Welkom Amom! Succes weer deze ronde (en idd veel plezier ) Velobabe en gefeli met 15m voeden! Nemo, spruw heb ik ook al aan gedacht, maar niets van te zien en Mirre drinkt ook gewoon zonder enig probleem. Bovendien heb ik nog nooit zelf een schimmelinfectie gehad, waardoor ik minder kans heb op spruw (gelukkig ) *** Hier gaat alles gewoon super ... Mirre heeft weer doorgeslapen ondanks wind en herrie op haar kamer (raam staat altijd open). En 's ochtends drinkt ze dan alsof haar leven er vanaf hangt. Wel onderbroken door geklets ... even vertellen wat ze allemaal heeft meegemaakt vannacht? Gisterenavond was ze in bed gaan zitten en keihard omgevallen tegen de spijlen. Ze valt de laatste tijd wel vaker om. En net in de box kreeg ik erg het gevoel dat ze het erom deed: zodat ik haar zou troosten, uit de box halen en lekker met haar spelen hmmm ... Nu zit ze 'alle' dvd's uit het kastje te halen en daar heeft ze echt de grootst mogelijke lol mee O ja ... gisterenavond heeft ze bij mn man een record hoeveelheid gegeten. Bijna alles op! Denk wel 3 a 4 volle opscheplepels groente en 1 opscheplepel pasta
@ Amom, Gefeliciteerd met je zwangerschap! En welkom hier! @ Velobabe, Een beetje te laat, maar 15 maanden bv, echt super! Succes met klussen! @ Lotte, Hmmm, een eigenwijs mannetje dus met dat flesje! Nouja, succes met afbouwen. En idd 9mnd bv heeft hij gekregen en die neemt niemand jullie meer af hoor! @ Salapio, Laat het je man maar niet lezen! Whahaha! Hoe is het nu met je borsten/tepels/krampjes? Dat gevoel van weer ongesteld worden had ik ook al sinds mei .en tja van ongesteld worden is nooit iets gekomen . Enne dat eten, lekker toch! Ze zou wel honger gehad hebben! Van spelen krijg je reuze honger . @ Boney, Beterschap voor Tessa, en heel veel succes bij de kinderarts! Wel fijn dat jullie lekker snel terecht kunnen. @ Nathalie, Hoe is het daar meid? Red je het allemaal nog?
Hanneke, ja heerlijk hoor dat lekkere eten. Mag ze van mij altijd wel doen . Tieten doen weer normaal. Misschien reageren ze op mn 'ik word ongesteld' waanbeelden
Hahaha! Gelukkig maar dat je geen waanbeelden meer hebt ! En dat eten is idd gewoon alleen maar goed!
@ velobabe Vond het erg lastig om mijn eisprong "te vinden" terwijl ik nog Bv gaf. Ik had er heel wat rondes opzitten en ben toen ovulatietesten gaan gebruiken en meteen raak, dus kan die erg aanraden. Succes en hopelijk ben je snel zwanger!
[quote="bolbuikje@ Nathalie, Hoe is het daar meid? Red je het allemaal nog?[/quote] Hee meis, Het gaat.........Ben nog behoorlijk grieperig en gisteren had ik koorts. Vandaag zou ik eigenlijk naar de huisarts gaan,maar heb de afspraak afgezegd,want de koorts was alweer gezakt. Hoe gaat het met jou?
nou hier zijjn het geen waanbeelden, weer voor de 2e keer ongesteld en keurig volgens cyclus! Hier kriebelt het ook wel hoor, alleen bij mijn man dus echt nog niet. Dus dan wachten we keurig af wanneer hij er ook achter staat. Ik stond vanmorgen even op de weegschaal, maar ik ben flink afgevallen, ik weeg nu 3 kilo minder dan voor de zwangerschap, voel me ineens een slanke den! Maar als de bv nou straks afgelopen is zou ik dan weer heel hard aankomen?
Dat zal wel meevallen appelsientje, toevallig weet ik uit ervaring elk pondje ( uitzondering daargelaten) gaat door het mondje
Hier ook al weer 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap . En voel me geen slanke den, maar zit wel lekker in mn vel
@ Appelsientje en Salapio, Lekker hoor wat kilotjes eraf! Ik denk niet dat je ineens aan zal komen doordat je stopt met de borstvoeding hoor, waarschijnlijk wat Jingels al zegt 'ieder pondje gaat door het mondje'. Dus gewoon gezond en met mate blijven eten, lekker bewegen en niet volproppen, dan zal het vast wel goedkomen . @ Nathalie, Gelukkig geen koorts meer, dat scheeld meid, maar dus nog wel altijd grieperig. Hier allemaal hetzelfde, temp doe ik niet meer, hoeft niet meer van de huisarts dus mee gestopt, nog wel altijd aan de medicijnen en morgen mag ik eindelijk stoppen met de AB. Heb die dan 11 dagen geslikt dus hoop dat het dan wel goed zit. Kleintjes zijn vanmorgen hier geweest, heerlijk weer! (ze zijn een paar dagen niet geweest, alleen Ruben smorgens (rond 11.00) om te drinken. Maar vanmorgen weer echt genoten. Heerlijk, maar wel druk! Hoe laten jullie kindjes trouwens merken dat ze willen drinken? Ruben is van mening dat ie echt als een achterlijke aan mijn trui moet gaan trekken en gewoon door mn trui willen aanhappen. Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk . Nouja, nu dat ik natuurlijk gewoon thuis ben vind ik het niet heeeel erg, maar toch niet leuk/fijn, maar stel dat ik ergens op visite ben . Tja, ik voel me gewoon een beetje opgelaten als ie het doet . Zelfs als ik alleen thuis ben, dus laat staan als ik ergens anders ben. Dus ja is ie de enige die dit zo doet? Of zijn er meer met die 'rare' fratsen? Ik heb al zitten denken hoe ik het hem af kan leren, dus als ie zo doet zet ik hem van mn schoot af en als ie dan naast me zit of op de grond zit, vraag ik 'wil je drinken schat?' als ie daar dan vrolijk en blij op reageert dan leg ik hem idd aan, maarja het voelt ook een beetje alsof ik hem afwijs ofzo als hij aangeeft te willen drinken en ik beantwoord zijn 'vraag' door hem weg te zetten . Tja ik weet het even niet zegmaar. En ben ook een beetje bang dat ik hierdoor afstand schep tussen ons, omdat ze natuurlijk ook zoveel weg zijn en dat ik dan straks gewoon met 2 kindjes zit die niet willen drinken (dan stop ik natuurlijk gewoon met kolven, maar ik loop veel te ver op de zaken vooruit geloof ik). Iemand een idee/tip/mening? Alles is welkom! Liefs, Hanneke.
Geen idee wat er de laatste paar dagen met Justin is Hij wil ineens geen bijvoeding meer,wil geen fruit,geen pap,geen warm. Een week geleden had hij nog maar 4 borstvoedingen ofzo en de afgelopen dagen laat hij dus de bijvoeding staan en drinkt best wel veel borstvoedingen ineens weer. Is de afgelopen 2 nachten wakker geworden en nam gretig de borst. Wil overdags niet slapen en is huilerig,wil niet op schoot,wil niet in de Maxicosi(houdt zich helemaal als een plank dan)wil niet in de box. Ik ken hem zo helemaal niet Ik zie wel witte bobbels,mischien is hij zo omdat er tandjes doorkomen,heb geen idee #-o Of hij zit in een sprongetje
@Jingels en Bolbuikje Dat klussen gaat we lukken, maar nu nog raak klussen @Amom22 Ik heb de vorige ronde, was de tweede ronde getempt. Heeft dus niet geholpen. Ga er wel mee door want toen ik het vorige keer de derde ronde deed was het raak. Bedankt voor je tip, maar ovulatietesten...hoe werkt dat dan precies? Moet ik dan elke dag testen? @Appelsientje Ik weeg nu net 55 kg. Ben aan de zwangerschap begonnen met 65. Einde zwangerschap 75 en al heel snel zat (1 week) zat ik weer op 65 en nu dus op 55. @Nathalie Het klinkt verdacht veel als een sprongetje...
Nathalie, klinkt als een fase van *groei* , letterlijk en figuurlijk. Hij weet wat hij wil, die Justin, mama's wonderdrankje!
Ik ben jaloers... Bij iedereen "vliegen" de kilo's eraf door de bv en bij mij niks.. Woog 62 toen ik net zwanger was en net nadat ik bevallen was 76 en nu nog steeds 71. En dat al een hele tijd... En eet toch echt gezond en beweeg e.d. (ik voel me dus geen slanke den maar zit wat dat betreft absoluut niet lekker in mijn vel) Hier gaat het goed met het afbouwen van de middagvoeding. Hij heeft vandaag half/half gedronken. Denk niet dat ik voorlopig de andere voedingen af ga bouwen maar dat hij dus ook iets anders kan drinken en de fles graag pakt geeft me al zo'n gevoel van vrijheid. Ik heb ook al een tijdje weer een cyclus. Zelfs met een spiraaltje. Ik wil voorlopig nog geen 2e kindje eerst mijn studie.. @ Hanneke. Hier ook aan mijn trui trekken.. En tja kan inderdaad wel vervelend zijn als je ergens op visite bent maar ja.. (in de trein is erger ) maar ik lach er altijd maar gewoon om. En geef hem op dat soort momenten dan maar een rijstwafeltje dan is het ook goed. Verder heb ik geen tips voor je. Zou hem niet wegzetten dan, misschien gewoon duidelijk zeggen dat het nu even niet kan maar dat hij straks mag drinken.
@ Lotte, fijn dat het afbouwen lekker gaat, das fijn! En idd wachten tot je opleiding klaar is is misschien wel verstandig . Dankje, hij mag altijd drinken wanneer ook, maar ik vind het gewoon niet fijn zoals hij het 'vraagt', ik probeer er al een woordje aan te koppelen, dus 'wil je drinken?' Ja? Zeg maar dorst, zeg maar drinken, zeg maar borst, zeg maar melk, maarja hij kan dat gewoon nog niet . Als ik op visite ben vind ik het prima om te voeden, maar vind zijn 'vraag-techniek' niet fijn zegmaar .
Mischien stom van mij,maar dat lijkt me juist vertederend en lief Ik zou dat niet erg vinden als Justin in die fase komt dat hij op die manier aangeeft dat hij wil drinken Voor mij geeft dat nóg meer een bevestiging dat hij graag drinkt bij mij. Hij trekt dan nog wel niet aan mijn trui,maar als hij op mijn schoot zit dan gaat dat giegeltje open en begint richting borst aan mijn kleren te zuigen.
@velobabe Vanaf ongeveer dag 9 of 10 testen totdat de test positief is. En zodra ie positief is oefenen! De test wordt positief VOOR de eisprong, dus dan weet je zeker dat je goed zit. Maar je kunt natuurlijk ook nog ff doorgaan voor de zekerheid! Ik vond ze echt super en duidelijk, temperaturen werkte bij mij niet echt. Wisselde steeds maar. @ nathalie Klinkt echt alsof de tandjes doorkomen. Mijn zoontje wil ook ineens veel meer drinken als de tndjes op springen staan. De eetlust is dan ook weg en hij wil alleen maar op schoot, hangen en slapen.
Nathalie, bedankt, sorry gister niet meteen reactie, door traantjes hier en ik heb het er eerst met een 'onbevooroordeeld' iemand over gehad. (zelf geen kinderen, is wel 'pro-borstvoeding', en vind het ook super dat ik nog voed ) Maar oke, we zijn het er over eens geworden dat het gewoon mijn gevoel is en dat ik daar vanaf moet zien te komen, het is mijn kindje en het is helemaal niet genant oid als hij laat merken te willen drinken. Hij gaf als andere optie, dus ipv het 'wegzetten'. Zn handje tijdens het plukken even vast te pakken, zn hoofdje een klein beetje aan de kant duwen als ie gaat happen door mn kleren heen of even mn hand tussen mijn borst+trui en zijn hoofdje te doen als ie zomaar aan het happen is. En terwijl ik dan doe, die vraag stellen of ie wil drinken en dan toch ook dat woordje eraan blijven koppelen, maarja dus niet 4 of 5 verschillende woordjes, dus gewoon bij 1 ding houden en dat steeds terug laten komen. Hmmm, klinkt wel alsof ik opvoedcursus gehad heb notabene van iemand die zelf geen kinderen heeft opgevoed .