Nathalie, nouja onzeker word ik vooral van die medicijnen. Maar ze hebben me verzekerd dat ik het gewoon kan gebruiken. Bloedprikken doen we elke week, al vanaf juli . Maar ze hebben geen idee waar het van zou kunnen zijn. Vandaar uit voorzorg die AB. Maar ik ga weer naar mn bed toe, heb het weer helemaal gehad! Kom morgen of misschien later vanavond nog wel even kijken hier! Justin nog lekker aan het slapen? Dank je voor de knuffel! Lief! Knuffel terug he meid!
HA gisteren over Mirre haar stabiele gewicht: Nu niet erg, maar als het blijft moet je misschien stoppen met BV (origineel he). Maar goed ... tis ook een antroposoof en die vinden dat 9 maanden eigenlijk wel de max is als het gaat om BV ... nou ja mag ie vinden ... ik niet (mn man werd meteen vrolijk en wilde zich bijna 'bekeren' tot de antroposofie) Ik zei tegen de HA, ik hoop dat Mirre zelf beslist dat ze genoeg heeft van de BV. Hij zei dat ik dat op mn buik kon schrijven (wel wat netter hoor). Waarop ik zei 'We zullen zien'. Toen moest ie lachen. Was best gezellig dus Mirre heeft iets nieuws ontdekt: 'ik kan ook eten eerst kauwen en dan uitspugen' Gaat lekker dus hier met het eten
En natuurlijk al het eten op de grond gooien ... dus Mirre mag nu op de grond eten (scheelt mij weer oprapen) ... en smijt nu dus dr stukje brood/appel door de kamer (vast pedagogisch zeer onverantwoord)
Hanneke, beterschap! Nathalie, ik denk ook niet dat stoppen een oplossing is. Niet gek dat je moe/ziekig wordt van alle zorgen en 'gewoon' 4 kinderen! Dikke knuf voor jou en natuurlijk ook voor Justin!
Nathalie, hoe gaat het nu met de oren van Justin? Ik hoop voor hem, voor jullie dat hij even lekker heeft kunnen slapen. En hoe gaat het met jou?Heb met je/jullie te doen! Maar je doet het ontzettend goed hoor. Bolbuikje, er zijn echt geen spekjes te zien. Je buik ziet er goed uit joh! En dat meen ik voor de volle honderd procent!!!!! Salapio, haha je man wilde zich meteen bekeren tot de antroposofie. Ik heb ook precies hetzelfde: ik hoop zo dat sem op een gegeven momnet aangeeft dat hij geen BV meer wil. Lekker positief is jullie huisarts haha. Mijn zusje en ik gaven allebei om en nabij de 11 maanden aan geen BV meer te willen, dus het gebeurt heus wel eens meneer de huisarts (of mevrouw) Ik moest ook een keer extra terugkomen omdat het gewicht van Sem redelijk stabiel was gebleven (twee maanden geleden) maar daarna steeg de lijn weer gewoon en ik deed alles nog hetzelfde. Komt allemaal ook goed met Mirre en als ik zo lees wat ze eet/drinkt: erg goed toch! Maar dan moet ze het niet uitspugen natuurlijk, gewoon kauwen en doorslikken!
Justin heeft heel goed geslapen. Hij lag er zo rond 19.00 uur in en vanmorgen werd hij om half 8 wakker. Zijn oogjes staan ook al een stuk beter,alleen een hele lichte luier vanmorgen. Hij heeft gisteren natuurlijk ook niet veel willen drinken,even in de gaten houden dus.
He meiden, Ik heb even bijgelezen hoor, sorry voor wie ik vergeet... Nathalie, wat een rotnieuws over Justin, hopelijk gaan alle onderzoeken goed en valt het allemaal. Maar het valt allemaal al niet mee zeg... kan me voorstellen dat je er af en toe doorheen zit, maar je doet het super! Geweldige foto's ook trouwens! Jammer Geke dat de borstvoeding gestopt is, maar wel lekker lang gegeven toch! En verhuizen en verbouwen, spannend hoor allemaal, leuk! Hanneke, leuk zeg, dat kruipen en staan van Ruben en Malou! En morgen alweer 1 jaar! Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben! Salapio, geweldig dat Mirre doorslaapt! (meestal ) Heerlijk is dat he, wij zijn echt verwend met Eva, als ze 's nachts al wakker wordt gaat ze gewoon weer lekker slapen. Lotte, nog gefeliciteerd met je verjaadag! (beetje laat ) Esther en Appelsientje dus ook op vakantie geweest en het ook leuk gehad en lekker uitgerust! Sembo, Sem dus een beetje gespookt ook, maar gelukkig gaat het nu weer beter. En stoppen met bv, ik wil tot een jaar nog wel aardig wat voedingen houden, want ik ben bang dat het anders teveel terugloopt. En daarna ga ik weer helemaal op verzoek voeden en dan zal er wel 1 of 2 voedingen afvallen en daarna laat ik Eva denk ik helemaal zelf afbouwen. Maar ze gaat dan ook koemelk krijgen en yoghurt, maar we zullen zien. Jingles, echte schoenen voor Jelte! Betekent dat dat hij loopt? Of bijna loopt? Tja, hier weet ik even niet hoe het gaat. Eva heeft er gister ruim een uur over gedaan 's avonds om in slaap te vallen, ze lag echt te krijsen in bed en als ik haar eruit haalde, was ze meteen vrolijk. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, na even bij mij te hebben gelegen terwijl ik naast haar bed stond. Dat is dan wel weer heel lief, want dat doet ze eigenlijk nooit. Maar ik denk dat ze nu echt aan het uitproberen is, maar ik ben altijd bang dat er wel wat is. En nu ook, ze is echt overstuur, ik pakte haar net eruit (ze stond weer eens in bed), toen bleef ze huilen en wilde toen weer bij me 'klimmen', om zo bij haar lamp te kunnen . Ik legde haar op het aankleedkussen en ze begon weer heel hard te huilen. Ze is wel wat verkouden, maar zo te zien geen ooronsteking. Ik zag wel de contouren van een kies en het is wat dikker, maar ik denk ook niet dat dat het is. En vanochtend ging het slapen wel meteen goed. Ik merk de laatste dagen ook dat ze anders is, zich weer meer bewust van dingen, of in ieder geval op een andere manier. Ze barst nu ook echt in huilen uit als iets niet mag, lijkt heel zielig, maar is het natuurlijk niet (daar trappen we ook niet in ). En als ze klaar is met drinken, draait ze zich tegenwoordig van me af en zet zich dan af met haar hand op mijn borst, of soms per ongeluk mijn tepel. Dat doet flink pijn (ze gebruikt 'm dan om vast te houden en zich af te zetten) en de vorige voeding riep ik het uit van de pijn. Zij trok een pruillip en barstte in huilen uit . Maar goed, ik hoop niet dat ze te wild gaat doen en gaat bijten, dat heeft ze nu een paar keer wel voorzichtig geprobeerd. Ik vind het wel lastig, want soms denk ik dat ze nog even wat wil drinken, maar dan vindt ze de tepel alleen maar interessant en gaat dan bijten, of knijpen (ze is heel snel... ze doet het voor ik er erg in heb). Ze is nu stil, ik heb haar zo ongeveer huilend in bed gelegd net, maar nu is ze een beetje aan het kletsen. Ik vind het lastig hoor, ik snap even helemaal niets meer van haar. Zou ook wel een soort van sprongetje kunnen zijn, een verlate 18,5 maand sprong... Ze wil ook wel de hele tijd bij me zijn, als ik richting box loop strekt ze haar armpjes naar me uit. Maar als ik haar dan oppak, wil ze eigenlijk weer weg om te spelen. Ze weet het zelf ook allemaal even niet denk ik . Liefs, Snoopy
Oh heel herkenbaar Snooopy! Rond de 9 maanden hebben ze de 1e verlatingsangst periode.Jelte had er behoorlijk last van, kwam toen ook weer veel 's nachts. Nu hebben we hetzelfde alleen nu wil meneer niet in zijn eigen bed in slaap vallen...... ach ja zo blijven we bezig he...
Ik vind je verhaal ook erg herkenbaar Snoopy (al gaat het slapen juist wonderbaarlijk goed hier ... ze valt echt probleemloos is slaap *klopt af op houten tafel*)
Ik ben nu weer het hele gebeuren aan het uitkoken ... Moet dat echt nog iedere keer? Ben het zooooo zat (overdrijven is ook een vak)
Fijn dat het herkenbaar klinkt! Ik word er zoooooooooooo onzeker van! Vanmiddag wilde ze uiteindelijk niet gaan slapen... daarna nog van slag. Ik legde haar op het aankleedkussen, ging ze weer huilen. Ze ging weer lachen toen ik ging zingen . Ze had haar favo badeendje vast, ze liet 'm vallen, ging ze weer huilen. Zooo zielig . En eenmaal beneden, ik zet haar altijd staand in de box neer en ga mijn gang en zij ook, maar ging ze ook weer huilen. Na een half uurtje ofzo was het wel weer wat beter, maar ze is toch wel een beetje huilerig, maar ze zal inmiddels ook wel wat keelpijn hebben . Vanavond als een blok in slaap gevallen aan de borst, zonder haar ogen open te doen heb ik haar in bed gelegd. Na een half uur huilend wakker, uit bed even getroost en heeft ze lekker even bij me gelegen, bij het in bed leggen weer hartverscheurend huilen, maar snel gaan slapen. Pfffffffff... heel normaal blijkbaar op deze leeftijd, maar de gevoelens van een paar maanden terug toen ze ook zo huilde bij het slapen gaan kwamen weer helemaal terug, maar omdat het zo lang zo goed ging, is het zo verwarrend! En voor haar blijkbaar nog meer... Gelukkig is het bij haar als ze eenmaal slaapt wel goed. Gisteravond toen ik naar bed ging hoorde ik dat ze wakker was (ik weet precies hoe ze er dan bijligt door haar geluidjes ), maar ze ging gewoon weer slapen. Troostvoeden doe ik eigenlijk niet meer, is al een tijdje niet nodig meer en nu ook niet denk ik, Eva is het ook niet meer gewend. Ik ben bang dat als ik het nu zou doen, ze gaat bijten. Salapio, ik moet ook nog uitkoken . Liefs, Snoopy
@Salapio: ik heb uitgekookt totdat ik met kolven stopte. Zelf weet ik eigenlijk ook niet of dat nog nodig was. Ik kookte de kolf en toebehoren 1x per dag uit in water met azijn. @Snoopy: Jelte loopt nog niet los,maar wel langs alles wat hij vast kan pakken zeg maar.... net een spinnetje langs de muur af en toe... Achter de loopkar met blokken loopt hij wel..totdat hij tegen mama's meubelen aanbotst...
uitkoken doe ik al een hele tijd niet meer. Vanaf een maand of 4 gaat het alleen de vaatwasser in en klaar. Ik ben trouwens aan het afbouwen. De voeding van 11 uur in de ochtend doe ik niet meer, nu al 3 dagen. Ik bikkel
Ik kook alles nog uit en blijf dat doen tot ik niet meer kolf. Ik weet niet of het nog wel echt nodig is, maar voor de zekerheid liever wel dan niet. Jingles, dus wel lekker aan de wandel, is ook veel makkelijker natuurlijk als je wat houvast hebt . Eva vergeet regelmatig dat ze die houvast nodig heeft . Beccaatje, ik ben even kwijt waarom je ging afbouwen (ik heb het gelezen, maar mijn geheugen laat me regelmatig behoorlijk in de steek ). Maar doen waar jij je goed bij voelt hoor! Hier gaat het iets beter met de verlatingsangst, vanavond weer huilen, maar ik ben er snel naartoe gegaan, even eruit, aai over bol en weer terug in bed en toen ging ze snel slapen. Gister toch wat te lang laten huilen denk ik . Het was ook zo verwarrend . Esther, zat net nog op het foto-topic naar je avatar te kijken en zag opeens op de achtergrond mijn tas en flesje water . Liefs, Snoopy
And the story goes on and on......... Mama is net bij de HAP geweest en zit tegen een longontsteking aan. Heeft een AB kuur en moest eigenlijk ook prednison hebben,maar dat wilde de arts liever niet met de borstvoeding.
Ha Snoopy, leuk dat je weer terug bent Maareh, heeft Eva een megasprong gemaakt?! Als ze nu last heeft van een verlate 18,5 (!) maandsprong Pittige periode zo voor je. Heb je al een besluit genomen over je werksituatie? (Of heb ik daar overheen gelezen?....Mijn laptop is vorige week overleden en ik heb nu een nieuwe ) Jingels ook al lekker bezig met een spookje, lees ik. Nathalie, waarom is de combi prednison/bv niet goed? Prednison is toch sowieso een zwaar midden en dan is het 'soort' voeding (bv/kv) toch niet zo van belang (alhoewel de voorkeur naar mijn idee toch altijd naar bv uitgaat?!) Of snap ik het nou helemaal verkeerd? Hier gaat het nog steeds prima, zowel met de BV als met Vincent in het algemeen. Wel erg druk met de zaak. Moet meer gaan werken en dat voelt wat dubbel. Ik doe het graag, want ik heb echt de leukste 'baan' van de wereld. Maar ik wilde eigenlijk wachten met meer werken tot Vincent een dagje in de week naar pz zou gaan. Nu gaat hij vanaf half okt 1,5 dag in de week naar een kdv. Gelukkig was er nog plek op zo'n korte termijn.
Barbabintje:Weet het niet precies eigenlijk,hij zei alleen dat hij liever geen prednison gaf omdat ik BV geef. Hij wilde het alleen bij amoxicilline houden.