Dank je wel Paprika! Doet me goed. Ik ben gestopt omdat t mij teveel werd.. Ik had op mijn werk ook niet echt n privéplek en ik kon ook vaak de helft weggooien omdat Justin niet goed eet (zie heel veel andere topics van mij) dus ik had al minder motivatie om door te gaan..
Jaja t was zaterdag. Tja wat zal ik zeggen... viel me nog best mee. Ze was duidelijk wel zwaar gegeneert toen ik me instaleerde om ff te voeden (lekker buiten op het terras in het zonnetje) en is toen gauw ergens anders gaan zitten. Verder heb ik alleen de opmerking gekregen dat het wel een hoop gedoe is en dat ik er de tijd voor heb om steeds te voeden aangezien ik niet buitenshuis werk... Toevallig wou hij daar nogal vaak drinken omdat als hij dronk hij snel afgeleid was door spelende kids, normaal valt het allemaal reuze mee dus heb dr maar laten kletsen... Heb alleen een opm. gemaakt toen ze haar fles moest klaarmaken en ze die ff moest gaan schoonmaken binnen enzo. Heb dus quasi onschuldig gevraagd of ze het niet vervelend vond elke keer dat gesleep met 2 verschillende temp. water en poeder ed. Maar daar kreeg ik geen antw. op. Bijvoeden gaat redelijk... hij eet er van maar nog niet van harte. Tot nu toe zijn banaan en bloemkool favoriet bij de rest trekt hij vieze gezichten maar zet dapper door. Wel een gedoe hoor... alleen bv is toch makkelijker vind ik.
Hahaha, die opmerking zal ze heus wel gevoeld hebben denk ik. En kan me voorstellen dat hij onrustig dronk hoor met al die kinderen om hem heen, ik kan thuis niet eens meer beneden voeden omdat ze zo afgeleid is, zelfs niet als ik alleen ben. Ik heb geen voortuin en de mensen lopen dus langs het raam over de stoep en ze laat echt steeds los dan. Zit al twee weken haast elke voeding op bed met der, vraag me af of ik daar nog wel vanaf kom of dat ze daar straks zo aan gewend is dat ze dan juist niet meer beneden gevoed kan worden... Wat leuk dat het bijvoeden goed gaat, als ik zo lees doet hij het erg goed vind ik! Je bent tenslotte nog maar net bezig. En natuurlijk is alleen bv makkelijker, en veel gezelliger ! Jij gaf toch ook hele stukken, of prak/pureer je nog? En hoelang na de voeding bied je dat aan dan?
http://www.umaghetzeggen.nl/ SIRE bestaat 40 jaar. Zeg wat jij belangrijk vindt. Zorg daarna voor de meeste steun en wij maken er een spotje van. Er is al een onderwerp over borstvoeding. Allemaal even stemmen dames
@Nemo: Ik heb gelijk maar even gestemd en de link doorgestuurd naar wat mensen @zeeuwsmeisje: Nou zeg, ze deed wel precies wat je had gedacht, jammer hoor. Haha, je opmerking kwam vast binnen Ik heb voor Sven vandaag pasta gemaakt (fussoli -o.i.d.- met tomaat en courgette). Hij heeft gesmuld niet normaal. Hij zat helemaal onder maar het was een prachtig gezicht. Sven heeft ook zo z'n voorkeur hoor, bloemkool vindt hij juist niet zo lekker. Het lijkt wel of hij elke keer weer aan de smaak moet wennen, de tweede dag gaat het dan weer wat beter. Banaan is hier ook favoriet
@ nemo, wilde ik het hier net komen vertellen van die campgne om op te stemmen. Hij staat al op nummer 8! Ik hoop dat er een campagne komt, al was het alleen om te zien hoe ze bv positief in beeld gaan brengen.
Ah, eindelijk een onderwerp, waar ze al veel eerder aandacht hadden moeten besteden. Ik heb ook gestemd. @Kathy: hoe gaat het nu met je?
Zag dat de promotie goed werkt, het staat al 3e, maar ja, ik denk niet dat ze op kunnen tegen Geenstijl.nl met hun boterhammenworst-actie
ik heb ook net gestemd. Hopen dat er meer stemmen komen! Kathy en Jingels hoe gaat het met kolven? Ik heb vandaag de medela swing aangeschaft, hiervoor had ik mini elektric. Dat ding maakte veel lawaai en mijn tsr kwam pas na 15 minuten. Bij swing heb ik binnen 2 minuten tsr gehad. Ik geloofde mijn ogen niet Mijn zoontje drinkt nog steeds niet rechtstreeks uit de borst als hij klaarwakker is. Volgens mij komt het ook niet meer goed, maar ik blijf het elke keer weer proberen. Gelukkig gaat het met de fles (met afgekolfde moedermelk erin) wat beter . Ongeveer om de 3 uur drinkt hij 90 cc en 's nachts zit er 5 a 6 uur tussen. Dat is toch netjes, of moet hij meer hebben?
De borstontsteking heb ik helemaal geen last meer van. :-D Wat het kolven betreft, blijf ik rond de 50cc draaien, maar probeer me er zo weinig mogelijk druk in te maken, want dit helpt ook niet. Heb het gevoel dat ik soms geen toeschietreflex heb. De ene keer is het er binnen een paar minuten en andere keren, mag ik zo lang kolven als ik wil en krijg ik er geen. Leander heeft de laatste dagen enorm veel last van krampjes. Iemand enig idee wat ik ertegen kan doen. Ik drink nu dagelijks venkelthee. Zijn er nog dingen die ik kan doen? Ik drink niets meer van frisdrank met uitzondering van water. Ik probeer ook zoveel mogelijk te leten op wat ik eet. Maar ik heb het gevoel dat de krampjes alleen maar erger worden. Zijn er nog andere redenen waarom onze jongen krampjes kan hebben? Iemand enig idee?
Hallo, mag ik me aansluiten bij jullie? Het linkje bovenin van SIRE heb ik trouwens vandaag bij ZWANGERSCHAP geplaatst. Ik vrees dat het geen succes gaat worden 8) Ik zal me even voorstellen: Ik ben moeder van 4, bijna 5, en geef mijn jongste zoon van 10 maanden nog steeds BV. Mijn andere kinderen heb ik ieder 2 jaar gevoed. Ik ga me even inlezen hier
@Kathy: bij Jelte hielp de cinababy van VSM redelijk goed. Krampjes namen vanaf een week of 8 af. Met een week of 11 had hij er eigenlijk geen last meer van. Ook deed ik een warme packing op zijn buik, dit hielp ook goed. Als je denkt dat je toeschietreflex niet goed is kan je via je HA een neusspray vragen in Nederland heet dat Syntocinon, ik weet niet of het in Belgie hetzelfde heet. Het gaat in ieder geval om een neusspray waar de stof oxytocine inzit. Aangezien de darmen nog niet uitgerijpt zijn, heeft iedere baby in meerdere of mindere mate last van krampjes. Troost je , met KV waren ze nog vele malen erger geweest. @Eko: het kolven gaat nu weer wat beter,had gisterenavond 120 ml. @Angelina: leuk dat je meekletst.
@Angelina; Zo, jij hebt er al wat jaartjes borstvoeden opzitten. Super, ik hoop dat wij de 2 jaar ook mogen gaan halen. Ik zag trouwens de reacties bij je topic voor sire, erg fijn. Ik ben het met je eens dat borstvoeding veel te weinig gepromoot wordt. @Loeki; Het onderwerp met de meeste stemmen hoeft niet het onderwerp te zijn waar ze de reclame over gaan maken. Ze gaan ook kijken of het wel écht een belangrijk en onderbelicht onderwerp is, en er moet natuurlijk wel veel steun voor zijn. Hier gaat het super, Mika heeft voor het eerst doorgeslapen gisternacht! Vannacht wel weer een voeding gehad maar dat maakt niet uit, het begint ergens op te lijken.
Dank jullie wel dames Ik wist niet van het bestaan van dit topic af, liep er toevallig tegen aan. Ik dacht dat ik ongeveer de enige was die pro BV was hier op het forum 8) Ik ben benieuwd of er nog meer reacties gaan komen in mijn topic O Ik geef mijn zoon nu 10 maanden BV, ik weet niet of ik de 2 jaar nu ga volmaken. Ik ben zwanger, en weet niet of ik wil/kan gaan tandemen. Ik heb trouwens geen ervaring met krampjes, maar heb van horen zeggen dat Cinnababy inderdaad schijnt te helpen. Succes met de krampjes Kathy, ik hoop dat het snel beter wordt. Doorslapen gebeurt hier ook nog niet. Meestal komt zoon nog voor 1 voeding. Angelina
Cinababy ken ik niet. Maar heb bij de apotheek nu babyfen gaan halen. Is ook een middel op basis van venkel. Hopelijk heeft hij er een beetje baat bij. Van die neusspray heb ik nog nooit gehoord. Zal eens zien of we hier in België iets soortgelijks hebben.
Hoi Angelina, welkom hier! Ik las bij de spelregels dat ze de eerste 5 onderwerpen goed gana bekijken op haalbaarheid, maatschappelijk nut ed. Ik heb in ieder geval gestemd. Krampjes verdwijnen geleidelijk, helemaal voorkomen kan je het niet.Wat babys erg fijn vinden is dan wat meer of langer aan de borst hangen het gaat dan niet zo zeer om de voedingswaarde maar het zuigen en de achtermelk werkt vaak pijnstillend en troostend. Het word echt beter na een week of 12. Ik kolf tegenwoordig savonds steeds meer... laatste keren om 22.30 elke keer 130ml in nog geen 10 min. Denk echt dat omdat ik practisch elke avond op hetzelfde tijdstip kolf het zo goed gaat, ik begon met 50ml per kolfbeurt. Kathy die 50 ml lijkt me wel normaal hoor... je kindje is ook nog vrij jong dus je maakt waarschijnlijk ook nog geen liters aan en daarbij is het denk ik echt een kwestie van leren-volhouden zie bovenstaand stukje over mijn ervaring. Eko, ik heb geen idee of dat genoeg is. Groeit hij goed? Plast hij goed, is hij tevreden? Zo ja dan zal het wel goed zijn lijkt me maar ik ben niet zo in to afgekolfde melk geven. Mama van Jarik (kan ff niet op dr naam komen) kan je misschien een indicatie geven hoeveel zij destijds gaf. Ik geef nu een beetje fifty-fity. Wel alles vers maar prak toch wat. Gaat hier qua vooruitgang in de ontwikkeling vanhem niet zo best. We gaan nu beginnen met onderzoeken ed. of we erachter komen waarom hij zo is als hij is. Begint nu langzaam duidelijk te worden dat dit niet oke is. De achterstand op leeftijdgenootjes wordt groter ipv kleiner. Maar dat is nogal offtopic allemaal. Hij is nu ong zoals een kind van 4 maand, das lastig om te laten rapleyen. Maar heb al ervaring met mn dochter dus vragen mag altijd. Ik heb niet echt een vast tijdstip voor de bijvoeding, meestal sochtends fruit, in de achtermiddag groente. Ik kijk gewoon waneer ik denk dat hij er behoefte aan heeft dan krijgt hij wat en de ene keer ervoor en de andere keer erna nog bv. Zit nogsteeds op 5 tot 8 voedingen dus de bv loopt gelukkig ook niet terug. Gisteren nog ff een oppepper. De kinderarts was aangenaam verrast dat hij nog bv krijgt en dan hoef ik me ook niet druk te maken van hem over bijvoeding en hoeveelheden. Volgens de kinderarts is het zeker het eerste jaar alleen voor de smaakjes, niet als maaltijd bij bv. Kan het cb hier nog wat van leren.
Goed dat ik dit topic hier zie (via berichtenhistorie Angelina gekeken... ) Ik ben mij aan het voorbereiden op de bv. Net voorlichtingsavond gehad, boek gehaald uit de bieb... je kent het wel. Maar nu weet ik waar ik straks de ervaren borstvoedingsmoeders kan vinden bij vragen!
@Nemo: Ik heb ook even gestemd! @Zeeuwsmeisje en jingles: Fijn dat het kolven nu (weer) goed verloopt. @Angelina: Welkom bij deze Topic, er is altijd ruimte voor nog meer bv ervaringen. @Appeltje: Goed dat je, jezelf goed voorbereid. Dat is echt het halve werk en ondanks dat het niet altijd even makkelijk is, ervaar ik het als een hele mooie intieme ervaring. @Kathy: Zielig he die krampjes. Veel sterkte ermee!
Hahahahaha, Appeltje das grappig hihi. Ik kom hier vandaag voor het eerst, ik kon het ook niet eerder vinden 8) . Borstvoeding is geweldig, ik zou het niet anders willen echt waar. Ik ken meiden die bewust kozen voor KV bij hun eerste beeb, en bij een tweede toch BV wilden proberen, en ook zij zeggen dat het een superervaring is. Maar ik denk echt dat er best een SIRE spotje aan gewijd mag worden. Bedankt voor het warme welkom dames