?
ja ach, de ene dag denk ik, afbouwen, de hormonen weer goed op regel, wat meer naar de aanbevolgen 4 voedingen toe en zo. De andere dag (vooral avond en nacht) denk ik "het is ook wel erg makkelijk zo'....lastig he? Met marc gaat het trouwens prima, hij tijgert en tandje 6 is onderweg. Mama's bink
Nathalie: Het zit jou ook echt niet mee hè... Ik hoop echt dat het het je snel voor de wind zal gaan en alles gesmeerd loopt met de gezondheid van jou (ik las in een ander topic van je AB) en van je kids. BV/FV: Tessa drinkt het gelukkig allebei uit de fles. FV alleen krijgt ze eigenlijk nooit. Als ik op de dagen dat ik werk te weinig heb gekolft dan vul ik het aan met FV als ze naar het kdv moet. Speen/fles maakt ook niet uit. Meestal drinkt ze uit een avent fles, maar soms ook uit een medela flesje met speen. Ligt een beetje aan de situatie. Hoe zit dat eigenlijk met de FV? Ik heb nu van die kant en klare pakjes nurtilon. Ik neem dan de opvolgmelk. Nr. 2 dus. Maar kan dat wel? Of kan ik beter 1 nemen? Salapio: Mirre eindelijk doorslapen ja? Heerlijk is dat hè... Kun je zelf echt van bijkomen. [quote bolbuikje]@ Boney, Alles goed daar? Hoe is het nu met je productie savonds? Misschien 3-4 keer aanleggen dat daarmee je productie omhoog gaat? Of vind je het wel best zo met de papfles? Dan is het ook prima natuurlijk! Hoe is het met het doorslapen? Bij 1 nachtje gebleven? Of toch meer nachtjes door kunnen slapen?[/quote] Tis al even geleden dat ik hier online ben geweest volgens mij. Het doorslapen gaat best wel redelijk. En de pap ben ik mee gestopt. Daar ging ze iig niet langer op slapen. Snoopy: Ongi! Voor jou fijn als ik het zo lees (ik ken jou situatie niet zo goed) En begrijp ook dat je bezig bent met zwanger worden. Ik hoop dat het snel 'natuurlijk' lukt. En fijn ook dat je vak zo geslaagd is. Kun je dr weer ff tegen. Mama1984: Welkom hier. Weer een ethousiasteling! Leuk om te lezen. Beccaatje: Waarom afbouwen? ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Hier gaat het best wel goed. 's Avonds nog steeds weinig voeding, maar blijkbaar vind Tessa het toch genoeg, want de laatste dagen slaapt ze door! Vaak 's nachts 1x wakker, maar dan ga ik er heen, speentje er in en dan slaapt ze weer verder. Gelukkig maar. Ik neem me altijd voor: Ik ga 2x en komt ze daarna weer dan mag ze de 3e keer drinken. Ben zo bang dat ze went aan het 's nachts drinken. Maar een 3e keer komt er dus niet. Dus ik denk ook niet dat het honger is 's nachts. Verder heeft Tessa een blaasontsteking. Ze had al langere tijd steeds wat verhoging en af en toe vond ik de luier stinken. Dus naar de HA geweest. (afgelopen donderdag) Urine opgevangen en die was overduidelijk positief! We hoefden niet gelijk te starten met AB. Pas als ze ziek werd of als ze koorts ging krijgen. Vrijdag liep de temp opeens snel op. Dus de HA gebeld en ze moest gelijk beginnen met een kuur. Donderdag was de urine al naar het lab gegaan om het daar op kweek te zetten. Daar is de uitslag nog niet van binnen. Als die uitslag binnen is dan weten we ook of dit de goede kuur is voor de bacterie. Zo niet, dan krijgt ze nog een andere kuur. Verder gaat het Rapley-en erg goed. Ze vind alles lekker en eet echt met smaak. Zo leuk om te zien. Ook krijgt ze best al veel binnen. De techtniek heeft ze goed onder de knie. We hebben een paar x 's avonds pap gegeven in de hoop dat ze door zou slapen. Dat was niet het geval. We zijn daar dus mee gestopt. En nu zonder pap gaat het dus opeens goed. Ze krijgt nu 's morgens alleen maar BV. Dan heb ik ook meer dan genoeg. Zit dan ook echt vol. Dan tussen de middag een boterhammetje met beetje boter. Om ong. 15u fruit. Ik heb alleen nog maar peer gegeven. 1x appel gegeven, maar daar had ze erg last van. Nu heeft ze natuurlijk altijd al veel gespuugd en maaguur gehad dus met fruit ben ik nog voorzichtig. En dan eet ze 's avonds met ons mee. Prachtig vind ze het. Met papa en mama aan tafel en dan lekker zelf eten. En ik moet zeggen dat ik dat Rapley errug makkelijk vind. Gisteren hadden we bloemkool en dat had ik beetje te zacht gekookt. Ze kon het dus moeilijk zelf pakken. Ik heb het toen geprakt met een aardappel en met een lepeltje gegeven. Voor het eerst met een lepel eten. Ook dat ging goed, maar mijn eten werd koud En als ze het zelf doet hoeven we alleen maar op te letten en kunnen we zelf ook gewoon lekker eten. Ik ga nu snel aankleden. Tessa is naar het kdv vandaag. Gaat altijd op dinsdag. Ben gewoon thuis vandaag, maar ik moet met de kat naar de dierenarts voor de jaarlijkse checkup. Is wel handiger zonder beeb. Ga ze daarna weer lekker ophalen. Fijne dag allemaal.
Ha ha, ja, da's natuurlijk ook nog een optie. Maar ja, ik zou eerst maar 3 maand doen, dan overdag afbouwen. Inmiddels is het dus al 6 maand en ik geloof dat ook manlief verwacht dat er afgebouwd wordt.... Ik moet wel zeggen dat ik het kolven wel een beetje zat ben, dus misschien de overdagvoedingen maar gaan afbouwen....
Becaatje, toen ik begon met BV geven wilde ik persé 6 maanden volledige BV geven. Daarna zou ik het wel bekijken hoe of wat. Bij de zes maanden was ik er nog niet aan toe om te stoppen, en Sem al helemaal niet. Ok, dan zie ik het wel bij de 9 maanden hoe het loopt. Precies hetzelfde verhaal eigenlijk. Sem en ik vinden het allebei nog erg fijn. Wat ik bedoel te zeggen is dat je er zelf wel helemaal achter moet staan om te stoppen. Ok dat je het afkolven helemaal zat bent kan ik me ook voorstellen hoor. Lastig he keuzes maken, haha. Boney, hoe gaat het nu met Tessa? Ahgossie zo'n kleine meid een blaasontsteking. Is de uitslag al binnen van het lab? Rapley gaat goed: leuk joh! Ik zie af en toe foto's voorbij komen in het rapley topic: errug leuk om te zien. Sem is gelukkig niet meer de hele nacht wakker geweest de afgelopen drie dagen. Hij wordt wel wakker, huilt dan erg hard maar als ik hem dan even getroost heb dan gaat hij weer lekker slapen. Hij is druk, druk, druk bezig met van alles in huis. Als je 'even 'niet oplet dan liggen al mijn boeken uit de boekenkast weer op de grond, of de prullenbak in de studeerkamer ligt weer om. Hij wil alleen maar staan aan de bank, box etcetera maar daar hoort ook bij dat hij dan nog wel eens omvalt . Ja groot worden gaat echt met vallen en opstaan..............................
Kinderarts heeft net gebeld. Het is niet goed Justin heeft een zeer vergroot nierbekken en moet zsm onderzocht worden dmv een mictiecystogram Ben er helemaal kapot van
Hé getver nathalie. Dat is niet zo'n fijn onderzoek. Aggossie. Arm ventje... Wat kan de oorzaak/gevolg zijn van een vergroot nierbekken bij zo'n kleintje? Jeetje meid dat is echt schrikken zeg. Sterkte ermee. Wanneer moet je? Of hoor je dat nog.
Ben net gebeld en we moeten 10 Oktober. Wat de consequenties en oorzaak zijn weet ik niet. Weet momenteel even niets meer nu,ben helemaal leeg Is inderdaad een rotonderzoek,bij Max destijds is het helemaal fout gelopen dat onderzoek en ging met een kapot piemeltje daar weg
Ach jeetje Nathalie, wat een klotenieuws! Mictie is dat onderzoek waar ze vloeistof in zijn blaas laten lopen dmv katheter om te kijken of er reflux van de blaas is? Voor jongetjes helemaal naar, want zo klein jochie een katether inbrengen is niet niks. Ik heb zelf alle nieronderzoeken gehad, waaronder mictiecystogram, renogram, cystoscopie, ct-scan echo's etc. omdat ik - na wat verhoogde nierwaarden in mijn bloed - bleek dat mijn ene nier helemaal niet meer werkte. Dat kwam door een vernauwing in mijn urether (buisje tussen nier en blaas), waardoor waarschijnlijk vanaf mijn geboorte tot 6 jaar door jarenlang nierstuwing mijn nier langzaam kapot is gegaan. Mijn nierbekken was 15 breder dan eigenlijk hoort en al het weefsle was weg waardoor mijn nier gewoon een zak water was met een dun wandje. Was mijn moeder nou maar naar de arts geweest toen ik maanden klaagde over buikpijn (maar iedereen dacht dat ik aandacht vroeg omdat mijn vader net overleden was). Uiteindelijk is mijn nier november 2006 verwijderd. Sorry, ik betrek het teveel op mijzelf. Maar ik herken zoveel en ik ben aan de ene kant ook blij dat ze dit zo vroeg ontdekt hebben en dat je bent blijven vragen, zo heb je gezorgd dat zijn nier bespaard blijft. Super intiutief! Anyway, als je vragen hebt over bepaalde nieronderzoeken, dan kan je me altijd pb'en. Er is ook een forum voor nierpatiënten waar ook veel ouders van kinderen met nierproblemen posten. Ik zal het eens even opzoeken. edit: gevonden http://www.nvn.nl/forum/
Wat lief van je meis. Ja die mictiecystogram is zo vervelend. Max moest dat toen ook en dat ging helemaal mis Hij was toen 4 maanden en ze hadden een veel te grote slang gebruikt. De kinderarts had het erover dat er bij Justin ook waarschijnlijk een vernauwing zat en dat ze dat konden zien met die mictiecystogram En dan kijken wat er verder moet gebeuren. Voel me aardig klote Het houdt gewoon niet op hier