Salapio, whahaha, dat eten! Idd heel verantwoord . Ach lekker toch, als jij het prima vind dan is het toch goed! Met mes en vork eten netjes aan tafel zonder te morsen leert ze vanzelf wel een keer! Tenzij papa en mama ook op de vloer eten . Sembo, dankje! Hoe is het daar? Alles goed met dat kleine mannetje? Nathalie, het houd maar niet op he! Grrrr! Sterkte meid! Beterschap! Snoopy, je loopt wat voor, zondag is pas de grote dag, maar toch alvast bedankt! Sterkte met die kleine meid! Lijkt me niet echt heel fijn idd! Lastig hoor! Uitkoken hier ook nog elke dag, en ook nog altijd een hekel aan, zelfs sinds ik een magnetron sterilisator heb. Maarja het voelt nog altijd als nutteloze tijdverspilling! Barbabintje, Werkse! Sorry ff kort, maar toch iets !
Nathalie, het zit je ook niet mee! Sterkte hoor, hopelijk gaat het snel eens een keertje beter.... Esther, oeps, 18,5 maand, gaat wel erg snel zo, dat is niet de bedoeling! Gelukkig gaat het wel iets beter nu, Eva is nu echt een beetje zielig omdat ze (weer eens) erg verkouden is en erg hees en daardoor niet echt kan huilen. Ik heb net maar Luuf en Bisolvon gehaald en ik ben weer zoutoplossing aan het maken, ze vindt het allemaal niet leuk en lekker, maar hopelijk gaat het dan snel wat beter. We hadden al een tijdje homeopatische siroop, maar dat werkt niet echt. Werken gaat wel weer lekker en ik heb dus besloten dat ik blijf werken. Vanaf 1 oktober 3 dagen en dan 2 dagen opvang, 2 dagen mama en 1 dag papa. Hopelijk krijg ik nog eens zo'n dip.... Op m'n werk heb ik ook wat andere werkzaamheden gekregen en dat is wel leuk. Twee collega's van mij zijn namelijk zwanger en allebei uitgerekend op 13 maart . Dus er valt wel wat over te nemen. Ik weet eigenlijk niet of ik dit allemaal al een keer had geschreven, maar goed . Eva heeft het trouwens prima naar haar zin op het kdv, dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je meer gaat werken en dat Vincent naar de opvang gaat. Meestal zijn het echt de moeders die het er moeilijk mee hebben en de kindjes niet. Hanneke, oeps, te vroeg! Ik heb je een mailtje gestuurd. Ik zit een beetje te twijfelen wat ik ga doen als mijn kolrecht is afgelopen (1 oktober). Ik ga in mijn pauze kolven, ik denk rond een uur of 1. Ik zat te denken om 's ochtends rond een uur of 6 1 borst te kolven, Eva drinkt dan om 7 uur de andere en dan dus om 13 uur weer kolven en dan drinkt Eva om 18:30 weer 2 borsten. Maar ik heb net om 11:15 de voeding gegeven en mijn borst voelde nog niet vervelend (was dus gisteravond om 18:30 het laatst uit gedronken), dus dat kolven 's ochtends is misschien toch niet nodig? Ik wil wel 's avonds gaan kolven. Liefs, Snoopy
Potver%*&##$%! Heel verhaal getypt en weg is het.... Onder andere waarom je beter geen prednison kunt gebruiken bij BV. Weet niet of het in de BV komt, maar dat zal vast. En is echt troep. En een vraag voor Jingels over het uitkoken met azijn. Ook ik kook alles nog steeds uit voor elk gebruik. Ik doe het alleen met water. Maar er zit best wat aanslag in m'n flesjes. Welke verhouding doe je? En wat voor azijn gebruik je? Schoonmaak of gewone. Verder nog op wat mensen gereageerd, maar helaas.... En dat terwijl ik 9 van de 10 keer m'n bericht kopieer voor ik verzend... Nu dus niet gedaan. Dus bij deze allemaal een BIG HUG.
Boney, ik wilde je al de tip geven van het kopieren... maar dat doe je meestal al . Echt balen dat het dan altijd goed gaat, behalve als je het een keer niet doet... Ik kook ook uit met azijn, je moet gewone natuurazijn gebruiken, gewoon een scheutje in het water. Ik spoel na het uitkoken wel alles even af.
Boney, ja idd gewoon 'eetbare azijn' zegmaar, een klein scheutje in het water. En daarna gewoon even afspoelen. Ik deed het meestal met wat lauw water, anders bevries ik . En dan erna nog even na het in elkaar draaien onder de koude kraan langs en laten drogen dan de koelkast in. Snoopy, je hebt mail terug ! haha! Toch bedankt voor de felicitatie!
Boney, ik spoel het af en koud water. Ik leg het trouwens niet in de koelkast, maar gewoon op een theedoek op het aanrecht. Bedankt voor je complimentje! Hanneke, ik ben nu een mail terug aan het typen ;- ). Ik ga er hopelijk aan denken om je morgen alsnog te feliciteren! Vriendlief is dit weekend grotendeels weg, niet gezellig . Maar ik ben al naar het prijzencircus van V&D geweest en als Eva zo wakker is, even boterhammetje doen en dan boodschapjes doen. Heb ik nog nooit gedaan alleen met Eva, wel lopend naar de supermarkt en dan een paar dingetjes halen, maar ik ga nu voor de komende week halen. Zo makkelijk dat ze nu in het karretje kan! Oh ja, nog een vraagje aan de draagdoekgebruikster(s?) (Nemo ): wij hebben geprobeerd Eva op mijn rug in de draagdoek te krijgen, maar het is niet gelukt. De 2 stroken doek die over haar schouders moeten, dat lukt allemaal wel, maar Eva wurmt zich er helemaal uit zodat er dan alleen nog maar een stuk stof over haar billen zit . Nu heeft Eva ook nooit zoveel zin om stil te zitten, dus een draagdoek vindt ze sowieso misschien niet zo leuk. Want in de kinderwagen kan ze tenminste lekker schoppen en zwaaien, in een draagdoek niet. Liefs, Snoopy
Snoopy, jeetje wat knap van Eva (heb even je filmpie bekeken) Grote meid hoor! Super! Nathalie, een heeeeele dikke KNUF! Sterkte! Bolbuikje, gefeliciteerd! Met die twee kleine inmiddels grote wonders! Thijs kan nu echt super goed kruipen! Op handen en knieen en sinds donderdag kan hij ook zelf gaan zitten, tjonge gaat zo snel. Ik kolf al sinds 2 weken nog maar 1 keer op het werk. Dat gaat heel erg goed. Thijs begint nu ook echt goed de boterham te eten en s middags krijgt hij een ligaatje met roosvicee (hij wil ook geen borst meer s middags..) Zijn jullie kindjes ook zo ongeduldig wb het avond eten? Thijs weet dondersgoed wanneer het eten bijna klaar is en dan wordt hij me toch een partij ongeduldig! Als hij dan in de tripp trapp zit en slab om heeft met bordje voor zijn neus is het ineens goed... had al een keer van de week een borst aangeboden, maar nee hoor die hoeft hioj dan niet, warme hap dat wil hij! zwaai zwaai naar iedereen! zwaaai zwaai
Hûh? Doe ik het dan altijd verkeerd? Mij hebben ze verteld dat je uitgekookte flesjes en kolf in de koelkast moet bewaren . Nou dan doe ik dat ook niet meer hoor . Flesjes werd toch al de meeste tijd 'vergeten'! Haha! Snoopy, ik kijk straks even je mail, vanmorgen was ik alweer vertrokken . Hmmm een 'rustig' weekend dus voor jou, lekker shoppen met Eva . Appelsientje, dankje!
Hanneke, ze geven soms wel het advies om het in de koelkast te bewaren, maar echt nodig is het volgens mij niet, zeker als je de spullen vaak gebruikt en hoe ouder je kindje(s), hoe minder kwetsbaar ze ook zijn. Zo leuk trouwens: tijdens het boodschappen doen, kwam ik een man met zoontje tegen, hij dacht dat Eva ook niet zo oud was. Blijken ze 9 dagen te schelen, echt toevallig. Dat jongetje had ook een hele bos met haar, maar nog geen tanden (de papa zag Eva's ondertanden en werd al helemaal jaloers toen er ook nog 4 boventanden bleken te zijn ). Zo leuk ook om te zien ook hoe die kleintjes op elkaar reageren. Appelsientje, goed zeg dat Thijs zo goed kan kruipen! Eva kan het wel op bed of op gras enzo, maar niet op een gladde vloer. En toch komt ze best snel vooruit . Eva gaat ook steeds iets beter eten, maar ze drinkt daarna net zo lief ook bij mij, ze wordt helemaal vrolijk als ik vraag of ze wil drinken bij mama. Zit dan echt op en neer te wippen in haar stoel en helemaal glunderend te lachen, ze is dan zooooo blij! Hier ook een ongeduldig typje hoor. Als ik haar in de box zet en aan tafel haar brood smeer (dat kan ze dan zien), wordt ze helemaal wild en wil echt niet wachten. Dus haar brood smeer ik maar in de keuken.
@Boney: idd gewone natuurazijn. Aan de lucht laten drogen op een theedoek. Ik heb flesjes eigenlijk nooit in de koelkast gedaan.
Oke, dan gaan ze hier ook niet meer de koelkast in hoor! Heb ik weer wat meer plek . Nu was er een hele plank apart voor alleen kolf en flesjes. Leggen jullie je kolf ook niet in de koelkast? Of dat wel? Dat heeft de kraamzorg mij geleerd, uitkoken en na gebruik in een schone gestreken theedoek en in de koelkast .
Hanneke, gefeliciteerd met Ruben en Malou Eén jaar alweer! Geniet er lekker van samen met je gezin en ik hoop dat je je vandaag een beetje lekker voelt. Feliciteer je Malou en Ruben ook van mij Ik kon niet slapen, Sem ook niet. Vandaar dit 'beetje vreemde ' tijdstip. Ik denk dat hij de zesde ziekte heeft Komt allemaal goed, het is voor het eerst dat Sem ziek is (nog niet eens verkouden geweest) dus we mogen beiden niet klagen toch! Ik ga hem nu maar weer even verwennen.
RUBEN EN MALOU ... VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ALLEREERSTE VERJAARDAG! SNOOPY, hier soms ook iets te lang laten mekkeren, terwijl dan blijkt dan een snelle kus en aai goed werkt ... ach ... mama's zijn nooit te oud om te leren (hier nu ook een mekker/lief aan t spelen meisje in de box ... ze heeft nog niet besloten wat het wordt geloof ik ). Beterschap voor je verkouden meisje! Op vrijdag ben ik van 7u-17u weg van huis, ik voed Mirre voordat ik weg ga en ik kolf rond 12u ... Mirre drinkt eigenlijk geen mamamelk dan, dus het is alleen voor het in stand houden van mn productie. Ik heb eigenlijk helemaal niet overlegd met de hoge omes of dat wel mag ... zal eens een mail sturen. Op dinsdag (12-22) kolf ik meestal 2x ... Maar goed, ik werk in het onderwijs, heb ook geen vaststaande pauze's (al wordt wel verwacht dat ik tijdens werktijden op school mijn colleges voorbereid). Ik doe Mirre ook niet meer in de draagdoek. We hebben wel een rugdrager staan die we nog altijd een keer moeten uitproberen, maar dat is toch anders ... kunnen ze lekker in bewegen. NATHALIE, ooo nee zeg ... beterschap voor jou! JINGLES, wat superleuk dat Jelte de wereld staand aan het ontdekken is. ESTHER, kan me goed voorstellen dat meer werken een dubbel gevoel geeft. Maar 1,5 dag KDV is toch niet erg! Ik denk dat Mirre het heerlijk zou vinden op het KDV (maar we vinden het weer gek om daar veel geld voor te betalen terwijl dat niet nodig is). En heerlijk toch dat je de leukste baan hebt (ik vind mama de leukste 'baan', mn betaalde baan is enorm gedaald op mn prioriteitenlijstje ... doe het nog wel goed hoor en met veel plezier ... maar echt belangrijk ... neuh ) HANNEKE, wij eten eigenlijk altijd heel netjes aan tafel (hoewel ik soms mn broodje idd wel op de grond eet, lekker met de krant erbij ... uitgespreid over de vloer ) BONEY, sinds Mirre dr flesje is gaan weigeren ben ik gestopt met uitkoken met azijn (hier gewone 'eetbare' bio-azijn van de Appie) ... ik geloof niet dat het helpt. Maar dat is dus de azijn die ik gebruik . Ik schrijf mn tekst altijd in het kladblok, gaat altijd goed *klopklopklop*. Ik leg het ook niet in de koelkast maar op keukenrolpapier op het aanrecht. APPELSIENTJE, go Thijs go! Hier ook kruiper/zelf zitten ... wat zijn onze kindjes toch knap *trots* ... . Mirre is jammer genoeg zelden ongeduldig als het gaat om eten (ja mama's melk savonds voor het slapen gaan). Hoewel ze nu wel aan het aanvallen is op dr broodje tahin (vergeet bijna te kauwen en zit voor het eerst sinds tijden weer te kokken). SEMBO, beterschap voor Semmetje! *** Hier voor het eerst sinds weken weer een nachtvoeding ... Mirre heeft denk ik last van een doorkomend tandje. Droog huidje met een beetje exzeem, knalrode (bijna lichtgevend) billetjes, beetje huilerig en ze heeft een 'doorkomendtandje'-bekkie. Zielig hoor. Dus heb haar om 4u lekker verschoond (poepbroek) en gevoed. Was eigenlijk best gezellig. Ik had wel gehoopt dat ze me zou laten uitslapen tot half 9 ... maar om 7u was het weer raak helaas. Hoop wel dat het eenmalig is, was net een beetje energie aan het opdoen Verder is Mirre zo enorm lief en leuk en gezellig. Kruipt (als ze het lastig vindt worden vanwege de vloer, lekker tijgeren) de hele kamer door (moet op eens opletten waar ik loop). Ziet alles en als ze het leuk vindt wordt er gezwaait, gewezen of geklapt en van commentaar voorzien: 'oh' (met tuitmondje). Eten gaat hier redelijk. Soms eet ze veel, soms heeft ze de kolder in de kop en gooit ze de helft op de grond, werkt ze het (gekauwde) eten uit haar mond a la Kiss. Uiteraard allemaal voorzien van een heel eigenwijs en ondeugend koppie. Zo genoeg egopraat
Hanneke, gefeliciteerd met je 2 kanjers! Josine, verwen Sem maar lekker. Fijn is dat als je er zo kunt zijn voor je snoepie? Alhoewel we ze natuurlijk het liefst lekker vrolijk en gezond zien Salapio, hopen dat het tandje snel doorkomt. Hihihi ik zie het helemaal voor me dat ze als een stoere rocker duidelijk aan mama laat weten dat dit eten niet helemaal de bedoeling was Vincent klapt sinds deze week in zijn handjes. Echt heel kjoet!
@Hanneke: gefeliciteerd met je zoon en dochter, een jaar alweer! Het gaat zo hard he, voordat je het weet leent zij jouw parfum en hij Papa's overhemd Over die flesjes, ik denk dat je kraamhulp het heel goed uitgelegd heeft hoor, bij koelkast temp. is er toch een stuk minder bacteriegroei. In het prille begin deed ik de flesjes ook wel in de KK,maar na een maand of 6 ofzo ben ikermee opgehouden. Scheelt idd . een hoop ruimte Hoe gaat het nu met de BV en met mama?
Meiden, echt super bedankt! Fijn dat jullie toch aan ons gedacht hebben, ik heb namelijk geen apart topic gemaakt omdat ik niet het gevoel het dat te verdienen. Wij genieten dan nog wel altijd van de mama melk, maar echt 1 jaar borstvoeding, tja dat kan ik gewoon niet zeggen! We hebben een hele drukke dag gehad, tenminste het is op het moment al gauw druk natuurlijk! Maar vooral gezellig geweest, en die twee schatten zijn echt super verwent. Taart was niet zo heel lekker vonden ze maarja een stukje banaan gedoopt in de slagroom van de taart was wel lekker! Vanavond lekker broccolie gegeten en voor het eerst een frietje geproeft. En wie er friet bedacht heeft weten ze niet, maar friet is vies, daar word je niet blij van! Broccolie is veeeeel lekkerder! Verder natuurlijk overspoeld met cadeautjes. Maar waarom krijg je een mooie doos met een mooi gekleurd papiertje erom en moet je dan dat papier eraf scheuren? Gewoon een doos in mooi gekleurd papier is ook heel mooi, en eraf scheuren is zonde! Zelfs wat traantjes bij Ruben toen papa hem hielp iets uit te pakken! Hij wilde het gewoon in het papier laten ! Nouja we hebben een heerlijke dag gehad. Liefs, Hanneke! Heerlijke knuffel en een kusje van Malou en Ruben!
Die flesjes doe ik dus niet meer in de koelkast! Haha! Dat heb ik wel gezien nu, en de kolf? Tja dat weet ik even niet. Vind het wel een fijn gevoel dat die in de koelkast ligt. Jingels, met de borstvoeding hier nog hetzelfde, lief dat je het vraagt. Maar dus 3x1 voeding op een dag! Tenminste, bijna 3x1 voeding. Savonds en smiddags wel een voeding, maar smorgens is het echt nog te weinig voor een voeding dus dan is het gewoon wat minder gekolfde melk en een klein flesje kv erachter aan. Met mama allemaal nog hetzelfde! Verder meld ik hier eventjes in het algemeen, heb ik hier nog niet gedaan, maar ik ben volgende week een weekje weg (6 tot 13 oktober). Geen vakantie helaas, maar ik ga een weekje naar het ziekenhuis om te kijken of ik daar geholpen kan worden met mijn probleempjes van de laatste tijd! Dus even een weekje afwezig hier! En ook thuis helaas, dus alleen met bezoek uur die kleintjes, ik hoop trouwens echt dat mn productie (zoals ik het nu heb) blijft! Liefs, Hanneke!